Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 13 din 29 septembrie 2008  pentru modificarea   Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2001 privind organizarea si functionarea la Banca Nationala a Romaniei a Centralei Incidentelor de Plati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 13 din 29 septembrie 2008 pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2001 privind organizarea si functionarea la Banca Nationala a Romaniei a Centralei Incidentelor de Plati

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 692 din 10 octombrie 2008

Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) lit. b), ale art. 22 alin. (1), ale <>art. 24 şi 49 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României,
în temeiul <>art. 48 din Legea nr. 312/2004 ,

Banca Naţionalã a României emite prezentul regulament.

ART. I
<>Regulamentul Bãncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţionalã a României a Centralei Incidentelor de Plãţi, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, literele a) şi l) se abrogã.
2. Articolul 14 se abrogã.
3. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) În cazul în care cecul, cambia sau biletul la ordin este emis în valutã şi este plãtibil în lei, cererea de înscriere a refuzului bancar va fi întocmitã cu indicarea sumei de platã şi a celei refuzate la cursul de schimb calculat de Banca Naţionalã a României din ziua prezentãrii la platã."
4. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Prevederile art. 17 se aplicã şi în cazul în care o persoanã fizicã sau juridicã pierde ori i se furã unul sau mai multe formulare de cec, cambii, bilete la ordin necompletate."
5. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - CIP gestioneazã baza de date proprie astfel încât aceasta sã poatã fi interogatã prin utilizarea cheilor de cãutare bazate, în principal, pe:
a) seria şi numãrul cecului, cambiei, biletului la ordin;
b) codul fiscal al persoanei juridice sau, dupã caz, codul numeric personal al persoanei fizice."
ART. II
Anexele nr. 3A, 3B, 3C, 4B, 4C, 6B, 8A, 8B, 8C, 9, 11 şi 12 la <>Regulamentul Bãncii Naţionale a României nr. 1/2001 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-12, care fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. III
Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data de 10 octombrie 2008. <>Regulamentul Bãncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţionalã a României a Centrului Incidentelor de Plãţi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentul regulament, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Preşedintele
Consiliului de administraţie al
Bãncii Naţionale a României,
Mugur Constantin Isãrescu

Bucureşti, 29 septembrie 2008.
Nr. 13.



ANEXA 1


───────
(Anexa nr. 3A la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante


CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR
IN FIŞIERUL NAŢIONAL DE CECURI

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP│
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ........................ Cod ........................... │
│ Adresa .................................. Tel. .......................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicitãm înscrierea incidentului de platã produs cu cec pe numele ....... │
│................cu Cod fiscal /Cod num. ........, în calitate de ........... │
│ pers. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. BANCĂ TRASĂ ................................... Cod....................... │
│ │
│Tip cec la │
│origine: │ []Cec []Cec []Cec de []Cec de []Cec │
│ │ simplu barat numerar cãlãtorie circular│
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tip cec la │ │
│momentul │ []cec simplu []cec barat []cec de []cec de []cec │
│refuzului: │ []cec barat []cec barat numerar cãlãtorie circular │
│ │ []cec certificat certificat │
│ │ []cec de numerar │
│ │ []cec barat certificat │
│ []cec de numerar │
│ ┌────────────────────────┐ │
│ CEC Seria ....... Nr. ........... Suma└────────────────────────┘lei │
│ │
│ emis la ............ |_|_|_|_|_|_|_|_| ┌────────────────────────┐ │
│ (localitatea, (data emiterii) Suma└────────────────────────┘lei │
│ judeţ) refuzatã │
│ │
│ │
│Compensabil la ................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ TRĂGĂTOR ....................... BENEFICIAR/ │
│ Cod /Cod num. Ultimul GIRATAR......................... │
│fiscal/ pers. ................. Cod /Cod num. │
│ Cont nr. ....................... fiscal/ pers. ........................ │
│ Cont nr. ............................... │
│ Deschis la ............................. │
│ Cod .................................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ: │
│ │
│[]cec emis fãrã autorizarea trasului*) []interzicerea plãţii de cãtre trãgã-│
│[]cec refuzat din lipsa totalã de tor, în cazul prezentãrii la plata │
│ disponibil, în cazul prezentãrii la dupã expirarea termenului de │
│ platã înainte de expirarea termenului prezentare │
│ de prezentare*) []cec refuzat din lipsã totalã sau │
│[]cec refuzat din lipsa parţialã de parţialã de disponibil, în cazul │
│ disponibil, în cazul prezentãrii la prezentãrii la plata dupã expirarea│
│ platã înainte de expirarea termenului termenului de prezentare │
│ de prezentare*) []cecul prezintã diferite condiţio- │
│[]cec emis cu datã falsã sau cãruia îi nari privind efectuarea plãţii │
│ lipseşte o menţiune obligatorie*) []litigiu cu privire la dreptul de │
│[]cec circular/cec de cãlãtorie emis la proprietate │
│ purtãtor*) []cecul aparţine unui tiraj de ins- │
│[]cec emis de un trãgãtor aflat trumente neavizat de BNR │
│ în interdicţie bancarã*) []cecul aparţine unui set de instru- │
│[]falimentul trãgãtorului mente care a fost retras din │
│[]lipsa de mandat a semnatarului circulaţie │
│ []cec declarat pierdut, furat, dis- │
│ trus │
│ []modificarea sau ştergerea unor men-│
│ ţiuni obligatorii │
│ []vicii de completare a menţiunilor │
│ de pe cec**) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│5. INTERDICŢIA BANCARĂ DE A EMITE CECURI │
│ [] Trãgãtorul este declarat de banca noastrã în interdicţie bancarã │
│ în perioada |_|_|_|_|_|_|_|_| - |_|_|_|_|_|_|_|_| │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) Se completeazã şi paragraful 5. Aceste incidente de plãţi majore apãrute
în comerţul cu cecuri determinã înscrierea automatã a obligatului în
Fişierul Naţional al persoanelor cu risc.
**) Se referã la:
- transcrierea în litere a sumei de platã nu permite stabilirea cu
certitudine a acesteia;
- nerespectarea pct. 6 din <>Normele-cadru ale B.N.R. nr. 7/1994 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare.
.....................
Persoana acreditatã
S.S/L.S.




