Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 11 iulie 2008  pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii prin acordarea de servicii de consultanta si instruire specializata pentru implementarea proiectelor de investitii in domeniul e-economiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 11 iulie 2008 pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii prin acordarea de servicii de consultanta si instruire specializata pentru implementarea proiectelor de investitii in domeniul e-economiei

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008
SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 11 iulie 2008
pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii prin acordarea de servicii de consultanţã şi instruire specializatã pentru implementarea proiectelor de investiţii în domeniul e-economiei
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta procedurã instituite o schemã transparentã de ajutor de minimis, denumitã "Ajutor pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii prin acordarea de servicii de consultanţã şi instruire specializatã pentru implementarea proiectelor de investiţii în domeniul e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
ART. 2
(1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
(2) Prezenta schemã nu intrã sub incidenţa obligaţiei de notificare cãtre Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
ART. 3
Prezenta schemã se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

CAP. II
Scopul şi obiectivele schemei

ART. 4
Scopul prezentei scheme este sprijinirea creşterii competitivitãţii economice prin îmbunãtãţirea şi exploatarea pe deplin a potenţialului TIC şi al aplicaţiilor sale.
ART. 5
În cadrul prezentei scheme se va acorda sprijin financiar nerambursabil activitãţilor privind formarea profesionalã, consultanţa, auditarea, informarea şi publicitatea direct legate de elaborarea şi implementarea proiectelor de investiţii de cãtre IMM-urile finanţate în cadrul schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".

CAP. III
Baza legalã

ART. 6
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
a) Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006;
b) Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

CAP. IV
Domeniul de aplicare

ART. 7
(1) Sunt eligibile pentru acordarea facilitãţilor în cadrul prezentei scheme întreprinderile mici şi mijlocii situate pe teritoriul României.
(2) Prezenta schemã nu se aplicã pentru:
a) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comunã a pieţelor în sectorul produselor pescãreşti şi de acvaculturã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în transformarea (procesarea) şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în urmãtoarele cazuri:
- atunci când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii produselor în cauzã achiziţionate de la producãtorii primari sau introduse pe piaţã de întreprinderile în cauzã;
- atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtorii primari;
d) ajutoarele destinate activitãţilor de export cãtre ţãri terţe sau cãtre statele membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţãrii şi funcţionãrii unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarele subordonate folosirii mãrfurilor naţionale în locul celor importate;
f) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul cãrbunelui, în sensul Regulamentului CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cãrbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarele pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mãrfuri, acordate întreprinderilor care efectueazã transport rutier de mãrfuri în numele terţilor;
h) ajutoarele acordate întreprinderilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
i) sectorul construcţiei navale;
j) industria oţelului;
k) sectorul fibrelor sintetice;
l) procesarea şi comercializarea produselor care imitã sau înlocuiesc laptele şi produsele lactate, menţionate la art. 3 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 1.898/1987 ;
m) firmele cu activitate înregistratã conform codului CAEN Rev. 2 ca "Industria prelucrãtoare"- producerea de arme şi muniţii, tutun, bãuturi alcoolice, "Activitãţi bancare, financiare şi de asigurãri" şi "Activitãţi de jocuri de noroc şi pariuri".

CAP. V
Definiţii

ART. 8
În sensul prezentei proceduri, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) (conform <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care transpune în legislaţia naţionalã Recomandarea CE 2003/361 din data de 6 mai 2003, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003) - acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care fie au o cifrã de afaceri anualã netã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;
- În cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.
- În cadrul categoriei de IMM, întreprinderea micã este întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 10 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro.
- În cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are pânã la 9 salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 2 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 2 milioane euro.
- Încadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003.
b) întreprinderi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004);
c) rata de actualizare - rata de referinţã stabilitã de Comisia Europeanã pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;
d) administrator al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, prin Organismul intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale;
e) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
f) e-learning - sistem de formare virtualã ce constã într-o experienţã planificatã de predare-învãţare, organizatã de o instituţie ce furnizeazã mediat materiale într-o ordine secvenţialã şi logicã pentru a fi asimilate de cursanţi într-o manierã proprie, fãrã a-i constrânge la coprezenţã sau sincronicitate. Sistemele informatice de e-learning finanţate prin fonduri structurale trebuie sã asigure inclusiv medierea prin tehnologii de transmitere/accesare a conţinuturilor prin internet;
g) CRM - Customer Relationship Management - se referã la metodele şi tehnologiile TIC folosite de companii pentru administrarea relaţiilor cu clienţii;
h) ERP - Enterprise Resource Planning - sistem ce integreazã toate datele şi procesele unei organizaţii într-un singur sistem unificat. Un ERP tipic foloseşte mai multe tehnologii TIC pentru a obţine integrarea. Un element de bazã îl constituie existenţa unei baze de date unificate pentru mai multe module ale sistemului;
i) e-economie - economie bazatã pe cunoaştere, în care competiţia este creatã prin intermediul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor;
j) comerţ electronic - ansamblul tranzacţiilor comerciale efectuate prin mijloace electronice, fãrã a fi necesarã prezenţa simultanã în acelaşi loc a ofertantului şi a destinatarului. Sistemele informatice de comerţ electronic finanţate prin intermediul fondurilor structurale trebuie sã poatã fi accesate şi prin intermediul internetului şi sã asigure inclusiv posibilitatea de platã electronicã a bunului şi/sau serviciului achiziţionat;
k) transformarea (procesarea) produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol în urma cãreia rezultã de asemenea un produs agricol, cu excepţia activitãţilor agricole necesare preparãrii unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
l) comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea în vederea vânzãrii, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţã, cu excepţia primei vânzãri de cãtre un producãtor primar cãtre revânzãtori sau operatori şi a oricãrei activitãţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzãri; o vânzare de cãtre un producãtor primar cãtre consumatorii finali este consideratã comercializare în cazul în care se desfãşoarã în localuri distincte, rezervate acestei activitãţi.

