Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARD DE PERFORMANTA din 13 decembrie 2006  pentru serviciul de distributie a gazelor naturale (Anexa nr. 2)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARD DE PERFORMANTA din 13 decembrie 2006 pentru serviciul de distributie a gazelor naturale (Anexa nr. 2)*)

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL GAZELOR NATURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 27 bis din 16 ianuarie 2007

*) Aprobat de <>Decizia nr. 1.361 din 13 decembrie 2006 , publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 27 din 16 ianuarie 2007.


CAP. I
DISPOZIŢII GENERALE

SECŢIUNEA 1
Scop

ART. 1
Prezentul standard de performanţã reglementeazã criteriile de calitatea comercialã definite prin indicatorii de performanta pentru asigurarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale şi a serviciilor conexe (denumit în continuare serviciul), realizat de cãtre operatorii sistemelor de distribuţie (OSD).
ART. 2
Acest act normativ este emis în conformitate cu prevederile art. 8 lit. n) si ale <>art. 73 lit. c) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA 2
Domeniu de aplicare

ART. 3
(1) Prezentul standard de performanţã defineşte obligaţiile care revin OSD, în relaţiile cu consumatori ale cãror instalaţii de utilizare gaze naturale sunt conectate la sisteme de distribuţie, denumiţi în continuare consumatori, precum şi cu Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN).
(2) Standardul de performanta stabileşte nivelurile indicatorilor de performanţã pentru urmãtoarele activitãţi:
(a) racordarea la SD a solicitanţilor, incluzând soluţionarea cererilor acestora, realizarea instalaţiilor de racordare şi reamenajarea terenurilor afectate de lucrãrile de realizare a acestora;
(b) rezolvarea reclamaţiilor consumatorilor referitoare la mãsurarea gazelor naturale;
(c) asigurarea siguranţei şi a continuitãţii in alimentarea cu gaze naturale, în conformitate cu prevederile contractuale şi dispoziţiile legale aplicabile în domeniu;
(d) soluţionarea reclamaţiilor şi solicitãrilor consumatorilor cu privire la serviciul realizat de cãtre OSD, altele decât cele menţionate la lit. (a) şi (b);
(e) informarea consumatorilor In conformitate cu cerinţele prezentului act normativ şi ale altor reglementãri aplicabile;
(f) soluţionarea de cãtre OSD a reclamaţiilor consumatorilor, legate de îndeplinirea obligaţiilor acestuia conform standardului de performanţã.
ART. 4
Cu titlu de excepţie generalã, prevederile prezentului Act Normativ nu se aplicã în caz de forţã majorã.

SECŢIUNEA 3
Definiţii şi abrevieri

ART. 5
În sensul prezentului standard de performanţã urmãtorii termeni se definesc dupã cum urmeazã:
(a) Indicatori de performanţã garantaţi - indicatori care stabilesc nivelurile minime de performanţã pentru prestarea serviciului de cãtre OSD; în cazul în care OSD nu respectã aceşti indicatori are obligaţia de a plãti consumatorului afectat penalitãţi, în cuantumul şi condiţiile prevãzute în prezentul standard de performanţa;
(b) Indicatori medii de performanta - indicatori care stabilesc nivelurile medii de performanţã în prestarea serviciului;
(c) IPG - Indicatori de performanţa garantaţi;
(d) IMP - Indicatori medii de performanţa;

