Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA MSC.194 (80) din 20 mai 2004  privind adoptarea amendamentelor la anexa la Conventia internationala din 1974 privind ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REZOLUTIA MSC.194 (80) din 20 mai 2004 privind adoptarea amendamentelor la anexa la Conventia internationala din 1974 privind ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata*)

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 400 din 14 iunie 2007

*) Traducere.

Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,
amintind de asemenea art. VIII(b) al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumitã în continuare Convenţie), privind procedura de amendare aplicabilã anexei la Convenţie, excluzând cap. I,
luând în considerare, la cea de-a 80-a sesiune a sa, amendamentele la Convenţie propuse şi difuzate conform art. VIII(b)(i) al acesteia,

1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) al Convenţiei, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) al Convenţiei, cã:
a) amendamentele din anexa 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2006; şi
b) amendamentele din anexa 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2008,
în afara cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la SOLAS sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) al Convenţiei:
a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2007; şi
b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2009,
dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) al Convenţiei, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexe;
5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexelor sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.


ANEXA 1
-------
la Rezoluţia MSC.194(80)
------------------------

AMENDAMENTE
la anexa la Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea
vieţii omeneşti pe mare, amendatã

CAPITOLUL II-1
Construcţie - structurã, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice

PARTEA A
Generalitãţi

REGULA 2
Definiţii

1. Urmãtorul nou paragraf 14 se adaugã dupã paragraful 13 existent:
"Vrachier este un vrachier, aşa cum a fost definit în regula XII/1.1."

PARTEA A-1
Structura navelor

2. Textul existent al pãrţii A-1 se înlocuieşte cu urmãtorul text:

"PARTEA A-1
Structura navelor

REGULA 3-1
Cerinţe structurale, mecanice şi electrice pentru nave

Suplimentar faţã de cerinţele prevãzute în oricare parte din prezentele reguli, navele trebuie proiectate, construite şi întreţinute conform cerinţelor structurale, mecanice şi electrice, ale unei societãţi de clasificare ce este recunoscutã de Administraţie în conformitate cu prevederile regulii XI-1/1 sau cu standardele naţionale aplicabile ale Administraţiei care prevãd un nivel de siguranţã echivalent.

REGULA 3-2
Prevenirea coroziunii tancurilor de balast cu apã de mare de la petroliere şi vrachiere

(Aceastã regulã se aplicã petrolierelor şi vrachierelor construite la 1 iulie 1998 sau dupã aceastã datã.)
Toate tancurile destinate balastãrii cu apã de mare trebuie sã aibã un sistem eficient de prevenire a coroziunii, cum ar fi straturi de protecţie «dure» sau un alt sistem echivalent. Este de preferat ca straturile de protecţie sã fie de o culoare deschisã. Schema de alegere, aplicare şi întreţinere a sistemului trebuie sã fie aprobatã de Administraţie pe baza liniilor directoare adoptate de Organizaţie*). Dacã este cazul, se vor folosi, de asemenea, anozi reactivi.
--------------
*) Se face referire la Liniile directoare privind alegerea, aplicarea şi întreţinerea sistemelor anticorozive ale tancurilor de balast cu apã de mare, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.798(19).

REGULA 3-3
Accesul în siguranţã la provele navelor-cisternã

1. În sensul acestei reguli şi al regulii 3-4, navele-cisternã includ petrolierele, aşa cum sunt definite în regula 2, navele-cisternã pentru transportul produselor chimice, aşa cum sunt definite în regula VII/8.2, şi navele pentru transportul gazelor, aşa cum sunt definite în regula VII/11.2.
2. Fiecare navã-cisternã trebuie sã fie prevãzutã cu mijloacele care sã-i permitã echipajului accesul în siguranţã la prova chiar în condiţii meteorologice nefavorabile. Astfel de mijloace de acces trebuie sã fie aprobate de Administraţie pe baza liniilor directoare elaborate de Organizaţie*).
------------
*) Se face referire la Liniile directoare privind siguranţa accesului la provele navelor-cisternã, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime prin Rezoluţia MSC.62(67).

REGULA 3-4
Dispozitive de remorcare de urgenţã la navele-cisternã

1. La bordul fiecãrei nave-cisternã de cel puţin 20.000 de tone deadweight trebuie sã fie instalate în ambele extremitãţi dispozitive de remorcare de urgenţã.
2. Pentru navele-cisternã construite la 1 iulie 2002 sau dupã aceastã datã:
1. dispozitivele de remorcare de urgenţã trebuie sã poatã fi puse rapid în funcţiune în orice moment în absenţa sursei de energie principale a navei ce urmeazã sã fie remorcatã şi trebuie sã fie uşor de cuplat la remorcher. Cel puţin unul dintre dispozitivele de remorcare de urgenţã trebuie preinstalat în vederea punerii rapide în funcţiune;
şi
2. dispozitivele de remorcare de urgenţã instalate în ambele extremitãţi trebuie sã aibã o rezistenţã corespunzãtoare, ţinându-se seama de dimensiunile şi deadweightul navei, precum şi de forţele estimate în condiţii meteorologice nefavorabile. Proiectarea, construcţia şi încercarea prototipului dispozitivelor de remorcare de urgenţã trebuie aprobate de Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie.
3. Pentru navele-cisternã construite înainte de 1 iulie 2002 proiectarea şi construcţia dispozitivelor de remorcare de urgenţã trebuie aprobate de Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie**).
-----------
**) Se face referire la Instrucţiunile privind dispozitivele de remorcare de urgenţã la navele-cisternã, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime prin Rezoluţia MSC.35(63), aşa cum pot fi amendate.

REGULA 3-5
Instalarea de materiale ce conţin azbest

1. Aceastã regulã se aplicã materialelor utilizate la elemente de structurã, maşini, instalaţii electrice şi echipamente prevãzute de Convenţie.
2. Pentru toate navele se interzic instalãrile de materiale care conţin azbest, cu excepţia acelora pentru:
1. palete utilizate la compresoarele rotative cu palete şi pompele rotative de vacuum cu palete;
2. îmbinãri şi garnituri de etanşare utilizate pentru circulaţia fluidelor, dacã, la temperaturi ridicate (ce depãşesc 350°C) sau la presiuni mari (ce depãşesc 7 x 10^6 Pa) existã pericol de incendiu, coroziune sau toxicitate; şi
3. dispozitive maleabile şi flexibile de izolare termicã utilizate pentru a rezista la temperaturi de peste 1.000°C.

REGULA 3-6
Accesul la spaţiile din zona de marfã a petrolierelor şi vrachierelor, în interiorul acestor spaţii şi în prova acestor spaţii

1. Aplicare
1.1. Cu excepţia celor prevãzute în paragraful 1.2, aceastã regulã se aplicã petrolierelor cu un tonaj brut mai mare ori egal cu 500 şi vrachierelor, aşa cum sunt definite în regula IX/1, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 20.000, construite la 1 ianuarie 2006 sau dupã aceastã datã.
1.2. Petrolierele cu un tonaj brut mai mare ori egal cu 500, construite la 1 octombrie 1994 sau dupã aceastã datã, dar înainte de 1 ianuarie 2005, trebuie sã corespundã prevederilor regulii II-1/12-2 adoptate prin Rezoluţia MSC.27(61).
2. Mijloacele de acces în spaţiile din zona de marfã şi în alte spaţii
2.1. Fiecare spaţiu trebuie sã fie prevãzut cu mijloace de acces pentru a se putea, pe întreaga duratã de viaţã a navei, sã se efectueze inspecţii generale şi amãnunţite, precum şi mãsurãtori de grosime la elementele structurale ale navei, de cãtre Administraţie şi companie, aşa cum este definitã în regula IX/1, şi de cãtre personalul navei şi alte persoane, dacã este necesar. Aceste mijloace trebuie sã corespundã cerinţelor paragrafului 5 şi Prevederilor tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspecţii, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime prin Rezoluţia MSC.133(76), aşa cum pot fi amendate de Organizaţie, cu condiţia ca aceste amendamente sã fie adoptate, sã intre în vigoare şi sã aibã efect în conformitate cu prevederile art. VIII din Convenţie cu privire la procedurile de amendare aplicabile anexei, cu excepţia cap. I.
2.2. Dacã un mijloc de acces permanent poate fi susceptibil de deteriorare în timpul operaţiunilor normale de încãrcare şi descãrcare sau dacã nu este posibilã în practicã instalarea mijloacelor permanente de acces, Administraţia poate autoriza, în locul acestora, utilizarea mijloacelor de acces mobile sau portabile, aşa cum s-a specificat în prevederile tehnice, cu condiţia ca mijloacele de fixare, asamblare, suspendare sau susţinere a mijloacelor portabile de acces sã facã parte permanent din structura navei. Întregul echipament portabil trebuie sã poatã fi imediat instalat sau desfãşurat de personalul navei.
2.3. Construcţia şi materialele tuturor mijloacelor de acces şi dispozitivelor lor de fixare de structura navei trebuie sã fie considerate corespunzãtoare de cãtre Administraţie. Mijloacele de acces trebuie sã fie inspectate înainte de a fi utilizate pentru efectuarea inspecţiilor în conformitate cu regula I/10 sau în paralel cu aceste inspecţii.
3. Accesul în siguranţã la magaziile de marfã, tancurile de marfã, tancurile de balast şi în alte spaţii
3.1. Accesul în siguranţã*) la magaziile de marfã, coferdamuri, tancurile de balast, tancurile de marfã şi în alte spaţii din zona de marfã trebuie sã se facã direct de pe puntea deschisã şi sã permitã inspectarea completã a acestor spaţii. Accesul în siguranţã în spaţiile dublului fund se poate face printr-un compartiment de pompe, coferdam adânc, tunel de tubulaturi, magazie de marfã, spaţiu din dublu corp sau printr-un compartiment similar, care nu este destinat transportului de hidrocarburi sau mãrfurilor periculoase.
-------------
*) Se face referire la Recomandãrile privind accesul la spaţiile închise la bordul navelor, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.864(20).

