Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI din 30 mai 2008  pentru aplicarea normelor privind asigurarea cu materiale de resortul echipamentului, de intretinere si alte materiale specifice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULI din 30 mai 2008 pentru aplicarea normelor privind asigurarea cu materiale de resortul echipamentului, de intretinere si alte materiale specifice

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 15 iulie 2008

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Normele cuprind plafoane valorice, materiale şi cantitãţi care se aprovizioneazã şi se distribuie în folosinţã sau consum pentru o anumitã perioadã de timp, denumitã duratã de serviciu sau perioadã de consum, care este stabilitã dupã cum urmeazã:
a) pentru normele valorice - un an calendaristic - 1 ianuarie - 31 decembrie - sau în situaţiile prevãzute de norme - trimestru ori lunã - fracţiunile de zile se rotunjesc în luni;
b) pentru normele materiale se socoteşte în ani - 12 luni - sau în situaţiile prevãzute de norme - trimestru ori lunã - de la darea lor în folosinţã, indiferent dacã se folosesc sau se consumã numai în anumite perioade.
ART. 2
(1) Pentru normele valorice, sumele stabilite se recalculeazã - reactualizeazã - periodic, în funcţie de evoluţia preţurilor, dacã existã diferenţe de peste 5% faţã de ultima actualizare, de cãtre Direcţia generalã management logistic şi administrativ, se vizeazã pentru control financiar preventiv propriu de cãtre Direcţia generalã financiarã şi se aprobã de ordonatorul principal de credite.
(2) Preţurile folosite pentru calcularea plafoanelor valorice se stabilesc ca medii aritmetice obţinute din preţurile comunicate de cãtre ordonatorii de credite în urma procedurilor de achiziţie.
(3) Plafoanele valorice actualizate se comunicã unitãţilor de cãtre Direcţia generalã management logistic şi administrativ.
ART. 3
(1) Plafoanele valorice şi cantitãţile de materiale prevãzute în norme reprezintã limite maxime, iar durata de serviciu sau perioada de consum reprezintã limita minimã a perioadei de timp în care trebuie sã fie menţinute în folosinţã sau în care sã se consume.
(2) Şefii tuturor eşaloanelor, cãrora potrivit regulamentelor şi instrucţiunilor în vigoare le revin sarcini în legãturã cu asigurarea materialã, sunt obligaţi sã ia toate mãsurile necesare pentru folosirea raţionalã şi prelungirea duratei de serviciu a materialelor cu care sunt dotate efectivele din subordine.
ART. 4
Articolele de resortul echipamentului de natura mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar, care se uzeazã înaintea termenului de duratã stabilit prin normã, pot fi înlocuite, scoase din funcţiune, declasate şi casate, numai dupã efectuarea cercetãrii administrative, potrivit actelor normative în vigoare.
ART. 5
Scoaterea din serviciu a bunurilor materiale înainte de îndeplinirea duratei de serviciu, precum şi depãşirea plafoanelor valorice, cu vinovãţie, constituie pagubã materialã şi se recupereazã potrivit actelor normative în vigoare, care reglementeazã rãspunderea materialã.
ART. 6
Materialele de întreţinere şi igienã neasigurate conform normelor, indiferent de motiv, nu se mai distribuie retroactiv pentru perioada respectivã.

CAP. II
Aplicarea normelor
ART. 7
În limita plafoanelor normelor valorice, unitãţile achiziţioneazã şi distribuie în consum orice sortiment din materialele aprobate prin dispoziţia secretarului general, precum şi alte materiale similare, în cantitãţile de care au nevoie.
ART. 8
În cadrul normelor valorice, unitãţile asigurã efectivelor numai materiale, cu excepţia cazurilor în care Direcţia generalã management logistic şi administrativ dispune, pentru unele categorii de efective, sã se acorde echivalente valorice.
ART. 9
(1) Materialele care se aprovizioneazã în cadrul normelor valorice se asigurã tuturor categoriilor de indicatori care au dreptul la acestea, ţinându-se cont de nevoile concrete ale muncii. Justificarea aplicãrii normelor valorice se face pe total unitate.
(2) În funcţie de nevoile muncii şi în scopul asigurãrii materiale corespunzãtoare a efectivelor şi unitãţilor, Direcţia generalã management logistic şi administrativ stabileşte şi comunicã unitãţilor:
a) normele care se aplicã pentru categoriile noi de indicatori sau efective, unitãţi sau subunitãţi nou-înfiinţate, precum şi pentru cele la care s-au fãcut reorganizãri;
b) transformarea parţialã sau totalã a normelor materiale în norme valorice şi invers.
ART. 10
Materialele de echipament prevãzute în norme, fãrã duratã de serviciu, ca inventar de unitate se propun pentru declasare şi casare şi se înlocuiesc atunci când din cauza uzurii normale nu mai pot fi folosite în scopul pentru care sunt destinate.
ART. 11
În raport de nevoi, Direcţia generalã management logistic şi administrativ poate aproba substituirea unor materiale de echipament de protecţie şi de lucru cu altele asemãnãtoare, care sã asigure aceleaşi condiţii de protecţie.
ART. 12
(1) Prevederile secţiunii a 2-a din cuprinsul Normei nr. 13 se aplicã studenţilor şi elevilor instituţiilor de învãţãmânt trimişi în practicã, personalului delegat sau detaşat - pe timpul îndeplinirii misiunilor -, precum şi celor aflaţi în misiuni şi locuri de muncã pentru care norma prevede echipament de protecţie şi de lucru, acesta asigurându-se de cãtre unitatea în care personalul respectiv executã misiunea.
(2) Studenţii, elevii, soldaţii şi gradaţii voluntari care urmeazã cursuri de calificare şi perfecţionare în specialitãţile - activitãţile - prevãzute în normã beneficiazã, pe durata cursurilor, de aceleaşi materiale de protecţie ca şi celelalte efective care presteazã aceste activitãţi.
ART. 13
Echipamentul şi materialele de protecţie confecţionate din ţesãturi sintetice nu se utilizeazã în locurile de muncã în care existã posibilitatea producerii de incendii, explozii, se lucreazã cu materiale incandescente, petroliere, substanţe uşor inflamabile, sudurã, produse care în combinaţie pot da substanţe explozive sau în alte situaţii similare.
ART. 14
Dotarea cu echipament, cazarmament şi alte materiale necesare unitãţilor sanitare se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 15
Asigurarea echipamentului de protecţie şi de lucru, precum şi a altor materiale igienico-sanitare pentru personalul civil din structurile ministerului şi pentru personalul din unitãţile sanitare se asigurã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 16
Echipamentul de protecţie şi de lucru prevãzut în norme, pentru personalul civil, se asigurã gratuit.
ART. 17
(1) Prevederile normei nr. 13, secţiunea a 2-a, pct. I "Materiale pentru cãminele de garnizoanã, bazele de pregãtire şi/sau cazare, de agrement, de recreere şi odihnã, casele de odihnã, camerele de oaspeţi, dormitoarele organizate în unitãţi", se aplicã pentru cazarea cadrelor militare, poliţiştilor şi personalului civil.
(2) În unitãţile şi subunitãţile la care, din lipsã de spaţiu, nu se pot asigura paturi separate pentru fiecare persoanã cazatã în unitate, în interes de serviciu, se pot distribui pentru fiecare pat câte 8 bucãţi cearşafuri şi 8 bucãţi feţe de pernã.
ART. 18
(1) Camerele de oaspeţi, dormitoarele organizate în unitãţi, taberele de pregãtire, numãrul acestora, precum şi al personalului care lucreazã în ture se stabilesc anual, prin ordin de zi al comandantului sau prin dispoziţie zilnicã a şefului unitãţii.
(2) Pentru bazele de agrement, recreere şi odihnã, casele de odihnã etc., care funcţioneazã pe principiul autonomiei financiare, aceste prevederi sunt orientative. Acestea îşi pot elabora normã de consum internã, aprobatã de ordonatorul de credite în a cãrui structurã se aflã.

CAP. III
Distribuirea rechizitelor, materialelor de întreţinere, reparaţii, igienã şi a materialelor de informare, culturale şi de club
ART. 19
(1) Rechizitele pentru birou, pregãtire operativã şi învãţãmânt, materiale de întreţinere, igienã şi de reparaţii se asigurã trimestrial, pânã cel mai târziu la data de 25 a ultimei luni din trimestru pentru trimestrul urmãtor.
(2) În cazul în care existã posibilitãţi, pentru unitãţile cu efective mici sau cu subunitãţi dispersate, aceste materiale se pot asigura şi semestrial.
(3) Distribuţia la efective se face lunar, astfel încât la data de 1 a lunii acestea sã aibã materialele prevãzute de norme.
ART. 20
În cazul în care studentul, elevul, soldatul şi gradatul voluntar detaşat/mutat a primit drepturile de materiale de întreţinere şi igienã pentru mai mult de o lunã, acestea se menţioneazã în biletul de subzistenţã.
ART. 21
Atelierelor li se distribuie materialele de reparaţii trimestrial.
ART. 22
Distribuţia materialelor de potcovit, întreţinere cai şi câini etc. se face trimestrial, în ultima lunã a trimestrului pentru trimestrul urmãtor.
ART. 23
Materialele culturale, echipamentul şi materialele pentru pregãtire fizicã şi sport, utilajele şi sculele pentru ateliere, materialele pentru reparat harnaşamente şi vehicule hipo se distribuie pe mãsura aprovizionãrii lor, atunci când sunt necesare.
ART. 24
Asigurarea cu materiale de informare, culturale şi de club se face în limita plafoanelor valorice calculate anual şi comunicate unitãţilor de cãtre Direcţia management logistic şi administrativ, iar aprovizionarea se face prin grija compartimentelor logistice ale unitãţilor.

CAP. IV
Întreţinerea şi repararea echipamentului şi a materialelor
ART. 25
(1) Întreţinerea echipamentului se realizeazã de cãtre fiecare student, elev, soldat gradat voluntar/rezervist în timpul stabilit prin programul unitãţii şi are ca scop menţinerea în permanenţã a aspectului corespunzãtor al ţinutei.
(2) Studenţii, elevii, soldaţii, gradaţii voluntari/rezervişti executã şi micile reparaţii, înlocuiri de nasturi, repararea echipamentului descusut, curãţarea încãlţãmintei şi alte asemenea operaţiuni, cu materiale asigurate conform normelor.
(3) Întreţinerea celorlalte materiale prevãzute în norme se executã de cãtre efectivele care le-au primit în folosinţã.
ART. 26
(1) Reparaţiile la îmbrãcãminte, încãlţãminte, harnaşamente, vehicule hipo, utilaje şi altele se executã în atelierele unitãţii, cu materialele asigurate conform normelor.
(2) Unitãţile care nu au posibilitatea executãrii reparaţiilor prin atelierele proprii executã aceste reparaţii prin operatori economici de profil.
(3) În situaţia în care unele materialele sunt puse la dispoziţie de unitate, acest lucru va fi precizat în documentele întocmite pentru derularea procedurii de achiziţie.

CAP. V
Schimbarea şi spãlarea lenjeriei. Spãlarea şi curãţarea echipamentului
ART. 27
(1) Schimbarea şi spãlarea lenjeriei de corp şi de pat, precum şi spãlarea şi curãţarea chimicã a echipamentului se organizeazã de fiecare unitate, acţiunea fiind condusã de personalul cu responsabilitãţi în acest sens. Medicul care deserveşte unitatea este obligat sã controleze şi sã îndrume aceastã acţiune.
(2) Lenjeria de corp şi de pat, inclusiv prosoapele, se spalã şi se schimbã cel puţin o datã pe sãptãmânã, la termenele stabilite de cãtre medicul unitãţii.
(3) Echipamentul de lucru şi de protecţie se spalã atunci când este necesar sau cel puţin o datã la douã sãptãmâni.
Pentru personalul civil unitãţile asigurã numai spãlatul echipamentului de protecţie şi de lucru, asigurat potrivit normelor.
(4) Echipamentul de instruire pentru efectivele de studenţi, elevi, soldaţi şi gradaţi voluntari (numai pe timpul instruirii individuale) se spalã lunar sau cel puţin o datã la douã luni.
(5) Curãţatul chimic al articolelor de echipament se realizeazã ori de câte ori este necesar.
ART. 28
(1) Spãlarea lenjeriei şi a echipamentului se executã în spãlãtoria unitãţii sau de garnizoanã.
(2) Unitãţile care nu au posibilitatea spãlãrii lenjeriei şi echipamentului în spãlãtorii proprii sau de garnizoanã executã aceastã operaţiune prin operatori economici de profil.
(3) Când spãlatul se realizeazã în afara unitãţii se întocmesc documentele legale, urmãrindu-se îndeosebi ca acestea sã cuprindã materialele ce eventual au fost puse la dispoziţie de unitate, încadrarea în consumurile stabilite de normã, recepţionarea materialelor spãlate fiind obligatorie.

CAP. VI
Îmbãierea şi tunsul efectivelor
ART. 29
(1) Îmbãierea studenţilor, elevilor, soldaţilor şi gradaţilor voluntari/rezervişti pe timpul instruirii individuale se organizeazã de fiecare unitate.
(2) Medicul arondat unitãţii este obligat sã controleze aceastã acţiune.
(3) Sãpunul necesar îmbãierii şi duşului se asigurã din drepturile ce se cuvin conform normelor.
ART. 30
Activitatea de îmbãiere a efectivelor care pe timpul executãrii serviciului în ture participã la acţiuni de intervenţie se realizeazã dupã finalizarea acestor acţiuni, fiind organizatã de fiecare unitate/subunitate.
ART. 31
(1) Tunsul studenţilor, elevilor, soldaţilor şi gradaţilor voluntari/rezervişti pe timpul instruirii individuale se executã, în principiu, o datã pe lunã, în cadrul frizeriilor organizate în unitãţi, folosindu-se frizerii prevãzuţi în statele de organizare sau personalul calificat în aceastã meserie.
(2) În unitãţile în care nu sunt asemenea posibilitãţi, tunsul efectivelor se poate executa prin operatori economici de profil.

CAP. VII
Dispoziţii finale
ART. 32
(1) Hainele civile ale studenţilor, elevilor, soldaţilor şi gradaţilor voluntari/rezervişti pot fi predate familiilor acestora, cu ocazia prezentãrii în instituţiile de învãţãmânt sau la modulele de instruire, dupã caz.
(2) Primirea, împachetarea şi expedierea hainelor civile se organizeazã prin grija fiecãrei unitãţi de cãtre personalul cu responsabilitãţi în acest sens, în prezenţa celor cãrora hainele le aparţin şi sub îndrumarea şefului Compartimentului echipament.
(3) Hainele civile ale studenţilor şi elevilor, soldaţilor şi gradaţilor voluntari/rezervişti pot fi pãstrate la unitãţi, dacã existã o asemenea posibilitate, folosirea acestora stabilindu-se prin regulamentul de organizare şi funcţionare.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016