Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI DE NAVIGATIE din 29 octombrie 1984  pe Canalul Dunare-Marea Neagra    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULI DE NAVIGATIE din 29 octombrie 1984 pe Canalul Dunare-Marea Neagra

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 82 din 29 octombrie 1984

CAP. 1
Dispozitii generale

ART. 1
Navigatia pe Canalul Dunare-Marea Neagra se efectueaza in conformitate cu prevederile prezentelor reguli.
ART. 2
Canalul Dunare-Marea Neagra este situat intre portul Constanta Sud km "0" al canalului si portul Cernavoda km 64 al canalului, respectiv km 299,3 pe Dunare.
ART. 3
Administratia Canalului Dunare-Marea Neagra, denumita in continuare administratia canalului, asigura conditiile de navigatie pe intregul parcurs al canalului, inclusiv in porturile interioare.
ART. 4
Navele/convoaiele de orice categorie, indiferent de pavilion, care sint in apele canalului, sint obligate sa respecte pe toata durata tranzitarii, inclusiv pe durata stationarii in porturile interioare canalului, toate dispozitiile administratiei canalului, privind intrarea/iesirea din canal, navigatia in apele canalului, stationarea, operarea si intrarea/plecarea din porturile interioare acestuia.
ART. 5
Navigatia in aval corespunde navigatiei de la Dunare - port Cernavoda la Marea-Neagra - port Constanta Sud, iar in amonte, de la mare la Dunare.

CAP. 2
Nave si formatiuni de convoaie pentru navigatia pe canal

ART. 6
(1) Navigatia pe Canalul Dunare-Marea Neagra se efectueaza cu nave fluviale si maritime propulsate, aparate plutitoare, ambarcatiuni mici si nave fara propulsie in formatie de convoi impins sau cuplu.
(2) Deplasarile pe canal ale convoaielor remorcate, ale navelor de categorii neobisnuite, ale constructiilor sau instalatiilor plutitoare si ale ambarcatiunilor sportive si de agrement sint considerate transporturi speciale si pot fi admise pe canal numai pe baza unei autorizatii speciale eliberate de administratia canalului si in conditiile specificate in mod expres in documentul eliberat de catre aceasta.
(3) Pot naviga prin canal si prin ecluze nave fluviale si maritime pentru transport marfuri si calatori, nave tehnice si de serviciu si convoaie, care se inscriu in urmatoarele gabarite maxime:
- lungime maxima 296 m
- latime maxima 23 m
- inaltimea maxima de la linia de plutire
pina la cel mai inalt punct 16,5 m
- pescaj maxim curent 5,5 m
- pescaj maxim cu restrictii de viteza 6 m

Pe timpul exploatarii canalului cu nivel minim de apa vor putea naviga, cu aviz special, si nave cu gabarit de inaltime pina la cel mult 18 m.
In cazul nivelului minim de apa pe canal, administratia canalului va comunica, prin avize catre navigatori, pescajul navelor admise pe canal.
Navele/convoaiele care navigheaza pe relatia canal-porturi dunarene vor avea pescajul corelat cu adincimile minime din sectorul Dunarii pina la portul de destinatie, adincimi comunicate prin Buletinul hidrometeorologic pentru Dunare.
(4) Numarul maxim al navelor intr-un convoi impins, atit pentru navigatia in amonte, cit si pentru navigatia in aval, nu poate depasi 6 unitati, cite doua unitati in dana.
Componenta formatiei in cuplu, atit pentru navigatia in amonte, cit si in aval, poate fi de cel mult 3 unitati, in care se include si nava care asigura propulsia formatiei.
(5) Navele autopropulsate trebuie sa aiba o putere suficienta care sa asigure o buna guvernare pentru mentinerea pe drum a convoiului si sa poata opri in timp util pe directia de mars fara sa afecteze celalalt sens de navigatie.
(6) Este interzis oricarei nave autopropulsate care impinge sau duce in cuplu alte nave de a le parasi pe canal in timpul opririlor la semnale sau inainte de a ajunge la portul de destinatie.
(7) Navigatia cu vele si a plutelor este interzisa pe canal.
ART. 7
(1) Navele maritime care navigheaza pe canal vor avea, pe linga documentele de bord prevazute de lege, si un certificat de tonaj eliberat de administratia canalului.
In cazul lipsei acestui certificat, navele sint supuse masuratorii de catre organele administratiei canalului.
(2) Cheltuielile ocazionate de masuratori se trec in contul navei/armatorului.
ART. 8
Navele fluviale vor avea documentele de bord conform prevederilor din Regulamentul de navigatie pe Dunare in sectorul Republicii Socialiste Romania.

CAP. 3
Conditii tehnice ale navelor si convoaielor

ART. 9
(1) Pentru accesul si navigatia pe canal navele sint obligate sa aiba echipajul complet, astfel incit sa fie asigurata buna functionare a acestora in mars si stationare.
(2) Toate navele trebuie sa aiba inscrise in ambele borduri, la loc vizibil, numele sau numarul navei, scara pescajului, iar la pupa, numele navei si portul de resedinta.
(3) Navele/convoaiele ce navigheaza pe canal trebuie sa aiba o stare tehnica corespunzatoare care sa le permita navigatia fara pericol. Acestea trebuie sa fie dotate cu tot ce este necesar pentru siguranta lor si a navigatiei lor in canal.
(4) Navele maritime sint obligate sa aiba luminile si semnalele prevazute in Regulamentul international pentru prevenirea abordajelor pe mare.
ART. 10
Navelor care au o inclinare in bord mai mare de 4 grade nu li se permite navigarea pe Canalul Dunare-Marea Neagra.

CAP. 4
Pilotarea navelor

ART. 11
Se interzice navelor si convoaielor de a naviga pe canal fara a avea la bord un pilot al administratiei canalului sau un pilot posedind un certificat eliberat de catre autoritatea romana competenta prin care i se da dreptul de a pilota navele sau convoaiele pe canal.
ART. 12
Pentru cererea de pilot, in cazul de indisponibilitate a legaturii radiotelefonice, navele si convoaiele sosite in zonele de stationare si formare a convoaielor pentru intrarea in canal vor aborda la loc vizibil pavilionul potrivit prevederilor din codul international si vor emite semnale fonice corespunzatoare in acest scop.
ART. 13
In zonele de stationare si formare a convoaielor pentru intrarea in canal serviciul de pilotaj este deservit de nave pilot si remorchere pentru asistenta si remorcare/impingere.
ART. 14
(1) Comandantii de nava/convoi sint obligati sa se informeze asupra regimului de navigatie pe Canalul Dunare-Marea Neagra, inclusiv asupra modificarilor si indicatiilor speciale care au survenit in navigatia pe canal.
(2) In timpul marsului, precum si la toate manevrele pe care le executa nava/convoiul, comenzile se dau numai de catre comandantul navei/convoiului si pe raspunderea sa exclusiva.
(3) Comandantul navei/convoiului este raspunzator de manevrele navei/convoiului, precum si de orice daune care pot rezulta in urma acestor manevre, chiar daca pilotul respectiv este prezent la bord.
(4) In cazul cind pe timpul marsului sau manevrei comandantul navei/convoiului paraseste puntea de comanda, acesta trebuie sa indice persoana responsabila pentru conducerea navei sau convoiului pe timpul absentei sale si sa consemneze aceasta in jurnalul de bord. In acest caz, persoana care asigura conducerea navei/convoiului trebuie sa aiba in mod obligatoriu pregatirea necesara, atestata prin brevet eliberat de organul imputernicit si recunoscut; acesta preia asupra sa intreaga responsabilitate ce revine comandantului.
(5) Raspunderea pentru toate daunele ce s-ar produce de nava sau convoi in aceste imprejurari revine in exclusivitate comandantului navei sau convoiului, respectiv armatorului acestora.
ART. 15
(1) In cazul cind comandantul navei/convoiului nu primeste sau nu tine seama de recomandarile pilotului, pilotul este obligat sa ramina la bordul navei, pe puntea de comanda si sa avertizeze comandantul asupra greselii pe care o savirseste si consecintelor ce ar rezulta cu privire la periclitarea sigurantei navigatiei.
(2) Daca comandantul navei/convoiului persista in nerespectarea recomandarilor pilotului, pilotul poate cere, in scopul evitarii unui eventual accident si pentru cercetari, dupa caz, administratiei canalului si capitaniei de port oprirea navei sau convoiului. Hotarirea administratiei canalului sau a capitaniei de port, dupa caz, este obligatorie pentru comandantul de nava/ convoi.

