Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUŢIA MSC.506(105) din 28 aprilie 2022  privind Amendamente la Codul din 2009 pentru construcţia şi echipamentul unităţilor mobile de foraj marin (cod MODU 2009)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUŢIA MSC.506(105) din 28 aprilie 2022 privind Amendamente la Codul din 2009 pentru construcţia şi echipamentul unităţilor mobile de foraj marin (cod MODU 2009)

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 950 din 20 octombrie 2023
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 1.864 din 13 octombrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 950 din 20 octombrie 2023.
──────────
    ANEXA 13
    Comitetul de siguranţă maritimă,
    amintind articolul 28(b) din Convenţia privind Organizaţia Maritimă Internaţională referitor la funcţiile Comitetului,
    amintind, de asemenea, că Adunarea, atunci când a adoptat Rezoluţia A.1023(26) privind Codul din 2009 pentru construcţia şi echipamentul unităţilor mobile de foraj marin (Codul MODU 2009), a autorizat Comitetul să modifice codul, atunci când este cazul, ţinând cont de evoluţiile din domeniul proiectării şi tehnologiei, în urma consultărilor cu organizaţiile competente,
    luând notă de amendamentele aduse Convenţiei internaţionale pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974, adoptate prin Rezoluţia MSC.496(105),
    ţinând seama, în continuare, la cea de-a 105-a sesiune, de amendamentele ulterioare la Codul MODU din 2009,
    1 adoptă amendamentele la Codul MODU 2009, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 invită toate guvernele interesate să ia măsurile adecvate pentru a pune în aplicare amendamentele la Codul MODU 2009 anexate, începând cu 1 ianuarie 2024.
    ANEXA

    la Rezoluţia MSC.506(105)
    CAP. 10
    Mijloace şi dispozitive de salvare
    1 Paragrafele 10.14, 10.14.1 şi 10.14.2 se înlocuiesc cu următoarele:
    "10.14 [Rezervat*]
    * Prevederile referitoare la dispozitivele de salvare radio au fost relocate la capitolul 11 [a se vedea rezoluţia MSC.506(105)]. Paragraful 10.14 a fost lăsat necompletat în mod intenţionat pentru a evita renumerotarea paragrafelor existente."

    CAP. 11
    Radiocomunicaţiile şi navigaţia
    2 Textul capitolului 11 se înlocuieşte cu următorul text:
    "11.1 Generalităţi
    Scopul prezentului capitol este de a prevedea cerinţe minime pentru echipamentele de navigaţie şi pentru radiocomunicaţiile de sinistru şi de siguranţă dintre unităţi mobile de foraj marin şi staţiile de coastă, navele şi aeronavele de sprijin.
11.2 Pregătire
    Personalului responsabil cu radiocomunicaţiile trebuie să i se ofere o pregătire privind utilizarea Frazelor standardizate OMI pentru comunicaţii maritime.^1
    ^1 Se face referire la Frazele standardizate OMI pentru comunicaţii maritime, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.918(22).
11.3 Unităţi autopropulsate
    Orice unitate trebuie să îndeplinească cerinţele aplicabile privind staţiile radio pentru nave de marfă, prevăzute în capitolul IV din SOLAS.^2
    ^2 Toate cerinţele capitolului IV din SOLAS, care conţin expresia «din postul din care se efectuează în mod normal navigaţia navei», trebuie să fie aplicate considerând că expresia are înţelesul de «din postul din care se efectuează în mod normal navigaţia MODU».
11.4. Unităţi nepropulsate, remorcate
    11.4.1 Cerinţele pentru unităţile nepropulsate, remorcate, având personal la bord, depind de instalaţiile radio existente pe nava remorcher, menţionate în paragrafele 11.4.2 şi 11.4.3.
    11.4.2 În cazul când nava remorcher îndeplineşte pe deplin toate cerinţele aplicabile privind comunicaţiile radio pentru nave, menţionate în capitolul IV din SOLAS, unitatea remorcată, având personal la bord, trebuie:
    .1 să fie echipată cu instalaţii în VHF, conform regulilor IV/7.1.10^3 şi 7.1.2 din SOLAS şi cu instalaţii MF, conform regulilor IV/9.1.1 şi 9.1.2;
    .2 să fie echipată cu EPIRB, în conformitate cu regula IV/7.1.5 din SOLAS; şi
    .3 să fie echipată cu receptor (receptoare) capabil(e) să recepţioneze informaţiile privind MSI şi SAR pe întreaga perioadă a voiajului în care este angajată unitatea în conformitate cu regula SOLAS IV/7.1.4.
