Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACT ADITIONAL nr. 3 din 6 aprilie 2010  la Acordul de delegare de functii privind implementarea Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 intre AMPOSDRU si OIPOSDRU - Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca*) (Anexa 11)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACT ADITIONAL nr. 3 din 6 aprilie 2010 la Acordul de delegare de functii privind implementarea Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 intre AMPOSDRU si OIPOSDRU - Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca*) (Anexa 11)

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 271 bis din 27 aprilie 2010 -------     *) Aprobat de Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale nr. 288/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010.

    Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (în continuare AM), având sediul în Bucureşti, Calea Plevnei 46-48, sector 1, reprezentat de doamna Anca-Cristina ZEVEDEI, director general, pe de o parte,
    şi
    Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (în continuare OI), având sediul în Bucureşti, Str. Avalanşei nr. 20-22, sector 4, reprezentat de doamna Gabriela RUS, director, pe de altă parte,

    au convenit să încheie, în baza prevederilor:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    - Articolului 20.3 din Acordul de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 între Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse (MMFES), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane şi Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, semnat la data de 11.09.2008, aprobat prin Ordinul nr. 600/2008 ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, cu modificările şi completările ulterioare; prezentul act adiţional la Acordul de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013.

    ART. I
    Preambulul acordului de delegare de funcţii se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ● Regulamentul (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1260/1999 , cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE) nr. 1081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1784/1999 ;
    ● Regulamentul (CE) nr. 1828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 1605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 2342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● H.G. nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;
    ● H.G. nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● H.G. nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● O.G. nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● H.G. nr. 1306/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 79/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    ● Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007 2013", cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. II
    Articolul 2.1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.3 "Autoritate de Certificare şi Plată" reprezintă structura organizatorică în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, responsabilă de certificarea sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeană şi pentru primirea de la Comisia Europeană a fondurilor transferabile României din instrumente structurale şi transferul către beneficiari/unităţi de plată de pe langă autorităţile de management a fondurilor primite din instrumente structurale, precum şi a celor alocate de la bugetul de stat, în cazul programelor operaţionale care utilizează mecanismul plăţii directe.
    ART. III
    Articolul 2.1.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.9 "Cheltuieli eligibile" reprezintă cheltuielile realizate de beneficiar, aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, care pot fi finanţate atât din instrumentele structurale, cât şi din cofinanţarea publică şi/sau cofinanţarea privată, conform reglementărilor legale comunitare şi naţionale în vigoare privind eligibilitatea cheltuielilor.
    ART. IV
    Articolul 2.1.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.10 "Contract de finanţare" reprezintă angajamentul legal prin care se acordă asistenţă financiară nerambursabilă aferentă unei operaţiuni în scopul atingerii obiectivelor axei prioritare dintr-un program operaţional şi care stabileşte drepturile şi obligaţiile părţilor.
    ART. V
    Articolul 2.1.23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    2.1.23 "Prefinanţare" - sumele transferate din instrumente structurale către un beneficiar, altul decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din OUG nr. 64/2009, cu modificările şi completările ulterioare, prin plată indirectă, în stadiul iniţial pentru susţinerea începerii derulării proiectelor şi/sau pe parcursul implementării acestora, în condiţiile prevăzute în contractul de finanţare încheiat între un beneficiar şi Autoritatea de management/Organismul intermediar responsabilă/responsabil, în vederea asigurării derulării corespunzătoare a proiectelor finanţate în cadrul POSDRU.
    ART. VI
    Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    3.1 Obiectul prezentului Acord îl reprezintă delegarea unor funcţii şi a responsabilităţii îndeplinirii lor, privind gestionarea POSDRU, de la AM la OI, prin stabilirea cadrului de implementare a POSDRU, a drepturilor şi obligaţiilor şi a responsabilităţilor ce revin fiecărei părţi, precum şi stabilirea relaţiilor între părţile semnatare.
    3.2 OI este responsabil cu gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice din cadrul următoarei axe prioritare/domenii majore de intervenţie din POSDRU:
    ● Axa Prioritară 4 "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare", respectiv:
    - Domeniul Major de Intervenţie 4.1 "Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare ";
    - Domeniul Major de Intervenţie 4.2 "Formarea personalului propriu al SPO".
    3.3 Funcţiile delegate către OI pentru gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice din cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2 sunt prevăzute la Articolul 17 din prezentul Acord.
    ART. VII
    Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    8.1 Având responsabilitatea finală a implementării POSDRU, AM are dreptul de a solicita orice informaţie, clarificare sau rapoarte OI în legătură cu îndeplinirea oricăreia dintre funcţiile delegate.
