Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 27 septembrie 2017  convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 13 aprilie 2017, 2 iunie 2017, 21 septembrie 2017 şi 27 septembrie 2017 la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT din 27 septembrie 2017 convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 13 aprilie 2017, 2 iunie 2017, 21 septembrie 2017 şi 27 septembrie 2017 la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 10 din 5 ianuarie 2018
 (a se vedea imaginea asociată)
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Cabinet ministru

    Bucureşti, 13 aprilie 2017
    Domnului Arup Banerji, director
    Regiunea Europa şi Asia Centrală
    Banca Mondială
    Ref.: România - Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială
    Împrumut Nr. 8056 RO
    Restructurare Acord de împrumut
    Stimate domnule Banerji,
    În baza concluziilor misiunii de monitorizare efectuate de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi a întâlnirii noastre care a avut loc pe parcursul vizitei dumneavoastră în România, având în vedere stadiul actual al proiectului şi evoluţiile în cadrul acestuia, la solicitarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS), dorim să propunem o nouă restructurare a acordului de împrumut, după cum urmează:
    - anularea a 3 indicatori care stau la baza tragerii din împrumut a sumei de 65 mil. EUR [IDT 3, IDT 12 şi IDT 10 b)], aceştia neputând fi îndepliniţi în calendarul actual al împrumutului, aşa cum a fost planificat; şi
    – retransferarea a 10 mil. EUR de la categoria 2) la categoria 1) a împrumutului, respectiv la IDT 9), având în vedere decizia recentă a MMJS de a finanţa din fonduri europene funcţionarea sistemului informatic actual pentru plata beneficiilor sociale şi dezvoltarea noului modul/sistem. Această soluţie financiară este detaliată de către MMJS în planul de dezvoltare al sistemului informatic pentru beneficiile de asistenţă socială, plan care urmează a fi transmis Băncii spre aprobare, în perioada următoare.

    Vă adresăm rugămintea de a lua în considerare restructurarea propusă, numai în cazul în care Banca nu va fi de acord cu cererea MMJS privind extinderea datei-limită de tragere a sumelor din împrumut cu un an, menţionată pe parcursul ultimei misiuni de supraveghere şi pe care o reiterăm prin prezenta.
    MMJS a reconfirmat angajamentul ferm de a accelera implementarea proiectului, în vederea realizării indicatorilor de rezultat rămaşi, şi astfel creşterea nivelului tragerilor în cadrul împrumutului. În acest sens, am fost informaţi că 4 indicatori [IDT 6 a), 11a), 14 şi 17], în sumă totală de 75 mil. EUR, sunt în curs de realizare, cu şanse de îndeplinire până la sfârşitul lunii mai 2017, aşa cum a fost planificat.
    În aşteptarea răspunsului dumneavoastră prompt, rămânem la dispoziţia dumneavoastră pentru orice detalii suplimentare, după cum este necesar.
    Cu deosebită consideraţie,


                    Viorel Ştefan,
                    ministrul finanţelor publice
                    Biroul Băncii Mondiale, România

    Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
    Asociaţia de Dezvoltare Internaţională
     Clădirea UTI
     Str. Vasile Lascăr
     Sectorul 2, 020492
     Bucureşti, România
     Tel. 021 201 03 11
     Fax 021 201 03 38
    Domnului Viorel Ştefan,
    ministrul finanţelor publice
    Bucureşti, România
    2 iunie 2017
    Stimate domnule ministru,
    Ref.: România - Împrumut nr. 8056 RO
    Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială
    Anulare parţială a unor sume din împrumut
    Ne referim la Acordul de împrumut dintre România („Împrumutatul“) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare („Banca“), destinat proiectului la care se face referire mai sus, din data de 8 iulie 2011. De asemenea, ne referim la scrisoarea dumneavoastră din 13 aprilie 2017, prin care se solicită anularea parţială a unor sume din împrumut şi modificarea indicatorilor pe baza cărora se efectuează tragerile din împrumut.
    Prin prezenta suntem de acord cu amendarea Acordului de împrumut, după cum urmează:
    1. În conformitate cu prevederile secţiunii 7.01 din Condiţiile generale aplicabile Acordului de împrumut, prin prezenta Banca anulează începând cu 13 aprilie 2017 sumele alocate categoriilor de cheltuieli prevăzute în secţiunea IV. A.2 din anexa 2 astfel: suma de 65 mil. EUR de la categoria (1) „Plăţi în cadrul Programului de cheltuieli eligibile (PCE)“.
    Tabelul privind tragerea sumelor împrumutului prevăzut la secţiunea IV. A.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut a fost revizuit în mod corespunzător, tabelul actualizat fiind anexat la prezenta scrisoare (anexa nr. 1).

