Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 15 iunie 2009  Colegiului Farmacistilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 15 iunie 2009 Colegiului Farmacistilor din Romania

EMITENT: COLEGIUL FARMACISTILOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 490 din 15 iulie 2009

CAP. I
Principii generale

ART. 1
(1) Colegiul Farmaciştilor din România se organizeazã şi funcţioneazã în baza legilor şi a prezentului statut ca organizaţie profesionalã naţionalã a farmaciştilor cu drept de liberã practicã.
(2) Colegiul Farmaciştilor din România are personalitate juridicã şi autonomie instituţionalã în domeniul sãu de competenţã, normativ şi jurisdicţional profesional, exercitându-şi atribuţiile fãrã posibilitatea vreunei imixtiuni.
ART. 2
Colegiul Farmaciştilor din România este un organism profesional, apolitic, fãrã scop patrimonial, de drept public, cu responsabilitãţi delegate de autoritatea de stat, în domeniul autorizãrii, controlului şi supravegherii profesiei de farmacist ca profesie liberalã, de practicã publicã autorizatã.
ART. 3
Colegiul Farmaciştilor din România are ca principal obiect de activitate controlul şi supravegherea exercitãrii profesiei de farmacist, aplicarea legilor şi regulamentelor care organizeazã şi reglementeazã exerciţiul profesiei, reprezentarea intereselor profesiei de farmacist şi pãstrarea prestigiului acestei profesii în cadrul vieţii sociale.
ART. 4
Ca autoritate publicã şi profesionalã, Colegiul Farmaciştilor din România realizeazã atribuţiile prevãzute de lege şi de prezentul statut, în 5 domenii principale de activitate:
a) profesional;
b) etic şi deontologic;
c) jurisdicţie profesionalã şi litigii;
d) economico-social;
e) administrativ şi organizatoric.
ART. 5
(1) La nivelul judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti, se organizeazã şi funcţioneazã câte un colegiu al farmaciştilor cu drept de liberã practicã din unitatea administrativ-teritorialã respectivã.
(2) Farmaciştii înscrişi şi luaţi în evidenţa colegiilor teritoriale sunt membri ai Colegiului Farmaciştilor din România.
(3) Niciun colegiu teritorial nu poate funcţiona în afara Colegiului Farmaciştilor din România.
ART. 6
Între Colegiul Farmaciştilor din România şi colegiile teritoriale existã, în condiţiile legii şi ale prezentului statut, autonomie organizatoricã, funcţionalã şi financiarã.
ART. 7
(1) Ca organizaţie profesionalã, Colegiul Farmaciştilor din România apãrã demnitatea şi promoveazã drepturile şi interesele membrilor sãi în toate sferele de activitate, apãrã onoarea, libertatea şi independenţa profesionalã a farmacistului în exercitarea profesiei, asigurã respectarea de cãtre farmacişti a obligaţiilor ce le revin faţã de bolnav şi de sãnãtatea publicã.
(2) În vederea realizãrii obiectivelor prevãzute la alin. (1), Colegiul Farmaciştilor din România colaboreazã, în condiţiile legii, cu toate instituţiile competente.
ART. 8
(1) Colegiul Farmaciştilor din România, prin organismele sale, este reprezentant al corpului profesional din România în relaţiile cu autoritãţile şi cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale, interne şi internaţionale.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor şi obiectivelor conferite de lege şi de prezentul statut, organele reprezentative ale Colegiului Farmaciştilor din România pot intra în relaţii cu diferite organisme similare din alte state.
ART. 9
Alegerea organelor reprezentative şi de conducere ale Colegiului Farmaciştilor din România, atât la nivel naţional, cât şi teritorial, se va face, de jos în sus, cu respectarea principiilor democratice şi a egalitãţii tuturor membrilor.
ART. 10
(1) Sediul Colegiului Farmaciştilor din România este în municipiul Bucureşti.
(2) Emblema cu sigla Colegiului Farmaciştilor din România este prevãzutã în anexa la prezentul statut.

CAP. II
Atribuţiile Colegiului Farmaciştilor din România

ART. 11
Colegiul Farmaciştilor din România are urmãtoarele atribuţii:
a) colaboreazã în domeniul sãu de competenţã cu Ministerul Sãnãtãţii prin asigurarea controlului aplicãrii regulamentelor şi normelor care organizeazã şi reglementeazã exercitarea profesiei de farmacist, indiferent de forma de exercitare şi de unitatea farmaceuticã în care se desfãşoarã;
b) apãrã demnitatea şi promoveazã drepturile şi interesele membrilor sãi în toate sferele de activitate; apãrã onoarea, libertatea şi independenţa profesionalã a farmacistului, precum şi dreptul acestuia de decizie în exercitarea actului profesional; asigurã respectarea de cãtre farmacişti a obligaţiilor ce le revin faţã de pacient şi de sãnãtatea publicã;
c) atestã onorabilitatea şi moralitatea profesionalã a membrilor sãi;
d) întocmeşte şi actualizeazã permanent Registrul unic al farmaciştilor din România, administreazã pagina de internet de publicare a acestuia şi înainteazã trimestrial Ministerului Sãnãtãţii un raport privind situaţia numericã a membrilor sãi, precum şi a evenimentelor înregistrate în domeniul autorizãrii, controlului şi supravegherii profesiei de farmacist;
e) elaboreazã şi adoptã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Farmaciştilor din România şi Codul deontologic al farmacistului;
f) colaboreazã în domeniul sãu de competenţã cu Ministerul Sãnãtãţii la formarea, specializarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a farmaciştilor;
g) avizeazã, conform regulamentelor de organizare şi funcţionare a unitãţilor farmaceutice, fişa de atribuţii a postului de farmacist, întocmitã obligatoriu la nivelul fiecãrei farmacii;
h) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii în vederea stabilirii şi creşterii standardelor de practicã profesionalã, a asigurãrii calitãţii actului farmaceutic în unitãţile farmaceutice;
i) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii şi participã, prin reprezentanţii sãi, la activitatea de inspecţie farmaceuticã organizatã de acesta, inclusiv pe bazã de tematici comune de inspecţie şi control;
j) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii la elaborarea metodologiei de acordare a gradului profesional şi a tematicii de concurs;
k) iniţiazã, promoveazã, organizeazã şi acrediteazã în domeniul sãu de competenţã forme de educaţie farmaceuticã continuã şi de ridicare a gradului de competenţã profesionalã a membrilor sãi, cu excepţia programelor de studii complementare în vederea obţinerii de atestate;
l) controleazã modul în care sunt respectate de cãtre angajatori independenţa profesionalã şi dreptul de decizie profesionalã ale farmacistului;
m) reprezintã şi apãrã în domeniul sãu de competenţã interesele membrilor, la solicitarea acestora, în faţa angajatorilor;
n) promoveazã şi stabileşte relaţii pe plan extern cu instituţii şi organizaţii similare;
o) colaboreazã în domeniul sãu de competenţã cu Ministerul Sãnãtãţii la elaborarea reglementãrilor profesiei de farmacist;
p) organizeazã judecarea cazurilor de încãlcare a normelor de deontologie profesionalã ori a celor care reglementeazã exercitarea profesiei sau a actului profesional;
q) organizeazã centre de pregãtire lingvisticã, necesare pentru exercitarea activitãţii profesionale de cãtre farmaciştii cetãţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European sau ai Confederaţiei Elveţiene;
r) colaboreazã în domeniul sãu de competenţã cu Ministerul Sãnãtãţii, organizaţii patronale şi sindicale, precum şi cu alte asociaţii ori cu organizaţii neguvernamentale, în toate problemele ce privesc asigurarea sãnãtãţii populaţiei.
ART. 12
(1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege şi de prezentul statut, Colegiul Farmaciştilor din România, prin structurile naţionale sau teritoriale, are dreptul de a formula acţiune în justiţie în nume propriu sau în numele membrilor sãi.
(2) Decizia privind deschiderea acţiunii aparţine Biroului executiv al Consiliului Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România, respectiv consiliului colegiului teritorial.
ART. 13
Colegiul Farmaciştilor din România participã, alãturi de celelalte instituţii implicate, la elaborarea contractului-cadru privind furnizarea serviciilor farmaceutice în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 14
(1) Corpul profesional al farmaciştilor este organizat la nivel naţional în cadrul Colegiului Farmaciştilor din România, iar la nivel teritorial, judeţe, respectiv municipiul Bucureşti, prin colegii teritoriale.
(2) Atât Colegiul Farmaciştilor din România, cât şi colegiile teritoriale au de la data constituirii şi înregistrãrii la administraţia financiarã personalitate juridicã, patrimoniu şi buget proprii.
(3) Colegiul Farmaciştilor din România, precum şi colegiile teritoriale înfiinţate şi organizate potrivit legilor anterioare rãmân constituite şi îşi vor continua activitatea potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 15
(1) Denumirea colegiului teritorial este "Colegiul Farmaciştilor din ........................." (se completeazã cu denumirea unitãţii administrativ-teritoriale în care funcţioneazã colegiul respectiv).
(2) Sediul colegiului teritorial este în oraşul reşedinţã de judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti pentru Colegiul Farmaciştilor din Bucureşti.
ART. 16
(1) Raporturile dintre organele de conducere naţionale şi cele teritoriale se stabilesc conform dispoziţiilor legale şi ale prezentului statut.
(2) Raporturile menţionate la alin. (1) vor avea la bazã, în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea, autonomia organismelor locale, respectarea principiului democratic în luarea deciziilor şi a competenţelor speciale stabilite de lege şi de statut.

