Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUŢIE nr. 385(81) din 22 martie 2024 referitoare la amendamentele la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta - Amendamente la anexa VI la MARPOL - (Combustibili cu punct de inflamabilitate scăzut, alte aspecte privind combustibilii lichizi pentru nave, înlocuirea sistemului cu abur cu motor diesel marin, accesibilitatea datelor şi includerea informaţiilor privind munca de transport şi granularitate extinsă în baza de date IMO privind consumul de combustibil al navelor - IMO DCS)
EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1004 din 31 octombrie 2025
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 1.939 din 14 octombrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1004 din 31 octombrie 2025.
──────────
Comitetul pentru protecţia mediului marin,
amintind art. 38 (a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin (Comitetul) conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine,
amintind, de asemenea, art. 16 al Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997 referitoare la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare şi conferă organului competent al Organizaţiei funcţia de examinare a amendamentelor la aceasta în vederea adoptării de către părţi,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una sesiune a sa, amendamentele la anexa nr. VI la MARPOL cu privire la combustibilii cu punct de inflamabilitate scăzut şi alte chestiuni legate de combustibil, înlocuirea sistemelor cu abur cu motoare diesel navale, precum şi accesibilitatea şi includerea unor date detaliate privind activitatea de transport în baza de date a OMI privind consumul de combustibil (IMO DCS), care au fost difuzate în conformitate cu articolul 16(2)(a) din MARPOL,
1. adoptă, în conformitate cu art. 16(2)(d) din MARPOL, amendamentele la anexa nr. VI la MARPOL, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) din MARPOL, că amendamentele trebuie considerate ca fiind acceptate la 1 februarie 2025, în afara cazului în care, până la această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente;
3. invită părţile să ia notă de faptul că, în conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) din MARPOL, amendamentele la anexa nr. VI la MARPOL vor intra în vigoare la 1 august 2025, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus;
4. invită, de asemenea, părţile să ia în considerare faptul că aplicarea anticipată a amendamentelor la apendicele IX în ceea ce priveşte informaţiile trebuie comunicată bazei de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor de la 1 ianuarie 2025;
5. solicită secretarului general, în scopul art. 16(2)(e) din MARPOL, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor la anexa nr. VI MARPOL conţinute în anexă tuturor părţilor la MARPOL;
6. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL.
ANEXA 1
la Rezoluţia MEPC.385(81)
Amendamente la anexa VI la MARPOL
(Combustibili cu punct de inflamabilitate scăzut, alte aspecte privind combustibilii lichizi
pentru nave, înlocuirea sistemului cu abur cu motor diesel marin, accesibilitatea datelor
şi includerea informaţiilor privind munca de transport şi granularitate extinsă în baza de
date IMO privind consumul de combustibil al navelor - IMO DCS)
Regula 2 - Definiţii
1. Paragraful 1.14 se înlocuieşte cu următorul text:
"1.14 Combustibil lichid pentru nave înseamnă orice combustibil livrat şi destinat utilizării la bordul unei nave."
2. Se introduce un nou paragraf 1.33, după paragraful 1.32 existent, după cum urmează:
"1.33 Combustibil gazos înseamnă un combustibil lichid pentru nave cu o presiune de vapori care depăşeşte 0,28 MPa absolut la temperatura de 37,8°C."
Regula 13 - Oxizi de azot (NO_x)
Transformare importantă
3. Paragraful 2.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"2.2 În cazul unei transformări importante care implică înlocuirea unui motor diesel naval cu un alt motor diesel naval, dar care nu este identic cu acesta, sau care implică instalarea unui motor diesel naval suplimentar, trebuie să se aplice standardele din prezenta regulă la momentul înlocuirii motorului sau adăugării motorului. În sensul prezentei reglementări, instalarea unui motor diesel marin în locul unui sistem cu abur este considerată o înlocuire. Doar în cazul înlocuirii unui motor, dacă nu este posibil ca motorul înlocuitor să îndeplinească standardele prevăzute la paragraful 5.1.1 din prezenta regulă (nivelul III, după caz), atunci acel motor înlocuitor trebuie să îndeplinească standardele prevăzute în paragraful 4 din prezenta regulă (nivelul II), ţinând cont de liniile directoare elaborate de Organizaţie. Administraţia va notifica Organizaţia în cazurile în care, începând cu 1 august 2025, a fost instalat un motor de nivel II în loc de unul de nivel III, în conformitate cu prevederile acestui paragraf."