    2. Tabelul privind indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile prevăzut la partea B.2 (a) din secţiunea IV din anexa 2 la Acordul de împrumut se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta scrisoare.
    Comisionul de angajament aplicat la suma totală anulată încetează a se acumula începând cu data de 13 aprilie 2017.
    Graficul de amortizare prevăzut în anexa 3 la Acordul de împrumut urmează a fi revizuit de Bancă ca urmare a acestei anulări, iar graficul revizuit va fi transmis în cel mai scurt timp.


    Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut rămân valabile şi în vigoare.
    Cu stimă,

                    Elisabetta Capannelli,
                    manager de ţară, Biroul Băncii Mondiale din România


    ANEXA 1

    Împrumut nr 8.056 - RO Tabelul privind tragerea sumelor împrumutului revizuit

┌───────────────┬───────────┬──────────┐
│ │Suma din │Procentul │
│ │împrumut │din │
│Categorie │alocată │cheltuieli│
│ │(exprimată │care va fi│
│ │în EUR) │finanţat │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │Suma până │
│ │ │la limita │
│ │ │tragerii │
│ │ │prevăzută │
│1) Plăţi în │422.000.000│în tabelul│
│cadrul PCE │ │de la │
│ │ │paragraful│
│ │ │B.2(a) al │
│ │ │acestei │
│ │ │secţiuni │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│2) Bunuri, │ │ │
│servicii, │ │ │
│altele decât │ │ │
│cele de │ │ │
│consultanţă, │ │ │
│servicii de │ │ │
│consultanţă, │13.000.000 │100% │
│inclusiv audit,│ │ │
│instruire şi │ │ │
│costuri │ │ │
│operaţionale în│ │ │
│cadrul părţii 2│ │ │
│a Proiectului │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │Anulat │
│Sumă anulată │ │conform │
│începând din 13│65.000.000 │secţiunii │
│aprilie 2017 │ │7.01 din │
│ │ │Condiţiile│
│ │ │generale │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│SUMA TOTALĂ │500.000.000│ │
└───────────────┴───────────┴──────────┘