ANEXA 1


───────
(verso)
───────
MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã refuzului la platã.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicitã înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de cecuri.
În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele cãreia va fi întocmitã anexa nr. 3A, precum şi calitatea acesteia de trãgãtor.
În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul refuzului la platã:
- denumirea şi codul bãncii trase;
- tipul cecului; la rubrica "Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipãririi, iar la rubrica "Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzãtor tipul cecului la momentul declarãrii acestuia ca refuz bancar;
- seria şi numãrul cecului, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, locul compensãrii, suma totalã de platã, respectiv suma refuzatã la platã (exprimate în cifre);
- numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal al trãgãtorului şi numãrul de cont al acestuia;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal al beneficiarului/ultimului giratar, numãrul de cont, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
În paragraful 4 se selecteazã unul sau mai multe dintre motivele refuzului la platã al cecului respectiv. Selectarea motivului "lipsã totalã/parţialã de disponibil, în cazul prezentãrii la platã înainte de expirarea termenului, respectiv dupã expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentãrii la platã a cecului.
În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţã persoanã, unitatea bancarã a plãtitorului unui cec nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisã la CIP se vor selecta motivele de refuz: "lipsã totalã de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancarã a plãtitorului unui cec nu poate efectua plata, dar existã disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisã la CIP se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".
În cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintã la platã un cec emis de cãtre acesta, având data emiterii anterioarã datei închiderii contului, unitatea bancarã respectivã va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzãtoare, pe care va selecta motivul "lipsã totalã de disponibil".
Paragraful 5 se completeazã numai dacã unul dintre motivele refuzului la platã este: "cec emis fãrã autorizarea trasului", "cec refuzat din lipsã totalã de disponibil, în cazul prezentãrii la platã înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat din lipsã parţialã de disponibil, în cazul prezentãrii la platã înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec emis cu o datã falsã sau cãruia îi lipseşte o menţiune obligatorie", "cec circular/cec de cãlãtorie emis la purtãtor" sau "cec emis de un trãgãtor aflat în interdicţie bancarã", caz în care se va completa şi perioada de interdicţie bancarã de un an, începând cu data înregistrãrii la CIP a incidentului de platã major.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.


ANEXA 2
───────
(Anexa nr. 3B la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante


CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR
IN FIŞIERUL NAŢIONAL DE CAMBII