    8.2 AM are dreptul de a evalua periodic capacitatea OI de îndeplinire a funcţiilor delegate, inclusiv performanţa acestuia în implementarea domeniilor de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord de delegare de funcţii. Astfel, AM poate efectua vizite la sediul OI pentru verificarea aplicării procedurilor interne, asigurării segregării funcţiilor la nivelul OI, existenţei sistemului ierarhic de raportare, existenţei sistemului de supervizare, menţinerii unei piste de audit corespunzătoare, păstrării unei evidenţe contabile distincte, introducerii datelor în SMIS-CSNR, precum şi orice alte atribuţii pe care le are OI în vederea implementării eficiente a POSDRU. Aceste verificări nu vor înlocui sistemul de control intern al OI.
    8.3 AM poate verifica prin sondaj, utilizarea fondurilor comunitare şi/sau a fondurilor de cofinanţare aferente, în scopul validării cheltuielilor declarate deja eligibile de către OI.
    8.4 AM are dreptul de a efectua controale pentru stabilirea neregulilor, prejudiciilor şi/sau a persoanelor juridice ori fizice debitoare, ca urmare a nerespectării legalităţii, conformităţii şi regularităţii utilizării şi administrării fondurilor comunitare şi a fondurilor de cofinanţare aferente.
    8.5 AM poate emite instrucţiuni privind implementarea POSDRU, care devin obligatorii pentru OI din momentul comunicării în scris a acestora.
    8.6 AM avizează manualul de proceduri interne al OI, precum şi orice modificări sau completări aduse acestuia, aprobate în prealabil de către reprezentantul legal al OI, în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea acestora.
    8.7 AM colaborează cu OI în procesul de elaborare a fişelor tehnice pentru proiectele finanţate din Axa prioritară 7 - Asistenţă tehnică, pentru îndeplinirea funcţiilor delegate.
    8.8 AM are dreptul să solicite OI membri evaluatori în cadrul Comitetelor de selecţie a proiectelor şi a Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul AM.
    ART. VIII
    Articolul 9.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    9.9. AM notifică OI limita creditelor de angajament în cadrul careia pot fi semnate angajamentele legale, în conformitate cu O.M.F.P. nr. 2548 din 2009, art. 19, lit. a.
    ART. IX
    Articolul 10.4 se modifcă şi va avea următorul cuprins:
    10.4 OI beneficiază de asistenţă de specialitate din partea AM în orice aspecte privind implementarea POSDRU, furnizându-i-se materiale şi informaţii relevante necesare îndeplinirii obligaţiilor ce-i revin conform prevederilor prezentului Acord de delegare de funcţii, inclusiv asistenţă tehnică în cadrul proiectelor finanţate din axa prioritară 7 - Asistenţa tehnică. In acest scop, OI furnizează AM toate datele necesare pentru elaborarea fişelor de proiect finanţate din axa prioritară 7 - Asistenţă tehnică şi asigură sprijin AM pentru monitorizarea serviciilor de asistenţă tehnică specializate.
    ART. X
    Articolul 11.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    11.9 Pentru funcţiile delegate şi pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, OI are obligaţia de a introduce datele relevante în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, după caz, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    ART. XI
    Articolul 11.13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    11.13 OI va efectua angajarea cheltuielilor în baza creditelor de angajament notificate de AM în conformitate cu prevederile Articolului 9.9 prin semnarea angajamentelor legale individuale însoţite de propunerea de angajare.
    ART. XII
    După Articolul 11.13 se introduc nouă noi articole, Articolele 11.14, 11.15, 11.16, 11.17, 11.18, 11.19, 11.20 şi 11.21 cu următorul cuprins:
    11.14 OI colaborează cu AM, la solicitarea acesteia, la amendarea POSDRU şi a Documentului Cadru de Implementare a POSDRU.
    11.15 OI desemnează membri pentru Comitetul de Monitorizare POSDRU şi participă la reuniunile CM POSDRU.
    11.16 OI desemnează membri pentru Comitetul de Coordonare a Evaluării POSDRU şi participă la reuniunile CCE POSDRU. Furnizează AM şi experţilor evaluatori toate informaţiile necesare pentru realizarea evaluărilor la nivel de program.
    11.17 OI elaborează şi transmite AM rapoarte semestriale de implementare defalcate pe fiecare domeniu major de intervenţie care face obiectul prezentului Acord.
    11.18 Contribuie prin furnizarea de informaţii la elaborarea de către AM a Rapoartelor Anuale de Implementare şi a Raportului Final de Implementare a POSDRU. Furnizează orice alte informaţii necesare în vederea analizării stadiului implementării POSDRU, în legătură cu domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    11.19 Colaborează cu AM la elaborarea criteriilor de evaluare şi selecţie a proiectelor, pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    11.20 OI transmite AM, la solicitarea acesteia, propuneri de membri evaluatori în cadrul Comitetelor de evaluare şi a Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul AM.
