Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 29 februarie 1992  Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 29 februarie 1992 Societatii Comerciale "Protplant" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 47 din 23 martie 1992

CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Protplant" - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile emanind de la societate, denumirea societatii va fi urmata de initialele "S.A.", de capitalul social, numarul de inregistrare din registrul comertului si sediul societatii.
ART. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "Protplant" - S.A. este persoana juridica romana avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile statului roman si cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, comuna Voluntari, sos. Afumati nr. 11. Sediul societatii poate fi schimbat in alt loc din Romania pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea are in structura sa filiala cu sediul in municipiul Braila, str. Pietrei nr. 12.
De asemenea, societatea poate avea sucursale si filiale situate si in alte localitati din tara si din strainatate.
ART. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata.
CAP. 2
Obiectul de activitate al societatii
ART. 5
Obiectul de activitate al societatii este:
a) contractarea, aprovizionarea, depozitarea si desfacerea produselor fitosanitare si a utilajelor specifice din productia interna si din import intr-o structura cantitativa si sortimentala care sa asigure desfasurarea corespunzatoare a activitatii de protectie a plantelor si carantina fitosanitara a producatorilor agricoli;
b) executarea actiunilor de aplicare a tratamentelor fitosanitare in sectorul vegetal, altele decit cele organizate si executate de inspectoratele judetene de protectie a plantelor si carantina fitosanitara;
c) prospectarea pietei interne si externe in vederea desfasurarii activitatii de import-export, consulting-marketing privind pesticidele si utilajele specifice cu grad sporit de eficacitate biologica si eficienta economica in conditiile realizarii protectiei mediului inconjurator;
d) constituirea unui stoc de interventie ca rezerva la dispozitia Ministerului Agriculturii si Alimentatiei pentru combaterea bolilor, daunatorilor si buruienilor; structura cantitativa si sortimentala a acestui stoc se stabileste prin contract, incheiat anual cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social initial al societatii comerciale, stabilit pe baza bilantului la 30 septembrie 1991, este in valoare de 50.973 mii lei si se compune din mijloace fixe in valoare de 1.231 mii lei si mijloace circulante in valoare de 49.742 mii lei.
Capitalul societatii, in valoare de 50.973 mii lei, este impartit in 10.194 actiuni nominative in valoare nominala de 5.000 lei fiecare, fiind subscris si varsat in intregime de statul roman la data constituirii societatii.
Capitalul social initial este detinut integral de catre statul roman, ca actionar unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice romane sau straine, in conditiile legii.
ART. 7
Actiunile
Actiunile vor cuprinde mentiunile prevazute de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie; registrul se pastreaza la sediul societatii sub ingrijirea consiliului de administratie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor prin emiterea de noi actiuni, reprezentind aportul in numerar sau in natura.
Majorarea capitalului se poate face, partial sau total, in natura prin hotarirea adunarii generale a actionarilor, pe baza evaluarii efectuate de expertii desemnati de catre actionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicata, de catre consiliul de administratie, comisiei de cenzori cu cel putin 30 de zile inainte de data adunarii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor si conditiilor reducerii.
ART. 10
Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionar confera acestuia dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor si de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligatiile societatii sint garantate cu patrimoniul social, iar actionarii raspund numai in limita actiunilor ce le-au subscris.
ART. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sint indivizibile cu privire la societate care nu recunoaste decit un singur proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea actiunilor se va face potrivit legii.
Cesiunea actiunii se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se mentioneaza pe titlu.
ART. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
ART. 13
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere a societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
b) alege membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, le stabileste atributiile si ii revoca;
c) numeste directorii, le stabileste atributiile si ii revoca;
d) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
e) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii, cu referire la profit, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii. De asemenea, hotaraste asupra nivelului fondurilor pentru cercetari stiintifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, cresterea calitatii produselor si serviciilor, elaborarea de produse si tehnologii noi competitive;
f) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe la nivelul imprumuturilor bancare curente si la conditiile de acordare a garantiilor; stabileste conditiile de acordare a creditelor comerciale si aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
h) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale si filiale;
i) hotaraste cu privire la marirea sau reducerea capitalului social precum si la cesiunea actiunilor;
j) hotaraste cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
k) hotaraste cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societatii;
l) hotaraste cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
m) hotaraste, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administratie; hotaraste asupra salariilor si primelor directorilor;
n) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorilor si adjunctilor acestora si ai cenzorilor pentru paguba pricinuita societatii;
o) hotaraste asupra oricaror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 14
Adunarea generala se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre administratori, desemnat de presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul urmator.
Adunarile generale extraordinare se convoaca in conditiile prevazute de lege, la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social, precum si la cererea comisiei de cenzori.
Adunarea generala va fi convocata de administratori, de cite ori va fi nevoie.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul din ziarele de larga circulatie, raspindite in localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
Cind, in ordinea de zi, figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceasta localitate.