CAP. VI
Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

ART. 9
Pot beneficia de mãsurile de ajutor de stat prevãzute în prezenta schemã întreprinderile, indiferent de forma juridicã de organizare, care beneficiazã de sprijin financiar acordat prin schema "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".

CAP. VII
Cheltuieli eligibile

ART. 10
(1) În cadrul prezentei scheme pot fi finanţate cheltuielile eligibile pentru activitãţi de formare profesionalã, consultanţã, auditare, informare şi publicitate direct legate de proiectele de investiţii finanţate în cadrul schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
(2) Sunt considerate eligibile urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuieli pentru servicii de consultanţã în vederea elaborãrii planului de afaceri, proiectului tehnic, studiilor de piaţã, altor studii necesare pentru pregãtirea proiectului;
b) cheltuieli pentru servicii de consultanţã în domeniul managementului de proiect şi cheltuieli necesare în procesul de achiziţii;
c) cheltuieli pentru formarea profesionalã a personalului care va utiliza produsele software implementate, precum şi pentru formarea profesionalã a personalului care va asigura mentenanţa aplicaţiei software;
d) cheltuieli cu servicii de auditare finalã a proiectului;
e) cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect.
(3) Sunt eligibile în cadrul prezentei scheme cheltuielile prevãzute la alin. (2) lit. a), efectuate începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei scheme.
(4) Cheltuielile eligibile prevãzute la alin. (2) lit. a) se deconteazã, dupã începerea implementãrii proiectului de investiţii, în cadrul primei cereri de rambursare aferente proiectului de investiţii cu care se aflã în legãturã directã.
(5) Cheltuielile eligibile prevãzute la alin. (3) lit. b), c), d) şi e) sunt eligibile de la data semnãrii contractului de finanţare a proiectului de investiţii cu care se aflã în legãturã directã.

CAP. VIII
Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

ART. 11
(1) Mãsurile de sprijin destinate întreprinderilor mici şi mijlocii se acordã în baza cererii de finanţare aferente schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei", însoţitã de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului.
(2) Mãsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocãri financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.
(3) Administratorul prezentei scheme va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia*1).
------------
*1) Aşa cum este prevãzut la art. 3 din Regulamentul CE 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis.

ART. 12
(1) Ajutorul acordat unui beneficiar nu poate depãşi 70% din valoarea cheltuielilor eligibile prevãzute de prezenta schemã.
(2) Valoarea finanţãrii nerambursabile acordate în cadrul prezentei scheme este de:
a) maximum 25% din valoarea financiarã nerambursabilã a proiectului de investiţii cu care se aflã în legãturã directã, fãrã a depãşi echivalentul în lei a 75.000 euro pentru operaţiunea 3.3.1;
b) maximum 25% din valoarea financiarã nerambursabilã a proiectului de investiţii cu care se aflã în legãturã directã, fãrã a depãşi echivalentul în lei a 125.000 euro pentru operaţiunea 3.3.2.
ART. 13
Beneficiarul de ajutor de minimis trebuie sã facã dovada unei contribuţii de cel puţin 30% din cheltuielile eligibile în cadrul prezentei scheme, contribuţie asiguratã de solicitant fie din resurse proprii, fie prin finanţare externã (de exemplu, credit bancar), într-o formã liberã de ajutor de stat.
ART. 14
Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordãrii lor, dupã caz. Actualizarea se face în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, cu privire la aplicarea ratei de actualizare.
ART. 15
(1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilã în cadrul prezentei scheme, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau autoritãţilor locale, fie din surse comunitare).
(2) Administratorul prezentei scheme va acorda un ajutor de minimis dupã ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere, faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro, în cazul beneficiarilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul transporturilor), echivalent în lei.
(3) În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadã de 3 ani consecutivi, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro, în cazul beneficiarilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul transporturilor), solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme nici mãcar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte acest plafon.
ART. 16
Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat, în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, acordate în raport cu aceleaşi costuri eligibile, dacã un astfel de cumul genereazã o intensitate a ajutorului de stat care depãşeşte intensitatea maximã stabilitã, în fiecare caz în parte, printr-un regulament privind exceptãrile în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã.

