Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 28 iunie 2007  Societatii Comerciale Filiala de Furnizare a Energiei Electrice Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 28 iunie 2007 Societatii Comerciale Filiala de Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A., filiala a Societatii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. (anexa 3)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 462 din 9 iulie 2007

CAP. I
Denumirea, forma juridica, sediul, durata

ART. 1
Denumirea
(1) Denumirea societatii comerciale este Societatea Comerciala Filiala de Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A., filiala a Societatii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A., denumita in continuare "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A.
(2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile ori in alte acte emanand de la societatea comerciala se vor mentiona denumirea societatii comerciale, forma juridica societate pe actiuni, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare.
Daca societatea detine o pagina de internet proprie, datele mai sus mentionate vor fi publicate si pe pagina de internet a societatii.
ART. 2
Forma juridica
"Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. este persoana juridica romana avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni, in sistem unitar, si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul
(1) "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. are sediul principal in municipiul Ploiesti, str. Gheorghe Doja nr. 37-39, bl. 45 F1-F2, judetul Prahova.
(2) La data infiintarii "Electrica Furnizare Muntenia Nord" S.A. are in componenta sase agentii de furnizare a energiei electrice, prevazute in anexa nr. 3.1 la prezentul statut.
ART. 4
Durata
Durata "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. este nelimitata, incepand cu data inmatricularii in registrul comertului.

CAP. II
Scopul si obiectul de activitate

ART. 5
Scopul
"Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. are ca scop asigurarea serviciului de comercializare a energiei electrice prin efectuarea de acte de comert corespunzatoare obiectului de activitate aprobat prin prezentul statut, precum si prestari de servicii.
ART. 6
Obiectul de activitate
"Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. are ca obiect de activitate:
1. comercializarea energiei electrice, inclusiv in zone libere; cod CAEN 4013;
2. achizitia de energie electrica; cod CAEN 5170;
3. operatiuni de import-export de energie electrica si tranzitul de energie electrica prin retele proprii; cod CAEN 5170;
4. realizarea de investitii pentru dezvoltari si retehnologizari; cod CAEN 4525, 7011;
5. masurarea energiei electrice;
6. montarea echipamentelor de masurare a energiei electrice;
7. colaborarea cu agentii economici de specialitate in domeniul telecomunicatiilor sau emisiilor radio-tv; cod CAEN 3220;
8. instruirea, testarea psihologica si perfectionarea personalului de specialitate autorizat pentru proiectare, executie si receptie a lucrarilor la instalatiile electrice;
9. elaborarea de norme, instructiuni si regulamente privind activitatile specifice desfasurate; cod CAEN 7513;
10. operatiuni de comision si de intermediere; cod CAEN 6522;
11. audit, inspectii, expertize, receptii in domeniul calitatii agentiilor de comercializare si al instalatiilor; cod CAEN 7430;
12. cercetare-proiectare in domeniul sau de activitate; cod CAEN 7420;
13. intocmirea de programe, studii, analize si audit pentru reducerea impactului instalatiilor energetice asupra mediului, rapoarte de expertiza, memorii tehnice, in vederea obtinerii de autorizatii in domeniul de activitate al societatii; cod CAEN 7512;
14. eficientizarea utilizarii energiei electrice si termice si realizarea, la consumatori, de investitii din fondurile proprii, in acest scop sau pentru inlocuirea energiei termice cu energia electrica; cod CAEN 4012; 4032;
15. participarea la targuri si expozitii interne si internationale; cod CAEN 7484;
16. valorificarea materialelor rezultate din stocuri, reparatii, demolari, casari, produse secundare rezultate din activitatea de baza; cod CAEN 5170;
17. participarea ca membru colectiv la organizatii profesionale interne si internationale; cod CAEN 9111;
18. desfasurarea de activitati specifice pentru utilizarea brevetelor si a documentelor privind protectia proprietatii intelectuale, pentru care societatea este titulara, conform prevederilor legale; cod CAEN 9251;
19. masurarea, aplicarea de tehnologii informatice si de telecomunicatii in unitatile proprii, precum si realizarea de sisteme proprii noi;
20. prestari de servicii in domeniul tehnologiilor informatice si de telecomunicatii pentru cerintele interne si internationale;
21. elaborarea de programe software in domeniu; cod CAEN 7220;
22. cooperare economica internationala; cod CAEN 6523;
23. participarea cu capital, in conditiile legii, la constituirea de societati comerciale, impreuna cu persoane fizice si/sau juridice, romane ori straine, de drept privat; cod CAEN 6523;
24. vanzarea, darea in locatie si inchirierea de spatii, terenuri si bunuri ale societatii comerciale unor persoane fizice sau juridice, in conditiile legii; cumpararea, preluarea in locatie si inchirierea de spatii, terenuri si bunuri de la persoane fizice sau juridice, in conditiile legii; cod CAEN 7012; 7020;
25. prestari de servicii pentru facturarea si incasarea taxei de abonament pentru posesorii de televizoare si radio; cod CAEN 7484;
26. constructia, administrarea, cumpararea si vanzarea de locuinte, constructia si administrarea de spatii de cazare pentru personalul propriu in camine de nefamilisti si in locuinte de interventie; cod CAEN 7011, 7012;
27. operatiuni de leasing, conform legislatiei in vigoare; cod CAEN 6521.

CAP. III
Capitalul social, actiunile

ART. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social al "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. este impartit intr-un numar de actiuni calculate in functie de ponderea activului net al activitatii de furnizare in activul net al Filialei de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Muntenia Nord" - S.A. din care provine.
(2) Capitalul social al "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. este de 26.001.740 lei, se constituie in baza situatiei financiare anuale incheiate la data de 31 decembrie 2006 si este impartit in 2.600.174 de actiuni, fiecare actiune avand valoarea nominala de 10 lei.
(3) Capitalul social este detinut in proportie de 88% de catre Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. si in proportie de 12% de catre Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" - S.A. si este varsat integral.
(4) Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. si Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" - S.A. sunt actionari la "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A. si isi exercita toate drepturile conferite de lege ce decurg din aceasta calitate.
ART. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
(1) Majorarea capitalului social se face in conditiile legii.
(2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.
(3) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi in numerar si/sau in natura;
b) incorporarea rezervelor (in care vor putea fi incluse diferentele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra societatii cu actiuni ale acesteia;
d) alte surse stabilite de adunarea generala extraordinara a actionarilor, dupa caz, potrivit legii.
(4) Hotararea adunarii generale extraordinare pentru majorarea capitalului social se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, acordandu-se pentru exercitiul dreptului de preferinta un termen de cel putin o luna, cu incepere din ziua publicarii.
(5) Reducerea capitalului social se face in conditiile legii.
(6) Capitalul social poate fi redus prin:
a) micsorarea numarului de actiuni;
b) reducerea valorii nominale a actiunilor;
c) dobandirea propriilor actiuni, urmata de anularea lor;
d) alte procedee prevazute de lege.
(7) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din capitalul social, sunt obligati sa convoace, in termen de maximum 60 de zile, adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va decide fie reconstituirea capitalului social, fie limitarea la valoarea ramasa, fie dizolvarea societatii.
(8) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa trecerea a doua luni din ziua in care hotararea a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 9
Actiunile
(1) Drepturile si obligatiile aferente actiunilor aflate in proprietatea statului sunt exercitate de Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. si de Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" - S.A.
(2) Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
(3) Actiunile trebuie sa poarte semnatura a 2 membri ai consiliului de administratie.
(4) Conversia si instrainarea actiunilor se vor putea realiza in conditiile stabilite de adunarea generala extraordinara a actionarilor, cu respectarea prevederilor legale.
(5) Evidenta actiunilor se va tine intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, registru care se pastreaza la sediul societatii, sub ingrijirea secretariatului consiliului de administratie.
(6) Modificarile care se opereaza in registru vor respecta prevederile legislatiei in vigoare.
(7) Asupra actiunilor emise de catre societate se pot constitui garantii reale mobiliare si pot fi grevate de un drept de uzufruct sau pot fi gajate, in conditiile legii.
(8) Persoanele fizice sau juridice, romane ori straine, vor putea detine actiuni ale societatii, potrivit reglementarilor in vigoare.
(9) Dreptul de proprietate asupra actiunilor emise in forma dematerializata poate fi tranzactionat pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare in conformitate cu legislatia pietei de capital.
ART. 10
Obligatiuni
Societatea este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legii.
ART. 11
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
(1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala ordinara a actionarilor si, respectiv, in adunarea generala extraordinara a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
(2) Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
(3) In cazul trecerii actiunilor in proprietatea altor persoane, drepturile si obligatiile aferente le urmeaza.
(4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
(5) Obligatiile societatii comerciale sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita actiunilor pe care le detin.
(6) Patrimoniul societatii comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
ART. 12
Cesiunea actiunilor
(1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, aceasta nerecunoscand decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
(2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative emise de societate se realizeaza prin declaratie facuta in registrul actionarilor, subscrisa de cedent si de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza si prin act autentic, cu efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul actionarilor.
ART. 13
Pierderea actiunilor
(1) In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca publica pierderea acestora in presa in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul principal al societatii.
(2) Actiunile pierdute se anuleaza, iar anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute, conform prevederilor legale.

