Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACT ADITIONAL nr. 3 din 7 aprilie 2010  la Acordul de delegare de functii privind implementarea Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 intre AMPOSDRU si OIRPOSDRU - Regiunea Vest*) (Anexa 5)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACT ADITIONAL nr. 3 din 7 aprilie 2010 la Acordul de delegare de functii privind implementarea Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 intre AMPOSDRU si OIRPOSDRU - Regiunea Vest*) (Anexa 5)

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 271 bis din 27 aprilie 2010 -------     *) Aprobat de Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale nr. 288/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010.

    Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (în continuare AM), având sediul în Bucureşti, Calea Plevnei 46-48, sector 1, reprezentat de doamna Anca-Cristina ZEVEDEI, director general, pe de o parte,
    şi
    Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - Regiunea Vest, în calitate de Organism Intermediar (în continuare OI), având sediul în municipiul Timişoara, Strada Mihail Kogalniceanu nr. 1, cod poştal 300125, Judeţul Timiş, reprezentat de domnul Marian GRECU, în calitate de director coordonator, pe de altă parte,

    au convenit să încheie, în baza prevederilor:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Ordinul Ministerului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de munca "Bani pentru completarea echipei";
    - Ordinul Ministerului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de munca "Bani pentru completarea echipei";
    - Ordinul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sănătatea şi siguranţa;
    - Articolului 18.3 din Acordul de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 între Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse (MMFES), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane şi Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane - Regiunea Vest, semnat la data de 11.09.2008, aprobat prin Ordinul nr. 600/2008 ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, cu modificările şi completările ulterioare;

    prezentul act adiţional la Acordul de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013.

    ART. I
    Preambulul acordului de delegare de funcţii se modifică şi va avea următorul conţinut:
    ● Regulamentul (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1260/1999 , cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE) nr. 1081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1784/1999 ;
    ● Regulamentul (CE) nr. 1828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 1605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 2342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratat (Regulamentul general de exceptare pe categorii de ajutoare);
    ● Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis;
    ● H.G. nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;
    ● H.G. nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● H.G. nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi, completările ulterioare;
    ● O.G. nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● H.G. nr. 1306/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 79/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările şi, completările ulterioare;
    ● Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007 2013", cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Ordinul Ministerului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de munca "Bani pentru completarea echipei";
    ● Ordinul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 309/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală şi specifică "Bani pentru formare profesională";
    ● Ordinul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor";
    ART. II
    Articolul 2.1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.3 "Autoritate de Certificare şi Plată" reprezintă structura organizatorică în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabilă de certificarea sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeană şi pentru primirea de la Comisia Europeană a fondurilor transferabile României din instrumente structurale şi transferul către beneficiari/unităţi de plată de pe langă autorităţile de management a fondurilor primite din instrumente structurale, precum şi a celor alocate de la bugetul de stat, în cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii directe.
    ART. III
    Articolul 2.1.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.9 "Cheltuieli eligibile" reprezintă cheltuielile realizate de beneficiar, aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, care pot fi finanţate atât din instrumentele structurale, cât şi din cofinanţarea publică şi/sau cofinanţarea privată, conform reglementărilor legale comunitare şi naţionale în vigoare privind eligibilitatea cheltuielilor.
    ART. IV
    Articolul 2.1.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.10 Contract de finanţare" reprezintă angajamentul legal prin care se acordă asistenţă financiară nerambursabilă aferentă unei operaţiuni în scopul atingerii obiectivelor axei prioritare dintr-un program operaţional şi care stabileşte drepturile şi obligaţiile părţilor.
    ART. V
    Articolul 2.1.23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.23 "Prefinanţare" - sumele transferate din instrumente structurale către un beneficiar, altul decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din OUG nr. 64/2009, cu nodificările şi completările ulterioare, prin plată indirectă, în stadiul iniţial pentru susţinerea începerii derulării proiectelor şi/sau pe parcursul implementării acestora, în condiţiile prevăzute în contractul de finanţare încheiat între un beneficiar şi Autoritatea de management/Organismul intermediar responsabilă/responsabil, în vederea asigurării derulării corespunzătoare a proiectelor finanţate în cadrul POSDRU.
    ART. VI
    După Articolul 2.1.29 se introduc opt noi articole cu următorul cuprins:
    2.1.30 "Ajutor" înseamnă orice măsură care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la articolul 87 alineatul (1) din Tratat.ul CE.
    2.1.31 "Schemă de ajutor" reprezintă orice act pe baza căruia, fără să fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi date ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului într-un mod general şi abstract, precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific, uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi/sau pentru o valoare nedefinită.
    2.1.32 "Ajutoare individuale" - ajutoarele acordate pe baza unei scheme de ajutor;
    2.1.33 "Ajutor de minimis" reprezintă, conform Regulamentului (CE) nr. 1998/2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 ale Tratatului CE privind ajutoarele de minimis, ajutorul care nu depăşeşte un plafon de 200.000 EURO pe durata unei perioade de 3 (trei) ani fiscali, nu afectează comerţul dintre statele membre şi/sau nu denaturează concurenţa, drept urmare nu intră sub incidenţa articolului 87 alineatul 1 din Tratatul CE. Pentru sectorul transportului rutier plafonul este de 100.000 euro. Cadrul comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextul actualei crize economico - financiară, versiunea consolidată, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C83/1 din 07.04.2009, stabileşte ca valoarea ajutorului acordat prin cadrul comunitar temporar, cumulat cu ajutorul de minimis primit, să nu depăşească 500.000 euro în perioada 1 ianuarie 2008-31 decembrie 2010.
    2.1.34 "Furnizor de ajutor de stat" este Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (AM).
    2.1.35 "Furnizor de ajutor de minimis" este Ministerul Muncii, Familiei şi Protectiei Sociale, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (AM).
    2.1.36 "Administrator al schemei de ajutor de stat" este Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (OI).
    2.1.37 "Administrator al schemei de ajutor de minimis" este Ministerul Muncii, Familiei şi Protectiei Sociale prin Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (OI).
