Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA TRANSPARENTA din 7 aprilie 2010  de ajutor de stat in domeniul capitalului de risc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SCHEMA TRANSPARENTA din 7 aprilie 2010 de ajutor de stat in domeniul capitalului de risc

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 26 aprilie 2010
SCHEMA TRANSPARENTĂ? din 7 aprilie 2010
de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 26 aprilie 2010


I. Prevederi generale
ART. 1
(1) Prezenta procedurã instituie o schemã transparentã de ajutor de stat în domeniul capitalului de risc prin intermediul unuia sau mai multor fonduri de capital de risc (denumite în continuare fonduri), ca parte integrantã a implementãrii iniţiativei JEREMIE în România, inclusiv:
● finanţarea şi termenii acesteia;
● sectoare şi activitãţi neeligibile;
● intermediari financiari, fonduri şi investitori în fonduri;
● investiţiile fondurilor de capital de risc şi beneficiarii investiţiilor;
● criterii de evaluare a intermediarilor financiari.
(2) Autoritatea care administreazã schema este Fondul European de Investiţii (denumit în continuare FEI).
(3) Furnizor de ajutor de stat este Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
(4) Termenii şi expresiile utilizate sunt definite în Acordul de finanţare dintre Guvernul României şi Fondul European de Investiţii privind programul JEREMIE în România, semnat la Bucureşti la 18 februarie 2008 (denumit în continuare Acord de finanţare), aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/2008 .
ART. 2
Ajutoarele de stat prin fonduri de capital de risc în cadrul acestei scheme se vor acorda în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comunã în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008, denumit în continuare Reg. 800/2008 , şi cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 436 din 28 iunie 2007.
ART. 3
Iniţiativa JEREMIE este un set de acţiuni coerente având ca obiectiv creşterea accesului la finanţare al întreprinderilor mici şi mijlocii. În România, iniţiativa JEREMIE este organizatã prin intermediul FEI, acţionând ca Fond de participare JEREMIE (denumit în continuare FPJ). Prin FPJ, FEI administreazã fonduri puse la dispoziţie de Fondul European de Dezvoltare Regionalã (denumit în continuare FEDR) pentru utilizare în scopul implementãrii iniţiativei JEREMIE în România.
ART. 4
În cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" 2007-2013 (denumit în continuare POS CCE), Guvernul României a fost de acord sã punã la dispoziţia FEI fonduri dedicate pentru implementarea iniţiativei JEREMIE, cu respectarea art. 44(b)(i) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 (denumit în continuare Reg. 1.083/2006 ) şi în conformitate cu Acordul de finanţare. Iniţiativa JEREMIE este finanţatã din POS CCE, axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", domeniul major de intervenţie 1.2 "Accesul IMM la finanţare".
ART. 5
Normele de aplicare a Reg. 1.083/2006 sunt stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (denumit în continuare Reg. 1.828/2006 ).
ART. 6
(1) În cadrul schemei, bugetul alocat fondurilor de cãtre FPJ va fi de 35 milioane euro (echivalent lei). Defalcarea estimativã pe ani este urmãtoarea:
- 2010: 6 milioane euro;
- 2011: 19,5 milioane euro;
- 2012: 6 milioane euro;
- 2013: 3,5 milioane euro;
(2) Numãrul estimat de beneficiari în cadrul schemei este de 20.
(3) Fondurile de capital de risc se constituie de cãtre FPJ, dupã publicarea prezentei scheme în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã la 31 decembrie 2010 - estimativ.
(4) Prezenta schemã se aplicã de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã la data de 31 decembrie 2013 (sau pânã la o datã ulterioarã, în cazul în care aplicabilitatea Reg. 800/2008 va fi prelungitã), în limita bugetului alocat.
ART. 7
Investiţiile FPJ în fonduri şi investiţiile iniţiale ale fondurilor în întreprinderi mici şi mijlocii pot fi realizate pânã la data de 31 decembrie 2013 (sau pânã la o datã ulterioarã, în cazul în care aplicabilitatea Reg. 800/2008 va fi prelungitã).