CAP. IV
Adunarea generala a actionarilor

ART. 14
Reprezentarea
(1) Interesele societatii in adunarea generala ordinara vor fi reprezentate de Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. si Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" - S.A.
(2) Reprezentantii in adunarea generala a actionarilor sunt numiti si revocati de catre Societatea Comerciala "Electrica" S.A. si Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" - S.A. in calitate de actionari.
ART. 15
Atributiile adunarii generale a actionarilor
(1) Adunarea generala a actionarilor societatii este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitatii si asupra politicii ei economice si de afaceri.
(2) Adunarile generale sunt ordinare si extraordinare.
(3) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
a) aproba propunerile privind strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a societatii;
b) numeste si revoca membrii consiliului de administratie si stabileste nivelul asigurarii pentru raspundere profesionala a acestora;
c) stabileste nivelul indemnizatiei cuvenite membrilor consiliului de administratie si ai secretariatului consiliului de administratie/adunarii generale ordinare, precum si limitele generale ale indemnizatiilor/remuneratiilor suplimentare cuvenite membrilor consiliului de administratie si directorilor, conform dispozitiilor legale;
d) aproba delegarile de competenta pentru consiliul de administratie;
e) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie;
f) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
g) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse de catre acestia societatii;
h) numeste si revoca auditorul financiar si fixeaza durata minima a contractului de audit financiar;
i) aproba sau modifica situatia financiara anuala si contul de profit si pierdere, dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si ale auditorului financiar;
j) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
k) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate cu respectarea dispozitiilor legale si aproba repartizarea profitului conform legii;
l) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare de pe piata interna si externa, a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
m) hotaraste cu privire la gajarea sau la inchirierea unor bunuri, unitati sau sedii proprii;
n) reglementeaza dreptul de preemptiune al actionarilor si al salariatilor societatii cu privire la cesiunea actiunilor si aproba limitele si conditiile pentru cesionarea catre salariatii sai a unui numar de actiuni proprii;
o) are actiunea in raspundere contra administratorilor, directorilor, precum si auditorilor financiari pentru daune cauzate de catre acestia societatii prin incalcarea indatoririlor lor;
p) indeplineste orice alte atributii stabilite de lege in sarcina sa.
(4) Pentru atributiile mentionate adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat/mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
(5) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste pentru a hotari urmatoarele:
a) schimbarea formei juridice;
b) mutarea sediului;
c) schimbarea obiectului de activitate;
d) majorarea capitalului social, precum si reducerea sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni, in conditiile legii;
e) fuziunea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice sau la asocierea cu alte persoane fizice ori persoane juridice din tara sau din strainatate;
f) dizolvarea si dizolvarea anticipata;
g) emisiunea de obligatiuni;
h) modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si cesiunea actiunilor;
i) aprobarea conversiei actiunilor nominative emise in forma dematerializata in actiuni nominative emise in forma materializata si invers;
j) aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o categorie in alta, in conditiile legii;
k) conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;
l) conversia actiunilor nominative in actiuni la purtator sau a actiunilor la purtator in actiuni nominative;
m) infiintarea sau desfiintarea unor sedii secundare: sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, in conformitate cu prevederile legale;
n) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
(6) Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat/mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
ART. 16
Convocarea adunarii generale a actionarilor
(1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre consiliul de administratie in conformitate cu prevederile legale.
(2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult 5 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierdere pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