CAP. II
CALITATEA SERVICIULUI

SECŢIUNEA 1
Indicatori de performanţã garantaţi

IPG1-Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordãrii la SD
ART. 6
(1) OSD are obligaţia de a rãspunde oricãrei cereri scrise de acces în vederea racordãrii la SD depusã de un solicitant, în termenul prevãzut de Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale.
Solicitanţii de acces la SD în vederea racordãrii trebuie sã îndeplineascã cerinţele legale în vigoare.
(2) Cererile de acces la SD în vederea racordãrii, primite de cãtre OSD dupã ora 15.00, se considerã primite în urmãtoarea zi lucrãtoare.
(3) In cazul în care OSD nu comunicã în scris solicitantului, în termenul prevãzut de Regulamentul privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, acordul sau refuzul de acces în vederea racordãrii OSD are urmãtoarele obligaţii:
(a) sã plãteascã solicitantului penalitãţile precizate în anexa nr. 1;
(b) dupã caz, pentru continuarea întârzierii, penalitãţile prevãzute în anexa nr. pentru fiecare zi lucratoare suplimentara, inclusiv pentru ziua in care îşi îndeplineşte obligaţia legalã.
IPG2 Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces
ART. 7
(1) În situaţia în care un solicitant a încheiat cu OSD un contract de racordare pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea uneia existente, OSD are urmãtoarele obligaţii:
(a) sã contacteze solicitantul, în termen de 15 zile de la data semnãrii contractului de racordare, pentru a conveni data pentru începerea lucrãrilor.
(b) sã finalizeze lucrãrile la data convenitã cu solicitantul şi cu respectarea termenului prevãzut în contractul de racordare.
(2) In cazul în care OSD nu realizeazã instalaţia de racordare, în termenul prevãzut în contractul de racordare, are urmãtoarele obligaţii:
(a) sã plãteascã solicitantului penalitãţile precizate în anexa nr. 1;
(b) pentru continuarea întârzierii, penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi lucratoare suplimentara, inclusiv pentru ziua in care îşi îndeplineşte obligaţia legalã.
(3) Valoarea maximã a penalitãţilor pe care OSD are obligaţia sã le plãteascã consumatorului conform alin. (2) nu poate depãşi 30% din valoarea instalaţiei de racordare,
(4) Prevederile alin. (2) nu se aplicã în situaţia în care, OSD dovedeşte cu documente justificative cã:
- pentru respectarea termenului prevãzut în contractul de racordare a programat şi a întreprins corespunzãtor toate acţiunile necesare în vederea încadrãrii în acest termen;
- neîndeplinirea obligaţiilor sale se datoreazã neemiterii la termenul legal a unor avize/aprobãri/autorizaţii de cãtre terţi.
IPG3- Reamenajarea terenurilor afectate de execuţia unor lucrãri la obiectivele aferente SD
ART. 8
(1) In situaţia în care, urmare a execuţiei unor lucrãri la obiectivele aferente SD, sunt afectate terenuri proprietate a terţilor, OSD are obligaţia de a reamenaja aceste terenuri şi de a despãgubi proprietarii acestora, în cazul în care prin reamenajare terenul nu poate fi adus la starea iniţialã.
(2) OSD are obligaţia sã stabileascã de comun acord cu proprietarul terenului afectat termenul de reamenajare a terenului. Acest termen este de maximum 45 de zile, dupã caz, de la data punerii în funcţiune a obiectivelor amplasate pe terenurile afectate sau de la data intervenţiei în cazul în care aceasta nu a impus scoaterea din functiune a obiectivelor.
(3) OSD nu are obligaţia de a respecta prevederile alin. (1) şi (2) în situaţia în care intervenţiile la obiective sunt impuse de necesitatea remedierii unor defecte cauzate de acţiunea proprietarilor terenurilor afectate.
(4) In situaţia în care nu a realizat reamenajarea terenurilor, 1 în intervalul de timp prevãzut la alin. (1) OSD are urmãtoarele obligaţii:
(a) de a plãti consumatorului/solicitantului penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1;
(b) dupã caz, pentru continuarea întârzierii, penalitãţile prevãzute in Anexa nr. 1 pentru fiecare perioadã consecutivã de 5 zile lucrãtoare.
IPG4 - Obligaţia de înformare privind data reluãrii prestãrii serviciului
ART. 9
(1) În situaţia în care prestarea serviciului a fost întreruptã neplanificat datoritã unor situaţii de urgenţã, iar OSD estimeazã cã întreruperea va dura mai mult de 24 de ore, acesta are urmãtoarele obligaţii:
(a) în cazul în care este afectat un numãr mai mic sau egal cu 100 de consumatori, OSD trebuie sa notifice in scris fiecare consumator în legãturã cu data preconizatã de reluare a prestãrii serviciului, în termen de 12 ore din momentul în care OSD ia cunoştinţã de întrerupere; obligaţia de notificare în scris se considerã îndeplinitã dacã OSD afişeazã la limita de proprietate a fiecãrui consumator o înştiinţare care sã cuprindã anunţul în legãturã cu întreruperea serviciului şi data preconizatã de reluare a acestuia;
(b) în cazul in care este afectat un numãr mai mare de 100 de consumatori, OSD trebuie sa informeze consumatorii, prin anunţuri publice, în legãturã cu întreruperea serviciului şi cu data preconizatã de reluare a acestuia, în termen de 12 ore din momentul în care OSD ia cunoştinţã de întrerupere; aceastã obligaţie se considerã îndeplinitã dacã OSD realizeazã informarea prin mijloace de comunicare cum ar fi posturi locale de radio si TV sau alte mijloace echivalente, de cel puţin de 3 ori la intervale de 3 ore.
(c) în situaţia în care nu este posibilã reluarea serviciului la data şi ora comunicatã iniţial, la expirarea fiecãrei perioade consecutive de 24 de ore de la notificarea iniţialã, sã informeze asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricãrei modificãri a datei preconizate pentru reluarea prestãrii Serviciului.
(2) Prin situaţiile de urgenţã prevãzute la alin. (1), se înţeleg urmãtoarele situaţii:
(a) apariţia unor restricţii tehnice parţiale sau totale ale infrastructurii SD;
(b) disfuncţionalitãţi legate de livrarea gazelor naturale în SD ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile.
(3) In cazul in care OSD nu respectã prevederile precizate la alin. (1) lit. a), b) şi c) acesta are obligaţia de a plãti penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1.
IPG5- Reluarea prestãrii serviciului în urma unei întreruperi neplanificate
ART. 10
(1) OSD are obligaţia sã reia prestarea serviciului conform informãrii consumatorului realizate conform art. 9 alin. (1) lit. a) şi b). În situaţia în care OSD nu îndeplineşte aceastã cerinţã, are obligaţia sã plãteascã consumatorului penalitãţile prevãzute în Anexa nr. 1.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã dacã nu este posibilã reluarea serviciului ca urmare a faptului cã alte autoritãţi ale statului nu au finalizat investigarea cauzelor care au generat întreruperea.
IPG6 - Notificarea întreruperilor planificate
ART. 11
(1) In situaţia în care prestarea serviciului urmeazã sã fie întreruptã conform unui program planificat, OSD are obligaţia sã notifice în scris în acest sens, utilizatorii SD afectaţi de întrerupere, cu cel puţin 2 zile lucrãtoare înainte de data întreruperii serviciului. Notificarea trebuie sã cuprindã informaţii în legãturã cu data şi ora la care se reia prestarea serviciului.
(2) In situaţia în care OSD nu îndeplineşte prevederea de la alin. (1), acesta are obligaţia de a plãti consumatorului penalitatea prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) OSD are obligaţia de a planifica în perioada 1 martie - 15 octombrie a fiecãrui an, lucrãrile la obiectivele SD care pot conduce la întreruperea prestãrii serviciului.
IPG7 - Reluarea prestãrii Serviciului in urma unei întreruperi planificate
ART. 12
(1) OSD are obligaţia sã reia prestarea serviciului la termenul specificat în notificarea transmisã consumatorului conform art. 11 alin. (1). În situaţia în care OSD nu îndeplineşte aceastã cerinţã, are obligaţia sã plãteascã consumatorului penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã în situaţia în care OSD prezintã documente justificative din care sã rezulte cã nu a fost posibilã respectarea obligaţiei datoritã unor restricţii impuse de desfãşurarea unor lucrãri în zonã realizate de terţi.
IPG8 - Realizarea obligaţiei de platã a penalitãţilor datorate în conformitate cu standardul de performanţã
ART. 13
(1) În cazul în care OSD are obligaţia sã plãteascã penalitãţi consumatorului/solicitantului conform prevederilor standardului de performanţã şi nu efectueazã plata acestora în termen de 15 zile lucrãtoare începând cu data de la care datoreazã penalitãţile, OSD are obligaţia sã plãteascã cu titlu suplimentar consumatorului/solicitantului penalitãţile prevãzute în anexa nr. 1.
(2) În cazul în care între OSD şi consumator/solicitant existã un litigiu în legãturã cu neîndeplinirea obligaţiilor din standardul de performanţã care impun plata cãtre acesta a unor penalitãţi, iar acest litigiu a fãcut obiectul unei reclamaţii adresata ANRGN, sau al unei soluţionãri de cãtre o instanţa judecãtoreasca, prevederile alin. (1) se aplicã, dupã caz, în funcţie de rezolvarea litigiului.

