Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL din 24 septembrie 2004  Institutului National al Magistraturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENTUL din 24 septembrie 2004 Institutului National al Magistraturii

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 880 din 27 septembrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Institutul Naţional al Magistraturii (denumit în continuare Institut) este organizat şi funcţioneazã potrivit <>Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, <>Legii nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, <>Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, precum şi prevederilor prezentului regulament.
(2) Institutul este instituţia publicã autonomã, aflatã în coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Institutul are personalitate juridicã, este ordonator secundar de credite şi are sediul în municipiul Bucureşti.
(4) Institutul realizeazã formarea iniţialã a viitorilor judecãtori şi procurori, formarea profesionalã continuã a magistraţilor în funcţie, precum şi formarea formatorilor.

CAP. II
Structura organizatoricã a Institutului

ART. 2
(1) Institutul are în structurã:
a) organele de conducere;
b) departamentul de formare iniţialã;
c) departamentul de formare continuã;
d) departamentul de formare a formatorilor;
e) departamentul administrativ.
(2) În cadrul departamentului administrativ funcţioneazã:
a) serviciul financiar-contabil;
b) serviciul resurse umane;
c) serviciul secretariat, protocol şi administrativ;
d) serviciul documentare.

CAP. III
Conducerea Institutului

ART. 3
Institutul este condus de consiliul ştiinţific, de un director, de 2 directori adjuncţi şi de un director executiv, fiecare cu atribuţii proprii prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
ART. 4
(1) Consiliul ştiinţific este format din 13 membri, dupã cum urmeazã: un judecãtor al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, un procuror de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, un judecãtor al Curţii de Apel Bucureşti, un procuror de la Parchetul de pe lângã Curtea de Apel Bucureşti, desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, 3 profesori universitari, recomandaţi de Facultatea de Drept a Universitãţii din Bucureşti, Facultatea de Drept a Universitãţii "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi şi Facultatea de Drept a Universitãţii "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca, 4 reprezentanţi aleşi ai personalului de instruire din cadrul Institutului, un reprezentant al auditorilor de justiţie, precum şi directorul Institutului.
(2) Directorul Institutului este membru de drept în consiliu şi îl prezideazã.
(3) Durata mandatului membrilor consiliului ştiinţific este de 3 ani şi poate fi reînnoit, cu excepţia mandatului reprezentantului auditorilor de justiţie, care este ales pe un an.
ART. 5
Institutul solicitã Consiliului Superior al Magistraturii desemnarea noilor membri cu cel puţin 3 luni anterior expirãrii mandatelor.
ART. 6
(1) Desemnarea magistraţilor în consiliul ştiinţific se face dintr-o listã de 3 propuneri înaintatã Consiliului Superior al Magistraturii de cãtre colegiile de conducere ale instanţelor şi parchetelor prevãzute la art. 4 alin. (1).
(2) Profesorii universitari de la Facultatea de Drept a Universitãţii din Bucureşti, Facultatea de Drept a Universitãţii "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi şi Facultatea de Drept a Universitãţii "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca vor fi recomandaţi de decanatele celor 3 facultãţi, la solicitarea Institutului, transmisã cu 3 luni înainte de expirarea mandatelor.
ART. 7
Alegerea celor 4 reprezentanţi ai personalului de instruire în consiliul ştiinţific se face în adunarea acestora, convocatã de director.
