Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL din 18 iulie 2003  de organizare si functionare a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENTUL din 18 iulie 2003 de organizare si functionare a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 26 septembrie 2003
CAP. I
Dispoziţii privind organizarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti

ART. 1
În structura Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap funcţioneazã Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumita în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionala în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti din subordinea consiliilor judeţene şi consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 2
Comisia superioarã se numeşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi are urmãtoarea componenta:
- preşedinte, medic de expertiza medicalã şi de recuperare a capacitãţii de munca;
- doi medici specialişti, propuşi de Ministerul Sãnãtãţii, în funcţie de afectiunea care produce handicapul;
- un psiholog;
- un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 3
Preşedintele Comisiei superioare se angajeazã prin concurs, în condiţiile legii.
ART. 4
Ceilalţi membri ai Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţa, pentru fiecare membru al Comisiei superioare, nu poate depãşi cuantumul salariului mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica, corespunzãtor lunii ianuarie a fiecãrui an, şi se acorda proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat.
ART. 5
Comisia superioarã are urmãtoarele atribuţii:
a) rezolva contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap;
b) coordoneazã din punct de vedere metodologic activitatea comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti.

CAP. II
Funcţionarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti

ART. 6
(1) Comisia superioarã soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(2) Preşedintele Comisiei superioare primeşte contestaţia împreunã cu dosarul persoanei şi dispune înregistrarea acesteia, verificand totodatã dacã a fost depusa în termenul legal de 30 de zile.
(3) Contestaţia depusa la alte organe de stat va fi consideratã contestaţie în termen şi soluţionatã ca atare, în mãsura în care a fost depusa în termenul prevãzut de lege.
(4) În situaţia în care contestaţia s-a depus în afarã termenului, preşedintele Comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusã, comunicând în scris contestatorului soluţia adoptatã şi motivarea acesteia, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii.
(5) În situaţia în care contestaţia a fost introdusã în termen, preşedintele Comisiei superioare fixeazã data la care persoana va fi invitata în fata comisiei, data care nu poate depãşi 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii. Data prezentãrii se va aduce la cunostinta contestatorului prin intermediul unei scrisori recomandate cu confirmare de primire.
ART. 7
(1) La data fixatã Comisia superioarã va proceda la examinarea contestatorului şi a dosarului acestuia, pronunţându-se cu privire la contestaţia formulatã, sens în care va emite o decizie care va fi adoptatã cu votul majoritãţii membrilor comisiei.
(2) În cazul în care persoana programata nu se prezintã la comisie la data fixatã de cãtre preşedinte, soluţionarea contestaţiei se va face pe baza documentelor medicale aflate în dosar.
(3) În situaţia persoanelor nedeplasabile, pe baza certificatului emis de medicul de familie, care atesta aceasta împrejurare, Comisia superioarã va examina numai documentele din dosar, fãrã a mai solicita deplasarea contestatorului la sediul acesteia.
(4) Solutionand contestaţia, Comisia superioarã poate pronunţa una dintre urmãtoarele soluţii:
a) admiterea contestaţiei şi încadrarea contestatorului într-un alt grad de handicap;
b) respingerea contestaţiei şi menţinerea gradului de handicap stabilit de comisia teritorialã. Respingerea contestaţiei se va pronunţa prin decizie şi va fi motivatã.
ART. 8
(1) Decizia Comisiei superioare atesta deficienta funcţionalã şi gradul de handicap, precum şi faptul ca persoana beneficiazã sau nu beneficiazã, dupã caz, de protecţie specialã şi ca beneficiazã sau nu beneficiazã de drepturile conferite de lege.
(2) În situaţia încadrãrii în grad de handicap, drepturile de care beneficiazã contestatorul vor fi înscrise nominal.
ART. 9
Deciziile emise de cãtre Comisia superioarã pot fi atacate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la instanta judecãtoreascã competenta.
ART. 10
În exercitarea atribuţiilor de coordonare a comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Comisia superioarã poate emite precizãri cu caracter metodologic, care sunt obligatorii.
ART. 11
(1) Comisia superioarã are drept de control cu privire la activitatea comisiilor judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, urmãrind:
a) respectarea prevederilor legale privitoare la încadrarea în grad de handicap a unei persoane;
b) respectarea metodologiei de lucru;
c) corectitudinea stabilirii deficientei functionale, a încadrãrii în grad de handicap, a datei dobândirii handicapului (pentru cazurile ce solicita pensionarea pentru limita de varsta ca persoana cu handicap în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
d) valabilitatea certificatelor.
(2) Comisia superioarã se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea încadrãrii unei persoane în grad de handicap, situaţie în care va emite o decizie cu valabilitate de la data soluţionãrii ei.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) Comisia superioarã va prezenta şi concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum şi mãsurile legale care se impun.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 12
În rezolvarea contestaţiilor Comisia superioarã va urmãri respectarea prevederilor <>Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 726/2002 privind criteriile pe baza cãrora se stabileşte gradul de handicap pentru adulti şi se aplica mãsurile de protecţie specialã a acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 775 din 24 octombrie 2002.



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016