Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 13 iunie 2008  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 13 iunie 2008 "Sprijin acordat IMM pentru implementarea standardelor internationale si pentru cresterea competitivitatii prin accesul pe noi piete si internationalizare"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 500 din 3 iulie 2008
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã transparentã de ajutor de minimis, denumitã "Sprijin acordat IMM pentru implementarea standardelor internaţionale şi pentru creşterea competitivitãţii prin accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare", aferentã operaţiunilor b) "Sprijin pentru implementarea standardelor internaţionale" şi c) "Sprijin pentru accesul IMM pe noi pieţe şi internaţionalizare", domeniului major de intervenţie 1.1 "Investiţii productive şi pregãtirea pentru competiţia pe piaţã a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
ART. 2
(1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevãzute în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
(2) Prezenta schemã este exceptatã de la obligaţia de notificare cãtre Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
ART. 3
Schema se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

CAP. II
Obiectivul şi scopul schemei

ART. 4
Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constã în sprijinirea dezvoltãrii durabile a întreprinderilor mici şi mijlocii, în vederea realizãrii obiectivului general al Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", şi anume creşterea competitivitãţii întreprinderilor mici şi mijlocii din România, în conformitate cu principiile dezvoltãrii durabile şi reducerea decalajelor comparativ cu media Uniunii Europene.
ART. 5
(1) Prezenta schemã de finanţare are ca scop creşterea competitivitãţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin:
a) implementarea standardelor internaţionale;
b) accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare.
(2) Pentru realizarea scopului prevãzut la alin. (1) lit. a), prin prezenta schemã de finanţare se acordã ajutor de minimis pentru urmãtoarele activitãţi:
a) înfiinţarea, modernizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercãri şi etalonãri;
b) implementarea şi/sau certificarea sistemului de management al calitãţii ISO 9001 (produselor şi/sau serviciilor), sistemelor de management al mediului (ISO 14001 sau EMAS) sau sistemului de management integrat calitate/mediu;
c) etichetarea ecologicã;
d) certificarea produselor/serviciilor/proceselor.
(3) Pentru realizarea scopului prevãzut la alin. (1) lit. b), prin prezenta schemã de finanţare se acordã ajutor de minimis pentru urmãtoarele activitãţi:
a) participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în ţarã sau strãinãtate, cu stand propriu;
b) participarea la misiuni economice în strãinãtate;
c) elaborarea şi producţia de materiale tipãrite/inscripţionate de promovare a operatorului economic;
d) promovarea on-line (îmbunãtãţirea/realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activitãţii solicitantului şi a produselor promovate);
e) servicii legate de activitãţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing;
f) servicii de identificare a furnizorilor/clienţilor externi.

CAP. III
Baza legalã

ART. 6
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
a) Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006;
b) Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale.

CAP. IV
Domeniul de aplicare

ART. 7
Prezenta schemã de ajutor se adreseazã microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii, inclusiv societãţilor cooperative, care activeazã în toate sectoarele de activitate, cu excepţia celor prevãzute la art. 8.
ART. 8
Prezenta schemã de minimis nu se aplicã pentru:
a) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuit şi acvaculturã, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comunã a pieţelor în sectorul produselor piscicole şi de acvaculturã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în procesarea şi comercializarea produselor agricole, prevãzute în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în urmãtoarele cazuri:
- când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii acestor produse cumpãrate de la producãtorii primari sau puse pe piaţã de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtori primari;
d) ajutoarele în favoarea activitãţilor de export cãtre ţãri terţe sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarele care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;
f) ajutoarele acordate operatorilor economici care activeazã în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cãrbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarele pentru achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfã acordat operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfã contra cost;
h) ajutoarele acordate societãţilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

CAP. V
Definiţii

ART. 9
În sensul prezentei scheme urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) administrator al schemei - Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru IMM - organism intermediar pentru implementarea axei prioritare I a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
b) cheltuieli eligibile - cheltuielile aferente realizãrii activitãţilor prevãzute la art. 5 şi care nu sunt legate de cheltuielile normale de funcţionare a întreprinderii;
c) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
d) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifrã de afaceri anualã netã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro. Încadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care a preluat prevederile Recomandãrii CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;
(i) în cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are pânã la 249 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;
(ii) în cadrul categoriei de IMM, întreprinderea micã este întreprinderea care are pânã la 49 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 10 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro;
(iii) în cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are pânã la 9 salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la douã milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a douã milioane euro;
e) ratã de referinţã - este cea stabilitã de cãtre Comisia Europeanã pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;
f) societate cooperativã*1) - o asociaţie autonomã de persoane fizice şi/sau juridice, dupã caz, constituitã pe baza consimţãmântului liber exprimat de acestea, în scopul promovãrii intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinutã în comun şi controlatã democratic de cãtre membrii sãi, în conformitate cu principiile cooperatiste;
-----------
*1) Conform prevederilor <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei.

g) societãţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

CAP. VI
Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

ART. 10
Pot beneficia de ajutorul de minimis operatorii economici care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii, inclusiv societãţi cooperative; solicitanţii trebuie sã completeze modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevãzutã în <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care preia Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM conform comunicãrii Comisiei Europene publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 118 din 20 mai 2003;
b) sunt înregistrate la registrul comerţului ca societãţi comerciale sau ca societãţi cooperative şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
c) nu sunt în stare de insolvenţã, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au nicio restricţie asupra activitãţii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se aflã într-o altã situaţie similarã cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;
d) la data depunerii cererii de finanţare nu înregistreazã datorii publice privind taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevãzute de legislaţia în vigoare;
e) reprezentantul legal nu a fost supus unei condamnãri în ultimii 3 ani de cãtre nicio instanţã de judecatã, din motive profesionale sau etic-profesionale;
f) nu sunt societãţi în dificultate conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;
g) deţin resursele financiare necesare asigurãrii implementãrii proiectului;
h) nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care au fãcut obiectul unei astfel de decizii aceasta a fost deja executatã şi creanţa integral recuperatã;
i) valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioadã de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro în cazul operatorilor economici care activeazã în sectorul transporturilor);
j) nu au mai beneficiat de alocãri financiare nerambursabile provenite din surse publice pentru cheltuielile eligibile care fac obiectul ajutorului de minimis acordat prin prezenta schemã;
k) alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fãrã a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.
ART. 11
Verificarea condiţiilor de eligibilitate se realizeazã de cãtre organismul intermediar, înainte de acordarea ajutorului de minimis. Organismul intermediar va asigura publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

CAP. VII
Criterii de eligibilitate a proiectelor

ART. 12
Pentru a fi eligibil în cadrul prezentei scheme de finanţare un proiect trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii:
a) sã fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare, ale domeniului major de intervenţie şi ale operaţiunilor;
b) sã fie implementat pe teritoriul României;
c) dimensiunea finanţãrii solicitate trebuie sã se încadreze în limita de maximum 70% din totalul cheltuielilor eligibile pentru microîntreprinderi şi întreprinderi mici, respectiv maximum 60% din totalul cheltuielilor eligibile pentru întreprinderi mijlocii;
d) sã se încadreze în condiţiile specificate în contractul de finanţare;
e) sã conţinã activitãţi şi cheltuieli eligibile conform Ghidului solicitantului.

CAP. VIII
Criterii de selecţie a proiectelor

ART. 13
Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua de cãtre organismul intermediar, în conformitate cu urmãtoarele criterii: relevanţa, calitatea şi coerenţa, maturitatea, sustenabilitatea, capacitatea solicitantului de a implementa proiectul. Acestea vor fi detaliate în Ghidul solicitantului.

CAP. IX
Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

ART. 14
(1) Mãsurile de sprijin de care vor beneficia microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii, inclusiv societãţile cooperative, se acordã în baza unei cereri de finanţare, însoţitã de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului.
(2) Mãsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocãri financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.
(3) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia*2).
-------------
*2) Aşa cum este prevãzut la art. 3 din Regulamentul CE 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis.