Regula 14 - Oxizi de sulf (SO_x) şi particule materiale
4. Paragraful 12 se înlocuieşte cu următorul text:
"12 Cerinţele paragrafelor 10 şi 11 de mai sus nu sunt aplicabile unui sistem de alimentare cu combustibil lichid, pentru un combustibil cu punct de aprindere scăzut sau un combustibil gazos."
Regula 18 - Disponibilitatea şi calitatea combustibilului lichid
Disponibilitatea combustibilului lichid
5. Introducerea paragrafului 3 se înlocuieşte cu următorul text:
"3 Combustibilul lichid livrat şi utilizat la bordul navelor la care se aplică prezenta anexă trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:"
6. Introducerea paragrafului 3.2 se înlocuieşte cu următorul text:
"3.2 combustibilul lichid obţinut prin alte metode decât cea a rafinării petrolului nu trebuie:"
7. Paragraful 4 se înlocuieşte cu următorul text:
"4 Această regulă nu se aplică cărbunelui în forma sa solidă sau combustibilului nuclear. Paragrafele 5.1, 8.1 şi 8.2 din prezenta regulă nu se aplică combustibililor cu punct de inflamabilitate scăzut sau combustibililor gazoşi."
8. Paragraful 5 se înlocuieşte cu următoarele două paragrafe noi:
"5.1 Pentru fiecare navă care se supune regulilor 5 şi 6 din prezenta anexă, detaliile cu privire la combustibilul lichid care este livrat şi utilizat la bord trebuie să fie înscrise într-o notă de livrare a buncherului, care trebuie să conţină cel puţin informaţiile specificate în apendicele V la prezenta anexă.
5.2 Pentru fiecare navă care se supune regulilor 5 şi 6 din prezenta anexă, detaliile cu privire la combustibilul cu punct de inflamabilitate scăzut sau combustibilul gazos livrat şi utilizat la bord trebuie să fie înscrise într-o notă de livrare a buncherului care trebuie să conţină cel puţin informaţiile specificate la punctele 1-6 din apendicele V la prezenta anexă, densitatea determinată printr-o metodă adecvată tipului de combustibil, împreună cu temperatura aferentă, precum şi o declaraţie semnată şi certificată de reprezentantul furnizorului combustibilului că acesta este conform cu paragraful 3 al prezentei reguli.
În plus, conţinutul de sulf al unui combustibil cu punct de inflamabilitate scăzut sau al unui combustibil gazos livrat unei nave în mod specific pentru a fi utilizat la bordul acesteia se înscrie în nota de livrare a buncherului, fie sub forma valorii efective determinate printr-o metodă de testare adecvată tipului de combustibil, fie, cu acordul autorităţii competente din portul de aprovizionare, sub forma unei declaraţii care să ateste că, în urma testării conform metodei respective, conţinutul de sulf este mai mic de 0,001% m/m."
9. Paragraful 9.2 se înlocuieşte cu următorul text:
".9.2 solicită furnizorilor locali să dea nota de livrare a buncherului şi, dacă este cazul, eşantionul MARPOL, astfel cum este prevăzut în prezenta regulă, certificată de furnizorul combustibilului lichid cu privire la respectarea de către acest combustibil lichid a cerinţelor regulilor 14 şi 18 din prezenta anexă;"
Regula 27 - Colectarea şi raportarea datelor referitoare la consumul de combustibil lichid al navei
10. Se introduc noi paragrafe 14 şi 15 după paragraful 13 existent, după cum urmează:
"14 La cerere ad-hoc, secretarul general al Organizaţiei poate transmite date către entităţi de cercetare şi consultanţă analitică, în conformitate cu norme stricte de confidenţialitate.
15 Secretarul general al Organizaţiei, la solicitarea unei companii, va permite accesul publicului larg la rapoartele referitoare la consumul de combustibil lichid al navei (navelor) deţinute de compania respectivă, în formă neanonimizată."
