Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── *) Traducere.────────── Statele părţi la Acordul privind Forţa Multinaţională de Pace din Europa de Sud-Est, semnat la Skopje la 26 septembrie 1998, astfel cum a fost suplimentat şi amendat prin primul Protocol adiţional la acesta, semnat la Atena la 12 ianuarie 1999, reafirmând angajamentul lor la scopurile şi principiile stabilite în cele doua documente internaţionale mai sus menţionate, dorind să dezvolte în continuare cooperarea dintre ele şi să întărească capacităţile lor de intervenţie pentru ajutor de urgenţă şi umanitar, dorind să stabilească prevederile şi amendamentele necesare la acordul mai sus menţionat, au convenit următoarele: ART. 1 Părţile stabilesc înfiinţarea unei Forţe Speciale de Geniu (Engineer Task Force - ETF) potrivit prevederilor următoarelor articole: ART. 2 1. În plus faţă de organizarea şi responsabilităţile existente ale SEEBRIG, o Forţa Specială de Geniu compusă din unităţi asigurate de părţi, de la caz la caz, din cele arătate în anexa A la acest protocol va fi formată şi va fi sub comanda şi controlul SEEBRIG, potrivit prevederilor art. 5 din protocol. 2. Scopul formării acestei Forţe Speciale de Geniu este de a asigura părţile cu capacităţi de intervenţie umanitara şi pentru ajutor de urgenţă. 3. Aceasta iniţiativă va fi orientată către o asistenţă civilă de mica amploare în interesul părţilor. ART. 3 1. Forţa Specială de Geniu va asigura sprijinul imediat al populaţiei locale fie singura, fie împreună cu alte organisme internaţionale corespunzătoare. 2. Forţa Specială de Geniu va desfăşura, pe baza deciziilor naţionale, proiecte de cooperare de mica amploare în următoarele domenii: a) construcţii şi reparaţii limitate de drumuri; b) construcţii şi reparaţii limitate de poduri; c) reparaţii limitate de cai ferate; d) alunecări de pământ; e) drenaje; f) deminări limitate şi neutralizarea muniţiilor neexplodate; g) alte domenii funcţionale ce vor fi convenite. ART. 4 Părţile contributorii vor pune la dispoziţie Forţei Speciale de Geniu unităţile de geniu, pe baza misiunilor şi a deciziilor naţionale. Forţa Specială de Geniu va fi o forţă "la ordin". ART. 5 Pentru implementarea iniţiativei mai sus menţionate au fost convenite următoarele faze: 1. Faza I (iniţială): a) Comanda şi controlul vor fi asigurate de COMSEEBRIG (comandantul brigăzii). b) Pe timpul operaţiunilor noncriză 2 ofiţeri vor întări Celula de geniu SEEBRIG (CG-7) existenta pentru a asigura funcţiile de planificare necesare. c) Pe timpul operaţiunilor de criza va fi înfiinţată Celula de criza de geniu, condusă de un ofiţer de geniu (OF-5/Lt.- col.) ce va fi asigurat de ţara căreia îi aparţine COMSEE-BRIG. d) Fiecare parte care participă la operaţiunile de criză va asigura un ofiţer de geniu la Celula de criza de geniu. Atunci când este posibil părţile care participă în operaţiunile de criză vor transfera reprezentanţii lor de la Celula de geniu (CG-7) la Celula de criză de geniu. 2. Faza a II-a: Pe baza experienţei acumulate pe timpul fazei I, părţile pot lua în discuţie fezabilitatea unei înţelegeri alternative pentru comanda şi controlul Forţei Speciale de Geniu sub Comitetul Director Politico-Militar (PMSC) al Forţei Multinaţionale de Pace din Europa de Sud-Est (MPFSEE), în paralel cu SEEBRIG. ART. 6 Părţile convin cu privire la constituirea unei Reţele de informaţii de criza (Crisis Information Network - CIN), iniţial bazată pe Sistemul de Management al Informaţiilor din cadrul Parteneriatului pentru Pace (PIMS-Partnership Information Management System), în vederea asigurării Forţei Speciale de Geniu. COMSEEBRIG şi părţile sunt invitate să angajeze CIN la maximum, în măsura în care este fezabil şi practic. ART. 7 1. În situaţie de criza preşedintele Comitetului Director Politico-Militar (PMSC), pe baza propunerii oricăreia dintre părţi ori din proprie iniţiativă, convoacă comitetul pentru a discuta situaţia şi a formula propuneri în vederea aprobării lor de către miniştri, ulterior asigurând COMSEEBRIG directivele necesare. 