CAP. 5
Intrarea/iesirea navelor si convoaielor in/din Canalul Dunare-Marea Neagra

ART. 16
(1) Zona de stationare si formare a convoaielor la portul Cernavoda pentru intrarea in canal este situata la malul drept al Dunarii intre km 297,3 si km 298,3, pe o latime de 150 m.
(2) Zona de stationare si formare a convoaielor in portul Constanta pentru intrarea in canal este situata in bazinul fluvial-maritim.
ART. 17
Comandantul de nava/convoi care are la bord incarcaturi de materiale inflamabile, explozibile, radioactive, toxice sau corosive este obligat sa instiinteze despre aceasta prin radio, cu 6 ore inainte de sosire in zona de stationare si formare a convoaielor pentru intrarea in canal si sa notifice in scris despre aceasta administratiei canalului si capitaniilor de port in raportul de sosire, in vederea stabilirii trecerii si respectiv, a masurilor de siguranta la tranzitarea prin canal. Autorizarea tranzitarii prin canal se face de administratia canalului si autoritatile romane competente si poate fi data numai dupa indeplinirea tuturor conditiilor care sa determine deplina siguranta pentru navigatia prin canal.
ART. 18
(1) Intrarea/iesirea navelor si convoaielor in/din canal sint permise numai cu aprobarea administratiei canalului si se efectueaza prin semnalizarea cu semafoare.
(2) Inainte de intrarea in canal si pe toata durata tranzitarii este interzis navelor/convoaielor sa aiba in afara bordului obiecte care ar putea periclita siguranta celorlalte nave, instalatiilor plutitoare sau fixe aflate pe canal. Ancorele vor fi la post.
(3) In conditii hidrometeorologice nefavorabile, precum si in cazul executarii lucrarilor de dragaje, lucrarilor hidrotehnice sau cind din alte cauze navigatia pe canal este periclitata, administratia canalului poate hotari inchiderea temporara a navigatiei prin canal.
ART. 19
Intrarea navelor/convoaielor in canal se face, de regula, in ordinea sosirii in zona de stationare si formare a convoaielor.
Navele organelor de control, navele administratiei canalului, navele de pasageri, navele incarcate cu marfuri perisabile, navele cu misiune speciala au prioritate la intrarea-iesirea in/din canal.
ART. 20
(1) Administratia canalului poate acorda asistenta sau poate efectua remorcare, la cererea comandantului de nava/convoi, pentru siguranta navigatiei la intrarea/iesirea in/din canal, sau pentru tranzitarea navei/convoiului prin canal.
(2) Asistenta sau remorcarea se face in contul navei/convoiului, respectiv armatorului acesteia.
ART. 21
Este interzisa intilnirea navelor/convoaielor in sectorul balizat de la intrarea/iesirea in/din canal.
Nava/convoiul care urmeaza sa intre pe canal trebuie sa astepte nava/convoiul angajat la iesirea din canal.

