Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 29 ianuarie 1993  Agentiei Romane de Dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 29 ianuarie 1993 Agentiei Romane de Dezvoltare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 28 din 12 februarie 1993

CAP. 1
Dispozitii generale

Forma juridica si subordonare
ART. 1
Agentia Romana de Dezvoltare - denumita, in continuare, agentia - este organ central de specialitate in subordinea Guvernului.
Conducerea
ART. 2
Agentia functioneaza sub conducerea unui consiliu de administratie.
Obiective
ART. 3
Agentia isi desfasoara activitatea in baza prevederilor prezentului statut, avind urmatoarele obiective:
a) atragerea investitiilor straine;
b) dezvoltarea intreprinderilor private mici si mijlocii.

CAP. 2
Atributii

Atributii
ART. 4
Agentia are urmatoarele atributii:
a) elaborarea si aducerea la indeplinire a programelor pentru atragerea si orientarea investitiilor straine in economia nationala a Romaniei, cu deosebire in sectoarele prioritare ale acesteia;
b) elaborarea si aducerea la indeplinire a programelor pentru dezvoltarea intreprinderilor private mici si mijlocii;
c) pregatirea si prezentarea de propuneri Guvernului, in legatura cu strategia si actiunile necesare in vederea atragerii si orientarii investitiilor straine si dezvoltarii intreprinderilor private mici si mijlocii;
d) inregistrarea, analizarea si confirmarea cererilor de investitii straine in Romania, in conditiile prevazute de lege.
Colaborare
ART. 5
Agentia isi desfasoara activitatea in colaborare cu ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale de specialitate, precum si cu agentii economici - indiferent de tipul de proprietate si forma de organizare -, cu alte persoane juridice de drept public si privat din Romania si din strainatate.
Autorizari
ART. 6
In exercitarea atributiilor sale, agentia este autorizata, cu respectarea obiectivelor sale si a prevederilor legii:
a) sa furnizeze, prin oficii proprii, servicii de consultanta sau alte servicii, la cererea celor interesati;
b) sa desfasoare actiuni de publicitate in legatura cu atributiile agentiei;
c) sa foloseasca consultanti externi;
d) sa intreprinda, prin reprezentanti, in tara si in strainatate, actiunile necesare pentru promovarea obiectivelor agentiei, inclusiv prin infiintarea de birouri externe;
e) sa stabileasca, cu avizul Ministerului Finantelor, tarifele si sumele aferente platii seviciilor, facilitatilor si bunurilor pe care le furnizeaza;
f) sa primeasca, conform prevederilor legale, de la persoane fizice si juridice, mijloace materiale si banesti cu titlu gratuit si sa le utilizeze cu respectarea destinatiei stabilite de transmitatori si in conformitate cu statutul agentiei.

CAP. 3
Organizare si functionare

Structura organizatorica
ART. 7
Structura organizatorica a agentiei este prevazuta in anexa la prezentul statut.
Consiliul de administratie
ART. 8
Consiliul de administratie al agentiei este format din presedinte si 12 membri si se numeste prin decizia primului-ministru.
Numirea persoanelor in consiliul de administratie al agentiei se face cu respectarea prevederilor <>art. 3 al Legii nr. 37/1990 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei.
ART. 9
In functia de presedinte al consiliului de administratie va fi numita, in conditiile art. 8 al prezentului statut, o persoana cu experienta manageriala si comerciala recunoscuta, fiind prin aceasta in masura sa contribuie in mod substantial la realizarea obiectivelor agentiei.
ART. 10
Membrii consiliului de administratie vor fi persoane cu experienta, din cadrul urmatoarelor activitati si persoane juridice:
a) intreprinderi private mici si mijlocii;
b) agenti economici cu capital integral sau majoritar de stat si agenti economici cu participare de capital strain;
c) persoane juridice de drept privat, fara scop lucrativ;
d) institutii financiare publice si private, romane si straine;
e) Ministerul Finantelor;
f) Ministerul Industriilor;
g) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
h) Ministerul Comertului;
i) Ministerul Turismului;
j) Agentia Nationala pentru Privatizare, Fondul Proprietatii de Stat si Fondurile Proprietatii Private;
k) alte organe de specialitate ale administratiei publice.
Membrii consiliului de administratie care au un interes in problemele abordate in sedinta de consiliu nu pot participa la vot.
ART. 11
Functia de membru al consiliului de administratie se exercita personal.
ART. 12
Durata mandatului consiliului de administratie este de 5 ani.
ART. 13
Consiliul de administratie adopta hotariri valabile cu votul a cel putin 7 din membrii sai.
ART. 14
Consiliul de administratie se intruneste de cel putin sase ori pe an si isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare.
ART. 15
Consiliul de administratie raspunde pentru politicile agentiei destinate indeplinirii obiectivelor fixate, conform prezentului statut.
ART. 16
Consiliul de administratie analizeaza si aproba propunerile comitetului executiv privind programul strategic pe 3 ani si programul anual.
ART. 17
Consiliul de administratie primeste periodic din partea comitetului executiv rapoarte privind modul de aducere la indeplinire a programului anual aprobat.
ART. 18
Consiliul de administratie analizeaza si aproba propunerile elaborate in cursul anului de comitetul executiv, in vederea sustinerii realizarii obiectivelor agentiei.
Presedintele executiv
ART. 19
Presedintele executiv este membru de drept al consiliului de administratie, dar nu poate detine functia de presedinte al acestuia.
ART. 20
Presedintele executiv este numit pentru o perioada de 5 ani de catre primul-ministru al Guvernului, la propunerea consiliului de administratie al agentiei.
ART. 21
Presedintele executiv este asimilat functiei de secretar de stat.
Comitetul executiv
ART. 22
Comitetul executiv se compune din presedintele executiv si patru directori generali executivi.
ART. 23
Directorii generali executivi sint numiti de consiliul de administratie, la propunerea presedintelui executiv.
ART. 24
Comitetul executiv se intruneste saptaminal si raspunde de politica operativa, conducerea si controlul activitatilor agentiei, potrivit strategiei stabilite de consiliul de administratie. Comitetul executiv isi indeplineste atributiile sub conducerea presedintelui executiv.
ART. 25
Comitetul executiv numeste in functie directorii, la propunerea directorului general executiv care raspunde de sectorul respectiv de activitate al agentiei.
ART. 26
Comitetul executiv analizeaza lunar raportul cu privire la modul de aducere la indeplinire a programului anual prezentat de presedintele executiv.
ART. 27
Comitetul executiv hotaraste cu privire la utilizarea personalului agentiei conform cerintelor impuse de programul anual.