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP│
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ........................ Cod ........................... │
│ Adresa .................................. Tel. .......................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicitãm înscrierea incidentului de platã produs cu cambie pe numele .... │
│.....................cu Cod fiscal/Cod num.pers....., în calitate de ........ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│3. Cambia seria ....... nr. .......... │
│ emisã la .................. |_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare...... │
│ (localite, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ │
│ plãtibilã la ......... |_|_|_|_|_|_|_|_| ┌──────────────────────┐ │
│ (localitatea, (data emiterii) Suma└──────────────────────┘lei │
│ judeţ) │
│ │
│ Suma ┌─────────────────┐ │
│ Compensabilã la .................... refuzatã └─────────────────┘lei │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ TRAS .................... │ACCEPTANT......................... │
│ Cod /Cod num. │ Cod /Cod num. │
│fiscal/ pers. ................... │fiscal/ pers. .................... │
│ Cont nr. ....................... │ │
│ Deschis la ..................... │AVALIST .......................... │
│ Cod ............................ │ Cod /Cod num. │
│ │fiscal/ pers. .................... │
│ │AVALIZAT.......................... │
│ │ Cod /Cod num. │
│ │fiscal/ pers. .................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ TRĂGĂTOR ....................... │BENEFICIAR/ │
│ Cod /Cod num. │Ultimul GIRATAR...................... │
│fiscal/ pers. ................. │ Cod /Cod num. │
│ Adresa ......................... │fiscal/ pers. ....................... │
│ │Cu cont la .......................... │
│ │Cod ................................. │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ [] cambie refuzatã din lipsã totalã│
│ [] scoaterea cambiei fãrã existenţa sau parţialã de disponibil, în │
│ în total/în parte a creanţei cazul prezentãrii la platã dupã │
│ cedate în momentul cesiunii expirarea termenului de prezen- │
│ acesteia*) tare │
│ [] cambie cu scadenţã la vedere, refu- [] cambie emisã cu o datã falsã sau│
│ zatã din lipsã totalã de disponibil, cãreia îi lipseşte o menţiune │
│ în cazul prezentãrii la platã în obligatorie │
│ termen*) [] interzicerea plãţii de cãtre │
│ [] cambie cu scadenţã la vedere, refu- tras, în cazul prezentãrii la │
│ zata din lipsã parţialã de dispo- platã dupã expirarea termenului │
│ nibil, în cazul prezentãrii la platã de prezentare │
│ în termen*) [] lipsa de mandat a semnatarului │
│ [] cambie cu scadenţã la un anume tip [] falimentul plãtitorului │
│ de la vedere, la un anume timp de [] litigiu cu privire la dreptul de│
│ la data emiterii sau la o datã fixã, proprietate │
│ refuzatã din lipsã totalã de dispo- [] cambia prezintã diferite condi- │
│ nibil, în cazul prezentãrii la platã ţionãri privind efectuarea │
│ la termen*) plãţii │
│ [] cambie cu scadenţã la un anume timp [] cambie declaratã pierdutã, fu- │
│ de la vedere, la un anume timp de la ratã, distrusã │
│ data emiterii sau la o datã fixã, [] modificarea sau ştergerea unor │
│ refuzatã din lipsã parţialã de dis- menţiuni obligatorii │
│ ponibil, în cazul prezentãrii la [] vicii de completare a menţiu- │
│ platã la termen*) nilor de pe cambie**) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) Aceste incidente de plãţi majore apãrute în comerţul cu cambii determinã
înscrierea automatã a obligatului în Fişierul naţional al persoanelor cu
risc.
**) Se referã la:
- transcrierea în litere a sumei de platã nu permite stabilirea cu
certitudine a acesteia
- nerespectarea pct. 6 din <>Normele-cadru ale B.N.R. nr. 6/1994 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare.


Persoana acreditatã
S.S/L.S.



ANEXA 2


───────
(verso)
───────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr. ..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã refuzului la platã.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicitã înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de cambii.
În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele cãreia va fi întocmitã anexa nr. 3B, precum şi calitatea acesteia de tras sau trãgãtor.
În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul refuzului la platã:
- seria şi numãrul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plãţii, data scadenţei, locul compensãrii, suma totalã de platã, respectiv suma refuzatã la platã (exprimate în cifre);
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numãrul de cont, denumirea şi codul bãncii trasului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalizatului;
- numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal şi adresa trãgãtorului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
În paragraful 4 se selecteazã unul sau mai multe dintre motivele refuzului la platã al cambiei respective. Selectarea motivului "lipsã totalã/parţialã de disponibil, în cazul prezentãrii la platã în/la termen, respectiv dupã expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentãrii la platã a cambiei.
În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţã persoanã, unitatea bancarã a plãtitorului unei cambii nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisã la CIP se vor selecta motivele de refuz: "lipsã totalã de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancarã a plãtitorului unei cambii nu poate efectua plata, dar existã disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisã la CIP se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".
În cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintã la platã o cambie emisã de cãtre acesta, având data emiterii anterioarã datei închiderii contului, unitatea bancarã respectivã va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzãtoare, pe care va selecta motivul "lipsã totalã de disponibil".
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.



ANEXA 3
───────
(Anexa nr. 3C la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante

CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR
ÎN FIŞIERUL NAŢIONAL DE BILETE LA ORDIN

