Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL-CADRU din 8 noiembrie 2005  de organizare si functionare a centrelor si cabinetelor logopedice interscolare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENTUL-CADRU din 8 noiembrie 2005 de organizare si functionare a centrelor si cabinetelor logopedice interscolare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.158 din 21 decembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrele şi cabinetele logopedice interşcolare (CLI) sunt structuri de învãţãmânt special integrat pentru copiii/elevii cu cerinţe educative speciale, care prezintã tulburãri de limbaj şi de comunicare, precum şi dificultãţi de învãţare.
(2) Centrele şi cabinetele logopedice interşcolare sunt unitãţi conexe de învãţãmânt preuniversitar, coordonate de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
ART. 2
Activitatea specialã desfãşuratã în centrele şi cabinetele logopedice interşcolare constã în terapia tulburãrilor de limbaj şi de comunicare, precum şi în elaborarea şi realizarea unor programe/proiecte specifice, corespunzãtoare principalelor disfuncţionalitãţi ale limbajului şi comunicãrii.
ART. 3
Activitatea desfãşuratã în centrele şi cabinetele logopedice interşcolare constã în terapia tulburãrilor de limbaj şi de comunicare. Tulburãrile de limbaj şi de comunicare care intrã în competenţa profesorilor logopezi din centrele şi cabinetele logopedice interşcolare sunt:
- tulburãrile de pronunţie/articulare;
- tulburãrile de ritm şi fluenţã a vorbirii;
- tulburãrile limbajului scris-citit;
- tulburãrile de dezvoltare a limbajului;
- tulburãrile de voce;
- alte tulburãri de limbaj care influenţeazã negativ adaptarea şcolarã şi socialã a copiilor.
ART. 4
Activitatea de intervenţie logopedicã îşi propune obiective specifice care vizeazã:
a) depistarea, evaluarea complexã şi identificarea tulburãrilor de limbaj şi de comunicare la copiii preşcolari cuprinşi sau nu în grãdiniţe şi la şcolarii mici;
b) asigurarea caracterului preventiv al activitãţii de terapie logopedicã, prin acordarea unei atenţii prioritare copiilor preşcolari cu tulburãri de limbaj, în scopul prevenirii instalãrii dificultãţilor de învãţare a scrisului/cititului la vârsta şcolarã;
c) orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrare şcolarã şi socialã;
d) corectarea tulburãrilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuãrii riscului de eşec şcolar.
ART. 5
Activitatea de îndrumare logopedicã a educatoarelor, învãţãtorilor şi instructorilor de educaţie cu privire la activitatea de intervenţie logopedicã se realizeazã de cãtre profesorii logopezi din centrele şi cabinetele logopedice interşcolare prin:
a) participarea/organizarea unor acţiuni de informare şi consiliere logopedicã în unitãţile şcolare şi preşcolare arondate fiecãrui profesor logoped;
b) acţiuni metodice de îndrumare/consiliere logopedicã a cadrelor didactice din şcoli şi grãdiniţe, în vederea corectãrii tulburãrilor uşoare de limbaj;
c) dezbateri tematice privind importanţa consolidãrii limbajului în procesul dezvoltãrii generale a copilului, condiţie esenţialã unei integrãri şcolare şi sociale optime.
ART. 6
Înfiinţarea centrelor şi a cabinetelor logopedice interşcolare, stabilirea sediilor, încadrarea acestora cu personal didactic calificat şi dotarea cabinetelor logopedice cu aparaturã şi material didactic necesar se fac de cãtre inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, la propunerea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, cu avizul inspectorului şcolar pentru învãţãmânt special şi special integrat.
ART. 7
(1) Intervenţiile logopedice se desfãşoarã în centre logopedice, cabinete logopedice şi cabinete de resurse, organizate de regulã în şcolile sau în grãdiniţele de masã.
(2) Unitãţile de învãţãmânt precizate mai sus vor asigura spaţiul şi dotarea minimã necesarã bunei desfãşurãri a activitãţii logopedice şi vor permite accesul pãrinţilor şi al copiilor în cabinet.
(3) Într-un centru logopedic interşcolar pot funcţiona unul sau mai multe cabinete logopedice, în funcţie de numãrul elevilor cu tulburãri de limbaj care au nevoie de terapie logopedicã, precum şi de numãrul profesorilor logopezi normaţi şi încadraţi.
(4) Activitatea logopedicã se desfãşoarã în cabinetele logopedice sau în cabinetele de resurse dotate corespunzãtor normelor metodologice cu cel mult 2 profesori logopezi care îşi planificã activitãţile în ture diferite.
ART. 8
(1) Finanţarea centrelor/cabinetelor logopedice interşcolare se asigurã din bugetul de stat prin bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
(2) Conform prevederilor legale, centrele/cabinetele logopedice interşcolare pot beneficia de sponsorizãri din partea unor persoane fizice şi juridice, a unor organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale naţionale şi internaţionale.