(3) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata ori de cate ori va fi nevoie, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu dispozitiile din statut, cu cel putin 30 de zile inainte de data stabilita, cu posibilitatea aplicarii si a dispozitiilor <>art. 121 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
(5) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda si textul integral al statutului.
(6) Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc indicat in convocare.
ART. 17
Organizarea adunarii generale a actionarilor
(1) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare a actionarilor este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate de actionarii care detin majoritatea absoluta din capitalul social, reprezentat in adunare.
(2) La a doua convocare adunarea generala ordinara poate sa delibereze asupra punctelor de pe ordinea de zi a celei dintai adunari, indiferent de cvorumul intrunit, luand hotarari cu majoritatea voturilor exprimate.
(3) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare a actionarilor sunt necesare:
a) la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
b) la a doua convocare, este necesara prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
(4) In ziua si la ora stabilite in convocatorul sedintei, adunarea generala a actionarilor va fi deschisa de presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de cel care ii tine locul.
(5) Adunarea generala a actionarilor va alege dintre actionarii prezenti un secretariat care va verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut. Totodata, va incheia procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
(6) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor va fi semnat de reprezentantii actionarilor societatii desemnati sa reprezinte interesele acesteia si de catre membrii secretariatului.
(7) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va tine intr-un registru sigilat si parafat de reprezentantii actionarilor si de membrii secretariatului.
(8) La fiecare proces-verbal al adunarii generale a actionarilor se vor anexa actele referitoare la convocare, listele de prezenta a actionarilor, precum si mandatele/mandatele speciale ale reprezentantilor in adunarea generala a actionarilor, mandatati.
(9) La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor vor fi invitati si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor, acestia neavand drept de vot.
(10) Adunarea generala a actionarilor va putea desemna dintre angajatii societatii unul sau mai multi secretari tehnici care sa indeplineasca atributiile ce le revin in conformitate cu prevederile legale.
(11) Directorii si membrii consiliului de administratie sunt obligati sa participe la sedintele adunarii generale a actionarilor.
ART. 18
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
(1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
(2) Votul va fi nominal in cazul hotararilor a caror valabilitate este conditionata de existenta mandatelor/mandatelor speciale.
(3) Hotararile se vor putea lua in conditiile si cu majoritatea prevazute de lege pentru adunarile generale ordinare sau, dupa caz, pentru cele extraordinare.
(4) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unuia dintre membrii reprezentanti ai adunarii generale a actionarilor se va putea decide ca votul sa fie secret si in alte cazuri, cu exceptia situatiei in care este necesar votul nominal.
(5) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a auditorilor interni, pentru revocarea acestora si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea membrilor organelor de administrare, de conducere si de control al societatii.
(6) Pentru a fi opozabile tertilor, hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate in extras in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Daca societatea detine o pagina de internet proprie rezultatele se vor publica si pe aceasta pagina, in termen de cel mult 15 zile de la data adunarii generale; la cererea adunarii generale a actionarilor pot fi publicate pe pagina de internet si alte documente in conformitate cu dispozitiile legale.
(7) Hotararile adunarii generale a actionarilor nu vor putea fi executate inainte de ducerea la indeplinire a formalitatilor mentionate mai sus.
(8) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele legii si ale prezentului statut sunt obligatorii si pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.
(9) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, mutarea sediului sau schimbarea formei juridice, fuziunea sau divizarea societatii au dreptul de a se retrage din societate si de a solicita cumpararea actiunilor lor de catre societate in termen de 30 de zile fie de la data publicarii hotararii adunarii generale ordinare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, fie de la data adoptarii hotararii, dupa caz.

