Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 21 iunie 2007  la Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii - Programul de dezvoltare a infrastructurii in orasele mici si mijlocii din Romania (SAMTID), faza I, semnat la Bucuresti la 28 februarie 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT din 21 iunie 2007 la Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii - Programul de dezvoltare a infrastructurii in orasele mici si mijlocii din Romania (SAMTID), faza I, semnat la Bucuresti la 28 februarie 2005

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 18 ianuarie 2008

ROMÂNIA
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
Cabinet secretar de stat

Banca Europeanã de Investiţii
Departamentul pentru Europa de Sud-Est
Fax: 352.43.79.72.90

În atenţia: Dlui Cormac Murphy, şef de divizie
Dlui Jean-Marc Martin, ofiţer senior de împrumuturi

Bucureşti, 21 iunie 2007

Stimaţi domni*),
_________
*) Traducere.

Vã trimitem alãturat Nota explicativã pentru extinderea datei limitã de solicitare a tragerilor din 30 iunie 2007 pentru SAMTID - faza-pilot pentru proiectele finanţate din Programul naţional PHARE 2002 - Coeziune economicã şi socialã, întocmitã de Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, conform prevederilor alin. 5 din preambulul contractului de finanţare.
În baza notei explicative menţionate, dorim sã vã solicitãm acceptul privind extinderea datei limitã de transmitere cãtre Banca Europeanã de Investiţii a solicitãrilor de tragere pânã la 31 decembrie 2007.
Aşteptãm cu nerãbdare rãspunsul dumneavoastrã prompt, în funcţie de care Ministerul Economiei şi Finanţelor va iniţia paşii legali pentru aprobarea amendamentului sus-menţionat la contractul de finanţare.

Cu stimã,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
secretar de stat

GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI LOCUINŢELOR
Str. Apolodor, partea de nord, 050741, Bucureşti, România
Nr. 24.047 din 15 iunie 2007

NOTĂ EXPLICATIVĂ
pentru extinderea datei limitã de solicitare a tragerilor din 30 iunie 2007 pentru SAMTID - faza-pilot pentru proiecte finanţate din Programul naţional PHARE 2002 - Coeziune economicã şi socialã

Cãtre: dl Jean-Marc Martin, ofiţer senior de împrumuturi
Bulgaria, România şi Cipru
Departamentul pentru Europa de Sud-Est
Banca Europeanã de Investiţii

De la: Dna Alexandra Calotiţã, director general, Direcţia generalã pentru dezvoltare regionalã - Fonduri PHARE, Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor (fostul Minister al Integrãrii Europene);
Dna Doina Surcel, director general, Direcţia generalã de autorizãri şi plãţi programe
Re: Extinderea datei limitã de solicitare a tragerilor pentru proiectele SAMTID finanţate din Programul naţional PHARE 2002 - Coeziune economicã şi socialã
Data: 14 iunie 2007

Stimate domnule Martin,

În conformitate cu prevederile Contractului de finanţare semnat între Banca Europeanã de Investiţii şi România la 28 februarie 2005, clauza 1.02B, data limitã de solicitare a tragerilor este 30 iunie 2007. Vã scriem pentru a vã solicita acceptul pentru extinderea cu 6 luni a datei limitã sus-menţionate.