SECŢIUNEA a 2-a
Organele de conducere la nivel naţional
ART. 17
Organele de conducere ale Colegiului Farmaciştilor din România la nivel naţional sunt:
a) Adunarea generalã naţionalã;
b) Consiliul naţional;
c) Biroul executiv;
d) preşedintele.
ART. 18
(1) Adunarea Generalã Naţionalã a Colegiului Farmaciştilor din România este alcãtuitã din preşedinţii colegiilor teritoriale şi din reprezentanţi aleşi de adunãrile generale locale prin vot direct şi secret.
(2) Norma de reprezentare în Adunarea generalã naţionalã este de 1/50.
(3) Reprezentanţii în Adunarea generalã naţionalã sunt aleşi pe o duratã de 4 ani.
(4) Proporţional cu numãrul de farmacişti înscrişi în evidenţa colegiului teritorial se va alege un numãr de 3-11 membri supleanţi.
ART. 19
Adunarea generalã naţionalã are urmãtoarele atribuţii:
a) adoptã Statutul Colegiului Farmaciştilor din România, precum şi Codul deontologic al farmacistului;
b) aprobã modificarea acestora;
c) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia celui pentru exerciţiul financiar expirat;
d) alege dintre membrii sãi Comisia de cenzori;
e) adoptã declaraţii care sã reflecte poziţia Colegiului Farmaciştilor din România cu privire la aspecte de interes general în ceea ce priveşte profesia de farmacist ori statutul farmacistului în societate;
f) revocã din funcţie membrii aleşi, pentru abateri de la prevederile legii şi ale Statutului Colegiului Farmaciştilor din România, care aduc prejudicii activitãţii organismului profesional.
ART. 20
(1) Adunarea generalã naţionalã adoptã hotãrâri în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, cu majoritate simplã de voturi.
(2) Dacã la prima convocare nu se realizeazã condiţia de cvorum, dupã douã sãptãmâni se va organiza o altã şedinţã, cu aceeaşi ordine de zi, care va putea adopta hotãrâri, indiferent de numãrul membrilor prezenţi, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 19 lit. a) şi b), pentru care este necesarã condiţia de cvorum prevãzutã de lege.
(3) Adunarea generalã naţionalã se întruneşte în şedinţã ordinarã în primul trimestru al anului în curs.
ART. 21
Adunarea generalã naţionalã este condusã de preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România.
ART. 22
Adunarea generalã naţionalã este convocatã de:
a) preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România;
b) Biroul executiv al Consiliului naţional;
c) Consiliul naţional.
ART. 23
(1) Consiliul naţional al Colegiului Farmaciştilor din România este alcãtuit din preşedinţii colegiilor teritoriale, 3 reprezentanţi ai Colegiului Farmaciştilor din Bucureşti, respectiv preşedintele şi 2 vicepreşedinţi, un reprezentant numit de Ministerul Sãnãtãţii ca autoritate de stat şi câte un reprezentant al farmaciştilor din fiecare minister ori instituţie centralã cu reţea sanitarã proprie. Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România poate fi asistat, cu rol consultativ, de cãtre un reprezentant al Academiei de Ştiinţe Medicale, al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Justiţiei.
(2) Cheltuielile de deplasare şi diurna reprezentanţilor în Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România vor fi suportate de cãtre colegiile teritoriale ai cãror reprezentanţi sunt.
(3) Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul reprezentanţilor prevãzuţi la alin. (1).
ART. 24
(1) Consiliul naţional lucreazã în prezenţa a douã treimi din numãrul membrilor cu drept de vot şi decide cu o majoritate absolutã de voturi, cu excepţia deciziilor referitoare la cotizaţie, pentru care sunt necesare voturile favorabile a douã treimi din numãrul total al membrilor.
(2) Deciziile Consiliului naţional sunt obligatorii pentru colegiile teritoriale şi pentru toţi farmaciştii care practicã profesia de farmacist în România.
ART. 25
(1) Consiliul naţional se întâlneşte în şedinţe ordinare o datã pe trimestru sau în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie.
(2) Şedinţele ordinare sunt convocate de cãtre preşedintele Biroului executiv.
ART. 26
Convocarea membrilor Consiliului naţional se va face, dupã caz, prin:
a) scrisoare recomandatã cu confirmare de primire;
b) fax la sediul colegiului local al cãrui membru este respectivul reprezentant sau la unitatea ori instituţia la care reprezentantul îşi desfãşoarã activitatea.
ART. 27
(1) Convocarea în una dintre modalitãţile menţionate mai sus se va face cu cel puţin 7 zile înaintea datei întrunirii Consiliului naţional şi va fi însoţitã de ordinea de zi şi, atunci când este posibil, de materialele, proiectele de decizii, actele normative etc. ce urmeazã a fi adoptate.
(2) Materialele ce urmeazã a fi supuse dezbaterilor pot fi trimise şi prin intermediul poştei electronice.
ART. 28
(1) Şedinţele extraordinare pot fi convocate de cãtre:
a) Biroul executiv;
b) preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România;
c) secretarul general sau oricare alt membru al Biroului executiv, la solicitarea a cel puţin o treime din numãrul membrilor Consiliului naţional.
(2) Procedura de convocare a şedinţelor extraordinare este cea prevãzutã de art. 27.
ART. 29
Atribuţiile Consiliului naţional sunt urmãtoarele:
a) elaboreazã Statutul Colegiului Farmaciştilor din România, precum şi proiectele de modificare a acestuia;
b) elaboreazã Codul deontologic al farmacistului, precum şi proiectele de modificare a acestuia;
c) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii la elaborarea Nomenclatorului de specialitãţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţã medicalã;
d) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii la elaborarea tematicilor, metodologiilor, concursurilor şi examenelor pentru farmacişti;
e) stabileşte sistemul de credite de educaţie continuã, pe baza cãruia se evalueazã activitatea de perfecţionare profesionalã a farmaciştilor;
f) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii la elaborarea normelor privind exercitarea profesiei de farmacist pe teritoriul României;
g) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii şi Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii la elaborarea strategiei şi programelor privind dezvoltarea învãţãmântului farmaceutic;
h) fixeazã cotizaţia care trebuie plãtitã obligatoriu de cãtre fiecare farmacist consiliului judeţean sau al municipiului Bucureşti, stabilind partea din aceastã cotizaţie care trebuie viratã cãtre Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România;
i) gestioneazã bunurile Colegiului Farmaciştilor din România şi poate sã creeze şi sã subvenţioneze acţiuni interesând profesiunea, acţiuni de întrajutorare sau de sponsorizare;
j) soluţioneazã, prin comisiile de specialitate ale Colegiului Farmaciştilor din România, în termen de 30 de zile de la înregistrare, contestaţiile formulate împotriva deciziilor date de consiliile judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, în conformitate cu regulamentele proprii;
k) alege, dintre membrii sãi, Biroul executiv al Colegiului Farmaciştilor din România;
l) propune Adunãrii generale naţionale proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli al Colegiului Farmaciştilor din România;
m) alege, dintre membrii sãi, pe cei care vor forma comisiile de lucru;
n) stabileşte indemnizaţiile membrilor Biroului executiv şi indemnizaţia de şedinţã a membrilor Comisiei superioare de disciplinã;
o) avizeazã reînscrierea farmaciştilor care au pierdut calitatea de membru al Colegiului Farmaciştilor din România, conform Codului deontologic al farmacistului.
ART. 30
(1) Consiliul naţional stabileşte, în domeniul sãu de competenţã, strategia şi planul anual de control şi supraveghere a modului de exercitare a profesiei de farmacist, precum şi condiţiile în care se desfãşoarã aceasta.
(2) Reprezentanţii Colegiului Farmaciştilor din România, anume desemnaţi, au dreptul de a desfãşura activitãţi de control şi supraveghere privind modul de exercitare a profesiei de farmacist în toate unitãţile farmaceutice din România.
ART. 31
(1) În cadrul Consiliului naţional, pentru realizarea atribuţiilor, funcţioneazã urmãtoarele comisii de lucru:
1. Comisia de studii şi strategii de dezvoltare;
2. Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt;
3. Comisia economico-socialã şi de asigurãri sociale de sãnãtate;
4. Comisia de eticã şi deontologie profesionalã;
5. Comisia imagine, relaţii interne şi externe;
6. Comisia acreditãri, avizãri şi autorizãri;
7. Comisia administrativã şi financiar-contabilã.
(2) La nivel local se poate adopta o organizare asemãnãtoare.
ART. 32
(1) În funcţie de necesitãţile concrete, Consiliul naţional poate aproba înfiinţarea unor comisii de lucru ori a unor comisii consultative.
(2) Aceste comisii pot avea activitate permanentã sau temporarã.
ART. 33
(1) Corespunzãtor acestor comisii de lucru ale Consiliului naţional, în cadrul Colegiului Farmaciştilor din România se pot înfiinţa, ca structuri tehnice sau administrative, departamente.
(2) Departamentele vor fi coordonate de cãtre unul dintre membrii Biroului executiv şi, în funcţie de numãrul de posturi şi de schema de personal aprobatã de Consiliul naţional, vor fi asigurate cu personal tehnic de specialitate sau administrativ.
(3) Consiliul naţional va aproba regulamentele de organizare şi funcţionare a departamentelor.
ART. 34
Biroul executiv al Consiliul naţional este format dintr-un preşedinte, 3 vicepreşedinţi şi un secretar general, aleşi în mod individual de cãtre Consiliul naţional dintre membrii sãi.
ART. 35
(1) Biroul executiv lucreazã legal în prezenţa a 3 dintre membrii sãi şi ia decizii valabile cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Biroul executiv se întruneşte o datã la douã sãptãmâni sau ori de câte ori este cazul, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 dintre membrii sãi.
ART. 36
Atribuţiile Biroului executiv:
a) asigurã activitatea permanentã a Colegiului Farmaciştilor din România între şedinţele Consiliului naţional;
b) aprobã angajarea de personal şi asigurã execuţia bugetului Colegiului Farmaciştilor din România;
c) întocmeşte raportul anual de activitate şi gestiune, pe care îl supune aprobãrii Consiliului naţional;
d) acceptã donaţiile, legatele şi sponsorizãrile fãcute Colegiului Farmaciştilor din România şi le face publice în presa de specialitate;
e) executã hotãrârile Adunãrii generale naţionale şi ale Consiliului naţional;
f) elaboreazã şi supune spre avizare Consiliului naţional proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli ale colegiilor teritoriale;
g) informeazã Consiliul naţional cu privire la deciziile emise între şedinţele acestuia;
h) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de cãtre Consiliul naţional.
ART. 37
Biroul executiv coordoneazã activitatea comisiilor de lucru ale Consiliului naţional.
ART. 38
În exercitarea mandatului, membrii Biroului executiv, precum şi membrii birourilor consiliilor colegiilor teritoriale vor primi o indemnizaţie lunarã, al cãrei cuantum va fi aprobat, dupã caz, de Consiliul naţional, respectiv de consiliile colegiilor teritoriale.
ART. 39
Preşedintele Biroului executiv este preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România.
ART. 40
Atribuţiile preşedintelui:
a) reprezintã Colegiul Farmaciştilor din România în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate;
b) încheie contracte şi convenţii în numele Colegiului Farmaciştilor din România, cu aprobarea Biroului executiv;
c) convoacã şi conduce şedinţele Adunãrii generale şi ale Consiliului naţional;
d) duce la îndeplinire deciziile Biroului executiv, hotãrârile Consiliului naţional date în sarcina sa şi rezolvã problemele şi lucrãrile curente;
e) angajeazã personalul de specialitate şi administrativ;
f) îndeplineşte orice alte sarcini încredinţate de Consiliul naţional ori de Biroul executiv.
ART. 41
(1) Preşedintele Biroului executiv pãstreazã şi foloseşte ştampila Colegiului Farmaciştilor din România şi are drept de semnãturã în bancã.
(2) În lipsa sa, preşedintele poate mandata pe oricare dintre membrii Biroului executiv pentru a realiza competenţele care îi revin sau numai o parte dintre acestea.

SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile comisiilor de specialitate ale Consiliului naţional
ART. 42
Comisiile de specialitate ale Consiliului naţional sunt competente în probleme integrative şi de strategie şi îndeplinesc atribuţiile stabilite de prezentul statut sau prin hotãrâre a Consiliului naţional.
ART. 43
Comisia de studii şi strategii de dezvoltare exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã situaţia personalului şi a serviciilor farmaceutice, în funcţie de nevoile României;
b) propune obiective strategice, programe şi proiecte de dezvoltare şi restructurare a activitãţii Colegiului Farmaciştilor din România;
c) planificã realizarea programelor;
d) monitorizeazã şi realizeazã proiecte;
e) elaboreazã informãri şi sinteze pentru Biroul executiv şi Consiliul naţional.
ART. 44
Comisia de studii şi strategii de dezvoltare realizeazã sinteze în legãturã cu aplicarea sistemului normativ în materie profesionalã şi propune Consiliului naţional şi Biroului executiv adoptarea mãsurilor strategice efective pentru modificarea şi adoptarea actelor normative în beneficiul societãţii româneşti şi al corpului profesional din România.
ART. 45
Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt urmãreşte şi controleazã în activitatea sa realizarea obiectivelor profesionale ale farmaciştilor din România prin programe de educaţie continuã, specializare, ridicare şi menţinere a standardelor de calitate a actului profesional, acces egal şi echitabil la grade şi titluri specifice profesiei.
ART. 46
Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt îşi desfãşoarã activitatea pe urmãtoarele direcţii:
a) educaţie profesionalã continuã;
b) examene şi concursuri;
c) învãţãmânt profesional şi alte forme de pregãtire profesionalã;
d) ştiinţe profesionale;
e) practicã independentã a profesiei de farmacist.
ART. 47
Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt analizeazã şi propune îmbunãtãţirea legislaţiei în domeniul sanitar şi ia mãsurile necesare asigurãrii unui cadru legal, coerent şi adecvat practicii profesionale. Ea are drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare şi asigurare a calitãţii îngrijirilor profesionale: acreditare, standardizare, certificate de calitate, reguli de bunã practicã profesionalã etc.
ART. 48
Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt organizeazã şi coordoneazã funcţionarea specialitãţilor profesionale la standarde corespunzãtoare, studiazã raporturile de competenţã dintre diferitele specialitãţi profesionale şi asigurã suportul informaţional necesar pregãtirii profesionale.
ART. 49
În realizarea competenţelor sale Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt îndeplineşte şi urmãtoarele activitãţi:
a) studiazã situaţia producţiei, aprovizionãrii şi cererii de medicamente, recomandând organelor competente scoaterea unor medicamente din nomenclator sau un regim special de compensare ori gratuitate pentru anumite categorii;
b) promoveazã ridicarea continuã a nivelului profesional, facilitând participarea farmaciştilor la programe de perfecţionare profesionalã din ţarã sau din strãinãtate;
c) sprijinã procurarea de materiale documentare de specialitate, precum şi organizarea de manifestãri profesionale şi ştiinţifice;
d) elaboreazã programe şi standarde de acreditare periodicã a competenţei profesionale;
e) organizeazã o subcomisie pentru probleme de rezidenţiat şi alte forme de învãţãmânt profesional;
f) propune organelor competente cifra de şcolarizare în învãţãmântul farmaceutic.
ART. 50
Comisia economico-socialã şi de asigurãri sociale de sãnãtate susţine obiectivele economice şi sociale ale corpului profesional, adaptându-le în permanenţã condiţiilor existente în plan naţional şi internaţional.
ART. 51
Comisia economico-socialã şi de asigurãri sociale de sãnãtate reprezintã farmaciştii care lucreazã în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, urmãrind apãrarea drepturilor, intereselor şi a demnitãţii profesiunii de farmacist, precum şi eliminarea oricãror ingerinţe în exercitarea actului profesional. Totodatã, Comisia economico-socialã şi de asigurãri sociale de sãnãtate supravegheazã desfãşurarea raporturilor dintre farmaciştii care lucreazã în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, luând toate mãsurile care se impun pentru asigurarea libertãţii profesiei şi a apãrãrii statutului farmacistului în societate, inclusiv cu privire la raportul dintre importanţa socialã a activitãţii profesionale şi veniturile farmacistului.
ART. 52
(1) Preşedintele Comisiei economico-sociale şi de asigurãri sociale de sãnãtate reprezintã Colegiul Farmaciştilor din România şi farmaciştii din sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate în faţa organismelor specializate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la nivel central.
(2) La nivel local, reprezentativitatea se va realiza pe baza principiilor autonomiei organizatorice, funcţionale şi financiare.
ART. 53
Preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România împreunã cu preşedintele Comisiei economico-sociale şi de asigurãri sociale de sãnãtate reprezintã Colegiul Farmaciştilor din România la nivel central pentru negocierea, elaborarea, încheierea sau încetarea contractelor-cadru privind furnizarea serviciilor profesionale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
ART. 54
Comisiile economico-sociale şi de asigurãri sociale de sãnãtate de la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti supravegheazã modul de aplicare a negocierilor realizate de cãtre Colegiul Farmaciştilor din România la nivel central, în sensul cã:
a) îi asistã, la cerere, pe membrii lor la încheierea contractelor individuale privind furnizarea de servicii profesionale;
b) reprezintã şi apãrã interesele membrilor lor în faţa partenerilor contractuali;
c) susţin posibilitatea membrilor lor de a munci cât mai mult, dacã o doresc, cu asigurarea veniturilor corespunzãtoare muncii depuse;
d) oferã consultaţii de specialitate cu privire la încheierea, executarea şi încetarea contractelor privind furnizarea de servicii profesionale în cadrul sistemului de asigurãri de sãnãtate;
e) intervin prompt şi acţioneazã prin toate mijloacele legale atunci când sunt încãlcate drepturile ce decurg din încheierea contractelor privind furnizarea de servicii profesionale.
ART. 55
Prin intermediul comisiei economico-sociale şi de asigurãri sociale de sãnãtate de la nivel judeţean sau al municipiului Bucureşti, Colegiul Farmaciştilor din România organizeazã şi încurajeazã activitãţile cultural-artistice şi sportive ale membrilor sãi şi familiilor acestora, gospodãreşte şi dezvoltã baza proprie de recreare şi sport, contribuie la protejarea membrilor sãi şi a familiilor acestora prin acordarea, în limita posibilitãţilor, de ajutoare materiale.
ART. 56
Comisia de eticã şi deontologie profesionalã are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte şi controleazã respectarea de cãtre farmacişti a Codului deontologic al farmacistului;
b) analizeazã evoluţia normelor deontologice în practica europeanã şi internaţionalã;
c) face propuneri de modificare a Codului deontologic al farmacistului.
ART. 57
Judecarea cazurilor ce constituie abatere disciplinarã se face în temeiul cadrului legal, al prezentului statut, al Codului deontologic al farmacistului, al regulamentelor de ordine internã ale unitãţilor farmaceutice şi al fişei postului, asigurându-se o înaltã moralitate profesionalã în rândurile corpului profesional.
ART. 58
Excluderea unui membru din cadrul Colegiului Farmaciştilor din România implicã retragerea dreptului de liberã practicã.
ART. 59
(1) În cazul unor acţiuni care lezeazã onoarea profesionalã a membrilor Colegiului Farmaciştilor din România şi/sau a corpului profesional în ansamblu, indiferent de mijloacele de realizare, Comisia de eticã şi deontologie profesionalã va uza de dreptul la replicã, cerând ferm autorilor unor astfel de acţiuni sã le retracteze sau sã le rectifice.
(2) La nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, astfel de atribuţii se realizeazã pe baza principiului autonomiei organizatorice şi funcţionale.
ART. 60
Prin comisia de eticã şi deontologie profesionalã de la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti se sesizeazã încercarea de practicã ilegalã a profesiei de farmacist pe teritoriul României. Dreptul de a susţine acţiunea în justiţie revine preşedintelui consiliului colegiului teritorial.
ART. 61
Comisia imagine, relaţii interne şi externe are ca obiectiv realizarea legãturilor dintre Colegiul Farmaciştilor din România şi structuri guvernamentale, neguvernamentale, judeţene, naţionale şi internaţionale. Relaţia cu publicul şi massmedia se asigurã prin intermediul unui purtãtor de cuvânt sau al preşedintelui acestei comisii.
ART. 62
Comisia acreditãri, avizãri şi autorizãri are ca obiectiv impunerea unor standarde şi criterii de asigurare a calitãţii actului profesional pe teritoriul României. În acest sens, comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã împreunã cu structurile de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii şi din Ministerul Sãnãtãţii verificarea, validarea şi echivalarea calificãrii membrilor sãi;
b) elaboreazã şi propune criteriile şi metodologia pentru acordarea şi revocarea avizului de liberã practicã;
c) participã la şedinţele comisiilor centrale de acreditãri profesionale din cadrul sistemului de asigurãri de sãnãtate;
d) duce la îndeplinire alte sarcini trasate de Consiliul naţional.
ART. 63
Prin comisiile acreditãri, avizãri şi autorizãri judeţene, respectiv cea de la nivelul municipiului Bucureşti, Colegiul Farmaciştilor din România îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) ţine evidenţa farmaciştilor cu drept de liberã practicã şi a farmaciilor din raza judeţului respectiv sau a municipiului Bucureşti;
b) avizeazã regulamentele de ordine interioarã ale unitãţilor farmaceutice, precum şi fişele de atribuţii ale postului de farmacist;
c) supravegheazã modul de exercitare a profesiei de cãtre farmacişti;
d) analizeazã cazurile de exercitare ilegalã a profesiei de farmacist cu care este sesizat şi înainteazã la rândul sãu dosarul organelor competente.
ART. 64
Comisia administrativã şi financiar-contabilã are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã asistenţa juridicã curentã a Colegiului Farmaciştilor din România, alta decât cea legatã de exercitarea profesiei de farmacist, inclusiv fundamentarea juridicã a deciziilor Consiliului naţional;
b) gestioneazã patrimoniul şi ţine evidenţa financiar-contabilã;
c) centralizeazã cotizaţiile şi celelalte venituri;
d) asigurã activitatea de biroticã;
e) propune Consiliului naţional nivelul cotizaţiei şi al pãrţii din aceasta care trebuie viratã de structurile judeţene cãtre organele centrale;
f) fundamenteazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
g) fundamenteazã şi propune Biroului executiv al Consiliului naţional necesarul de personal de execuţie;
h) controleazã gestiunea colegiilor teritoriale;
i) pregãteşte şi asigurã desfãşurarea şedinţelor Adunãrii generale naţionale, Consiliului naţional şi Biroului executiv.