3.2. Tancurile şi compartimentãrile lor, cu lungimea mai mare sau egalã cu 35 m, trebuie sã fie prevãzute cu cel puţin douã guri şi scãri de acces, în mãsura în care este posibil. Tancurile cu lungimea mai micã de 35 m trebuie sã fie deservite de cel puţin o gurã şi o scarã de acces. Dacã un tanc este compartimentat de unul sau mai mulţi pereţi-diafragmã sau obstacole similare, care nu permit mijloace de acces imediat la alte pãrţi din tanc, trebuie instalate cel puţin douã guri şi scãri de acces.
3.3. Fiecare magazie de marfã trebuie sã fie prevãzutã cu cel puţin douã mijloace de acces, în mãsura în care este posibil. În general, aceste mijloace de acces trebuie sã fie dispuse în diagonalã, de exemplu, o intrare de acces în babord, lângã peretele prova, şi alta în tribord, lângã peretele pupa.
4. Manualul de acces la structura navei
4.1. Mijloacele de acces ale unei nave, care permit efectuarea inspecţiilor generale şi amãnunţite şi a mãsurãtorilor de grosime, trebuie sã fie descrise în Manualul de acces la structura navei, aprobat de Administraţie, a cãrui copie actualizatã trebuie pãstratã la bord. Pentru fiecare spaţiu din zona de marfã Manualul de acces la structura navei trebuie sã includã urmãtoarele:
1. planuri care sã prezinte mijloacele de acces la spaţiul respectiv, împreunã cu specificaţiile tehnice şi dimensiunile corespunzãtoare;
2. planuri care sã prezinte mijloacele de accces în interiorul fiecãrui spaţiu, care permit efectuarea unei inspecţii generale, împreunã cu specificaţiile tehnice şi dimensiunile corespunzãtoare. Aceste planuri trebuie sã indice de unde poate fi inspectatã fiecare zonã a spaţiului;
3. planuri care sã prezinte mijloacele de acces în interiorul fiecãrui spaţiu, care permit efectuarea inspecţiilor amãnunţite, împreunã cu specificaţiile tehnice şi dimensiunile corespunzãtoare. Planurile trebuie sã indice poziţiile zonelor critice ale structurii, dacã mijloacele de acces sunt permanente sau portabile şi de unde poate fi inspectatã fiecare zonã;
4. instrucţiuni pentru inspectarea şi menţinerea rezistenţei structurale a tuturor mijloacelor de acces şi a dispozitivelor de fixare, ţinându-se seama de o eventualã atmosferã corozivã din interiorul spaţiului respectiv;
5. instrucţiuni de utilizare în siguranţã a plutelor pneumatice la efectuarea inspecţiilor amãnunţite şi a mãsurãtorilor de grosime;
6. instrucţiuni privind instalarea şi utilizarea în siguanţã a mijloacelor de acces portabile;
7. un inventar al tuturor mijloacelor de acces portabile; şi
8. evidenţe ale inspecţiilor periodice şi operaţiunilor de întreţinere a mijloacelor de acces ale navei.
4.2. În sensul acestei reguli, expresia zone critice ale structurii reprezintã locurile care, prin calcul, au fost identificate ca necesitând o supraveghere continuã sau care, în urma analizei istoricului exploatãrii navelor similare ori surori, au fost identificate ca fiind predispuse la fisurare, flambare, deformare sau coroziune, care ar putea conduce la slãbirea rezistenţei structurale a navei.
5. Specificaţii tehnice generale
5.1. Deschiderile orizontale de acces, gurile de încãrcare sau gurile de vizitare orizontale trebuie sã aibã dimensiuni suficiente pentru a permite unei persoane purtând un aparat de respiraţie autonom cu aer şi un echipament de protecţie sã urce sau sã coboare orice scarã fãrã sã fie incomodatã şi, de asemenea, sã permitã ridicarea cu uşurinţã a unei persoane rãnite din partea cea mai de jos a spaţiului considerat. Dimensiunile minime ale acestor deschideri libere nu trebuie sã fie mai mici de 600 mm x 600 mm. Dacã accesul la o magazie de marfã se face prin gura de magazie, capãtul superior al scãrii trebuie sã fie situat cât mai aproape posibil de rama gurii de magazie. Ramele de acces ale gurii de magazie, cu o înãlţime mai mare de 900 mm, trebuie sã aibã, de asemenea, trepte, la exterior, în corespondenţã cu scara.
5.2. Deschiderile verticale de acces sau gurile de vizitare verticale din pereţii-diafragmã, varange, carlingi şi coaste întãrite, care permit traversarea spaţiului pe toatã lungimea şi lãţimea sa, trebuie sã aibã dimensiunile minime de 600 mm x 800 mm şi sã fie situate la o înãlţime de cel mult 600 mm de la învelişul fundului spaţiului, cu excepţia cazului în care sunt prevãzute grãtare sau alte reazeme pentru picioare.
5.3. Pentru petroliere mai mici de 5.000 de tone deadweight Administraţia poate accepta, în cazuri speciale, dimensiuni mai mici pentru deschiderile menţionate la paragrafele 5.1 şi 5.2, dacã se poate demonstra, spre satisfacţia Administraţiei, cã este posibilã trecerea prin acele deschideri sau evacuarea unei persoane rãnite.