CAP. V
Consiliul de administratie

ART. 19
Organizare
(1) Societatea este administrata de un consiliu de administratie compus din 5 membri, care este insarcinat cu indeplinirea tuturor actelor necesare si utile pentru realizarea obiectului de activitate al societatii, precum si cu supravegherea activitatii directorilor, cu exceptia celor rezervate de lege pentru adunarea generala a actionarilor.
(2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de cel mult 4 ani si sunt revocati, dupa caz, de adunarea generala ordinara a societatii.
(3) Membrii consiliului de administratie pot avea calitatea de actionar.
(4) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala ordinara a actionarilor propune un nou administrator. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
(5) Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii sau la locul stabilit prin convocator, cel putin o data la 3 luni sau ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui consiliului de administratie, a cel putin 2 membri ai consiliului de administratie sau a directorului general.
(6) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza propriului sau regulament si a reglementarilor legale in vigoare.
(7) Presedintele consiliului de administratie coordoneaza activitatea consiliului si raporteaza cu privire la aceasta adunarii generale a actionarilor. In lipsa acestuia consiliul de administratie poate insarcina pe un alt membru al consiliului de administratie pentru indeplinirea functiei de presedinte.
(8) Presedintele numeste un secretariat fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din afara acestuia.
(9) Pe durata indeplinirii mandatului, administratorii nu pot incheia cu societatea un contract de munca. In cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, contractul individual de munca al acestora este suspendat pe perioada mandatului.
(10) Pentru valabilitatea hotararilor este necesara prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar hotararile se iau cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
(11) Convocarea consiliului de administratie va cuprinde data, locul unde se va tine sedinta si ordinea de zi, transmise cu cel putin 7 zile inainte de data tinerii sedintei. Dezbaterile se consemneaza intr-un proces-verbal al sedintei, care se inregistreaza intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
(12) Procesul-verbal va cuprinde numele participantilor, ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si opiniile separate. Procesul-verbal este semnat de catre presedintele de sedinta si de catre cel putin un alt administrator, precum si de membrii secretariatului.
(13) Pe baza procesului-verbal secretariatul consiliului de administratie redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de catre presedinte.
(14) Consiliul de administratie este obligat sa delege conducerea societatii unuia sau mai multor directori, numind pe unul dintre ei director general; directorii pot fi numiti si dintre administratori sau din afara consiliului de administratie.
(15) Directorul general si ceilalti directori carora li s-a delegat conducerea societatii de catre consiliul de administratie vor incheia un contract de mandat cu consiliul de administratie.
(16) In relatiile cu tertii si in justitie societatea este reprezentata de directorul general, pe baza delegarii conducerii societatii de catre consiliul de administratie, iar membrii consiliului de administratie pastreaza atributia de reprezentare a societatii in raporturile cu directorii, impreuna sau separat.
(17) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si a auditorilor, la cererea acestora, toate documentele societatii.
(18) Membrii consiliului de administratie trebuie sa accepte in mod expres aceasta calitate si trebuie sa incheie o asigurare pentru raspundere profesionala.
(19) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la statut sau pentru greseli in administrarea acesteia. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati.
(20) Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele prevazute in <>Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(21) Nu pot fi directori ai societatii persoanele care sunt incompatibile potrivit dispozitiilor <>Legii nr. 31/1990 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(22) In cazul societatilor pe actiuni ale caror situatii financiare anuale fac obiectul unei obligatii legale de auditare financiara, consiliul de administratie poate crea mai multe comitete consultative, conform prevederilor legale. Consiliul de administratie este obligat sa infiinteze comitetul consultativ de audit, format din cel putin doi membri din consiliul de administratie, iar unul dintre acestia sa aiba experienta in aplicarea principiilor contabile sau in audit financiar. Atributiile si competentele consiliilor consultative vor fi stabilite in conformitate cu prevederile legale.
(23) Este interzisa creditarea de catre societate a administratorilor acesteia, conform dispozitiilor legale.
ART. 20
Atributiile consiliului de administratie, ale directorului general si ale directorilor executivi
A. Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare ale societatii;
b) deleaga conducerea societatii directorului general si celorlalti directori;
c) aproba nivelul asigurarilor de risc profesional pentru directorul general si directorii societatii, precum si indemnizatia/remuneratia suplimentara pentru membrii consiliului de administratie si directorii societatii, conform limitelor generale stabilite de adunarea generala ordinara a actionarilor;
d) incheie acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul societatii, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor, atunci cand legea impune aceasta conditie;