SECŢIUNEA a 4-a
Personalul
ART. 65
În funcţie de necesitãţile şi în limita numãrului de posturi şi a schemei de organizare şi funcţionare aprobate de Consiliul naţional, Biroul executiv poate angaja personal de specialitate, tehnic şi administrativ.
ART. 66
Pentru lucrãri de specialitate care nu presupun o activitate continuã sau pentru consultaţii de specialitate în anumite domenii, Biroul executiv poate contracta servicii plãtite pe lucrare, temã sau proiect, cu specialişti în domeniu.
ART. 67
Activitatea administrativã curentã a Colegiului Farmaciştilor din România poate fi condusã de un director general executiv.

CAP. IV
Structurile teritoriale

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 68
(1) La nivelul fiecãrui judeţ, respectiv al municipiului Bucureşti se organizeazã câte un colegiu al farmaciştilor, format din toţi farmaciştii care exercitã profesia în unitatea administrativ-teritorialã respectivã.
(2) Colegiile farmaciştilor au personalitate juridicã, patrimoniu şi buget propriu.
(3) Sediul colegiului este în oraşul de reşedinţã a judeţului, respectiv în municipiul Bucureşti, pentru Colegiul Farmaciştilor din Bucureşti.
(4) Niciun colegiu teritorial nu poate funcţiona în afara Colegiului Farmaciştilor din România.
ART. 69
Organele de conducere la nivelul colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti sunt:
a) adunarea generalã;
b) consiliul;
c) biroul consiliului;
d) preşedintele.
ART. 70
(1) Adunarea generalã este formatã din toţi farmaciştii cu drept de liberã practicã înregistraţi la colegiul respectiv şi care îşi desfãşoarã activitatea de bazã în raza colegiului teritorial respectiv.
(2) Adunarea generalã alege reprezentanţii în consiliul colegiului şi reprezentanţii în Adunarea generalã naţionalã.
ART. 71
Adunarea generalã se întruneşte în primul trimestru al anului în şedinţã ordinarã şi, în mod excepţional, în şedinţe extraordinare.
ART. 72
Şedinţele pot fi convocate de:
a) consiliu;
b) preşedintele colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
c) biroul consiliului colegiului teritorial;
d) o treime din numãrul membrilor;
e) preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România, la solicitarea Consiliului naţional.
ART. 73
Adunarea generalã are urmãtoarele atribuţii:
a) alege membrii consiliului;
b) alege reprezentanţii în Adunarea generalã naţionalã;
c) alege dintre membrii sãi pe cei care vor alcãtui comisia de cenzori, formatã din 3 membri;
d) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli;
e) aprobã execuţia bugetarã;
f) descarcã de gestiune consiliul;
g) analizeazã raportul de activitate al consiliului.

SECŢIUNEA a 2-a
Consiliul colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti
ART. 74
(1) Consiliul colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti are un numãr de membri proporţional cu numãrul farmaciştilor înscrişi în evidenţa colegiului la data organizãrii alegerilor, aleşi de adunarea generalã conform proporţiilor stabilite de lege.
(2) Consiliul lucreazã în prezenţa a douã treimi din numãrul membrilor cu drept de vot şi decide cu o majoritate absolutã de voturi.
ART. 75
Principalele atribuţii ale consiliilor colegiilor teritoriale sunt urmãtoarele:
a) conduc activitatea colegiilor între şedinţele adunãrii generale;
b) aleg individual şi pe funcţii membrii biroului consiliului;
c) elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare;
d) aprobã indemnizaţiile lunare ale membrilor biroului consiliului;
e) duc la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale;
f) aplicã şi urmãresc ducerea la îndeplinire a hotãrârilor organelor naţionale ale Colegiului Farmaciştilor din România;
g) aleg dintre membrii lor comisiile de lucru;
h) apãrã şi reprezintã interesele profesionale ale membrilor lor, inclusiv în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor autoritãţi publice.