REGULA 3-7
Planuri de construcţie pãstrate la bord şi la ţãrm

1. La bordul navelor construite la 1 ianuarie 2007 sau dupã aceastã datã trebuie pãstrat un set de planuri de construcţie**) şi alte planuri, care sã indice toate modificãrile aduse ulterior structurii.
------------
**) Se face referire la Circulara MSC/1.135 privind planurile de construcţie pãstrate la bord şi la ţãrm.

2. Un set suplimentar al acestor planuri trebuie pãstrat la ţãrm de cãtre companie, aşa cum este definitã în regula IX/1.2.

REGULA 3-8
Instalaţii de remorcare şi amarare

1. Aceastã regulã se aplicã navelor construite la 1 ianuarie 2007 sau dupã aceastã datã, dar nu se aplicã dispozitivelor de remorcare de urgenţã prevãzute în conformitate cu regula 3-4.
2. Navele trebuie prevãzute cu dispozitive, echipamente şi accesorii având sarcina de lucru de siguranţã corespunzãtoare pentru a permite efectuarea în deplinã siguranţã a tuturor operaţiunilor de remorcare şi amarare în condiţii de exploatare normalã a navei.
3. Dispozitivele, echipamentele şi accesoriile prevãzute în conformitate cu paragraful 2 trebuie sã corespundã cerinţelor aplicabile ale Administraţiei sau ale unei organizaţii recunoscute de cãtre Administraţie, în conformitate cu regula I/6.*)
-----------
*) Se face referire la Circulara MSC/1175 privind instrucţiunile referitoare la echipamentele de remorcare şi amarare de la bord.