e) aproba competentele pentru sediile secundare fara personalitate juridica, pe domenii de activitate (economic, comercial, tehnic, administrativ, financiar, juridic etc.), in vederea realizarii obiectului de activitate al societatii;
f) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat aceasta competenta;
g) prezinta auditorilor interni si financiari, cu cel putin 30 de zile inainte de ziua stabilita pentru sedinta adunarii generale ordinare a actionarilor, situatia financiara anuala pentru exercitiul financiar precedent, insotita de raportul lor si de documentele justificative, cu respectarea prevederilor legale;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs;
i) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori este nevoie, conform prevederilor legale;
j) aproba incheierea contractelor de import-export, pana la limita cuantumului valoric stabilit de adunarea generala a actionarilor;
k) stabileste drepturile, obligatiile si responsabilitatile personalului societatii, conform structurii organizatorice aprobate;
l) stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt si mediu si aproba eliberarea garantiilor;
m) aproba numarul de posturi si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
n) aproba programele de productie, cercetare, dezvoltare, investitii;
o) stabileste si aproba politici pentru protectia mediului inconjurator, securitatea muncii, potrivit reglementarilor legale in vigoare;
p) stabileste tactica si strategia de marketing;
r) stabileste si aproba, in limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat de adunarea generala a actionarilor, modificari in structura acestuia, in limita competentelor pentru care a primit mandat;
s) negociaza contractul colectiv de munca, prin mandatarea directorului general;
ş) stabileste si aproba nivelul indemnizatiei pentru secretariatul consiliului de administratie;
t) depune in termen de 15 zile de la data adunarii generale a actionarilor la registrul comertului copii pe suport hartie si in forma electronica sau numai in forma electronica, cu atasarea raportului auditorilor financiari si a procesului-verbal al adunarii generale, conform prevederilor legale, si confirma depunerea acestor acte prin publicarea unui anunt in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
ţ) indeplineste orice alte atributii stabilite de adunarea generala a actionarilor sau prevazute de legislatia in vigoare.
B. Competentele consiliului de administratie care nu pot fi delegate directorilor societatii:
a) stabilirea directiilor principale de activitate si de dezvoltare ale societatii;
b) stabilirea sistemului contabil si de control financiar si aprobarea planificarii financiare;
c) numirea si revocarea directorilor si stabilirea remuneratiei lor;
d) supravegherea activitatii directorilor;
e) pregatirea raportului anual, organizarea adunarii generale ordinare a actionarilor si implementarea hotararilor acesteia;
f) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolventei societatii, potrivit legii;
g) atributiile primite de catre consiliul de administratie din partea adunarii generale ordinare.
C. Directorul general al societatii
1. Directorul general al societatii conduce si reprezinta societatea in relatiile cu tertii si in justitie, in baza delegarii conducerii societatii de catre consiliul de administratie.
2. Consiliul de administratie este obligat sa delege conducerea societatii directorului general in cazul societatilor pe actiuni ale caror situatii financiare anuale fac obiectul unei obligatii legale de auditare financiara.
3. Directorul general al societatii numeste si revoca cu avizul consiliului de administratie organele de conducere ale sediilor secundare fara personalitate juridica.
4. Atributiile directorilor societatii sunt stabilite prin deciziile consiliului de administratie si regulamentul de organizare si functionare a societatii, aprobat de consiliul de administratie in conformitate cu prevederile legale si statutare.
D. Directorii societatii
1. Directorii societatilor pe actiuni sunt numai acele persoane carora le-au fost delegate atributii de conducere a societatii, pe domenii de activitate, de catre consiliul de administratie.
Orice alta persoana, indiferent de numirea tehnica a postului ocupat in cadrul societatii, este exclusa de la aplicarea dispozitiilor prezentei legi cu privire la directorii societatii pe actiuni.
2. Modul de organizare a activitatii directorilor, precum si atributiile lor sunt stabilite prin deciziile consiliului de administratie si regulamentul de organizare si functionare a societatii, aprobat de consiliul de administratie in conformitate cu prevederile legale si statutare.
3. Directorii vor instiinta consiliul de administratie cu privire la toate neregulile constatate cu ocazia indeplinirii atributiilor lor.
4. Directorii unei societati pe actiuni nu vor putea fi, fara autorizarea consiliului de administratie, directori, administratori, auditori interni ori asociati cu raspundere nelimitata in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate si nici nu vor putea exercita acelasi comert sau altul concurent, pe cont propriu sau al altei persoane, sub pedeapsa revocarii si raspunderii pentru daune.
5. Directorii sunt raspunzatori pentru neindeplinirea obligatiilor lor si au obligatia de a informa consiliul de administratie in mod regulat cu privire la modul in care si-au desfasurat activitatea si si-au indeplinit atributiile, ei putand fi revocati oricand de catre consiliul de administratie.
6. Directorii vor fi inregistrati la oficiul registrului comertului in baza hotararii consiliului de administratie care va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
7. Directorii sunt responsabili cu luarea tuturor masurilor, in limitele obiectului de activitate al societatii si in baza atributiilor delegate de consiliul de administratie si adunarea generala a actionarilor, in conformitate cu prevederile legale.

