Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 19 februarie 1999  Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 19 februarie 1999 Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti

EMITENT: CASA ASIGURARILOR DE SANATATE A APARARII, ORDINII PUBLICE, SIGURANTEI NATIONALE SI AUTORITATII JUDECATORESTI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 101 din 10 martie 1999

CAP. 1
Forma juridicã, denumirea, sediul şi teritoriul deservit

ART. 1
Casa de asigurãri sociale de sãnãtate a personalului ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti este, potrivit legii, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, denumita în continuare C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. Aceasta este instituţie publica autonomã, nelucrativã, cu personalitate juridicã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii asigurãrilor de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea şi funcţionarea Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi ale prezentului statut.
ART. 2
C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. are sigla şi sigiliu proprii, prezentate în anexa la prezentul statut.
ART. 3
(1) C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. are sediul în municipiul Bucureşti şi oficii de asigurãri de sãnãtate proprii la nivelul unor municipii sau oraşe unde funcţioneazã formaţiuni medicale aparţinând ministerelor şi instituţiilor din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti.
(2) Înfiinţarea oficiilor de asigurãri de sãnãtate proprii se hotãrãşte de Consiliul de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 4
Activitatea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. se desfãşoarã pe întregul teritoriul al tarii, în localitãţile unde se afla persoane asigurate.

CAP. 2
Atribuţiile C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.

ART. 5
C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. are urmãtoarele atribuţii:
a) colecteazã contribuţiile pentru asigurãrile sociale de sãnãtate de la asiguraţi şi de la angajatori, precum şi de la bugetul de stat sau bugetul asigurãrilor sociale de stat în cazul asiguraţilor ale cãror contribuţii se suporta din aceste bugete;
b) administreazã fondul propriu de asigurãri sociale de sãnãtate;
c) controleazã modul de colectare de cãtre angajatori a contribuţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate şi utilizarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a sumelor plãtite pentru prestaţiile efectuate;
d) stabileşte, prin negociere, tarifele cuvenite furnizorilor de servicii medicale pentru prestaţiile efectuate;
e) monitorizeazã şi controleazã eliberarea medicamentelor, conform <>art. 48 din Legea nr. 145/1997 ;
f) prin comisiile mixte de acreditare, organizate împreunã cu Colegiul Medicilor din România, acrediteazã personalul medical şi instituţiile furnizoare de servicii medicale din domeniile apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti;
g) desemneazã reprezentanţi în comisia centrala care va aproba procurarea aparaturii de mare performanta pentru furnizorii de servicii medicale din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti;
h) organizeazã un sistem de asigurare pentru rãspundere civilã a furnizorilor de servicii medicale din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti;
i) organizeazã, în condiţiile legii, activitatea de arbitraj;
j) administreazã bunuri mobile şi imobile, dobândite în condiţiile legii din activitãţi proprii, subvenţii, donaţii sau din alte surse;
k) stabileşte utilizarea fondului de rezerva, precum şi soldul rãmas neutilizat la sfârşitul fiecãrui an;
l) organizeazã şi tine evidenta statistica generalã a stãrii de sãnãtate a segmentului de populaţie asigurat;
m) controleazã modul de recuperare a capacitãţii de munca;
n) colaboreazã cu instituţiile şi organismele naţionale şi internaţionale cu atribuţii şi activitãţi similare, precum şi cu organizaţii caritabile de întrajutorare;
o) participa, conform <>art. 34 din Legea nr. 145/1997 , la proiectarea, implementarea şi coordonarea programelor de sãnãtate publica;
p) asigura tipãrirea, distribuirea şi evidenta carnetelor de asigurat;
r) editeazã publicaţii de specialitate;
s) desfãşoarã şi alte activitãţi licite şi eficiente adiacente obiectului principal de activitate, cu aprobarea consiliului de administraţie;
s,) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege şi necuprinse în prezentul statut.