2. CIN se intenţionează a fi folosit ca sursa de informaţii principala, precum şi ca linie de comunicaţie între Comitetul Director Politico-Militar, COMSEEBRIG şi părţi. ART. 8 1. Cu excepţia celor convenite altfel de către părţi, numai acele părţi care participa la diverse proiecte sau în operaţiuni de criza sunt responsabile de asigurarea fondurilor. În plus, Comitetul Director Politico-Militar al MPFSEE va căuta surse alternative de finanţare, cum ar fi Uniunea Europeană, Banca Mondială sau NATO. 2. Proiectele pot fi desfăşurate şi ca exerciţii multilaterale. ART. 9 Apendicele 1, 2 şi 3 din anexa A şi apendicele 2 şi 4 (pagina 4-4) din anexa C la acordul mai sus menţionat sunt înlocuite de apendicele din anexa B la acest protocol. ART. 10 Acest protocol constituie parte integrantă a Acordului privind Forţa Multinaţională de Pace din Europa de Sud-Est, semnat la Skopje la 26 septembrie 1998, astfel cum a fost suplimentat şi amendat prin protocolul adiţional la acesta, semnat la Atena la 12 ianuarie 1999. Acest protocol va intra în vigoare după ce toate părţile vor notifica depozitarului îndeplinirea procedurilor lor interne legale. Semnat la Bucureşti la 30 noiembrie 1999, în 7 exemplare originale în limba engleza. În numele statelor părţi la acord, Ilir Bocka, adjunctul ministrului apărării Gueorgui Ananiev, ministrul apărării Nikola Kljusev, ministrul apărării Apostolos Tsohatzopoulos, ministrul apărării naţionale Carlo Scognamiglio, ministrul apărării Victor Babiuc, ministrul apărării naţionale Sabahattin Cakmakoglu, ministrul apărării ANEXA A Contribuţii naţionale Naţiunea nr. 1: o companie de geniu Naţiunea nr. 2: o companie de geniu Naţiunea nr. 3: o companie de geniu Naţiunea nr. 4: un regiment cadru de geniu (de la o companie la regiment) Naţiunea nr. 5: un pluton de geniu Naţiunea nr. 6: o companie de geniu Naţiunea nr. 7: o companie de geniu pentru construcţii. ANEXA B AMENDAMENTE LA ACORDUL MPFSEE ANEXA A APENDICE-1 STRUCTURA GENERALĂ A FORŢEI ÎN CADRUL SEEBRIG
X
┌═════════╗
│ ║
│ SEEBRIG ║
│ ║
└─────────┘
║
║
║
┌──────────────────────────────────────║──────────────┬────────────┬──────────────┬────────────────┐
║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║
║ ║ ║ ║ ║ ║ ║
│ │ │ │
┌───────────────┐ ┌─────┴────────┐ ┌───┴────────┐ ┌───────────┐ ┌───────────┐ ┌───────────┐ ┌────────────┐
│ COMANDAMENTUL ║ │ COMPANIE DE ║ │ COMPANIE ║ │UNITĂŢI DE │ │UNITĂŢI DE │ │SPRIJIN DE ║ │FORŢA COMUNĂ║
│ BRIGĂZII ║ │ STAT MAJOR ║ │ DE ║ │ MANEVRĂ │ │ SPRIJIN │ │ SERVICII ║ │ DE ║
│ ║ │ ║ │TRANSMISIUNI║ │ │ │ │ │ ║ │ GENIU ║
│ ║ │ ║ │ ║ └───────────┘ └───────────┘ └───────────┘ └────────────┘
└───────────────┘ └══════════════╝ └════════════╝
┌────────┐
│ ║
│ ║ MULTINAŢIONALĂ
└────────╝
┌────────┐
│ ║
│ ║ NAŢIUNEA GAZDĂ
└════════╝
ANEXA A APENDICE-2 CONTRIBUŢIA CU TRUPE ALE STATELOR PARTICIPANTE────────── *) Notă CTCE: CONTRIBUŢIA CU TRUPE ALE STATELOR PARTICIPANTE se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 29.01.2000 la pagina 7 (a se vedea imaginea asociată).────────── ANEXA A APENDICE-3 SEEBRIG────────── *) Notă CTCE: SEEBRIG se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 29.01.2000 la pagina 8 (a se vedea imaginea asociată).────────── ANEXA C APENDICE-2
┌────────────────────────────────────┐
│ STRUCTURA COMANDAMENTULUI SEEBRIG/ │
│ NUCLEUL PERMANENT DE STAT MAJOR │
└────────────────────────────────────┘
*
╔══════════════════════╗
║ COMANDANTUL BRIGĂZII ║
╚══════════════════════╝
│
│
│
│
│ ┌───────────┐
├───┤ Aghiotant │
╔══════════╗ │ │ (ADC) │ ╔══════════════════╗
║ ║ │ └───────────┘ ║TOTAL:36 ║
╚══════════╝ │ ║1 Gl. Bg. (OF-6) ║
│ ║3 Col. (OF-5) ║
POSTURI CE SE ROTESC │ ║11 Lt.-Col. (OF-4)║
│ ║5 Mr. (OF-3) ║
.-.-.-.-.-. │ ║2 Cpt. (OF-2) ║
| | │ ║14 Subofiţeri ║
.-.-.-.-.-. │ ╚══════════════════╝
NAŢIUNEA GAZDA │
╔═══════════════╗ -.-.-.-.-.-.-. .-.-.-.-.-.-.
