Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACTIVITATEA din 21 martie 2025  de monitorizare şi control al activităţii desfăşurate de operatorii economici prevăzuţi la art. 435 alin. (3^1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ACTIVITATEA din 21 martie 2025 de monitorizare şi control al activităţii desfăşurate de operatorii economici prevăzuţi la art. 435 alin. (3^1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 261 din 25 martie 2025
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 419/1.207/2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 25 martie 2025.
──────────
    CAP. I
    Monitorizarea constituirii garanţiei
    ART. 1
    Operatorii economici care sunt înregistraţi la autoritatea vamală teritorială competentă pentru distribuţie şi comercializare angro fără depozitare băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, care deţin şi doresc să comercializeze produsele accizabile care se află în cadrul unui antrepozit fiscal aparţinând unei terţe persoane şi care au primit o notificare din partea autorităţii vamale teritoriale în vederea respectării prevederilor art. 435 alin. (3^1) - (3^3) din Codul fiscal au obligaţia ca, înaintea comercializării, să depună, în scris, la autoritatea vamală teritorială competentă declaraţia pe propria răspundere. Modelul şi conţinutul declaraţiei pe propria răspundere sunt stabilite prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală precizat la art. 435 alin. (3^1) din Codul fiscal.

    ART. 2
    (1) Pe baza declaraţiei pe propria răspundere, în termen de maximum 5 zile lucrătoare, autoritatea vamală teritorială competentă emite decizia de constituire a garanţiei, potrivit prevederilor legale.
    (2) După primirea confirmării constituirii garanţiei, în termen de maximum 5 zile lucrătoare, autoritatea vamală teritorială competentă menţionată la alin. (1) informează în scris antrepozitarul autorizat cu privire la confirmarea constituirii garanţiei.
    (3) Autoritatea vamală teritorială competentă menţionată la alin. (1) informează corespunzător Direcţia generală antifraudă fiscală - structura centrală, în vederea monitorizării.
    (4) În cazul în care operatorul economic nu constituie garanţia în termen sau garanţia constituită este mai mică decât cea stabilită în decizia de constituire a garanţiei, în termen de maximum 5 zile lucrătoare, autoritatea vamală teritorială competentă informează în scris atât operatorul economic că nu are dreptul să elibereze pentru consum din antrepozitul fiscal aparţinând unei terţe persoane produsele înscrise în declaraţia pe propria răspundere, cât şi antrepozitarul în cauză.

    ART. 3
    În situaţia în care un operator economic intenţionează, ulterior depunerii declaraţiei pe propria răspundere, să elibereze pentru consum din antrepozitul fiscal aparţinând unei terţe persoane o nouă cantitate de produse accizabile, acesta are obligaţia depunerii unei noi declaraţii pe propria răspundere şi a unei noi garanţii, calculată la nivelul a 120% din contravaloarea accizelor aferente cantităţii de produse accizabile pe care intenţionează să o elibereze pentru consum, care să acopere riscul neplăţii accizelor, urmându-se aceeaşi procedură.

    CAP. II
    Monitorizarea operaţiunilor de eliberare în consum
    ART. 4
    Operatorii economici, ulterior confirmării constituirii garanţiei, au obligaţia să informeze în scris autoritatea vamală teritorială care asigură supravegherea antrepozitului fiscal cu privire la intenţia de a elibera pentru consum produse accizabile şi, concomitent, să transmită dovada plăţii anticipate a accizelor, aferente livrării.

    ART. 5
    Autoritatea vamală teritorială care asigură supravegherea antrepozitului transmite prin e-mail, la unitatea Trezoreriei Statului a organului fiscal la care sunt luaţi în evidenţă fiscală operatorii economici prevăzuţi la art. 1, situaţia documentelor de plată pentru care se solicită confirmarea încasării/neîncasării sumelor achitate de aceştia. Unităţile Trezoreriei Statului confirmă/nu confirmă încasarea sumelor respective în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la primirea solicitării. Adresele de e-mail de la care, respectiv la care se transmit situaţiile documentelor de plată pentru care se solicită confirmarea încasării/neîncasării sumelor achitate se stabilesc de comun acord între autorităţile vamale teritoriale şi unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului. Modelul situaţiei pe care autoritatea vamală teritorială o va trimite unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului în scopul verificării încasării sumelor este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta activitate de monitorizare şi control.