CAP. 3
Asiguraţii

ART. 6
Au calitatea de persoane asigurate la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.:
a) cadrele militare în activitate şi asimilaţii acestora, salariaţii civili, militarii angajaţi pe baza de contract, precum şi pensionãrii militari ai ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti;
b) personalul şi magistraţii din autoritatea judecãtoreascã, în activitate şi pensionaţi;
c) veteranii de rãzboi;
d) copiii şi ţinerii pana la varsta de 26 de ani, dacã sunt elevi, studenţi sau ucenici, dacã nu realizeazã venituri din munca, precum şi soţul, sotia, pãrinţii şi bunicii, fãrã venituri proprii, aflaţi în întreţinerea persoanelor asigurate la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 7
Are calitatea de persoana asigurata la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J, fãrã plata contribuţiei pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, persoana aflatã în una dintre urmãtoarele situaţii, pe durata acesteia:
a) satisface serviciul militar;
b) executa o pedeapsa privativã de libertate sau arest preventiv;
c) face parte din personalul ministerelor şi al instituţiilor cu reţea sanitarã proprie din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale, precum şi personalul şi magistraţii din autoritatea judecãtoreascã aflaţi în concediu medical sau în concediu pentru sarcina şi lehuzie, în concediu medical pentru îngrijirea copilului bolnav în varsta de pana la 6 ani.
Pentru aceste categorii de persoane contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate se suporta de la bugetul asigurãrilor sociale de stat, potrivit <>art. 55 din Legea nr. 145/1997 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 8
Ca urmare a dreptului alegerii libere a casei de asigurãri de sãnãtate se mai pot asigura urmãtoarele categorii de persoane:
a) membrii de familie ai persoanelor asigurate, care realizeazã venituri proprii;
b) personalul altor instituţii sau persoane juridice, cu aprobarea Consiliului de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. În acest caz, în afarã contractului cu asiguraţii, se încheie un protocol şi cu instituţiile sau cu alte persoane juridice solicitante. Prin protocol se reglementeazã modalitatea de cooperare;
c) alte persoane fizice care solicita în mod individual, cu aprobarea conducerii operative a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
d) membrii misiunilor diplomatice acreditate în România, la cererea acestora şi cu aprobarea Consiliului de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.

CAP. 4
Drepturile asiguraţilor

ART. 9
Asiguraţii au dreptul la servicii medicale, medicamente şi materiale sanitare în condiţiile prevãzute de lege şi de contractul-cadru.

CAP. 5
Asigurarea calitãţii serviciilor medicale

ART. 10
Asigurarea calitãţii serviciilor medicale se realizeazã în condiţiile stabilite de lege prin norme generale de aplicare, precum şi prin norme specifice sistemului apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti.

CAP. 6
Acreditarea personalului medical şi a instituţiilor furnizoare de servicii medicale

ART. 11
Acreditarea personalului medical şi a instituţiilor furnizoare de servicii medicale din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti se realizeazã, în condiţiile legii, de comisia de acreditare organizatã de Colegiul Medicilor din România şi de C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., compusa din:
- 4 reprezentanţi ai Colegiului Medicilor din România, din care 3 vor fi persoane care reprezintã în Consiliul Naţional al Colegiului Medicilor din România ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti, conform art. 13 lit. n) şi <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Medicilor din România;
- 4 reprezentanţi ai C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. din care va face parte şi directorul medical al acesteia care va fi şi preşedintele comisiei.
ART. 12
Modul de lucru al comisiei va fi stabilit prin norme ale C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., aprobate de consiliul de administraţie.

CAP. 7
Finanţarea

Secţiunea I
Constituirea fondurilor

ART. 13
Fondul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. se constituie din:
a) contribuţia persoanelor fizice şi juridice, în procente egale, conform prevederilor <>Legii nr. 145/1997 , cu modificãrile ulterioare;
b) subvenţii de la bugetul de stat şi de la bugetele locale;
c) sume alocate prin redistribuire de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate;
d) alte venituri.
ART. 14
Contribuţia persoanelor fizice şi juridice, prevãzutã la art. 13 lit. a), se compune din:
a) contribuţia ministerelor şi a instituţiilor prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 56/1998 , care au calitatea de angajator;
b) contribuţia altor persoane fizice sau juridice care au calitatea de angajator al asiguraţilor C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
c) contribuţiile personalului militar şi civil, ale personalului şi magistraţilor din autoritatea judecãtoreascã, în activitate şi pensionaţi, ale militarilor angajaţi pe baza de contract din ministerele şi instituţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 56/1998 ;
d) contribuţiile altor persoane asigurate la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
e) contribuţiile suportate de la bugetul de stat pentru persoanele care satisfac serviciul militar în termen, precum şi pentru persoanele care executa o sancţiune privativã de libertate sau arest preventiv şi, dupã caz, pentru persoanele care fac parte dintr-o familie ce beneficiazã de ajutor social, potrivit legii;
f) contribuţiile suportate din bugetul asigurãrilor sociale de stat pentru persoanele care se afla în concediu medical, în concediu pentru sarcina şi lehuzie sau în concediu medical pentru îngrijirea copilului bolnav în varsta de pana la 6 ani.
ART. 15
Calculul contribuţiei şi deducerea acesteia din veniturile realizate de asiguraţi se fac potrivit prevederilor <>Legii nr. 145/1997 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 16
(1) Persoanele fizice sau juridice care angajeazã personal salariat asigurat la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. au obligaţia sa retina şi sa vireze acesteia contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate. Angajatorii au obligaţia sa anunţe la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. orice modificare a nivelului veniturilor.
(2) Persoanele fizice sau juridice care angajeazã personal salariat asigurat la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. au obligaţia sa plãteascã contribuţia de 7% pentru asigurãrile sociale de sãnãtate la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., raportat la fondul de salarii.
ART. 17
(1) Contribuţia datoratã de persoanele pensionate din sistemul de apãrare, ordine publica, siguranta nationala şi autoritate judecãtoreascã se retine lunar din drepturile individuale de pensii şi se vireazã în contul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. de cãtre administratorii fondurilor de pensii la aceeaşi data la care se vireazã poştei drepturile de pensii.
(2) Contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, datoratã de persoanele care lucreazã pe baza de convenţii civile, se retine o data cu plata drepturilor bãneşti asupra cãrora se calculeazã de cãtre cei care efectueazã plata acestor drepturi şi se vireazã în contul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
(3) Persoanele care nu sunt salariate şi nu se încadreazã în prevederile alin. (1) şi (2) şi care au optat pentru serviciile medicale oferite de C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. vor comunica direct acesteia veniturile impozabile, în vederea stabilirii contribuţiei de 7% pentru asigurãrile sociale de sãnãtate şi vor rãspunde direct de virarea contribuţiei în contul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 18
(1) Angajatorii şi asiguraţii care nu respecta obligaţia de a plati contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. datoreazã majorãri pentru perioada de întârziere, egale cu majorãrile aferente pentru întârzierea achitãrii impozitelor.
(2) Dacã datoria nu este achitatã în termen de o luna de la data scadenta, C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. va introduce dispoziţie de încasare silitã asupra contului angajatorului, potrivit prevederilor <>art. 56 din Legea nr. 145/1997 .
ART. 19
Din bugetul de stat se suporta urmãtoarele cheltuieli:
a) pentru investiţiile legate de constituirea unor unitãţi sanitare şi pentru aparatura medicalã de mare performanta;
b) pentru activitatea de diagnostic, curativã şi de reabilitare de importanta nationala, pentru recuperarea capacitãţii de munca.
ART. 20
Asiguraţii suporta unele plati suplimentare pentru medicamentele furnizate şi pentru unele servicii medicale, stabilite pe baza criteriilor prevãzute în contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, dacã alte reglementãri în vigoare nu prevãd altfel.