Apendicele I - Model de Certificat internaţional de prevenire a poluării atmosferei (IAPP) (Regula 8)
11. Paragraful 2.3.5 se înlocuieşte cu următorul text:
" În conformitate cu regula 14.12, cerinţa pentru instalarea sau desemnarea unuia sau mai multor puncte pentru prelevarea eşantioanelor conform regulii 14.10 sau 14.11 nu este aplicabilă pentru un sistem de distribuţie a combustibilului lichid pentru un combustibil cu punct de aprindere scăzut ....................."
Apendicele IX - Informaţiile care trebuie transmise la Baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (Regula 27)
12. Apendicele IX se înlocuieşte cu următorul text:
" Apendicele IX
Informaţiile care trebuie transmise la Baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (Regula 27) Identitatea navei
Numărul IMO: ............................................................................
Perioada din anul calendaristic pentru care sunt transmise datele
Data de început a perioadei (zz/ll/aaaa): ...........................................................................
Data de sfârşit a perioadei (zz/ll/aaaa): .....................................................
Caracteristici tehnice ale navei
Anul livrării navei: .............................................................................................
Tipul navei, astfel cum este definit în regula 2.2 din prezenta anexă sau alta (a se specifica): ..................................................
Tonaj brut (TB): ..................................................
Tonaj net (TN): ............................................................
Deadweight (TDW): .................................................
Puterea de ieşire (puterea nominală) a motorului principal şi a motoarelor auxiliare alternative cu combustie internă, cu o putere mai mare 130 kW (a se indica în kW): .........................................................
EEDI atins (dacă este aplicabil): .........................................................................
EEXI atins (dacă este aplicabil): ...........................................................................
Clasa de gheaţă (Ice class): ..................................................................... Date privind consumul de combustibil
Consumul total de combustibil pe tip de combustibil (exprimat în tone metrice) şi metodele utilizate pentru colectarea datelor:
...................................................................................................
Consumul total de combustibil pe tip de consumator şi tip de combustibil (exprimat în tone metrice):
Motor(motoare) principal(e): .............................................................................
Motor(motoare)/Generator(generatoare) auxiliar(e): ...................................................................
Cazan(e) alimentat(e) cu combustibil lichid: ....................................................................
Altele (se va specifica): ....................................................................
Consumul de combustibil atunci când nava nu se află în mişcare, pe tip de consumator şi tip de combustibil (exprimat în tone metrice):
Motor(motoare) principal(e): ..........................................................................................................................................
Motor(motoare)/Generator(generatoare) auxiliar(e): .....................................................................................................
Cazan(e) alimentat(e) cu combustibil lichid: ..................................................................................................................
Altele (se va specifica): .................................................................................................................................................
Distanţa totală parcursă (mile marine): .......................................................................................................................................
Distanţa parcursă în regim de încărcare (mile marine) (opţional): ..............................................................................................
Orele în care nava a făcut parcursul: ..........................................................................................................................................
Cantitatea totală de energie electrică furnizată de la ţărm (kWh): ..............................................................................................
Pentru navele cărora li se aplică regula 28 din anexa VI la MARPOL
Activitatea totală de transport (transport work): ..........................................................................................................................
CII aplicabil: [ ] AER [ ] cgDIST
CII operaţional anual obligatoriu: ................................................................................................................................................
CII operaţional anual atins înainte de corecţii: ............................................................................................................................
CII operaţional anual atins (final): ................................................................................................................................................
Tehnologie inovatoare instalată (dacă este cazul): [ ] A [ ] B-1 [ ] B-2 [ ] C-1 [ ] C-2
Evaluarea intensităţii emisiilor de carbon (CII): [ ] A [ ] B [ ] C [ ] D [ ] E
CII în scop de testare (opţional):
[ ] EEPI (gCO_2/t/nm): ...................................................
[ ] cbDIST (gCO_2/berth/nm): .........................................
[ ] clDIST (gCO_2/m/nm): ...............................................
[ ] EEOI (gCO_2/t/nm): .............................................................."
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: