Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 2 decembrie 1997  Companiei Nationale a Metalelor Pretioase si Neferoase Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 2 decembrie 1997 Companiei Nationale a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 17 decembrie 1997

CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societatii comerciale
Denumirea societatii comerciale este Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin" - S.A., denumita in continuare companie.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile ori in alte acte emanand de la companie, denumirea acesteia va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social si de numarul de inmatriculare in Registrul comertului.
ART. 2
Forma juridica a societatii comerciale
Compania este persoana juridica romana, cu capital integral de stat, avand forma juridica de societate pe actiuni si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societatii comerciale
Sediul companiei este in Romania, municipiul Baia Mare, Piata Revolutiei nr. 1, judetul Maramures. Sediul companiei poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adoptate de adunarea generala a actionarilor, potrivit legii.
La data infiintarii, sucursalele companiei sunt prevazute in anexa nr. 2.
Compania va putea infiinta subunitati fara personalitate juridica, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
ART. 4
Durata societatii comerciale
Durata companiei este nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii in Registrul comertului.

CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate al societatii comerciale

ART. 5
Scopul
Compania are ca scop indeplinirea strategiei nationale stabilite pentru extractia minereurilor, prin efectuarea, cu respectarea legislatiei romane, de acte de comert, corespunzatoare obiectului de activitate aprobat prin prezentul statut.
ART. 6
Obiectul de activitate
Compania are ca obiect de activitate:
1. efectuarea de activitati miniere (prospectiune, explorare, dezvoltare si exploatare) in perimetrele in care a obtinut licenta;
2. activitati de comert intern si extern pentru aprovizionare si pentru valorificarea produselor obtinute din activitatea proprie;
3. activitati de proiectare, de constructii-montaj, confectionarea si repararea pieselor de schimb, transport, informatica, protectia mediului si orice alte activitati si servicii necesare realizarii obiectului principal de activitate.

CAP. 3
Capitalul social, actiunile

ART. 7
Capitalul social
Capitalul social initial al companiei se constituie prin preluarea activului si pasivului Regiei Autonome a Plumbului si Zincului Baia Mare, care se reorganizeaza, evaluat la 506.037.250 mii lei in baza bilantului contabil la data de 30 iunie 1997, impartit in 5.060.372 actiuni nominative in valoare nominala de 100.000 lei fiecare.
Capitalul social initial este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar unic, si varsat integral la data constituirii companiei.
Pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii, drepturile si obligatiile aferente actiunilor aflate in proprietatea statului, ale companiei, sunt exercitate de Ministerul Industriei si Comertului.
ART. 8
Reducerea sau majorarea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurilor prevazute de lege.
ART. 9
Actiunile
Actiunile nominative ale companiei vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
Compania va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul acesteia.
Persoanele fizice sau juridice romane si straine vor putea detine actiuni la companie, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar.
ART. 10
Obligatiuni
Compania este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legii.
ART. 11
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
Obligatiile companiei sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
Patrimoniul companiei nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
ART. 12
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la companie, care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
ART. 13
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie. Actiunile pierdute se anuleaza. Anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a. Dupa 6 luni, actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor

ART. 14
Atributii
Adunarea generala a actionarilor companiei este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitatii companiei si asupra politicii ei economice.
Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
a) aproba propunerile privind strategia de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a companiei;
b) aproba structura organizatorica a companiei si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
c) alege 3 cenzori si 3 cenzori supleanti, conform prevederilor legale;
d) alege consiliul de administratie, il descarca de gestiune si il revoca. Pana la finalizarea procesului de privatizare, reprezentantii statului in consiliul de administratie se numesc prin ordin al ministrului industriei si comertului;
e) stabileste nivelul indemnizatiilor lunare ale membrilor consiliului de administratie, precum si ale cenzorilor;
f) aproba bugetul de venituri si cheltuieli pe exercitiul financiar urmator;
g) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si al cenzorilor;
h) aproba repartizarea profitului conform legii;
i) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate, pentru restructurare si dezvoltare;
j) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
k) hotaraste cu privire la infiintarea sau la desfiintarea de subunitati, fuziunea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice sau la asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;
l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
m) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si modului de recuperare a prejudiciilor produse companiei de acestia;
n) hotaraste cu privire la gajarea sau la inchirierea unor sedii proprii;
o) aproba regulamentul de organizare si functionare al consiliului de administratie.
Pentru atributiile mentionate la lit. f), g), h), i), j), l), m) si n), adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii, de catre fiecare reprezentant, a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste pentru a hotari urmatoarele:
a) schimbarea formei juridice a companiei;
b) mutarea sediului companiei;
c) schimbarea obiectului de activitate;
d) majorarea sau reducerea capitalului social;
e) fuziunea cu alte societati sau divizarea companiei;
f) dizolvarea anticipata a companiei;
g) emisiunea de obligatiuni;
h) orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat prealabil de la organul care l-a numit.
ART. 15
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele consiliului de administratie.
Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, la cel putin doua luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a si intr-unul dintre ziarele de larga circulatie.
Convocarea va cuprinde locul si data adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul companiei sau in alt loc indicat in convocare.
ART. 16
Organizarea adunarii generale a actionarilor
In ziua si la ora mentionate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor se va deschide de catre presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
Adunarea generala a actionarilor va alege, dintre actionarii prezenti, un secretar care va verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea sedintei.
Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un registru sigilat si parafat.
La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat problemele referitoare la raporturile de munca cu personalul companiei, pot fi invitati reprezentantii sindicatelor si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de sindicat.
ART. 17
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
Pentru a fi opozabile tertilor, hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la Oficiul Registrului comertului, pentru a fi mentionate, in extras, in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Ele nu vor putea fi executate mai inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor de mai sus.
Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele legii si ale statului sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunarea generala a actionarilor sau au votat impotriva.
Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor, cu privire la schimbarea obiectului de activitate, la mutarea sediului sau la schimbarea formei juridice a companiei, au dreptul de a se retrage din companie si de a obtine contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