CAP. 6
Navigatia pe canal

ART. 22
(1) Viteza de navigatie se stabileste de catre administratia canalului in functie de marimea, forma si caracteristicile tehnice ale navei/convoiului, pina la 12 km/ora. Administratia canalului poate autoriza, pentru motive temeinic justificate si pentru fiecare caz in parte, ca unele nave sa navigheze cu viteze mai mari de 12 km/ora.
(2) Comandantii de nava/convoi care navigheaza pe Canalul Dunare-Marea Neagra trebuie sa respecte viteza de navigatie necesara mentinerii navei/convoiului in siguranta pe drum, fara a depasi viteza limita stabilita de administratia canalului si fara a periclita in vreun fel navigatia pe canal, constructiile hidrotehnice de pe canal, precum si securitatea celorlalte nave si convoaie aflate in mars, stationate in ancora sau acostate la cheu pe canal.
ART. 23
(1) Navele/convoaiele care navigheaza in amonte trebuie sa ofere conditii de trecere celor care navigheaza in aval.
(2) Pe timp de ceata pot naviga, pe raspunderea proprie, numai navele/convoaiele dotate cu instalatii radar, de semnalizare optica si acustica, toate in bunastare, cu autorizarea expresa a administratiei canalului.
(3) In conditii hidrometeorologice grele navigatia pe canal se face cu atentie deosebita, fiind interzisa orice depasire; la intilnire navele sau convoaiele cu vint din prova sint obligate sa micsoreze viteza, eventual sa opreasca, retragindu-se cit mai aproape de mal, pentru a permite trecerea in siguranta a navelor sau convoaielor care navigheaza cu vint din pupa.
La vint travers prioritatea de trecere o au navele/convoaiele care navigheaza pe partea canalului opusa vintului.
(4) In caz de vint foarte puternic sau furtuna, administratia canalului poate dispune, de la caz la caz, interzicerea temporara a navigatiei pe canal.
In aceasta situatie navele sint obligate sa se retraga la mal pina la limita posibila si sa se asigure in ancora sau la cheu amenajat.
Exceptie fac navele organelor de control si cele autorizate de administratia canalului.
ART. 24
(1) Intilnirea navelor/convoaielor care navigheaza in sens contrar se face prin babord. In acest scop, navele/convoaiele isi vor reduce viteza si se vor abate spre tribord pina la limita posibila, lasind loc suficient intre ele pentru mentinerea pe drum fara pericol de abordaj.
(2) Depasirea este permisa numai pentru navele fluviale izolate, atit in amonte, cit si in aval, si numai in locurile care ofera conditii corespunzatoare de siguranta.
Navele/convoaiele ce urmeaza a fi depasite sint obligate sa-si reduca viteza si sa se abata spre mal, astfel incit sa poata asigura manevra proprie si sa permita efectuarea depasirii in siguranta.
(3) Navigatia la aceeasi inaltime este interzisa, exceptind cazurile de depasire.
(4) Pe tot parcursul canalului este interzisa depasirea navelor maritime si convoaielor de catre alte nave maritime si convoaie.
In curbe, in zona semafoarelor, a porturilor, la trecerile pe sub poduri si in zona canalelor de derivatie este interzisa depasirea de catre toate categoriile de nave.
Fac exceptie numai cazurile cind se gasesc nave in stationare pe canal pentru diverse lucrari.
(5) In conditii hidrometeorologice nefavorabile, in sectiunile de debusare in canal a apelor meteorice colectate din vaile laterale regularizate, marcate cu semnale costiere "sint impuse restrictii - informati-va", sint interzise incrucisarea si depasirea.
(6) La apropierea simultana a unor nave/convoaie de sectiunile in care se gasesc nave in stationare pentru diverse lucrari sau in situatiile prevazute la alin. 5, prioritatea o are nava/convoiul care navigheaza pe partea canalului cu senal liber.
(7) Ambarcatiunile mici de orice fel se vor abate din timp din calea navelor autopropulsate si a convoaielor in mars si vor naviga cit mai aproape de mal.
(8) Navele ce navigheaza pentru operatiuni de salvare sau pentru a acorda asistenta unor nave/convoaie aflate in pericol, precum si navele organelor de control ale administratiei canalului, au prioritate de trecere si sint obligate de a arbora la prova, la loc vizibil si inaltime suficienta, o flamura rosie.
In caz de nevoie, acest semnal poate fi completat cu un semnal fonic "un sunet scurt intre doua sunete lungi".
ART. 25
(1) Toate navele/convoaiele care navigheaza atit in amonte, cit si in aval, sint obligate sa pastreze o distanta suficienta intre ele, astfel ca, in caz de nevoie, acestea sa poata opri in sensul directiei de mars, fara intoarcere.
Nu este permisa apropierea unei nave sau a unui convoi de alta nava sau convoi la mai putin de 1500 m in mars aval si de 1000 m in mars amonte, cu exceptia cazurilor de depasire de catre nave fluviale izolate.
(2) In conditii de vizibilitate redusa sau in situatii meteorologice nefavorabile, distanta de securitate intre nave si convoaie va fi de cel putin 2000 m in mars aval si 1500 m in mars amonte.
(3) Orice nava sau ambarcatiune nu va putea traversa canalul la o distanta mai mica de 1500 m fata de prova navelor aflate in mars.
ART. 26
(1) Navigatia pe timp de noapte este interzisa ambarcatiunilor mici. Fac exceptie navele organelor de control, ale administratiei canalului si cele autorizate de aceasta.
(2) Pe timpul noptii se interzice orice depasire, exceptind navele de supraveghere si control ale administratiei canalului aflate in misiune si cele autorizate de aceasta.
ART. 27
(1) Stationarea navelor/convoaielor pe canal nu este permisa, exceptindu-se cazurile pentru lucrari de salvare, pentru lucrari de intretinere a canalului, precum si cazurile de oprire a navigatiei la semafoarele de pe canal.
(2) Cind la semafoarele de dirijare a navigatiei pe canal se semnalizeaza interzicerea de trecere, navele/convoaiele se vor opri pe directia de mars, nefiind permisa depasirea semnalului.
(3) Este interzisa stationarea in locurile de traversare a cablurilor electrice, sub poduri, in dreptul canalelor de derivatie sau debusare a apelor meteorice.
(4) In cazul a doua nave/convoaie in stationare, cu sensuri opuse de mars, trebuie sa se pastreze intre ele o distanta de cel putin 3.000 m, cu exceptia cazurilor de oprire la semafoarele de pe canal.
(5) Pe toata durata stationarii este interzisa lasarea la apa a barcilor sau a altor mijloace plutitoare.
ART. 28
Ancorarea pe canal este permisa numai in cazurile de oprire sau stationare stabilite prin prezentele reguli si se face pe portiunea orizontala a fundului canalului.
ART. 29
Navele/convoaiele care trec prin zona ecluzelor, in apropierea aparatelor si instalatiilor plutitoare care executa lucrari pe canal, sint obligate sa micsoreze viteza si sa evite producerea de valuri pentru a nu cauza accidente de navigatie si a nu se expune pericolului.
ART. 30
Este interzis tuturor navelor/convoaielor sa navigheze in deriva, precum si de a trage pe fundul canalului ancora, lanturi, cabluri sau parime.
ART. 31
In perioada de iarna cu gheturi la maluri, cristale de gheata in masa apei, gheata subtire in plutire sau sloiuri mici, se va naviga pe canal cu nave care au clasa de registru pentru navigatia prin gheturi sparte, numai cu autorizarea administratiei canalului.
In situatia cind pe canal sint sloiuri sau pod de gheata, navigatia poate fi interzisa total sau partial.