    ART. VII
    Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    3.1 Obiectul prezentului Acord îl reprezintă delegarea unor funcţii şi a responsabilităţii îndeplinirii lor, privind gestionarea POSDRU, de la AM la OI, prin stabilirea cadrului de implementare a POSDRU, a drepturilor şi obligaţiilor şi a responsabilităţilor ce revin fiecărei părţi, precum şi stabilirea relaţiilor între părţile semnatare.
    3.2 OI este responsabil cu gestionarea proiectelor de grant şi strategice din cadrul următoarelor axe prioritare/domenii majore de intervenţie din POSDRU:
    ● Axa Prioritară 3 "Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", respectiv:
    - Domeniul Major de Intervenţie 3.1. "Promovarea culturii antreprenoriale"
    - Domeniul Major de Intervenţie 3.2. "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii"
    ● Axa Prioritară 5 "Promovarea măsurilor active de ocupare", respectiv:
    - Domeniul Major de Intervenţie 5.1. "Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare"
    ● Axa Prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", respectiv:
    - Domeniul Major de Intervenţie 6.2. "Îmbunătăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii"
    - Domeniul Major de Intervenţie 6.3. "Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii".
    3.3 OI, în calitate de administrator al schemelor de ajutor de stat şi de minimis, este responsabil cu gestionarea proiectelor de ajutor de stat şi a proiectelor de ajutor de minimis, finanţate în cadrul următoarelor axe prioritare/domenii majore de intervenţie din POSDRU:
    ● Axa Prioritară 3 "Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", respectiv:
    - Domeniul Major de Intervenţie 3.2. "Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii"
    ● Axa Prioritară 5 "Promovarea măsurilor active de ocupare", respectiv:
    - Domeniul Major de Intervenţie 5.1. "Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare".
    3.4 Funcţiile generale delegate către OI pentru gestionarea proiectelor de grant, a proiectelor strategice şi a proiectelor de ajutor de stat şi de minimis din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolele 3.2 şi 3.3 sunt prevăzute la Articolul 17 din prezentul Acord.
    3.5 Funcţiile specifice delegate către OI pentru gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2 sunt prevăzute la articolul 17^1 din prezentul Acord.
    3.6 Proiectele de ajutor de stat şi de minimis din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.3 sunt lansate, selectate şi contractate de către AM.
    3.7 Funcţiile specifice delegate către OI pentru gestionarea proiectelor de ajutor de stat şi de minimis din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.3 sunt prevăzute la articolul 17^2 din prezentul Acord.
    ART. VIII
    Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    8.1 Având responsabilitatea finală a implementării POSDRU, AM are dreptul de a solicita orice informaţie, clarificare sau rapoarte OI în legătură cu îndeplinirea oricăreia dintre funcţiile delegate.
    8.2 AM are dreptul de a evalua periodic capacitatea OI de îndeplinire a funcţiilor delegate, inclusiv performanţa acestuia în implementarea domeniilor de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord de delegare de funcţii. Astfel, AM poate efectua vizite la sediul OI pentru verificarea aplicării procedurilor interne, asigurării segregării funcţiilor la nivelul OI, existenţei sistemului ierarhic de raportare, existenţei sistemului de supervizare, menţinerii unei piste de audit corespunzătoare, păstrării unei evidenţe contabile distincte, introducerii datelor în SMIS-CSNR, precum şi orice alte atribuţii pe care le are OI în vederea implementării eficiente a POSDRU. Aceste verificări nu vor înlocui sistemul de control intern al OI.
    8.3 AM poate verifica prin sondaj, utilizarea fondurilor comunitare şi/sau a fondurilor de cofinanţare aferente, în scopul validării cheltuielilor declarate deja eligibile de către OI.
    8.4 AM are dreptul de a efectua controale pentru stabilirea neregulilor, prejudiciilor şi/sau a persoanelor juridice ori fizice debitoare, ca urmare a nerespectării legalităţii, conformităţii şi regularităţii utilizării şi administrării fondurilor comunitare şi a fondurilor de cofinanţare aferente.
    8.5 AM poate emite instrucţiuni privind implementarea POSDRU, care devin obligatorii pentru OI din momentul comunicării în scris a acestora.
    8.6 AM avizează manualul de proceduri interne al OI, precum şi orice modificări sau completări aduse acestuia, aprobate în prealabil de către reprezentantul legal al OI, în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea acestora.
    8.7 AM colaborează cu OI în procesul de elaborare a fişelor tehnice pentru proiectele finanţate din Axa prioritară 7 - Asistenţă tehnică pentru îndeplinirea funcţiilor delegate.
    8.8 AM are dreptul să solicite OI membri evaluatori în cadrul Comitetelor de selecţie a proiectelor şi a Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul AM
    8.9 AM are dreptul, în calitate de furnizor de ajutor de stat pentru schemele de ajutor de stat şi de minimis finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniile majore de intervenţie menţionate la Articolul 3.3 să solicite OI, în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat şi de minimis, date şi informaţii, rapoarte, alte documente şi informaţii cu privire la proiectele finanţate în cadrul schemelor de ajutor de stat şi de minimis, în scopul îndeplinirii obligaţiilor AM de informare şi de raportare Consiliului Concurentei şi/sau Comisiei Europene, în conformitate cu legislaţia naţională şi comunitară.
    ART. IX
    Articolul 9.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    9.9. AM notifică OI limita creditelor de angajament în cadrul careia pot fi semnate angajamentele legale, în conformitate cu O.M.F.P. nr. 2548 din 2009, art. 19, lit. a.
    ART. X
    Articolul 10.4 se modifcă şi va avea următorul cuprins:
    10.4 OI beneficiază de asistenţă de specialitate din partea AM în orice aspecte privind implementarea POSDRU, furnizându-i-se materiale şi informaţii relevante necesare îndeplinirii obligaţiilor ce-i revin conform prevederilor prezentului Acord de delegare de funcţii, inclusiv asistenţă tehnică în cadrul proiectelor finanţate din axa prioritară 7 - Asistenţa tehnică. In acest scop, OI furnizează AM toate datele necesare pentru elaborarea fişelor de proiect finanţate din axa prioritară 7 - Asistenţă tehnică şi asigură sprijin AM pentru monitorizarea serviciilor de asistenţă tehnică specializate.