Situaţie existentã

1. Extinderea perioadei de tragere pentru proiectele finanţate din Programul naţional PHARE 2002 - Coeziune economicã şi socialã
Având în vedere cã serviciile Comisiei Europene au aprobat un amendament la Memorandumul de finanţare pentru Programul naţional PHARE 2002, extinzând perioada de implementare pentru cele 5 proiecte finanţate din SAMTID - faza-pilot de la 30 noiembrie 2007, pentru toate proiectele existã amendamente aprobate care revizuiesc data de finalizare, dupã cum urmeazã:
● Reabilitarea sistemului de alimentare cu apã în judeţul Cãlãraşi: 4 iulie 2007;
● Reabilitarea sistemului de alimentare cu apã în judeţul Hunedoara: 17 iulie 2007;
● Reabilitarea sistemului de alimentare cu apã în judeţul Alba: 17 august 2007;
● Reabilitarea sistemului de alimentare cu apã în judeţul Botoşani: 17 octombrie 2007.
Dorim sã menţionãm cã toate proiectele se vor realiza dupã data de 30 iunie 2007. Inginerul analizeazã în prezent reclamaţiile contractorilor pentru a le putea acorda o extindere de termen, justificatã, care nu va depãşi data de 30 noiembrie 2007.
2. Absenţa inginerului la faţa locului
Contractul de asistenţã tehnicã, semnat cu Louis Berger SAS pentru supravegherea lucrãrilor contractate, finanţate din Programul naţional PHARE 2002 - componenta SAMTID, s-a încheiat la 31 decembrie 2006. Ministerul Integrãrii Europene a semnat un contract cu o altã companie pentru a rezolva situaţiile neprevãzute cu contractorii. Contractul anterior menţionat a expirat la 16 aprilie 2007.
Între timp, ministerul a solicitat fonduri de la bugetul de stat pentru a lansa o licitaţie deschisã pentru selectarea companiei care va acţiona ca inginer conform condiţiilor FIDIC. Conform legislaţiei române este obligatoriu sã existe 52 de zile între data anunţãrii licitaţiei şi data prezentãrii ofertelor. În plus, o altã perioadã de timp este alocatã pentru evaluarea ofertelor şi pentru semnarea contractelor. Urmând toate cerinţele reglementãrilor române privind achiziţiile, am reuşit sã semnãm un nou contract de servicii pentru un nou inginer la data de 27 aprilie 2007.
Inginerii rezidenţi au fost mobilizaţi imediat, în prima zi a lunii mai 2007. Ca urmare, amplasamentele au rãmas fãrã supraveghere. Aceastã situaţie a fãcut sã-i fie imposibil contractorului sã îşi realizeze testãrile pentru partea de lucrãri deja finalizate. Totodatã, Inspectoratul de Stat în Construcţii a respins cererea contractorului pentru fazele determinante, din cauza absenţei inginerului, care acţioneazã în calitate de supervizor la faţa locului, în conformitate cu legislaţia românã (<>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii).
Contractorul a cerut extinderea termenului de finalizare. Considerãm cu tãrie cã pe baza motivelor anterior menţionate şi pentru a evita orice conflicte cu ei, contractorii sunt îndreptãţiţi la respectiva extindere a termenului.
3. Noua companie ce acţioneazã ca inginer, începând cu 27 aprilie 2007
Ministerul Integrãrii Europene a respectat legislaţia; ca urmare, s-a desfãşurat o licitaţie deschisã. În aceste condiţii, posibilitatea de a avea o altã companie decât cea iniţialã care sã acţioneze ca inginer a fost iminentã. Contractul de prestãri de servicii a fost adjudecat firmei Consilier Construct. Deşi transferul documentelor a fost realizat într-un mod profesionist, mai sunt probleme care trebuie rezolvate. Noul inginer mãsoarã în prezent din nou lucrãrile pentru a verifica valoarea şi a estima volumul rãmas al lucrãrilor pentru fiecare oraş, comparative cu nevoile beneficiarilor locali. Aceastã activitate necesitã timp, pentru a permite stabilirea pe cât posibil a valorii exacte a lucrãrilor, astfel încât beneficiarii locali sã nu plãteascã dobândã pentru sumele de bani care ulterior nu vor fi utilizate.
4. Probleme tehnice
Luând în considerare cã a trecut o perioadã mare de timp de la data întocmirii studiilor de fezabilitate, a licitãrii proiectului tehnic şi momentul realizãrii efective a lucrãrilor, au apãrut mai multe probleme tehnice. În judeţul Botoşani calitatea apei identificatã la sursã pentru întregul sistem de alimentare cu apã din oraşele Darabani şi Sãveni a suferit modificãri. În aceastã situaţie, soluţiile iniţial identificate pentru proiecte nu se mai potrivesc cu realitatea de la amplasamente. Pentru a respecta standardele româneşti de calitate a apei, contractorul trebuie sã adapteze proiectarea la situaţiile actuale. Ca urmare, este necesar un timp suplimentar pentru verificarea proiectãrii şi a aprobãrii ei. Dorim sã subliniem faptul cã aceastã problemã este foarte importantã din punct de vedere al eficienţei investiţiei. Apa filtratã, care este apoi pompatã în întregul sistem, va fi vândutã populaţiei. Pentru a putea fi utilizatã, apa trebuie sã se conformeze normelor româneşti. Dacã apa nu se conformeazã normelor, investiţia nu va avea impact financiar pentru operatorul regional.
5. Lucrãri suplimentare
Pe parcursul implementãrii proiectului s-au gãsit unele discrepanţe în documentele contractului. Erorile anterior menţionate se referã la lungimea ţevilor, numãrul de case conectate şi dimensiunea apometrelor. Operatorul local a reabilitat deja parţial ţevile pe unele strãzi în perioada dintre data proiectãrii iniţiale şi începerea construcţiei. Unii consumatori şi-au instalat propriile conectãri şi au fost construite case noi. Operatorul local a cerut modificãri minore, care au afectat şi ele economiile.
O parte a modificãrilor au fost aprobate prin diferite ordine. Restul modificãrilor au fost rezolvate prin remãsurarea normalã a cantitãţilor în cadrul contractului FIDIC şi vor fi acoperite prin diferite ordine de execuţie pentru fiecare oraş, imediat ce cantitãţile finale vor fi agreate.
Având în vedere nevoile extrem de mari ale beneficiarilor locali privind reabilitarea şi îmbunãtãţirea infrastructurii existente în domeniul alimentãrii cu apã, ei au furnizat o listã de prioritãţi privind lucrãrile care vor fi efectuate în cadrul proiectelor.
Inginerul analizeazã cererea beneficiarilor locali de lucrãri suplimentare şi, în baza constrângerilor bugetare (economii şi neprevãzute), va fi efectuatã o recomandare privind lucrãrile care pot fi executate.
Ca urmare, solicitãm acceptul dumneavoastrã oficial pentru extinderea termenului limitã de solicitare a tragerilor de la 30 iunie 2007 la 30 decembrie 2007, pentru a rezolva situaţia existentã.
În speranţa cã ne veţi înţelege problemele şi motivele aflate la baza acestei cereri, rãmânem la dispoziţia dumneavoastrã pentru orice alte clarificãri suplimentare.