CAP. 5
Consiliul de administratie

ART. 18
Organizare
Compania este administrata de un consiliu de administratie compus din sapte membri.
Membrii consiliului de administratie sunt numiti pentru o perioada de 4 ani.
Conducerea executiva a companiei este asigurata de un director general.
Administratorii pot avea calitatea de actionari.
In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor va alege un nou administrator, in vederea ocuparii locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala a actionarilor.
Consiliul de administratie se intruneste lunar la sediul companiei ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai.
Consiliul de administratie este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un membru, in baza mandatului presedintelui. Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite si comunicate de presedinte cu cel putin 7 zile inainte de data tinerii sedintei.
Dezbaterile se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
Procesul-verbal se semneaza de toti membrii consiliului de administratie si de secretar.
Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de administratie redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de catre presedinte.
Consiliul de administratie poate delega, prin regulamentul sau de organizare si functionare, o parte dintre atributiile sale comitetului de directie si poate recurge, de asemenea, la experti pentru solutionarea anumitor probleme.
Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
In relatiile cu tertii, compania este reprezentata de catre un manager, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul de administratie, care semneaza actele care o angajeaza fata de acestia.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele companiei.
Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de companie, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la statut sau pentru greseli in administrarea companiei.
In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele prevazute de <>Legea nr. 31/1990 , cu modificarile ulterioare.
Nu pot fi directori ai companiei si ai subunitatilor acesteia persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990 , cu modificarile ulterioare.
Administratorii sunt reeligibili pentru inca un mandat.
ART. 19
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba regulamentul sau de organizare si functionare;
b) negociaza si incheie contractul de management cu managerul sau echipa manageriala, desemnati castigatori ai concursului de selectie;
c) numeste si revoca directorii executivi ai companiei, atunci cand acestia nu fac parte din echipa manageriala;
d) aproba nivelul garantiilor si modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai companiei, pentru directorii subunitatilor acesteia si pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
e) aproba constituirea comitetului de directie, desemneaza membrii acestuia si propune adunarii generale a actionarilor remuneratia acestora;
f) incheie acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul companiei, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor, atunci cand legea impune aceasta conditie;
g) aproba delegarea de competenta pentru directorul general, directorii executivi si persoanele din conducerea subunitatilor companiei, in vederea executarii operatiunilor acesteia;
h) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat competenta directorilor din conducerea executiva a companiei;
i) aproba contractul colectiv de munca;
j) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea companiei, bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget de venituri si cheltuieli al companiei pe anul in curs;
k) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori este necesar;
l) rezolva orice alte probleme cu care a fost insarcinat de adunarea generala a actionarilor.

CAP. 6
Comitetul de directie

ART. 20
Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie.
Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.