CAP. VI
Gestiunea

ART. 21
Auditul financiar, auditul intern
(1) Gestiunea societatii este controlata de adunarea generala a actionarilor, de auditori financiari externi si de auditori financiari interni, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(2) Auditorii financiari externi au urmatoarele atributii principale:
a) verifica daca situatiile financiare sunt intocmite in conformitate cu Standardele internationale de contabilitate (S.I.C.) si cu Standardele internationale de raportare financiara (S.I.R.F.);
b) controleaza, la incheierea exercitiului financiar, exactitatea inventarului, a documentelor si a informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, bilantul contabil si contul de profit si pierdere, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
c) raporteaza daca informatiile din documentele financiare prezinta corect situatia activului si pasivului din cadrul societatii, pozitia financiara a societatii, situatia capitalurilor proprii la data bilantului contabil, rezultatele financiare ale societatii pentru anul incheiat si modul in care a fost tinuta contabilitatea, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
d) verifica conformitatea registrelor contabile si a inregistrarilor efectuate in conformitate cu legislatia in vigoare;
e) verifica conformitatea situatiilor financiare cu registrele contabile.
(3) Auditorii financiari interni au urmatoarele obligatii principale:
a) verifica, in cursul exercitiului financiar, modul de gospodarire a mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidenta contabila, informand consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
b) controleaza operatiunile de lichidare ale societatii;
c) prezinta adunarii generale a actionarilor pozitia lor referitoare la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate al societatii;
d) efectueaza lunar si ori de cate ori este nevoie inspectii la casieriile societatii, verificand titlurile sau valorile aflate in proprietatea societatii ori care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
e) iau parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le considera necesare;
f) constata depunerea in mod regulat a garantiei din partea administratorilor;
g) urmaresc respectarea de catre administratori si lichidatori a prevederilor statutului societatii si ale legislatiei in vigoare.
(4) Auditorii financiari interni pot sesiza consiliul de administratie ori de cate ori considera necesar, atunci cand constata incalcarea dispozitiilor statutare si legale.
(5) Atributiile, drepturile si obligatiile auditorilor financiari externi si interni se completeaza cu dispozitiile legale in materie.

CAP. VII
Activitatea

ART. 22
Finantarea activitatii proprii
Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, societatea utilizeaza sursele de finantare constituite conform legii, credite bancare si alte surse financiare.
ART. 23
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data inmatricularii societatii in registrul comertului.
ART. 24
Personalul
(1) Personalul de conducere si de executie din cadrul societatii este numit, angajat si concediat de catre directorul general.
(2) Angajarea si concedierea personalului din sediile secundare fara personalitate juridica a societatii se fac de catre conducatorul sediilor secundare, in limita delegarii de competenta care i-a fost acordata.
(3) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
(4) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca pentru personalul de executie si de consiliul de administratie pentru personalul numit de acesta.
ART. 25
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul societatii se va calcula potrivit modului de amortizare stabilit de consiliul de administratie in conformitate cu prevederile legale.
ART. 26
Evidenta contabila si bilantul contabil
(1) Societatea va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.
(2) Situatia financiara anuala si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
ART. 27
Calculul si repartizarea profitului
(1) Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
(2) Profitul societatii ramas dupa plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotararii adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
(3) Societatea isi constituie fond de rezerva si alte fonduri, in conditiile legii.
(4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre societate in conditiil legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
(5) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta, potrivit legii.
ART. 28
Registrele
Societatea va tine in conditiile prevazute de lege toate registrele, prin grija consiliului de administratie, a membrilor secretariatului consiliului de administratie si a auditorilor interni.