II. Sectoare şi activitãţi neeligibile
ART. 8
În cadrul fondurilor de capital de risc, se acordã ajutoare întreprinderilor din toate sectoarele şi pentru toate activitãţile prevãzute în Codul CAEN Rev. 2 - NACE Rev. 2, cu excepţia urmãtoarelor:
● secţiunea A, Agriculturã, silviculturã şi pescuit;
● secţiunea B, Industria extractivã, numai codurile:
- 05 Extracţia cãrbunelui superior şi inferior;
- 0892 Extracţia turbei;
● secţiunea C, Industria prelucrãtoare, numai codurile:
- 10 Industria alimentarã;
- 12 Fabricarea produselor din tutun;
- 24 Industria metalurgicã;
- 2051 Fabricarea explozivilor;
- 206 Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale;
- 242 Producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru acestea din oţel;
- 243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primarã a oţelului;
- 2452 Turnarea oţelului;
- 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;
- 301 Construcţia de nave şi bãrci;
- 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptã;
- 1101 Distilarea, rafinarea şi mixarea bãuturilor alcoolice;
- 1104 Fabricarea altor bãuturi nedistilate, obţinute prin fermentare;
● secţiunea F, numai codul 411, Dezvoltare (promovare) imobiliarã;
● secţiunea L, Tranzacţii imobiliare;
● secţiunea K, Intermedieri financiare şi asigurãri;
● secţiunea N, Activitãţi de servicii administrative şi activitãţi de servicii suport;
● secţiunea O, Administraţie publicã şi apãrare; asigurãri sociale din sistemul public;
● secţiunea R, Activitãţi de spectacole, culturale şi recreative;
● secţiunea T, Activitãţi ale gospodãriilor private în calitate de angajator de personal casnic; activitãţi ale gospodãriilor private de producere de bunuri şi servicii destinate consumului propriu;
● secţiunea U, Activitãţi ale organizaţiilor şi organismelor extrateritoriale.
De asemenea, în cadrul fondurilor de capital de risc nu se vor acorda ajutoare întreprinderilor cu activitãţi în domeniile comercializãrii armelor şi muniţiilor, clonãrii umane şi organismelor modificate genetic.

III. Definiţii
ART. 9
În sensul prezentei scheme urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) ajutoare/ajutor de stat înseamnã orice mãsurã care îndeplineşte toate criteriile prevãzute la art. 87(1) din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene;
b) întreprinderi mici şi mijlocii sau IMM sunt întreprinderile care respectã criteriile prevãzute în anexa I la Reg. 800/2008 . În prezenta schemã microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;
c) întreprindere aflatã în dificultate, în cazul în care beneficiarul este o întreprindere micã sau mijlocie, este întreprinderea care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
(i) în cazul unei societãţi cu rãspundere limitatã, atunci când mai mult de jumãtate din capitalul social a dispãrut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau
(ii) în cazul unei societãţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi rãspund nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumãtate din capitalul propriu a dispãrut, aşa cum reiese din contabilitatea societãţii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau
(iii) indiferent de tipul societãţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevãzute de legislaţia naţionalã privind procedura insolvenţei;
(iv) o IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani nu se considerã a fi în dificultate în aceastã perioadã în sensul prezentei scheme, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile prevãzute la pct. (iii);
d) întreprindere-ţintã înseamnã o întreprindere în care un investitor sau un fond de investiţii doreşte sã investeascã;
e) intensitatea ajutorului înseamnã valoarea ajutorului, exprimatã ca procentaj din costurile eligibile. Ajutorul plãtit în tranşe va fi actualizat la valoarea lui în momentul acordãrii. Rata dobânzii care trebuie aplicatã la actualizare este rata de referinţã aplicabilã la data acordãrii ajutorului. Toate sumele utilizate vor fi calculate înainte de aplicarea unor deduceri fiscale sau altor taxe. Intensitatea ajutorului se calculeazã pentru fiecare beneficiar;
f) capital iniţial (seed capital) înseamnã finanţarea furnizatã pentru a studia, evalua şi dezvolta un concept iniţial, înaintea fazei de lansare;
g) capital de pornire (start-up capital) înseamnã finanţarea acordatã pentru dezvoltarea produsului şi marketing iniţial unor întreprinderi care nu şi-au vândut produsul sau serviciul în mod comercial şi care nu genereazã încã un profit;
h) capital de extindere înseamnã finanţarea acordatã pentru dezvoltarea şi extinderea unei întreprinderi, care poate sau nu sã fi atins pragul de rentabilitate ori sã genereze profit, în scopul creşterii capacitãţii de producţie, dezvoltãrii unei pieţe sau a unui produs ori furnizãrii de fond de rulment suplimentar;
i) capital de risc (risk capital) înseamnã finanţarea acordatã prin investiţii de capital propriu şi cvasicapital în întreprinderi aflate în stadii incipiente de dezvoltare (fazã iniţialã, de pornire şi de extindere);
j) capital propriu (equity) înseamnã participaţia deţinutã într-o întreprindere, reprezentatã de acţiunile emise în favoarea investitorilor;
k) cvasicapital (quasi-equity) înseamnã instrumente financiare a cãror profitabilitate pentru deţinãtor este bazatã în mod predominant pe profiturile sau pierderile întreprinderii-ţintã de bazã şi care sunt negarantate în caz de neplatã;
l) fond de capital de risc (sau fond) înseamnã un instrument financiar constituit sub diverse forme juridice conform ţãrii de origine (de exemplu, societate comercialã, parteneriat etc.), prin intermediul cãruia unul sau mai mulţi investitori acţioneazã în mod concertat pentru a realiza investiţii de capital de risc, acestea din urmã definite în Reg. 800/2008 ca "investiţii de capital propriu şi cvasicapital în întreprinderi aflate în stadii incipiente de dezvoltare (fazã iniţialã - seed, de pornire start-up şi de extindere - expansion);
m) intermediar financiar înseamnã un administrator de fonduri de capital de risc care va fi selecţionat de cãtre FEI ca urmare a Apelului pentru expresii de interes JEREMIE pentru a implementa schema de capital de risc. În funcţie de rezultatele procesului de selecţie, vor fi selectaţi unul sau mai mulţi intermediari financiari, câte unul pentru fiecare fond care va fi înfiinţat;
n) investitor înseamnã o persoanã fizicã sau juridicã care se angajeazã sã plaseze resurse financiare în IMM-uri prin intermediul fondului de capital de risc;
o) zone asistate înseamnã regiunile care pot beneficia de ajutoare regionale, astfel cum sunt stabilite în harta ajutoarelor regionale aprobatã pentru statul membru în cauzã pentru perioada 2007-2013.

IV. Intermediari financiari, investitori în fonduri şi fonduri
ART. 10
FEI va selecta intermediari financiari pentru gestionarea fondurilor aplicând Criteriile de evaluare ale POS CCE, aprobate de Comitetul de monitorizare al POS CCE, respectiv:
- relevanţa proiectului;
- calitatea proiectului;
- maturitatea proiectului;
- capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului;
- sustenabilitatea proiectului.
ART. 11
În selectarea intermediarilor financiari, FEI respectã urmãtoarele principii fundamentale:
a) egalitate de şanse;
b) nediscriminare;
c) confidenţialitate; şi
d) transparenţã.
ART. 12
Conform criteriilor şi principiilor la care se face referire în art. 10 şi 11, FEI va evalua capacitatea intermediarilor financiari de a gestiona fonduri de capital de risc, gradul de îndeplinire a cerinţelor specifice, şi va evalua capacitatea acestora de a atrage surse private de finanţare.
ART. 13
Costurile de management plãtibile intermediarilor financiari selecţionaţi vor fi stabilite în mod competitiv, conform prevederilor art. 43 din Reg. 1.828/2006 .
ART. 14
În conformitate cu art. 43 din Reg. 1.828/2006 , intermediarii financiari vor înfiinţa fondurile fie ca entitãţi juridice noi, independente, fie ca blocuri separate de finanţare în cadrul acestora, supuse unor reguli de implementare specifice, cu precãdere în ceea priveşte deschiderea de conturi separate, pentru a se distinge între resursele nou-investite, inclusiv cele puse la dispoziţie de POS CCE, şi resursele deja existente în cadrul intermediarului financiar.
ART. 15
Intermediarii financiari vor administra fondurile pe baze comerciale. Pentru a garanta cã fondurile de investiţii vor fi administrate pe baze comerciale, participanţii fiecãrui fond de investiţii vor încheia cu un administrator de fonduri profesionist un contract care sã prevadã cã remunerarea administratorului este corelatã cu rezultatele obţinute şi sã stabileascã obiectivele fondului şi calendarul investiţiilor.
ART. 16
Pentru fiecare fond:
a) fiecare intermediar financiar va atrage direct surse private de finanţare care sã însumeze cel puţin 30% din capitalul total al fondului;
b) fondul va efectua cel puţin 70% din investiţiile sale în IMM-uri sub formã de capital propriu sau cvasicapital.
ART. 17
Investitorii privaţi sunt reprezentaţi în procesul de luare a deciziilor printr-un comitet consultativ sau printr-un comitet al investitorilor.
ART. 18
Intermediarii financiari şi investitorii unui fond vor semna acorduri operaţionale în care se vor prevedea obiectivele fondului, calendarul investiţiilor şi alţi termeni operaţionali definiţi prin Acordul de finanţare aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/2008 , precum şi faptul cã remunerarea intermediarului financiar este corelatã cu rezultatele financiare ale fondului.
ART. 19
În gestionarea fondului, fiecare intermediar financiar va utiliza cele mai bune practici şi mijloace de control corespunzãtoare caracterului public al FPJ, ţinând cont, între altele, de liniile directoare dezvoltate de Asociaţia Europeanã a Capitalului de Risc (EVCA).
ART. 20
Fiecare fond va exista pânã la înstrãinarea tuturor investiţiilor în întreprinderi, dar nu mai mult de perioada fixatã de FEI.
ART. 21
Pentru a realiza o corespondenţã între cerinţa cheltuirii fondurilor puse la dispoziţie de POS CCE pânã la sfârşitul anului 2015 şi faptul cã, în mod normal, un fond de capital de risc este creat pentru o duratã de 10 ani, fondurile de capital de risc pot aplica un model asimetric de contribuţii efective ale investitorilor. Mai precis, la fiecare cerere de platã din partea fondului cu ocazia realizãrii unei investiţii într-o IMM sau a plãţii unor costuri de management ale fondului, FPJ va putea plãti direct cãtre fond 100% din suma solicitatã. Simultan, investitorii privaţi vor plãti suma corespondentã participãrii lor la fond, de minimum 30%, într-un cont escrow purtãtor de dobândã. Sumele din contul escrow vor putea fi utilizate începând cu 1 ianuarie 2016 sau la o datã anterioarã, în cazul în care plata efectivã a tuturor resurselor FPJ pentru investiţii şi costuri de management ale fondului se va fi finalizat înainte de 31 decembrie 2015. Detaliile privind plãţile şi contul escrow vor fi stabilite, dacã va fi cazul, în contractul operaţional pe care FEI îl va semna cu fiecare intermediar financiar selecţionat, conform prevederilor Acordului de finanţare.
ART. 22
Se va asigura cã interesele economice ale investitorilor publici şi ale investitorilor privaţi, precum şi riscurile asumate de cele douã categorii de investitori vor fi aliniate pe durata existenţei fondului. Investitorii publici şi investitorii privaţi vor suporta riscurile investiţiilor de la nivelul întreprinderilor-ţintã în mod pari passu (nepreferenţial), indiferent de originea fondurilor utilizate pentru efectuarea unei investiţii.
ART. 23
Distribuirea estimativã a veniturilor fiecãrui fond se va face conform urmãtorului mecanism:
a) în primul rând, 100% cãtre investitori (proporţional cu interesele economice de la nivelul de bazã al investiţiei în întreprinderi-ţintã), pânã când aceştia vor fi primit venituri egale cu contribuţiile efectiv plãtite de aceştia (fie direct cãtre fond, fie în contul de escrow) pânã la data acestei distribuiri.
În cazul în care în urma distribuirii conform lit. a) rãmân venituri nedistribuite:
b) în al doilea rând, 100% cãtre toţi investitorii (proporţional cu interesele economice de la nivelul de bazã), pânã când fiecare investitor va fi primit o sumã egalã cu o ratã anualã cumulatã de rentabilitate de 6% calculatã pe baza contribuţiilor plãtite de aceştia şi încã nerestituite.
În cazul în care în urma distribuirii conform lit. b) rãmân venituri nedistribuite:
c) în al treilea rând, 100% cãtre intermediarul financiar, pânã când acesta va fi primit o sumã suplimentarã egalã cu 20% din totalul veniturilor preferenţiale distribuite cãtre investitori conform paragrafelor de mai sus.
În cazul în care în urma distribuirii conform lit. c) rãmân venituri nedistribuite:
d) în al patrulea rând, 80% cãtre investitori şi 20% cãtre intermediarul financiar.

V. Investiţiile fondurilor de capital de risc şi beneficiarii investiţiilor
ART. 24
Obiectivul fondurilor de capital de risc este dezvoltarea sectorului investiţiilor de capital de risc din România.
ART. 25
În cadrul fondurilor de capital de risc pot beneficia de investiţii numai întreprinderile mici şi mijlocii.
ART. 26
Beneficiarii trebuie sã fie înregistraţi în România, sã nu fie în stare de faliment ori lichidare, sã nu aibã afacerile administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile lor comerciale sã fie suspendate ori sã facã obiectul unui aranjament cu creditorii sau sã fie într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege.
ART. 27
Beneficiarii trebuie sã îşi fi îndeplinit obligaţiile de platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale cãtre bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 28
Reprezentantul legal al beneficiarului trebuie sã nu fi fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotãrâre definitivã a unei instanţe judecãtoreşti, pentru o faptã care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesionalã.
ART. 29
Beneficiarii trebuie sã nu fie obiect al unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comunã sau, în cazul în care au fãcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executatã şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentã.
ART. 30
(1) În cadrul activitãţilor prevãzute în statutul fiecãrui beneficiar nu sunt prevãzute activitãţi care se regãsesc în cuprinsul sectoarelor şi activitãţilor neeligibile, aşa cum apar acestea la cap. II.
(2) Beneficiarii sunt numai cei care nu vor fi consideraţi "întreprinderi aflate în dificultate" în conformitate cu definiţia din art. 9 lit. (c).
(3) Beneficiarul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi anexele acestuia, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.
ART. 31
Tranşele investiţiilor care urmeazã sã fie realizate de un fond de capital de risc nu depãşesc 1,5 milioane euro per întreprindere-ţintã, pe parcursul oricãrei perioade de 12 luni.