CAP. 7
Gestiunea societatii comerciale

ART. 21
Cenzorii
Gestiunea companiei este controlata de actionari si de trei cenzori, alesi de catre adunarea generala a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti, care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea companiei, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor companiei, bilantului contabil si contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea companiei controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate al companiei.
Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
1. sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau valorilor care sunt proprietatea companiei sau au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
2. sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, urmarind inserarea in ordinea de zi a propunerilor pe care le vor considera necesare;
3. sa constate depunerea garantiei de catre administratori;
4. sa vegheze ca dispozitiile legii, ale contractului de societate sau ale statutului sa fie indeplinite de administratori si lichidatori.
Cenzorii se intrunesc la sediul companiei si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de catre consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea companiei), sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
Atributiile cenzorilor, precum si drepturile si obligatiile acestora se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta prevederilor <>Legii nr. 31/1990 , cu modificarile ulterioare.
Cenzorii sunt obligati sa depuna, inainte de inceperea mandatului lor, o garantie egala cu o treime din garantia prevazuta pentru membrii consiliului de administratie.
In caz de deces, impiedicarea fizica sau legala, incetare sau renuntare la mandat a unui cenzor, supleantul cel mai in varsta il inlocuieste.
Daca, in acest mod, numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc alta persoana in locul devenit vacant, pana la prima intrunire a adunarii generale a actionarilor.
In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
Cenzorii vor consemna, intr-un registru special, deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
Revocarea cenzorilor se va putea face numai de catre adunarea generala a actionarilor.

CAP. 8
Activitatea societatii comerciale

ART. 22
Finantarea activitatii proprii
Pentru indeplinirea obiectului sau de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, compania utilizeaza sursele de finantare constituite in conformitate cu legea, credite bancare si alte surse financiare.
ART. 23
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii companiei.
ART. 24
Personalul societatii comerciale
Directorii subunitatilor companiei, celelalte persoane din conducerea acestora si personalul de executie din aparatul companiei sunt numiti si concediati de directorul general.
Angajarea si concedierea personalului din subunitatile companiei, cu exceptia celui din conducerea acestora, se fac de catre conducatorul subunitatii, in limita delegarii de competenta care i-a fost acordata.
Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului companiei se stabilesc de catre consiliul de administratie prin regulamentul de organizare si functionare si prin regulamentul de ordine interioara.
Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de catre consiliul de administratie pentru personalul pe care il numeste acesta.
ART. 25
Amortizarea mijloacelor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
ART. 26
Evidenta contabila si bilantul contabil
Compania va tine evidenta contabila, in lei, si va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de catre Ministerul Finantelor.
Bilantul contabil si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
ART. 27
Calculul si repartizarea profitului
Profitul companiei se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de catre adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
Profitul companiei ramas dupa plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotararilor adunarilor generale ale actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare, pentru constituirea de fonduri destinate dezvoltarii, investitiilor, modernizarii, cercetarii sau altor asemenea fonduri, precum si pentru fondul cuvenit actionarilor pentru plata dividendelor.
Compania isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de companie, in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capitalul social si in limita capitalului social subscris.
ART. 28
Registrele societatii comerciale
Compania tine registrele prevazute de lege.

CAP. 9
Asocierea

ART. 29
Compania poate constitui singura sau impreuna cu alte persoane juridice sau fizice alte societati comerciale sau alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege si de prezentul statut.
ART. 30
Compania poate incheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fara constituirea de noi persoane juridice, daca asocierea este destinata realizarii scopului si obiectului sau de activitate.
ART. 31
Conditiile de participare ale companiei la constituirea de noi persoane juridice sau in contractele de asociere se vor stabili prin actele constitutive sau prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generala a actionarilor.
ART. 32
Modificarea formei juridice
Compania va putea fi transformata in alta forma de societate comerciala, prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a companiei se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Industriei si Comertului, prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
ART. 33
Dizolvarea societatii comerciale
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea companiei:
a) trecerea timpului stabilit pentru durata companiei;
b) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al companiei;
c) declararea nulitatii companiei;
d) hotararea adunarii generale a actionarilor;
e) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegeri grave intre asociati, care impiedica functionarea companiei;
f) deschiderea procedurii lichidarii judiciare;
g) in cazul si in conditiile prevazute de <>art. 110 din Legea nr. 31/1990 , cu modificarile ulterioare;
h) cand capitalul social se micsoreaza sub minimul legal;
i) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
j) alte cauze prevazute de lege sau de statutul companiei.
In cazul prevazut la lit. a), asociatii trebuie sa fie consultati cu cel putin un an inainte de expirarea duratei companiei, cu privire la eventuala prelungire a acesteia. In lipsa, la cererea oricaruia dintre asociati, tribunalul va putea dispune, prin incheiere, efectuarea consultarii.
Dizolvarea companiei trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 34
Lichidarea societatii comerciale
Dizolvarea companiei are ca efect deschiderea procedurii lichidarii judiciare.
Lichidarea companiei si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile legii si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
ART. 35
Litigii
Litigiile de orice fel aparute intre companie si persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre companie si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 10
Dispozitii finale

ART. 36
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale, cu dispozitiile <>Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile ulterioare, si ale Codului comercial.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016