    11.4.3 În cazurile în care nava remorcher nu îndeplineşte în totalitate prevederile aplicabile referitoare la radiocomunicaţiile pentru nave, prevăzute în capitolul IV din SOLAS, unităţile mobile de foraj marin remorcate şi având personal la bord trebuie să îndeplinească toate prevederile aplicabile privind radiocomunicaţiile, prevăzute în capitolul IV din SOLAS.^3
    ^3 Toate cerinţele capitolului IV din SOLAS, care conţin expresia «din postul din care se efectuează în mod normal navigaţia navei», trebuie să fie aplicate considerând că expresia are înţelesul de «dintr-un post care este în permanenţă cu echipaj şi din care MODU este controlată atunci când este remorcată».
11.5 Unităţi staţionare pe locaţie sau efectuând operaţiuni de foraj
    11.5.1 Fiecare unitate, în timp ce este staţionară pe locaţie, inclusiv atunci când efectuează operaţiuni de foraj, trebuie să fie conformă cu toate cerinţele prevăzute în capitolul IV din SOLAS care sunt aplicabile navelor care navighează în aceeaşi zonă.^4 Atunci când soseşte pe locaţie, fiecare unitate trebuie, de asemenea, să raporteze poziţia ei către coordonatorul corespunzător zonei NAVAREA a Serviciului de Avertizare în Navigaţie la Nivel Mondial (WWNWS), astfel încât să poată fi difuzat un avertisment de navigaţie.^5 Suplimentar, atunci când părăseşte locaţia, unitatea trebuie să informeze coordonatorul NAVAREA pentru a fi încheiată difuzarea.
    ^4 Toate prevederile capitolului IV din SOLAS care conţin referinţa «din rolul de comandă din care se efectuează în mod normal navigaţia navei», trebuie să fie aplicate considerând că aceasta are înţelesul de «din rolul sau din rolurile care să aibă prevăzute în permanenţă la bord echipaj minim de siguranţă şi care controlează MODU atunci când nava se află într-o poziţie de operare staţionară incluzând operaţiunile sale de foraj (de exemplu, în mod normal, camera de comandă)».
    ^5 Se face referire la Serviciul de Avertizare în Navigaţie la Nivel Mondial [Rezoluţia A.706(17), aşa cum a fost amendată].
    11.5.2 La bordul unităţilor care nu au o punte de navigaţie trebuie să fie posibilă iniţierea transmiterii alertelor în caz de sinistru prin instalaţiile radio specificate în regulile IV/10.1.1, 10.1.2 şi 10.1.4 din SOLAS, după caz, dintr-un loc situat într-o zonă accesibilă şi protejată pe care Administraţia o consideră ca fiind acceptabilă.
    11.5.3 Dacă nivelul de zgomot într-o încăpere în care sunt montate comenzile operative pentru echipamentul radio este atât de ridicat sau poate fi atât de ridicat, în timpul unor condiţii speciale de exploatare, încât să deranjeze sau să împiedice folosirea corectă a echipamentului radio, atunci se vor prevedea mijloace adecvate pentru protecţia împotriva zgomotului, mecanice sau de altă natură, corelate cu comenzile operative pentru echipamentul radio.
11.6 Instalaţii de salvare radio Instalaţii radiotelefonice de emisie-recepţie în VHF
    11.6.1 Toate bărcile de salvare trebuie să deţină o instalaţie radiotelefonică de emisie-recepţie în VHF.
    11.6.2 Cel puţin două transpondere radar pentru căutare şi salvare (radare SART) trebuie să fie disponibile pe MODU, depozitate în aşa fel încât ele să poată fi plasate rapid în oricare plută de salvare.^6 Toate aparatele radiotelefonice de emisie-recepţie în VHF trebuie să fie în conformitate cu standarde de funcţionare care să nu fie inferioare celor adoptate de Organizaţie.