    ART. XI
    Articolul 11.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    11.9 Pentru funcţiile delegate şi pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, OI are obligaţia de a introduce datele relevante în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management, după caz, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    ART. XII
    Articolul 11.13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    11.13 OI va efectua angajarea cheltuielilor în baza creditelor de angajament notificate de AM conform articolului 9.9 prin semnarea angajamentelor legale individuale însoţite de propunerea de angajare.
    ART. XIII
    După Articolul 11.13 se introduc doisprezece noi articole, Articolele 11.14, 11.15, 11.16, 11.17, 11.18, 11,19, 11.20, 11.21, 11.22, 11.23, 11.24 şi 11.25 cu următorul cuprins: 11.14 OI colaborează cu AM, la solicitarea acesteia, la amendarea POSDRU şi a Documentului Cadru de Implementare a POSDRU.
    11.15 OI desemnează membri pentru Comitetul de Monitorizare POSDRU şi participă la reuniunile CM POSDRU.
    11.16 OI desemnează membri pentru Comitetul de Coordonare a Evaluării POSDRU şi participă la reuniunile CCE POSDRU. Furnizează AM şi experţilor evaluatori toate informaţiile necesare pentru realizarea evaluărilor la nivel de program.
    11.17 OI elaborează şi transmite AM rapoarte semestriale de implementare defalcate pe fiecare domeniu major de intervenţie care face obiectul prezentului Acord.
    11.18 Contribuie prin furnizarea de informaţii la elaborarea de către AM a Rapoartelor Anuale de Implementare şi a Raportului Final de Implementare a POSDRU. Furnizează orice alte informaţii necesare în vederea analizării stadiului implementării POSDRU, în legătură cu domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    11.19 Colaborează cu AM la elaborarea criteriilor de evaluare şi selecţie a proiectelor, pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    11.20 OI colaborează cu AM, la solicitarea acesteia, la elaborarea şi revizuirea schemelor de ajutor de stat şi de minimis din cadrul axei prioritare/domeniile majore de intervenţie precizate la Articolul 3.3.
    11.21 OI transmite AM, la solicitarea acesteia, propuneri de membri evaluatori în cadrul Comitetelor de evaluare şi a Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul AM.
    11.22 OI furnizează AM toate datele necesare pentru elaborarea fişelor de proiect finanţate din axa prioritară 7 - Asistenţă tehnică, în scopul îndeplinirii de către OI funcţiilor delegate care fac obiectul prezentului Acord. Sprijină AM în vederea monitorizării serviciilor de asistenţă tehnică specializate furnizate OI.
    11.23 OI are obligaţia să transmită AM, în calitate de furnizor al schemelor de ajutor de stat şi de minimis, la solicitarea acesteia, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat şi de minimis finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord de delegare, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    11.24 OI are obligaţia să transmită AM, în vederea raportării anuale către Consiliul Concurenţei şi actualizării inventarului ajutoarelor de stat, datele şi informaţiile prevăzute în anexele Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat aprobat prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
    11.25 OI colaborează cu AM, Consiliul Concurenţei, personalul împuternicit de Comisia Europeană, alte autorităţi, pentru realizarea controlului la faţa locului a ajutoarelor de stat şi de minimis finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord de delegare.
    ART. XIV
    Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    12.1 Prin prezentul Acord de delegare de funcţii, AM deleagă OI funcţii pentru gestionarea proiectelor cofinanţate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie menţionate la Articolele 3.2 şi 3.3.
    12.2 OI nu poate sub-delega funcţii care sunt în sarcina sa, conform prezentului Acord de delegare de funcţii, unei terţe persoane.
    12.3 AM va preda OI toate documentele aferente proiectelor contractate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolele 3.2 şi 3.3.
    12.4 Predarea către OI a proiectelor contractate de AM în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intevenţie definite la Articolele 3.2 şi 3.3 se va face în funcţie de sediul social al beneficiarului aşa cum este acesta menţionat în contractul de finanţare.
    12.5 Prezentul Acord rămâne în vigoare în cazul în care una dintre părţi încetează să existe şi atribuţiile sale sunt preluate de către un succesor legal, iar Acordul se transferă de drept acestui succesor. Ambele părţi au obligaţia de a transfera succesorului legal toate atribuţiile prevăzute în prezentul Acord, menţionând stadiul implementării POSDRU, termenele de realizare a activităţilor, dacă este cazul. Până la confirmarea noii entităţi, rămân în sarcina părţii afectate de situaţia de drept menţionată mai sus toate obligaţiile asumate conform prezentului Acord.
    ART. XV
    După Articolul 13 se introduce un nou articol, Articolul 13^1 cu următorul cuprins:
    Articolul 13^1 Suspendarea funcţiilor delegate
    13^1.1 Pe baza rezultatelor evaluărilor periodice ale AM şi/sau deficienţelor identificate în rapoartele de audit intern/extern care afectează sistemul de management şi control stabilit pentru POSDRU sau implementarea POSDRU, AM poate decide suspendarea delegării funcţiei/funcţiilor delegate până când OI va remedia deficienţele respective.
    13^1.2 Înainte de a lua decizia suspendării funcţiei/funcţiilor delegate, AM va solicita OI, prin intermediul unei notificări, ca, într-un anumit termen, să implementeze toate recomandările primite pentru eliminarea deficienţelor şi îndeplinirea funcţiei/funcţiilor delegate în conformitate cu prevederile prezentului Acord, a legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare precum şi cu prevederile manualelor de proceduri avizate de AM.
    13^1.3 Decizia AM de suspendare a funcţiei/funcţiilor delegate se transmite OI în termen de 5 zile de la data emiterii acesteia.
    13^1.4 În termen de 15 zile calendaristice de la primirea deciziei AM de suspendare a funcţiei/funcţiilor delegate, OI va preda AM toate documentele utilizate pentru îndeplinirea acestora. O copie a documentelor predate AM se va păstra în arhiva OI.
    13^1.5 Până la data efectivă la care se finalizează procesul de predare-primire dintre OI şi AM a documentelor aferente funcţiei/funcţiilor delegate suspendate, rămân în sarcina părţii care predă, respectiv OI, obligaţiile prevăzute pentru funcţia/funcţiile delegate respective, conform prezentului Acord.