    11.21 OI furnizează AM toate datele necesare pentru elaborarea fişelor de proiect finanţate din axa prioritară 7 - Asistenţă tehnică, în scopul îndeplinirii de către OI funcţiilor delegate care fac obiectul prezentului Acord. Sprijină AM în vederea monitorizării serviciilor de asistenţă tehnică specializate furnizate OI.
    ART. XIII
    Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    12.1 Prin prezentul Acord de delegare de funcţii, AM deleagă OI funcţii pentru gestionarea proiectelor cofinanţate în cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie menţionate la Articolul 3.2.
    12.2 OI nu poate sub-delega funcţii care sunt în sarcina sa, conform prezentului Acord de delegare de funcţii, unei terţe persoane.
    12.3 AM va preda OI toate documentele aferente proiectelor contractate în cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2.
    12.4 Prezentul Acord rămâne în vigoare în cazul în care una dintre părţi încetează să existe şi atribuţiile sale sunt preluate de către un succesor legal, iar Acordul se transferă de drept acestui succesor. Ambele părţi au obligaţia de a transfera succesorului legal toate atribuţiile prevăzute în prezentul Acord, menţionând stadiul implementării POSDRU, termenele de realizare a activităţilor, dacă este cazul.
    Până la confirmarea noii entităţi, rămân în sarcina părţii afectate de situaţia de drept menţionată mai sus toate obligaţiile asumate conform prezentului Acord.
    ART. XIV
    După Articolul 13 se introduce un nou articol, Articolul 13^1 cu următorul cuprins:
    Articolul 13^1 Suspendarea funcţiilor delegate
    13^1.1 Pe baza rezultatelor evaluărilor periodice ale AM şi/sau deficienţelor identificate în rapoartele de audit intern/extern care afectează sistemul de management şi control stabilit pentru POSDRU sau implementarea POSDRU, AM poate decide suspendarea delegării funcţiei/funcţiilor delegate până când OI va remedia deficienţele respective.
    13^1.2 Înainte de a lua decizia suspendării funcţiei/funcţiilor delegate, AM va solicita OI, prin intermediul unei notificări, ca, într-un anumit termen, să implementeze recomandările primite pentru eliminarea deficienţelor şi îndeplinirea funcţiei/funcţiilor delegate în conformitate cu prevederile prezentului Acord, a legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare precum şi cu prevederile manualelor de proceduri avizate de AM.
    13^1.3 Decizia AM de suspendare a funcţiei/funcţiilor delegate se transmite OI în termen de 5 zile de la data emiterii acesteia.
    13^1.4 În termen de 15 zile calendaristice de la primirea deciziei AM de suspendare a funcţiei/funcţiilor delegate, OI va preda AM toate documentele utilizate pentru îndeplinirea acestora. O copie a documentelor predate AM se va păstra în arhiva OI.
    13^1.5 Până la data efectivă la care se finalizează procesul de predare-primire dintre OI şi AM a documentelor aferente funcţiei/funcţiilor delegate suspendate, rămân în sarcina părţii care predă, respectiv OI, obligaţiile prevăzute pentru funcţia/funcţiile delegate respective, conform prezentului Acord.
    13^1.6 În perioada de suspendare funcţiei/funcţiilor delegate, OI are obligaţia să implementeze toate recomadările primite în urma evaluărilor periodice şi/sau a rapoartelor de audit intern/extern.
    13^1.7 OI are obligaţia de a însţiinţa AM despre implementarea recomandărilor. După verificarea la sediul OI a realităţii îndeplinirii recomandărilor, AM va decide încetarea suspendării funcţiei/funcţiilor delegate.
    13^1.8 Până la data efectivă la care se finalizează procesul de predare-primire dintre AM şi OI a documentelor aferente funcţiilor delegate pentru care a încetat suspendarea, rămân în sarcina părţii care predă documentele respective, respectiv AM, toate obligaţiile prevăzute pentru funcţia/funcţiile delegate respective pe perioada suspendării funcţiei, conform prezentului Acord.
    13.1^9 OI are obligaţia să înştiinţeze de îndată AM orice situaţie care pune OI, independent de voinţa acestuia, în imposibilitatea de a îndeplini oricare dintre funcţiile delegate, pentru ca AM să analizeze şi să decidă cu privire la suspendarea acestora.