SECŢIUNEA a 3-a
Biroul consiliului
ART. 76
Biroul consiliului este format din: preşedinte, 3 vicepreşedinţi şi un secretar, aleşi în mod individual de consiliu dintre membrii sãi.
ART. 77
(1) Biroul consiliului se întruneşte în şedinţe ordinare lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a cel puţin 2 dintre membrii sãi.
(2) Biroul consiliului lucreazã în prezenţa a cel puţin 3 dintre membrii sãi şi ia decizii cu votul a cel puţin 3 membri.
ART. 78
Biroul consiliului are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã activitatea colegiului între şedinţele consiliului;
b) aprobã angajarea de personal şi asigurã execuţia bugetului;
c) executã hotãrârile adunãrii generale şi ale consiliului;
d) elaboreazã şi supune spre avizare consiliului proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
e) executã deciziile organelor naţionale de conducere şi rãspunde de ducerea lor la îndeplinire;
f) informeazã consiliul cu privire la deciziile emise şi activitatea desfãşuratã între şedinţele consiliului.

CAP. V
Venituri şi cheltuieli

ART. 79
Veniturile Colegiului Farmaciştilor din România şi ale colegiilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti se constituie din:
a) taxa de înscriere;
b) cotizaţiile lunare ale membrilor;
c) contravaloarea serviciilor prestate membrilor sau persoanelor fizice şi juridice;
d) donaţii şi sponsorizãri de la persoane fizice şi juridice;
e) legate;
f) drepturi editoriale;
g) încasãri din vânzarea publicaţiilor proprii;
h) fonduri rezultate din manifestãrile culturale şi ştiinţifice;
i) organizarea de cursuri de educaţie profesionalã continuã;
j) alte surse.
ART. 80
Taxa de înscriere în Colegiul Farmaciştilor din România este de 10% din salariul minim pe economie.
ART. 81
(1) Cotizaţiile datorate şi neplãtite, în termenul fixat de cãtre consiliul colegiului teritorial, de cãtre membrii Colegiului Farmaciştilor din România determinã plata unor penalitãţi de 1% pe zi întârziere din valoarea datoratã.
(2) Aceeaşi penalitate se va aplica şi colegiilor teritoriale care nu varsã cãtre organele naţionale partea de cotizaţie stabilitã de Consiliul naţional.
ART. 82
(1) Neplata cotizaţiei datorate Colegiului Farmaciştilor din România pe o perioadã de 6 luni şi dupã atenţionarea scrisã a consiliului colegiului teritorial se sancţioneazã cu suspendarea dreptului de liberã practicã pânã la plata cotizaţiei datorate şi a penalitãţilor aferente.
(2) Sancţiunea se aplicã de comisia de disciplinã, la sesizarea comisiei administrative şi financiar-contabile a colegiului teritorial.
(3) Decizia de suspendare se comunicã Ministerului Sãnãtãţii, casei de asigurãri de sãnãtate judeţene şi angajatorului farmacistului suspendat.
ART. 83
(1) Cuantumul cotizaţiei de membru al Colegiului Farmaciştilor din România, precum şi partea din aceasta care trebuie vãrsatã cãtre forurile naţionale se stabilesc de Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România.
(2) Partea din cotizaţie aferentã funcţionãrii forurilor naţionale va fi viratã pânã cel târziu la sfârşitul lunii urmãtoare celei pentru care a fost perceputã cotizaţia.
ART. 84
(1) Partea de cotizaţie datoratã Consiliului Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România, nefiind venit al consiliilor colegiilor teritoriale, se va vira cãtre acesta înaintea oricãror altor plãţi.
(2) Obligaţia de a urmãri şi de a efectua vãrsarea cotei aferente Consiliului naţional revine preşedintelui consiliului colegiului teritorial.
ART. 85
Veniturile pot fi utilizate pentru cheltuieli cu organizarea şi funcţionarea, cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi servicii, cheltuieli de capital, perfecţionarea pregãtirii profesionale, acordarea de burse prin concurs farmaciştilor, întrajutorarea farmaciştilor cu venituri mici, crearea de instituţii cu scop filantropic şi ştiinţific, alte cheltuieli aprobate, dupã caz, de consiliul colegiului teritorial, respectiv de Consiliul naţional.
ART. 86
(1) Colegiul Farmaciştilor din România, la nivel central, va avea cont bancar. Dreptul de semnãturã în bancã aparţine preşedintelui Colegiului Farmaciştilor din România. Acesta poate împuternici şi o altã persoanã cu dreptul de semnãturã în bancã.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã şi colegiilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 87
(1) Preşedinţii consiliilor colegiilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti vor trimite pânã la sfârşitul lunii martie copii de pe bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul în curs, aprobat de consiliul colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, şi copii de pe bilanţul şi contul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul anterior.
(2) Copiile vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre preşedintele consiliului colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 88
Membrii Colegiului Farmaciştilor din România care sunt excluşi nu au niciun drept sã revendice vreo parte din patrimoniul sau din veniturile acestuia şi nici sã ridice pretenţii asupra taxelor de înscriere, cotizaţiilor sau altor eventuale contribuţii bãneşti ori materiale.

CAP. VI
Alegerea organelor de conducere şi a membrilor comisiilor de disciplinã

SECŢIUNEA 1
Alegerea reprezentanţilor
ART. 89
(1) Membrii Colegiului Farmaciştilor din România pot fi aleşi în organele de conducere ale Colegiului Farmaciştilor din România.
(2) Perioada organizãrii alegerilor se stabileşte de Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România.
ART. 90
Funcţiile de preşedinte, vicepreşedinte şi secretar, atât de la nivel teritorial, cât şi central, sunt incompatibile cu:
a) o funcţie corespunzãtoare dintr-un sindicat profesional;
b) o funcţie de conducere în structura Ministerului Sãnãtãţii: ministru, secretar de stat, şef de departament, director general, director general adjunct, director şi director adjunct;
c) calitatea de angajat al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate ori al caselor de asigurãri de sãnãtate judeţene.
ART. 91
Membrii consiliului colegiului teritorial, precum şi reprezentanţii în Adunarea generalã naţionalã se aleg prin vot direct, secret şi liber exprimat de cãtre membrii adunãrilor generale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 92
Dreptul de vot, precum şi dreptul de a fi ales în organele de conducere le au numai farmaciştii membri ai Colegiului Farmaciştilor din România, care au cotizaţia datoratã colegiului plãtitã la zi.
ART. 93
(1) Dreptul de a alege şi de a fi ales se pot exercita numai în cadrul colegiului al cãrui membru este farmacistul respectiv.
(2) Dovada calitãţii de membru al colegiului teritorial se va face, acolo unde alegãtorul nu se gãseşte pe lista alegãtorilor, cu ultima chitanţã dovedind plata cotizaţiei.
ART. 94
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor se vor organiza comisii electorale locale de cãtre consiliile colegiilor teritoriale, respectiv o comisie electoralã centralã organizatã de Biroul executiv al Consiliului naţional şi aprobatã de Consiliul naţional.
(2) Comisia electoralã centralã va coordona desfãşurarea alegerilor şi va emite decizii de îndrumare în vederea aplicãrii Regulamentului electoral ori a procedurilor electorale.
ART. 95
(1) Membrii comisiilor electorale nu pot candida la posturile elective din cadrul Colegiului Farmaciştilor din România în legislatura pentru care se organizeazã alegerile.
(2) Înaintea alegerii în aceastã funcţie ei se vor angaja în scris sã nu candideze la o funcţie electivã în legislatura pentru care se organizeazã respectivele alegeri.
ART. 96
Membrii Biroului executiv sunt aleşi în mod individual cu majoritate de voturi de cãtre Consiliul naţional, respectiv de cãtre consiliile colegiilor teritoriale.
ART. 97
(1) Alegerile structurilor de conducere, precum şi ale comisiilor de disciplinã se vor desfãşura în baza unui regulament electoral aprobat de Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România.
(2) Perioada organizãrii alegerilor se stabileşte de cãtre Consiliul naţional.

