Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA MSC.152 (78) din 20 mai 2004  privind adoptarea amendamentelor la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REZOLUTIA MSC.152 (78) din 20 mai 2004 privind adoptarea amendamentelor la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata*)

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 400 din 14 iunie 2007
*) Traducere.

Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,
amintind şi art. VIII(b) al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumitã în continuare Convenţia), referitor la procedura de amendare aplicabilã anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I al acesteia,
luând în considerare, la cea de-a 78-a sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) al acesteia,

1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) al Convenţiei, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) al Convenţiei, cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2006, în afara cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la SOLAS sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) al Convenţiei, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2006 dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) al Convenţiei, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã;
5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.


ANEXĂ
-----
la Rezoluţia MSC.152 (78)
-------------------------

AMENDAMENTE
la anexa la Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea
vieţii omeneşti pe mare, amendatã

CAPITOLUL III
Mijloace şi dispozitive de salvare

REGULA 19
Pregãtirea şi exerciţii pentru caz de urgenţã

1. Textul existent de la paragraful 3.3.3 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"3.3.3. Cu excepţia celor prevãzute la paragrafele 3.3.4 şi 3.3.5, fiecare barcã de salvare va fi lansatã la apã şi va fi manevratã în apã de cãtre echipajul desemnat pentru manevrarea sa, cel puţin o datã la 3 luni în timpul unui exerciţiu de abandonare a navei."

REGULA 20
Pregãtirea pentru funcţionare, întreţinere şi inspecţii

2. La paragraful 1, în fraza a doua, se înlocuiesc cuvintele "paragrafelor 3 şi 6.2" cu cuvintele "paragrafelor 3.2, 3.3 şi 6.2".
3. Textul existent de la paragraful 3 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"3. Întreţinere
3.1. Întreţinerea, încercarea şi inspectarea mijloacelor de salvare se vor efectua pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie*) şi într-un mod care sã asigure fiabilitatea acestor mijloace.
-----------
*) Se face referire la Instrucţiunile privind service-ul şi întreţinerea periodicã a bãrcilor de salvare, a dispozitivelor de lansare la apã şi a mecanismelor de decuplare a sarcinii (MSC/Circ. 1.093).

3.2. Se vor prevedea instrucţiuni de întreţinere la bord a mijloacelor de salvare, care sã corespundã cerinţelor regulii 36, iar lucrãrile de întreţinere se vor efectua în mod corespunzãtor.
3.3. Administraţia poate accepta, în conformitate cu cerinţele paragrafului 3.2, un program de întreţinere planificatã la bordul navei, care sã includã cerinţele regulii 36."
4. Textul existent de la paragraful 6 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"6. Inspecţia sãptãmânalã
Urmãtoarele probe şi inspecţii vor fi efectuate sãptãmânal şi un raport de inspecţie trebuie sã fie înregistrat în jurnalul de bord al navei:
1. toate ambarcaţiunile de salvare, bãrcile de urgenţã şi instalaţiile de lansare la apã vor fi inspectate vizual în vederea asigurãrii cã ele sunt gata de folosire. Inspecţia trebuie sã includã, dar nu sã se limiteze la, starea tehnicã a cârligelor, prinderea lor de barca de salvare şi reanclanşarea corespunzãtoare şi corectã a mecanismului de decuplare a sarcinii;
2. motoarele tuturor bãrcilor de salvare şi ale bãrcilor de urgenţã vor fi puse în funcţiune pentru o perioadã totalã de cel puţin 3 minute, cu condiţia ca temperatura ambiantã sã fie peste temperatura minimã cerutã pentru pornirea şi funcţionarea motorului. În aceastã perioadã de timp trebuie sã se demonstreze cã cutia de viteze şi angrenajele sale funcţioneazã în mod corespunzãtor. În cazul în care caracteristicile speciale ale unui motor suspendat instalat pe o barcã de urgenţã nu permit ca acesta sã funcţioneze altfel decât cu elicea sa imersatã timp de 3 minute, el trebuie sã funcţioneze pe perioada de timp prevãzutã în manualul constructorului. În cazuri speciale Administraţia poate renunţa la aceste cerinţe pentru navele construite înainte de 1 iulie 1986;
3. bãrcile de salvare, cu excepţia bãrcilor de salvare lansate prin cãdere liberã, amplasate pe navele de marfã, trebuie sã fie deplasate din poziţia lor de arimare, fãrã a avea persoane în ele, atât cât este necesar sã se demonstreze funcţionarea satisfãcãtoare a mijloacelor de lansare la apã, dacã starea mãrii şi condiţiile meteorologice permit acest lucru; şi
4. se va proba instalaţia de alarmã generalã pentru caz de urgenţã."
5. La paragraful 7, textul existent se numeroteazã ca paragraful 7.2 şi se adaugã urmãtorul nou paragraf 7.1:
"7.1. Toate bãrcile de salvare, cu excepţia bãrcilor de salvare lansate prin cãdere liberã, trebuie sã fie scoase în afarã din poziţia lor de arimare fãrã a avea persoane în ele, dacã starea mãrii şi condiţiile meteorologice permit acest lucru."
6. Textul existent de la paragraful 11 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"11. Întreţinerea periodicã a instalaţiilor de lansare la apã şi a mecanismului de declanşare sub sarcinã
11.1 Instalaţiile de lansare la apã:
1. se vor întreţine în conformitate cu instrucţiunile pentru întreţinerea la bord, aşa cum se cere prin regula 36;
2. vor fi supuse unei examinãri amãnunţite în cadrul inspecţiilor anuale cerute de regula I/7 sau I/8, dupã caz; şi
3. dupã terminarea examinãrii prevãzute la alin. 2, se vor supune unei sarcini de probã dinamice pentru verificarea frânei vinciului la viteza maximã de coborâre. Sarcina ce urmeazã sã fie aplicatã trebuie sã fie reprezentatã de masa bãrcii de salvare fãrã persoane la bord; totuşi, la intervale care nu depãşesc 5 ani, testul trebuie sã fie efectuat cu o sarcinã de probã de 1,1 ori sarcina maximã de lucru a vinciului.
11.2. Mecanismul de declanşare sub sarcinã a bãrcilor de salvare va fi:
1. întreţinut în conformitate cu instrucţiunile pentru întreţinerea la bord, aşa cum se cere prin regula 36;
2. supus unei examinãri amãnunţite şi unei încercãri de funcţionare efectuate în timpul inspecţiilor anuale cerute de regulile I/7 şi I/8 de personal corespunzãtor pregãtit, familiarizat cu mecanismul;
şi
3. încercat din punct de vedere funcţional sub o sarcinã de 1,1 ori greutatea totalã a bãrcii de salvare atunci când este încãrcatã cu numãrul complet de persoane şi echipament în momentul în care mecanismului de decuplare i se face o revizie generalã. Aceastã revizie generalã şi încercare trebuie sã fie efectuate cel puţin o datã la 5 ani.*)"
-----------
*) Se face referire la Recomandarea privind încercarea mijloacelor de salvare, adoptatã de Organizaţie prin Rezoluţia A.689 (17). Pentru mijloacele de salvare instalate la bord la 1 iulie 1999 sau dupã aceastã datã, se face referire la Recomandãrile revizuite privind testarea mijloacelor de salvare, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.81 (70).