ART. 8
(1) Alegerea reprezentantului auditorilor de justiţie în consiliul ştiinţific se face, prin vot secret, în şedinţa auditorilor de justiţie, convocatã de directorul Institutului în termen de cel mult de 30 de zile de la începutul anului de învãţãmânt.
(2) Şedinţa de alegeri este prezidatã, spre a asigura respectarea procedurii, de cãtre director sau un director adjunct.
ART. 9
(1) Consiliul ştiinţific al Institutului hotãrãşte asupra problemelor care privesc organizarea şi funcţionarea acestuia.
(2) Consiliul ştiinţific are ca principale atribuţii:
a) aprobã planurile de învãţãmânt pentru cursurile de formare iniţialã şi de formare continuã a magistraţilor, organizate sau coordonate de Institut;
b) propune plenului Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, numãrul anual de cursanţi ai Institutului, data şi locul organizãrii concursului de admitere la Institut, tematica pentru concursul de admitere şi programul de formare profesionalã a auditorilor de justiţie;
c) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, programul de formare profesionalã continuã a magistraţilor;
d) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi a directorilor adjuncţi ai Institutului;
e) avizeazã numirea şi eliberarea din funcţie a personalului de specialitate juridicã asimilat magistraţilor;
f) propune Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare, structura organizatoricã, statele de funcţii şi statele de personal ale Institutului;
g) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor şi de soluţionare a contestaţiilor pentru concursul de admitere la Institut, concursul de admitere în magistraturã, examenul de capacitate şi concursul pentru promovarea magistraţilor în funcţii de execuţie;
h) avizeazã, la propunerea directorului, proiectul de buget al Institutului;
i) aprobã Regulamentul bibliotecii Institutului, precum şi Regulamentul de ordine interioarã al cãminului auditorilor de justiţie;
j) propune Consiliului Superior al Magistraturii modificarea Regulamentului Institutului;
k) aprobã programul relaţiilor externe ale Institutului;
l) hotãrãşte asupra altor probleme care privesc organizarea şi funcţionarea Institutului.
ART. 10
(1) Consiliul ştiinţific îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a douã treimi din numãrul membrilor şi adoptã hotãrâri cu votul a douã treimi din numãrul membrilor prezenţi.
(2) În caz de paritate a voturilor, votul directorului este decisiv.
(3) Şedinţele consiliului ştiinţific sunt ordinare sau extraordinare.
(4) Consiliul ştiinţific se întruneşte în şedinţã ordinarã cel puţin o datã pe trimestru, la convocarea directorului.
(5) Şedinţele extraordinare se convoacã la iniţiativa a cel puţin o treime din numãrul membrilor consiliului ştiinţific, la cererea expresã a consiliului pedagogic, precum şi la iniţiativa directorului.
(6) La şedinţele consiliului ştiinţific pot participa, fãrã drept de vot, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale legal constituite ale magistraţilor sau alte persoane, la invitaţia consiliului ştiinţific.
(7) Lucrãrile fiecãrei şedinţe sunt consemnate în procesul-verbal de şedinţã, semnat de membrii consiliului ştiinţific.
(8) Hotãrârile şi avizele consiliului ştiinţific se semneazã de directorul Institutului.
ART. 11
(1) Consiliul pedagogic al Institutului este organ consultativ al consiliului ştiinţific.
(2) Din consiliul pedagogic fac parte de drept directorul şi cei 2 directori adjuncţi ai Institutului, şefii de catedrã, titularii de disciplinã, precum şi 2 coordonatori de practicã, unul pentru grupele de judecãtori şi unul pentru grupele de procurori, pentru un mandat de 3 ani.
ART. 12
Consiliul pedagogic al Institutului, la cererea consiliului ştiinţific, formuleazã propuneri referitoare la:
a) direcţiile de studiu ale Institutului;
b) programul de învãţãmânt (curriculum) şi programele analitice întocmite pentru fiecare disciplinã din cadrul formãrii iniţiale;
c) domeniile şi temele cuprinse în programul de formare continuã a magistraţilor conceput şi coordonat de Institut;
d) modul de organizare a activitãţii de formare iniţialã şi continuã, precum şi activitãţile necesare îndeplinirii obiectivelor de studiu ale Institutului;
e) aspecte privind activitatea de studiu desfãşuratã de Institut;
f) organizarea şi funcţionarea Institutului, dacã au legãturã cu activitatea de învãţãmânt a acestuia.
ART. 13
(1) Consiliul pedagogic se întruneşte la iniţiativa unei treimi din numãrul membrilor consiliului ştiinţific sau a directorului Institutului. Membrii consiliului pedagogic pot solicita consiliului ştiinţific sau directorului Institutului convocarea în şedinţã a consiliului pedagogic.
(2) Consiliul pedagogic îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
ART. 14
Directorul Institutului şi cei 2 adjuncţi ai acestuia sunt numiţi în şi revocaţi din funcţie în conformitate cu dispoziţiile <>art. 37 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 317/2004 şi ale <>art. 94 alin. (2) din Legea nr. 304/2004 .
ART. 15
(1) Directorul are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã conducerea curentã a activitãţii Institutului;
b) convoacã consiliul ştiinţific al Institutului în şedinţe ordinare şi extraordinare şi stabileşte proiectul ordinii de zi;
c) reprezintã Institutul în relaţiile cu autoritãţile publice, persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate;
d) este ordonator secundar de credite;
e) numeşte şi elibereazã din funcţie, prin decizie, personalul de specialitate juridicã, funcţionarii publici şi personalul contractual;
f) ia mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a hotãrârilor consiliului ştiinţific al Institutului.
(2) Directorul Institutului exercitã orice alte atribuţii ce îi revin potrivit legii, prezentului regulament, hotãrârilor şi deciziilor Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Directorul Institutului poate delega directorilor adjuncţi atribuţiile ce îi revin potrivit legii.
ART. 16
Directorii adjuncţi au în principal urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã conducerea curentã a activitãţii Institutului;
b) organizeazã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor consiliului ştiinţific;
c) asigurã respectarea programelor de studiu şi a normelor de disciplinã interioarã;
d) asigurã elaborarea, dupã caz, a proiectelor de curriculum, de politici şi strategii de formare a magistraţilor;
e) coordoneazã departamentele încredinţate de directorul Institutului;
f) coordoneazã activitatea serviciului documentare;
g) asigurã elaborarea proiectului statului de funcţii şi pe cel al statului de personal;
h) asigurã elaborarea proiectului programului de relaţii externe al Institutului;
i) asigurã efectuarea lucrãrilor necesare pentru relaţiile cu autoritãţile publice şi organismele din strãinãtate, instituţiile de cercetare sau de învãţãmânt, specialiştii strãini, precum şi cu reprezentanţele diplomatice strãine din România, în vederea promovãrii intereselor Institutului în raporturile cu acestea;
j) asigurã relaţiile cu mass-media şi cu publicul care se adreseazã Institutului, precum şi efectuarea lucrãrilor privind primirea în audienţã la conducerea Institutului a persoanelor care solicitã aceasta;
k) efectueazã orice alte lucrãri dispuse de conducerea Institutului referitoare la relaţiile externe sau la orice alte persoane fizice ori juridice.
ART. 17
(1) Directorul executiv conduce şi rãspunde de activitatea departamentului administrativ.
(2) Directorul executiv îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau încredinţate de conducerea Institutului.