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP│
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ........................ Cod ........................... │
│ Adresa .................................. Tel. .......................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicitãm înscrierea incidentului de platã produs cu bilet la ordin pe │
│ │
│ numele .......... cu Cod / Cod num. ..........., în calitate de ..........│
│ fiscal pers. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Bilet la ordin seria ..... nr. ..... │
│ emis la ................., │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ..... │
│ (localitate, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ ┌────────────────────┐ │
│ plãtibil la ............, │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma └────────────────────┘ lei│
│ (localitate, (data scadenţei) │
│ judeţ) │
│ Suma ┌────────────────────┐ │
│ Compensabil la ...................... refuzatã└────────────────────┘ lei│
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ │
│ AVALIST ......................., Cod / Cod num. ......................... │
│ fiscal pers. │
│ │
│ AVALIZAT ......................, Cod / Cod num. ......................... │
│ fiscal pers. │
│ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ │BENEFICIAR/ │
│ SUBSCRIITOR ................... │Ultimul GIRATAR ......................... │
│ │ │
│ Cod / Cod num. ................ │Cod / Cod num. .......................... │
│ fiscal pers. │fiscal pers │
│ │ │
│ Cont nr. ...................... │Cu cont la .............................. │
│ │ │
│ Deschis la .................... │Cod ..................................... │
│ │ │
│ Cod ........................... │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4. MOTIVUL REFUZULUI DE PLATĂ │
│ │
│ [] bilet la ordin cu scadenţã la vedere, [] bilet la ordin refuzat din lipsã│
│ refuzat din lipsã totalã de disponibil, totalã sau parţialã de disponi- │
│ în cazul prezentãrii la platã în bil, în cazul prezentãrii la │
│ termen*) platã dupã expirarea termenului │
│ [] bilet la ordin cu scadenţã la vedere, de prezentare │
│ refuzat din lipsã parţialã de dispo- [] bilet la ordin emis cu datã │
│ nibil, în cazul prezentãrii la platã falsã sau cãruia ii lipseşte o │
│ în termen*) menţiune obligatorie │
│ [] bilet la ordin cu scadenţã la un anume [] interzicerea plãţii de cãtre │
│ timp de la vedere, la un anume timp de subscriitor, în cazul prezentã- │
│ la data emiterii sau la o datã fixã, rii la platã dupã expirarea │
│ refuzat din lipsã totalã de disponibil, termenului de prezentare │
│ în cazul prezentãrii la platã la [] lipsa de mandat a semnatarului │
│ termen*) [] falimentul plãtitorului │
│ [] bilet la ordin cu scadenţã la un anume [] litigiu cu privire la dreptul │
│ timp de la vedere, la un anume timp de de proprietate │
│ la data emiterii sau la o datã fixã, [] biletul la ordin prezintã │
│ refuzat din lipsã parţialã de dispo- diferite condiţionãri privind │
│ nibil, în cazul prezentãrii la platã efectuarea plãţii │
│ la termen*) [] bilet la ordin declarat pierdut,│
│ furat, distrus │
│ [] modificarea sau ştergerea unor │
│ menţiuni obligatorii │
│ [] vicii de completare a menţiuni- │
│ lor de pe biletul la ordin**) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

*) Aceste incidente de plãţi majore apãrute în comerţul cu bilete la ordin
determinã înscrierea automatã a obligatului în Fişierul naţional al
persoanelor cu risc.
**) Se referã la:
- transcrierea în litere a sumei de platã nu permite stabilirea cu
certitudine a acesteia;
- nerespectarea pct. 7 din <>Normele-cadru ale B.N.R. nr. 6/1994 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare.

........................
Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 3


───────
(verso)
───────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã refuzului la platã.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicitã înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de bilete la ordin.
În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele cãreia va fi întocmitã anexa nr. 3C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor.
În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul refuzului la platã:
- seria şi numãrul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plãţii, data scadenţei, locul compensãrii, suma totalã de platã, respectiv suma refuzatã la platã (exprimate în cifre);
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numãrul de cont, codul şi denumirea bãncii acestuia;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
În paragraful 4 se selecteazã unul sau mai multe dintre motivele refuzului la platã al biletului la ordin respectiv. Selectarea motivului "lipsã totalã/parţialã de disponibil", în cazul prezentãrii la platã în/la termen, respectiv dupã expirarea termenului de prezentare se face în funcţie de data prezentãrii la platã a biletului la ordin.
În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţã persoanã, unitatea bancarã a plãtitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisã la CIP se vor selecta motivele de refuz: "lipsã totalã de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancarã a plãtitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, dar existã disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisã la CIP se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".
În cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintã la platã un bilet la ordin emis de cãtre acesta, având data emiterii anterioarã datei închiderii contului, unitatea bancarã respectivã va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzãtoare, pe care va selecta motivul "lipsã totalã de disponibil".
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.


ANEXA 4
────────
(Anexa nr. 4B la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
────────