SECŢIUNEA 2
Indicatori generali de performanţã

Calitatea comercialã a Serviciului
IGP1- Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea racordãrii la SD
ART. 14
(1) OSD are obligaţia de a rãspunde oricãrei cereri scrise de acces în vederea racordãrii la SD depusã de un solicitant, în termenul prevãzut de Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale.
(2) Cererile de acces la SD în vederea racordãrii, primite de cãtre OSD dupã terminarea programului de lucru, se considerã primite în urmãtoarea zi lucrãtoare.
(3) OSD are obligaţia de a rãspunde cererilor de acces în vederea racordãrii în procentul prevãzut în anexa nr. 2. Procentul va indica raportul dintre numãrul de solicitanţi cãrora le-a fost transmis un rãspuns în termenul precizat la alin. (1) şi numãrul de cereri de acces înregistrate de OSD.
IGP2 - Notificarea consumatorului în legãturã cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului
ART. 15
(1) În situaţia unei întreruperi planificate a serviciului, OSD are obligaţia de a transmite consumatorului o notificare scrisã care trebuie sã cuprindã informaţii în legãturã cu data şi ora la care se reia prestarea serviciului, în conformitate cu art. 11 alin. (1).
(2) OSD are obligaţia de a transmite informaţiile prevãzute la art. 9 alin. (1), consumatorilor cãtre care prestarea serviciului a fost întreraptã ca urmare a unei situaţii de urgenta sau a altei cauze neplanificate, în situaţia în care OSD apreciazã cã întreruperea va dura mai mult de 24 de ore.
(3) OSD are obligaţia de a îndeplini prevederile alin. (1) şi (2) cel puţin în procentul prevãzut în anexa nr. 2. Procentul va indica raportul dintre numãrul de consumatori notificaţi corespunzãtor în legãturã cu întreruperea serviciului, şi numãrul de consumatori afectaţi de întrerupere.
IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor, decurgând din alte reglementãri ale ANRGN
ART. 16
(1) OSD are obligaţia de a respecta cerinţele referitoare la punerea la dispoziţie cãtre solicitanţi/consumatori a informaţiilor necesare acestora, în conformitate cu prevederile altor acte normative.
(2) OSD are obligaţia de a îndeplini cerinţa precizatã în alin. (1) cel puţin în procentul prevãzut în Anexa nr. 2. Procentul va indica raportul dintre numãrul de solicitanţi/utilizatori SD informaţi efectiv şi numãrul de solicitanţi/utilizatori SD care au solicitat informaţii.
IGP4 - Informaţii privind standardele de performanţã
ART. 17
(1) Pânã cel târziu la data de 1 martie a fiecãrui an, OSD are obligaţia de a întocmi o situaţie privind indicatorii de performanţã prevãzuţi în prezentul act normativ.
(2) OSD, pentru îndeplinirea prevederilor de la alin. (1) are urmãtoarele obligaţii:
(a) sã transmitã aceastã situaţie cãtre ANRGN;
(b) sã publice aceastã situaţie pe pagina de internet a societãţii;
(3) In cel mult 30 de zile de la intrarea in vigoare a Standardului de performanţã pentru serviciul de distribuţie, precum şi a modificãrilor şi completãrilor ulterioare, OSD are obligaţia sã publice pe pagina de internet a societãţii actul normativ însoţit de clarificãri pentru utilizatori în legãturã cu drepturile acestora conferite prin standard.
IGP5 - Tel Verde pentru consumatori
ART. 18
(1) OSD are obligaţia de a pune la dispoziţia consumatorilor, un numãr de telefon de urgenţã netaxabil, accesibil 24 de ore din 24, pentru preluarea problemelor acestora.
(2) OSD are obligaţia sã raporteze cãtre ANRGN anual urmãtoarele informaţii: numãrul total de apeluri primite la numãrul de urgenţã, numãrul de apeluri aferente categoriilor de probleme semnalate şi, dupã caz, modul de soluţionare a problemelor semnalate de apelant.
Siguranţa Serviciului
IGP6 Indicatori de siguranţã
ART. 19
(1) Indicatorii de siguranţã stabiliţi pentru activitatea OSD sunt:
(a) procentul anual de reţea supusã controlului cu aparate pentru detectarea pierderilor de gaze, calculat pe baza formulei:


L(RA)
RCA = ───── x 100
L(RC)


L(RC) este lungimea de reţea supusã controlului în anul de referinţã, exprimatã în kilometri; aceasta se calculeazã prin însumarea lungimilor de reţea verificate periodic conform normelor tehnice în vigoare.
L(RA) este lungimea de reţea activã la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinţã, exprimatã în kilometri.
(b) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze localizate pe un kilometru de reţea verificatã (NAP), calculat pe baza formulei:


NP
NAP = ─────
L(RA)


NP este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze localizate pe parcursul anului de referinţã, în urma verificãrii planificate pentru depistarea pierderilor din reţea, cu excepţia pierderilor cauzate de acţiuni ale terţilor. Remedierea defectelor se realizeazã în conformitate cu prevederile normelor tehnice în vigoare.
(c) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizãrilor unor terţi pe un kilometru de reţea [NAP(T)], se calculeazã pe baza formulei:


NP(T)
NAP(T) = ─────
L(RA)


NP(T) este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze în reţea, localizate pe parcursul anului de referinţã, semnalate de terţi, cu excepţia pierderilor cauzate conductelor prin deteriorãri produse de terţi;
(d) numãrul anual de defecte care genereazã pierderi de gaze cauzate de acţiunea unor terţi pe un kilometru de reţea [NAD(T)], se calculeazã pe baza formulei:


ND(T)
NAD(T) = ─────
L(RA)


ND(T) este numãrul total de defecte care genereazã pierderi de gaze în reţea, cauzate de acţiunea unor terţi pe parcursul anului de referinţã;
(2) Pentru realizarea serviciului, OSD are obligaţia de a-şi desfãsura activitatea astfel încât indicatorii de siguranţã calculaţi conform lit. (a), (b) şi (c) sã se situeze sub valorile precizate în anexa nr. 2.

CAP. III
RECLAMAŢII

ART. 20
(1) Solicitanţii/consumatorii au dreptul sã adreseze OSD reclamaţii în legãturã cu nerespectarea, de cãtre acesta a obligaţiilor care îi revin conform prevederilor standardului de performanţã.
(2) Reclamaţia poate fi depusã în termen de maximum 30 de zile de la data la care solicitantul/consumatorul considerã cã OSD nu şi-a îndeplinit sarcinile care îi revin conform standardului de performanţã.
(3) In formularea reclamaţiei, solicitanţii/consumatorii nu au obligaţia de a indica articolele din actele normative în care sunt precizate obligaţiile OSD, care solicitanţii/ consumatorii considerã cã nu au fost îndeplinite.
ART. 21
Pentru rezolvarea reclamaţiilor, OSD are urmãtoarele obligaţii:
a) sã menţinã un registru cu regim special în care sunt înregistrate aceste reclamaţii.
b) sã verifice, inclusiv prin constatarea la faţa locului, aspectele semnalate în reclamaţie, si sã contacteze reclamantul, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare;
c) sã comunice, în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la data primirii reclamaţiei, un rãspuns reclamantului, prin care, dupã caz:
1. sã admitã cã reclamaţia a fost justificatã şi sã ia mãsuri în regim de urgenţã pentru îndeplinirea obligaţiilor;
2. sã respingã reclamaţia, justificând precis cauzele respingerii.
ART. 22
(1) Solicitantul/consumatorul are dreptul de a adresa ANRGN reclamaţii în legãturã cu nerespectarea, de cãtre OSD a obligaţiilor care revin acestuia conform prevederilor standardului de performanţã.
(2) Reclamaţia poate fi depusã în termen de maximum 60 de zile de la data la care solicitantul/consumatoral considerã cã OSD nu şi-a îndeplinit sarcinile care îi revin conform standardului de performanţã.
(3) Pentru analiza situaţiei precizate la alin. (1) ANRGN are urmãtoarele obligaţii:
a) sã verifice, inclusiv prin constatarea la faţa locului, aspectele semnalate în reclamaţie, si sã contacteze reclamantul şi/sau OSD, dacã este necesar pentru obţinerea unor informaţii suplimentare;
b) sã comunice reclamantului şi OSD, in termen de cel mult 30 zile de la data înregistrãrii reclamaţiei, un rãspuns prin care, dupã caz:
1. sã admitã cã reclamaţia a fost justificatã şi sã impunã OSD un termen de realizare a obligaţiilor care îi revin;
2. sã respingã reclamaţia, justificând precis cauzele respingerii.

