Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUT din 13 iulie 2009  Academiei de Stiinte Agricole si Silvice Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUT din 13 iulie 2009 Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti"

EMITENT: ACADEMIA DE STIINTE AGRICOLE SI SILVICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 5 august 2009

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", denumitã în continuare ASAS, este for ştiinţific naţional de coordonare ştiinţificã şi de consacrare academicã în domeniile sale de activitate.
(2) ASAS este instituţie de drept public, autonomã, cu personalitate juridicã, apoliticã, de consacrare ştiinţificã şi cercetare în domeniile fundamentale şi aplicative ale agriculturii, silviculturii, zootehniei, acvaculturii, medicinii veterinare, îmbunãtãţirilor funciare, gospodãririi solurilor şi apelor, ecologiei, protecţiei mediului, industriei alimentare, biotehnologiei, mecanizãrii lucrãrilor agricole, economiei agrare, dezvoltãrii rurale şi managementului agricol, denumite în continuare domeniul agricol şi reuneşte personalitãţi consacrate în aceste domenii.
(3) ASAS este promotoare a dezvoltãrii cunoaşterii, cercetãrii ştiinţifice şi progresului ştiinţific şi tehnologic în domeniul agricol.
(4) ASAS este continuatoarea şi unica succesoare în drepturi a Institutului de Cercetãri Agronomice al României, Institutului Naţional Zootehnic, Academiei de Agriculturã a României şi a Institutului Central de Cercetãri Agricole, reorganizate în structura actualã a ASAS.
(5) ASAS funcţioneazã în coordonarea ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale şi colaboreazã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi cu alte ministere, instituţii, organizaţii şi operatori economici interesaţi în realizarea obiectivelor din domeniul agricol.
(6) ASAS prezintã anual Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii sinteze ale rezultatelor cercetãrilor efectuate şi propuneri pentru valorificarea lor, pe baza rapoartelor unitãţilor de cercetare subordonate/coordonate.
ART. 2
Sediul ASAS este în municipiul Bucureşti, bd. Mãrãşti nr. 61, sectorul 1.
ART. 3
(1) ASAS este organizatã şi funcţioneazã potrivit <>Legii nr. 45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare, cu modificãrile ulterioare, în conformitate cu statutul propriu.
(2) ASAS coordoneazã activitãţile de cercetare ştiinţificãdezvoltare tehnologicã-inovare-CDI din domeniul agricol şi are în subordine şi/sau în coordonare unitãţi şi instituţii de cercetaredezvoltare, institute naţionale, institute şi staţiuni de cercetare-dezvoltare, denumite în continuare unitãţi de CDI. ASAS poate coordona ştiinţific sectoare de cercetare ale unor instituţii şi operatori economici, la solicitarea acestora.
(3) ASAS poate înfiinţa unitãţi de cercetare-dezvoltare proprii, în specificul domeniului agricol, cu sau fãrã personalitate juridicã, în condiţiile legii şi ale prezentului statut.
(4) ASAS stabileşte relaţii directe cu academii, instituţii şi unitãţi de profil şi organizaţii din ţarã şi din strãinãtate, în domeniul sãu de activitate.
ART. 4
ASAS exercitã funcţiile de reprezentare, comunicare, administrare, evaluare, control, cooperare internaţionalã şi de elaborare a cadrului strategic, operaţional, funcţional şi financiar pentru cercetarea ştiinţificã, dezvoltarea tehnologicã şi inovarea din domeniul agricol.
ART. 5
(1) Pentru realizarea funcţiilor sale, ASAS are urmãtoarele atribuţii principale:
a) contribuie la fundamentarea direcţiilor de dezvoltare şi a politicilor guvernamentale din domeniul agricol;
b) fundamenteazã şi elaboreazã strategiile de cercetaredezvoltareinovare din domeniul agricol;
c) propune ministerelor şi instituţiilor care gestioneazã programe şi proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare actualizarea obiectivelor, precum şi lansarea de noi programe şi proiecte de cercetare, vizând creşterea potenţialului productiv, calitativ şi cantitativ în agriculturã, conservarea şi valorificarea resurselor funciare, genetice, vegetale şi animale şi a celor de mediu;
d) gestioneazã fonduri destinate activitãţilor de cercetaredezvoltareinovare;
e) evalueazã activitatea de cercetare-dezvoltare-inovare a unitãţilor şi a personalului de cercetare din domeniul agricol, în vederea atestãrii/acreditãrii acestora, conform legii;
f) propune şi realizeazã prin unitãţile proprii, în colaborare şi în parteneriat cu alte unitãţi, proiecte de cercetare-dezvoltareinovare câştigate în sistem competiţional sau atribuite în mod direct, în condiţiile legii;
g) acordã titluri academice de membru titular, membru corespondent şi membru de onoare, decerneazã diplome "Doctor Honoris Causa", "Meritul Academic", "Meritul Agricol Gheorghe Ionescu-Şişeşti", diplome de excelenţã, premii şi alte distincţii în domeniul agricol;
h) stimuleazã şi promoveazã creaţiile de mare valoare, prin acordarea de premii, burse pentru specializãri etc.;
i) organizeazã şi stimuleazã dezvoltarea cercetãrilor multidisciplinare;
j) organizeazã manifestãri ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
k) încheie parteneriate de asociere cu instituţii publice şi organizaţii profesionale din ţarã şi din strãinãtate, cu unitãţi de cercetare şi învãţãmânt, cu operatori economici privaţi şi publici, pentru realizarea de obiective comune;
l) participã la evaluarea, monitorizarea şi valorificarea rezultatelor proiectelor de cercetare ştiinţificã din domeniul agricol;
m) colaboreazã în parteneriat, prin membrii sãi, cu instituţiile de învãţãmânt superior de stat şi private la pregãtirea prin masterat, doctorat şi stagii postdoctorale a specialiştilor în domeniul agricol;
n) organizeazã cursuri de formare profesionalã pentru ocupaţiile din domeniul agricol;
o) propune şi realizeazã, cu personal propriu sau în colaborare şi în parteneriat cu alte unitãţi, programe şi proiecte de cercetare multidisciplinare, cu finanţare de la bugetul de stat, din surse private şi proprii;
p) acordã asistenţã tehnico-ştiinţificã şi consultanţã de specialitate;
q) organizeazã activitãţi de editare de cãrţi, reviste şi alte publicaţii;
r) reprezintã cercetarea ştiinţificã din domeniul agricol în relaţiile internaţionale cu instituţii similare;
s) participã în comisii de specialitate la certificarea noilor produse folosite în agriculturã şi a creaţiilor biologice din domeniul agricol, a tehnologiilor de cultivare a plantelor, de mecanizare a lucrãrilor agricole, a produselor alimentare şi biotehnologiilor;
t) organizeazã activitãţile de certificare a creaţiilor biologice în domeniul creşterii animalelor, a noilor tehnologii în producţia vegetalã şi animalã, a metodelor de analizã şi control al siguranţei produselor agroalimentare, precum şi a metodelor de cercetare, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
u) participã la fundamentarea necesarului de fonduri de finanţare pentru conservarea şi valorificarea resurselor genetice vegetale şi animale, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) ASAS participã la elaborarea proiectelor legislative privind cercetarea ştiinţificã.
