Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUŢIA MEPC.330(76) din 17 iunie 2021  privind amendamentele la anexa Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUŢIA MEPC.330(76) din 17 iunie 2021 privind amendamentele la anexa Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 820 din 19 august 2022
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 1.404 din 16 august 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 19 august 2022.
──────────
    Amendamente la anexa Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta
    Amendamente la anexele I şi IV la MARPOL
    (Scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerinţe privind inspecţia şi certificarea)
    Comitetul pentru protecţia mediului marin,
    amintind articolul 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,
    amintind, de asemenea, articolul 16 din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare şi conferă organismului corespunzător al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la aceasta,
    luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi şasea sesiune a sa, amendamentele propuse la anexele I şi IV la MARPOL referitoare la scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerinţe privind inspecţia şi certificarea, care au fost difuzate în conformitate cu articolul 16(2)(a) din MARPOL,
    1 adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) din MARPOL, amendamentele la anexele I şi IV la MARPOL, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 stabileşte, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) din MARPOL, că amendamentele menţionate trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 mai 2022, în afara cazului în care, până la această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente;
    3 invită părţile să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) din MARPOL, amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 noiembrie 2022, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus;
    4 solicită secretarului general, în scopul articolului 16(2)(e) din MARPOL, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textului amendamentelor conţinute în anexă tuturor părţilor la MARPOL;
    5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL.
    ANEXA 1

    la Rezoluţia MEPC.330(76)
    AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL
    (Scutirea barjelor UNSP de la anumite cerinţe privind inspecţia şi certificarea)

    Regula 1
    Definiţii
    1 Se adaugă un nou paragraf 40 după cum urmează:
    "40 Barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP) înseamnă o barjă care:
    .1 nu este propulsată prin mijloace mecanice;
    .2 nu transportă hidrocarburi (aşa cum sunt definite în regula 1.1 din prezenta anexă);
    .3 nu are montate echipamente care să poată folosi hidrocarburi sau să genereze reziduuri de hidrocarburi (şlamuri);
    .4 nu are tanc de combustibil lichid, tanc de ulei lubrifiant, tanc de stocare a apei de santină şi tanc de stocare a reziduurilor de hidrocarburi (şlamuri); şi
    .5 nu are la bord nici persoane, nici animale vii."


    Regula 3
    Dispense şi scutiri
    2 Paragraful 2 se înlocuieşte după cum urmează:
    "2 Detaliile unei astfel de scutiri, cu excepţia celor prevăzute la paragraful 7 din prezenta regulă, acordate de Administraţie trebuie să fie indicate în certificatul menţionat la regula 7 din prezenta anexă."

    3 Se adaugă un nou paragraf 7 după cum urmează:
    "7 Administraţia poate scuti o barjă UNSP* de la respectarea cerinţelor din regulile 6.1 şi 7.1 din prezenta anexă, printrun certificat internaţional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu hidrocarburi, pentru o perioadă care să nu depăşească cinci ani, cu condiţia ca barja UNSP să fi fost supusă unei inspecţii pentru a confirma că sunt îndeplinite condiţiile menţionate în regulile de la 1.40.1 până la 1.40.5 din prezenta anexă.
    * Se face referire la Liniile directoare pentru scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerinţe privind inspecţia şi certificarea, prevăzute de Convenţia MARPOL (MEPC.1/Circ.892)."


    Regula 8
    Emiterea sau confirmarea certificatului de către alt guvern
    4 Paragraful 4 se înlocuieşte după cum urmează:
    "4 Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu hidrocarburi sau Certificatul de scutire a barjelor UNSP nu trebuie să fie emis unei nave care are dreptul să arboreze pavilionul unui stat care nu este parte."


    Regula 9
    Forma certificatului
    5 Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1 şi se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:
    "2 Certificatul internaţional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu hidrocarburi trebuie să fie întocmit în forma corespunzătoare modelului dat în apendicele IV la prezenta anexă şi este cel puţin în limba engleză, franceză sau spaniolă. Dacă se utilizează şi o limbă oficială a statului care emite certificatul, aceasta trebuie să prevaleze în cazul unui litigiu sau al unui dezacord."

    6 Se adaugă un nou apendice IV după cum urmează:
    " Apendice IV
IV
    Model de Certificat de scutire a barjelor UNSP CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE SCUTIRE A BARJELOR FĂRĂ ECHIPAJ NEPROPULSATE (UNSP) DE LA APLICAREA REGULILOR PRIVIND PREVENIREA POLUĂRII CU HIDROCARBURI
    Emis în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978, aşa cum a fost amendat, referitor la aceasta (denumită în continuare „Convenţia“) sub autoritatea Guvernului:
    ........................................................
    (denumirea oficială completă a ţării)
    de către ..................... (titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizaţiei autorizate în conformitate cu prevederile Convenţiei)........
    Caracteristicile navei*
    * Caracteristicile navei pot fi, de asemenea, prezentate orizontal în casete.
    Numele navei .......................................................................................................................................................................
    Numărul sau literele distinctive .............................................................................................................................................
    Portul de înmatriculare ...........................................................................................................................................................
    Tonajul brut ...........................................................................................................................................................................
    SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:
    1 că barja UNSP a fost inspectată în conformitate cu regula 3.7 din anexa I la Convenţie;
    2 că în urma inspecţiei s-a constatat că barja UNSP:
    .1 nu este propulsată prin mijloace mecanice;
    .2 nu transportă hidrocarburi (aşa cum sunt definite în regula 1.1 din anexa I la Convenţie);
    .3 nu are montate echipamente care să poată folosi hidrocarburi sau să genereze reziduuri de hidrocarburi (şlamuri);
    .4 nu are tanc de combustibil lichid, tanc de ulei lubrifiant, tanc de stocare a apei de santină şi tanc de stocare a reziduurilor de hidrocarburi (şlamuri); şi
    .5 nu are la bord nici persoane, nici animale vii; şi
    3 că barja UNSP este scutită, în temeiul regulii 3.7 din anexa I la Convenţie, de la cerinţele de certificare şi inspecţie aferente, prevăzute în regulile 6.1 şi 7.1 din anexa I la Convenţie.
    Prezentul certificat este valabil până la ...........(zz/ll/aaaa).............., sub rezerva menţinerii condiţiilor de scutire.
    Data finalizării inspecţiei pe care se bazează acest certificat: ………(zz/ll/aaaa)……….
    Emis la ...........................(locul emiterii certificatului)..........................
    ..........(data emiterii) (zz/ll/aaaa)..............
    .........................................................................................
    (semnătura persoanei oficiale autorizate în mod corespunzător să emită certificatul)
    ....................…......................................
    (sigiliul sau ştampila, după caz, a autorităţii)
"

    AMENDAMENTE LA ANEXA IV LA MARPOL
    (Scutirea barjelor UNSP de la anumite cerinţe privind inspecţia şi certificarea)

    Regula 1
    Definiţii
    1 Se adaugă un nou paragraf 16 după cum urmează:
    "16 Barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP) înseamnă o barjă care:
    .1 nu este propulsată prin mijloace mecanice;
    .2 nu are la bord nici persoane, nici animale vii;
    .3 nu este utilizată pentru stocarea apelor uzate în timpul transportului; şi
    .4 nu are amenajări care să poată genera ape uzate, aşa cum sunt definite în regula 1.3 din prezenta anexă."


    Regula 3
    Excepţii
    2 Titlul regulii se înlocuieşte după cum urmează:
    "Excepţii şi scutiri"

    3 Se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:
    "2. Administraţia poate scuti o barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP)* de la respectarea cerinţelor din regulile 4.1 şi 5.1 din prezenta anexă, printr-un Certificat internaţional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate (UNSP) de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu ape uzate, pentru o perioadă care să nu depăşească 5 ani, cu condiţia ca barja să fi fost supusă unei inspecţii pentru a confirma că sunt îndeplinite condiţiile menţionate în regulile de la 1.16.1 până la 1.16.4 din prezenta anexă.
    * Se face referire la Liniile directoare pentru scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerinţe privind inspecţia şi certificarea, prevăzute de Convenţia MARPOL (MEPC.1/Circ.892)."


    Regula 6
    Eliberarea sau avizarea unui certificat de către alt guvern
    4 Paragraful 4 se înlocuieşte după cum urmează:
    "4 Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate sau Certificatul de scutire a barjelor UNSP nu trebuie să fie emis unei nave care are dreptul să arboreze pavilionul unui stat care nu este parte."


    Regula 7
    Forma certificatului
    5 Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1, iar referinţa la „apendice“ se înlocuieşte cu „apendice I“.
    6 Se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:
    "2 Certificatul internaţional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate (UNSP) de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu ape uzate trebuie să fie întocmit în forma corespunzătoare modelului dat în apendicele II la prezenta anexă şi este cel puţin în limba engleză, spaniolă sau franceză. Dacă se utilizează şi o limbă oficială a statului care emite certificatul, aceasta trebuie să prevaleze în cazul unui litigiu sau al unui dezacord."


    Apendice
    7 Apendicele existent se numerotează ca apendicele I şi se adaugă un nou apendice II după cum urmează:
    " Apendice II
II
    Model de Certificat de scutire a barjelor UNSP CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE SCUTIRE A BARJELOR FĂRĂ ECHIPAJ NEPROPULSATE (UNSP) DE LA APLICAREA REGULILOR PRIVIND PREVENIREA POLUĂRII CU APE UZATE
    Emis în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978, aşa cum a fost amendat, referitor la aceasta (denumită în continuare „Convenţia“) sub autoritatea Guvernului:
    .................(denumirea oficială completă a ţării)..........
    de către .........(titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizaţiei autorizate în conformitate cu prevederile Convenţiei)........
    Caracteristicile navei*
    * Caracteristicile navei pot fi, de asemenea, prezentate orizontal în casete.
    Numele navei .......................................................................
    Numărul sau literele distinctive .............................................
    Portul de înmatriculare ..........................................................
    Tonajul brut ......................................................................
    SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:
    1 că barja fără echipaj nepropulsată (UNSP) a fost inspectată în conformitate cu regula 3.2 din anexa IV la Convenţie;
    2 că inspecţia arată că barja fără echipaj nepropulsată (UNSP):
    .1 nu este propulsată prin mijloace mecanice;
    .2 nu are la bord nici persoane, nici animale vii;
    .3 nu este utilizată pentru stocarea apelor uzate în timpul transportului; şi
    .4 nu are amenajări care să poată genera ape uzate, aşa cum sunt definite în regula 1.3 din anexa IV la Convenţie; şi
    3 că barja UNSP este scutită, în temeiul regulii 3.2 din anexa IV la Convenţie, de la cerinţele de certificare şi inspecţie aferente, prevăzute în regulile 4.1 şi 5.1 din anexa IV la Convenţie.
    Prezentul certificat este valabil până la ....... (zz/ll/aaaa)....., sub rezerva menţinerii condiţiilor de scutire.
    Data finalizării inspecţiei pe care se bazează acest certificat .......... (zz/ll/aaaa).........
    Emis la .............(locul emiterii certificatului)..................
    ........................................................
    (data emiterii) (zz/ll/aaaa)
    .........................................................................................
    (semnătura persoanei oficiale autorizate în mod corespunzător să emită certificatul)
    ....................…......................................
    (sigiliul sau ştampila, după caz, a autorităţii)
"


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016