    13^1.6 În perioada de suspendare funcţiei/funcţiilor delegate, OI are obligaţia să implementeze toate recomadările primite în urma evaluărilor periodice şi/sau a rapoartelor de audit intern/extern.
    13^1.7 OI are obligaţia de a însţiinţa AM despre implementarea recomandărilor. După verificarea la sediul OI a realităţii îndeplinirii recomandărilor, AM va decide încetarea suspendării funcţiei/funcţiilor delegate.
    13^1.8 Până la data efectivă la care se finalizează procesul de predare-primire dintre AM şi OI a documentelor aferente funcţiilor delegate pentru care a încetat suspendarea, rămân în sarcina părţii care predă documentele respective, respectiv AM, toate obligaţiile prevăzute pentru funcţia/funcţiile delegate respective pe perioada suspendării funcţiei, conform prezentului Acord.
    13^1.9 OI are obligaţia să înştiinţeze de îndată AM orice situaţie care pune OI, independent de voinţa acestuia, în imposibilitatea de a îndeplini oricare dintre funcţiile delegate, pentru ca AM să analizeze şi să decidă cu privire la suspendarea acestora.
    ART. XVI
    Articolul 14.2 se modifică şi ca avea următorul cuprins:
    14.2 AM este responsabilă pentru lansarea, selecţia şi contractarea proiectelor de ajutor de stat şi de minimis din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie specificate la Articolul 3.3 din prezentul Acord.
    ART. XVII
    Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    16.1 OI este responsabil pentru gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, comunitare în vigoare şi a prezentului Acordul, îndeplinind funcţiile gerenale prevăzute la Articolul 17 şi funcţiile specifice prevăzute la Articolul 17^1 din prezentul Acord.
    16.2 OI este responsabil pentru gestionarea implementării proiectelor de ajutor de stat şi de minimis finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie menţionate la Articolul 3.4, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare şi a prezentului Acord, îndeplinind funcţiile generale prevăzute la Articolul 17 şi funcţiile specifice prevăzute la Articolul 17^2 din prezentul Acord.
    ART. XVIII
    Denumirea Articolului 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    Articolul 17 - Funcţiile generale delegate Organismului Intermediar.
    ART. XIX
    Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    17.1 Pentru gestionarea proiectelor de grant, a proiectelor strategice, a proiectelor de ajutor de stat şi de minimis finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2 şi Articolul 3.3 din prezentul Acord, OI este responsabil pentru îndeplinirea următoarelor funcţii generale:
    ● Lansare cereri de propuneri de proiecte
    17.2 Colaborează, la solicitarea AM, la elaborarea condiţiilor generale ale Ghidului Solicitantului precum şi la modificările ulterioare ale acestora (corrigenda).
    ● Informare şi publicitate
    17.3 Colaborează cu AM la elaborarea şi revizuirea Planului de Comunicare pentru POSDRU 2007-2013, pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, în conformitate cu cerinţele de informare şi publicitate prevăzute în regulamentele specifice.
    17.4 Elaborează şi revizuieşte Planul Anual de Comunicare pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord şi îl transmite AM spre aprobare.
    17.5 Implementează măsurile specifice de informare şi publicitate cuprinse în Planul Anual de Comunicare şi în Planul de Comunicare pentru POSDRU 2007-2013, corespunzătoare domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    17.6 Raportează trimestrial AM progresul înregistrat în implementarea Planului de Comunicare pentru POSDRU 2007-2013 şi a Planului Anual de Comunicare.
    17.7 Dezvoltă şi actualizează cu regularitate conţinutul paginii de internet a OI în legătură cu implementarea domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, cu informarea AM.
    17.8 Publică pe pagina de internet a OI lista beneficiarilor contractelor de finanţare, în conformitate cu prevederile regulamentelor relevante.
    17.9 Participă, la solicitarea AM, la activităţile de informare a beneficiarilor/potenţialilor beneficiari.
    17.10 Asigură publicitatea adecvată cererilor de propuneri de proiecte lansate de OI şi de AM în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    ● Birou de informare şi suport în implementarea proiectelor (helpdesk)
    17.11 Organizează şi actualizează baza de date cu potenţialii beneficiari pentru fiecare domeniu major de intervenţie care face obiectul prezentului Acord.
    17.12 Completează registrul de helpdesk cu solicitările potenţialilor beneficiari/beneficiarilor, precum şi cu răspunsurile aferente elaborate de OI.
    17.13 Asigură măsuri de informare a potenţialilor beneficiari privind depunerea cererii de finanţare.
    17.14 Elaborează şi transmite AM spre informare lista celor mai frecvente întrebări pentru cererile de propuneri de proiecte lansate de OI. Publică lista celor mai frecvente întrebări pe pagina de internet a OI.
    17.15 Asigură măsuri de suport pentru beneficiari privind implementarea proiectelor. Măsurile de suport pentru beneficiari privind implementarea proiectelor se vor concretiza în toate etapele ciclului de proiect (comunicarea către beneficiari a Instrucţiunilor AM pentru implementarea proiectelor şi a punctelor de vedere oficiale cu privire la implementarea proiectului, asigurarea organizării şi funcţionării biroului de sprijin (helpdesk), publicarea listei celor mai frecvente întrebări). De asemenea, asigură sprijin beneficiarilor în ceea ce priveşte modul de aplicare a regulilor de identitate vizuală, în acord cu prevederile Manualului de Identitate Vizuală pentru POSDRU 2007-2013 (anexă la contractul de finanţare), pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul pretentului Acord.
    17.16 Elaborează şi transmite AM, spre informare, lista celor mai frecvente întrebări pentru implementarea proiectelor cofinanţate din domeniile majore de intervenţie delegate. Publică lista celor mai frecvente întrebări pe pagina de internet a OI.
    17.17 Asigură publicarea listei celor mai frecvente întrebări elaborată de AM pe pagina de internet a OI.
    ● Contractare
    17.18 Organizează întâlniri de clarificare cu beneficiarii în cazul solicitării rezilierii de către beneficiari/OI/AM a contractelor de finanţare.
    17.19 Efectuează vizite speciale în cazul solicitărilor de reziliere a contractelor de finanţare primite de la beneficiari, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora. Transmite AM raportul vizitei speciale în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării vizitei.
    ● Monitorizarea tehnică şi financiară a proiectelor
    17.20 Asigură monitorizarea tehnică şi financiară a proiectelor contractate în cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolele 3.2 şi 3.3 din prezentul Acord.
    17.21 Transmite AM, în termenul prevăzut în procedura aplicabilă sau instrucţiunile AM, programele (anuale)/listele de achiziţii care urmează să fie făcute de beneficiari în cadrul proiectelor cofinanţate.
    17.22 Verifică cererile de prefinanţare şi documentele suport primite de la beneficiari şi le transmite AM, în termenul prevăzut de procedura de lucru avizată de către AM de la data primirii acestora de OI, în vederea procesării plăţilor.
    17.23 Verifică raportul tehnico-financiar întocmit de beneficiari şi efectuează misiuni de verificare la faţa locului în conformitate cu procedura aplicabilă.
    17.24 Transmite AM rapoartele tehnico-financiare aprobate, primite de la beneficiari.
    17.25 Verifică cererile de rambursare, cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată plătită de beneficiari precum şi documentele suport primite de la beneficiari în vederea stabilirii eligibilităţii cheltuielilor, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi cu procedura aplicabilă. Introduce datele din cererile validate în SMIS şi în alte sisteme informatice de management.
    17.26 Asigură ajustarea categoriei de risc a proiectelor în funcţie de rezultatul verificărilor de management şi verificărilor la faţa locului efectuate în conformitate cu procedurile aplicabile.
    17.27 Întocmeşte şi transmite AM situaţia centralizată a cererilor de rambursare validate, pe surse de finanţare, axă prioritară şi domeniu major de intervenţie în vederea efectuării de către AM a plăţilor.
    17.28 Întocmeşte şi transmite AM, spre avizare, planul anual privind verificarea cheltuielilor la faţa locului.
    Revizuieşte, dacă este cazul, planul anual privind verificarea cheltuielilor la faţa locului şi îl transmite AM, spre avizare.
    Efectuează misiuni de verificare a cheltuielilor la faţa locului în conformitate cu planul anual şi cu procedura relevantă. Cu ocazia verificărilor la faţa locului OI verifică şi dacă beneficiarul ţine o evidenţă contabilă distinctă pentru proiect.
    17.29 Cu ocazia verificărilor la faţa locului, OI verifică, pe bază de eşantion, dosarul achiziţiilor efectuate de beneficiari în cadrul proiectelor cofinanţate, în conformitate cu procedura relevantă.
    17.30 Înregistrează datele privind misiunea de verificare la faţa locului efectuată, precum şi constatările urmare acestora, în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management.
    17.31 Transmite AM copii ale rapoartelor de verificare la faţa locului.
    17.32 Introduce cu celeritate datele tehnice din rapoartele tehnico-financiare în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    17.33 Elaborează şi transmite AM, spre avizare, planul anual pentru misiunile la faţa locului (vizite de monitorizare). Revizuieşte, dacă este cazul, planul anual pentru misiunile la faţa locului (vizite de monitorizare) şi îl transmite AM, spre avizare.
    17.34 Elaborează raportul vizitei de monitorizare şi îl înregistrează în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    17.35 Monitorizează îndeplinirea de către beneficiar a măsurilor corective stabilite ca urmare a vizitelor de monitorizare.
    17.36 Asigură funcţia de lichidare a cheltuielilor, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (OMFP nr. 547/2009), precum şi cu Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009.
    17.37 Asigură disponibilitatea documentelor utilizate în procesul de verificare a cererilor de prefinanţare, de validare a cererilor de rambursare şi de lichidare a cheltuielilor, în cazul controlului din partea AM, Autorităţii de Certificare şi Plată, Autorităţii de Audit, Comisiei Europene şi a altor organisme abilitate, în condiţiile legislaţiei naţionale şi comunitare.
    ● Management financiar
    17.38 Colaborează cu AM în activitatea de planificare financiară, furnizând informaţii financiare necesare.
    ● Control antifraudă
    17.39 Organizează activitatea de control privind utilizarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, în conformitate cu prevederile O.G. nr. 79/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza sesizărilor şi alertelor de nereguli primite de la AM, auditul intern/extern, compartimentele OI, alte organe cu atribuţii de control, mass media etc.
    17.40 Verifică, stabileşte şi individualizează obligaţia de plată, ca urmare a activităţii de constatare a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, sub forma unui titlu de creanţă, prin întocmirea procesului verbal de constatare, în baza OG nr. 79/2003 şi a HG nr. 1306/2007, şi a notei de debit.
    17.41 Transmite AM procesele verbale de constatare şi notele de debit.
    17.42 Asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor privind constatările în urma desfăşurării misiunilor de verificare.
    17.43 Informează AM în cazul descoperirii, în urma desfăşurării activităţii de constatare, a unor indicii privind posibile fraude şi apoi sesizează DLAF cu privire la situaţia constatată.
    17.44 Comunică DLAF, în urma solicitării acestuia, cu înştiinţarea AM, măsurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin actele de control încheiate, precum şi acţiunile întreprinse pentru recuperarea eventualelor prejudicii.
    ● Managementul neregulilor
    17.45 Întreprinde măsuri de prevenire şi detectare a neregulilor pentru domeniile de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord. Pentru coordonarea acestor activităţi, OI desemnează un ofiţer de nereguli.
    17.46 Înregistrează în ordine cronologică alertele de neregulă în Registrul pentru evidenţa suspiciunilor de nereguli şi a sesizărilor al OI, întocmeşte Raportul de verificare preliminară a alertei de neregulă şi transmite AM alerta de neregulă şi Raportul de verificare preliminară a alertei de neregulă în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii alertei de neregulă.
    17.47 Elaborează Raportul de verificare preliminară a alertei de neregulă şi Nota de verificare preliminară a sesizării, alertei de neregulă prin care Directorul OI decide invalidarea alertei sau organizarea misiunii de verificare a alertei de neregulă.
    17.48 Elaborează şi transmite trimestrial AM raportul de nereguli care va conţine neregulile depistate de OI. Transmite AM informaţiile suplimentare solicitate prin "Scrisoarea privind clarificarea neconcordanţelor.
    17.49 Monitorizează progresul neregulilor, completează registrul de nereguli şi menţine o bază de date adecvată a neregulilor, în conformitate cu procedura relevantă.
    17.50 Urmare a confirmării unei nereguli, întocmeşte raportul de verificare, procesul verbal de constatare şi le transmite spre aprobare directorului OI. Transmite AM raportul de verificare, procesul verbal de constatare aprobat de directorul OI, documentele suport şi dosarul de neregulă. Urmăreşte modul de realizare a acţiunilor corective rezultate din nereguli (folow up). Asigură secretariatul activităţii de soluţionare a contestaţiilor primite în legătură cu procesele-verbale de constatare aprobate de directorul OI. Elaborează procese verbale de constatare pentru aplicarea corecţiilor financiare prevăzute în nota COCOF 07/0037/02 - "Linii directoare pentru determinarea corecţiilor financiare ce vor fi făcute la cheltuielile de co-finanţare din Fondurile Structurale sau din Fondul de Coeziune pentru nerespectarea normelor privind achiziţiile publice", urmare a notelor de control întocmite de ANRMAP.
    17.51 Asigură instruirea personalului OI cu privire la modalitatea de sesizare a unei nereguli.
    ● Verificare ex-ante
    17.52 Efectuează verificarea ex-ante a propunerilor de modificare a contractelor de finanţare.
    17.53 Elaborează şi transmite AM rapoarte lunare privind documentele respinse în cadrul OI în urma verificării ex-ante.
    17.54 Urmăreşte implementarea acţiunilor corective stabilite în urma verificărilor ex-ante, aprobate la nivelul OI, şi elaborează stadiul realizării acestora.
    17.55 Urmăreşte îndeplinirea acţiunilor corective stabilite de OI pentru îndeplinirea recomandărilor organismelor naţionale şi europene cu atibuţii privind verificarea sistemelor de management şi control şi audit. Asigură transmiterea către acestea şi către AM a planurilor de acţiune pentru implementarea recomandărilor precum şi a stadiului implementării acestora.
    17.56 Primeşte de la AM şi asigură diseminarea la nivelul OI a metodologiei de eşantionare pentru verificările de management.
    17.57 Asigură colectarea, centralizarea şi agregarea contribuţiilor celorlalte compartimente din cadrul OI la documentele de raportare către organismele naţionale şi europene cu atibuţii privind verificarea sistemelor de management şi control.
    17.58 Asigură transmiterea către AM a rapoartelor de audit intern/extern, planul de măsuri şi stadiul îndeplinirii recomandărilor din rapoartele de audit.
    ● Tehnologia informaţiei
    17.59 Asigură integritatea şi protecţia datelor prin implementarea politicii de securitate IT la nivelul OI (politicii antivirus, politicii de back-up şi politicii de recuperare a datelor în caz de dezastru).
    17.60 Asigură funcţionarea eficientă a aplicaţiilor şi a bazelor de date utilizate la nivelul OI.
    17.61 Monitorizează şi garantează calitatea echipamentelor şi a sistemelor informatice.la nivelul OI.
    17.62 Asigură funcţionarea şi utilizarea corectă a sistemului informatic, în acord cu procedurile şi standardul de securitate ISO/IEC 17799.
    17.63 Asigură operarea corespunzătoare în SMIS-CSNR şi alte sisteme informatice de management pentru POSDRU la nivelul OI.
    17.64 Asigură mentenanţa paginii de internet a OI şi actualizează cu regularitate conţinutul paginii de internet a OI pe baza documentelor şi indicaţiilor transmise de ofiţerii de informare şi publicitate.
    ● Managementul riscurilor
    17.65 Constituie şi asigură funcţionarea Grupului de management al riscurilor organizat la nivelul OI.
    17.66 Raportează către AM POSDRU asupra riscurilor identificate şi evaluate şi a măsurilor corective întreprinse în vederea reducerii riscurilor.
    17.67 Întocmeşte şi actualizează Registrul de risc, pe baza contribuţiilor membrilor Grupului de management al riscurilor organizat la nivel de OI.
    ● Arhivarea documentelor
    17.68 Asigură îndeplinirea tuturor măsurilor necesare pentru arhivarea şi păstrarea în siguranţă a documentelor şi datelor computerizate, precum şi disponibilitatea documentelor elaborate în realizarea activităţilor specifice, conform cerinţelor comunitare şi naţionale, în vederea asigurării unei piste de audit adecvate.
    ART. XX
    După Articolul 17, se introduc două noi articole, Articolele 17^1 şi 17^2, cu următorul cuprins:
    Articolul 17^1 - Funcţii specifice delegate Organismului Intermediar pentru gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice.
    17^1.1 Pentru gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2, OI este responsabil pentru îndeplinirea funcţiilor prevăzute la articolul 17 precum şi pentru îndeplinirea îndeplinirea următoarelor funcţii specifice:
    ● Lansare cereri de propuneri de proiecte
    17^1.2 Colaborează cu AM la elaborarea planului anual de lucru.
    17^1.3 Elaborează şi transmite AM, spre avizare, în vederea aprobării prin Ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi publicare a acestuia în Monitorul Oficial al României, condiţiile specifice ale Ghidului Solicitantului precum şi modificările la acestea (corigenda).
    17^1.4 Lansează cereri de propuneri de proiecte de grant şi strategice, în conformitate cu prevederile planului anual de lucru aprobat de AM.
    ● Birou de informare şi suport în implementarea proiectelor (helpdesk)
    17^1.5 Elaborează şi transmite AM, spre informare, lista celor mai frecvente întrebări pentru cererile de propuneri de proiecte (granturi şi strategice) lansate de OI. Publică lista celor mai frecvente întrebări pe pagina de internet a OI.