    ^6 Aparatul radiotelefonic de emisie-recepţie VHF prevăzut în conformitate cu paragraful 11.6.2 poate îndeplini sau îndeplineşte parţial prevederile regulilor SOLAS IV/7.2, 7.3 sau 7.4, după caz. Dispozitiv de localizare pentru căutare şi salvare
    11.6.3 Toate bărcile de salvare trebuie să fie dotate cu un dispozitiv radar SART sau AIS-SART.
    11.6.4 Cel puţin două dispozitive de localizare pentru căutare şi salvare trebuie să fie disponibile pe MODU şi trebuie să fie depozitate în aşa fel încât ele să poată fi plasate rapid în oricare plută de salvare.^7 Toate dispozitivele de localizare pentru căutare şi salvare trebuie să fie în conformitate cu standarde de operare, care să nu fie inferioare celor adoptate de Organizaţie.
    ^7 Radarele SART sau AIS-SART prevăzute în paragraful 11.6.4 pot îndeplini prevederile SOLAS, regulile IV/7.1.3, 7.2, 7.3 sau 7.5, după caz.
11.7 Comunicaţii efectuate prin intermediul elicopterelor
    Pentru asigurarea comunicaţiilor efectuate prin intermediul elicopterelor, unităţile mobile de foraj marin trebuie să aibă la bord o staţie radiotelefonică în VHF din serviciul mobil aeronautic care să îndeplinească prevederile corespunzătoare ale Convenţiei privind aviaţia civilă internaţională ICAO I^8 şi care să fie adecvată pentru comunicaţiile efectuate prin intermediul elicopterelor în zona sa de exploatare.
    ^8 Se face referire la Volumul 3, Partea II din Anexa 10 şi Partea III, secţiunea II din Anexa 6 la Convenţia OACI.
11.8 Comunicaţii interne
    Toate tipurile de MODU trebuie să fie prevăzute cu mijloace eficiente de comunicaţii între camera de comandă, puntea de navigaţie (dacă există) şi orice loc sau locurile unde se află instalaţiile pentru operarea echipamentelor radio.
11.9 Standarde de performanţă
    Întregul echipament radio trebuie să fie în conformitate cu categoria aprobată de Administraţia care emite licenţa. Acest echipament trebuie să fie în concordanţă cu standardele adecvate de funcţionare, care să nu fie inferioare celor adoptate de Organizaţie.^9
    ^9 Se face referire la următoarele standarde de funcţionare adoptate de către Organizaţie:
    Prevederi generale
    .1 Rezoluţia A.694(17): Prevederi generale privind echipamentul radio de la bordul navelor, care face parte din Sistemul mondial pentru caz de sinistru şi siguranţa navigaţiei pe mare (GMDSS) şi pentru echipamentele electronice de navigaţie [Rezoluţia A.694(17)];
    .2 Standarde de performanţă pentru prezentarea informaţiilor referitoare la navigaţie şi la afişajul de la bordul navei [Rezoluţia MSC.191(79), astfel cum a fost modificată];
    .3 Standarde de performanţă pentru gestionarea sistemelor de alertă pe puntea de navigaţie [Rezoluţia MSC.302(87)]; Instalaţii VHF
    .4 Standarde de performanţă pentru instalaţiile radio VHF de la bord capabile de comunicaţii voce şi apeluri selective digitale [Rezoluţia MSC.511(105)];
    .5 Standarde de performanţă pentru instalaţiile radiotelefonice de emisie-recepţie în VHF pentru transpondere radar pentru căutare şi salvare (radar SART) depozitate în ambarcaţiunile de supravieţuire [Rezoluţia MSC.515(105)];
    .6 Standarde de funcţionare pentru instalaţiile radiotelefonice portabile de emisie-recepţie în VHF (frecvenţa aeronautică) pentru comunicaţii la faţa locului [anexa 1 la Rezoluţia MSC.80(70), astfel cum a fost modificată]; Instalaţii radio MF şi HF
    .7 Standard de performanţă privind sistemul pentru promulgarea şi coordonarea siguranţei maritime, informaţii privind echipamentele telegrafice de bandă îngustă cu tipărire directă pentru recepţia informaţiilor meteorologice şi de navigaţie (NAVTEX) [Rezoluţia MSC.507(105)];
