Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUŢIA MSC.521(106) din 10 noiembrie 2022  privind amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUŢIA MSC.521(106) din 10 noiembrie 2022 privind amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 374 din 22 aprilie 2024
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 978 din 16 aprilie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 22 aprilie 2024.
──────────
    Comitetul de siguranţă maritimă,
    reamintind articolul 28 (b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, care se referă la funcţiile Comitetului,
    reamintind de asemenea articolul VIII (b) al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare („Convenţia“), care se referă la procedura de amendare a anexei la Convenţie, cu excepţia capitolului I,
    luând în considerare, la a 106-a sesiunea a sa, amendamentele la Convenţie care au fost propuse şi difuzate conform articolului VIII (b) (i) al Convenţiei,
    1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII (b) (iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie al căror text figurează în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 decide că, în conformitate cu articolul VIII (b) (vi) (2) (bb) din Convenţie, că aceste amendamente vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2024, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din Guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă împreună cel puţin 50% din tonajul brut al flotei maritime comerciale mondiale au notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
    3 invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu articolul VIII (b) (vii) (2) din Convenţie, aceste amendamente vor intra în vigoare la 1 iulie 2024, odată ce au fost acceptate conform paragrafului 2 de mai sus;
    4 solicită secretarului general să transmită, în conformitate cu articolul VIII (b) (v) din Convenţie, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor anexate la aceasta tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
    5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei acesteia membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
    ANEXA 1

    Amendamente la Convenţia internaţională din 1974
    pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare
    CAP. XV
    Măsuri de siguranţă aplicabile navelor care transportă personal industrial
    Următorul nou capitol XV (Măsuri de siguranţă aplicabile navelor care transportă personal industrial) este adăugat după actualul capitol XIV (Măsuri de siguranţă aplicabile navelor care operează în apele polare):
    "    CAP. XV
    Măsuri de siguranţă aplicabile navelor care transportă personal industrial
    Regula 1 - Definiţii
    În scopul acestui capitol:
    1 Personal industrial (IP) înseamnă toate persoanele care sunt transportate sau cazate la bord pentru a desfăşura activităţi industriale offshore la bordul altor nave şi/sau instalaţii offshore.
    2 Cod IP înseamnă Codul internaţional de siguranţă pentru navele care transportă personal industrial, aşa cum a fost adoptat de Comitetul de siguranţă maritimă prin Rezoluţia MSC.527(106), astfel cum poate fi amendat, cu condiţia ca aceste amendamente să fie adoptate, puse în vigoare şi să producă efecte în conformitate cu dispoziţiile articolului VIII din prezenta convenţie referitoare la procedurile de amendare aplicabile anexei, cu excepţia capitolului I.
    3 Activităţile industriale offshore înseamnă construcţia, întreţinerea, dezmembrarea, exploatarea sau repararea instalaţiilor offshore care pot fi utilizate în special, dar nu exclusiv, pentru explorarea şi exploatarea resurselor din sectoarele de energie legată de hidrocarburi sau regenerabilă, acvacultură, minerit oceanic sau activităţi similare.
    4 Cod HSC înseamnă Codul privind siguranţa ambarcaţiunilor de mare viteză, 2000, adoptat de Comitetul de siguranţă maritimă prin Rezoluţia MSC.97(73), astfel cum poate fi amendat, cu condiţia ca aceste amendamente să fie adoptate, puse în vigoare şi să producă efecte în conformitate cu dispoziţiile articolului VIII din prezenta convenţie referitoare la procedurile de modificare aplicabile anexei, cu excepţia capitolului I. Regula 2 - Generalităţi
    1 Ori de câte ori în Codul IP se face referire la cerinţele pentru navele de pasageri, cerinţele corespunzătoare pentru navele de marfă sunt considerate îndeplinite.
    2 În sensul prezentului capitol, membrii personalului industrial nu vor fi trataţi sau consideraţi ca pasageri.
    3 Ori de câte ori numărul personalului industrial apare ca parametru în acest capitol sau în Codul IP, acesta trebuie să corespundă cu numărul total de personal industrial, personal special*1) şi pasageri transportaţi la bord, iar numărul de pasageri nu trebuie să depăşească 12.
    *1) Vezi Codul de siguranţă pentru nave speciale, 2008.