    ANEXA 2


┌───────────────────────────┬──────────┐
│Indicatorii pe baza cărora │Limita │
│se efectuează tragerile │tragerii │
│(IDT) │(exprimată│
│ │în EUR) │
├───────────────────────────┼──────────┤
│1) Forma adoptată a │ │
│Planului de acţiuni aferent│ │
│Strategiei privind reforma │25.000.000│
│în domeniul asistenţei │ │
│sociale este diseminată de │ │
│MMFPS. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│2) ANPS produce 3 rapoarte │ │
│lunare de monitorizare a │ │
│celor 4 programe din cadrul│ │
│PCE (alocaţia pentru │25.000.000│
│susţinerea familiei, │ │
│indemnizaţia de creştere a │ │
│copilului, VMG şi alocaţia │ │
│de stat pentru copii). │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│3) ANPS produce 3 rapoarte │ │
│lunare de performanţă a │ │
│managementului pentru │ │
│programele destinate │ │
│familiilor cu venituri │Anulat │
│reduse şi acestea sunt │ │
│utilizate la nivelul │ │
│managementului MMFPS şi │ │
│ANPS. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│4) Cel puţin 90% din │ │
│beneficiarii de alocaţii de│ │
│susţinere a familiei sunt │ │
│plătiţi, prin ANPS, pentru │ │
│două luni consecutive, în │25.000.000│
│conformitate cu procedurile│ │
│armonizate de testare a │ │
│mijloacelor şi prin │ │
│aplicarea pragului de │ │
│eligibilitate mai redus. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│5) Cel puţin 90% din │ │
│beneficiarii de │ │
│indemnizaţii pentru │ │
│creşterea copilului care │ │
│intră în program începând │25.000.000│
│cu 1 ianuarie 2011 sunt │ │
│plătiţi, prin ANPS, pentru │ │
│două luni consecutive, prin│ │
│folosirea unui venit de │ │
│înlocuire de 75%. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│6a) În vederea │ │
│îmbunătăţirii │ │
│aranjamentelor │ │
│instituţionale pentru │ │
│susţinerea Programului │ │
│privind venitul minim de │ │
│incluziune: │ │
│(i) MMFPS a emis Ordinul │ │
│ministrului pentru numirea │ │
│echipei de implementare a │10.000.000│
│Programului privind venitul│ │
│minim de incluziune şi (ii)│ │
│ANPS a adoptat planul de │ │
│dezvoltare a sistemului │ │
│informatic pentru sistemul │ │
│de asistenţa socială, │ │
│incluzând modulul aferent │ │
│Programului privind venitul│ │
│minim de incluziune. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│6b) În vederea │ │
│îmbunătăţirii ţintirii şi │ │
│acoperirii grupurilor │ │
│sărace: (i) Împrumutatul a │ │
│aprobat legislaţia │ │
│secundară pentru │ │
│implementarea Programului │ │
│privind venitul minim de │ │
│incluziune; (ii) MMFPS a │ │
│emis liniile directoare │ │
│operaţionale pentru │15.000.000│
│aplicarea Programului │ │
│privind venitul minim de │ │
│incluziune; şi (iii) │ │
│contractul de consultanţă │ │
│pentru dezvoltarea │ │
│modulului aferent │ │
│Programului privind venitul│ │
│minim de incluziune înainte│ │
│de aprilie 2018 este semnat│ │
│şi în vigoare. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│7a) În vederea creşterii │ │
│alocaţiilor bugetare pentru│ │
│populaţia săracă, MFP a │ │
│alocat pentru Programul │ │
│privind venitul minim de │ │
│incluziune, prin Strategia │10.000.000│
│fiscal-bugetară 2017-2019, │ │
│fonduri în valoare de cel │ │
│puţin 2,1 mld lei şi de 2,4│ │
│mld lei, în 2018 şi, │ │
│respectiv, 2019. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│7b) În vederea creşterii │ │
│alocaţiilor bugetare pentru│ │
│populaţia săracă, │ │
│Împrumutatul a aprobat şi a│ │
│transmis Parlamentului │ │
│proiectul legii bugetului │15.000.000│
│de stat pentru anul 2018 │ │
│prin care a alocat pentru │ │
│Programul privind venitul │ │
│minim de incluziune fonduri│ │
│în valoare de cel puţin 2,1│ │
│mld lei. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│8) Procedurile armonizate │ │
│de testare a mijloacelor │ │
│adoptate pentru VMG, │25.000.000│
│alocaţia pentru susţinerea │ │
│familiei şi ajutoarele de │ │
│căldură sunt diseminate. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│9) Criteriile armonizate │ │
│medico-psihosociale de │ │
│evaluare a încadrării în │ │
│grad şi tip de handicap şi │12.000.000│
│în grad de invaliditate │ │
│sunt adoptate şi │ │
│diseminate. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│10a) ANPS a efectuat cel │ │
│puţin o campanie de │10.000.000│
│inspecţie tematică privind │ │
│pensiile de invaliditate. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│10b) Cel puţin 90% din │ │
│persoanele certificate │ │
│pentru primirea de │Anulat │
│beneficii sociale pentru │ │
│handicap sunt plătite prin │ │
│ANPS, cel puţin o lună. │ │
└───────────────────────────┴──────────┘