(3) ASAS îndeplineşte şi alte atribuţii, stabilite prin lege.

CAP. II
Membrii ASAS

ART. 6
(1) ASAS are în componenţa sa membri titulari, membri corespondenţi, membri de onoare şi membri asociaţi.
(2) Numãrul maxim, stabilit prin lege, de membri titulari şi membri corespondenţi este de 181, iar cel al membrilor de onoare, cetãţeni români, rezidenţi în ţarã, este de 40. Numãrul membrilor asociaţi este de 50% din totalul membrilor titulari şi corespondenţi.
(3) Membrii ASAS sunt cetãţeni români aleşi dintre personalitãţile recunoscute în ţarã şi/sau în strãinãtate, care s-au distins prin realizãri deosebite şi contribuţii la progresul ştiinţei şi tehnologiei în domeniul agricol.
(4) Membrii titulari şi membrii corespondenţi sunt cetãţeni români, iar membrii de onoare sunt cetãţeni români şi strãini.
ART. 7
(1) Membrii titulari, membrii corespondenţi şi membrii de onoare sunt aleşi pe viaţã, iar membrii asociaţi sunt aleşi pentru o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi. Calitatea de membru asociat a celor care au depãşit vechimea de 4 ani înceteazã la data intrãrii în vigoare a prezentului statut, urmând a se organiza noi alegeri.
(2) Propunerile pentru membrii corespondenţi se fac dintre oamenii de ştiinţã de înaltã ţinutã ştiinţificã şi moralã, cu activitate şi contribuţii ştiinţifice de excepţie, cu impact asupra dezvoltãrii domeniului de activitate.
(3) Propunerile pentru membrii titulari se fac din rândul membrilor corespondenţi, luându-se în considerare activitãţile desfãşurate în cadrul ASAS, inclusiv rezultatele activitãţii lor ca membri corespondenţi.
(4) Propunerile pentru membrii de onoare români sau strãini se fac dintre personalitãţile cu reputaţie naţionalã şi internaţionalã distinşi prin realizãri care au contribuit la dezvoltarea ştiinţei şi tehnologiei agricole şi la creşterea prestigiului ASAS.
(5) Propunerile pentru membrii asociaţi se fac dintre specialiştii cu realizãri deosebite în cercetare şi care prin activitatea lor susţin şi contribuie la realizarea obiectivelor ASAS.
ART. 8
(1) Candidaţii pentru alegerea de noi membri ai ASAS sunt desemnaţi, prin vot secret, de cãtre secţiile de specialitate, pe baza propunerilor fãcute de membrii titulari, corespondenţi şi de onoare ai ASAS, de consiliile ştiinţifice ale unitãţilor de CDI, de senatele universitãţilor şi de filialele ASAS, potrivit prevederilor prezentului statut. Propunerile pentru membrii de onoare din strãinãtate se fac şi de cãtre Prezidiul ASAS.
(2) Evaluarea pentru alegerea de noi membri ai ASAS se realizeazã pe baza dosarului întocmit de cãtre candidat şi adresat secţiei de specialitate, unde se analizeazã ţinându-se seama de criteriile prevãzute în regulamentul pentru primirea de noi membri ai ASAS, aprobat de Prezidiu. Dosarul candidatului se depune la secţia de specialitate cu cel puţin 30 de zile înainte de Adunarea generalã convocatã pentru alegeri.
(3) Noii membri ai ASAS sunt aleşi de Adunarea generalã a ASAS, prin vot secret, cu excepţia membrilor asociaţi, în cazul cãrora votul este deschis.
ART. 9
Dosarele candidaţilor la alegerea de noi membri ai ASAS vor cuprinde: recomandãrile membrilor ASAS şi/sau ale instituţiilor unde activeazã, fişa sinteticã, curriculum vitae, memoriu de activitate, lista publicaţiilor şi 10 lucrãri considerate de candidat semnificative pentru activitatea sa.