    ART. XV
    Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    16.1 OI este responsabil pentru gestionarea proiectelor de grant şi strategice finanţate în cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, în conformitate cu prevederile prezentului Acord, a legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare precum şi a manualelor de proceduri avizate de AM, îndeplinind funcţiile prevăzute la Articolul 17 din prezentul Acord.
    ART. XVI
    Denumirea Articolului 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    Articolul 17 - Funcţiile delegate Organismului Intermediar.
    ART. XVII
    Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    17.1 Pentru gestionarea proiectelor de grant şi a proiectelor strategice în cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2 din prezentul Acord, OI este responsabil pentru îndeplinirea următoarelor funcţii:
    ● Lansare cereri de propuneri de proiecte
    17.2 Colaborează cu AM la elaborarea planului anual de lucru.
    17.3 Colaborează, la solicitarea AM, la elaborarea condiţiilor generale ale Ghidului Solicitantului precum şi la modificările ulterioare ale acestora (corrigenda).
    17.4 Elaborează şi transmite AM, spre avizare, în vederea aprobării prin Ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi publicare a acestuia în Monitorul Oficial al României, condiţiile specifice ale Ghidului Solicitantului precum şi modificările la acestea (corrigenda).
    17.5 Lansează cereri de propuneri de proiecte de grant şi strategice, în conformitate cu prevederile planului anual de lucru aprobat de AM.
    ● Informare şi publicitate
    17.6 Colaborează cu AM la elaborarea şi revizuirea Planului de Comunicare pentru POSDRU 2007-2013, pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, în conformitate cu cerinţele de informare şi publicitate prevăzute în regulamentele specifice.
    17.7 Elaborează şi revizuieşte Planul Anual de Comunicare pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord şi îl transmite AM, spre aprobare.
    17.8 Implementează măsurile specifice de informare şi publicitate cuprinse în Planul Anual de Comunicare şi în Planul de Comunicare pentru POSDRU 2007-2013, corespunzătoare domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    17.9 Raportează trimestrial AM progresul înregistrat în implementarea Planului de Comunicare pentru POSDRU 2007-2013 şi a Planului Anual de Comunicare.
    17.10 Dezvoltă şi actualizează cu regularitate conţinutul paginii de Internet a OI în legătură cu implementarea domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord, cu informarea AM.
    17.11 Publică pe pagina de internet a OI lista beneficiarilor contractelor de finanţare, în conformitate cu prevederile regulamentelor relevante.
    17.12 Participă, la solicitarea AM, la activităţile de informare a beneficiarilor/potenţialilor beneficiari.
    17.13 Asigură publicitatea adecvată cererilor de propuneri de proiecte lansate de OI în cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord.
    ● Birou de informare şi suport în implementarea proiectelor (helpdesk)
    17.14 Organizează şi actualizează baza de date cu potenţialii beneficiari pentru fiecare domeniu major de intervenţie care face obiectul prezentului Acord.
    17.15 Completează registrul de helpdesk cu solicitările potenţialilor beneficiari/beneficiari, precum şi cu răspunsurile aferente elaborate de OI.
    17.16 Asigură măsuri de informare a potenţialilor beneficiari privind depunerea cererii de finanţare.
    17.17 Elaborează şi transmite AM, spre informare, lista celor mai frecvente întrebări pentru cererile de propuneri de proiecte (granturi şi strategice) lansate de OI. Publică lista celor mai frecvente întrebări pe pagina de internet a OI.
    17.18 Asigură măsuri de suport pentru beneficiari privind implementarea proiectelor. Măsurile de suport pentru beneficiari privind implementarea proiectelor se vor concretiza în toate etapele ciclului de proiect (comunicarea către beneficiari a Instrucţiunilor AM pentru implementarea proiectelor şi a punctelor de vedere oficiale cu privire la implementarea proiectului, asigurarea organizării şi funcţionării biroului de sprijin, publicarea listei celor mai frecvente întrebări). De asemenea, asigură sprijin beneficiarilor în ceea ce priveşte modul de aplicare a regulilor de identitate vizuală, în acord cu prevederile Manualului de Identitate Vizuală pentru POSDRU 2007-2013 (anexă la contractul de finanţare), pentru domeniile majore de intervenţie care fac obiectul pretentului Acord.
    17.19 Elaborează şi transmite AM, spre informare, lista celor mai frecvente întrebări pentru implementarea proiectelor cofinanţate din domeniile majore de intervenţie delegate. Publică lista celor mai frecvente întrebări pe pagina de internet a OI.
    17.20 Asigură publicarea listei celor mai frecvente întrebări elaborată de AM pe pagina de internet a OI.
    ● Evaluare şi selecţie proiecte
    17.21 Numeşte preşedintele, secretarul şi membrii evaluatori din cadrul Comitetelor de Evaluare organizate la nivelul OI.