┌───────────────────────────┬──────────┐
│Indicatorii pe baza cărora │Limita │
│se efectuează tragerile │tragerii │
│(IDT) │(exprimată│
│ │în EUR) │
├───────────────────────────┼──────────┤
│11a) Cel puţin 90% din │ │
│noile aplicaţii pentru │ │
│programele pentru familiile│ │
│cu venituri reduse şi, │ │
│respectiv, pentru │ │
│programele de politică │15.000.000│
│familială primite în luna │ │
│anterioară studiului de │ │
│verificare sunt în │ │
│conformitate cu liniile │ │
│directoare operaţionale │ │
│privind o aplicaţie unică. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│11b) În vederea │ │
│îmbunătăţirii prevenirii │ │
│erorilor şi fraudei în │ │
│obţinerea beneficiilor de │ │
│asistenţă socială, ANPS: │ │
│(i) a emis protocolul │ │
│pentru accesarea │ │
│informaţiilor deţinute de │ │
│ANAF privind veniturile │ │
│aplicanţilor, cu │ │
│respectarea legislaţiei │ │
│privind protecţia datelor │10.000.000│
│personale în vigoare; şi │ │
│(ii) a verificat veniturile│ │
│declarate pe propria │ │
│răspundere de către │ │
│familiile sau gospodăriile │ │
│aplicante cu datele, │ │
│obţinute de la ANAF, │ │
│privind veniturile lunare, │ │
│anterior emiterii plăţilor,│ │
│pentru cel puţin 90% din │ │
│noii aplicanţi pentru cel │ │
│puţin 2 luni consecutive. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│12) Costurile │ │
│administrative şi de │ │
│participare a │ │
│beneficiarilor programelor │Anulat │
│bazate pe testarea │ │
│mijloacelor sunt reduse cu │ │
│15% faţă de valoarea de │ │
│referinţă. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│13) Cel puţin o campanie de│ │
│inspecţie tematică se │ │
│realizează pentru fiecare │ │
│din următoarele programe: │ │
│VMG, indemnizaţia de │25.000.000│
│handicap, alocaţia pentru │ │
│susţinerea familiei, │ │
│ajutoarele de căldură şi │ │
│indemnizaţia de creştere a │ │
│copilului. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│14) Planul de acţiuni │ │
│pentru remedieri este │ │
│adoptat de ANPS pentru a │ │
│implementa recomandările │ │
│din: (i) evaluarea │ │
│independentă privind │ │
│integritatea şi acurateţea │25.000.000│
│informaţiilor din SAFIR; şi│ │
│(ii) studiul de │ │
│fezabilitate privind │ │
│verificarea încrucişată a │ │
│datelor din SAFIR cu alte │ │
│baze de date. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│15) Cel puţin 90% din │ │
│beneficiarii de VMG sunt │25.000.000│
│plătiţi prin ANPS pentru │ │
│două luni consecutive. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│16) Crearea unui registru │ │
│central cu o bază naţională│25.000.000│
│de date privind persoanele │ │
│cu handicap. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│17a) ANPS a revizuit şi a │ │
│implementat un sistem de │ │
│sesizări pentru Inspecţia │ │
│Socială şi a efectuat o │5.000.000 │
│rundă de inspecţii │ │
│utilizând noul sistem de │ │
│sesizări. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│17b) ANPS a efectuat o │ │
│rundă de inspecţii │ │
│utilizând o politică de │10.000.000│
│sancţiuni uniformă pentru │ │
│beneficiile de asistenţă │ │
│socială. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│17c) ANPS a efectuat o │ │
│rundă de inspecţii │10.000.000│
│utilizând noile competenţe │ │
│de control. │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│18) ANPS derulează │ │
│încrucişarea bazelor de │ │
│date incluzând o perioadă │ │
│de cel puţin 3 luni între │ │
│datele referitoare la │ │
│programele privind │ │
│indemnizaţia de creştere a │ │
│copilului, VMG, alocaţia │ │
│pentru susţinerea familiei │ │
│şi alocaţia de stat pentru │ │
│copii din sistemul SAFIR şi│ │
│informaţiile relevante │ │
│referitoare la identitate │ │
│şi venit derivate din │50.000.000│
│bazele de date administrate│ │
│de către Casa Naţională de │ │
│Pensii Publice, Agenţia │ │
│Naţională de Ocupare a │ │
│Forţei de Muncă, ANAF şi │ │
│Registrul naţional de │ │
│evidenţă a populaţiei şi │ │
│listele de nereguli │ │
│depistate pe fiecare │ │
│program sunt transmise │ │
│Inspecţiei Sociale pentru │ │
│verificare şi pentru a │ │
│propune măsuri de remediere│ │
│(rezultat). │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│19) Investigaţia bazată pe │ │
│risc, pentru a detecta │ │
│eroarea şi frauda, este │ │
│folosită de către Inspecţia│ │
│Socială pentru programele │ │
│destinate familiilor cu │25.000.000│
│venituri reduse, pentru │ │
│indemnizaţia de creştere a │ │
│copilului şi indemnizaţiile│ │
│pentru persoanele cu │ │
│handicap. │ │
└───────────────────────────┴──────────┘