CAP. IV
Departamentul de formare iniţialã

ART. 18
(1) Durata formãrii profesionale a auditorilor de justiţie este de 2 ani. Dupã absolvirea primului an auditorii de justiţie opteazã, în ordinea mediilor şi în raport cu numãrul posturilor, pentru funcţia de judecãtor sau procuror.
(2) Programul de formare a auditorilor de justiţie se elaboreazã de cãtre personalul de instruire al Institutului, în cadrul catedrelor, şi se supune avizãrii consiliului ştiinţific.
(3) Programul de formare prevãzut la alin. (2) se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului.
ART. 19
(1) În anul I de studiu formarea profesionalã a auditorilor de justiţie se axeazã pe aprofundarea cunoştinţelor necesare pentru profesia de magistrat, conform programului de formare.
(2) Numãrul de conferinţe şi dezbateri tematice pentru fiecare disciplinã în parte este prevãzut în programul de învãţãmânt şi se desfãşoarã în conformitate cu programele analitice aprobate.
(3) Programul de învãţãmânt are la bazã programele analitice pentru fiecare disciplinã în parte, cu precizarea temelor şi subtemelor, precum şi a numãrului de ore alocat pentru fiecare.
(4) Nota acordatã auditorilor de justiţie la sfârşitul anului I, la fiecare materie, reprezintã media dintre nota obţinutã pentru activitatea desfãşuratã la dezbaterile tematice şi nota de la evaluarea finalã.
(5) Media finalã a anului I reprezintã media notelor obţinute la fiecare materie conform alin. (4).
ART. 20
(1) Activitatea auditorilor de justiţie din anul II se desfãşoarã conform programului de practicã, în cadrul instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor, sub îndrumarea tutorilor de practicã, alternativ cu module stabilite conform programei Institutului.
(2) Tutorii de practicã sunt magistraţi de la instanţe şi parchete, ce fac parte din personalul de instruire al Institutului. Tutorii sunt propuşi de preşedinţii instanţelor şi de conducãtorii parchetelor.
(3) Auditorii de justiţie din anul II continuã, în paralel cu stagiile de practicã, formarea în cadrul Institutului, conform programului de formare iniţialã, sub formã de module cu caracter preponderent practic.
(4) Auditorii de justiţie din anul II susţin pe parcursul anului testãri la sfârşitul fiecãrei etape a stagiului de practicã, precum şi la terminarea fiecãrui modul conform programului de practicã şi programului de învãţãmânt.
(5) Nota acordatã auditorilor de justiţie la sfârşitul anului II reprezintã media dintre notele obţinute la testãrile menţionate la alin. (4), conform programului de formare iniţialã.
ART. 21
(1) Respectarea orarului şi a programelor analitice este obligatorie pentru toţi formatorii. În mod excepţional, modificarea orarului şi a programelor analitice sau înlocuirea formatorilor se poate face numai cu aprobarea directorului Institutului.
(2) În cadrul fiecãrei catedre/discipline se organizeazã, cel puţin o datã la douã luni, întâlnirea membrilor acestora, la convocarea titularului, în scopul asigurãrii pregãtirii unitare a auditorilor de justiţie.
ART. 22
(1) Personalul de instruire evalueazã activitatea desfãşuratã de auditorii de justiţie, prin acordarea de note şi calificative, într-o fişã de evaluare individualã.
(2) Criteriile de evaluare se aprobã de consiliul ştiinţific.
(3) Notele şi calificativele se centralizeazã la încheierea fiecãrei perioade de studiu sau stagiu de practicã şi au pondere în media finalã de absolvire.
(4) Nota minimã la fiecare probã este 5,00 (cinci).
(5) Contestarea notelor la probele şi examenele din timpul formãrii profesionale nu este admisã. Auditorii de justiţie au dreptul sã cearã recorectarea lucrãrilor în 48 de ore de la afişarea rezultatelor.
(6) Proba sau examenul la care nu s-a obţinut nota minimã mai poate fi susţinut o singurã datã, în prima sesiune anunţatã de Institut. Nepromovarea la cea de-a doua sesiune atrage exmatricularea în baza hotãrârii consiliului ştiinţific.
ART. 23
Examenul de absolvire se desfãşoarã conform Regulamentului privind concursul de admitere şi examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 24
Semestrial sau ori de câte ori se considerã necesar, consiliul ştiinţific şi directorul Institutului fac o analizã a modului de desfãşurare a procesului de învãţãmânt şi a stagiilor de practicã, luându-se în considerare şi sugestiile auditorilor de justiţie.

CAP. V
Departamentul de formare continuã

ART. 25
(1) Institutul are responsabilitatea formãrii continue a magistraţilor.
(2) Departamentul de formare continuã este organizat şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile Regulamentului privind modul de desfãşurare a cursurilor de formare profesionalã continuã a magistraţilor şi atestare a rezultatelor obţinute.
ART. 26
(1) Formarea profesionalã continuã constituie un drept şi o obligaţie pentru magistraţi şi reprezintã o garanţie a independenţei şi imparţialitãţii acestora.
(2) Institutul elaboreazã programul de formare continuã a magistraţilor pe care îl supune aprobãrii Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 27
Institutul coordoneazã activitatea de formare profesionalã continuã a magistraţilor realizatã de curţile de apel şi parchetele de pe lângã acestea, prin avizarea tematicii de pregãtire, furnizarea materialelor documentare şi formarea formatorilor.

CAP. VI
Departamentul de formare a formatorilor

ART. 28
Institutul realizeazã formarea formatorilor, conform dispoziţiilor <>art. 93 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 .
ART. 29
Selecţia candidaţilor care şi-au anunţat intenţia de a deveni formatori ai Institutului se realizeazã de cãtre o comisie numitã prin hotãrâre a consiliului ştiinţific, conform unei proceduri publice, transparente, cu aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia de recrutare a formatorilor Institutului, aprobatã de Consiliul Superior al Magistraturii.
ART. 30
(1) Dupã etapa de pregãtire şi evaluare finalã a formatorilor, consiliul ştiinţific propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea formatorilor.
(2) În mod excepţional consiliul ştiinţific poate folosi ca formatori alţi specialişti decât cei aflaţi pe lista de formatori, situaţie care va fi comunicatã de îndatã Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 31
Personalul de instruire al Institutului poate beneficia de formare în domeniul tehnicilor pedagogice.

