Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 20 martie 1991  Agentiei Romane de Dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 20 martie 1991 Agentiei Romane de Dezvoltare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 30 martie 1992

CAP. 1

ART. 1
Denumirea, forma juridica, durata, sediul
Agentia Romana de Dezvoltare este persoana juridica si functioneaza ca o institutie publica, cu patrimoniu propriu, in subordinea directa a guvernului.
ART. 2
Activitatea agentiei se desfasoara in baza hotaririi guvernamentale de constituire, a prezentului statut si cu respectarea normelor legale privind institutiile publice.
ART. 3
Agentia se constituie pe o perioada nelimitata.
Sediul agentiei este in municipiul Bucuresti.
ART. 4
Agentia Romana de Dezvoltare are in structura organizatorica si functionala centre teritoriale in tara si birouri de reprezentare in strainatate, precum si oficii de consultanta si prestari servicii, cu autonomie administrativa si financiara.

CAP. 2

ART. 5
Obiective si atributii
Agentia Romana de Dezvoltare are ca obiectiv realizarea programului Guvernului de reforma si dezvoltare economica prin atragerea si utilizarea resurselor externe de capital.
In acest scop, agentia are urmatoarele atributii:
5.1. Coordonarea asistentei economice externe guvernamentale:
a) intretine relatii permanente cu organisme si institutiile guvernamentale sau neguvernamentale, regionale sau nationale care administreaza programele de asistenta economica multilaterale pentru tarile Europei Centrale si de Est;
b) identifica, negociaza si orienteaza programele de asistenta economica nerambursabila, potrivit necesitatilor prioritare ale economiei nationale;
c) identifica si analizeaza, impreuna cu institutiile specializate din tara, guvernamentale si neguvernamentale, proiectele concrete care urmeaza sa fie finantate din asistenta economica nerambursabila, asigurind accesul liber si egal la aceste resurse al tuturor institutiilor si agentilor economici romani, publici sau privati;
d) urmareste programele de asistenta financiara rambursabila, preluata sau garantata de institutiile financiar-bancare din tara, in numele Guvernului roman, si face propuneri de orientare a lor potrivit directiilor prioritare de dezvoltare a economiei nationale;
e) asigura culegerea datelor si informatiilor de la ministere, departamente, de la alte institutii guvernamentale sau neguvernamentale si de la agenti economici care au beneficiat de asistenta economica din strainatate acordata Guvernului roman si intocmeste, periodic, rapoarte de informare cu privire la destinatia si folosirea acestor resurse.
5.2. Orientarea resurselor externe de capital catre restructurarea si dezvoltarea sectoarelor prioritare pentru economia nationala, privatizarea sectorului de stat si incurajarea intreprinderilor particulare:
a) initiaza si negociaza, impreuna cu institutiile interesate, intocmirea unor studii de evaluare si analiza economica de restructurare sau dezvoltare la nivel national sau sectorial;
b) pregateste lista sectoarelor, obiectivelor existente si proiectelor noi care se ofera investitorilor straini, pe care o supune aprobarii Guvernului si o da publicitatii;
c) initiaza si organizeaza actiuni de evaluare, pregatire a ofertelor a studiilor de fezabilitate si lansare a lor pe piata externa, in colaborare cu firme straine; urmareste atragerea de investitor straini pentru ofertele lansate si face recomandari si propuneri economici, institutiilor implicate si Guvernului pentru realizarea proiectelor;
d) negociaza si finalizeaza, din insarcinarea Guvernului, proiecte de investitii in domenii de interes deosebit pentru economia nationala;
e) analizeaza si promoveaza studiile de fezabilitate primite de la agentii economici romani si face, daca este cazul, recomandarii si propuneri privind colaborarea cu partenerii straini sau utilizarea altor resurse externe;
f) atrage, orienteaza si indruma investitorii straini potentiali pentru folosirea posibilitatilor de investitii in Romania;
g) intocmeste analize si studii privitoare la orientarea investitiilor straine pentru dezvoltarea economica in plan national si social.
5.3. Corelarea politicii privind capitalul strain cu procesele de reforma economica interne, urmarirea pregatirii cadrului juridic, institutional si a infrastructurii necesare:
a) supravegheaza respectarea prevederilor legale privind regimul investitiilor straine in Romania, de catre institutiile si agentii economici romani sau straini, si face propuneri Guvernului in legatura cu orientarile, metodologia si procedurile de realizare a lor;
b) initiaza si avizeaza, dupa caz, proiecte de acte normative care privesc regimul investitiilor in Romania si folosirea asistentei economice externe;
c) initiaza, participa, negociaza sau avizeaza, dupa caz, acorduri privind garantarea si promovarea reciproca a investitiilor de capital, programe multilaterale si bilaterale de asistenta economica si acorduri de credit pe termen mediu si lung destinate investitiilor de capital in Romania;
d) inventariaza si urmareste, cu sprijinul ministerelor, primariilor si agentilor economici, constructiile sistate, spatiile de productie, comerciale si de servicii neutilizate sau cladirile si terenurile disponibile, in vederea pregatirii si prezentarii acestora unor investitori straini potentiali;
e) primeste, analizeaza, orienteaza si inregistreaza cererile persoanelor fizice si juridice straine interesate in realizarea de investitii in Romania acorda facilitatile prevazute de lege si elibereaza certificatul de investitor;
f) evalueaza reactiile investitorilor straini si romani in legatura cu problemele curente ale activitatii de investitii in Romania, cu informarea operativa a factorilor de decizie, pentru a actiona in consecinta;
g) organizeaza evidenta statistica si baza de date privind investitiile straine in Romania si furnizeaza Guvernului si institutiilor interesate informatiile necesare.
5.4. Promovarea in exterior a posibilitatilor de investitii existente in Romania:
a) intocmeste si difuzeaza materiale de prezentare, informare si documentare privind cadrul legislativ care guverneaza regimul investitiilor straine in Romania, atributiile Agentiei Romane de Dezvoltare si altor institutii cu competente in materie;
b) promoveaza, prin buletine specializate, articole si materiale informative proiecte concrete de investitii in Romania;
c) organizeaza, in tara si in strainatate, seminarii, conferinte, mese rotunde si dezbateri pe teme de investitii straine si participa la manifestari similare initiate de alte institutii sau organizatii romane si straine;
d) organizeaza, in baza directiilor de dezvoltare si a prioritatilor stabilite de Guvern, misiuni economice in Romania, generale sau specializate pe domenii de activitate;
e) organizeaza intilniri pentru schimb de experienta cu agentiile sau institutiile guvernamentale si private similare din alte tari;
f) incheie conventii si intelegeri de colaborare cu institutii, asociatii, firme de specialitate si experti din strainatate, in scopul promovarii investitiilor straine in Romania.
5.5. Acordarea de asistenta agentilor economici romani, publici si privati, asociatiilor profesionale, institutiilor si organismelor economice guvernamentale si neguvernamentale:
a) identifica, analizeaza si promoveaza solicitarile agentilor economici interni privind atragerea capitalului strain si utilizarea resurselor economice si financiare externe;
b) acorda sprijin si consultanta de specialitate agentilor economici romani pentru realizarea proiectelor de investitii in tara, cu participare straina;
c) organizeaza programe de negocieri cu investitorii straini si institutii de specialitate si acorda asistenta pe parcursul tratativelor;
d) organizeaza participarea agentilor economici romani la tirguri si expozitii internationale, la conferinte, seminarii si mese rotunde, in tara sau strainatate;
e) organizeaza seminarii sau cursuri de pregatire pentru cadrele de conducere si executie, cu experti romani sau straini.
ART. 6
Agentia Romana de Dezvoltare indeplineste orice alte atributii conferite prin lege sau prin hotariri guvernamentale.
ART. 7
In indeplinirea atributiilor sale, Agentia Romana de Dezvoltare angajeaza, in conditiile legii:
a) contracte de cercetare, proiectare si analiza economica cu institute specializate si institutii de invatamint superior;
b) servicii remunerate de consultanta, expertiza si asistenta tehnica, atit din tara, cit si din strainatate;
c) agenti specializati pentru reprezentare si relatii publice;
d) servicii editoriale si de publicitate.