ART. 10
Secţia de specialitate, în prima etapã, analizeazã eligibilitatea, evalueazã dosarele candidaţilor privind îndeplinirea prevederilor statutare şi desemneazã un colectiv care analizeazã eligibilitatea şi îndeplinirea caracterului de excelenţã al lucrãrilor semnificative alese de candidat şi prezintã propunerile în secţie, care, dupã caz, adoptã sau respinge dosarul, prin vot secret. Secţia organizeazã şedinţa de alegeri, în condiţiile realizãrii cvorumului, şi decide prin vot secret, cu majoritate de cel puţin douã treimi din numãrul membrilor votanţi ai secţiei.
ART. 11
Cvorumul secţiei se constituie cu majoritatea simplã a membrilor titulari, corespondenţi şi de onoare ai acesteia. Votul se exprimã direct sau, în cazuri excepţionale, prin corespondenţã în scris, cu asigurarea confidenţialitãţii. Membrii votanţi sunt:
- membrii titulari, pentru alegerea membrilor titulari;
- membrii titulari şi membrii corespondenţi, pentru alegerea membrilor corespondenţi;
- membrii titulari, membrii corespondenţi şi membrii de onoare, pentru alegerea preşedintelui, vicepreşedinţilor, secretarului general ai ASAS, a membrilor de onoare şi a membrilor asociaţi.
ART. 12
(1) Propunerile secţiei însoţite de fişele de prezentare ale candidaţilor se înainteazã Biroului Prezidiului pentru a fi prezentate spre validare Prezidiului, în vederea supunerii la vot în Adunarea generalã.
(2) În situaţia în care în secţie, dupã parcurgerea alegerilor în cel mult 3 runde, nu a rezultat niciun candidat care sã întruneascã cel puţin douã treimi din numãrul de voturi ale membrilor care voteazã, locurile secţiei rãmân vacante, iar selecţia candidaţilor se reia la urmãtoarea şedinţã de alegeri.
(3) Fişele de prezentare şi CV-urile candidaţilor desemnaţi de secţie şi validaţi de Prezidiu se publicã pe site-ul ASAS, cu 15 zile înainte de alegerile din Adunarea generalã.
ART. 13
(1) Candidaturile validate prin vot de cãtre Prezidiu se supun procedurii de alegere în Adunarea generalã. Alegerea membrilor titulari, a membrilor corespondenţi şi a membrilor de onoare este validatã de votul favorabil a cel puţin douã treimi dintre membrii votanţi prezenţi. Membrii asociaţi sunt aleşi prin vot deschis, cu cel puţin douã treimi din totalul membrilor votanţi.
(2) Lista noilor membri ai ASAS se publicã pe site-ul ASAS.
ART. 14
(1) Membrii titulari, membrii corespondenţi şi membrii de onoare au urmãtoarele drepturi şi îndatoriri:
a) sã ia parte la activitatea şi lucrãrile secţiei şi ale filialei de care aparţin şi sã se implice în activitãţile ASAS;
b) sã îşi expunã opiniile asupra problemelor dezbãtute;
c) sã interpeleze conducerile secţiilor şi filialelor în şedinţele acestora şi conducerea ASAS în Adunarea generalã a ASAS asupra problemelor de interes comun;
d) sã fie desemnaţi de secţie ca membri ai consiliilor de administraţie/ştiinţifice în institutele şi staţiunile de profil, precum şi în comisiile de specialitate;
e) sã participe activ la manifestãrile ştiinţifice iniţiate de ASAS, de secţii, filiale şi unitãţile de CDI;
f) sã prezinte anual secţiilor din care fac parte informãri scrise asupra activitãţii lor.
(2) Membrii asociaţi au dreptul şi îndatorirea de a lua parte şi de a-şi exprima opiniile asupra problemelor discutate la şedinţele secţiei de specialitate, ale filialei din care fac parte şi în Adunarea generalã, unde participã ca invitaţi.
ART. 15
(1) Membrii titulari, membrii corespondenţi şi membrii de onoare rezidenţi în ţarã primesc de la bugetul de stat, prin bugetul ASAS, o indemnizaţie lunarã stabilitã prin lege.
(2) Membrii ASAS care sunt şi membri ai altor academii din ţarã opteazã în scris, în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului statut, pentru o singurã indemnizaţie academicã.
ART. 16
Membrii titulari sau corespondenţi pot fi trecuţi, la cererea acestora, de cãtre Adunarea generalã în rândul membrilor de onoare ai ASAS, în limita locurilor vacante.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea ASAS

ART. 17
(1) ASAS are în structurã secţii şi comisii de specialitate, filiale, Unitatea de management pentru programe şi proiecte de cercetare-dezvoltare, biblioteca cu fondul de carte şi compartimente de lucru.
(2) Activitatea ştiinţificã şi de coordonare a unitãţilor de CDI de cãtre ASAS se realizeazã prin secţii, filiale şi comisii de specialitate formate din membri ai ASAS.
(3) Pentru desfãşurarea activitãţii, precum şi pentru administrarea şi gestionarea bunurilor sale, ASAS dispune de personal de lucru propriu, prevãzut în organigramã.
ART. 18
(1) Secţiile de specialitate reprezintã verigile de bazã ale organizãrii ASAS, care asigurã îndeplinirea rolului ASAS de promotoare a dezvoltãrii în domeniul agricol.
(2) Secţiile ştiinţifice de specialitate sunt urmãtoarele:
1. Ştiinţa solului, îmbunãtãţiri funciare, gospodãrirea apelor şi protecţia mediului;
2. Cultura plantelor de câmp;
3. Horticulturã;
4. Zootehnie;
5. Medicinã veterinarã;
6. Industrie alimentarã;
7. Silviculturã;
8. Economie agrarã şi dezvoltare ruralã;
9. Mecanizarea agriculturii.
ART. 19
Pentru corelarea potenţialului secţiilor cu dezvoltarea actualã şi de viitor a ştiinţelor din domeniul agricol, numãrul minim de membri titulari şi membri corespondenţi ai unei secţii este de 10 membri, fapt care se va realiza printr-o redistribuire, în decurs de 4 ani, de la secţiile cu un numãr mai mare de 20 de membri, pe mãsura vacantãrii locurilor.