Cu stimã,

Alexandra Calotiţã,
director general

Doina Surcel,
director general

Prin DHL
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
70060 Bucureşti
România

În atenţia: Dlui Varujan Vosganian, ministrul economiei şi finanţelor
Dlui Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu, secretar de stat

Luxemburg, 9 iulie 2007

Obiect: SAMTID (FI nr. 22.942)
Contract de finanţare semnat la 28 februarie 2005 (Contract de finanţare) între România şi Banca Europeanã de Investiţii

Amendamentul nr. 1*)
_________
*) Traducere.

Excelenţele Voastre,

Ne referim la scrisoarea dumneavoastrã din 21 iunie 2007, prin care ne-aţi trimis Nota explicativã din 15 iunie 2007, emisã de Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, şi ne-aţi solicitat extinderea perioadei de tragere şi a datei de transmitere a solicitãrilor de tragere.
Ca urmare, prin prezenta acceptãm cererea dumneavoastrã de a amenda Contractul de finanţare, dupã cum urmeazã:
a) în actualul articol 1.02B se va înlocui data de "30 iunie 2007" cu data de "31 decembrie 2007";
b) în actuala formã a Formularului de solicitare a tragerii, anexa C, se înlocuieşte la data limitã de tragere "31 octombrie 2007" cu "30 aprilie 2008".
Toate celelalte termene şi condiţii din Contractul de finanţare vor rãmâne neschimbate.
Termenii utilizaţi în prezenta vor avea acelaşi înţeles cu al celor definiţi în Contractul de finanţare, dacã nu se menţioneazã altfel în mod expres.
Pentru a ne confirma acordul dumneavoastã faţã de cele de mai sus, vã rugãm sã parafaţi toate paginile celor douã exemplare originale ale acestei scrisori, sã semnaţi fiecare exemplar original şi sã ne returnaţi un (1) exemplar original semnat legal împreunã cu documentele necesare ale autorizãrii semnatarului (semnatarilor). Acest amendament va intra în vigoare la data primirii de cãtre noi a unui (1) exemplar original al acestei scrisori, semnat corespunzãtor de dumneavoastrã.

Cu stimã,
Banca Europeanã de Investiţii

F. Bruni Roccia J.M. Martin

Agreat şi acceptat în numele şi pe seama Ministerului Economiei şi Finanţelor,
Alice Cezarina Bîtu,
secretar de stat

Data: 19 iulie 2007

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016