Hotaririle adunarilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
ART. 15
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul din vicepresedinti, desemnat de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre actionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare si vor intocmi procesul-verbal al sedintei.
Procesul-verbal se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
ART. 16
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social iar, la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social iar, la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor statutar constituita ia masuri cu majoritatea absoluta de voturi a celor prezenti sau reprezentati.
Hotaririle adunarii generale sint obligatorii, chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
ART. 17
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcatuit si numit potrivit legii, pina la crearea conditiilor de constituire a adunarii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului este constituit din 7 membri numiti, potrivit legii, de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei astfel: cite un reprezentant al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, al Ministerului Economiei si Finantelor, ingineri, economisti, precum si alti specialisti din domeniul de activitate al societatii.
Membrii consiliului imputernicitilor statului, numiti pina la constituirea adunarii generale a actionarilor, isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau institutia de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile derivind din aceasta calitate.
Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii, sau participa la societati comerciale, cu care respectivele societati, in care sint numiti ca imputerniciti, intretin relatii de afaceri sau au interese contrare.
Din consiliul imputernicitilor statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile comerciale.
Consiliul imputernicitilor statului prezinta, semestrial, Ministerului Agriculturii si Alimentatiei un raport asupra activitatii desfasurate de societatea comerciala si un program de activitate pentru perioada viitoare, iar la incheierea activitatii prezinta raportul asupra intregii activitatii desfasurate.
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul imputernicitilor statului poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform intelegerii, pe baza de contract.
Consiliul imputernicitilor statului indeplineste orice alte atributii care deriva din legislatia in vigoare, precum si din statutul societatii.
Consiliul imputernicitilor statului se intruneste in prezenta a 3/4 din numarul total si hotaraste valabil cu votul a jumatate plus unu din numarul total, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale ordinare a actionarilor si in prezenta a 4/5 si cu votul a 3/4 din membri, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale extraordinare.
Membrii consiliului imputernicitilor statului beneficiaza de o indemnizatie in conditiile stabilite prin hotarirea Guvernului.
Consiliul imputernicitilor statului isi va inceta activitatea pe data constituirii adunarii generale a actionarilor.
CAP. 5
Consiliul de administratie
ART. 18
Organizare
Societatea comerciala este administrata de catre un consiliu de administratie format din administratori alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari.
Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai doi vicepresedinti.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte iar, in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele comisiei. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie compus din membrii alesi dintre administratori.
Presedintele indeplineste si functia de director general, in care calitate conduce si comitetul de directie, asigurind conducerea curenta a societatii, aducerea la indeplinire a hotaririlor adunarii generale si ale consiliului de administratie.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de administratie si directorii raspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut si pentru greseli in administrarea societatii.
ART. 19
Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul societatii;
b) stabileste indatoririle si imputernicirile personalului societatii pe compartimente;
c) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotaririi adunarii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare, de asigurare a calitatii, de protectie a mediului;
e) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.
CAP. 6
ART. 20
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, aleasa in conditiile legii de adunarea generala a actionarilor, formata din 3 membri care nu pot avea o alta functie in societate si tot atitia supleanti.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti ai Ministerului Economiei si Finantelor.
ART. 21
Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor si comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situatia patrimoniului, a profiturilor si a pierderilor.
ART. 22
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra fondurilor societatii, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilantului si a contului de profit si pierderi;
c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atributiile comisiei de cenzori se completeaza si cu alte obligatii prevazute de lege.
ART. 23
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala a actionarilor in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani consecutiv (cu exceptia primilor doi ani de la constituirea societatii), sau ori de cite ori considera ca este necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
CAP. 7
Activitatea economico-financiara a societatii
ART. 24
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
ART. 25
Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi, anual, bilantul si contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.
Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 26
Profitul societatii se stabileste prin bilantul aprobat de adunarea generala a actionarilor.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile legii.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
ART. 27
Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege.
Drepturile salariale, se stabilesc prin negocieri la nivelul societatii si se inscriu in contractul colectiv de munca, incheiat conform prevederilor legii.
Drepturile salariale individuale se stabilesc prin contracte de munca individuale, tinind seama de prevederile contractului colectiv de munca.
ART. 28
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii
ART. 29
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotarirea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
Cit timp societatea va avea capital integral de stat, ea va putea fi transformata numai cu aprobarea consiliului imputernicitilor statului.
ART. 30
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
a) imposibilitatea realizarii obiectului societatii;
b) pierderea a jumatate din capitalul social, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
c) falimentul;
d) numarul de actionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;
e) orice alte situatii pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor.
ART. 31
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
Lichidarea societatii se va face dupa procedura prevazuta de lege.
ART. 32
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 33
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.

---------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016