ART. 20
Secţia ASAS are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã activitatea de cercetare ştiinţificã a unitãţilor de CDI din profilul sãu;
b) urmãreşte modul de realizare a proiectelor şi programelor de cercetare proprii sau obţinute prin competiţie;
c) dezbate probleme ştiinţifice şi stabileşte acţiunile care intereseazã ASAS şi unitãţile de CDI;
d) analizeazã rapoarte privind activitãţile unitãţilor de CDI şi înainteazã Biroului Prezidiului concluziile sale;
e) analizeazã informãrile depuse de membrii secţiei privind activitatea desfãşuratã în cursul fiecãrui an;
f) propune înfiinţarea, organizarea internã, reorganizarea sau desfiinţarea unitãţilor de CDI din domeniul sãu de activitate;
g) analizeazã rapoartele unitãţilor de CDI privind evaluarea anualã a activitãţii de cercetare a personalului de cercetare;
h) propune premierea celor mai valoroase realizãri ştiinţifice;
i) propune comisiile de concurs pentru ocuparea postului de director general/director şi avizeazã comisiile de concurs pentru ocuparea celorlalte funcţii de conducere din unitãţile de CDI subordonate/coordonate;
j) colaboreazã cu filialele pentru rezolvarea problemelor unitãţilor de CDI din zona de influenţã a acestora;
k) organizeazã manifestãri ştiinţifice;
l) realizeazã prevederile art. 10, 11 şi 12;
m) la şedinţele secţiei pot participa ca invitaţi directorii institutelor de cercetare-dezvoltare care nu sunt membri ASAS şi, dupã caz, şi alţi specialişti din domeniu.
ART. 21
(1) Secţia este condusã de preşedinte şi un birou format din vicepreşedinte, membri şi secretar ştiinţific, aleşi de membrii titulari, membrii corespondenţi şi membrii de onoare.
(2) Preşedintele se alege dintre membrii titulari, iar vicepreşedintele şi membrii biroului se aleg dintre membrii titulari şi membrii corespondenţi, pe o perioadã de 4 ani. Pentru a fi ales, candidatul trebuie sã întruneascã cel puţin douã treimi din numãrul de voturi ale membrilor votanţi prezenţi, în condiţiile realizãrii cvorumului.
(3) În cazul absenţei preşedintelui, conducerea secţiei este asiguratã de cãtre vicepreşedinte sau un membru al biroului secţiei, iar în caz de indisponibilitate mai mare de 6 luni sau de demisie se alege un preşedinte interimar pe durata rãmasã pânã la încheierea mandatului iniţial.
ART. 22
(1) Preşedintele secţiei organizeazã, îndrumã şi controleazã întreaga activitate a secţiei şi are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã secţia şi rezolvã problemele curente;
b) convoacã şi conduce şedinţele secţiei;
c) ia mãsurile necesare realizãrii hotãrârilor luate în şedinţele secţiei;
d) informeazã membrii secţiei asupra activitãţii biroului secţiei;
e) prezintã anual Prezidiului ASAS informãri asupra activitãţii secţiei şi a unitãţilor de cercetare din profilul sãu.
(2) Funcţia de secretar ştiinţific al secţiei se ocupã prin concurs. Acesta are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã lucrãrile curente şi de specialitate ale secţiei;
b) pregãteşte documentaţiile şedinţelor de secţie şi contribuie la cele ale Adunãrii generale;
c) duce la îndeplinire alte atribuţii stabilite de Prezidiul ASAS şi biroul secţiei.
ART. 23
Dezbaterile din şedinţele secţiei se consemneazã în procese-verbale. Toate documentele secţiilor şi filialelor se pãstreazã în arhivele acestora timp de 5 ani, dupã care se transferã în arhiva ASAS.
ART. 24
Filiala ASAS reprezintã forma teritorialã de organizare a activitãţii ASAS, fãrã personalitate juridicã, care reuneşte pe toţi membrii ASAS, cercetãtori ştiinţifici, cadre didactice şi alţi specialişti din zona respectivã şi funcţioneazã în baza regulamentului de organizare şi funcţionare propriu, aprobat de Adunarea generalã a ASAS.
ART. 25
Filiala ASAS are urmãtoarele atribuţii:
a) dezbate probleme ştiinţifice şi alte aspecte care intereseazã activitatea de cercetare-dezvoltare-inovare şi cercetãtorii filialei;
b) monitorizeazã şi evalueazã activitatea de cercetare ştiinţificã a unitãţilor de CDI şi a universitãţilor de profil din zona aferentã, utilizând aceleaşi criterii ca ale secţiilor ASAS şi în colaborare cu ele;
c) organizeazã manifestãri ştiinţifice zonale şi naţionale;
d) înainteazã secţiilor ştiinţifice de profil propuneri de candidaţi merituoşi pentru alegerea de membri ai ASAS;
e) înfiinţeazã comisii sau colective de lucru pentru rezolvarea problemelor specifice domeniului agricol din zona de influenţã a filialei;
f) ia hotãrâri, în condiţiile cvorumului, cu majoritatea simplã din numãrul membrilor.
ART. 26
(1) Filiala este condusã de un birou format din preşedinte, membru titular sau corespondent al ASAS, 1-2 vicepreşedinţi, un secretar şi 1-3 membri.
(2) Biroul filialei este ales prin vot secret de Adunarea generalã a filialei, pe o perioadã de 4 ani. Hotãrârile biroului se valideazã de Adunarea generalã a filialei.