Sigla persoanei declarante

DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE
A CAMBIILOR

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP│
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ................................... Cod ................ │
│ Adresa ............................................. Tel. ............... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. SUBSEMNATUL ..........................., adresa .......................... │
│ Cod numeric │
│ ...... posesor al BI seria.... nr. .., personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ emis de ......., la data de │_|_│_|_│_|_|_|_│, reprezentant al ............. │
│ (data emiterii) (denumire │
│ │
│ ................... natura juridicã ......., │
│ persoanã juridicã) Cod fiscal [ ] │
│ │
│ declar pe propria rãspundere │
│ cambia/cambiile pierdutã(e) furatã(e) distrusã(e) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. Cambia seria .... nr. ...... emisã │
│ la ................. │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ....... │
│ (localitate, judeţ) data emiterii) │
│ │
│ ┌──────────────────┐ │
│ plãtibilã la ............. │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma └──────────────────┘ lei│
│ (localitate, (data scadenţei [ ] │
│ judeţ) (în litere) │
│ │
│ Compensabilã la ............................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ TRAS ............................ │ ACCEPTANT ............................ │
│ │ │
│ Cod / Cod num. ............... │ Cod / Cod num. ...................... │
│ fiscal pers. │fiscal pers. │
│ │ │
│ Cont nr. ........................ │ AVALIST .............................. │
│ │ │
│ Deschis la ...................... │ Cod / Cod num....................... │
│ │ fiscal pers. │
│ Cod ............................. │ AVALIZAT ............................. │
│ │ │
│ │ Cod / Cod num. ..................... │
│ │ fiscal pers │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ BENEFICIAR/ │
│ TRĂGĂTOR ........................ │ Ultimul GIRATAR ...................... │
│ │ │
│ Cod / Cod num. ............... │ Cod / Cod num. ...................... │
│ fiscal pers. │fiscal pers. │
│ │ │
│ Adresa .......................... │ Cu cont la ........................... │
│ │ │
│ ................................. │ Cod .................................. │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. BANCA TRASULUI............................ Cod ......................... │
│ │
│ = CAMBIILE de la Seria ..... nr. ........., pânã la Seria ..... nr. ....... │
│ = CAMBIILE de la Seria ..... nr. ........., pânã la Seria ..... nr. ....... │
│ = CAMBIILE de la Seria ..... nr. ........., pânã la Seria ..... nr. ....... │
│ │
│ Cod / Cod numeric │
│ Tras ............................... fiscal / personal .................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Semnãtura solicitantului Persoana acreditatã


S.S./L.S



ANEXA 4


───────
(verso)
───────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã pierderii/furtului/distrugerii cambiei.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a declaraţiei în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care declarã în nume propriu sau în numele unei persoane fizice ori juridice cambia/cambiile pierdutã(e), furatã(e) sau distrusã(e).
Paragraful 2 se completeazã cu datele personale ale persoanei fizice care declarã pe propria rãspundere cambia/cambiile pierdutã(e), furatã(e) sau distrusã(e), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.
În cazul în care acesta declarã o singurã cambie completatã ca fiind pierdutã, furatã sau distrusã, bareazã cuvântul "cambii" şi completeazã paragraful 3. Pentru fiecare cambie completatã pierdutã, furatã sau distrusã se va întocmi câte un formular tip anexa nr. 4B.
În cazul în care cambia este declaratã pierdutã, se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare. Similar se procedeazã pentru cambia furatã, respectiv distrusã.
În cazul în care acesta declarã una sau mai multe cambii necompletate pierdute, furate sau distruse, se completeazã paragraful 4.
În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cambia declaratã pierdutã/furatã/distrusã:
- seria şi numãrul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plãţii şi data scadenţei, locul compensãrii, suma în cifre şi în litere;
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numãrul de cont, denumirea şi codul bãncii trasului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal şi adresa trãgãtorului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
În paragraful 4 se înscriu denumirea şi codul bãncii trasului şi se completeazã cu informaţii privind seriile şi numerele formularelor de cambii necompletate pierdute/furate/distruse, precum şi cu numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al clientului care a fost în posesia cambiilor respective.
În cazul în care seriile şi numerele cambiilor nu sunt consecutive, se vor bara cuvintele "de la" şi "pânã la", solicitantul completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile rãmase necompletate privind seria şi numãrul cambiilor vor fi barate.
La rubrica "Semnãtura solicitantului" se aplicã semnãtura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care declarã pierderea/furtul/distrugerea cambiei respective.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit declaraţia.



ANEXA 5
────────
(Anexa nr. 4C la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante

DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE
A BILETELOR LA ORDIN

Nr. ......... │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐
│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luãrii în evidenţã │
│ ........................ │ │ la CIP │
│ Cod .................... │ │ Nr. CIP ....................... │
└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ............................ Cod ........................ │
│ Adresa ...................................... Tel. ....................... │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. SUBSEMNATUL ..........................., adresa .......................... │
│ Cod numeric │
│ ...... posesor al BI seria.... nr. .., personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│ │
│ emis de ......., la data de │_|_│_|_│_|_|_|_│, reprezentant al ............. │
│ (data emiterii) (denumire │
│ │
│ .................., natura juridicã ......., │
│ persoanã juridicã) Cod fiscal [ ] │
│ │
│ declar pe propria rãspundere │
│ biletul/biletele la ordin ┌┐ pierdut(e) ┌┐ furat(e) ┌┐ Distrus(e)│
│ └┘ └┘ └┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│3. Biletul la ordin seria ...... nr. ..... │
│ emis la ................. │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ...... │
│ (localitate, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ │
│ plãtibil la ................. │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma ┌────────────┐ lei │
│ (localitate, judeţ) (data scadenţei) └────────────┘ │
│ [ ] │
│ Compensabil la ................. (în litere) │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ AVALIST ........................, Cod Cod num. ........................ │
│ fiscal/pers. │
│ │
│ AVALIZAT ......................., Cod Cod num. ........................ │
│ fiscal/pers. │
│ │
├─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┤
│ SUBSCRIITOR ....................... │BENEFICIAR/ │
│ │Ultimul GIRATAR ..................... │
│ Cod Cod num. ................... │ │
│ fiscal/pers. │Cod Cod num. ..................... │
│ │fiscal/pers. │
│ Cont nr. .......................... │ │
│ │ │
│ Deschis la ........................ │Cu cont la .......................... │
│ │ │
│ Cod ............................... │Cod ................................. │
│ │ │
├─────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│4. BANCA SUBSCRIITORULUI ...................... Cod ......................... │
│ │
│ = BILETELE LA ORDIN de la Seria ..... nr. ......, pânã la Seria .... nr. .. │
│ = BILETELE LA ORDIN de la Seria ..... nr. ......, pânã la Seria .... nr. .. │
│ = BILETELE LA ORDIN de la Seria ..... nr. ......, pânã la Seria .... nr. .. │
│ │
│ Cod / Cod numeric │
│ Subscriitor ......................... fiscal / personal ................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────────────── ──────────────────
Semnãtura solicitantului Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 5


───────
(verso)
───────


MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã pierderii/furtului/distrugerii biletului la ordin.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a declaraţiei în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care declarã în nume propriu sau în numele unei persoane fizice ori juridice biletul/biletele la ordin pierdut (e), furat(e) sau distrus(e).
Paragraful 2 se completeazã cu datele personale ale persoanei fizice care declarã pe propria rãspundere biletul/biletele la ordin pierdut(e), furat(e) sau distrus(e), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.
În cazul în care acesta declarã un singur bilet la ordin completat ca fiind pierdut, furat sau distrus, bareazã cuvântul "bilete la ordin" şi completeazã paragraful 3. Pentru fiecare bilet la ordin completat pierdut, furat sau distrus se va întocmi câte un formular tip anexa nr. 4C.
În cazul în care biletul la ordin este declarat pierdut, se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare. Similar se procedeazã pentru biletul la ordin furat, respectiv distrus.
În cazul în care acesta declarã unul sau mai multe bilete la ordin necompletate pierdute, furate sau distruse, se completeazã paragraful 4.
În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin declarat pierdut/furat/distrus:
- seria şi numãrul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plãţii, data scadenţei, locul compensãrii, suma în cifre şi în litere;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numãrul de cont, codul şi denumirea bãncii acestuia;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ ultimului giratar, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
În paragraful 4 se înscriu denumirea şi codul bãncii trasului şi se completeazã cu informaţii privind seriile şi numerele formularelor de bilete la ordin necompletate pierdute/furate/distruse, precum şi cu numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al clientului care a fost în posesia cambiilor respective.
În cazul în care seriile şi numerele biletelor la ordin nu sunt consecutive se vor bara cuvintele "de la" şi "pânã la", solicitantul completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile rãmase necompletate privind seria şi numãrul cambiilor vor fi barate.
La rubrica "Semnãtura solicitantului" se aplicã semnãtura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care declarã pierderea/furtul/distrugerea biletului la ordin respectiv.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit declaraţia.



ANEXA 6
───────
(Anexa nr. 6B la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

BNR-CIP
FIŞIERUL NAŢIONAL DE INCIDENTE DE PLĂŢI


DECLARAŢIE A CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI DE PIERDERE/
FURT/DISTRUGERE/ANULARE A INSTRUMENTELOR DE PLATĂ

Nr. ....... │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





Cãtre .................................. Cod ......................
(centrala bãncii)

Va informãm cã ....................................................
(titularul de cont)
Cod numeric ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
Cod fiscal .................. personal └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