4. Toate accesoriile sau echipamentele prevãzute în aceastã regulã trebuie clar marcate cu orice restricţie impusã pentru funcţionarea lor în siguranţã, luându-se în considerare rezistenţa prinderii lor de structura navei."

PARTEA B
Compartimentare şi stabilitate

3. Dupã regula 23-2 existentã se adaugã o nouã regulã, regula 23-3, dupã cum urmeazã:

"REGULA 23-3
Detectoare de nivel al apei la bordul navelor de marfã cu o singurã magazie, altele decât vrachierele

1. Navele de marfã cu o singurã magazie, altele decât vrachierele, construite înainte de 1 ianuarie 2007, trebuie sã corespundã cerinţelor acestei reguli cel mai târziu la data primei inspecţii intermediare sau de reînnoire care se efectueazã dupã 1 ianuarie 2007, şi anume la data la care se efectueazã prima dintre acestea.
2. În sensul acestei reguli, expresia punte de bord liber are sensul prevãzut în Convenţia internaţionalã privind liniile de încãrcare în vigoare.
3. Navele cu lungimea mai micã de 80 m sau 100 m, dacã au fost construite înainte de 1 iulie 1998, care au o singurã magazie de marfã situatã sub puntea de bord liber sau mai multe magazii de marfã situate sub puntea de bord liber, care nu sunt separate printr-un perete etanş, cel puţin, pânã la aceastã punte, trebuie prevãzute în acest spaţiu sau în aceste spaţii cu detectoare de nivel al apei.**)
---------
**) Se face referire la Normele de funcţionare a detectoarelor de nivel al apei la bordul vrachierelor şi a navelor de marfã cu o singurã magazie, altele decât vrachierele, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime prin Rezoluţia MSC.188 (79).

4. Detectoarele de nivel al apei menţionate în paragraful 3 trebuie:
1. sã declanşeze o alarmã sonorã şi vizualã pe puntea de comandã, una atunci când nivelul apei deasupra dublului fund din magazia de marfã atinge o înãlţime de cel puţin 0,3 m şi alta atunci când nivelul apei atinge 15% din înãlţimea medie a magaziei de marfã; şi
2. sã fie instalate la extremitatea pupa a magaziei sau deasupra pãrţii sale celei mai joase, atunci când dublul fund nu este paralel cu linia de plutire teoreticã. Atunci când osatura întãritã sau pereţii parţial etanşi sunt montaţi deasupra dublului fund, Administraţia poate cere instalarea unor detectoare suplimentare.
5. Nu este necesar sã se prevadã detectoare de nivel al apei, conform paragrafului 3, la navele care îndeplinesc regula XII/12 sau la navele care au compartimente etanşe de bordaj în fiecare bord pe întreaga lungime a magaziei de marfã, extinse vertical cel puţin de la dublu fund la puntea de bord liber."

PARTEA C
Instalaţii de maşini

REGULA 31
Comenzi maşini

4. Paragraful 2.10 existent se eliminã.
5. Dupã paragraful existent 5 se adaugã un nou paragraf, paragraful 6, dupã cum urmeazã:
"6. Navele construite la 1 iulie 2004 sau dupã aceastã datã trebuie sã îndeplineascã cerinţele paragrafelor 1-5, aşa cum au fost amendate, dupã cum urmeazã:
1. la paragraful 2 se adaugã un nou subparagraf, subparagraful 10, dupã cum urmeazã:
«10. Sistemele de automatizare trebuie proiectate în aşa fel încât acestea sã asigure cã semnalul de alarmã privind pericolul sau iminenţa încetinirii ori opririi sistemului de propulsie este dat la timp ofiţerului de cart de pe puntea de comandã în vederea evaluãrii condiţiilor de navigaţie în caz de urgenţã. În particular, sistemele de automatizare trebuie sã aibã o funcţie de comandã, supraveghere, semnalizare şi alarmare şi trebuie sã acţioneze în siguranţã pentru încetinirea sau oprirea sistemului de propulsie, dând ofiţerului de cart de pe puntea de comandã posibilitatea de a interveni manual, cu excepţia cazurilor în care intervenţia manualã ar produce rapid defectarea totalã a maşinilor şi/sau a echipamentului de propulsie, de exemplu, în cazul supraturaţiei.»"
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016