    17.22 Primeşte, în vederea evaluării, cererile de finanţare înregistrate de AM în format electronic şi a documentelor suport.
    17.23 Organizează şi asigură buna desfăşurare a sesiunilor de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare, în conformitate cu metodologia de evaluare stabilită de AM.
    17.24 Selectează cererile de finanţare depuse de către potenţialii beneficiari, în conformitate cu criteriile de evaluare şi selecţie aprobate de către Comitetul de Monitorizare POSDRU.
    17.25 Aprobă deciziile de aprobare a finanţării, informează AM cu privire la proiectele selectate şi beneficiarii acestora. Transmite AM, spre informare, rapoartele de evaluare în termenul şi în condiţiile prevăzute de procedura aplicabilă.
    17.26 Elaborează şi transmite fiecărui solicitant, scrisori de informare privind aprobarea, includerea pe lista de rezerve sau respingerea cererii de finanţare.
    17.27 Întocmeşte lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 al OMFP nr. 2548 din 2009, în conformitate cu prevederile art. 19 lit. b. din OUG nr. 64/2009 în baza căreia se vor semna contractele de finanţare.
    17.28 Numeşte preşedintele, secretarul şi membrii evaluatori din cadrul Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul OI.
    17.29 Înregistrează şi soluţionează eventualele contestaţii privind rezultatele procesului de evaluare şi selecţie. Informează AM cu privire la contestaţiile primite.
    17.30 Organizează şi asigură buna desfăşurare a sesiunilor de soluţionare a contestaţiilor. Transmite AM, spre informare, rapoartele de soluţionare a contestaţiilor în termenul şi în condiţiile prevăzute de procedura aplicabilă.
    17.31 Elaborează şi transmite fiecărui contestator, scrisori de informare privind soluţionarea contestaţiei.
    17.32 Asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice specifice managementului POSDRU cu privire la selecţia şi evaluarea proiectelor, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    ● Contractare
    17.33 Întocmeşte dosarele proiectelor de contract de finanţare în baza listei cu proiecte selectate conform Formularului 4 din OMFP nr. 2548 din 2009 pregătindu-le pentru semnare de către OI; concomitent, iniţiază Propunerile de angajare aferente fiecărui contract în parte, conform Formularului 3 din OMFP nr. 2548 din 2009, respectând procedura internă avizată de AM.
    17.34 Transmite AM, spre informare, lista contractelor de finanţare încheiate în conformitate cu procedura aplicabilă.
    17.35 Atribuie categoria iniţială de risc pentru fiecare contract şi transmite AM lista categoriilor de risc atribuite pentru toate contractele încheiate.
    17.36 Analizează şi decide aprobarea sau respingerea propunerilor beneficiarilor de modificare a contractelor de finanţare (notificări sau acte adiţionale).
    17.37 Întocmeşte şi pregăteşte pentru semnarea de către OI a actelor adiţionale la contractele de finanţare; în cazul unor acte adiţionale care modifică bugetul proiectului prin reducerea sa faţă de valoarea iniţial angajată iniţiază, concomitent, şi Propunerea de angajare de modificare aferentă. Informează AM privind actele adiţionale încheiate şi privind notificările aprobate;
    17.38 Organizează întâlniri de clarificare cu beneficiarii în cazul solicitării de reziliere a contractelor de finanţare;
    17.39 Efectuează vizite speciale în cazul solicitărilor de reziliere a contractelor de finanţare primite de la beneficiari, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora. Transmite AM raportul vizitei speciale în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării vizitei.
    17.40 Elaborează şi transmite beneficiarilor deciziile de reziliere a contractelor de finanţare; Transmite AM, spre informare, deciziile de reziliere a contractelor de finanţare.
    17.41 Asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor conţinute în contractele de finanţare, precum şi orice modificare a contractelor de finanţare în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice specifice managementului POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    ● Monitorizarea tehnică şi financiară a proiectelor
    17.42 Asigură monitorizarea tehnică şi financiară a proiectelor contractate în cadrul axei prioritare/domeniilor majore de intervenţie definite la Articolul 3.2 din prezentul Acord.
    17.43 Transmite AM, în termenul prevăzut în procedura aplicabilă sau instrucţiunile AM, programele (anuale)/listele de achiziţii care urmează să fie făcute de beneficiari în cadrul proiectelor cofinanţate.
    17.44 Verifică cererile de prefinanţare şi documentele suport primite de la beneficiari şi le transmite AM, în termenul prevăzut de procedura de lucru avizată de către AM de la data primirii acestora de OI, în vederea procesării plăţilor.
    17.45 Verifică raportul tehnico-financiar întocmit de beneficiari şi efectuează misiuni de verificare la faţa locului în conformitate cu procedura aplicabilă.
    17.46 Introduce cu celeritate datele tehnice din rapoartele tehnico-financiare în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    17.47 Transmite AM rapoartele tehnico-financiare primite de primite de la beneficiari, aprobate de OI.
    17.48 Verifică cererile de rambursare, cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată plătită de beneficiari precum şi documentele suport primite de la beneficiari, în vederea stabilirii eligibilităţii cheltuielilor, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi cu procedura aplicabilă. Introduce datele din cererile validate în SMIS şi în alte sisteme informatice de management.
    17.49 Asigură ajustarea categoriei de risc a proiectelor în funcţie de rezultatul verificărilor de management efectuate în conformitate cu procedura aplicabilă.
    17.50 Întocmeşte şi transmite AM situaţia centralizată a cererilor de rambursare validate, pe surse de finanţare, axă prioritară şi domeniu major de intervenţie în vederea efectuării de către AM a plăţilor.
    17.51 Întocmeşte şi transmite AM, spre avizare, planul anual privind verificarea cheltuielilor la faţa locului.
    Revizuieşte, dacă este cazul, planul anual privind verificarea cheltuielilor la faţa locului şi îl transmite AM, spre avizare.
    17.52 Efectuează misiuni de verificare a cheltuielilor la faţa locului în conformitate cu planul anual şi cu procedura relevantă. Cu ocazia verificărilor la faţa locului, OI verifică şi dacă beneficiarul ţine o evidenţă contabilă distinctă pentru proiect. Cu ocazia verificărilor la faţa locului, OI verifică, pe bază de eşantion, dosarul achiziţiilor efectuate de beneficiari în cadrul proiectelor cofinanţate, în conformitate cu procedura relevantă.
    17.53 Înregistrează datele privind misiunea de verificare la faţa locului efectuată, precum şi constatările urmare a acestora, în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU.
    17.54 Transmite AM copii ale rapoartelor de verificare la faţa locului.
    17.55 Elaborează şi transmite AM, spre avizare, planul anual pentru misiunile la faţa locului (vizite de monitorizare). Revizuieşte, dacă este cazul, planul anual pentru misiunile la faţa locului (vizite de monitorizare) şi îl transmite AM spre avizare.
    17.56 Elaborează raportul vizitei de monitorizare şi îl înregistrează în SMIS-CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor.
    17.57 Monitorizează îndeplinirea de către beneficiar a măsurilor corective stabilite ca urmare a vizitelor de monitorizare.
    17.58 Asigură funcţia de lichidare a cheltuielilor, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (OMFP nr. 547/2009), precum şi cu Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009.
    17.59 Asigură disponibilitatea documentelor utilizate în procesul de verificare a cererilor de prefinanţare, de validare a cererilor de rambursare şi de lichidare a cheltuielilor, în cazul controlului din partea AM, Autorităţii de Certificare şi Plată, Autorităţii de Audit, Comisiei Europene şi a altor organisme abilitate, în condiţiile legislaţiei naţionale şi comunitare.
    ● Management financiar
    17.60 Colaborează cu AM în activitatea de planificare financiară, furnizând informaţii financiare necesare.
    17.61 Asigură funcţia de angajare, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (OMFP nr. 547/2009), precum şi cu Ordinul nr. 2548/2009 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 64/2009.
    17.62 Completează propunerea de angajare (Formularul 3 din OMFP nr. 2548/2009) în limita creditelor de angajament comunicate de către AM.
    17.63 Transmite AM o copie a propunerilor de angajare (Formularul 3 din OMFP nr. 2548/2009) şi Lista contractelor de finanţare semnate de către părţi (Formularul 5 din OMFP nr. 2548/2009), în vederea înregistrării în contabilitatea AM a angajamentelor legale şi, de asemenea, pentru întocmirea ulterioară, de către AM, a Angajamentului Bugetar Global (Formularul 6 din OMFP nr. 2548/2009) prin care va avea loc angajarea bugetară propriu-zisă a tuturor contractelor de finanţare semnate la nivelul OI.
    17.64 Transmite către AM Propunerile de angajare de modificare aferente actelor adiţionale semnate de catre OI care modifică bugetul proiectului prin reducerea sa faţă de valoarea iniţial angajată, în vederea înregistrării modificării la nivelul angajamentelor, în contabilitatea AM.
    17.65 Înregistrează extracontabil (în fisier excel) valoarea creditelor de angajament aprobate şi angajamentele legale semnate la nivelul OI.
    17.66 Asigură arhivarea în condiţii optime a propunerilor de angajare semnate respectând procedura internă avizată de AM.
    17.67 Asigură disponibilitatea documentelor utilizate în procesul de angajare, în cazul controlului din partea AM, Autorităţii de Certificare şi Plată, Autorităţii de Audit, Comisiei Europene şi a altor organisme abilitate, în condiţiile legislaţiei naţionale şi comunitare.
    ● Control financiar preventiv propriu
    17.68 Asigură organizarea şi exercitarea activităţii de control financiar preventiv propriu pentru angajamentele legale şi actele adiţionale ulterioare, privitoare la implementarea POSDRU, încheiate de către OI, precum şi pentru Propunerile de angajare individuale, aferente acestora, inclusiv pentru Propunerile de angajare de modificare, necesare la actele adiţionale prin care se reduce bugetului proiectului faţă de valoarea iniţială.
    ● Control antifraudă
    17.69 Organizează activitatea de control privind utilizarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, în conformitate cu prevederile O.G. nr. 79/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza sesizărilor şi alertelor de nereguli primite de la AM, auditul intern/extern, compartimentele OI, alte organe cu atribuţii de control, mass media etc.
    17.70 Verifică, stabileşte şi individualizează obligaţia de plată, ca urmare a activităţii de constatare a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, sub forma unui titlu de creanţă, prin întocmirea procesului verbal de constatare, în baza OG nr. 79/2003 şi a HG nr. 1306/2007, şi a notei de debit.
    17.71 Transmite AM procesele verbale de constatare şi notele de debit.
    17.72 Asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR şi în alte sisteme informatice de management POSDRU, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor privind constatările în urma desfăşurării misiunilor de verificare.
    17.73 Informează AM în cazul descoperirii, în urma desfăşurării activităţii de constatare, a unor indicii privind posibile fraude şi apoi sesizează DLAF cu privire la situaţia constatată.
    17.74 Comunică DLAF, în urma solicitării acestuia, cu înştiinţarea AM, măsurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin actele de control încheiate, precum şi acţiunile întreprinse pentru recuperarea eventualelor prejudicii.
    ● Managementul neregulilor
    17.75 Întreprinde măsuri de prevenire şi detectare a neregulilor pentru domeniile de intervenţie care fac obiectul prezentului Acord. Pentru coordonarea acestor activităţi, OI desemnează un ofiţer de nereguli.
    17.76 Înregistrează în ordine cronologică alertele de neregulă în Registrul pentru evidenţa suspiciunilor de nereguli şi a sesizărilor al OI, întocmeşte Raportul de verificare preliminară a alertei de neregulă şi transmite AM alerta de neregulă şi Raportul de verificare preliminară a alertei de neregulă în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii alertei de neregulă.
    17.77 Elaborează Raportul de verificare preliminară a alertei de neregulă şi Nota de verificare preliminară a sesizării, alertei de neregulă prin care Directorul OI decide invalidarea alertei sau organizarea misiunii de verificare a alertei de neregulă.
    17.78 Elaborează şi transmite trimestrial AM raportul de nereguli care va conţine neregulile depistate de OI. Transmite AM informaţiile suplimentare solicitate prin "Scrisoarea privind clarificarea neconcordanţelor".
    17.79 Monitorizează progresul neregulilor, completează registrul de nereguli şi menţine o bază de date adecvată a neregulilor, în conformitate cu procedura relevantă.
    17.80 Urmare a confirmării unei nereguli, întocmeşte raportul de verificare, procesul verbal de constatare şi le transmite spre aprobare directorului OI. Transmite AM raportul de verificare, procesul verbal de constatare aprobat de directorul OI, documentele suport şi dosarul de neregulă. Urmăreşte modul de realizare a acţiunilor corective rezultate din nereguli (folow up). Asigură secretariatul activităţii de soluţionare a contestaţiilor primite în legătură cu procesele-verbale de constatare aprobate de directorul OI. Elaborează procese verbale de constatare pentru aplicarea corecţiilor financiare prevăzute în nota COCOF 07/0037/02 - "Linii directoare pentru determinarea corecţiilor financiare ce vor fi făcute la cheltuielile de co-finanţare din Fondurile Structurale sau din Fondul de Coeziune pentru nerespectarea normelor privind achiziţiile publice", urmare a notelor de control întocmite de ANRMAP.
    17.81 Asigură instruirea personalului OI cu privire la modalitatea de sesizare a unei nereguli.
    ● Verificare ex-ante
    17.82 Efectuează verificarea ex-ante a propunerilor elaborate de OI privind condiţiile generale şi specifice ale Ghidurilor solicitantului pentru cererile de proiecte (granturi şi strategice), precum şi propunerile de modificare aferente (corrigenda).
    17.83 Efectuează verificarea ex-ante a membrilor evaluatori, a preşedintelui şi a secretarului Comitetelor de evaluare organizate la nivelul OI.
    17.84 Efectuează verificarea ex-ante a membrilor evaluatori, a preşedintelui şi a secretarului Comitetelor de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul OI.
    17.85 Efectuează verificarea ex-ante a rapoartelor de evaluare întocmite de către Comitetele de evaluare şi a rapoartelor de soluţionare a contestaţiilor întocmite de către Comitetele de soluţionare a contestaţiilor organizate la nivelul OI.
    17.86 Efectuează verificarea ex-ante a tuturor contractelor de finanţare şi, respectiv, a dosarelor de contract (granturi şi strategice), a tuturor actelor adiţionale şi a notificărilor la contractele de finanţare încheiate de OI.
    17.87 Elaborează şi transmite AM rapoarte lunare privind documentele respinse în cadrul OI în urma verificării ex-ante.
    17.88 Urmăreşte implementarea acţiunilor corective stabilite în urma verificărilor ex-ante, aprobate la nivelul OI, şi elaborează stadiul realizării acestora.
    17.89 Urmăreşte îndeplinirea acţiunilor corective stabilite de OI pentru îndeplinirea recomandărilor organismelor naţionale şi europene cu atibuţii privind verificarea sistemelor de management şi control şi audit. Asigură transmiterea către acestea şi către AM a planurilor de acţiune pentru implementarea recomandărilor precum şi a stadiului implementării acestora.
    17.90 Primeşte de la AM şi asigură diseminarea la nivelul OI a metodologiei de eşantionare pentru verificările de management.
    17.91 Asigură colectarea, centralizarea şi agregarea contribuţiilor celorlalte compartimente din cadrul OI la documentele de raportare către organismele naţionale şi europene cu atibuţii privind verificarea sistemelor de management şi control.
    17.92 Asigură transmiterea către AM a rapoartelor de audit intern/extern, planul de măsuri şi stadiul îndeplinirii recomandărilor din rapoartele de audit.
    ● Tehnologia informaţiei
    17.93 Asigură integritatea şi protecţia datelor prin implementarea politicii de securitate IT la nivelul OI (politicii antivirus, politicii de back-up şi politicii de recuperare a datelor în caz de dezastru).
    17.94 Asigură funcţionarea eficientă a aplicaţiilor şi a bazelor de date utilizate la nivelul OI.
    17.95 Monitorizează şi garantează calitatea echipamentelor şi a sistemelor informatice.la nivelul OI.
    17.96 Asigură funcţionarea şi utilizarea corectă a sistemului informatic, în acord cu procedurile şi standardul de securitate ISO/IEC 17799.
    17.97 Asigură operarea corespunzătoare în SMIS-CSNR şi alte sisteme informatice de management pentru POSDRU la nivelul OI.
    17.98 Asigură mentenanţa paginii de internet a OI şi actualizează cu regularitate conţinutul paginii de internet a OI pe baza documentelor şi indicaţiilor transmise de ofiţerii de informare şi publicitate.
    ● Managementul riscurilor
    17.99 Constituie şi asigură funcţionarea Grupului de management al riscurilor organizat la nivelul OI.
    17.100 Raportează către AM POSDRU asupra riscurilor identificate şi evaluate şi a măsurilor corective întreprinse în vederea reducerii riscurilor.
    17.101 Întocmeşte şi actualizează Registrul de risc, pe baza contribuţiilor membrilor Grupului de management al riscurilor organizat la nivel de OI.
    ● Arhivarea documentelor
    17.102 Asigură îndeplinirea tuturor măsurilor necesare pentru arhivarea şi păstrarea în siguranţă a documentelor şi datelor computerizate, precum şi disponibilitatea documentelor elaborate în realizarea activităţilor specifice, conform cerinţelor comunitare şi naţionale, în vederea asigurării unei piste de audit adecvate.
    ART. XVIII
    Articolele 18 şi 19 se abrogă.
    ART. XIX
    Prezentul act adiţional intră în vigoare la data semnării de către ambele părţi a Actului adiţional.

    Prezentul Act adiţional a fost încheiat astăzi 06.04.2010, la AMPOSDRU, într-un număr de 2 exemplare, fiecare cu valoare de original, câte 1 exemplar pentru fiecare dintre părţi.

    Nume, Funcţie Nume, Funcţie

    Anca-Cristina ZEVEDEI Gabriela RUS

    Director General Director

    Semnătura__________________ Semnătura____________________

    Data 06.04.2010 Data 06.04.2010


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016