CAP. 7
Navigatia pe canal in zona porturilor

ART. 32
La apropierea de porturile de pe canal navele/convoaiele sint obligate sa-si micsoreze viteza de deplasare si sa navigheze cu atentie deosebita. Navele/convoaiele cu destinatia in porturi pe canal vor respecta in zona respectiva toate indicatiile date de autoritati, in care scop vor intra in legatura radio-telefonica cu autoritatea portului, pentru stabilirea locului de asteptare si primirea de instructiuni in vederea accesului in port.
ART. 33
(1) Locurile de asteptare ale navelor/convoaielor sint situate in vecinatatea porturilor, balizate cu semnale costiere, unde navele/convoaiele vor stationa in afara senalului navigabil.
In aceste locuri navele/convoaiele care sosesc de pe canal vor acosta si se vor lega la cheu, astfel incit sa nu permita deplasarea lor laterala sub actiunea vintului, lasind liber senalul navigabil.
(2) Pentru a nu stinjeni navigatia pe canal, stationarea convoaielor sau navelor in locuri de asteptare se va face in formatie de cel mult doua unitati in dana.
ART. 34
(1) Intrarea si iesirea din port se fac numai cu aprobarea administratiei portului.
(2) Navele nepropulsate vor fi introduse sau scoase din bazinul portuar - unitate cu unitate - cu impingatoare sau remorchere de manevra.
La intrarea in port este interzisa incrucisarea navelor/convoaielor.
(3) Introducerea sau scoaterea din port se face numai atunci cind spatiul de manevra este complet degajat si nu se afla nici o nava/convoi in trecere prin zona portului.
(4) Comandantii de nava/convoi se vor asigura in mod deosebit la angajarea manevrei de intrare sau iesire din bazinele porturilor pentru a nu periclita sau intrerupe navigatia pe canal.
La bordul navelor nepropulsate trebuie sa existe, pe toata durata manevrelor, cel putin un marinar pentru operatiunile de legare-dezlegare. Acest personal poate fi si din cadrul echipajului remorcherului de manevra.