CAP. IX
Durata de aplicare a schemei

ART. 17
Prezenta schemã intrã în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã pânã la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

CAP. X
Bugetul schemei

ART. 18
(1) Bugetul total estimat al prezentei scheme, pe întreaga duratã de aplicare a acesteia, este de maximum 38 milioane euro.
(2) Defalcarea estimativã pe ani a sumelor acordate se prezintã astfel:


- milioane euro -
┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Anul │ FEDR │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2008 │ 7 │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2009 │ 10 │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2010 │ 6 │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2011 │ 6 │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2012 │ 5 │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2013 │ 4 │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘



ART. 19
Numãrul estimat al operatorilor economici care beneficiazã de sprijin prin prezenta schemã este de 2.000.

CAP. XI
Modalitatea de derulare a schemei

ART. 20
Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, în calitate de Organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", este administratorul prezentei scheme, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management şi furnizor de ajutor de stat, urmând sã asigure derularea acesteia şi fiind rãspunzãtor pentru buna ei desfãşurare.
ART. 21
Pentru a beneficia de facilitãţile prevãzute de prezenta schemã, operatorii economici trebuie sã completeze corespunzãtor cererea de finanţare aferentã schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei", în care sã precizeze dacã doresc sã beneficieze de facilitãţile prevãzute de prezenta schemã.
ART. 22
Verificarea eligibilitãţii solicitanţilor pentru acordarea ajutorului de minimis prevãzut de prezenta schemã se va face cu respectarea atât a condiţiilor de eligibilitate prevãzute în cadrul schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei", cât şi a condiţiilor de eligibilitate ale prezentei scheme.
ART. 23
(1) Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la cheltuielile finanţate prin prezenta schemã.
(2) Înainte de primirea ajutorului, întreprinderea beneficiarã trebuie sã transmitã administratorului prezentei scheme o declaraţie pe propria rãspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori.
(3) Cererea de finanţare aferentã schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei" va fi însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere prin care beneficiarul certificã faptul cã nu desfãşoarã şi nici nu va desfãşura pe perioada implementãrii proiectului activitãţi în unul dintre domeniile/sectoarele excluse.
(4) Verificarea condiţiilor de eligibilitate ale activitãţilor, proiectelor şi cheltuielilor se realizeazã de administratorul prezentei scheme înainte de acordarea facilitãţii. Administratorul asigurã, sub orice formã, publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.
(5) În cazul în care proiectul este eligibil pentru a primi o finanţare în cadrul prezentei scheme şi este selectat pentru finanţare în urma procesului de evaluare, administratorul prezentei scheme comunicã în scris întreprinderii beneficiare cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat şi caracterul acestuia de ajutor de minimis, fãcând referire expresã la Regulamentul CE nr. 1.998/2006, prin menţionarea titlului acestuia şi a numãrului în care a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(6) În cazul în care întreprinderea nu este eligibilã sã primeascã o alocare specificã în cadrul prezentei scheme, administratorul schemei îi comunicã în scris acest lucru.
ART. 24
Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei scheme se regãseşte în Ghidul solicitantului ce corespunde schemei "Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltãrii e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", cu care se aflã în legãturã directã, ghid publicat pe site-ul www.mcti.ro - secţiunea Fonduri structurale şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro/

CAP. XII
Procedura de raportare şi monitorizare

ART. 25
Prezenta schemã va fi publicatã integral pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei - secţiunea Fonduri structurale, la adresa http://www.mcti.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor http:// amposcce.minind.ro/
ART. 26
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 .
ART. 27
Furnizorul de ajutor de stat pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza schemei. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat.
ART. 28
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schemã sau prin legislaţia naţionalã ori europeanã aplicabilã la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat*2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
-------------
*2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

(3) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 29
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor prezentei scheme.
ART. 30
Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitat de cãtre acesta, toate datele şi informaţiile necesare, în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 26-29.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016