Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 3 din 25 martie 2004  privind procedura de mediere a diferendelor aparute in executarea transferurilor transfrontaliere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 3 din 25 martie 2004 privind procedura de mediere a diferendelor aparute in executarea transferurilor transfrontaliere

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 5 aprilie 2004
Având în vedere prevederile <>art. 10 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2004 privind transferurile transfrontaliere,
în temeiul <>art. 50 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bãncii Naţionale a României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Banca Naţionalã a României emite prezentul regulament.

ART. 1
Medierea diferendelor apãrute între instituţiile din România care efectueazã transferuri transfrontaliere cu o valoare mai micã decât echivalentul a 50.000 euro şi clienţii acestora cu ocazia executãrii acestor operaţiuni se realizeazã, la cerere, de cãtre Banca Naţionalã a României prin compartimentul specializat din cadrul Direcţiei juridice.
ART. 2
Orice client, astfel cum este definit la <>art. 2 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2004 privind transferurile transfrontaliere, poate adresa Bãncii Naţionale a României o cerere pentru medierea diferendelor apãrute între acesta şi instituţiile din România implicate în executarea acestor transferuri.
ART. 3
Compartimentul specializat în medierea diferendelor, denumit în continuare compartimentul specializat, este compus din 5 membri. Dintre aceştia se alege trimestrial o comisie de mediere formatã din 3 persoane, una exercitând funcţia de preşedinte.
Funcţia de preşedinte al comisiei de mediere va fi îndeplinitã prin rotaţie, trimestrial, de cãtre toţi membrii compartimentului specializat.
Coordonarea activitãţii compartimentului specializat intrã în atribuţiile directorului sau, dupã caz, ale directorului adjunct al Direcţiei juridice.
Lucrãrile de secretariat ale comisiei de mediere vor fi realizate de cãtre un referent, iar documentele realizate în activitatea de mediere vor fi arhivate pe termen de 5 ani.
Comisia de mediere se întruneşte cel puţin o datã pe lunã la sediul Bãncii Naţionale a României sau la sediul indicat pãrţilor în scrisoarea de convocare transmisã.
ART. 4
Cererea pentru medierea diferendelor, denumitã în continuare cererea de mediere, poate fi formulatã numai dacã a fost îndeplinitã procedura prealabilã de rezolvare a plângerilor adresate de client instituţiei implicate în efectuarea transferurilor transfrontaliere, iar aceasta nu a întreprins nici un demers pentru soluţionarea plângerii, nu a reuşit soluţionarea acesteia pe cale amiabilã sau nu a formulat un rãspuns la plângerea înaintatã de client.
ART. 5
Cererea de mediere se depune la sediul Bãncii Naţionale a României, str. Lipscani nr. 25, sectorul 3, Bucureşti, şi va fi însoţitã de:
a) dovada cã s-a solicitat soluţionarea diferendului instituţiei implicate în efectuarea transferului;
b) orice acte pe care clientul le deţine în legãturã cu operaţiunile privind executarea transferului respectiv.
ART. 6
Cererea de mediere se înregistreazã în Registrul de mediere, care va cuprinde numãrul de înregistrare, datele necesare identificãrii reclamantului, a instituţiei reclamate, informaţii privind obiectul cererii, data şi ora la care s-a stabilit sã aibã loc medierea.
ART. 7
În cazul în care documentele depuse şi eventualele susţineri ale pãrţilor sunt edificatoare, compartimentul specializat va stabili un termen pentru medierea diferendului şi va convoca pãrţile, cu menţiunea cã pot fi reprezentate la dezbaterile comisiei inclusiv de cãtre avocaţi.
ART. 8
Convocarea se va face cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data fixatã pentru mediere, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, şi va conţine: data, ora şi locul stabilit pentru desfãşurarea medierii, precum şi precizarea cã, la cererea pãrţilor, se poate analiza diferendul supus medierii şi în lipsa reclamantului şi/sau a instituţiei reclamate.
La convocare se anexeazã copie de pe cererea de mediere.
ART. 9
În situaţia în care compartimentul specializat apreciazã cã pentru formularea unui punct de vedere îi sunt necesare documente şi/sau informaţii suplimentare, va solicita, în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea cererii de mediere la Banca Naţionalã a României, remiterea acestora de cãtre instituţia implicatã în efectuarea transferului.
ART. 10
Instituţia este obligatã ca, în termen de 10 zile calendaristice de la data confirmãrii de primire a solicitãrii, sã transmitã compartimentului specializat documente şi/sau informaţii, cum ar fi:
a) valoarea operaţiunii, aşa cum rezultã din ordinul de transfer emis de client;
b) valoarea tuturor cheltuielilor/taxelor şi comisioanelor suportate de instituţie;
c) data la care contul ordonatorului a fost debitat;
d) data la care contul beneficiarului a fost creditat;
e) cursul/cursurile de schimb utilizate, dacã este cazul;
f) instituţia intermediarã, dacã este cazul;
g) termenul limitã agreat de pãrţi pânã la care sumele aferente transferului transfrontalier urmeazã sã fie creditate în contul instituţiei beneficiarului sau sunt puse la dispoziţia acestuia sub formã de numerar;
h) dovada acordurilor scrise, încheiate între client şi instituţie, cu privire la modul de efectuare a transferurilor transfrontaliere, dacã acestea existã;
i) dovada acordului beneficiarului pentru situaţiile în care costurile legate de transferul transfrontalier urmeazã sã fie suportate integral sau parţial de cãtre acesta;
j) orice alte documente sau informaţii necesare pentru soluţionarea diferendului.
ART. 11
Pentru situaţia prevãzutã la art. 7, comisia de mediere din cadrul compartimentului specializat va formula o soluţie în maximum 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de mediere.
În situaţia prevãzutã la art. 9, termenul de soluţionare a diferendelor se va prelungi cu un nou termen de 30 de zile, care va curge de la data primirii documentelor şi/sau a informaţiilor solicitate.
ART. 12
Rezultatul medierii se consemneazã într-un raport. Raportul se întocmeşte de comisia de mediere şi va fi semnat de toţi membrii acesteia, iar în situaţia existenţei unei opinii divergente, aceasta va fi consemnatã separat.
Concluziile raportului vor fi înscrise în registrul prevãzut la art. 6.
Termenul de comunicare este de 5 zile de la data redactãrii raportului.
ART. 13
Concluziile consemnate în raport nu au caracter obligatoriu pentru pãrţile interesate şi nu intrã sub incidenţa dispoziţiilor <>art. 83 din Legea privind activitatea bancarã nr. 58/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
Partea nemulţumitã de soluţia formulatã de compartimentul specializat se poate adresa instanţei judecãtoreşti competente, pentru care soluţia formulatã în raport are caracter consultativ.
ART. 15
Prezentul regulament intrã în vigoare în termen de 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Guvernatorul Bãncii Naţionale a României,
Mugur Isãrescu

Bucureşti, 25 martie 2004.
Nr. 3.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016