Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 20 decembrie 2000  Centrului International de Biodinamica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 20 decembrie 2000 Centrului International de Biodinamica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 29 decembrie 2000

CAP. 1
Dispozitii generale

ART. 1
(1) Centrul International de Biodinamica, denumit in continuare Centrul, se constituie, se organizeaza si functioneaza, ca persoana juridica romana de drept privat, fara scop patrimonial, cu regim juridic de fundatie de interes general si de utilitate publica, neguvernamentala, apolitica, in conditiile prevederilor Acordului dintre Ministerul Educatiei Nationale si Agentia Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare din Romania si Organizatia Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura privind infiintarea Centrului International de Biodinamica, semnat la Paris la 30 octombrie 1999, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 33/2000 , denumita in continuare ordonanta.
(2) Centrul actioneaza, de sine statator sau in cooperare, pe plan national si international, cu alte institutii de cercetaredezvoltare si de invatamant superior, in scopul cercetarii, formarii si educarii in domeniul biodinamicii si biosenzorilor, urmarind focalizarea capacitatilor stiintifice existente, in principal, in Romania si in alte tari din Europa Centrala si de Est.
ART. 2
(1) Centrul are sediul provizoriu in municipiul Bucuresti, Calea Plevnei nr. 46-48, sectorul 1, si isi desfasoara activitatea la nivel national.
(2) Centrul poate infiinta in conditiile legii filiale sau puncte de lucru in tara si reprezentante in strainatate.
ART. 3
Patrimoniul initial al Centrului este constituit din activul in valoare de 771.293 mii lei, stabilit pe baza balantei contabile la data de 30 septembrie 2000, actualizata potrivit normelor legale.
ART. 4
Durata de functionare a Centrului este nelimitata.