ART. 15
(1) În cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele care au ca obiect implementarea standardelor internaţionale şi accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare.
(2) Pentru implementarea standardelor internaţionale, în sensul prezentei scheme de finanţare, sunt consideraţi furnizori de servicii de instruire şi certificare numai operatorii economici/organizaţiile de instruire/organismele de certificare, autorizate conform prevederilor legale în vigoare şi care au ca obiect de activitate înregistrat implementarea de standarde.
ART. 16
Intensitatea maximã a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme de finanţare este de:
a) 70% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului pentru microîntreprinderi şi întreprinderile mici;
b) 60% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului pentru întreprinderile mijlocii.
ART. 17
(1) Beneficiarul de ajutor de minimis în cadrul acestei scheme trebuie sã facã dovada unei contribuţii de minimum 30%, respectiv 40% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, contribuţie asiguratã de solicitant fie din resurse proprii, fie prin surse atrase, într-o formã liberã de ajutor de stat.
(2) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de cãtre beneficiarul ajutorului de minimis.
ART. 18
(1) Activitãţile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de finanţare vor fi finanţate numai dacã au fost iniţiate dupã semnarea contractului de finanţare dintre organismul intermediar şi beneficiar.
(2) Finanţarea nerambursabilã va fi acordatã în maximum 3 tranşe. Ajutorul de minimis va fi acordat dupã ce beneficiarul a depus cererea de rambursare, însoţitã de documentele justificative prevãzute în Ghidul solicitantului.
(3) Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordãrii ajutorului. Actualizarea se va face în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, cu privire la aplicarea ratei de actualizare.

CAP. X
Reguli privind cumulul ajutoarelor de minimis

ART. 19
(1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilã în cadrul prezentei scheme de finanţare, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare.
(2) Organismul intermediar va acorda ajutorul de minimis dupã ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a operatorului economic, faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro pentru operatorii economici care activeazã în domeniul transporturilor).
(3) În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadã de 3 ani consecutivi, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro pentru operatorii economici care activeazã în domeniul transporturilor), solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme de finanţare, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte acest plafon.
(4) Organismul intermediar va verifica dacã solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.
ART. 20
Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Dacã acest cumul conduce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul intensitãţii fixat în conformitate cu prevederile unui regulament de exceptare în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã, ajutorul de minimis nu se va acorda.

CAP. XI
Cheltuielile eligibile

ART. 21
(1) Pentru implementarea standardelor internaţionale sunt eligibile urmãtoarele cheltuieli:
a) cheltuieli pentru înfiinţarea, modernizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercãri şi etalonãri;
b) cheltuieli aferente implementãrii şi/sau certificãrii sistemului de management al calitãţii (produselor şi/sau serviciilor), sistemelor de management al mediului ISO 14001 sau EMAS ori sistemului de management integrat calitate/mediu;
c) cheltuieli aferente etichetãrii ecologice;
d) cheltuieli aferente certificãrii produselor/serviciilor/proceselor.
(2) Cheltuielile de la alin. (1) lit. a) includ şi cheltuieli legate de consultanţã specializatã (realizarea proiectului aferent construcţiei, obţinerea avizelor, autorizaţiilor de construcţie). Acestea sunt considerate eligibile de la data intrãrii în vigoare a prezentei scheme de minimis.
(3) Pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare sunt eligibile urmãtoarele cheltuieli:
a) cheltuieli pentru participãri la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în ţarã sau strãinãtate, cu stand propriu;
b) cheltuieli pentru participãri la misiuni economice în strãinãtate;
c) cheltuieli pentru elaborarea şi producţia de materiale tipãrite/inscripţionate de promovare a operatorului economic în vederea participãrii la târguri internaţionale, expoziţii internaţionale şi misiuni economice;
d) cheltuieli pentru promovarea on-line (îmbunãtãţirea/ realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activitãţii solicitantului şi a produselor promovate);
e) cheltuieli pentru servicii legate de activitãţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing;
f) cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/clienţilor externi prin programele "Hosted Buyers" pentru atragerea în România a importatorilor/cumpãrãtorilor/potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea acestor "hosted buyers" în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România.
(4) Toate cheltuielile eligibile vor fi considerate fãrã TVA.