CAP. VIII
Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea si lichidarea, litigii

ART. 29
Asocierea
(1) Societatea poate constitui singura sau impreuna cu alte persoane juridice sau fizice, romane ori straine, alte societati comerciale sau alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege si de prezentul statut.
(2) Societatea poate incheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice fara constituirea de noi persoane juridice, daca asocierea este destinata realizarii scopului si obiectului sau de activitate.
(3) Conditiile de participare a societatii la constituirea de noi persoane juridice sau in contracte de asociere se vor stabili prin actele constitutive sau prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generala a actionarilor.
ART. 30
Modificarea formei juridice
(1) Modificarea formei juridice a societatii se va putea face numai in temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu indeplinirea tuturor formalitatilor prevazute de lege.
(2) Transformarea formei juridice a societatii se va putea face numai cu aprobarea Societatii Comerciale "Electrica" - S.A. si a Societatii Comerciale "Fondul Proprietatea" - S.A., in calitate de actionari, prin reprezentantii sai mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
(3) Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
ART. 31
Dizolvarea, fuziunea si divizarea
(1) Dizolvarea, fuziunea si divizarea societatii se vor efectua cu respectarea prevederilor legale si a procedurilor in materie.
A. Dizolvarea va avea loc in urmatoarele situatii:
a) imposibilitatea realizarii obiectului sau de activitate;
b) declararea nulitatii;
c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
d) pierderea unei jumatati din capitalul social subscris, constatata de consiliul de administratie, prin pierderea activului net al societatii, determinat ca diferenta intre totalul activelor si totalul datoriilor acesteia, daca adunarea generala a actionarilor nu decide reconstituirea capitalului social sau reducerea lui la suma ramasa;
e) deschiderea procedurii privind insolventa;
f) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
g) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
(2) Hotararea de dizolvare a societatii trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
B. Fuziunea si divizarea
1. Fuziunea si divizarea societatii se aproba prin hotararea adunarii generale extraordinare.
2. Consiliul de administratie are obligatia de a intocmi in cazul fuziunii sau al divizarii societatii un proiect de fuziune sau divizare, conform dispozitiilor legale.
ART. 32
Lichidarea
(1) Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea societatii si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile legii si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
ART. 33
Litigiile
(1) Litigiile de orice fel aparute intre societate si persoane fizice sau juridice, romane ori straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
(2) Litigiile nascute din raporturile comerciale pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. IX
Dispozitii finale

ART. 34
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile <>Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului comercial si cu celelalte reglementari legale in vigoare referitoare la societatile comerciale.

ANEXA 3.1

LISTA
cuprinzand agentiile de furnizare a energiei electrice din componenta Societatii Comerciale Filiala de Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Furnizare Muntenia Nord" - S.A.


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea societatilor comerciale
crt. filiale de furnizare a energiei Localitatea Sediul
electrice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Agentia de Furnizare a Ploiesti Municipiul Ploiesti,
Energiei Electrice Ploiesti str. Mihai Bravu nr. 19

2. Agentia de Furnizare a Targoviste Municipiul Targoviste,
Energiei Electrice Targoviste Str. Gimnaziului nr. 15

3. Agentia de Furnizare a Focsani Municipiul Focsani,
Energiei Electrice Focsani Bd. Independentei nr. 2

4. Agentia de Furnizare a Buzau Municipiul Buzau,
Energiei Electrice Buzau str. Maresal Alexandru
Averescu nr. 3

5. Agentia de Furnizare a Braila Municipiul Braila, Calea
Energiei Electrice Braila Calarasilor nr. 48


6. Agentia de Furnizare a Galati Municipiul Galati,
Energiei Electrice Galati Str. Basarabiei nr. 47
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016