VI. Modalitatea de implementare a schemei
ART. 32
(1) Fondurile de capital de risc vor investi resursele financiare puse la dispoziţie de investitori în întreprinderi mici şi mijlocii, prin mijloace specifice cum ar fi: constituirea de societãţi comerciale, achiziţia unei participaţii la capitalul social al unor societãţi existente, majorarea capitalului social, cvasicapital etc.
(2) Investiţiile se efectueazã:
- pentru a studia, evalua şi dezvolta un concept iniţial, înaintea fazei de lansare ("capital iniţial")
- pentru dezvoltarea produsului şi marketing iniţial, în cazul întreprinderilor care nu şi-au vândut produsul sau serviciul în mod comercial şi care nu genereazã încã un profit ("capital de pornire");
- pentru dezvoltarea şi extinderea unei întreprinderi, care poate sau nu sã fi atins pragul de rentabilitate ori sã genereze profit, în scopul creşterii capacitãţii de producţie, dezvoltãrii unei pieţe sau a unui produs ori furnizãrii de fond de rulment suplimentar ("capital de extindere").
(3) Întreprinderile-ţintã vor fi identificate într-o primã fazã de cãtre intermediarii financiari pe baza criteriilor de eligibilitate stabilite în prezenta schemã şi vor fi selecţionate pe baza unui plan de afaceri viabil, în vederea dezvoltãrii activitãţii în România, în urma unui proces de evaluare specific.
(4) Pentru a garanta cã mãsura privind capitalul de risc urmãreşte obţinerea de profit, trebuie îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) existenţa unui plan de afaceri pentru fiecare investiţie, în vederea dezvoltãrii activitãţii în România, cuprinzând detalii pentru dezvoltarea produsului, a vânzãrilor şi a profitabilitãţii şi care sã stabileascã viabilitatea ex ante a proiectului; acest plan de afaceri va trebui sã conţinã cel puţin elementele cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta schemã - Plan de afaceri (elemente principale);
b) existenţa unei strategii de ieşire clare şi realiste pentru fiecare investiţie.
(5) Fiecare fond va pãstra pe o perioadã limitatã investiţia într-o IMM. În acest timp, intermediarul financiar va monitoriza evoluţia întreprinderii şi va adãuga valoare acesteia, atât prin investirea de sume suplimentare în condiţiile prezentei scheme, în funcţie de cerinţele specifice de finanţare ale fiecãrei întreprinderi, cât şi prin participare la strategia şi conducerea întreprinderii.
(6) Dupã o perioadã de timp limitatã, de obicei 5 ani, fondul înstrãineazã investiţia (cota de capital social etc.) unui terţ, având ca obiectiv realizarea unui profit.
(7) Detalierea modalitãţii de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat se va face în cadrul apelului de proiecte, acesta fiind publicat pe site-ul FEI http://www.eif.org şi pe site-ul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri http://amposcce.minind.ro

VII. Raportarea şi monitorizarea
ART. 33
Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei o fişã de informaţii referitoare la prezenta schemã de ajutor de stat, în forma prevãzutã în anexa III la Reg. 800/2008 , în vederea transmiterii cãtre Comisia Europeanã în termen de 20 de zile lucrãtoare de la intrarea în vigoare a prezentei scheme. Aceste informaţii vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe site-ul Comisiei.
ART. 34
În vederea asigurãrii transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat, furnizorul de ajutor de stat şi autoritatea care administreazã schema vor aplica prevederile <>art. 18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi vor transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind prezenta schemã de ajutor de stat, în vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE şi ale Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. În acest sens se va lua în considerare declaraţia pe propria rãspundere a întreprinderiiţintã privind ajutoarele de stat, conform anexei nr. 2 la prezenta schemã.
ART. 35
Schema de ajutor de stat va fi publicatã integral pe site-ul furnizorului de ajutor de stat la adresa www.minind.ro şi pe pagina autoritãţii care administreazã schema la adresa www.eif.org
ART. 36
Furnizorul de ajutor de stat şi autoritatea care administreazã schema vor pãstra evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informaţii privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ şi costurile eligibile.
ART. 37
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
ART. 38
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de stat.
ART. 39
Autoritatea care administreazã schema are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitat de cãtre acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform prezentului capitol.


