Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 22 aprilie 1993  Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 22 aprilie 1993 Societatii Comerciale "Compania Industriala Grivita" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 120 din 8 iunie 1993

CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Compania Industriala Grivita" - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile emanand de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numarul de inregistrare in Registrul comertului si sediul societatii.
ART. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "Compania Industriala Grivita" - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane, si cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, Bucuresti, str. Clabucet nr. 68, sectorul 1.
Sediul societatii va putea fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, in conditiile legii.
Societatea poate avea sucursale, birouri, filiale, agentii, reprezentante in orice alta localitate de pe teritoriul Romaniei sau in alte tari, in conformitate cu legile romane si prevederile prezentului statut.
ART. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii actului sau de infiintare in Registrul comertului.

CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate ale societatii

ART. 5
Scopul societatii
Scopul societatii este realizarea si comercializarea de produse si servicii din domeniul industriei pentru transporturi.
ART. 6
Obiectul de activitate
Obiectul de activitate al societatii este:
- fabricarea si reconditionarea ansamblurilor, subansamblurilor si pieselor de schimb pentru mijloacele de transport si de ridicat, precum si a accesoriilor auto;
- fabricarea si modernizarea standurilor si utilajelor de material rulant;
- fabricarea de autovehicule, rulote si remorci;
- fabricarea de SDV-uri, stante, matrite, modele;
- executarea de lucrari privind intretinerea, repararea si amenajarea mijloacelor de transport;
- prestarea de servicii in domeniul aprovizionarii, desfacerii, transporturilor, tehnicii de calcul, proiectarii de tehnologii, produse, capacitati si export-import;
- comercializarea en gros si en detail de piese de schimb auto, anvelope, camere auto, lichid de frana, antigel, elemente filtrare ulei, aer si combustibil, acumulatori auto, confectii textile, piele si inlocuitori, stofe, huse auto, profiluri metalice, organe de asamblare, electrozi de sudura, rulmenti, lacuri, vopsele, deseuri metalice si lemnoase, materiale de constructii, electrice, electronice, laminate feroase, materiale de frictiune, elemente de cauciucarie, produse din sticla, scule etc.

CAP. 3
Capitalul social, actiunile

ART. 7
Capitalul social
Capitalul social al Societatii Comerciale "Compania Industriala Grivita" - S.A. este in valoare de 1.020.440 mii lei, impartit in 204.088 actiuni nominative in valoare nominala de 5.000 lei fiecare.
Capitalul social este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice romane sau straine, in conditiile legii si varsat in intregime la data constituirii societatii.
ART. 8
Actiunile
Actiunile societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
Acestea vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie; registrul se pastreaza la sediul societatii, sub ingrijirea consiliului de administratie.
ART. 9
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
ART. 10
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statutul societatii.
Drepturile si obligatiile decurgand din detinerea de actiuni urmeaza de drept actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor.
Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care recunoaste pentru fiecare actiune un singur proprietar.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se poate face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
ART. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie al societatii si sa faca publica pierderea prin presa. Dupa scurgerea unui termen de 6 luni de la publicarea pierderii va putea obtine un duplicat al actiunii.

CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor

ART. 13
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc salariul, ii descarca de activitate si ii revoca;
c) aleg directorul general si adjunctii acestuia, le stabilesc salariul, ii descarca de activitate si ii revoca; directorul general si adjunctii acestuia pot fi alesi si dintre membrii consiliului de administratie;
d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si comisiei de cenzori;
e) stabilesc nivelul de salarizare a personalului angajat la societate, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege;
f) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
g) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
h) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, dupa caz; aproba repartizarea profitului intre actionari;
i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale, birouri, agentii, reprezentante;
j) hotarasc cu privire la majorarea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
l) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii;
m) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului general, adjunctilor acestuia si a cenzorilor, pentru pagube pricinuite societatii;
o) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu privire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
p) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
Hotararile in problemele prevazute la lit. k) si l) vor putea fi aduse la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat constituirea societatii, in perioada in care statul este actionar unic.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 14
Convocarea adunarii generale
Adunarea generala se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la 2 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor, reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii.
Convocarea adunarii generale a actionarilor va fi facuta cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul din ziarele de larga circulatie din tara.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor.
Cand, in ordinea de zi, figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
ART. 15
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii adunarii generale doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatelor existente in societate.
ART. 16
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotararile adunarilor generale se iau prin vot deschis. Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii. La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati, sau care au votat impotriva.
ART. 17
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, mandatati pe baza de contract, conform Legii nr. 78/1992.
Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi inceteaza, de drept, activitatea la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administratie