CAP. II
Normarea, încadrarea şi organizarea activitãţii profesorilor logopezi

ART. 9
(1) Numãrul posturilor de profesori logopezi se stabileşte de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, la propunerea inspectorului şcolar de specialitate, în funcţie de:
a) numãrul copiilor din grãdiniţe;
b) numãrul elevilor din clasele I-IV.
(2) Un profesor logoped acoperã o zonã de intervenţie (circumscripţie logopedicã) de cel puţin 500 de copii/elevi din grãdiniţe şi din clasele I-IV.
(3) Repartizarea zonelor de intervenţie din teritoriul alocat centrelor şi cabinetelor logopedice interşcolare se realizeazã de cãtre comisia metodicã a centrelor logopedice interşcolare, în funcţie de numãrul copiilor/elevilor şi de numãrul de profesori logopezi încadraţi.
(4) Depistarea copiilor/elevilor cu tulburãri de limbaj din zona de intervenţie logopedicã arondatã, examinarea complexã şi planificarea activitãţii (programarea copiilor la cabinet) se vor realiza în decurs de o lunã de la începutul fiecãrui an şcolar.
(5) Activitãţile de reevaluare/reexaminare se realizeazã la începutul semestrului al II-lea, timp de o sãptãmânã.
ART. 10
(1) Pe parcursul unui an şcolar un profesor logoped lucreazã cu un efectiv de 15-40 copii/elevi cu tulburãri de limbaj.
(2) Norma didacticã a unui profesor logoped este de 16 ore pe sãptãmânã.
(3) Activitatea logopedicã se poate desfãşura zilnic între orele 8,00-19,00, în cabinetele logopedice din sediu, în cabinetele logopedice interşcolare sau în cabinetele de resurse, în funcţie de orarul unitãţilor de învãţãmânt (şcoli şi grãdiniţe) de la care provin copiii.
(4) Durata unei activitãţi de terapie logopedicã este de regulã de 45 de minute.
(5) Activitatea de intervenţie logopedicã se realizeazã de regulã în afara orelor de curs. Forma de organizare este activitatea cu grupe mici de 2-4 copii sau individual, în funcţie de urmãtoarele criterii:
- tipul tulburãrii de limbaj;
- gravitatea tulburãrii de limbaj;
- vârsta copilului/elevului;
- colaborarea cu familia (receptivitatea, implicarea activã în procesul terapeutic, posibilitatea de rãspuns la programarea propusã etc.).
ART. 11
(1) Activitatea profesorilor logopezi din centrul logopedic interşcolar se desfãşoarã în conformitate cu atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute în fişa postului, precum şi cu normele deontologice ale profesiei.
(2) Activitatea este eşalonatã în etape şi vizeazã urmãtoarele obiective specifice:
a) identificarea, depistarea şi înregistrarea copiilor sesizaţi din zona de intervenţie logopedicã, examinarea de cãtre fiecare profesor logoped, la începutul fiecãrui an şcolar, a tuturor copiilor preşcolari din grupele mari şi pregãtitoare din grãdiniţe şi a copiilor din clasa I din toate unitãţile care aparţin circumscripţiei sale logopedice;
b) înregistrarea copiilor cu tulburãri de limbaj în fişele de depistare avizate de directorul unitãţii în care s-a fãcut depistarea;
c) convocarea copiilor cu tulburãri medii şi grave la centrul logopedic interşcolar, pe bazã de invitaţii scrise adresate pãrinţilor;
d) examinarea complexã logopedicã şi psihopedagogicã a copiilor luaţi în corectare, în colaborare cu familia şi cu cadrele didactice, în scopul identificãrii tuturor factorilor care au influenţat negativ evoluţia limbajului şi a comunicãrii copilului;
e) formularea diagnosticului şi prognosticului pentru fiecare copil/elev evaluat;
f) proiectarea activitãţii de terapie a tulburãrilor de limbaj şi de comunicare identificate;
g) intervenţie terapeutic-recuperatorie în concordanţã cu diagnosticul logopedic al copiilor/elevilor evaluaţi;
h) evaluarea periodicã a progreselor realizate de elevi şi reproiectarea activitãţii de intervenţie.
ART. 12
Evidenţa copiilor/elevilor cu tulburãri de limbaj se realizeazã prin urmãtoarele documente:
- fişe de depistare pe unitãţi şcolare şi preşcolare - anuale;
- registre de evidenţã a copiilor cu tulburãri de limbaj care sunt cuprinşi în corectare în centrul logopedic interşcolar, realizate pe an şcolar;
- registre de evidenţã a prezenţei la corectare;
- fişa logopedicã, ca instrument de consemnare a datelor anamnezice, a demersului terapeutic şi a dinamicii corectãrii;
- programe de terapie logopedicã pe tip de tulburare.