CAP. 2
Obiectul de activitate al Centrului

ART. 5
Centrul are la nivel national, in domeniul biodinamicii si biosenzorilor bazati pe tehnologii membranare, precum si in domeniile conexe, cu precadere in biotehnologie, industrie alimentara, medicina si ecologie, urmatoarele obiective principale:
a) asigurarea, prin cercetare stiintifica si formare, a progresului cunoasterii in domeniile vizate;
b) promovarea cooperarii stiintifice internationale, a schimburilor stiintifice si a comunicarii cu privire la dezvoltarea domeniilor respective, precum si a aplicatiilor acestora, pentru beneficiul tuturor celor interesati;
c) promovarea implementarii descoperirilor stiintifice prin dezvoltarea de aplicatii clinice si industriale;
d) diseminarea si popularizarea descoperirilor stiintifice;
e) formarea de specialisti prin programe de pregatire la nivel de masterat, doctorat si postdoctorat.
ART. 6
Pentru atingerea acestor obiective Centrul desfasoara, in principal, urmatoarele activitati in biodinamica si domeniile conexe:
a) cercetare fundamentala si aplicata, de sine statator sau in cooperare cu institute de cercetare straine, de invatamant superior sau cu colective din cadrul acestora, precum si cu organizatii stiintifice nationale si internationale, privind:
● analiza, stimularea si controlul evolutiei sistemelor biologice;
● modelarea sistemelor celulare; dezvoltarea de sisteme artificiale biocompatibile;
● aplicatii biomedicale (oncologice) ale apei cu diferite compozitii izotopice;
● controlul calitatii, compozitiei si contaminarii (sterilizarii) microbiologice a produselor din industria alimentara, farmaceutica si cosmetica, in conditiile legii;
● dezvoltarea de noi metode de fertilizare microbiologica a solului;
● analiza rapida a probelor de sange si testarea calitatii sangelui conservat;
● evaluarea citotoxicitatii deseurilor;
● testarea preclinica a medicamentelor, in conditiile legii;
● monitorizarea starii organelor, a tratamentelor si procedurilor medicale;
● dezvoltarea de biosenzori, aparatura si tehnici performante de evaluare cantitativa, rapida si neinvaziva a parametrilor sistemelor biologice;
b) formarea de specialisti prin programe de studiu postuniversitare, inclusiv postdoctorale, cu diverse durate, pentru aplicanti din Romania si din strainatate, in cooperare cu institutii de invatamant superior de profil;
c) coordonarea, conducerea si executia de proiecte nationale si internationale, urmarind:
● crearea si dezvoltarea unei retele de colaborare nationale si internationale, cu participarea unor unitati de cercetare, de invatamant superior si agenti economici pentru desfasurarea unor activitati de profil;
● derularea de angajamente de lunga durata pentru specialisti romani sau straini, cu inalt nivel stiintific, in calitate de coordonatori de proiect, de colectiv, cu precadere pe baza asocierii laboratoarelor, precum si prin programe comune de cercetare;
d) promovarea rezultatelor, prin:
● facilitarea dezvoltarii de colaborari intre colectivele de cercetare din Romania si din strainatate;
● realizarea de activitati vizand schimbul de informatii stiintifice in domenii de profil (simpozioane, workshop, publicatii), crearea si conectarea la banci de date, nationale si internationale;
● realizarea si difuzarea de publicatii si pagini pe Internet, de profil;
e) organizarea de cursuri de pregatire internationala de scurta durata in tari din Europa Centrala si de Est;
f) organizarea de conferinte, ateliere de lucru, mese rotunde si seminarii stiintifice, Centrul constituindu-se ca un forum pentru facilitarea contractelor si schimbului de informatii intre cercetatori, cadre didactice si alti specialisti in domeniu, din toate tarile;
g) certificarea calitatii, asigurand testarea si certificarea de produse si proceduri, cu emiterea de buletine oficiale de analiza si expertiza, in conditiile legii;
h) elaborarea de norme de calitate si control, in acord cu cele existente pe plan international, in conditiile legii;
i) consultanta, expertiza si asistenta tehnica de specialitate;
j) transfer tehnologic, in tara si strainatate, al rezultatelor cercetarilor, precum si marketing al aplicatiilor acestora, in conlucrare cu agenti economici din tara si din strainatate;
k) executia de serii mici de produse pentru valorificarea rezultatelor cercetarilor, precum si organizarea de expozitii de profil;
l) operatiuni de import-export, in conditiile legii, in cadrul obiectului sau de activitate, pentru acoperirea nevoilor proprii;
m) atragerea si utilizarea, in conditiile legii, de surse financiare sub forma de donatii, contributii, cotizatii pentru prestatii si asistenta;
n) administrarea donatiilor si a altor categorii de resurse primite de la persoane fizice sau juridice, din tara si din strainatate.

CAP. 3
Structura organizatorica, functionala, de conducere, administratie si control