Secţiunea a II-a
Utilizarea fondurilor

ART. 21
(1) Administrarea fondurilor C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. se face în condiţiile legii, pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.
(2) Fondurile C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. se utilizeazã pentru:
a) plata medicamentelor şi a serviciilor medicale acordate;
b) cheltuieli de administrare şi funcţionare, în cota de 5%;
c) susţinerea bugetelor caselor de asigurãri de sãnãtate judeţene cu dezechilibre financiare, prin virarea la Casa Nationala a Asigurãrilor de Sãnãtate a contribuţiei de pana la 25%, stabilitã anual de cãtre aceasta;
d) constituirea fondului de rezerva, în cota de 5%;
e) pentru alte activitãţi prevãzute la art. 5 din prezentul statut.
(3) Pentru activitatea de îndrumare şi control în teritoriu, executatã de membrii C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., se va constitui un fond de îndrumare şi control.
ART. 22
(1) Fondurile rãmase neutilizate la încheierea exerciţiului financiar se reporteazã în anul urmãtor, cu destinaţia prevãzutã de lege.
(2) Utilizarea fondului de rezerva se decide de cãtre Consiliul de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.

CAP. 8
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 23
(1) C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., ca instituţie publica, întocmeşte anual bugetul sau de venituri şi cheltuieli în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice şi cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) Soldurile anuale rezultate din execuţia bugetului C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. rãmân la dispoziţia acesteia şi se reporteazã în anul urmãtor pentru a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie.
ART. 24
C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. poate realiza venituri în valuta, pe care le poate utiliza în condiţiile prevãzute de actele normative în vigoare.

CAP. 9
Gestiunea

Secţiunea I
Controlul financiar preventiv

ART. 25
C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. organizeazã şi exercita controlul financiar preventiv pentru documentele prevãzute de legislaţia financiar-contabila.
ART. 26
Controlul financiar preventiv se exercita de organe de specialitate, potrivit legii.

Secţiunea a II-a
Cenzorii

ART. 27
(1) Gestiunea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. este controlatã de o comisie de cenzori alcãtuitã din 3 membri numiţi de adunarea generalã a reprezentanţilor.
(2) Pentru comisia de cenzori adunarea generalã a reprezentanţilor va numi şi 3 cenzori supleanţi.
(3) Cenzorii exercita atribuţiile prevãzute de lege.
ART. 28
Cenzorii îşi exercita personal mandatul şi trebuie sa fie experţi contabili sau contabili autorizaţi.
ART. 29
Cenzorii participa obligatoriu la şedinţele consiliului de administraţie cu ocazia prezentãrii raportului privind darea de seama contabila şi contul de execuţie, putând fi invitaţi şi la alte şedinţe ale consiliului de administraţie.
ART. 30
Activitatea comisiei de cenzori se desfãşoarã pe baza regulamentului aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 31
Cenzorilor li se interzice sa comunice terţilor date referitoare la activitatea şi la operaţiunile C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. despre care au luat cunostinta cu ocazia exercitãrii mandatului lor.

CAP. 10
Exerciţiul financiar, evidenta contabila, darea de seama şi contul de execuţie

ART. 32
Exerciţiul financiar al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. coincide cu exerciţiul bugetului public naţional, respectiv începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale anului.
ART. 33
C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. întocmeşte dare de seama contabila şi cont de execuţie în conformitate cu prevederile legale în vigoare pentru instituţiile publice.