CAP. 8
Navigatia pe sub poduri

ART. 35
(1) Prin deschiderile podurilor se poate naviga in ambele sensuri, fiind interzisa orice depasire.
(2) In sectiunile curente ale canalului, podurile au o singura deschidere, iar la ecluze, cite una pentru fiecare ecluza.
ART. 36
Trecerea pe sub poduri este semnalizata pe ambele fete ale tablierului deschiderii peste canal, cu semnale pentru navigatie.

CAP. 9
Trecerea prin ecluze

ART. 37
In zonele de stationare/formare a convoaielor comandantul navei/convoiului este obligat sa efectueze verificarea si controlul functionarii tuturor instalatiilor navei care garanteaza siguranta navigatiei si sa comunice prin radio sau telefon administratiei canalului daca nava/convoiul sint apte pentru ecluzare.
ART. 38
(1) Ordinea de intrare in ecluze se stabileste in functie de sosirea navelor/convoaielor la locurile de asteptare pentru intrarea in ecluze.
(2) Au prioritate la intrarea in ecluze navele speciale, convoaiele si navele cu marfuri perisabile si speciale, navele organelor de control, navele administratiei canalului.
(3) In scopul utilizarii rationale a ecluzelor, administratia canalului poate stabili si alta ordine de intrare in ecluza.
ART. 39
Comandantii de nava/convoi sint obligati sa execute toate dispozitiile date de administratia canalului privind ordinea si modul de intrare in ecluza.
ART. 40
In conditii hidrometeorologice nefavorabile care pun in pericol securitatea navelor/convoaielor, instalatiilor zonelor de asteptare, ecluzelor, nu se vor efectua operatiuni de ecluzare.
In aceste cazuri, administratia canalului va informa prin radio navele/convoaiele aflate in zona asupra conditiilor hidrometeorologice, interdictiei hotarite, comandantii fiind obligati sa ia toate masurile ce decurg din aceasta.
ART. 41
(1) Navele/convoaiele, la apropierea de locurile de asteptare pentru intrarea in ecluza, trebuie sa-si micsoreze viteza si sa respecte semnalele semafoarelor, iar dupa primirea aprobarii, sa intre si sa se lege la constructiile de acostare pentru intrarea in ecluza.
(2) Daca, la primirea aprobarii de intrare in ecluza, nava/convoiul nu sint pregatite pentru ecluzare, comandantul de nava/convoi este obligat sa anunte din timp administratia canalului, fiind raspunzator de toate consecintele ce decurg din modificarea programului de ecluzare.
(3) In locurile de asteptare se interzice lasarea navelor nepropulsate fara supraveghere corespunzatoare.
(4) Comandantul navei/convoiului este obligat ca din zona de stationare sa comunice prin radio sau telefon administratiei canalului toate datele necesare asigurarii unei bune ecluzari a navei/convoiului, intre care:
- denumirea navei sau impingatorului convoiului;
- puterea instalatiei de propulsie a navei/convoiului;
- capacitatea totala de incarcare a navei/convoiului;
- gabaritul navei/convoiului: lungime, latime, pescaj, gabarit aerian;
- cantitatea si felul marfii;
- starea tehnica a corpului si instalatiilor vitale ale navei/convoiului (de propulsie, guvernare, ancorare, manevra, incendiu);
- daca starea tehnica a navei/convoiului permite ecluzarea in bune conditii;
- date privind situatia fitosanitara a echipajului, navei/convoiului si zona din care vine.
Aceste date vor fi confirmate in raportul de sosire ce se va preda administratiei canalului in timpul ecluzarii. Comandantul navei/convoiului este raspunzator de exactitatea datelor transmise.
In cazul navelor avariate si al celor cu posibilitati reduse de manevra, comandantul navei/convoiului este obligat sa comunice administratiei canalului despre posibilitatile de manevra ale navei/convoiului, felul avariei, despre masurile luate sau necesare a se lua inainte de ecluzare si sa notifice aceasta in raportul de sosire.
(5) Navele/convoaiele, dupa trecerea prin camera ecluzei, nu pot sa stationeze in zona de iesire din ecluza fara aprobarea prealabila a administratiei canalului.
ART. 42
Trecerea dintr-un sector in altul se efectueaza, pentru fiecare sens de navigatie, de regula, prin ecluza din dreapta directiei de mars, sau in sens unic alternativ prin ambele ecluze. In cazul cind una din ecluze este scoasa din serviciu, trecerea se face prin ecluza ramasa in functiune.
In caz de trafic intens intr-un singur sens, pe perioada respectiva ecluzarile se pot face si prin ambele ecluze in acelasi sens, in mod alternativ.
ART. 43
(1) Este interzisa ecluzarea navelor de pasageri in acelasi timp cu tancurile de combustibil sau cu nave care transporta incarcatura periculoasa.
(2) Este interzisa ecluzarea tancurilor de combustibil la acelasi timp cu navele care transporta materiale explozive.
(3) Pe timpul zilei, in perioada cu temperaturi ridicate, este obligatorie udarea puntilor cu apa pe tot timpul ecluzarii tancurilor si navelor cu incarcaturi speciale care au conditii de temperatura.
In perioada de timp cu temperaturi ridicate, tancurile si navele cu incarcaturi speciale cu conditii de temperatura care nu au posibilitatea de udare a puntilor pot fi ecluzate in timpul noptii.