SECŢIUNEA a 2-a
Încetarea calitãţii de reprezentant sau de membru în Biroul executiv
ART. 98
(1) Încetarea calitãţii de membru al organelor de conducere sau de reprezentant în organele de conducere intervine în urmãtoarele situaţii:
a) demisie;
b) incompatibilitate;
c) deces;
d) pierderea calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România;
e) revocare;
f) imposibilitatea exercitãrii calitãţii.
(2) Locul rãmas vacant va fi ocupat de cãtre primul membru supleant.
(3) Locul vacant din cadrul Biroului executiv se ocupã prin alegerea unui alt membru.
ART. 99
(1) Revocarea din funcţie sau din calitatea de reprezentant în organele de conducere ale Colegiului Farmaciştilor din România, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se face cu majoritatea calificatã a forului care l-a ales pe cel în cauzã.
(2) Revocarea se poate face în cazul încãlcãrilor grave ale legii, ale prezentului statut sau ale regulamentelor care organizeazã şi reglementeazã exercitarea profesiei de farmacist.
ART. 100
(1) Membrii organelor de conducere care lipsesc nemotivat la:
a) douã şedinţe într-un an ale adunãrilor generale;
b) 3 şedinţe într-un an ale Consiliului naţional sau ale consiliului colegiului teritorial;
c) 3 şedinţe pe semestru ale Biroului executiv al Consiliului naţional, respectiv ale biroului consiliului colegiului teritorial, sunt revocaţi de drept.
(2) Constatarea revocãrii se face prin:
a) hotãrârea Adunãrii generale naţionale pentru membrii Consiliului naţional, la sesizarea Biroului executiv;
b) hotãrârea Consiliului naţional pentru membrii Biroului executiv al Consiliului naţional, la sesizarea a 3 dintre membrii Biroului executiv;
c) decizia Biroului executiv al Consiliului naţional pentru membrii organelor teritoriale de conducere, la sesizarea biroului consiliului colegiului teritorial.
(3) Sesizarea va fi însoţitã de dovada absenţei membrului în cauzã.

CAP. VII
Rãspunderea disciplinarã

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 101
Constituie abatere disciplinarã fapta sãvârşitã cu vinovãţie, prin care se încalcã jurãmântul depus, legile şi regulamentele specifice profesiei de farmacist, Codul deontologic al farmacistului, prevederile prezentului statut, deciziile adoptate de Colegiul Farmaciştilor din România, precum şi orice altã faptã sãvârşitã în legãturã cu profesia sau în afara acesteia, care este de naturã sã prejudicieze onoarea şi prestigiul profesiei sau ale corpului profesional.
ART. 102
(1) Abaterea disciplinarã angajeazã rãspunderea disciplinarã a fãptuitorului, cãruia i se va aplica una dintre urmãtoarele sancţiuni:
a) mustrare;
b) avertisment;
c) vot de blam;
d) suspendarea temporarã, într-un interval de 6-12 luni, a calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România;
e) retragerea calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România.
(2) La sancţiunile prevãzute la alin. (1) se poate prevedea, dupã caz, obligarea celui sancţionat la efectuarea unor cursuri de perfecţionare sau de educaţie farmaceuticã ori a altor forme de pregãtire profesionalã.
ART. 103
Rãspunderea disciplinarã a farmacistului nu exclude rãspunderea civilã, penalã, administrativã sau materialã a acestuia.
ART. 104
Acţiunea disciplinarã poate fi pornitã în termen de cel mult 6 luni de la data sãvârşirii faptei sau de la data luãrii la cunoştinţã.
ART. 105
Sancţiunile aplicate se radiazã dupã cum urmeazã:
a) mustrarea, avertismentul şi votul de blam, în termen de 6 luni de la data aplicãrii lor;
b) suspendarea pe o duratã determinatã a calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România, în termen de un an de la data expirãrii perioadei de suspendare.
ART. 106
Dacã prin decizia comisiei de disciplinã au fost dispuse şi mãsuri privind efectuarea unor cursuri de perfecţionare sau de educaţie farmaceuticã ori alte forme de pregãtire profesionalã, radierea sancţiunii se va face numai dupã prezentarea dovezilor privind îndeplinirea mãsurilor dispuse în acest sens de comisia de disciplinã.
ART. 107
Repetarea unei abateri disciplinare pânã la radierea sancţiunii aplicate constituie o circumstanţã agravantã, ce va fi avutã în vedere la aplicarea unei eventuale alte sancţiuni.
ART. 108
Consiliile colegiilor teritoriale sunt obligate sã ţinã evidenţa sancţiunilor aplicate fiecãrui membru şi sã comunice situaţia disciplinarã la cererea organelor de conducere de la nivel naţional.
ART. 109
(1) La nivelul fiecãrui colegiu teritorial se va organiza şi va funcţiona o comisie de disciplinã profesionalã, alcãtuitã din 3 membri, dintre care unul desemnat de direcţia de sãnãtate publicã teritorialã.
(2) La nivelul Colegiului Farmaciştilor din România se va organiza şi va funcţiona Comisia superioarã de disciplinã, alcãtuitã din 5 membri, dintre care unul este desemnat de Ministerul Sãnãtãţii.
(3) Membrii comisiei de disciplinã sunt aleşi de adunarea generalã dintre farmaciştii cu o vechime de peste 7 ani în profesie şi care nu au avut abateri disciplinare în ultimii 5 ani.
(4) Funcţia de membru al comisiei de disciplinã este incompatibilã cu orice altã funcţie în cadrul colegiului.
(5) Calitatea de membru al comisiei de disciplinã înceteazã în condiţiile legii.
(6) La nivelul fiecãrei comisii de disciplinã membrii acesteia îşi vor alege un preşedinte care, separat de activitatea în comisii, va conduce activitatea administrativã.
(7) Separat de membrii titulari vor fi aleşi 3 membri supleanţi.
ART. 110
(1) Comisiile de disciplinã ale Colegiului Farmaciştilor din România se organizeazã şi funcţioneazã în baza legii şi a Statutului Colegiului Farmaciştilor din România.
(2) Indemnizaţia de şedinţã a membrilor comisiilor de disciplinã de la nivelul colegiilor teritoriale şi a membrilor Comisiei superioare de disciplinã, precum şi decontarea cheltuielilor fãcute de aceştia se vor stabili de consiliul colegiului teritorial, respectiv de Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România.
(3) În termen de maximum 10 zile de la primirea mandatelor, comisiile de disciplinã de la nivelul colegiilor teritoriale şi Comisia superioarã de disciplinã de la nivelul Colegiul Farmaciştilor din România îşi vor alege, cu majoritate simplã de voturi, un preşedinte.
ART. 111
(1) Preşedintele comisiei de disciplinã are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi conduce activitatea comisiei;
b) organizeazã completele de judecatã a cauzelor disciplinare;
c) elaboreazã hotãrârile comisiei;
d) rãspunde de evidenţa cauzelor disciplinare;
e) reprezintã comisia de disciplinã în faţa autoritãţilor şi instituţiilor publice;
f) informeazã organele de conducere ale colegiului despre activitatea comisiei şi despre problemele apãrute în cursul desfãşurãrii cercetãrilor disciplinare ori soluţionãrii cauzelor;
g) propune proiectul de buget necesar desfãşurãrii activitãţii comisiei;
h) prezintã adunãrii generale raportul anual al activitãţii comisiei.
ART. 112
(1) Şedinţele de judecatã a cauzelor disciplinare nu sunt publice.
(2) Pe parcursul audierii, farmacistul poate fi asistat de un coleg sau de un avocat.
ART. 113
Membrii comisiilor de disciplinã, precum şi persoanele implicate în activitatea comisiei de judecatã sunt obligate sã pãstreze confidenţialitatea cu privire la toate datele şi informaţiile de care au luat cunoştinţã.
ART. 114
(1) Desfãşurarea şedinţelor de judecatã vor fi consemnate sub formã de procese-verbale de şedinţã.
(2) Fiecare proces-verbal va fi semnat la sfârşitul şedinţei de membrii comisiei şi va fi anexat la dosarul cauzei disciplinare.
(3) Procesul-verbal va putea fi întocmit şi de personalul administrativ.
ART. 115
Procesul-verbal de şedinţã, întocmit la fiecare şedinţã, va conţine urmãtoarele elemente:
a) data în care a avut loc şedinţa;
b) membrii comisiei de disciplinã;
c) consemnarea celor întâmplate în timpul şedinţei;
d) actele ori înscrisurile depuse la dosarul cauzei disciplinare;
e) mãsurile dispuse în soluţionarea cauzei de cãtre comisia de disciplinã;
f) semnãturile membrilor comisiei de disciplinã şi a persoanei care a redactat procesul-verbal.
ART. 116
(1) Procesul-verbal se va ataşa, împreunã cu celelalte documente, la dosarul cauzei disciplinare.
(2) Toate filele dosarului disciplinar vor fi numerotate în ordinea în care au fost primite şi pãstrate şnuruit în dosarul disciplinar (se va numerota şi şnurui tot ce se depune în dosar: sesizarea, decizia biroului, adresa de convocare a farmacistului sau a altor persoane, dovezile de comunicare, acte medicale sau alte înscrisuri, declaraţiile martorilor etc.).
ART. 117
(1) Toate adresele sau comunicãrile fãcute de cãtre comisia de disciplinã se vor trimite prin intermediul unei scrisori recomandate cu confirmare de primire sau se vor înmâna sub semnãtura de primire persoanei cãreia îi sunt destinate.
(2) Un exemplar al adreselor sau comunicãrilor se va pãstra la dosarul cauzei disciplinare împreunã cu dovada de primire sau de înmânare.
ART. 118
Comisia de disciplinã are dreptul sã efectueze toate actele necesare soluţionãrii cauzei.
ART. 119
Unitãţile sanitare sau farmaceutice au obligaţia de a pune la dispoziţia comisiilor de disciplinã sau persoanelor desemnate cu investigarea abaterii disciplinare documentele profesionale solicitate, precum şi orice alte date şi informaţii necesare soluţionãrii cauzei.