    Biroul Băncii Mondiale, România
    Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
    Asociaţia de Dezvoltare Internaţională
    Clădirea UTI
    Str. Vasile Lascăr
    Sectorul 2, 020492
    Bucureşti, România
    Tel. 021 201 03 11
    Fax 021 201 03 38
    Domnului Attila György,
    secretar de stat
    Ministerul Finanţelor Publice
    Bucureşti, România
    21 septembrie 2017
    Stimate domnule György,
    Ref.: România - Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială
    Împrumut nr. 8.056 RO
    Graficul de amortizare
    În completarea scrisorii noastre din 2 iunie 2017 transmise domnului Viorel Ştefan, prin prezenta vă informăm că anexa 3 din Acordul de împrumut menţionat mai sus nu necesită nicio modificare ca urmare a anulării parţiale a unor sume din împrumut. Cuprinsul acestei anexe 3 rămâne aşa cum a fost prevăzut iniţial.
    Dorim de asemenea să confirmăm că, având în vedere opţiunea de rambursare a împrumutului într-o singură tranşă, suma capitalului care va face obiectul rambursării la data finală de maturitate va fi cunoscută după închiderea împrumutului şi va cuprinde sumele trase din împrumut până la data închiderii (inclusiv sumele trase pe parcursul perioadei de graţie de 4 luni după data-limită de tragere, perioadă în care mai sunt permise trageri din împrumut).
    Cu stimă,

                    Tatiana Proskuryakova,
                    manager de ţară,
                    Biroul Băncii Mondiale din România


    Ministerul Finanţelor Publice
    Cabinet secretar de stat
    Bucureşti, 27 septembrie 2017
    Ref.: România - Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială
    Împrumut nr. 8.056 RO
    Anulare parţială în cadrul sumelor împrumutului
    Stimată doamna Proskuryakova,
    Prin prezenta avem plăcerea să confirmăm primirea scrisorilor Băncii din 2 iunie 2017 şi, respectiv, 21 septembrie 2017 referitoare la anularea parţială a 65 mil. EUR din împrumutul menţionat mai sus, precum şi la graficul de amortizare al acestuia.

    Cu stimă,

                    Attila György,
                    secretar de stat



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016