Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 13 mai 1991  la Codul MODU 1979 adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Anexa 18 din Raportul Comitettului Securitatii Maritime la a cincizeci si noua sa sesiune la Londra la 13-24 mai 1991*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT din 13 mai 1991 la Codul MODU 1979 adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Anexa 18 din Raportul Comitettului Securitatii Maritime la a cincizeci si noua sa sesiune la Londra la 13-24 mai 1991*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.059 bis din 26 noiembrie 2005
--------
*) Aprobat prin <>Legea nr. 315 din 10 noiembrie 2005 , publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.059 din 26 noiembrie 2005.
Traducere.

CAP. 10
MIJLOACE DE SALVARE

Fãrã modificãri, cu excepţia paragrafului "10.7. Aparate de radio portabile" care trebuie înlocuit astfel:
"10.7. Mijloace de salvare radio
Aparate radiotelefonice VHF de emisie - recepţie
10.7.1. Toate bãrcile de salvare trebuie sã aibã un aparat radiotelefonic VHF de emisie - recepţie. În plus, cel puţin douã asemenea aparate vor fi prevãzute pe unitate (MODU), depozitate în aşa fel încât sã poatã fi plasate rapid în oricare plutã de salvare. Toate aparatele radiotelefonice VHF de emisie - recepţie vor fi în conformitate cu standardele de performanţã, care nu vor fi inferioare celor adoptate de Organizaţie.
Transponder radar
10.7.2 Toate bãrcile de salvare trebuie dotate cu un transponder radar. În plus, cel puţin doua transpondere radar vor fi disponibile pe unitate, depozitate astfel încât sã poatã fi plasate rapid în oricare pluta de salvare. Toate transponderele radar vor fi conforme standardelor de performanţã, care nu vor fi inferioare celor adoptate de Organizaţie."

CAP. 11
INSTALAŢII DE RADIOCOMIMICATII

Textul capitolului 11 se va înlocui cu:
"11.1. Domeniul de aplicare
11.1.1. Obiectul prezentului Capitol este sã prevadã cerinţe minime pentru radiocomunicaţii de sinistru şi de siguranţã între unitãţile mobile de foraj marin şi stabile de coastã, navele şi aeronavele de sprijin din cadrul Serviciului Maritim Mobil.
11.1.2. Cerinţele care urmeazã sunt aplicabile unitaţilor mobile de foraj marin în condiţiile de exploatare de mai jos:
.1 unitãţi autopropulsate în deplasare;
.2 unitãţi remorcate sau unitãţi autopropulsate însoţite de nave de escortã ; şi
.3 unitãţi staţionare pe locaţie sau efectuând operaţii de foraj.
11.2. Generalitãţi
În zonele de interes comun Statele riverane trebuie, în mãsura posibilului, sã fixeze cerinţe analoage în materie de radiocomunicaţii, pentru a evita confuziile când într-o situaţie de urgenţã orice navã şi aeronavã auxiliarã, trebuie sã fie dirijatã spre un alt Stat riveran.
11.3. Unitãţi autopropulsate în deplasare
Orice unitate, în deplasare pe mare, trebuie sã îndeplineascã cerinţele aplicabile privitoare la radiocomunicaţii pentru nave, prevãzute în Capitolul IV din amendamentele 1988 la SOLAS*.
--------
* Toate condiţiile capitolului IV din amendamentele 1988 la SOLAS referitoare la "dintr-o poziţie în care nava este navigatã normal" va avea înţelesul de "dintr-o poziţie în care MODU este navigat normal".

11.4. Unitãţi remorcate sau unitãţi autopropulsate însoţite de nave de escortã
11.4.1. Cerinţele pentru unitãtile fãrã propulsie proprie, remorcate, având personal la bord, sunt condiţionate de instalaţiile de radio existente pe nava remorcher, din paragrafele 11.4.2 şi 11.4.3.
11.4.2. În cazul când nava remorcher satisface pe deplin toate cerinţele aplicabile privind comunicaţiile radio pentru nave, menţionate în capitolul IV al amendamentelor 1988 la SOLAS, unitatea fãrã propulsie proprie, remorcatã, cu personal la bord trebuie:
.1 sã fie echipatã cu o instalaţie de radio VHF conform cerinţelor regulii IV/7.1.1** şi IV/7.1.2 din amendamentele 1988 la SOLAS şi cu o instalaţie de radio MF conform regulii IV/9.1.1 şi 9.1.2;
---------
** Toate condiţiiie capitolului IV din amendamentele 1988 la SOLAS referitoare la "dintr-o poziţie în care nava este navigatã normal" va avea înţelesul de "dintr-o poziţie de manevrare continuã şi de control al MODU în timpul remorcarilor".