având contul nr. ....... deschis la ...............................
(banca trasã/a trasului/a
subscriitorului)
Cod ....................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. este plãtitorul cecului, cambiei sau biletului la ordin declarat(e) │
│ pierdut(e)/furat(e)/distrus(e)/anulat(e) │
│ │
│ în data de │_|_│_|_│_|_|_|_│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ CECUL: │
│ Tip cec la │ Cec Cec Cec de Cec de Cec │
│ origine: │ simplu barat numerar cãlãtorie circular │
│ ───────────┼───────────────────────────────────────────────────────────── │
│ Tip cec la │ cec cec cec de cec de cec │
│ momentul │ simplu barat numerar cãlãtorie circular │
│ p/f/d: │ cec barat cec barat │
│ │ certificat │
│ │ cec certificat │
│ │ cec barat certificat │
│ │ cec de numerar │
│ │
│ Seria ....... Nr. ........ emis la ................ │_|_│_|_│_|_|_|_│ │
│ (localitate, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ pentru suma de ....................... lei, [ ] │
│ (în litere) │
│ │
│ în beneficiul lui ....................................... │
│ (numele sau denumirea beneficiarului) │
│ │
│ Tip cec la │ Cec Cec Cec de Cec de Cec │
│ origine: │ simplu barat numerar cãlãtorie circular │
│ ───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ Tip cec la │ cec cec cec de cec de cec │
│ momentul │ simplu barat numerar cãlãtorie circular │
│ p/f/d/a: │ cec barat │
│ │ cec de numerar │
│ │
│= CECURILE de la Seria ...... nr. ......., pânã la Seria ...... nr. ...... │
│= CECURILE de la Seria ...... nr. ......., pânã la Seria ...... nr. ...... │
│= CECURILE de la Seria ...... nr. ......., pânã la Seria ...... nr. ...... │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ CAMBIA: seria ..... nr. ...... emisã la .............., │_|_│_|_│_|_|_|_│ │
│ (localitate, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ de cãtre ........................................................ │
│ (numele sau denumirea trãgãtorului) │
│ │
│ pentru suma de ............................. lei, [............] │
│ (în litere) │
│ │
│ în beneficiul lui ............................................... │
│ (numele sau denumirea beneficiarului) │
│ │
│ plãtibilã la │_|_│_|_│_|_|_|_│ │
│ (data scadenţei) │
│ │
│= CAMBIILE de la Seria ...... nr. ......., pânã la Seria ...... nr. ...... │
│= CAMBIILE de la Seria ...... nr. ......., pânã la Seria ...... nr. ...... │
│= CAMBIILE de la Seria ...... nr. ......., pânã la Seria ...... nr. ...... │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ BILETUL LA ORDIN: seria...... nr. ...... emis la ................., │
│ │_|_│_|_│_|_|_|_│ (localitate, judeţ) │
│ (data emiterii) │
│ │
│ pentru suma de ........... lei, [ ] │
│ (în litere) │
│ │
│ în beneficiul lui ........................... plãtibil la │_|_│_|_│_|_|_|_│ │
│ (numele sau denumirea beneficiarului) (data scadenţei) │
│ │
│= BILETELE LA ORDIN de la Seria ...... nr. ...., pânã la Seria .... nr. .. │
│= BILETELE LA ORDIN de la Seria ...... nr. ...., pânã la Seria .... nr. .. │
│= BILETELE LA ORDIN de la Seria ...... nr. ...., pânã la Seria .... nr. .. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

..................
Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 6


───────
(verso)
───────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele Centralei Incidentelor de Plãţi (CIP).
În paragraful 1 se înscrie data pierderii/furtului/distrugerii/anulãrii instrumentului. În cazul în care instrumentul este declarat pierdut, se bareazã cuvintele "furat", "distrus" şi "anulat". Similar se procedeazã pentru instrumentele furate, distruse şi, respectiv, anulate. În funcţie de tipul instrumentului declarat pierdut, furat, distrus sau anulat se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare acestuia, completându-se informaţiile din dreptul ei astfel:
● în cazul cecului - tipul cecului la origine (la tipãrire) şi tipul cecului la momentul declarãrii pierderii/furtului/distrugerii cecului, seria şi numãrul acestuia, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, suma în cifre şi în litere şi numele sau denumirea beneficiarului;
● în cazul cambiei - seria şi numãrul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, numele sau denumirea trãgãtorului, suma în cifre şi în litere, numele sau denumirea beneficiarului, precum şi data scadenţei;
● în cazul biletului la ordin - seria şi numãrul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, suma în cifre şi în litere, numele sau denumirea beneficiarului, precum şi data scadenţei.
Observaţie: În cazul în care se declarã la CIP cecuri/cambii/bilete la ordin necompletate pierdute, furate, distruse sau anulate (doar pentru cecuri) se completeazã informaţiile privind tipul cecului la origine (la tipãrire) şi tipul cecului la momentul declarãrii pierderii/furtului/distrugerii/anulãrii cecului, seriile şi numerele acestor formulare. Dacã seriile şi numerele cecurilor/cambiilor/biletelor la ordin nu sunt consecutive, se vor bara cuvintele "de la" şi "pânã la", persoana acreditatã de la CIP completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile privind seria şi numãrul cecurilor cambiilor/biletelor la ordin rãmase necompletate vor fi barate. În cazul declarãrii pierderii/furtului/distrugerii/anulãrii unor serii de cecuri necompletate se va întocmi pentru fiecare tip de carnet de cecuri (cec simplu, cec barat, cec de numerar, cec de cãlãtorie şi cec circular) câte un formular al anexei nr. 6B.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate de la CIP.