║ SECRETARIATUL ║───────| ŞEF DE |──────────| CONSILIER |
║ ŞEFULUI ║ | STAT MAJOR | | JURIDIC |
║ DE STAT MAJOR ║ -.-.-.-.-.-.-. .-.-.-.-.-.-.
╚═══════════════╝ │
│
│
│
│
╔═════════════╗ │ ╔═════════════╗
║ LOCŢIITORUL ║ │ ║ LOCŢIITORUL ║
║ ŞEFULUI DE ║ │ ║ ŞEFULUI DE ║
║ STAT MAJOR ║────┼─────║ STAT MAJOR ║
║ PENTRU ║ │ ║ PENTRU ║
║ OPERAŢIUNI ║ │ ║ LOGISTICĂ ║
╚═════════════╝ │ ╚═════════════╝
┌─────────┬─────────┬─────────┬────┴────┬─────────┬─────────┬────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌───┴───┐ ┌───┴───┐ ┌───┴───┐ ┌───┴───┐ ┌───┴───┐ ┌───┴───┐ ┌───┴───┐┌───┴───┐
│ CG-1 │ │ CG-2 │ │ CG-3 │ │ CG-4 │ │ CG-5 │ │ CG-6 │ │ CG-7 ││ CG-8 │
└───────┘ └───────┘ └───────┘ └───────┘ └───────┘ └───────┘ └───────┘└───────┘
PERSONAL INFORMAŢII OPERAŢIUNI LOGISTICĂ COOPERARE TRANSMI- GENIU BUGET/
ŞI CIVIL/ SIUNI FINANŢE
CONTRAINFORMAŢII MILITARĂ
ANEXA C APENDICE-4 Biroul şefului geniului CG-7
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Element de Pe nr. 0 Titlul funcţiei Gradul Studii Sursa Observaţii
comandă nr.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CECG701 PECG701 Şef CG-7 OF-4 A 1/5 Ofiţer cu
planificarea
geniului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CECG703 PECG703 Ofiţer geniu OF-3 A 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CECG704 PECG704 Ofiţer geniu OF-2 A TBD
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CECG706 PECG702 Funcţionar/şofer OR-4 A 1/5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Biroul şefului buget-finanţe CG-8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Element de Pe nr. 0 Titlul funcţiei Gradul Studii Sursa Observaţii
comandă nr.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CECG801 PECG801 Şef CG-8 OF-4 A Manager fond
CECG806 PECG802 Funcţionar/şofer OR-4 A
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 36
1 Gl. bg. (OF-6) (Referire la tabela de rotaţie convenită)
3 Col. (OF-5) (Referire la tabela de rotaţie convenită)
11 Lt.-col. (OF-4)
5 Mr. (OF-3)
2 Cpt. (OF-2)
14 Subofiţeri
NOTA: 1. Se referă la localizarea Comandamentului Forţei Multinaţionale de Pace din Europa de Sud-Est şi la tabelul cu rotirea posturilor-cheie pentru încadrarea acestora. 2. Atunci când Turcia este naţiune gazdă, funcţia de secretar al şefului de stat major va fi încadrată de Grecia; funcţia de şef G2, precum şi cea de şofer vor fi încadrate de Turcia. 3. Acest post va fi încadrat de Bulgaria pentru primii 4 ani; după primii 4 ani, acest post va fi încadrat în permanentă de România. -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.