.2 sã fie echipatã cu radiobalizã prin satelit EPIRB sau EPIRB cerutã de regula IV/7.1.6, dupã cum este necesar pentra aria în care unitatea (MODU) va fi remorcatã; şi
.3 sã fie dotatã cu echipament de recepţie automatã a avertizãrilor de navigaţie şi meteorologice în conformitate cu regula IV/7.1.4 şi IV/7.1.5, dupã caz, din amendamentele 1988 la SOLAS.
11.4.3. În cazurile în care nava remorcher nu îndeplineşte în întregime cerinţele aplicabile privind radiocomunicaţiile pentru nave prevãzute în Capitolul IV din amendamentele 1988 la SOLAS, unitãţile (MO0U) remorcate, dacã sunt cu personal la bord, trebuie sã îndeplineascã cerinţele aplicabile privind radiocomunicaţiilor prevãzute în capitolul IV din amendamentele 1988 la SOLAS**.
---------
** Toate condiţiiie capitolului IV din amendamentele 1988 la SOLAS referitoare la "dintr-o poziţie în care nava este navigatã normal" va avea înţelesul de "dintr-o poziţie de manevrare continuã şi de control al MODU în timpul remorcarilor".

11.4.4. Orice unitate autopropulsatã însoţitã de una sau mai multe nave de escortã trebuie sã îndeplineascã cerinţele de la 11.3.
11.5. Unitãţi staţionare pe locaţie sau efectuând operaţii de foraj
11.5.1. Orice unitate staţionarã pe locaţie, inclusiv dacã efectueazã operaţii de foraj, trebuie sã îndeplineascã toate cerinţele cuprinse în capitolul IV din amendamentele 1988 la SOLAS, care sunt aplicabile navelor care traverseazã aceeaşi zonã***.
---------
*** Toate condiţiile capitolului IV din amendamentele 1988 la SOLAS referitoare la "dintr-o poziţie în care nava este navigatã normal" va avea înţelesul de "dintr-o poziţie (sau din poziţia) de manevrare continua şi de control al MODU în timpul staţionãrilor inclusiv operaţiunile sale de foraj (ex. normal cabina de control)".