CAP. 4
Personalul agentiei

Angajarea personalului
ART. 28
Agentia este autorizata sa angajeze personal, cu respectarea prevederilor legii, in conditiile stabilite prin politica de personal aprobata de consiliul de administratie.
ART. 29
Numarul maxim de angajati ai agentiei este de 128 persoane, exclusiv presedintele executiv si personalul oficiilor. In numarul maxim de posturi prevazut se includ personalul aferent activitatii de registratura, dactilografiere, secretariat, administrativ, de servire, paza, curierii si muncitorii, care este de maximum 18 persoane.
ART. 30
Salarizarea personalului agentiei se va face conform reglementarilor legale privind institutiile publice.
Personalul oficiilor de prestari servicii si editare al agentiei este salarizat conform celor prevazute in anexa nr. 10 la <>Hotarirea Guvernului nr. 307/1991 , republicata.
Confidentialitatea informatiilor
ART. 31
Membrii consiliului de administratie, salariatii, precum si consultantii si colaboratorii agentiei au obligatia de a pastra confidentialitatea informatiilor obtinute in cursul indeplinirii sarcinilor lor.
ART. 32
Incalcarea prevederilor art. 31 din prezentul statut atrage raspunderea disciplinara, civila sau penala, dupa caz.

CAP. 5
Resurse financiare

Alocatia bugetara
ART. 33
Fondurile necesare desfasurarii activitatii agentiei se stabilesc anual prin bugetul de stat.
Venituri proprii
ART. 34
Agentia Romana de Dezvoltare are in structura organizatorica oficii de prestari servicii si editare, ale caror cheltuieli de functionare si investitii se acopera, in conditiile legii, din veniturile extrabugetare realizate.
Contabilitatea
ART. 35
Agentia organizeaza si conduce contabilitatea propriilor operatiuni financiare, conform reglementarilor legale, si va include in raportul anual darea de seama contabila.

CAP. 6
Rapoarte de activitate

Programul strategic
ART. 36
Agentia prezinta Guvernului, cel putin o data la 3 ani, un program strategic de activitate.
Raportul anual
ART. 37
Agentia prezinta Guvernului un raport anual de activitate in termen de 60 de zile dupa inchiderea exercitiului financiar.
Raportul anual se da publicitatii.


ANEXA


CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
|
CONSILIER ---- PRESEDINTE EXECUTIV ------- COMITETUL EXECUTIV
|
-------------------------------------------------------------------------
| | | |
A B C D
----------------------------------------------------------------------------
| | | |
1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3 4

A - DIRECTIA GENERALA STRATEGIE SI PROMOVARE
B - DIRECTIA GENERALA INVESTITII STRAINE
C - DIRECTIA GENERALA DEZVOLTARE INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII
D - DIRECTIA GENERALA INFORMATICA, BUGET, ADMINISTRATIV
A1- Directia strategie
A2- Directia promovare
A3- Oficii prestari servicii si editare
B1- Birouri externe
B2- Directia sectoriala I
B3- Directia sectoriala II
B4- Directia sectoriala III
B5- Directia inregistrare si consultanta
C1- Directia elaborare, urmarire si evaluare de programe
C2- Directia realizare programe
D1- Directia resurse umane
D2- Directia informatica
D3- Serviciul economic
D4- Serviciul administrativ

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016