ART. 13
(1) Numirea, transferul, stabilirea normei didactice şi salarizarea profesorilor logopezi se fac în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare şi de precizãrile Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Administrarea, dotarea şi gospodãrirea directã a centrelor/cabinetelor logopedice interşcolare revin unitãţii şcolare în care îşi are sediul centrul/cabinetul logopedic interşcolar.
(3) Plata salariilor profesorilor logopezi se realizeazã de centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 14
Coordonarea metodologicã a profesorilor logopezi este asiguratã la fiecare centru logopedic interşcolar de cãtre un profesor logoped coordonator, care conduce şi comisia metodicã a centrului logopedic interşcolar respectiv. El este propus de profesorii logopezi din judeţ/municipiul Bucureşti şi este numit de cãtre directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 15
(1) Prezenţa profesorilor logopezi este completatã şi avizatã de cãtre directorul unitãţii şcolare în care îşi desfãşoarã activitatea profesorul logoped şi contrasemnatã de cãtre directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
(2) Condica de consemnare a activitãţii profesorilor logopezi este completatã şi avizatã de cãtre coordonatorul centrului logopedic interşcolar şi contrasemnatã de cãtre directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 16
Normele de încadrare, salarizare şi premiere a profesorilor logopezi din centrele/cabinetele logopedice interşcolare se stabilesc şi se acordã conform legislaţiei în vigoare.
ART. 17
(1) La încadrarea/perfecţionarea cadrelor didactice din centrul logopedic interşcolar este obligatorie asigurarea calificãrii şi perfecţionãrii corespunzãtoare domeniului specific de activitate - calificarea în psihologie/psihopedagogie specialã/pedagogie.
(2) Ocuparea posturilor de profesor logoped se face cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (2) lit. c) coroborat cu <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor din Metodologia de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
(3) Formarea iniţialã, încadrarea şi formarea continuã a cadrelor didactice din centrele logopedice interşcolare se reglementeazã prin legislaţia şcolarã în vigoare.
ART. 18
(1) Perfecţionarea pregãtirii cadrelor didactice din centrele/cabinetele logopedice interşcolare se realizeazã prin forme şi programe diversificate, în funcţie de necesitãţile şi de interesele de perfecţionare.
(2) Aceastã activitate este coordonatã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se realizeazã prin formele stipulate în legislaţia şcolarã în vigoare.
(3) Formarea continuã a profesorilor logopezi se realizeazã şi prin participarea la cursuri, seminarii, simpozioane şi alte manifestãri organizate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 19
Consiliile judeţene/ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã în a cãror subordine se aflã centrele/cabinetele logopedice interşcolare, au obligaţia sã asigure în cabinetele logopedice materialele, aparatura şi echipamentele specifice necesare (casetofoane, casete audio, calculatoare, imprimantã şi soft, copiator, reportofon, TV şi video, consumabile).
ART. 20
Cabinetele logopedice vor fi dotate corespunzãtor cu:
- material didactic: audio-video, oglindã logopedicã, copiator, calculator, truse logopedice, atlase logopedice, jocuri pentru dezvoltarea limbajului, casete, dischete etc.;
- materiale psihopedagogice speciale: teste pentru examinarea limbajului, probe pentru cunoaşterea vârstei psihologice;
- teste de evaluare a proceselor psihice;
- probe de evaluare a nivelului de cunoştinţe.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 21
La nivelul judeţului/sectoarelor municipiului Bucureşti funcţioneazã un singur centru logopedic interşcolar a cãrui activitate este coordonatã, monitorizatã şi evaluatã de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 22
Evaluarea activitãţii din centrele logopedice interşcolare, ca structuri de învãţãmânt special integrate în sistemul de învãţãmânt public, se realizeazã de centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
ART. 23
Reţeaua care cuprinde centrul şi cabinetele logopedice interşcolare este propusã de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi aprobatã de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
ART. 24
Cabinetele logopedice interşcolare sunt numerotate la nivelul judeţelor/municipiului Bucureşti.
ART. 25
În vederea integrãrii şi reabilitãrii copiilor/elevilor cu deficienţe în şi prin comunitate, inspectoratele şcolare vor asigura un numãr suficient de posturi de profesor logoped, corelat cu populaţia şcolarã.
ART. 26
Centrul logopedic interşcolar poate participa, sub coordonarea centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã, la acţiuni de formare continuã, oferind sprijin pentru practica studenţilor de la facultãţile de profil, în baza unui protocol.
ART. 27
La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã prevederile referitoare la centrele logopedice interşcolare din Regulamentul de organizare şi funcţionare a învãţãmântului special.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016