ART. 7
(1) Centrul poate avea in structura sa filiale, sectii si alte compartimente functionale. Structura organizatorica si functionala se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a Centrului.
(2) In cadrul Centrului se pot constitui comisii consultative de specialitate, permanente sau temporare, in baza hotararii consiliului director, la propunerea directorului.
ART. 8
Centrul are urmatoarea structura:
a) Colegiul consultativ international;
b) Consiliul director;
c) director;
d) cenzor.
ART. 9
(1) Colegiul consultativ international este organismul consultativ al Consiliului director si are in componenta 5-11 membri, personalitati ale vietii stiintifice internationale din domeniul biodinamicii si domeniile conexe, precum si, dupa caz, personalitati din conducerea unor organizatii internationale care pot sprijini realizarea scopurilor si obiectivelor statutare.
(2) Directorul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura sau reprezentantul sau poate participa la sedintele Colegiului consultativ international ori de cate ori considera necesar.
(3) Colegiul consultativ international se constituie la propunerea ministrului educatiei nationale si a presedintelui Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, dupa consultari cu directorul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura.
(4) Colegiul consultativ international adopta, cu majoritate de voturi, regulamentul sau de organizare si functionare.
ART. 10
Colegiul consultativ international are urmatoarele atributii:
a) supervizarea activitatilor Centrului;
b) elaborarea directiilor principale ale activitatii Centrului;
c) analiza propunerilor directorului cu privire la programul anual de activitate si la bugetul Centrului;
d) evaluarea raportului periodic al directorului privind activitatea desfasurata de Centru.
ART. 11
(1) Consiliul director este organul de conducere si de administrare al Centrului, compus din 3-5 membri desemnati pentru un mandat de 3 ani, care poate fi reinnoit cel mult de doua ori consecutiv, dintre personalitati ale vietii stiintifice sau universitare si/sau din domeniul managerial, care nu exercita functii de demnitate publica.
(2) Consiliul director se constituie la propunerea ministrului educatiei nationale si a presedintelui Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, cu consultarea directorului general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura.
(3) In situatia in care in cursul mandatului Consiliul director se descompleteaza cu un membru, ceilalti membri aleg un alt membru, pe baza de declaratie de intentii si curriculum vitae, cu respectarea prevederilor alin. (1).
(4) La sfarsitul mandatului Consiliului director fiecare membru al acestuia va prezenta Colegiului consultativ international un raport de activitate, pe baza caruia colegiul va hotari, dupa caz, fie mentinerea in functie pentru un nou mandat, fie alegerea unui alt membru.
ART. 12
(1) Calitatea de membru al Consiliului director se pierde:
a) la cerere, comunicata presedintelui Consiliului director sau inlocuitorului sau de drept, prin scrisoare recomandata, cu cel putin 7 zile inainte de data solicitata;
b) ca urmare a pierderii capacitatii de exercitiu ori a decesului sau a altor asemenea cauze;
c) prin revocare, respectiv destituire, dupa caz, in urmatoarele situatii:
- producerea de prejudicii materiale Centrului prin activitatea proprie desfasurata;
- angajarea persoanei respective in activitati ce contravin statutului si hotararilor organelor de conducere si administratie ale Centrului;
- condamnarea definitiva pentru savarsirea de fapte prevazute de legea penala care il fac incompatibil cu calitatea de membru al Consiliului director.
(2) Revocarea sau destituirea unui membru se aproba motivat de catre Consiliul director si se comunica in scris, in termen de 15 zile.
(3) Cel in cauza poate face contestatie la Colegiul consultativ international, in scris, in termen de 15 zile de la primirea comunicarii.
ART. 13
(1) Consiliul director se reuneste, de regula, trimestrial sau ori de catre ori este necesar.
(2) Convocarea este facuta de presedinte sau de directorul Centrului, printr-un convocator scris, cu cel putin 5 zile inainte de data fixata pentru sedinta. In caz de urgenta convocarea se poate face cu 48 de ore inainte fie telefonic, fie in scris. Convocatorul trebuie sa contina informatii privind locul, ziua, ora la care va avea loc reuniunea, motivul convocarii sau ordinea de zi.
ART. 14
(1) Consiliul director este statutar intrunit in prezenta a jumatate plus unul din numarul membrilor sai.
(2) Daca la prima convocare nu se intruneste acest cvorum, se procedeaza la o noua convocare, in termen de cel mult 10 zile de la cea anterioara. La a doua convocare Consiliul director este intrunit statutar indiferent de numarul membrilor prezenti.
(3) Consiliul director ia hotarari valabile cu o majoritate de jumatate plus unul din numarul membrilor prezenti. In cazul unui balotaj votul presedintelui este decisiv.
ART. 15
Consiliul director indeplineste urmatoarele atributii:
a) aproba componenta Colegiului consultativ international, la propunerea directorului Centrului, dupa consultari cu directorul general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura;
b) aproba strategia generala si programul anual de activitate, precum si bugetul de venituri si cheltuieli si bilantul contabil ale Centrului, pe baza propunerilor directorului Centrului, urmarind realizarea scopurilor statutare;