ART. 27
Preşedintele filialei are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã filiala în toate relaţiile ei şi rezolvã problemele curente;
b) convoacã şi conduce şedinţele biroului şi ale filialei;
c) ia mãsurile necesare realizãrii hotãrârilor luate în şedinţele de birou şi în adunarea membrilor filialei;
d) informeazã membrii filialei asupra activitãţii biroului filialei.
Dezbaterile din şedinţele de birou şi adunarea membrilor se consemneazã în procese-verbale;
e) prezintã anual Prezidiului ASAS informãri asupra activitãţii filialei şi a unitãţilor de CDI aferente din zona de activitate.
ART. 28
(1) Unitatea de management pentru programe şi proiecte gestioneazã fondurile alocate pentru cercetaredezvoltare din programele şi proiectele proprii şi ale unitãţilor de CDI, programele naţionale, proiectele de interes naţional strategic de lungã duratã, europene sau internaţionale, câştigate în sistem competiţional sau atribuite în mod direct, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Structura, atribuţiile şi regulamentul de funcţionare ale Unitãţii de management pentru programe şi proiecte de cercetare-dezvoltare se stabilesc de Prezidiul ASAS.
(3) Finanţarea Unitãţii de management pentru programe şi proiecte se face din venituri proprii, provenite din fondurile alocate programelor şi proiectelor conduse.
ART. 29
Prin hotãrâre a Prezidiului ASAS se pot organiza comisii ştiinţifice de specialitate şi colective de lucru permanente sau temporare în subordinea Prezidiului ASAS, a secţiei de specialitate sau, dupã caz, a filialei. Programul de acţiuni al acestor organisme se aprobã, dupã caz, de Biroul Prezidiului, de secţie ori de filialã.
ART. 30
Preşedinţii comisiilor şi colectivelor de lucru au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã aplicarea hotãrârilor Prezidiului şi ale secţiilor de specialitate;
b) rãspund de organizarea activitãţilor în conformitate cu planul de acţiuni aprobat şi prezintã informãri Prezidiului privind realizarea acestuia;
c) asigurã legãtura permanentã cu Prezidiul ASAS, cu secţiile de specialitate sau filiala.
ART. 31
Patrimoniul ASAS este alcãtuit din bunuri proprii mobile şi imobile dobândite cu titlu de proprietate şi din donaţii, bunuri mobile şi imobile proprietate publicã sau privatã a statului, atribuite în administrare sau în folosinţã, şi din alte bunuri dobândite în condiţiile legii.
ART. 32
(1) ASAS dispune de personal ştiinţific, tehnic, economic, juridic şi administrativ, care asigurã activitatea curentã.
(2) Structura organizatoricã a ASAS se aprobã prin hotãrâre a Guvernului. Numãrul maxim de posturi al ASAS este de 62, exclusiv funcţiile alese.
(3) Atribuţiile şi rãspunderile personalului de lucru al ASAS se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al ASAS, aprobat de Adunarea generalã.
(4) Statul de funcţii ale personalului ASAS se aprobã de preşedinte, cu respectarea dispoziţiilor legale.
(5) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţii ASAS este numit sau angajat, dupã caz, de preşedinte, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
(6) Salarizarea personalului ASAS se asigurã de la bugetul de stat şi din venituri proprii.

CAP. IV
Conducerea ASAS

ART. 33
(1) ASAS are urmãtoarele organe de conducere: Adunarea generalã, Prezidiul, Biroul Prezidiului şi preşedintele.
(2) Organul suprem de conducere al ASAS este Adunarea generalã, alcãtuitã din membri titulari, membri corespondenţi şi membri de onoare români, cu rezidenţa în ţarã.
(3) La Adunarea generalã participã membri asociaţi ai ASAS şi, ca invitaţi, reprezentanţi ai ministerelor de specialitate, reprezentanţi ai unitãţilor de CDI, ai instituţiilor de învãţãmânt superior şi ai beneficiarilor rezultatelor activitãţii de cercetare.
(4) Adunarea generalã este legal constituitã în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor titulari, membrilor corespondenţi şi al membrilor de onoare, fãrã a fi luaţi în calcul membrii absenţi cu vârsta de peste 80 de ani şi membrii rezidenţi în strãinãtate. Hotãrârile Adunãrii generale se adoptã cu majoritatea simplã a membrilor votanţi prezenţi şi cu majoritate de douã treimi în cazurile prevãzute la art. 13 alin. (1) şi art. 43 alin. (2).
(5) Adunarea generalã se întruneşte în sesiune ordinarã o datã pe an şi în sesiuni extraordinare de câte ori este nevoie.
(6) Adunarea generalã se convoacã de preşedinte, de Prezidiu sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor titulari, membrilor corespondenţi şi membrilor de onoare.
(7) Adunarea generalã se convoacã în scris, cu cel puţin 15 zile înaintea datei stabilite.
(8) Documentele de interes public prezentate în cadrul adunãrilor generale se publicã pe site-ul ASAS.