11.5.2. Luând în considerare diferitele tipuri de accidente ce se pot produce pe unitãţi (MODU), trebuie instalat un echipament radio suplimentar într-o încãpere sau loc, care ar putea fi puntea de navigaţie sau un post de comandã de avarie, situat cât mai departe posibil de echipamentul radio instalat conform paragrafului 11.5.1, astfel ca un accident singular, în oricare parte a unitãţii (MODU), sã nu poatã lipsi unitatea de toate facilitãţile de radiocomnnicaţie.
Echipamentul radio suplimentar trebuie sã respecte urmãtoarele reguli din amendamentele 1988 la SOLAS pentru unitãţile MODU forând în:
.1 aria maritimã A1, echipamentul prevãzut în regula IV/7.1.1;
.2 aria maritimã A2, echipamentul prevãzut în regulile IV/7.1.1 şi IV/9.1.1;
.3 aria maritimã A3, echipamentul prevãzut în regulile IV/7.1.1 şi IV/10.1.1, plus 10.1.2; sau ca alternativã conform cerinţelor regulilor IV/7.1.1 şi IV/10.2.1;
.4 aria maritimã A4, echipamentul prevãzut în regulile IV/7.1.1 şi IV/10.2.1.
11.5.3. Dacã nivelul de zgomot într-o încãpere în care sunt montate comenzile operative pentru echipamentul radio este atât de ridicat sau poate fi atât de ridicat în timpul unor condiţii speciale de exploatare, încât sã deranjeze sau sã împiedice folosirea propriu-zisã a echipamentului radio, atunci se vor prevedea mijloace mecanice sau de altã naturã, adecvate pentru protecţia împotriva zgomotului, în asociere cu comanda echipamentului radio.
11.6. Comunicaţii cu elicopterele
Pentru asigurarea comunicaţiilor cu elicopterele, unitãţile (MODU) deservite de elicoptere trebuie sã aibã la bord o staţie de radiotelefon VHF care sã îndeplineascã cerinţele corespunzãtoare ale ICAO.
11.7. Comunicaţii interioare
Toate tipiuile de unitãţi (MODU) trebuie prevãzute cu mijloace eficiente de comunicaţii între postul de comandã, puntea de navigaţie (dacã existã) şi orice poziţie sau poziţii dotate cu facilitãţi pentru operarea echipamentului radio.
11.8. Standarde de performanţe
11.8.1. Întregul echipament radio trebuie sã fie aprobat de tip, de cãtre Administraţia care emite licenţa. Ţinând cont de prevederile paragrafului 11.8.2, astfel de echipament trebuie sã fie conform cu standardele adecvate de performanţe, care sã nu fie inferioare celor adoptate de Organizaţie.*
---------
* Se face referire la standardele de performanţe adoptate de cãtre Organizaţie prin rezoluţiile indicate:
.1 - Echipament de imprimare directã pe bandã îngustã pentru receptionarea avertizorilor de navigaţie şi meteorologice şi informaţiilor urgente câtre nave (rezoluţia A.525 (13));
.2 - Cerinţele generale pentru echipamentul radio de bord fãcând parte din Sistemul mondial pentru caz de sinistru şi siguranţa navigaţiei pe mare (rezoluţia A. 694(17));
.3 - Standarde de performanţe pentru staţii capabile de comunicãri bilaterale nava-uscat (rezoluţia A.698 (17));
.4 - Instalaţii de radio VHF capabile de comunicãri în fonie şi apel selectiv numeric (rezoluţia A.609 (15));
.5 'ad Instalaţii de radio de bord MF capabile de comunicãri în fonie şi apel selectiv numeric (rezoluţia A.610 (15));
.6 - Instalaţii de radio de bord MP/ HF capabile de comunicãri în fonie, imprimare directã pe bandã îngustã şi apel selectiv numeric (rezoluţia A.613 (15));
.7 - Standarde de performanţe pcntru radiobalize cu plutire liberã pentru localizarea sinistrelor prin satelit care funcţioneazã pe 406 MHz (rezoluţia A.695 (17));
.8 - Standardele de performanţe pentru transponderele radar ale ambarcaţiunilor de salvare utilizate în operaţiunile de cãutare şi salvare (rezoluţia A.697 (17));
.9 - Standarde de performanţã pentru radiobalize VHF cu plutire libera pentru localizarea sinistrelor (rezoluţia A.612 (15));
.10 - Standarde de performanţã pentru Statiile terestre de navã Inmarsat - C ce pot transmite şi recepţiona comunicaţii cu imprimare directã (rezoluţia A.663 (16));
.11 - Echipamentul de apel în grup lãrgit (rezoluţia A.664 (16));
.12 - Radiobalize cu plutire liberã pentru localizarea sinistrelor prin satelit care funcţioneazã prin sistemul de sateliţi geostaţionari Inmarsat pe 1,6 GHz (rezoluţia A.661 (16));
.13 - Instalaţii de eliberare şi activare, cu plutire liberã, pentru echipamentele radio destinate situaţiilor de urgenţa (rezoluţia A.662 (16)).

11.8.2. Echipamentul instalat înainte de 1 februarie 1992 poate fi exceptat de la completa îndeplinire a performanţelor adecvate din standarde la aprecierea Administraţiei având atenţia îndreptatã spre criteriile pe care Organizaţia le poate adopta în legãturã cu astfel de standarde, cu condiţia ca echipamentul sã fie compatibil cu echipamentul care este conform standardelor de performanţã.
11.9. Pericol de explozia gazului
Orice echipament de radio instalat într-o zonã aşa cum este definitã în paragraful 6.1. trebuie sã fie conform cu regula IV/l4 din amendamentele 1988 la SOLAS.
11.10. Inspectia staţiei de radio
11.10.1. Staţia de radio a unei unitãţi trebuie supusã inspecţiei aşa cum este specificat mai jos:
.1 de cãtre Administraţia care a emis licenţa sau reprezentanţii sãi autorizaţi, înainte de intrarea în serviciu a staţiei de radio;
.2 când unitatea este deplasatã şi trece sub controlul administrativ al altui Stat riveran, poate fi fãcutã o inspecţie de cãtre acel stat sau de cãtre reprezentanţii sãi autorizaţi;
.3 o datã la 12 luni, se efectueazã, de cãtre un inspector al Administraţiei şi / sau Statului riveran sau respectivii reprezentanţi ai sãi.
11.10.2. Administraţia poate recunoaşte Statul riveran ca pe reprezentantul sãu autorizat.
11.10.3. În toate cazurile când un reprezentant autorizat al Statului riveran efectueazã o inspecţie, se va emite un raport care va fi pãstrat cu documentele radio iar la cerere, o copie, trebuie remisã Administraţiei."

-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016