    ● Evaluare şi selecţie proiecte
    17^1.6 Numeşte preşedintele, secretarul şi membrii evaluatori din cadrul Comitetelor de Evaluare organizate la nivelul OI.
    17^1.7 Primeşte, în vederea evaluării, cererile de finanţare înregistrate de AM în format electronic şi a documentelor suport.
    17^1.8 Organizează şi asigură buna desfăşurare a sesiunilor de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare, în conformitate cu metodologia de evaluare stabilită de AM.
    17^1.9 Selectează cererile de finanţare depuse de către potenţialii beneficiari, în conformitate cu criteriile de evaluare şi selecţie aprobate de către Comitetul de Monitorizare POSDRU.
    17^1.10 Aprobă deciziile de aprobare a finanţării, informează AM cu privire la proiectele selectate şi beneficiarii acestora. Transmite AM, spre informare, rapoartele de evaluare în termenul şi în condiţiile prevăzute de procedura aplicabilă.
    17^1.11 Întocmeşte lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 al OMFP nr. 2548 din 2009, în conformitate cu prevederile art. 19 lit. b. din OUG nr. 64/2009 în baza căreia se vor semna contractele de finanţare.
    17^1.12 Elaborează şi transmite fiecărui solicitant, scrisori de informare privind aprobarea, includerea pe lista de rezerve sau respingerea cererii de finanţare.
    17^1.13 Numeşte preşedintele, secretarul şi membrii evaluatori din cadrul Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul OI.
    17^1.14 Înregistrează şi soluţionează eventualele contestaţii privind rezultatele procesului de evaluare şi selecţie.
    17^1.15 Organizează şi asigură buna desfăşurare a sesiunilor de soluţionare a contestaţiilor. Transmite AM, spre informare, rapoartele de soluţionare a contestaţiilor în termenul şi în condiţiile prevăzute de procedura aplicabilă.
    17^1.16 Elaborează şi transmite fiecărui contestator, scrisori de informare privind soluţionarea contestaţiei.
    17^1.17 Asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice specifice managementului POSDRU cu privire la selecţia şi evaluarea proiectelor, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    ● Contractare
    17^1.18 Întocmeşte dosarele proiectelor de contract de finanţare în baza listei cu proiecte selectate conform Formularului 4 din OMFP nr. 2548 din 2009 pregătindu-le pentru semnarea de către OI; concomitent, iniţiază Propunerile de angajare aferente fiecărui contract în parte, conform Formularului 3 din OMFP nr. 2548 din 2009, respectând procedura internă avizată de AM.
    17^1.19 Transmite AM, spre informare, lista contractelor de finanţare încheiate în conformitate cu procedura aplicabilă.
    17^1.20 Atribuie categoria iniţială de risc pentru fiecare proiect contractat şi transmite AM lista categoriilor de risc atribuite pentru toate contractele încheiate.
    17^1.21 Analizează şi decide aprobarea sau respingerea propunerilor beneficiarilor de modificare a contractelor de finanţare de grant (notificări sau acte adiţionale).
    17^1.22 Întocmeşte şi pregăteşte pentru semnarea de către OI a actelor adiţionale la contractele de finanţare; în cazul unor acte adiţionale care modifică bugetul proiectului prin reducerea sa faţă de valoarea iniţial angajată; iniţiază concomitent, şi Propunerea de angajare de modificare aferentă. Informează AM privind actele adiţionale încheiate şi privind notificările aprobate;
    17^1.23 Transmite beneficiarilor Decizia de reziliere a contractelor de finanţare; Transmite AM, spre informare, deciziile de reziliere a contractelor de finanţare;
    17^1.24 Asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor conţinute în contractele de finanţare, precum şi orice modificare a contractelor de finanţare în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice specifice managementului POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    ● Monitorizare tehnică şi financiară a proiectelor
    17^1.25 Cu ocazia verificărilor la faţa locului, OI verifică, pe bază de eşantion, dosarul achiziţiilor efectuate de beneficiari în cadrul proiectelor cofinanţate, în conformitate cu procedura relevantă
    ● Management financiar
    17^1.26 Asigură funcţia de angajare, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (OMFP nr. 547/2009), precum şi cu Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009.
    17^1.27 Completează propunerea de angajare (Formularul 3 din OMFP nr. 2548/2009) în limita creditelor de angajament comunicate de către AM.
    17^1.28 Transmite AM o copie a propunerilor de angajare (Formularul 3 din OMFP nr. 2548/2009) şi Lista contractelor de finanţare semnate de către părţi (Formularul 5 din OMFP nr. 2548/2009), în vederea înregistrării în contabilitatea AM a angajamentelor legale şi, de asemenea, pentru întocmirea ulterioară, de către AM, a Angajamentului Bugetar Global (Formularul 6 din OMFP nr. 2548/2009) prin care va avea loc angajarea bugetară propriu-zisă a tuturor contractelor de finanţare semnate la nivelul OI.
    17^1.29 Transmite către AM Propunerile de angajare de modificare aferente actelor adiţionale semnate care modifică bugetul proiectului prin reducerea sa faţă de valoarea iniţial angajată, în vederea înregistrării modificării la nivelul angajamentelor, în contabilitatea AM.
    17^1.30 Înregistrează extracontabil (în fisier excel) valoarea creditelor de angajament aprobate şi angajamentele legale semnate la nivelul OI.
    17^1.31 Asigură arhivarea în condiţii optime a propunerilor de angajare semnate respectând procedura internă avizată de AM.
    17^1.32 Asigură disponibilitatea documentelor utilizate în procesul de angajare, în cazul controlului din partea AM, Autorităţii de Certificare şi Plată, Autorităţii de Audit, Comisiei Europene şi a altor organisme abilitate, în condiţiile legislaţiei naţionale şi comunitare.
    ● Control financiar preventiv propriu
    17^1.33 Asigură organizarea şi exercitarea activităţii de control financiar preventiv propriu pentru angajamentele legale şi actele adiţionale ulterioare, privitoare la implementarea POSDRU, încheiate de către OI, precum şi pentru Propunerile de angajare individuale, aferente acestora, inclusiv pentru Propunerile de angajare de modificare, necesare la actele adiţionale prin care se reduce bugetul proiectului faţă de valoarea iniţială.
