Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 10 decembrie 2003  convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 10 decembrie 2003 şi 18 februarie 2004 şi la Roma la 11 februarie 2004, între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Fondul International pentru Dezvoltare Agricola, la Acordul de împrumut dintre România, reprezentată prin Ministerul Finanţelor, şi Fondul International pentru Dezvoltare Agricola privind Proiectul de dezvoltare rurala a Munţilor Apuseni, semnat la Roma la 10 mai 1999    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT din 10 decembrie 2003 convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 10 decembrie 2003 şi 18 februarie 2004 şi la Roma la 11 februarie 2004, între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Fondul International pentru Dezvoltare Agricola, la Acordul de împrumut dintre România, reprezentată prin Ministerul Finanţelor, şi Fondul International pentru Dezvoltare Agricola privind Proiectul de dezvoltare rurala a Munţilor Apuseni, semnat la Roma la 10 mai 1999

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 449 din 19 mai 2004
    ROMÂNIA
    Ministerul Finanţelor Publice
    Cabinet Secretar de stat
    Bucureşti, 10 decembrie 2003
    Către: Domnul Lennart Bige
    Presedinte
    Fondul International pentru Dezvoltare Agricola
    Tema: Proiectul de dezvoltare rurala a Muntilor Apuseni (485-RO). Amendarea Acordului de împrumut
    Domnule Presedinte,
    După cum cunoasteti, Proiectul de dezvoltare rurala a Muntilor Apuseni finanţat de FIDA (ADP, FIDA, împrumut nr. 485-RO) prezinta în acest moment progrese semnificative în implementare, ce urmeaza unor dificultati avute la inceput. În prezent ADP se desfăşoară în cadrul comunitatilor rurale din zonele muntoase din 6 judete, având un portofoliu de credite solid şi diversificat şi o cerere în crestere pentru serviciile financiare oferite de ADP pentru zonele sarace din Zona Muntilor Apuseni (ZMA).
    Datorita prezentului progres şi pe baza circulaţiei informaţiilor între directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala şi între sucursalele B.C.R., comunitati din alte judete în cautare de asemenea surse de finanţare şi-au manifestat interesul pentru linia de credit oferita.
    Misiunea de analiza la mijlocul perioadei de implementare a Proiectului şi recenta misiune de supervizare UNOPS/FIDA au facut un numar de propuneri pentru a imbunatati în continuare implementarea şi impactul Proiectului. Pentru a menţine actuala tendinta de implementare, Guvernul a identificat, ca baza pentru un amendament imediat al imprumutului, urmatoarele:
    (i) decalarea datei de finalizare a Proiectului şi a ultimei date de tragere în cadrul imprumutului;
    (ii) extinderea ariei Proiectului;
    (iii) eliminarea Agentiei de dezvoltare regionala de centru (ADR-C); şi
    (iv) realocarea fondurilor imprumutului.


    Extinderea Proiectului
    ADP a avut de suferit din cauza unui inceput lent al implementarii, primele împrumuturi în cadrul Proiectului fiind acordate după aproape 2 ani de la intrarea în vigoare. Printre altele, aceasta s-a datorat aparitiei unei serii de probleme instituţionale şi legale, pe de o parte, iar pe de altă parte, necesităţii de a schimba mentalitatea oamenilor saraci de la munte pentru a lucra cu o banca comerciala, aspect rezolvat doar la sfârşitul anului 2001 - inceputul anului 2002. Inceputul lent al Proiectului a avut un impact semnificativ asupra capacităţii de acordare a imprumuturilor către beneficiarii finali.
    Guvernul solicita o extensie cu 2 ani a datei de finalizare a Proiectului şi a datei finale de tragere. Astfel, data de finalizare a Proiectului va deveni 31 decembrie 2005, iar data finala de tragere va deveni 30 iunie 2006, permitand continuarea implementarii şi oportunitatea de a recupera intarzierea din primii 2 ani de la declararea efectivitatii.
    Trebuie avut în vedere faptul ca implementarea Proiectului, la jumatatea anului 2003, s-a îmbunătăţit notabil, asa cum se prezinta în tabelul de mai jos.