c) incheie acte juridice in numele Centrului;
d) aproba sau, dupa caz, da mandat general sau special directorului Centrului privind afilierea Centrului la alte organisme nationale si internationale;
e) face propuneri pentru modificarea sau completarea statutului, cu consultarea prealabila sau, dupa caz, la initiativa Colegiului consultativ international;
f) aproba schimbarea sediului Centrului;
g) hotaraste infiintarea de compartimente functionale, puncte de lucru sau filiale in tara ori de reprezentante in strainatate, urmarind realizarea scopurilor Centrului;
h) alege din randul membrilor sai un presedinte care conduce sedintele;
i) numeste directorul Centrului, dupa consultare cu Organizatia Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura si Ministerul Educatiei Nationale, impreuna cu Agentia Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, dintre persoanele cu competenta recunoscuta si avand calificarile cerute pentru numirea in cel mai inalt grad stiintific;
j) imputerniceste directorul Centrului pentru a exercita atributiile prevazute la lit. c), precum si cele prevazute in prezentul statut;
k) in situatia de indisponibilitate temporara a directorului Centrului, in caz de boala sau ca urmare a deplasarilor in strainatate, atributiile acestuia se indeplinesc de catre inlocuitorul sau de drept, imputernicit de consiliul director la propunerea prealabila a titularului, aducandu-se la cunostinta conducerii Colegiului consultativ international cazurile in care indisponibilitatea titularului depaseste 3 luni;
l) analizeaza si aproba rapoartele intocmite si prezentate de directorul Centrului;
m) aproba regulamentul de organizare si functionare a Centrului;
n) alege si revoca cenzorul;
o) urmareste in permanenta asigurarea surselor de finantare a activitatilor Centrului;
p) hotaraste in orice alta problema de interes pentru Centru.
ART. 16
Membrii Consiliului director pot primi o indemnizatie care se va stabili, in functie de resursele financiare si de legislatia in vigoare, prin regulamentul de organizare si functionare a Centrului.
ART. 17
Directorul Centrului este angajat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea operativ-curenta si administrarea eficienta a patrimoniului Centrului;
b) reprezinta si angajeaza Centrul in relatiile cu tertii, persoane fizice si juridice, din tara si din strainatate, inclusiv cu organizatii internationale, si semneaza contracte, acorduri si conventii, informand in acest sens consiliul director;
c) participa de drept la toate sedintele Consiliului director, fara a avea drept de vot;
d) intocmeste raportul anual privind activitatea desfasurata de Centru;
e) elaboreaza proiectul programului anual de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale Centrului, precum si modificarile si completarile acestora;
f) realizeaza programul anual de activitate si bugetul de venituri si cheltuieli, potrivit directiilor principale elaborate de Colegiul consultativ international, putand propune, in cazuri temeinic justificate, modificari sau completari ale statutului Centrului;
g) elaboreaza si supune spre aprobare regulamentul de organizare si functionare a Centrului;
h) elaboreaza si aplica regulamentul de ordine interioara a Centrului;
i) stabileste structura de organizare interna, nivelul de salarizare si functiile sau activitatile pentru care se poate angaja personal cu conventii civile de prestari de servicii, tinand seama de resursele disponibile si de reglementarile in vigoare aplicabile fundatiilor de drept privat, fara scop patrimonial;
j) angajeaza, numeste, dupa caz, in functii de conducere, aplica sanctiuni disciplinare si concediaza personalul Centrului;
k) acorda prime si alte stimulente personalului, primeste, analizeaza si rezolva reclamatiile cu privire la prestatiile acestora in domeniul serviciilor si asistentei tehnice acordate tertilor;
l) participa la reuniuni, simpozioane, colocvii, conferinte, pe plan national si international, a caror problematica prezinta interes pentru Centru, putand da mandat de reprezentare altor persoane de specialitate.
ART. 18
(1) In caz de urgenta directorul Centrului poate lua decizii, sub rezerva aprobarii acestora de catre Consiliul director in prima sedinta.
(2) Directorul Centrului raspunde direct in fata Consiliului director pentru actele si faptele sale, in cazul incalcarii legislatiei sau a dispozitiilor statutare. Directorul Centrului poate fi eliberat din functie prin desfacerea disciplinara a contractului individual de munca, in conditiile legii, in cazul savarsirii unor abateri grave de la statutul Centului sau a unor fapte incompatibile cu calitatea de director, cu avizul prealabil al Colegiului consultativ international.
(3) Directorul Centrului prezinta Consiliului director, trimestrial sau in sedintele la care i se solicita, rapoarte de activitate.
ART. 19
(1) Organul de control al Centrului este cenzorul, care trebuie sa aiba pregatire de specialitate si sa fie autorizat potrivit legii.
(2) Cenzorul poate primi o indemnizatie, stabilita in regulamentul de organizare si functionare
(3) Nu pot avea calitatea de cenzor:
a) rudele si afinii, pana la gradul al patrulea inclusiv, ai membrilor Consiliului director;
b) persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat cea de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la Centru sau de la membrii Consiliului director.