CAP. 10
Dispozitii finale

ART. 44
(1) Reglementarile legale privind carantina sint obligatorii pentru navele fluviale si maritime, atit in zonele de stationare si formare a convoaielor, cit si in porturile canalului.
(2) Navele/convoaiele care sosesc din zonele bintuite de epidemii vor fi introduse in locurile de carantina stabilite de organele competente si nu vor fi admise pentru tranzitare prin canal decit cu aprobarea organelor sanitare romane.
ART. 45
Este interzis tuturor navelor si ambarcatiunilor de a arunca obiecte, materiale de orice fel sau deseuri, de a evacua hidrocarburi, produse chimice sau radioactive, precum si amestecurile sau reziduurile acestora in canal, ecluze si porturi.
Se interzice deversarea pe canal a apelor provenite din santina sau din spalarea tancurilor de produse petroliere, chimice, menajere etc.
ART. 46
Sint interzise instalarea si folosirea barajelor, navoadelor, plaselor si a oricaror instalatii de pescuit in canal.
ART. 47
Este interzis scaldatul in canal si in bazinele portuare.
ART. 48
In cazul cind o nava pierde in timpul navigatiei pe canal un obiect care poate crea un obstacol sau pericol pentru navigatie, comandantul navei/convoiului este obligat sa marcheze locul cu un reper, anuntind fara intirziere administratia canalului si capitania celui mai apropiat port.
ART. 49
Comandantul navelor/convoaielor care navigheaza pe canal are obligatia de a comunica administratiei canalului orice eveniment care poate aduce prejudicii navigatiei sau poate periclita siguranta navelor sau constructiilor si instalatiilor canalului.
ART. 50
(1) Administratia canalului nu raspunde pentru nici un fel de prejudicii suferite de nave in timpul trecerii lor pe canal.
(2) Prejudiciile aduse constructiilor si instalatiilor canalului sint considerate prejudicii aduse administratiei canalului si toate pagubele rezultate sint suportate de catre armatorul navei care le-a cauzat.
ART. 51
Semnalele care servesc navigatiei pe canal sint cele prevazute prin Regulamentul de navigatie pe Dunare in sectorul Republicii Socialiste Romania si se stabilesc de Ministerul Trasporturilor si Telecomunicatiilor - Departamentul transporturilor navale.
ART. 52
Modificarile si completarilor, ca urmare a schimbarilor intervenite in sistemul de semnalizare, gabarite pe senalul navigabil, tipuri de nave si formatii de convoaie, dirijarea navelor, siguranta navigatiei si utilizarea ecluzelor, cuprinse in prezentele reguli, se vor face de Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor.
ART. 53
In zona canalului, pe canal si in porturile acestuia se aplica legislatia statului roman.
ART. 54
In masura in care prin prezentele reguli nu se dispune astfel, pe Canalul Dunare-Marea Neagra se aplica prevederile Regulamentului de navigatie pe Dunare in sectorul Republicii Socialiste Romania.
ART. 55
Incalcarea prevederilor prezentelor reguli atrage pentru cei vinovati raspunderea disciplinara, contraventionala, materiala, civila sau penala, dupa caz.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016