CAP. XII
Durata de aplicare a schemei

ART. 22
Prezenta schemã intrã în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã pânã la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

CAP. XIII
Bugetul schemei

ART. 23
Bugetul total estimat al schemei este de 70,1 milioane euro (echivalent în lei). Repartiţia estimativã pe ani şi pe operaţiuni a acestuia pentru perioada 2008-2013 este urmãtoarea:



- milioane euro -
┌──────┬─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Anul │ Bugetul total │ Din care: │
│ │ (FEDR + Fonduri ├────────────────────┬────────────────────┤
│ │ publice naţionale) │Pentru implementarea│ Pentru accesul pe │
│ │ │ standardelor │ noi pieţe şi │
│ │ │ internaţionale │ internaţionalizare │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ 2008 │ 6.2 │ 4.1 │ 2.1 │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ 2009 │ 10.5 │ 7.0 │ 3.5 │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ 2010 │ 14.2 │ 9.5 │ 4.7 │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ 2011 │ 14.9 │ 9.9 │ 5.0 │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ 2012 │ 12.6 │ 8.4 │ 4.2 │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ 2013 │ 11.8 │ 7.9 │ 3.9 │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│TOTAL:│ 70.1 │ 46.7 │ 23.4 │
└──────┴─────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘



ART. 24
Numãrul estimat al beneficiarilor prezentei scheme de finanţare este:
a) 1.000 pentru implementarea standardelor internaţionale;
b) 800 pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare.

CAP. XIV
Modalitatea de derulare a schemei

ART. 25
Organismul intermediar este autoritatea responsabilã de administrarea prezentei scheme de finanţare, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management şi furnizor de ajutor de minimis, urmând sã asigure derularea acesteia şi fiind rãspunzãtor pentru buna ei desfãşurare.
ART. 26
Procedura de implementare şi derulare a schemei de finanţare se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) lansarea cererii de propuneri de proiecte;
b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;
c) verificarea administrativã - verificarea conformitãţii cererilor şi a documentelor însoţitoare - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
d) verificarea eligibilitãţii beneficiarilor şi proiectelor - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
e) selecţia proiectelor;
f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare;
g) demararea implementãrii proiectului;
h) depunerea cererii de rambursare, însoţitã de documentele justificative;
i) acordarea finanţãrii nerambursabile - se face de cãtre Unitatea de platã a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", numai pe bazã de documente justificative şi dupã verificarea cheltuielilor;
j) monitorizarea implementãrii proiectelor conform prevederilor contractuale.
ART. 27
Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemã, solicitantul va depune la organismul intermediar o cerere de finanţare, însoţitã de documentele solicitate în Ghidul solicitantului.
ART. 28
(1) Cererea de finanţare va fi însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere prin care beneficiarul certificã faptul cã sunt îndeplinite condiţiile pentru a nu fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
(2) Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie sã completeze Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la încadrarea unei întreprinderi în categoria IMM din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care preia Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM conform Comunicãrii CE, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 118 din 20 mai 2003.
(3) Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe propria rãspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Administratorul schemei are obligaţia de a verifica respectarea regulii de minimis.
(4) Administratorul schemei are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul ce a fost depus spre finanţare.
ART. 29
Detalierea modalitãţii de implementare a prezentei scheme de finanţare se va realiza prin Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro
ART. 30
Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la organismul intermediar va fi anunţatã prin cererea de propuneri de proiecte, ce va fi publicatã pe pagina web www.animmc.ro şi pe cea a Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro

CAP. XV
Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor

ART. 31
Schema de ajutor de minimis va fi publicatã integral pe site-ul http://www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://amposcce.minind.ro
ART. 32
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
ART. 33
Furnizorul de ajutor de minimis pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat.
ART. 34
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schemã sau prin legislaţia naţionalã sau europeanã aplicabilã la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat*1), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
-----------
*1) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

(3) În cazul în care existã îndoieli cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 35
Pe baza unei cereri scrise furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
ART. 36
Administratorul prezentei scheme de finanţare are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de cãtre acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 32, 33, 34 şi 35.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016