CAP. VII
Departamentul administrativ

ART. 32
Serviciul financiar-contabil are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã şi rãspunde de buna desfãşurare a activitãţii financiar-contabile;
b) angajeazã, alãturi de director, prin semnãtura directorului executiv sau în lipsa acestuia, a înlocuitorului sãu, Institutul în toate operaţiunile patrimoniale;
c) organizeazã şi rãspunde de efectuarea lucrãrilor de planificare financiarã, întocmirea lucrãrilor cu privire la veniturile şi cheltuielile Institutului, planul de casã, fondul pentru salarii, precum şi a altor lucrãri financiar-contabile necesare;
d) organizeazã şi asigurã controlul gestiunii şi efectuarea inventarierii patrimoniului Institutului;
e) pãstreazã registrele şi dosarele administrative privind activitatea financiar-contabilã;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter financiar-contabil prevãzute de lege sau încredinţate de conducerea Institutului.
ART. 33
Serviciul resurse umane are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, personal contractual şi funcţionari publici;
b) asigurã şi rãspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege privind corectitudinea încadrãrilor în grilele şi gradele salariale;
c) completeazã carnetele de muncã şi Registrul de evidenţã a salariaţilor;
d) urmãreşte întocmirea fişelor de evaluare ale salariaţilor;
e) urmãreşte întocmirea şi pãstrarea declaraţiilor de interese, ale declaraţiilor de avere ale personalului de specialitate juridicã asimilat magistraţilor şi ale funcţionarilor publici;
f) propune actualizarea statului de funcţii şi a statului de personal;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii referitoare la resursele umane, încredinţate de conducerea Institutului.
ART. 34
Serviciul secretariat, protocol şi administrativ are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) pãstreazã dosarele personale ale auditorilor de justiţie pe durata cursurilor;
b) întocmeşte foile matricole, cataloagele şi alte evidenţe necesare privind activitãţile de învãţãmânt, frecventarea şi absolvirea cursurilor, elibereazã atestate auditorilor de justiţie;
c) primeşte şi distribuie corespondenţa Institutului, redacteazã corespondenţa trimisã de cãtre Institut sub semnãtura conducerii;
d) asigurã arhivarea documentelor primite sau elaborate în Institut şi rãspunde de pãstrarea şi conservarea acestora;
e) comunicã celorlalte compartimente datele şi documentele necesare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
f) rãspunde de activitatea administrativ-gospodãreascã a Institutului, asigurând buna întreţinere a bazei materiale;
g) asigurã aprovizionarea Institutului cu bunurile şi materialele necesare şi gestionarea acestora;
h) duce la îndeplinire mãsurile stabilite pentru asigurarea condiţiilor de lucru în Institut, conform normelor de protecţie a muncii, pentru paza clãdirii, a bunurilor şi paza contra incendiilor;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau încredinţate de conducerea Institutului.
ART. 35
(1) Departamentele ce compun structura organizatoricã a Institutului colaboreazã în vederea realizãrii atribuţiilor ce le revin.
(2) Atribuţiile şi rãspunderea fiecãrui salariat se stabilesc prin fişa postului, întocmitã sub coordonarea conducerii Institutului.

CAP. VIII
Personalul Institutului

ART. 36
În cadrul Institutului îşi desfãşoarã activitatea urmãtoarele categorii de personal:
a) magistraţi detaşaţi;
b) personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor;
c) funcţionari publici;
d) personal contractual.
ART. 37
(1) Personalul de instruire al Institutului este format din judecãtori şi procurori în funcţie, care pot fi detaşaţi în condiţiile <>Legii nr. 304/2004 , cadre didactice din învãţãmântul superior juridic acreditat, specialişti români sau strãini, precum şi personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor.
(2) Personalul de instruire al Institutului are obligaţia de a asigura desfãşurarea programelor de formare iniţialã, de formare profesionalã continuã a magistraţilor, precum şi de formare profesionalã continuã a formatorilor, în baza programelor aprobate.
ART. 38
(1) Personalul de specialitate juridicã asimilat magistraţilor este numit prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, cu avizul consiliului ştiinţific.
(2) Personalul prevãzut la alin. (1) îndeplineşte atribuţii specifice de organizare şi instruire în cadrul departamentelor de formare iniţialã, de formare profesionalã continuã şi de formare a formatorilor.
(3) Salarizarea personalului de instruire de specialitate juridicã al Institutului se stabileşte prin asimilarea funcţiilor acestuia cu funcţiile de magistrat, în raport cu vechimea în magistraturã, conform legii.
(4) Personalul prevãzut la alin. (1) beneficiazã de drepturile şi are îndatoririle prevãzute de lege pentru magistraţi.
(5) Personalului prevãzut la alin. (1) i se aplicã în mod corespunzãtor prevederile <>Legii nr. 304/2004 referitoare la examenul de admitere, evaluarea anualã a activitãţii profesionale, susţinerea examenului de capacitate şi de promovare.
ART. 39
(1) Posturile de funcţionari publici se ocupã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 251 din 22 martie 2004.
(2) Ocuparea posturilor de cãtre personalul contractual se face în conformitate cu prevederile Codului muncii.
(3) Personalul de conducere al Institutului, personalul de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, funcţionarii publici şi personalul contractual rãspund disciplinar şi patrimonial, în conformitate cu prevederile care le reglementeazã statutul.
ART. 40
Colaboratorii externi sunt salarizaţi în raport cu numãrul de ore prestate, avându-se în vedere norma didacticã şi funcţia didacticã.