ART. 18
Organizare
Societatea Comerciala "Compania Industriala Grivita" - S.A. este administrata de catre un consiliu de administratie format din persoane alese de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari. Numarul de administratori se stabileste de catre adunarea generala a actionarilor in raport cu volumul si specificul activitatii societatii.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau. Durata pentru care este ales administrator va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
Pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul Ministerului Transporturilor.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte. Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
La prima sedinta consiliul de administratie va alege, dintre membrii sai, un presedinte si doi vicepresedinti.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte iar, in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
In relatiile cu terti, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre administratori, desemnat de consiliu.
Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
Presedintele, vicepresedintii si ceilalti membri ai consiliului de administratie si directorul raspund, individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut sau pentru greselile in administrarea societatii. In asemenea situatii ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
ART. 19
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri, potrivit competentelor acordate;
e) aproba incheierea sau rezilierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
f) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte, potrivit competentelor acordate;
g) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare, de asigurare a calitatii, de protectie a mediului;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
j) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitatii societatii.

CAP. 6

ART. 20
Comitetul de directie

Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie, compus din membri alesi din consiliul de administratie, fixandu-le in acelasi timp si salariile, potrivit legii.
Presedintele consiliului de administratie indeplineste si functia de director general, calitate in care conduce si comitetul de directie, asigurand conducerea curenta a societatii, aduce la indeplinire deciziile consiliului de administratie, in limitele activitatii societatii.
Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
Comitetul de directie este obligat sa prezinte la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.

CAP. 7
Gestiunea societatii

ART. 21
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, aleasa de adunarea generala a actionarilor, formata din trei membri care trebuie sa fie asociati, cu exceptia expertilor contabili.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, cenzorii supleanti, care vor inlocui, in caz de nevoie, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor si comisiei de cenzori li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului economico-financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
b) la incheierea exercitiului economico-financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale.
Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusa din 5 membri.

CAP. 8
Activitatea societatii

ART. 22
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an.
Primul exercitiu economico-financiar incepe la data constituirii societatii.
ART. 23
Personalul societatii
Membrii consiliului de administratie si cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor.
Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de directorul general al societatii.
Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul de administratie.
ART. 24
Amortizarea fondurilor fixe
La amortizarea fondurilor fixe se vor avea in vedere urmatoarele:
- amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe si se include, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si satisfacerea altor nevoi ale societatii;
- prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se intelege suma cheltuielilor de cumparare si a altor cheltuieli efectuate pentru punerea in functiune a fiecarui fond fix;
- amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor fixe.
ART. 25
Reparatii capitale si investitii noi
Lucrarile de reparatii capitale si de investitii noi se vor executa pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au fost executate sau, esalonat, pe mai multi ani.
ART. 26
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila, in lei, si va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
ART. 27
Calculul si repartizarea profitului
Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor si se repartizeaza potrivit legislatiei in vigoare.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate, in conditiile legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele si sa ia masuri de recuperare.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
ART. 28
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de legislatia in vigoare.

CAP. 9
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

ART. 29
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a societatii se va putea face prin hotarare a imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.
ART. 30
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor;
c) falimentul;
d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
e) numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
f) la cererea oricarui actionar, daca imprejurari de forta majora si consecintele acestora dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
g) in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
ART. 31
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
ART. 32
Litigii
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoane juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 10
Dispozitii finale

Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016