REGULA 32
Mijloace de salvare individuale

7. Textul existent de la paragraful 3 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"3. Costume hidrotermice
3.1. Acest paragraf se aplicã tuturor navelor de marfã. Totuşi, în ceea ce priveşte navele de marfã construite înainte de 1 iulie 2006, acestea trebuie sã se conformeze paragrafelor 3.2-3.5 cel mai târziu cu ocazia primei inspecţii a echipamentului de siguranţã la 1 iulie 2006 sau dupã aceastã datã.
3.2. Un costum hidrotermic care sã corespundã cerinţelor din secţiunea 2.3 din Cod trebuie sã fie asigurat pentru fiecare persoanã de la bordul navei. Totuşi, pentru navele, altele decât vrachierele, aşa cum au fost definite în regula IX/1, nu este necesar sã se cearã aceste costume hidrotermice dacã nava efectueazã în mod constant voiaje în zone cu climã caldã**) unde, dupã opinia Administraţiei, nu este necesarã dotarea cu costume hidrotermice.
--------------
**) Se face referire la Instrucţiunile privind evaluarea protecţiei termice (MSC/Circ. 1.046).

3.3. Dacã o navã are posturi de cart sau de lucru situate departe de locul sau locurile în care costumele hidrotermice sunt depozitate în mod normal, în aceste locuri trebuie prevãzute costume hidrotermice suplimentare pentru numãrul de persoane aflate în mod normal în cart sau la lucru în orice moment.
3.4. Costumele hidrotermice trebuie sã fie amplasate astfel încât sã fie uşor accesibile, iar poziţia lor sã fie indicatã în mod clar.
3.5. Costumele hidrotermice cerute de aceastã regulã pot fi utilizate pentru a satisface cerinţele regulii 7.3."

CAPITOLUL IV
Radiocomunicaţii

REGULA 15
Cerinţe privind întreţinerea

8. Textul existent de la paragraful 9 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"9. Radiobalizele pentru localizarea sinistrelor prin satelit trebuie:
1. sã fie încercate anual din toate punctele de vedere ale funcţionãrii eficiente, acordându-se o atenţie deosebitã stabilitãţii frecvenţei, puterii semnalului şi codificãrii, în intervalele specificate mai jos:
1. la navele de pasageri, în decurs de 3 luni înaintea datei de expirare a Certificatului de siguranţã pentru nava de pasageri; şi
2. la navele de marfã, în decurs de 3 luni înaintea datei de expirare sau 3 luni înainte ori dupã data de aniversare a Certificatului de siguranţã radio pentru nava de marfã.
Încercarea poate fi efectuatã la bordul navei sau la o staţie de încercare autorizatã; şi
2. sã fie supusã întreţinerii, la intervale de timp care nu depãşesc 5 ani, care va fi efectuatã la o instalaţie de întreţinere autorizatã de pe uscat."

APENDICE
Certificate

Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã a echipamentului pentru nava de marfã (Formular E)
9. La secţiunea 2 se eliminã punctul 9, iar punctele 10, 10.1 şi 10.2 se renumeroteazã ca punctele 9, 9.1 şi, respectiv, 9.2.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016