CAP. IX
Drepturile şi obligaţiile auditorilor de justiţie

ART. 41
Auditorii de justiţie au în principal urmãtoarele drepturi:
a) de a utiliza mijloacele de documentare puse la dispoziţie prin intermediul bibliotecii Institutului;
b) de a beneficia de cazare în cãminul Institutului, în limita locurilor disponibile şi în ordinea rezultatelor obţinute la concursul de admitere în Institut sau, dupã caz, la finalul anului I;
c) de a beneficia de o pregãtire unitarã;
d) alte drepturi prevãzute de lege şi prezentul regulament.
ART. 42
(1) Auditorii de justiţie sunt obligaţi sã respecte orarul fixat de conducerea Institutului, precum şi normele de conduitã prevãzute de <>Legea nr. 304/2004 şi de regulamente.
(2) Absenţele auditorilor de justiţie de la cursuri sau de la stagiile de practicã se consemneazã în foile de prezenţã de cãtre personalul de instruire şi tutorii de practicã. Pentru fiecare 8 ore de absenţe nemotivate în decursul unei luni calendaristice se deduce din bursã suma aferentã unei zile de muncã.
ART. 43
(1) În cazul în care auditorii de justiţie sãvârşesc o abatere de la îndatoririle ce le revin potrivit dispoziţiilor legale şi regulamentare, pot fi sancţionaţi disciplinar de cãtre directorul Institutului sau, dupã caz, de consiliul ştiinţific.
(2) Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate auditorilor de justiţie sunt urmãtoarele:
a) avertismentul;
b) diminuarea indemnizaţiei cu pânã la 15% pe o perioadã de la o lunã la 3 luni sau proporţional cu numãrul absenţelor nemotivate, dacã acestea depãşesc 8 ore într-o lunã;
c) exmatricularea din Institut.
ART. 44
(1) Avertismentul se aplicã, în scris, de cãtre directorul Institutului, în termen de 30 de zile de la constatarea abaterii, şi poate fi contestat la consiliul ştiinţific, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Sancţiunea diminuãrii indemnizaţiei şi exmatricularea se aplicã de consiliul ştiinţific al Institutului la propunerea directorului.
(3) Hotãrârile consiliului ştiinţific prevãzute la alin. (1) şi (2) pot fi atacate la instanţa de contencios administrativ şi fiscal competentã.
(4) Sancţiunile aplicate auditorilor de justiţie se consemneazã în dosarul personal al acestora.
ART. 45
(1) Aplicarea unei sancţiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedatã de efectuarea unei cercetãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale prevederilor legale sau regulamentare.
(2) Cercetarea prealabilã se efectueazã de cãtre unul dintre directorii adjuncţi. În cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovãţiei şi orice alte date concludente. Este obligatorie ascultarea auditorului cercetat şi verificarea apãrãrilor acestuia.
(3) Cercetarea se finalizeazã printr-un referat în care se consemneazã rezultatul constatãrilor. Persoana cercetatã are dreptul sã cunoascã toate actele cercetãrii şi sã solicite probe în apãrare.
(4) Decizia de sancţionare se motiveazã şi se comunicã în termen de 10 zile de la aplicarea sancţiunii.
ART. 46
Auditorii de justiţie rãspund pentru pagubele aduse patrimoniului Institutului, conform dispoziţiilor legale.

CAP. X
Dispoziţii finale

ART. 47
Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016