ANEXA 1
la schemã
Plan de afaceri (elemente principale)

1. Rezumatul executiv prezintã în mod sintetic conţinutul întregului plan de afaceri.
2. Istoricul întreprinderii descrie evoluţia întreprinderii de la creare pânã la data planului de afaceri. În cazul investiţiilor de capital iniţial (seed) şi de pornire (start-up), se va prezenta conceptul de bazã al afacerii.
3. Prezentarea echipei de conducere care va asigura îndeplinirea indicatorilor prevãzuţi în planul de afaceri se va axa pe experienţa relevantã (comercialã, operaţionalã şi de management), pe gradul de omogenitate şi pe remunerarea şi motivarea managerilor. În cazul în care echipa de conducere este incompletã, se vor include profilurile managerilor care urmeazã sã fie recrutaţi.
4. Produsele/Serviciile companiei vor fi prezentate în mod sintetic, cu accent pe avantajele competitive, stadiul de dezvoltare şi eventualele aspecte legate de înregistrarea mãrcii/patentului de invenţie.
5. Analiza pieţei şi a concurenţei va include o estimare realistã a cererii pentru produsele/serviciile companiei, analiza competitorilor, prezentarea pieţei şi a perspectivelor acesteia, precum şi descrierea barierelor de intrare pe piaţã, a canalelor de distribuţie, a potenţialelor riscuri şi a modalitãţilor de a le face faţã.
6. Strategia de comercializare a produselor/serviciilor va fi definitã în concordanţã cu piaţa identificatã şi va include politica de distribuţie naţionalã/internaţionalã, politica de preţ, mijloacele de diferenţiere a produselor/serviciilor, precum şi politica de promovare şi comunicare.
7. Prognoza financiarã, bazatã pe ipoteze justificate de analizele precedente, se va referi la urmãtorii 3-5 ani ai companiei şi va include contul de profit şi pierdere, bilanţul şi fluxul de numerar. În discuţiile cu fondurile de investiţii se obişnuieşte prezentarea mai multor variante/scenarii de prognozã.
8. Necesarul de finanţare va fi prezentat atât ca nivel, cât şi ca structurã (investiţie de capital, credit etc.). Se vor detalia: utilizarea resurselor financiare, planificarea în timp, structura capitalului social înainte şi dupã obţinerea finanţãrii.
9. Posibilitãţile estimative de ieşire a investitorului financiar din afacere, care constituie un criteriu important al unui fond în demararea unei investiţii, vor fi prezentate pe scurt în planul de afaceri.


ANEXA 2
la schemã
Declaraţie pe propria rãspundere


Subsemnatul(a) .........................., identificat(ã) cu B.I./C.I.
seria ... nr. .........., eliberat(ã) de ............. la data de ..........,
cu domiciliul în localitatea ............, str. ................... nr. ....,
bl. ...., sc. ....., ap. ...., sectorul/judeţul ................, în calitate
de reprezentant legal al operatorului economic .............................,
declar pe propria rãspundere cã activitãţile pentru care solicit finanţarea
fac/nu fac obiectul altui ajutor sau oricãrui alt tip de subvenţie în cadrul
altor programe/subprograme cu finanţare publicã legate de aceleaşi costuri
eligibile - investiţii de capital de risc.
DA []
NU []
Dacã da:

┌────┬───────────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────────┐
│Nr. │ Anul acordãrii │ Instituţia │ Programul │Cuantumul ajutorului│
│crt.│ajutorului de stat │ finanţatoare │ prin care s-a │ acordat (euro) │
│ │ │ │ beneficiat │ │
│ │ │ │ de finanţare │ │
├────┼───────────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────────┘
în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 800/2008 al Comisiei
din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile
cu piaţa comunã în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament
general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial
al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008.
Declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate
în prezenta declaraţie sunt corecte şi complete şi înţeleg cã orice omisiune
sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor este pedepsitã conform
legii.

Numele şi prenumele
......................
Funcţia
......................
Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului
...............................................
Data semnãrii
........................


----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016