CAP. 4
Patrimoniul Centrului

ART. 20
Patrimoniul initial al Centrului se completeaza cu donatii, contributii, legate, constand in bunuri mobile si imobile, fonduri obtinute din tara si din strainatate, in lei si/sau in valuta, de la persoane fizice si juridice, din activitati proprii si din orice mijloace prevazute de lege.
ART. 21
Veniturile Centrului provin din:
a) donatii, contributii, sponsorizari ale persoanelor fizice si juridice din Romania si din strainatate;
b) valorificarea publicatiilor proprii si a celor obtinute prin schimb;
c) tarife pentru executarea unor lucrari, studii, programe, expertize si altor servicii, potrivit scopului si obiectului sau de activitate, angajate pe baze contractuale, in conditiile legii;
d) fonduri de natura investitiilor, pentru construirea si amenajarea sediului, precum si pentru achizitii sau reparatii, inclusiv capitale, de echipamente, instalatii si alte bunuri necesare in vederea functionarii Centrului, alocate din bugetul propriu al Ministerului Educatiei Nationale sau al Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare si/sau provenite din finantari externe.
ART. 22
Centrul elaboreaza bugetul de venituri si cheltuieli si intocmeste bilantul contabil, aprobate de consiliul director, conform dispozitiilor legale in vigoare.
ART. 23
(1) Gestiunea patrimoniului Centrului se va tine de catre personal calificat si este supusa controlului cenzorului.
(2) Centrul poate deschide cont la orice banca din Romania sau din strainatate, cu respectarea legislatiei in vigoare.
(3) Operatiunile financiare ale Centrului se vor putea face numai cu semnatura directorului sau a persoanei desemnate de acesta, in mod expres, prin imputernicire scrisa si purtand sigiliul Centrului.

CAP. 5
Dizolvarea si lichidarea Centrului

ART. 24
Centrul se dizolva conform prevederilor legale cu privire la asociatii si fundatii.
ART. 25
In cazul dizolvarii Centrului bunurile si sumele ramase in urma lichidarii se vor repartiza, prin hotarare a Guvernului, catre alte asociatii ori fundatii cu scop similar sau catre institutii publice.

CAP. 6
Dispozitii finale

ART. 26
Centrul are sigiliu si insemne proprii.
ART. 27
Prezentul statut este valabil pe toata durata functionarii Centrului, modificarea sau completarea sa urmand sa se faca in forma scrisa si cu indeplinirea conditiilor legale de fond si de forma.
ART. 28
Prevederile prezentului statut se completeaza, in masura in care nu contravin acestora, cu celelalte dispozitii legale in materie.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016