┌──────────────┬───────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ │2003, │
│ │2001 │2002 │sfârşitul│
│ │ │ │lunii │
│ │ │ │octombrie│
├──────────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│Număr de │20 │196 │183 │
│împrumuturi │ │ │ │
├──────────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│Valoarea │329.279│1.849.703│2.235.126│
│împrumuturilor│ │ │ │
├──────────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│Procent din │7,46% │41,90% │50,64% │
│total trageri │ │ │ │
├──────────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│TOTAL │329.279│2.178.982│4.414.108│
├──────────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │(Exprimat│
│ │ │ │în dolari│
│ │ │ │S.U.A.) │
└──────────────┴───────┴─────────┴─────────┘


    Extinderea ariei Proiectului
    Având în vedere nevoile populatiei rurale din zonele montane din centrul României, performantele pozitive ale programului şi angajamentul instituţiilor partenere (în special Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor şi Mediului şi Banca Comerciala Română), Guvernul solicita extinderea ariei Proiectului pentru a include şi urmatoarele judete din zonele montane: Valcea, Sibiu, Covasna, Buzau, Vrancea, Bacau, Harghita, Neamt şi Suceava. Comunitatile sarace din aceste zone montane intampina condiţii dificile şi acces limitat la servicii financiare conform nevoilor lor. Ca o măsura suplimentara la extinderea Proiectului, ea va permite Proiectului sa sprijine un numar mai mare de beneficiari din zonele montane ale tarii, repetand modelul de succes implementat în prezent într-un numar limitat de judete din zona Muntilor Apuseni.
    Pe baza unei realocari atente a fondurilor imprumutului, Guvernul propune sa sprijine financiar directiile agricole din 5 judete propuse pentru extindere, în timp ce B.C.R. îşi va concentra eforturile prin propriii săi ofiteri de credit în celelalte 4 judete rămase.

    Rolul ADR-C
    Mediul instituţional în care opereaza Proiectul a evoluat semnificativ în cursul ultimilor 4 ani, rolul ADR-C fiind acum în discutie. Desi ADR-C a avut initial ca sarcina sprijinirea implementarii Proiectului în aria sa, coordonarea şi administrarea activităţilor în teren, rolul sau a ramas doar acela de verificare a eligibilitatii imprumutatilor şi de înregistrare a tranzactiilor din teritoriu. Verificarea eligibilitatii, precum şi menţinerea înregistrărilor sunt efectuate în prezent direct de către Unitatea de Coordonare a Proiectului (UCP) din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. ADR-C nu are autoritatea pentru a coordona activităţile direcţiilor judetene ale Ministerului Agriculturii sau ale unităţilor băncilor participante, nici de a exercita o coordonare administrativa şi financiară generală. În prezent, având în vedere dezvoltarea structurii instituţionale a Proiectului, activităţile desfăşurate de către ADR-C nu adauga valoare implementarii.
    În aceasta situaţie şi de comun acord cu observatiile misiunii MTR, Guvernul solicita ca ADR-C să fie eliminata ca partener instituţional oficial în cadrul Proiectului. UCP din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va prelua activităţile aflate în prezent în responsabilitatea oficiala a ADR-C. Eliminarea ADR-C ar permite, de asemenea, obtinerea de economii în cadrul costurilor operationale, care vor putea fi realocate în vederea demararii activităţilor Proiectului în judeţele propuse pentru extindere.

    Realocarea sumelor împrumutului
    Pentru a sprijini propunerea facuta, se propune urmatoarea realocare a sumelor imprumutului:

┌────────────┬────────────┬────────────┐
│ │În present │Propunere │
│ │Sume alocate│Sume alocate│
│Categorie │din │din │
│ │fondurile │fondurile │
│ │împrumutului│împrumutului│
├────────────┼────────────┼────────────┤
│I.Lucrări │ │ │
│civile │ │ │
│pentru │3.000 │3.000 │
│Componenta B│ │ │
│(i) a │ │ │
│Proiectului │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┤
│II.Vehicule,│ │ │
│echipamente │160.000 │160.000 │
│şi bunuri │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┤
│III.Creditul│ │ │
│incremental │ │ │
│pentru │11.720.000 │11.720.000 │
│Componenta A│ │ │
│a │ │ │
│Proiectului │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┤
│IV.Costurile│ │ │
│marginale de│ │ │
│funcţionare │ │ │
│pentru │ │ │
│Componenta B│ │ │
│a │180.000 │417.000 │
│Proiectului │ │ │
│(exclusiv │ │ │
│salarii, │ │ │
│prime şi │ │ │
│stimulente) │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┤
│V.Nealocate │337.000 │100.000 │
├────────────┼────────────┼────────────┤
│TOTAL: │12.400.000 │12.400.000 │
├────────────┴────────────┴────────────┤
│(Exprimat în echivalent DST) │
└──────────────────────────────────────┘

     În opinia Guvernului, dacă vor fi aprobate şi procesate într-o perioadă de timp corespunzătoare, aceste amendamente vor ajuta la menţinerea prezentului curs al implementarii, obtinerea unui impact mai puternic al Proiectului şi vor oferi beneficii importante fermierilor saraci din zonele montane. Guvernul doreste sa sublinieze faptul ca aceste propuneri au fost discutate în amanunt cu reprezentantii FIDA şi UNOPS în timpul recentelor misiuni, acestia declarandu-şi intregul sprijin în acest sens.
    Va rog sa acceptati, domnule presedinte, expresia inaltei mele consideratii.


                    Enache Jiru,
                    secretar de stat


     ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016