    .8 Standarde de performanţă pentru instalaţiile radio MF şi MF/HF de la bord capabile de comunicare vocală, apelare selectivă digitală şi recepţie de informaţii privind siguranţa maritimă şi informaţii legate de căutare şi salvare [Rezoluţia MSC.512(105)];
    .9 Standarde de performanţă pentru primirea informaţiilor privind siguranţa maritimă şi căutarea şi informaţii referitoare la căutare şi salvare prin MF (NAVTEX) şi HF [Rezoluţia MSC.508(105)]; Instalaţii privind staţiile terestre şi echipamentele pentru apeluri de grup îmbunătăţite (EGC)
    .10 Standarde de performanţă pentru staţiile terestre ale navelor Inmarsat-C capabile să transmită şi să primească comunicaţiile prin imprimare directă [Rezoluţia MSC.513(105)];
    .11 Standarde de performanţă revizuite pentru instalaţiile referitoare la apelurile de grup îmbunătăţite (EGC) [Rezoluţia MSC.306(87), astfel cum a fost amendată];
    .12 Standarde de performanţă pentru o staţie cu utilizare de la navă la staţia terestră în GMDSS [Rezoluţia MSC.434(98)]; Sisteme de radiocomunicaţii integrate
    .13 Standarde de performanţă pentru un sistem de comunicaţii integrat la bord (ICS) când este utilizat în Sistemul Global de Distress şi Siguranţă Maritimă (GMDSS) [Rezoluţia MSC.517(105)]; Staţii radiofar indicatoare a poziţiei în situaţii de urgenţă
    .14 Standarde de performanţă pentru instalaţiile de eliberare şi activare, cu plutire liberă, pentru echipamentele radio destinate situaţiilor de urgenţă [Rezoluţia A.662(16)];
    .15 Standarde de performanţă pentru radiobalizele de semnalizare a poziţiei de urgenţă fără plutire (EPIRB) care funcţionează pe 406 MHz [Rezoluţia MSC.471(101)]; Transmiţătoare şi transpondere de căutare şi salvare
    .16 Standarde de performanţă pentru transponderele radar de căutare şi salvare [Rezoluţia MSC.510(105)]; şi
    .17 Standarde de performanţă pentru transmiţătoare de căutare şi salvare AIS (AIS-SART) depozitate pentru plasarea rapidă în ambarcaţiunile de supravieţuire [Rezoluţia MSC.246(83)].
11.10 Inspecţia la staţia radio
    11.10.1 Staţia radio a unei unităţi trebuie să fie supusă inspecţiilor specificate mai jos:
    .1 o inspecţie efectuată de către Administraţia care a emis licenţa sau de către reprezentanţii săi autorizaţi, înainte de punerea în funcţiune a staţiei radio;
    .2 când unitatea este mutată şi trece sub controlul administrativ al altui stat costier poate fi efectuată o inspecţie de către acel stat sau de către reprezentanţii autorizaţi ai acesteia;
    .3 în termen de trei luni înainte de sau după data aniversară a certificatului prevăzut în Codul MODU, o inspecţie periodică efectuată de către un funcţionar al Administraţiei şi/sau statului costier sau de către respectivii reprezentanţi autorizaţi ai acestora.
    11.10.2 Radiobalizele EPIRB prin satelit trebuie să facă obiectul unei întreţineri la intervale care să nu depăşească 5 ani, efectuate într-un centru aprobat de întreţinere la ţărm.
    11.10.3 Administraţia poate recunoaşte statul costier ca fiind reprezentantul său autorizat.
    11.10.4 De fiecare dată când un reprezentant autorizat al statului costier efectuează o inspecţie trebuie să fie emis un raport care va fi păstrat împreună cu documentele radio şi, în cazul în care se solicită acest lucru, o copie a acestui raport trebuie să fie transmisă Administraţiei.
11.11 Echipamente de navigaţie
    11.11.1 Toate unităţile trebuie să respecte prevederile capitolului V din SOLAS.
    11.11.2 Administraţiile pot excepta unităţile de la cerinţele privind dotarea cu echipamente de navigaţie, în conformitate cu regula V/3 din SOLAS."

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016