CAP. 11
Relaţiile cu furnizorii de servicii medicale

ART. 34
(1) C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. poate încheia contracte cu furnizorii de servicii medicale acreditaţi, ţinând seama atât de economicitatea şi de calitatea serviciilor oferite, cat şi de interesul manifestat de asiguraţi, precum şi cu personalul medical acreditat.
(2) Contractul dintre C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. şi medicul acreditat înceteazã în cazurile prevãzute la <>art. 37 alin. (1) din Legea nr. 145/1997 , astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1998 .
ART. 35
(1) Prin furnizori de servicii medicale din domeniile apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti se înţelege: spitalele şi policlinicile militare şi civile, centrele medicale de diagnostic şi tratament, cabinetele medicale, staţiunile şi complexele balneare de tratament şi odihna, serviciile de ambulanta proprii şi alte structuri sanitare stabilite potrivit dispoziţiilor legale.
(2) Instituţiile sanitare proprii prevãzute la alin. (1) sunt singurele competente sa ia decizii privind situaţia medico-militarã a persoanelor cu obligaţii militare.
(3) Furnizorii de servicii medicale prevãzuţi la alin. (1) pot încheia contracte în afarã C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. şi cu casele judeţene de asigurãri de sãnãtate şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, precum şi cu alte persoane fizice sau juridice care solicita servicii medicale, cu aprobarea prealabilã a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 36
Activitatea de învãţãmânt şi de cercetare din cadrul spitalelor cu secţii clinice ale reţelei sanitare aparţinând sistemului de apãrare, ordine publica, siguranta nationala şi autoritate judecãtoreascã, care sunt finanţate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, poate beneficia de o finanţare suplimentarã de la bugetul de stat.

CAP. 12
Organele de conducere

ART. 37
Organele de conducere ale C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. sunt:
a) adunarea generalã a reprezentanţilor;
b) consiliul de administraţie.

Secţiunea I
Adunarea generalã a reprezentanţilor

ART. 38
(1) Adunarea generalã a reprezentanţilor este constituitã din 9 membri desemnaţi de ministerele şi instituţiile din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti, dupã cum urmeazã:
- 3 reprezentanţi ai Ministerului Apãrãrii Naţionale;
- un reprezentant al Ministerului de Interne;
- un reprezentant al Serviciului Roman de Informaţii;
- un reprezentant al Serviciului de Protecţie şi Paza;
- un reprezentant al Serviciului de Informaţii Externe;
- un reprezentant al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
- un reprezentant al Ministerului Justiţiei.
Desemnarea membrilor adunãrii generale a reprezentanţilor se face de cãtre ministerele şi instituţiile nominalizate pentru perioada prevãzutã la <>art. 43 din Legea nr. 145/1997 .
(2) Adunarea generalã a reprezentanţilor se întruneşte cel puţin o data pe an şi ori de câte ori este necesar.
ART. 39
Membrii adunãrii generale a reprezentanţilor trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie cetãţeni romani;
b) sa aibã capacitate deplina de exerciţiu;
c) sa aibã studii superioare.
ART. 40
Mandatul membrilor adunãrii generale a reprezentanţilor poate inceta:
a) la cerere;
b) prin deces.
ART. 41
Adunarea generalã a reprezentanţilor are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba şi modifica statutul şi regulamentul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
b) numeşte Consiliul de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
c) aproba proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
d) aproba bilanţul contabil pe exerciţiul financiar încheiat;
e) ia decizii privind administrarea patrimoniului C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
f) numeşte comisia de cenzori;
g) aproba strategia globalã de dezvoltare a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
h) aproba alte reglementãri necesare pentru funcţionarea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., care nu sunt de competenta consiliului de administraţie;
i) aproba înfiinţarea de oficii de asigurãri de sãnãtate ale C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 42
Adunarea generalã a reprezentanţilor este legal constituitã dacã la lucrãrile sale participa cel puţin doua treimi din numãrul membrilor, iar hotãrârile se adopta cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
ART. 43
Pentru perioada 1999-2002, conform <>art. 93 din Legea nr. 145/1997 , cu modificãrile ulterioare, atribuţiile adunãrii generale a reprezentanţilor sunt exercitate de consiliul de administraţie.