CAP. IV
DISPOZIŢII FINALE

ART. 23
Pentru preluarea sesizãrilor şi reclamaţiilor solicitanţilor/consumatorilor, OSD are obligaţia de a asigura funcţionarea cel puţin a unui centru de relaţii cu clienţii şi a unui serviciu telefonic permanent.
ART. 24
(1) OSD are obligaţia de a raporta anual cãtre ANRGN nivelul de realizare a indicatorilor de performanţã conform anexei nr. 3.
(2) Anexa nr. 3 se completeazã de cãtre OSD şi se depune la ANRGN, în scris şi în format electronic, la termenele precizate.
ART. 25
ANRGN are obligaţia sã publice pe pagina proprie de internet datele transmise de cãtre OSD în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii informaţiilor.
ART. 26
Toate cererile, sesizãrile, reclamaţiile, notificãrile, rapoartele şi orice alte comunicãri prevãzute în prezentul act normativ se transmit la sediul destinatarului în scris şi se vor considera primite de destinatar:
(a) la data predãrii, daca sunt transmise personal sau prin curier, la adresa corespunzãtoare sub semnãturã de primire;
(b) la data primirii de cãtre destinatar sau a refuzului de primire din partea acestuia, dacã sunt expediate prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire;
(c) la data generãrii raportului afirmativ de primire a documentelor, în cazul expedierii prin fax sau poştã electronicã.
ART. 27
OSD are obligaţia de a-şi organiza activitatea, astfel încât în situaţia unor întreruperi planificate sau neplanificate, reluarea serviciului sã se realizeze cât mai urgent posibil
ART. 28
Suplimentar faţã de penalitãţile pe care OSD are obligaţia sã le plãteascã solicitanţilor/consumatorilor în caz de nerespectare a prevederilor prezentului act normativ, ANRGN are dreptul de a aplica amenzi conform art. 109 punctul 15 si <>art. 110 alin. 2 lit. (d) din Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 29
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul standard de performanţã.
ART. 30
(1) Prevederile art. 6, 7 şi 8 se aplicã pentru procedurile de acces demarate dupã data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ.
(2) Prezentul act normativ intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2007, cu excepţia prevederilor Capitolului II, Secţiunea I Indicatori de performanţã garantaţi, care intrã in vigoare la data de 1 ianuarie 2008.


ANEXA 1
-------
(la Standardul de performantã pentru serviciul
----------------------------------------------
de distribuţie a gazelor naturale)
-----------------------------------