    4 Fără a aduce atingere prevederilor regulii 2.1 de mai sus, pentru ambarcaţiunile de mare viteză cărora li se aplică capitolul X şi fără a aduce atingere prevederilor capitolelor 2 până la 12 şi 18 din Codul HSC, o navă certificată să respecte cerinţele prezentului capitol şi ale Codului IP se consideră că a îndeplinit cerinţele capitolelor 2 până la 12 şi 18 din Codul HSC. Regula 3 - Aplicare
    1 Cu excepţia cazului în care se prevede în mod expres altfel, prezentul capitol se aplică navelor de marfă şi ambarcaţiunilor de marfă de mare viteză cu un tonaj brut de 500 sau mai mult, construite la sau după 1 iulie 2024 şi care transportă mai mult de 12 membri ai personalului industrial.
    2 Navele de marfă construite înainte de 1 iulie 2024, care au fost autorizate de Administraţie să transporte mai mult de 12 membri ai personalului industrial în conformitate cu recomandările elaborate de Organizaţie*2), trebuie să respecte regulile III/1, III/2 (cu excepţia paragrafului 2.1.7), IV/7 şi IV/8 din Codul IP în timpul primei inspecţii intermediare sau de reînnoire, oricare dintre acestea survine mai întâi, după 1 iulie 2024.
    3 Navele de marfă de mare viteză construite înainte de 1 iulie 2024, care au fost autorizate de Administraţie să transporte mai mult de 12 membri ai personalului industrial în conformitate cu recomandările elaborate de Organizaţie*2), trebuie să respecte regulile III/1, III/2 (cu excepţia paragrafului 2.1.7), V/7 şi V/8 din Codul IP în timpul celei de-a treia inspecţii periodice sau de reînnoire, oricare dintre acestea survine mai întâi, după 1 iulie 2024.
    4 Navele de marfă şi ambarcaţiuni de marfă de mare viteză, indiferent de data construcţiei, care, înainte de 1 iulie 2024, nu au fost autorizate de către Administraţie să transporte mai mult de 12 membri ai personalului industrial, ţinând cont de recomandările elaborate de Organizaţie*2), trebuie să respecte acest capitol şi Codul IP şi să fie certificate în conformitate cu acestea înainte de a transporta la bord mai mult de 12 membri ai personalului industrial.
    *2) A se vedea Recomandările provizorii pentru transportul în siguranţă a mai mult de 12 membri ai personalului industrial la bordul navelor angajate în voiaje internaţionale [Rezoluţia MSC.418(97)].
    5 În sensul prezentului capitol, termenul «construit» se referă la descrierea dată în regulile:
    .1 II-2/1.1.2.1, completată de regula II-2/1.1.3 pentru navele de marfă; şi
    .2 X/1.4, completată de regula X/1.5 pentru ambarcaţiunile de mare viteză. Regula 4 - Aplicarea altor capitole
    1 Regulile aplicabile navelor de marfă cuprinse în celelalte capitole ale prezentei convenţii se aplică navelor descrise în regula 3.1 de mai sus, sub rezerva modificărilor prevăzute în prezentul capitol.
    2 Fără a aduce atingere prevederilor regulii 4.1 de mai sus, pentru ambarcaţiunile de mare viteză cărora li se aplică Codul HSC, se aplică regulile referitoare la ambarcaţiunile de marfă din acel cod, sub rezerva modificărilor prevăzute în prezentul capitol. Regula 5 - Cerinţe
    1 Navele şi ambarcaţiunile de mare viteză cărora li se aplică prezentul capitol trebuie:
    .1 să fie certificate ca navă de marfă sau ambarcaţiune de mare viteză de marfă în conformitate cu capitolul I, capitolul VIII sau capitolul X, după caz;
    .2 să respecte cerinţele Codului IP; şi
    .3 pe lângă îndeplinirea cerinţelor din Regulile I/8, I/9 şi I/10 sau ale secţiunilor 1.5 până la 1.9 din Codul HSC care sunt aplicabile, să facă obiectul inspecţiilor şi certificării prevăzute în Codul IP.
    2 Navele şi ambarcaţiunile de mare viteză cărora li se aplică prezentul capitol care deţin un certificat eliberat în conformitate cu prevederile regulii 5.1 de mai sus vor fi supuse controlului prevăzut în regula I/19 sau XI-1/4 şi de secţiunea 1.10 din Codul HSC, după caz. În acest scop, un astfel de certificat trebuie considerat a fi un certificat eliberat în conformitate cu regula I/12 sau I/13."


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016