ART. 34
Adunarea generalã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) alege, pe baza propunerilor rezultate în urma votului secret din secţiile de specialitate şi validate de Prezidiu, prin vot secret, membrii titulari, membrii corespondenţi şi membrii de onoare, în limita locurilor devenite vacante, şi alege prin vot deschis membrii asociaţi;
b) alege, prin vot secret, preşedintele şi vicepreşedinţii, dintre membrii titulari, şi secretarul general, dintre membrii titulari şi corespondenţi, propuşi de secţiile de specialitate;
c) dezbate şi aprobã activitatea Prezidiului;
d) stabileşte prioritãţile de cercetare ştiinţificã din domeniul agricol;
e) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al ASAS;
f) adoptã statutul şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale ASAS, în vederea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I;
g) acordã titluri academice de membru titular, membru corespondent şi membru de onoare, decerneazã diplome "Doctor Honoris Causa", "Meritul Academic", "Meritul Agricol Gheorghe Ionescu-Şişeşti", diplome de excelenţã, premii şi alte distincţii, în domeniul agricol;
h) aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare al filialelor ASAS şi al Consiliului de evaluare, atestare şi acreditare pentru cercetare-dezvoltare în domeniul agricol;
i) stabileşte mãsuri de îmbunãtãţire şi dezvoltare a activitãţii ASAS;
j) decerneazã, în şedinţe solemne, premiile anuale ale ASAS, pentru cele mai merituoase lucrãri şi realizãri din domeniu;
k) aprobã statutul şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Comisiei de certificare a creaţiilor biologice în domeniul creşterii animalelor şi a noilor tehnologii în producţia vegetalã şi animalã şi a metodelor de cercetare.
ART. 35
(1) Prezidiul este organul de conducere al ASAS, între sesiunile Adunãrii generale, format din preşedinte, vicepreşedinţi, secretar general, preşedinţii secţiilor ştiinţifice, preşedinţii filialelor, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, ministrul mediului, preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, preşedintele Secţiei de ştiinţe agricole şi silvice a Academiei Române şi preşedintele ASAS din mandatul anterior. Din prezidiu mai fac parte rectorii universitãţilor de ştiinţe agricole şi medicinã veterinarã şi un reprezentant al organizaţiilor profesionale ale producãtorilor şi procesatorilor din agriculturã şi silviculturã, cu drept de vot consultativ.
(2) La şedinţele Prezidiului pot fi invitaţi şi alţi specialişti, în funcţie de problemele luate în discuţie.
(3) Prezidiul este statutar constituit în prezenţa unei majoritãţi simple a membrilor sãi. Hotãrârile se iau prin consens sau prin vot, cu majoritate de douã treimi din numãrul membrilor prezenţi. În cazul absenţei unui preşedinte de secţie sau de filialã, acesta poate sã desemneze un reprezentant la şedinţa Prezidiului, cu drept de vot consultativ.
(4) Hotãrârile Prezidiului sunt executorii, cu menţiunea cã în cazurile prevãzute de statut ele se supun aprobãrii Adunãrii generale, la prima şedinţã a acesteia.
(5) Şedinţele Prezidiului se ţin o datã la douã luni şi ori de câte ori este nevoie.
ART. 36
Prezidiul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) îndeplineşte hotãrârile Adunãrii generale;
b) adoptã hotãrâri referitoare la orientarea şi coordonarea activitãţii ştiinţifice;
c) propune Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerului Mediului, Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, precum şi altor ministere obiective prioritare de cercetare-dezvoltare şi face propuneri de finanţare pentru programe, proiecte şi teme de cercetare din domeniul agricol;
d) examineazã propunerile secţiilor şi ia hotãrâri cu privire la patrimoniul ASAS;
e) stabileşte atribuţiile şi rãspunderile vicepreşedinţilor şi ale secretarului general, la propunerea preşedintelui;
f) acordã delegãri de competenţã institutelor, în condiţiile legii;
g) aprobã primirea de sponsorizãri, donaţii şi alte bunuri, în folosul ASAS, în condiţiile legii;
h) aprobã colaborãri ştiinţifice cu academii şi instituţii similare din ţarã şi din strãinãtate şi hotãrãşte cu privire la afilierea ASAS la organisme ştiinţifice internaţionale;
i) aprobã, pentru domeniul agricol, regulamentul specific de concurs pentru obţinerea gradelor profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi cercetãtor ştiinţific II din unitãţile de CDI;
j) aprobã organizarea de manifestãri ştiinţifice cu participare naţionalã şi internaţionalã;
k) aprobã înfiinţarea de comisii ştiinţifice de specialitate şi colective de lucru din domeniul agricol;
l) aprobã rezultatele concursurilor pentru obţinerea gradelor profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II din unitãţile de CDI din domeniul ASAS şi le supune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii pentru validare, prin ordin al ministrului;
m) hotãrãşte convocarea Adunãrii generale;
n) examineazã şi valideazã propunerile secţiilor şi ale Biroului Prezidiului privind alegerea de noi membri titulari, membri corespondenţi, membri de onoare şi membri asociaţi;
o) prezintã Adunãrii generale informãri asupra activitãţii ASAS, precum şi programe de activitate;
p) aprobã componenţa Consiliului de evaluare, atestare şi acreditare pentru activitãţile de cercetare-dezvoltare-inovare în domeniul agricol şi prezintã Adunãrii generale spre adoptare regulamentul de organizare şi funcţionare al acestuia;
q) aprobã, la solicitarea unitãţilor de CDI şi a altor instituţii şi operatori economici cu sectoare de cercetare, coordonarea ştiinţificã a acestora;
r) propune spre aprobare bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor subordonate;
s) valideazã rezultatele alegerii conducerilor secţiilor şi filialelor ASAS.
ART. 37
Prezidiul rãspunde în faţa Adunãrii generale pentru întreaga activitate a ASAS.
ART. 38
(1) Organul de conducere operativã al ASAS, între şedinţele Prezidiului, este Biroul Prezidiului, alcãtuit din preşedinte, vicepreşedinţi, secretar general şi un preşedinte de secţie, desemnat prin rotaţie.
(2) Şedinţele Biroului Prezidiului au loc cel puţin bilunar şi se convoacã de preşedinte.
(3) Biroul Prezidiului stabileşte mãsuri şi ia decizii pentru îndeplinirea hotãrârilor Prezidiului şi rezolvarea problemelor curente; rãspunde faţã de Prezidiu pentru buna desfãşurare a întregii activitãţi a ASAS.
(4) Hotãrârile Biroului Prezidiului se iau cu majoritate simplã, prin vot deschis, şi sunt executorii în condiţiile prevãzute de prezentul statut.
ART. 39
(1) Preşedintele ASAS are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã ASAS în relaţiile cu autoritãţile publice, cu organisme şi organizaţii, cu alte persoane juridice şi persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate;
b) conduce întreaga activitate a ASAS pe baza hotãrârilor Adunãrii generale şi ale Prezidiului. În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii;
c) este ordonator secundar de credite;
d) asigurã legãtura permanentã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi cu alte ministere şi instituţii;
e) reprezintã şi angajeazã ASAS, în condiţiile legii, în relaţiile cu persoane juridice şi fizice române şi strãine; informeazã Prezidiul asupra acţiunilor întreprinse şi a rezultatelor acestora;
f) convoacã şi prezideazã şedinţele Adunãrii generale, ale Prezidiului şi ale Biroului Prezidiului;
g) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director la unitãţile de CDI subordonate/coordonate, durata unui mandat fiind de 4 ani;
h) numeşte directorii generali şi/sau directorii unitãţilor de CDI subordonate/coordonate, în urma validãrii concursurilor; revocã directorii generali şi/sau directorii unitãţilor de CDI subordonate/coordonate, pentru neîndeplinirea indicatorilor de performanţã şi activitate necorespunzãtoare;
i) aprobã statul de funcţii pentru personalul de lucru al ASAS, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
j) emite decizia de numire a Consiliului de evaluare, atestare şi acreditare pentru cercetare-dezvoltare în domeniul agricol;
k) emite decizii de numire a comisiilor de concurs şi de promovare în gradele profesionale de cercetãtor ştiinţific I şi II;
l) aprobã, prin decizie, structura organizatoricã şi regulamentele de organizare şi funcţionare ale unitãţilor de CDI, la propunerea consiliilor lor de administraţie;
m) numeşte, prin decizie, componenţa consiliilor de administraţie ale unitãţilor de CDI subordonate/coordonate;
n) aprobã, prin decizie, bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de CDI subordonate/coordonate.
(2) În absenţa preşedintelui, acesta este reprezentat de un vicepreşedinte sau de secretarul general al ASAS, desemnat de preşedinte, prin delegare de competenţã.
ART. 40
(1) Secretariatul ştiinţific al ASAS este structura executivã a Adunãrii generale, în subordinea Prezidiului, şi se compune din secretarul general şi secretarii ştiinţifici ai secţiilor.
(2) Secretarul general are urmãtoarele atribuţii: a) coordoneazã şi rãspunde de activitatea personalului de lucru al ASAS;
b) coordoneazã gestionarea patrimoniului ASAS;
c) pregãteşte documentele de lucru pentru Adunarea generalã, Prezidiu şi Biroul Prezidiului;
d) urmãreşte şi ia mãsuri de îndeplinire a hotãrârilor Adunãrii generale, Prezidiului şi Biroului Prezidiului;
e) coordoneazã activitatea curentã a secţiilor şi comisiilor ştiinţifice;
f) coordoneazã activitatea bibliotecii şi cea de editare a publicaţiilor ASAS;
g) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de Biroul Prezidiului şi de preşedinte.
ART. 41
(1) Consiliul de coordonare a utilizãrii mijloacelor financiare şi a patrimoniului unitãţilor de cercetare-dezvoltare funcţioneazã pe lângã Prezidiu.
(2) Structura şi regulamentul de funcţionare ale Consiliului de coordonare a utilizãrii mijloacelor financiare şi a patrimoniului unitãţilor de cercetare-dezvoltare sunt stabilite de Prezidiu şi aprobate de Adunarea generalã.
ART. 42
Comisia de certificare a creaţiilor biologice în domeniul creşterii animalelor şi a noilor tehnologii în producţia vegetalã şi animalã şi a metodelor de cercetare, constituitã în baza prevederilor art. 5 lit. t), funcţioneazã în conformitate cu statutul şi regulamentul propriu, aprobate de Adunarea generalã a ASAS.
ART. 43
(1) Preşedintele, 4 vicepreşedinţi 2 vicepreşedinţi retribuiţi conform alin. (8) şi 2 vicepreşedinţi onorifici - şi secretarul general sunt aleşi de Adunarea generalã pentru un mandat de 4 ani, putând fi realeşi, consecutiv, o singurã datã pe aceeaşi funcţie.
(2) Pentru alegerea preşedintelui, vicepreşedinţilor şi a secretarului general, hotãrârile se adoptã cu o majoritate de douã treimi din numãrul membrilor votanţi prezenţi, în condiţiile realizãrii cvorumului. La al doilea tur de scrutin, dacã este cazul, se decide cu majoritate simplã, în condiţiile cvorumului.
(3) Mandatele preşedintelui, vicepreşedinţilor şi secretarului general înceteazã la expirarea duratei prevãzute la alin. (1). În caz de imposibilitate de îndeplinire a atribuţiilor sau în caz de demisie, Prezidiul desemneazã un interimar pentru o perioadã de maximum 6 luni, dupã care organizeazã alegeri pentru ocuparea funcţiei vacante, pânã la încheierea mandatului celui înlocuit.
(4) Adunarea generalã poate alege, prin vot, dintre foştii preşedinţi, preşedintele de onoare al ASAS, funcţie care este neretribuitã.
(5) Şedinţele Adunãrii generale pentru alegerea organelor de conducere ale ASAS sunt conduse de un prezidiu propus de Adunarea generalã şi format din 3-5 membri titulari care nu candideazã.