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli procedurale. Înregistrarea cererii şi declanşarea acţiunii disciplinare
ART. 120
(1) Plângerea împotriva unui farmacist se adreseazã colegiului al cãrui membru este farmacistul. Aceasta va fi înregistratã numai dacã conţine elemente de identificare: numele, prenumele, locul de muncã ale farmacistului împotriva cãruia se face plângerea, precum şi numele, prenumele, adresa şi semnãtura petentului.
(2) Plângerea se va depune personal sau prin mandat cu procurã ori poate fi trimisã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
(3) Nu se vor înregistra plângerile trimise prin fax, e-mail ori depuse sau trimise în copii.
ART. 121
Biroul consiliului este obligat ca, în prima şedinţã convocatã dupã data finalizãrii cercetãrii preliminare efectuate de departamentul de jurisdicţie, sã adopte o decizie cu una dintre variantele prevãzute de art. 614 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv:
a) respingerea plângerii ca vãdit nefondatã;
b) solicitarea completãrii anchetei disciplinare;
c) dispunerea trimiterii dosarului disciplinar la comisia de disciplinã.
ART. 122
Dacã biroul consiliului se autosesizeazã, se va emite, de asemenea, o decizie care va dispune declanşarea procedurii disciplinare. În decizia de autosesizare se vor menţiona elementele care au stat la baza luãrii acestei decizii, eventual, acolo unde este cazul, se vor ataşa şi dovezile corespunzãtoare.
ART. 123
(1) Dacã decizia biroului consiliului este de respingere a sesizãrii ca vãdit nefondatã, un exemplar al acesteia se va trimite prin scrisoare recomandatã persoanei care a fãcut sesizarea.
(2) În decizia de respingere a sesizãrii se va face menţiune despre posibilitatea persoanei care a fãcut sesizarea de a contesta aceastã decizie în termen de 30 de zile de la comunicare şi cã se va depune contestaţia la sediul colegiului local. Competenţa de soluţionare a contestaţiei revine Biroului executiv al Consiliului Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România.
(3) În termen de 3 zile de la data primirii contestaţiei, secretarul biroului consiliului colegiului teritorial va înainta contestaţia şi sesizarea cãtre Biroul executiv al Consiliul Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România.
(4) Dacã Biroul executiv al Consiliului naţional considerã cã se impune deschiderea unei anchete disciplinare, va emite o decizie prin care va dispune declanşarea anchetei disciplinare la nivelul colegiului teritorial.

SECŢIUNEA a 3-a
Cercetarea disciplinarã
ART. 124
(1) Dupã primirea dosarului disciplinar, comisia de disciplinã va notifica prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire farmacistul reclamat, cu privire la urmãtoarele aspecte:
a) începerea anchetei disciplinare;
b) precizarea pe scurt a obiectului sesizãrii;
c) data şi ora prezentãrii pentru audiere la comisia de disciplinã;
d) adresa comisiei de disciplinã.
(2) La adresa de convocare se va anexa o copie a sesizãrii.
(3) Farmacistul va fi informat şi va fi convocat cu cel puţin 7 zile înaintea datei la care urmeazã sã aibã loc audierea de cãtre comisia de disciplinã.
(4) Comisia de disciplinã, la solicitarea farmacistului formulatã cu cel puţin 3 zile înaintea datei de convocare, poate stabili un alt termen de audiere.
ART. 125
(1) Farmacistul chemat pentru audiere la comisie poate da şi explicaţii scrise.
(2) În situaţia în care farmacistul s-a prezentat la comisia de jurisdicţie pentru audieri, declaraţiile acestuia vor fi consemnate şi ataşate la dosarul disciplinar.
(3) Neprezentarea farmacistului nu împiedicã desfãşurarea procedurilor disciplinare ori judecarea cauzei.
ART. 126
Pe tot parcursul cercetãrii disciplinare şi judecãrii cauzei, farmacistul are dreptul sã consulte dosarul disciplinar.
ART. 127
(1) Completul de judecatã, dupã caz, va decide cu privire la urmãtoarele aspecte:
a) dacã şi la ce datã va fi audiatã persoana care a fãcut sesizarea;
b) dacã este nevoie sã fie audiate şi alte persoane;
c) dacã este nevoie sã fie consultate anumite documente medicale ori alte înscrisuri;
d) dacã faţã de natura cauzei este necesarã efectuarea unei expertize, consultarea unei comisii de specialitate ori a unor personalitãţi în domeniu;
e) efectuarea unei documentãri suplimentare în cauzã prin consultarea literaturii de specialitate;
f) orice alte mãsuri necesare unei juste şi corecte soluţionãri a cauzei.
(2) Despre toate aceste lucruri se va face menţiune în procesul-verbal de şedinţã al completului de judecatã, proces-verbal care se va depune la dosarul cauzei.
ART. 128
(1) Tot în şedinţã, dacã se considerã necesar ca anumite informaţii sã fie primite de la diferite instituţii, comisia de disciplinã poate dispune sã se facã adresã/adrese la instituţiile respective prin care sã fie solicitate datele şi informaţiile necesare.
(2) În adresa de solicitare se va menţiona data urmãtoare de întrunire a comisiei de disciplinã, datã la care este nevoie de materialele solicitate.
ART. 129
Dacã la urmãtoarea şedinţã s-au adunat toate materialele, datele şi informaţiile solicitate de comisia de disciplinã, dacã s-au audiat toate persoanele care au fost stabilite, dacã nu mai sunt alte aspecte de lãmurit, comisia va analiza toate declaraţiile, probele, înscrisurile, expertizele şi va decide.
ART. 130
Soluţia adoptatã şi consemnatã în procesulverbal de şedinţã va fi materializatã sub forma unei decizii scrise, care va trebui sã conţinã în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) numãrul deciziei şi data pronunţãrii;
b) componenţa comisiei de disciplinã;
c) descrierea pe scurt a faptei ce a fãcut obiectul acţiunii disciplinare;
d) arãtarea mãsurilor de cercetare a faptei (declaraţiile pãrţilor, martorii care au fost audiaţi, înscrisurile folosite ca probã, documentele cercetate şi reţinute în soluţionarea cauzei etc.);
e) faptele şi împrejurãrile care au constituit abaterea disciplinarã, deontologicã;
f) sancţiunea aplicatã;
g) eventualele mãsuri complementare;
h) termenul de contestare şi instanţa competentã;
i) semnãturile preşedintelui comisiei de disciplinã şi ştampila instituţiei.
ART. 131
(1) Decizia comisiei de disciplinã se comunicã farmacistului cercetat disciplinar, persoanei care a fãcut sesizarea, Ministerului Sãnãtãţii, Biroului executiv al Colegiului Farmaciştilor din România şi persoanei cu care farmacistul sancţionat are încheiat contractul de muncã.
(2) În termen de 15 zile de la comunicare, persoanele şi autoritãţile prevãzute la alin. (1) pot contesta decizia pronunţatã. Contestaţia se depune la colegiul teritorial unde s-a judecat cauza.
ART. 132
(1) Contestaţiei împotriva deciziei comisiei de disciplinã, depusã la colegiul teritorial, i se va da un numãr de înregistrare şi împreunã cu o adresã de înaintare şi dosarul cauzei se vor trimite la Colegiul Farmaciştilor din România spre competentã soluţionare în termen de maximum 3 zile.
(2) În adresa de înaintare se va face referire la data înregistrãrii contestaţiei şi numãrul de pagini pe care îl conţine dosarul disciplinar.
ART. 133
Dispoziţiile procedurale se aplicã în mod corespunzãtor şi în ceea ce priveşte funcţionarea Comisiei superioare de disciplinã.
ART. 134
Soluţionând contestaţia, Comisia superioarã de disciplinã, dupã ascultarea pãrţilor şi, eventual, dupã administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, pronunţã una dintre urmãtoarele soluţii:
a) admite contestaţia şi pe cale de consecinţã anuleazã decizia comisiei de disciplinã de la nivel teritorial;
b) admite în parte contestaţia şi aplicã o sancţiune mai micã decât sancţiunea aplicatã la nivel local;
c) respinge contestaţia şi menţine decizia pronunţatã de cãtre comisia de disciplinã de la nivel teritorial;
d) aplicã una dintre sancţiunile prevãzute de lege.
ART. 135
Decizia pronunţatã de Comisia superioarã de disciplinã se comunicã persoanei care a fãcut contestaţia, farmacistului cercetat disciplinar, colegiului teritorial unde s-a soluţionat la fond cauza disciplinarã şi instituţiilor interesate dacã sancţiunea aplicatã vizeazã suspendarea dreptului de liberã practicã ori ridicarea lui.
ART. 136
(1) Dosarele soluţionate de Comisia superioarã de disciplinã, dupã trecerea termenului de contestare la instanţa judecãtoreascã ori dupã stingerea litigiului judecãtoresc, se vor returna comisiei de disciplinã locale.
(2) La Comisia superioarã de disciplinã se va pãstrã numai un exemplar al deciziei pronunţate.

CAP. VIII
Soluţionarea litigiilor

ART. 137
Membrii Colegiului Farmaciştilor din România sunt obligaţi ca atunci când se gãsesc într-o situaţie conflictualã, litigioasã, legatã de exercitarea profesiei, cu alt membru al colegiului, înainte de a apela la instanţele de judecatã, la massmedia sau la intervenţia altor autoritãţi, sã apeleze la comisia de litigii a consiliului colegiului teritorial.
ART. 138
Comisia de litigii este formatã din 3 membri ai consiliului colegiului, desemnaţi de cãtre acesta.
ART. 139
Comisia de litigii va convoca pãrţile în litigiu şi, pe baza probelor administrate de pãrţi şi a acelora pe care considerându-le necesare le va solicita, va încerca soluţionarea amiabilã a litigiului.
ART. 140
(1) La terminarea procedurilor de împãcare a pãrţilor, comisia de litigii va încheia un proces-verbal în care va consemna situaţia de fapt, poziţiile pãrţilor, probele administrate şi rezultatul final.
(2) Procesul-verbal va fi semnat de membrii comisiei de litigii şi de cãtre pãrţi.

CAP. IX
Membrii Colegiului Farmaciştilor din România.
Drepturi şi obligaţii

SECŢIUNEA 1
Membrii Colegiului Farmaciştilor din România
ART. 141
(1) Sunt membri ai Colegiului Farmaciştilor din România toţi farmaciştii, cetãţeni români, domiciliaţi în România, autorizaţi sã practice profesia de farmacist, precum şi, la cerere, farmaciştii pensionari care nu mai desfãşoarã activitate profesionalã.
(2) Membrii Colegiului Farmaciştilor din România sunt înscrişi în Registrul farmaciştilor din România, registru ce se publicã pe site-ul oficial al colegiului.
ART. 142
(1) La cerere, membrii Colegiului Farmaciştilor din România care, din motive obiective, întrerup pe o duratã de pânã la 5 ani exercitarea profesiei de farmacist pot solicita suspendarea calitãţii de membru pe acea duratã.
(2) Întreruperea sau suspendarea activitãţii pe o duratã mai mare de 5 ani atrage de drept pierderea calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România şi, pe cale de consecinţã, pierderea dreptului de liberã practicã.
(3) Pe durata suspendãrii, la cerere, a calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România se suspendã obligaţiile şi drepturile ce decurg din prezentul statut.
(4) Reînscrierea în cadrul Colegiului Farmaciştilor din România şi reluarea activitãţii profesionale dupã o întrerupere a exercitãrii profesiei mai mare de 5 ani se pot face numai în condiţiile legii şi cu avizul favorabil al Consiliului Naţional al Colegiului Farmaciştilor din România, acordat în baza unei reatestãri profesionale organizate de Comisia profesionalştiinţificã şi de învãţãmânt.
ART. 143
Farmaciştii cetãţeni strãini cãrora li s-a aprobat, în condiţiile legii, sã exercite profesia de farmacist pe teritoriul României au obligaţia sã se înregistreze la Colegiul Farmaciştilor din România şi sã respecte prezentul statut, Codul deontologic al farmacistului, regulamentele profesiei şi deciziile organelor de conducere ale corpului profesional.

SECŢIUNEA a 2-a
Drepturile şi obligaţiile membrilor Colegiului Farmaciştilor din România
ART. 144
Membrii Colegiului Farmaciştilor din România au urmãtoarele drepturi:
a) sã aleagã şi sã fie aleşi în organele de conducere ale corpului profesional;
b) sã se adreseze organelor abilitate ale Colegiului Farmaciştilor din România şi sã primeascã informaţiile solicitate;
c) sã participe la orice acţiuni ale corpului profesional şi sã fie informaţi în timp util despre acestea;
d) sã foloseascã, împreunã cu membrii lor de familie, toate dotãrile sociale, profesionale, culturale şi sportive ale Colegiului Farmaciştilor din România şi ale colegiilor teritoriale;
e) sã poarte însemnele corpului profesional;
f) de a fi judecaţi pe baza prezumţiei de nevinovãţie de cãtre organele competente ale Colegiului Farmaciştilor din România pentru abaterile deontologice şi disciplinare;
g) de a contesta sancţiunile primite;
h) de a solicita ajutoare materiale pentru situaţii deosebite, atât personal, cât şi prin membrii lor de familie.
ART. 145
Obligaţiile membrilor Colegiului Farmaciştilor din România sunt urmãtoarele:
a) sã respecte dispoziţiile prezentului statut, ale Codului deontologic al farmacistului, hotãrârile organelor de conducere ale Colegiului Farmaciştilor din România şi regulamentele profesiei;
b) sã rezolve sarcinile ce le-au fost încredinţate în calitate de membru sau de reprezentant al corpului profesional;
c) sã participe la manifestãrile iniţiate de organele de conducere, la activitãţile profesionale ori de pregãtire profesionalã, iniţiate ori organizate de organele de conducere naţionale sau locale;
d) sã participe la şedinţele ori la adunãrile la care au fost convocaţi;
e) sã execute cu bunã-credinţã sarcinile ce decurg din prezentul statut ori stabilite prin hotãrârile organelor de conducere;
f) sã se abţinã de la deliberãrile organelor de conducere în care sunt aleşi, în cazul în care în îndeplinirea unor atribuţii ale acestor organe au un interes propriu;
g) sã pãstreze secretul profesional;
h) sã pãstreze în cadrul profesiei confidenţialitatea asupra dezbaterilor, opiniilor şi voturilor exprimate în organele de conducere;
i) sã respecte normele, principiile şi îndatoririle deontologiei profesionale şi sã aibã un comportament demn în exercitarea profesiei ori a calitãţii de membru al Colegiului Farmaciştilor din România;
j) sã achite în termenul stabilit cotizaţia datoratã;
k) sã rezolve litigiile cu alţi membri, în primul rând prin intermediul medierii de cãtre comisiile de specialitate din cadrul colegiului la care sunt înregistraţi;
l) sã execute cu bunã-credinţã atribuţiile ce le revin în calitate de reprezentant sau de membru în organele de conducere ale Colegiului Farmaciştilor din România sau ale colegiilor teritoriale.
ART. 146
Obligaţiile membrilor Colegiului Farmaciştilor din România ce decurg din calitatea lor specialã de farmacist sunt:
a) sã respecte şi sã aplice în orice împrejurare normele de deontologie;
b) sã nu aducã prejudicii reputaţiei corpului profesional sau altor membri, respectând statutul de corp profesional al Colegiului Farmaciştilor din România;
c) sã acorde cu promptitudine şi necondiţionat îngrijirile profesionale de urgenţã, ca o îndatorire fundamentalã profesionalã şi civicã;
d) sã acţioneze, pe toatã durata exercitãrii profesiei, în vederea creşterii gradului de pregãtire profesionalã şi cunoaşterii noutãţilor profesionale;
e) sã informeze organele de conducere ale corpului profesional ori de câte ori constatã sau apreciazã cã independenţa profesiei le-a fost încãlcatã prin decizii administrative.
ART. 147
(1) Membrii Colegiului Farmaciştilor din România sunt obligaţi sã realizeze numãrul anual de credite de educaţie profesionalã continuã, stabilit de Consiliul naţional.
(2) Nerealizarea numãrului integral de credite pe parcursul a 3 ani atrage suspendarea dreptului de liberã practicã pânã la realizarea numãrului total de credite.
(3) La stabilirea numãrului de credite se vor avea în vedere numai programele şi celelalte forme de educaţie profesionalã acreditate de Colegiul Farmaciştilor din România.
ART. 148
Încãlcarea obligaţiilor menţionate mai sus constituie abatere disciplinarã de la disciplina şi deontologia profesionalã şi a celei de corp profesional.

CAP. X
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 149
Completarea sau modificarea prezentului statut se va face de cãtre Adunarea generalã naţionalã, la propunerea Consiliului naţional.
ART. 150
Actualele structuri ale Colegiului Farmaciştilor din România, de la nivel naţional şi teritorial, înfiinţate potrivit reglementãrilor anterioare vor rãmâne în funcţie şi îşi vor exercita mandatul pânã la împlinirea duratei pentru care au fost alese.
ART. 151
Prezentul statut a fost aprobat de Adunarea generalã naţionalã în şedinţa din data de 15 iunie 2009 şi intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXĂ
la statut
EMBLEMA
cu sigla Colegiului Farmaciştilor din România*)
___________
NOTĂ (CTCE)
EMBLEMA cu sigla Colegiului Farmaciştilor din România se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 15 iulie 2009, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016