Penalitãţi aplicabile în cazul nerespectãrii indicatorilor
de performanţã garantaţi
┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────┐
│Indicatorul de performanţã (nr. │ Perioada de timp │ Valoarea │
│ articolului) │ specificatã │penalitãţii│
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG1 - Rezolvarea solicitãrilor de │Nerespectarea │ 30 RON │
│acces în vederea racordãrii la SD │termenului prevãzut în │ │
│(art. 6) │Regulamentul de acces │ │
│ │la sistemele de │ │
│ │distribuţie a gazelor │ │
│ │naturale │ │
│ ├─────────────────────────┼───────────┤
│ │fiecare zi lucrãtoare │ 5 RON │
│ │suplimentarã │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG2 - Realizarea instalaţiei de │Nerespectarea │ 50 RON │
│racordare la SD a solicitanţilor de │termenului precizat în │ │
│acces (art. 7 alin. 1 lit. (b)) │contractul de racordare │ │
│ ├─────────────────────────┼───────────┤
│ │fiecare zi lucrãtoare │ 10 RON │
│ │ suplimentarã │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG3 - Reamenajarea terenurilor │45 zile │ 150 RON │
│afectate de execuţia unor lucrãri la ├─────────────────────────┼───────────┤
│obiectivele aferente SD (art. 8 │fiecare perioadã │ 50 RON │
│alin. (4)) │consecutivã de 5 zile │ │
│ │lucratoare │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG4 - Obligaţia de informare │12 ore │ 20 RON │
│privind data şi ora reluãrii prestãrii │ │ │
│serviciului (art. alin. (1) lit. (a) şi │ │ │
│(b)) │ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG4 - Obligaţia de informare │Fiecare perioadã │ 20 RON │
│privind data şi ora reluãrii prestãrii │consecutivã de 24 de │ │
│serviciului (art. 9 alin. (1) lit. (c)) │ore │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG5 - Reluarea prestãrii │conform informãrii │ 20 RON │
│serviciului in urma unei întreruperi │iniţiale transmisã │ │
│neplanificate (art. 10 alin. (1)) │consumatorului │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG6 - Notificarea întreruperilor │ 2 zile lucratoare │ 50 RON │
│planificate (art. 11 alin. (1)) │ │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG7 - Reluarea prestãrii │specificat in notificarea│ 500 RON │
│serviciului in urma unei întreruperi │scrisa in conformitate │ │
│planificate (art. 12 alin. (1)) │cu art. 11 alin. (1) │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────┤
│IPG8 - Realizarea obligaţiei de │15 zile lucrãtoare │ 150 RON │
│platã a penalitãţilor datorate în │ │ │
│conformitate cu standardul de │ │ │
│performanţã (art. 13 alin. (1)) │ │ │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────┘



ANEXA 2
-------
(la Standardul de performantã pentru serviciul
----------------------------------------------
de distribuţie a gazelor naturale)
----------------------------------



Obiective aplicabile pentru indicatorii generali de performanţã
┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Indicatorul de performanţã (nr. articolului) │ Obiectiv │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│IGP1 - Rezolvarea solicitãrilor de acces în vederea │ 98% │
│ racordãrii la SD │ │
│ (art. 14) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ IGP2 - Notificarea consumatorului în legãturã cu │ 95% │
│ întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului │ │
│ (art. 15 alin. (1) şi (2)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a │ 95% │
│ solicitanţilor/consumatorilor decurgând din legãturã cu │ │
│ alte reglementãri ANRGN (art. 16 alin. (1)) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│IGP4 - Informaţii privind standardele de performanţã │ 100% │
│(art. 17) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│IGP6 - Indicatori de siguranţã (art. 19 alin. (1) lit. (a)) │Maximum 8,3% │
│ ├─────────────┤
│(art. 19 alin. (1) lit. (b)) │ 0,8 │
│ ├─────────────┤
│(art. 19 alin. (1) lit. (c)) │ 0,1 │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



ANEXA 3
-------
(la Standardul de performantã pentru serviciul
----------------------------------------------
de distribuţie a gazelor naturale)
----------------------------------



Modele de raportare
┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬──────┐
│Indicatorul de performanţã (nr. articolului) │Obiectiv │Reali-│
│ │ │ zat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP1 - Rezolvarea solicitãrilor de acces în │ 98% │ │
│vederea racordãrii la SD (art. 14) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP2 - Notificarea consumatorului în legãturã │ 95% │ │
│cu întreruperile planificate şi neplanificate ale │ │ │
│serviciului (art. 15 alin. (1) şi (2)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP3 - Obligaţiile OSD de informare a │ 95% │ │
│solicitanţilor/consumatorilor decurgând din │ │ │
│legãturã cu alte reglementãri ANRGN (art. 16 │ │ │
│alin. (1)) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP4 - Informaţii privind standardele de │ 100% │ │
│performanţã (art. 17) │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼──────┤
│IMP6 - Indicatori de siguranţã (art. 19 alin. (1) lit. (a)) │Maximum │ │
│ │ 8,3% │ │
│ ├─────────┼──────┤
│(art. 19 alin. (1) lit (b)) │ 0,8 │ │
│ ├─────────┼──────┤
│(art. 19 alin. (1) lit (c)) │ 0,1 │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴──────┘

Director General,
..............

L.S.


Data:............


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016