CAP. 3

ART. 8
Organe de conducere si administrare
Agentia Romana de Dezvoltare are ca organe de conducere si administrare:
8.1. presedintele;
8.2. comitetul director;
8.3. consiliul consultativ.
ART. 9
Presedintele este numit prin hotarire a Guvernului si are urmatoarele atributii:
- organizeaza si conduce activitatea curenta a agentiei;
- reprezinta agentia in relatiile cu organele statului, organele judecatoresti si cu persoanele fizice sau juridice romane:
- reprezinta agentia in relatiile cu strainatatea;
- angajeaza si concediaza personalul din aparatul propriu;
- numeste si revoca, prin decizie, directorii generali si directorii directiilor din structura agentiei;
- aproba deplasarile personalului propriu in tara si strainatate;
- adopta decizii.
Vicepresedintele este inlocuitorul de drept al presedintelui.
ART. 10
Comitetul director este format din 7-9 membri si anume:
- presedintele si vicepresedintele;
- directori generali;
- specialisti recunoscuti si apreciati in profilul de activitate a agentiei.
Comitetul director se intruneste saptaminal, in reuniuni ordinare, sau ori de cite ori este nevoie, din initiativa presedintelului.
Atributiile comitetului director sint,in principal,urmatoarele:
- aproba angajamentele efectuate de catre agentie conform art. 7;
- elaboreaza programul de activitate si propunerea de buget de venituri si cheltuieli ale agentiei,pe care o supune spre aprobare Guvernului;
- pregateste raportul de activitate si bilantul anual, pe care le supune spre aprobare Guvernului;
- analizeaza periodic activitatea compartimentelor din structura agentiei;
- hotaraste infiintarea centrelor teritoriale,a birourilor de reprezentare in strainatate si a oficiilor de consultanta;
- analizeaza propunerile privind actiunile de investitii de importanta deosebita;
- adopta hotariri.
ART. 11
Consiliul consultativ este format din 17-21 membri, reprezentanti ai Agentiei Romane de Dezvoltare, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerul Finantelor,Ministerul Resurselor si Industriei, Ministerul Comertului si Turismului, Ministerului Culturii si Alimentatiei, Ministerului Comunicatiilor, Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului, Camerei de comert si Industrie, Agentiei Nationale pentru Privatizare, Bancii Nationale a Romaniei si altor banci, Asociatilor Intreprinzatorilor articulari, precum si personalitati de specialitate.
Membrii consiliului consultativ se aproba prin decizie a primului-ministru.
Consiliul consultativ este prezidat de presedintele Agentiei Romane de Dezvoltare si se intruneste in sesiuni trimestriale.
Consiliul consultativ dezbate si adopta recomandari privind:
- directiile principale de orientare a resurselor de capital din strainatate
- politici si strategii sectoriale si de restructurare in sprijinul investitiilor straine;
- perfectionarea cadrului juridic privind regimul investitiilor straine;
- cai, modalitati si instrumente de promovare a investitiilor straine in Romania;
- analiza economica a impactului investitiilor asupra economiei romanesti;
- investitiile straine si privatizarea;
- orice alte probleme,pe care le supune dezbaterii comitetului director al agentiei sau membrilor consiliului.
Membrii consiliului consultativ asigura legatura intre Agentia Romana de dezvoltare si organismele guvernamentale sau neguvernamentale pe care le reprezinta.

CAP. 4

ART. 12
Bugetul de venituri si cheltuieli
Agentia Romana de dezvoltare intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, in lei si in valuta, pe care ii supune spre aprobare Guvernului.
12.1. Resursele financiare ale agentiei sint asigurate prin alocatii de la bugetul statului si din venituri din activitati proprii, cum sint: valorificarea publicatiilor de promovare si informare, servicii de consultanta, organizarea de seminarii etc.
12.2. Cheltuielile agentiei cuprind cheltuieli de functionare, editarea materialelor de promovare si publicitate,organizarea de seminarii, conferinte, mese rotunde, misiuni economice, servicii remunerate de consultanta si reprezentare.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016