    ● Verificare ex-ante
    17^1.34 Efectuează verificarea ex-ante a propunerilor elaborate de OI privind condiţiile speciale ale Ghidurilor solicitantului pentru cererile de proiecte de grant şi strategice, precum şi modificările ulterioare aferente (corrigenda).
    17^1.35 Efectuează verificarea ex-ante a propunerilor OI privind membrii evaluatori, a preşedintelui şi a secretarului Comitetului de evaluare organizat la nivelul OI.
    17^1.36 Efectuează verificarea ex-ante a propunerilor OI privind membrii evaluatori, a preşedintelui şi a secretarului Comitetului de solutionare a contestaţiilor organizat la nivelul OI.
    17^1.37 Efectuează verificarea ex-ante a rapoartelor de evaluare întocmite de către Comitetele de Evaluare şi a rapoartelor de soluţionare a contestaţiilor întocmite de către Comitetul de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul OI.
    17^1.38 Efectuează verificarea ex-ante a tuturor contractelor de finanţare şi respectiv a dosarelor de contract (granturi şi strategice), a tuturor actelor adiţionale şi a notificărilor la contractele de finanţare încheiate de OI.
    Articolul 17^2 - Funcţii specifice delegate Organismului Intermediar pentru implementarea proiectelor de ajutor de stat şi de minimis
    17^2.1 Pentru gestionarea proiectelor de ajutor de stat şi de minimis finanţate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.3, OI este responsabil pentru îndeplinirea funcţiilor generale prevăzute la articolul 17, precum şi pentru îndeplinirea următoarelor funcţii specifice:
    ● Lansare cereri de propuneri de proiecte
    17^2.2 Colaborează, la solicitarea AM, la elaborarea condiţiilor generale şi specifice ale Ghidului Solicitantului.
    17^2.3 Colaborează, la solicitarea AM, la modificarea condiţiilor generale şi specifice ale Ghidului Solicitantului.
    ● Contractare
    17^2.4 Primeşte, analizează şi transmite AM, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii documentelor de la beneficiari, punctul de vedere al OI privind aprobarea sau respingerea modificărilor propuse de beneficiari la contractele de finanţare, prin act adiţional sau notificare.
    17^2.5 Primeşte, analizează şi aprobă tacit sau respinge notificările transmise de beneficiari, cu excepţia notificărilor privind modificarea bugetului proiectului. Informează AM în termen de 5 zile lucrătoare asupra tuturor notificărilor aprobate tacit.
    17^2.6 Efectuează vizite speciale în cazul solicitărilor de reziliere a contractelor de finanţare primite de la beneficiari, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora. Transmite AM raportul vizitei speciale în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării vizitei.
    ● Monitorizarea tehnico-financiară a proiectelor
    17^2.7 Verifică respectarea de către beneficiarii de ajutor de stat şi de minimis a regulilor comunitare existente pentru fiecare tip de ajutor, regula de cumul, intensitatea maximă admisă, costurile eligibile. Cu ocazia verificărilor la faţa locului, OI verifică dosarul achiziţiilor efectuate de beneficiari în conformitate cu procedura relevantă.
    17^2.8 Urmăreşte concordanţa dintre efectele scontate prin acordarea ajutoarelor de stat şi de minimis şi cele obţinute efectiv în practică. Informează AM în vederea luării unor măsuri de corecţie adecvate. Transmite beneficiarului măsurile de corecţie dispuse de AM şi urmăreşte implementarea acestora.
    17^2.9 Pune la dispoziţia AM, în formatul şi în termenul solicitat de aceasta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare (tehnică şi financiară) în conformitate cu legislaţia naţională şi comunitară aplicabilă (Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, Regulamentului (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare)).
    17^2.10 Urmăreşte aplicarea măsurilor dispuse de AM în cazul în care beneficiarii ajutoarelor de stat şi de minimis au încălcat condiţiile impuse în cadrul schemelor de ajutor de stat şi de minimis sau prin legislaţia naţională ori comunitară aplicabilă. Informează AM despre aplicarea de către beneficiari a măsurilor dispuse.
    17^2.11 Urmăreşte aplicarea de către beneficiari a deciziilor emise de Comisia Europeană, Consiliul Concurenţei sau AM, după caz. Informează AM despre aplicarea efectivă de către beneficiari a deciziilor.
    17^2.12 Sprijină AM în activitatea de supraveghere permanentă a ajutoarelor de stat şi/sau de minimis acordate de AM, pe baza raportărilor primite de la beneficiari şi ale controalelor proprii.
    17^2.13 Verifică respectarea de către beneficiarii de ajutor de stat şi de minimis a regulilor comunitare existente pentru fiecare tip de ajutor, regula de cumul, intensitatea maximă admisă, costurile eligibile.
    17^2.14 Asigură funcţia de lichidare a cheltuielilor, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (OMFP nr. 547/2009), precum şi cu Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009.
    ● Birou de informare şi suport în implementarea proiectelor (helpdesk)
    17^2.15 Transmite beneficiarilor ajutoarelor de stat şi de minimis recomandările sau măsurile de corecţie care privesc ajutoarele de stat şi de mimis acordate de AM. Transmite AM copii ale documentelor care confirmă primirea acestor documente de către beneficiari.
    17^2.16 Transmite beneficiarilor ajutoarelor de stat şi de minimis deciziile AM prin care se dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat şi de mimis acordate. Transmite AM copii ale documentelor care confirmă primirea acestor documente de către beneficiari, în conformitate cu procedura aplicabilă.
    ART. XXI
    Prezentul act adiţional intră în vigoare la data semnării de către ambele părţi a Actului adiţional.

    Prezentul Act adiţional a fost încheiat astăzi 07.04.2010, la AMPOSDRU, într-un număr de 2 exemplare, fiecare cu valoare de original, câte 1 exemplar pentru fiecare dintre părţi.

    Nume, Funcţie Nume, Funcţie

    Anca Cristina ZEVEDEI Marian GRECU

    Director general Director coordonator

    Semnătura__________________ Semnătura____________________

    Data 07.04.2010 Data 07.04.2010


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016