Secţiunea a II-a
Consiliul de administraţie

ART. 44
(1) Consiliul de administraţie este format din 11 membri numiţi de adunarea generalã a reprezentanţilor.
(2) Pentru perioada 1999-2002 consiliul de administraţie se constituie din cei 9 membri ai adunãrii generale a reprezentanţilor, la care se adauga 2 membri numiţi de aceasta, astfel:
- un manager de unitate furnizoare de servicii medicale din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti;
- o persoana din rândul asiguraţilor.
ART. 45
Membrii consiliului de administraţie trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie cetãţeni romani;
b) sa aibã studii superioare;
c) sa aibã capacitatea deplina de exerciţiu.
ART. 46
Mandatul membrilor consiliului de administraţie poate inceta:
a) prin revocare de cãtre adunarea generalã a reprezentanţilor;
b) la cerere;
c) prin deces.
ART. 47
Consiliul de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care va fi prezentat adunãrii generale a reprezentanţilor;
b) decide cu privire la înfiinţarea de comisii de experţi care sa elaboreze norme specifice;
c) aproba organigrama C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. şi modificãrile la aceasta;
d) elaboreazã propunerile de modificare a statutului;
e) desemneazã reprezentanţii în comisia de acreditare;
f) numeşte directorii generali adjuncţi;
g) numeşte şeful serviciului medical;
h) aproba asigurarea personalului altor instituţii sau persoane juridice care solicita acest lucru;
i) decide cu privire la acceptarea de donaţii şi sponsorizãri;
j) aproba înfiinţarea de comisii de control pentru furnizorii de servicii medicale;
k) numeşte arbitrul care reprezintã C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. în Comisia centrala de arbitraj;
l) aproba preluarea de bunuri imobile şi mobile de la Ministerul Sãnãtãţii şi de la alte autoritãţi publice centrale sau locale;
m) rezolva orice alta problema care nu intra în atribuţiile adunãrii generale a reprezentanţilor şi nici în competentele directorului general;
n) stabileşte atribuţiile preşedintelui, vicepreşedinţilor, directorului general şi ale directorilor generali adjuncţi ai C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
o) elaboreazã strategia de dezvoltare globalã a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
p) administreazã patrimoniul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
r) îndeplineşte şi alte atribuţii care rezulta din lege sau din statut.
ART. 48
Consiliul de administraţie funcţioneazã în mod legal în prezenta a cel puţin 9 membri ai sãi.
ART. 49
(1) Hotãrârile consiliului de administraţie se adopta cu votul a cel puţin 7 membri din numãrul celor prezenţi.
(2) La şedinţele consiliului de administraţie, în care urmeazã a se adopta hotãrâri cu privire la probleme speciale rezultând din natura activitãţii unui minister sau a unei instituţii din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti, este obligatorie prezenta reprezentantului structurii în cauza.
ART. 50
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar. Convocarea consiliului de administraţie se face de cãtre preşedintele acestuia, care este şi preşedintele C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., sau de împuternicitul acestuia ori de cei 2 vicepreşedinţi, cu semnatura ambilor.
ART. 51
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
ART. 52
(1) În activitatea sa preşedintele este ajutat de 2 vicepreşedinţi care vor rãspunde de problemele stabilite de consiliul de administraţie.
(2) Preşedintele poate delega puteri de reprezentare oricãrui vicepreşedinte sau membru al consiliului de administraţie ori unor persoane din conducerea executivã a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 53
Preşedintele consiliului de administraţie este şi preşedintele C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. şi are urmãtoarele atribuţii:
a) este ordonator de credite potrivit legii;
b) reprezintã C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. în raporturile cu terţii;
c) aduce la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale a reprezentanţilor şi ale consiliului de administraţie;
d) conduce şedinţele consiliului de administraţie sau desemneazã un reprezentant în condiţiile art. 52 alin. (2) din prezentul statut.
ART. 54
Consiliul de administraţie al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. va putea hotãrî constituirea de fonduri distincte şi organizarea de structuri adecvate pregãtirii personalului propriu.
ART. 55
Conducerea operativã a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. se exercita de cãtre un director general, ajutat de 2 directori generali adjuncţi (unul medical şi unul economic).
ART. 56
Consiliul de administraţie poate numi, cu delegaţie, un director general pana la ocuparea postului conform legii.
ART. 57
Conducerea operativã propune consiliului de administraţie şefii structurilor organizatorice din organigrama C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.
ART. 58
Directorul general decide cu privire la încheierea şi la încetarea raporturilor de munca cu salariaţii şi cu colaboratorii angajaţi pe baza de convenţie civilã, dupã consultarea prealabilã a conducerii operative a C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.

CAP. 13
Comisia centrala de arbitraj

ART. 59
Comisia centrala de arbitraj se numeşte şi îşi desfãşoarã activitatea potrivit legii.
ART. 60
Arbitrii pot fi medici, economişti sau jurişti, acreditaţi şi înregistraţi de Ministerul Justiţiei.
ART. 61
Sediul Comisiei centrale de arbitraj este la sediul C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.

CAP. 14
Modalitãţi de publicitate

ART. 62
Prezentul statut al C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., aprobat în conformitate cu prevederile <>art. 93 alin. (2) din Legea nr. 145/1997 , cu modificãrile ulterioare, în şedinţa din data de 19 februarie 1999 a consiliului de administraţie, compus din:
- preşedinte: dr. Petru Chertic
- vicepreşedinte: dr. Dan Mihai Marius
- vicepreşedinte: economist Ioan Clim
- membri:
* dr. Calin Marius Teoibas Şerban
* dr. Şerban Rãdulescu
* dr. Dorel Hotoboc
* dr. Dorel Enache
* dr. Cristian Livezeanu
* dr. Dan Carp
* dr. Valentin Vaşcu
* jurist Radu Stancu,
va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1



CASA ASIGURĂRILOR DE SĂNĂTATE A APĂRĂRII, ORDINII PUBLICE, SIGURANŢEI NAŢIONALE ŞI AUTORITĂŢII JUDECĂTOREŞTI


- ORGANIGRAMA -

Numãrul maxim de posturi = 300

┌─────────────┐
│ ADUNAREA │
│ REPREZEN- │
│ TANTILOR │
└──────┬──────┘

┌──────▼──────┐
│ CONSILIUL │
│ DE │
│ADMINISTRAŢIE│
└──────┬──────┘

┌────────────────┐ ┌──────▼──────┐ ┌────────────────┐
│ VICEPREŞEDINTE ├───┤ PREŞEDINTE ├───┤ VICEPREŞEDINTE │
└────────────────┘ └──────┬──────┘ └────────────────┘


┌──────▼──────┐
│ DIRECTOR │
│ GENERAL │
└─┬────┬──┬─┬─┘
│ │ │ │
│ │ │ │ ┌─────────────────────────┐
│ │ │ └────►Secretariat, Registratura│
│ │ │ │ şi Protocol │
│ │ │ └─────────────────────────┘
┌────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────────────┐
│DIRECTOR GENERAL◄─────┘ │ └──────► DIRECTOR GENERAL │
│ADJUNCT ECONOMIC│ │ │ ADJUNCT MEDICAL │
└──────┬─────────┘ │ └────────────┬────────────┘
┌────▼────┐ │ ┌────▼────┐
│ │ │ │ │
▼ ▼ │ ▼ ▼
[A] [B] │ [C] [D]


┌────────────────────┐ │ ┌──────────────┐
│DIRECŢIA RELAŢII CU │ │ │ BIROUL │
│PUBLICUL, JURIDIC ŞI◄──────┼───────► RESURSE │
│CONTENCIOS │ │ │ UMANE │
└────────────────────┘ │ └──────────────┘


┌────────────────────┐ │ ┌──────────────┐
│DIRECŢIA INFORMATICA│ │ │ SERVICIUL │
│ŞI STATISTICA ◄──────┼───────► MEDICAL │
│MEDICALĂ │ │ │ │
└────────────────────┘ │ └──────────────┘




┌──────▼──────┐
│ SERVICIUL │
│ CONTROL │
│ FINANCIAR │
└─────────────┘

[A] = DIRECTOR COLECTARE, PREŢURI ŞI EVALUĂRI
[B] = DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL
[C] = DIRECTOR EVALUARE, ACREDITARE ŞI CONTROL
[D] = DIRECTOR ASISTENTA MEDICALĂ



SIGLA şi SIGILIUL Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti sunt publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 10 martie 1999.
------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016