    ART. 6
    În cazul în care plata nu este confirmată de către trezorerie, se consideră că are loc o eliberare pentru consum din cadrul unui antrepozit fiscal fără să fie respectate prevederile art. 345 alin. (3^5) lit. a) din Codul fiscal, motiv pentru care operatorul economic nu are dreptul să comercializeze produsele accizabile pentru care nu a fost achitată anticipat acciza.

    ART. 7
    (1) Organele de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală - structura centrală au obligaţia ca, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data fiecărui termen declarativ, să verifice modul de îndeplinire a evidenţierii şi declarării obligaţiilor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, aferente livrărilor din luna precedentă de către operatorii economici prevăzuţi la art. 1.
    (2) În cazul în care organele de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală - structura centrală constată că suma de plată reprezentând acciza aferentă livrărilor din luna precedentă este mai mică decât acciza declarată sau acciza plătită este mai mică decât acciza datorată, urmează procedurile legale prevăzute de art. 452 alin. (1) lit. c) şi alin. (3) din Codul fiscal şi de art. 213 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    (1) Operatorii economici prevăzuţi la art. 435 alin. (3^1) din Codul fiscal au obligaţia să transmită până pe data 5 a lunii ulterioare livrărilor situaţia privind achiziţiile aferente lunii precedente şi situaţia privind livrările aferente lunii precedente, conform modelului prevăzut în anexă.
    (2) Situaţiile prevăzute la alin. (1) vor fi transmise la autoritatea vamală teritorială care asigură supravegherea antrepozitului fiscal şi la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală - structura centrală până pe data de 5 a lunii următoare celei în care s-au efectuat achiziţia, respectiv livrarea.

    ANEXA 1

    la activitatea de monitorizare şi control
    Situaţia documentelor de plată pentru care se solicită confirmarea
    încasării/neîncasării sumelor achitate de operatorii economici
    prevăzuţi la art. 435 alin. (3^1) din Codul fiscal

┌────┬────────┬───┬──────────┬────────┬─────┬──────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Ca urmare a verificării │
│ │ │ │Cod IBAN │ │ │efectuate │
│Nr. │Denumire│ │beneficiar│Nr./dată│Sumă ├─────────┬─────────┬──────────┤
│crt.│operator│CIF│sau simbol│document│(lei)│Confirmăm│Nu │ │
│ │economic│ │cont │de plată│ │încasarea│confirmăm│Observaţii│
│ │ │ │ │ │ │sumei. │încasarea│ │
│ │ │ │ │ │ │ │sumei. │ │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼───┼──────────┼────────┼─────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴───┴──────────┴────────┴─────┴─────────┴─────────┴──────────┘


    NOTĂ:
    Coloanele 6-8 se completează de către unitatea Trezoreriei Statului.

    Situaţia privind achiziţiile aferente lunii precedente, efectuate de
    operatorii economici prevăzuţi la art. 435 alin. (3^1) din Codul fiscal

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Angro - produse energetice (benzină, motorină, gaz petrolier │
│lichefiat, petrol lampant) │
│Denumire societate .................................. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Situaţia achiziţiilor în luna ........... an ........... │
├─────┬────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────┬──────┤
│ │Denumire│Produs │ │Cantitate│Calcul│
│Nr. │operator├────────┬─────────┬───┤Cantitate│(1.000 │accize│
│crt. │economic│ │Cod │Cod│(tone) │litri │(lei/ │
│ │/ CUI │Denumire│produs │NC │ │15º) │U.M.) │
│ │ │ │accizabil│ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴─────────┴───┴─────────┴─────────┴──────┘