(6) Candidaturile pentru preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul general se depun la Prezidiu de cãtre secţiile ştiinţifice, cu 15 zile înaintea Adunãrii generale în care au loc alegerile, şi se publicã pe site-ul ASAS.
(7) În Adunarea generalã se supun la vot toate propunerile.
(8) Funcţia de preşedinte este asimilatã funcţiei de demnitate publicã şi este retribuitã la nivelul funcţiei de secretar de stat, iar funcţiile de vicepreşedinţi şi secretar general sunt asimilate şi retribuite corespunzãtor funcţiei de subsecretar de stat.
(9) Preşedintele, vicepreşedinţii şi secretarul general, retribuiţi conform alin. (8), au funcţia de bazã la ASAS.
(10) Preşedinţii secţiilor şi filialelor şi vicepreşedinţii onorifici pot primi indemnizaţii de conducere lunare stabilite anual de Prezidiu, de pânã la 20% din indemnizaţia preşedintelui.
ART. 44
(1) Dezbaterile şi hotãrârile din adunãrile generale şi din şedinţele Prezidiului şi ale Biroului Prezidiului se consemneazã de secretariat în procese-verbale, pe baza cãrora se redacteazã hotãrâri.
(2) Lucrãrile Biroului Prezidiului se consemneazã în proceseverbale, pe care le semneazã membrii participanţi la şedinţã.
(3) Toate documentele şi procesele-verbale ale şedinţelor Prezidiului, Biroului Prezidiului şi Adunãrii generale se pãstreazã în arhiva ASAS.

CAP. V
Finanţarea activitãţii ASAS

ART. 45
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale activitãţii ASAS şi ale unitãţilor şi instituţiilor de drept public din subordine/coordonare se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Veniturile proprii ale ASAS provin din: contracte de cercetare cu parteneri interni şi externi, consultanţã şi servicii ştiinţifice, publicaţii, chirii, valorificarea produselor din activitãţi proprii sau anexe.
(3) ASAS poate primi donaţii, sponsorizãri şi bunuri în naturã care servesc scopurilor activitãţii sale.
(4) Finanţarea de la buget a unitãţilor de CDI din subordinea/coordonarea ASAS se realizeazã prin ASAS.
(5) ASAS poate deconta cheltuielile de transport şi cazare ale membrilor titulari, corespondenţi şi de onoare ai ASAS, aferente deplasãrilor în ţarã, dispuse de conducerea ASAS.
ART. 46
(1) Veniturile salariale ale personalului ASAS, ale celui din cercetarea ştiinţificã agricolã şi ale personalului aferent acestei activitãţi se asigurã de la bugetul de stat şi din venituri proprii.
(2) Personalul ASAS şi al unitãţilor de CDI subordonate/ coordonate de ASAS beneficiazã de salariul de bazã şi de alte drepturi de personal, potrivit legii.

CAP. VI
Unitãţi şi instituţii de cercetare-dezvoltare subordonate/coordonate de ASAS

ART. 47
(1) ASAS are în subordine institute şi staţiuni de cercetare-dezvoltare prevãzute de lege, în coordonare institute naţionale de cercetare-dezvoltare şi în coordonare ştiinţificã alte unitãţi şi instituţii de drept public şi privat cu activitate de cercetare, la solicitarea acestora.
(2) Unitãţile de CDI îşi desfãşoarã activitatea sub coordonarea şi îndrumarea secţiilor de specialitate şi, dupã caz, a filialelor teritoriale.
(3) Adunarea generalã poate hotãrî, la propunerea Prezidiului, în condiţiile legii, restructurarea sau, dupã caz, desfiinţarea unitãţilor de CDI cu rezultate neperformante, care se valideazã prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Relaţiile dintre ASAS şi unitãţile de CDI se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al ASAS.
ART. 48
Consiliul de evaluare, atestare şi acreditare pentru cercetare-dezvoltare în domeniul agricol îşi desfãşoarã periodic activitatea pe baza regulamentului propriu adoptat de Adunarea generalã şi a legislaţiei în vigoare.
ART. 49
(1) Institutele şi staţiunile de cercetare-dezvoltare sunt conduse de consiliul de administraţie şi directorul general/director, iar institutele naţionale sunt conduse de consiliul de administraţie, comitetul director şi directorul general.
(2) Numirea directorului general/directorului se face de preşedintele ASAS, pe o perioada de 4 ani, în urma rezultatului concursului desfãşurat conform legii. La concursul pentru ocuparea funcţiei de director general/director pot candida absolvenţi cu studii superioare, cu sau fãrã grad ştiinţific, cu experienţã managerialã, prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 319/2003 privind Statutul personalului de cercetaredezvoltare.
(3) Salariul de bazã pentru funcţia de director general/director ocupatã de absolvenţi cu studii superioare fãrã grad ştiinţific se asimileazã cu salariul prevãzut de grila bugetarã pentru funcţia de cercetãtor ştiinţific gradul I.
(4) Drepturile şi obligaţiile directorului general/directorului se stabilesc printr-un contract de performanţã, aprobat de preşedinte.
(5) Unitãţile şi instituţiile de CDI subordonate/coordonate funcţioneazã pe baza <>Legii nr. 45/2009 cu modificãrile ulterioare, a <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a hotãrârilor Guvernului de reorganizare a acestora.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 50
(1) Prezentul statut poate fi modificat sau completat numai de Adunarea generalã. Modificãrile şi completãrile intrã în vigoare dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data publicãrii în Monitorul Oficial a prezentului statut se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.180/2002 privind aprobarea Statutului Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare al ASAS se aprobã de Adunarea generalã a ASAS şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016