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Angro - alcool şi băuturi alcoolice (bere, vinuri, băuturi fermentate, altele │
│decât bere şi vinuri, produse intermediare, alcool etilic) │
│Denumire societate .................................. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Situaţia achiziţiilor în luna ........... an ........... │
├─────┬────────┬──────────────────────┬────────────┬────────────────┬─────────┬──────┤
│ │Denumire│Produs │Concentraţie│Recipiente │ │Calcul│
│Nr. │operator├────────┬─────────┬───┤grade ├──────────┬─────┤Cantitate│accize│
│crt. │economic│ │Cod │Cod│alcoolice/ │ │ │(hl) │(lei/ │
│ │/ CUI │Denumire│produs │NC │Grad Plato │Capacitate│Număr│ │U.M.) │
│ │ │ │accizabil│ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼─────────┼──────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼─────────┼──────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼─────────┼──────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼─────────┼──────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼─────────┼──────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴─────────┴───┴────────────┴──────────┴─────┴─────────┴──────┘



┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Angro - tutun prelucrat (ţigarete, ţigări şi ţigări de foi, │
│tutun de fumat fin tăiat, destinat rulării în ţigarete, alte │
│tutunuri de fumat) │
│Denumire societate .................................. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Situaţia achiziţiilor în luna ........... an ........... │
├─────┬────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────┬──────┤
│ │Denumire│Produs │Cantitate│ │Calcul│
│Nr. │operator├────────┬─────────┬───┤(1.000 │Cantitate│accize│
│crt. │economic│ │Cod │Cod│ţigarete/│(kg) │(lei/ │
│ │/ CUI │Denumire│produs │NC │bucăţi) │ │U.M.) │
│ │ │ │accizabil│ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼──────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴─────────┴───┴─────────┴─────────┴──────┘


    Situaţia privind livrările aferente lunii precedente, efectuate de
    operatorii economici prevăzuţi la art. 435 alin. (3^1) din Codul fiscal

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Angro - produse energetice (benzină, motorină, gaz petrolier │
│lichefiat, petrol lampant) │
│Denumire societate .................................. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Situaţia livrărilor în luna ........... an ........... │
├─────┬────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────┬───────┤
│ │Denumire│Produs │ │ │ │
│Nr. │operator├────────┬─────────┬───┤Cantitate│Cantitate│Cuantum│
│crt. │economic│ │Cod │Cod│(tone) │(litri la│acciză │
│ │/ CUI │Denumire│produs │NC │ │15º) │ │
│ │ │ │accizabil│ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴─────────┴───┴─────────┴─────────┴───────┘



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Angro - alcool şi băuturi alcoolice (bere, vinuri, băuturi fermentate, altele │
│decât vinuri, produse intermediare, alcool etilic) │
│Denumire societate .................................. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Situaţia livrărilor în luna ........... an ........... │
├─────┬────────┬──────────────────────┬────────────┬────────────────┬────────────┬───────┤
│ │Denumire│Produs │Concentraţie│Recipiente │ │ │
│Nr. │operator├────────┬─────────┬───┤grade ├──────────┬─────┤Cantitate │Cuantum│
│crt. │economic│ │Cod │Cod│alcoolice/ │ │ │(hectolitri)│acciză │
│ │/ CUI │Denumire│produs │NC │Grad Plato │Capacitate│Număr│ │ │
│ │ │ │accizabil│ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼────────────┼───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼────────────┼───────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼────────────┼───────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼────────────┼──────────┼─────┼────────────┼───────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴─────────┴───┴────────────┴──────────┴─────┴────────────┴───────┘



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Angro - tutun prelucrat (ţigarete, ţigări de foi, tutun fin │
│tăiat, destinat rulării în ţigarete, alte tutunuri de fumat) │
│Denumire societate .................................. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Situaţia livrărilor în luna ........... an ........... │
├─────┬────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────┬───────┤
│ │Denumire│Produs │Cantitate│ │ │
│Nr. │operator├────────┬─────────┬───┤(1.000 │Cantitate│Cuantum│
│crt. │economic│ │Cod │Cod│ţigarete/│(kg) │acciză │
│ │/ CUI │Denumire│produs │NC │bucăţi) │ │ │
│ │ │ │accizabil│ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼────────┼─────────┼───┼─────────┼─────────┼───────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴────────┴─────────┴───┴─────────┴─────────┴───────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016