ANEXA 7
───────
(Anexa nr. 8A la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante


CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ
PRIVIND CECUL

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP│
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ........................ Cod ........................... │
│ Adresa .................................. Tel. .......................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicitãm înscrierea incidentului de platã produs cu cec pe numele ....... │
│................cu Cod fiscal /Cod num. pers........., în calitate de ...... │
│......... la plata cu cec │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea │
│ de înscriere a refuzului bancar în FNC │
│ nr. ....... din │_|_│_|_│_|_|_|_│ şi Nr. CIP .... din │_|_│_|_│_|_|_|_│: │
│ (data emiterii) (data emiterii) │
│ │
│ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; │
│ │
│ [] hotãrâre judecãtoreascã definitivã comunicatã persoanei declarante, │
│ şi anume: .......................................................... │
│ ...................................................................; │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4. BANCĂ TRASĂ ................................... Cod....................... │
│ │
│Tip cec la │
│origine: │ []Cec []Cec []Cec de []Cec de []Cec │
│ │ simplu barat numerar cãlãtorie circular│
├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tip cec la │ │
│momentul │ []cec simplu []cec barat []cec de []cec de []cec │
│refuzului: │ []cec barat []cec barat numerar cãlãtorie circular │
│ │ []cec certificat certificat │
│ │ []cec barat certificat │
│ []cec de numerar │
│ ┌────────────────────────┐ │
│ CEC Seria ....... Nr. ........... Suma└────────────────────────┘lei │
│ │
│ emis la ............ │_|_│_|_│_|_│_|_│ ┌────────────────────────┐ │
│ (localitatea, (data emiterii) Suma└────────────────────────┘lei │
│ judeţ) refuzatã │
│ │
│ │
│Compensabil la ................. │
│ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ │ BENEFICIAR/ │
│ TRĂGĂTOR ..................... │ Ultimul GIRATAR ................... │
│ │ │
│ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. │
│ fiscal/ pers. ................ │ fiscal/ pers. ..................... │
│ │ │
│ Cont nr. ..................... │ Cont nr. .......................... │
│ │ │
│ │ Deschis la ....................... │
│ │ │
│ │ Cod .............................. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 5. Din aceastã zi │_|_│_|_│_|_|_|_│ titularul de cont ..................... │
│ nu mai face obiectul INTERDICŢIEI BANCARE transmise la CIP prin │
│ Cererea noastrã de înscriere a refuzului bancar în │
│ FNC Nr. ....... │_|_│_|_│_|_|_|_│ şi Nr. CIP ............. . │
│ (data emiterii) │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

....................
Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 7


───────
(verso)
─────────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã anulãrii incidentului de platã.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare ale cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicitã anularea incidentului de platã.
În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele cãreia va fi întocmitã anexa nr. 8A, precum şi calitatea acesteia de trãgãtor.
În paragraful 3 se bifeazã una dintre cãsuţele care explicã motivul anulãrii incidentului de platã.
În paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul anulãrii incidentului de platã:
- denumirea şi codul bãncii trase;
- tipul cecului; la rubrica "Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipãririi, iar la rubrica "Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzãtor tipul cecului la momentul declarãrii sale ca incident bancar;
- seria şi numãrul cecului, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, locul compensãrii, suma totalã de platã, respectiv suma refuzatã la platã (exprimate în cifre);
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal şi numãrul de cont ale trãgãtorului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, numãrul de cont, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
Paragraful 5 se completeazã numai dacã persoana declarantã solicitã anularea unui incident de platã major.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.


ANEXA 8
───────
(Anexa nr. 8B la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
────────────────────────────────────────
(recto)
────────

Sigla persoanei declarante

CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ
PRIVIND CAMBIA

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP │
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └───────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ........................ Cod ........................... │
│ Adresa .................................. Tel. .......................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicitãm înscrierea incidentului de platã produs cu cambie pe numele .... │
│.....................cu Cod fiscal/Cod num.pers....., în calitate de ........ │
│.............. la plata cu cambie │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin │
│ Cererea de înscriere a refuzului bancar │
│ │
│ în FNCb Nr. ....... din |__|__|____| şi Nr. CIP .... din |__|__|____|: │
│ (data emiterii) (data emiterii) │
│ │
│ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; │
│ │
│ [] hotãrâre judecãtoreascã definitivã comunicatã persoanei declarante, │
│ şi anume: ......................................................... │
│ ..................................................................; │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│4. Cambia seria ....... nr. .......... │
│ emisã la .................. |_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare...... │
│ (localite, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ │
│ plãtibilã la ......... |_|_|_|_|_|_|_|_| ┌──────────────────────┐ │
│ (localitatea, (data emiterii) Suma└──────────────────────┘lei │
│ judeţ) │
│ │
│ Suma ┌─────────────────┐ │
│ Compensabilã la .................... refuzatã └─────────────────┘lei │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ TRAS .................... │ACCEPTANT......................... │
│ Cod /Cod num. │ Cod /Cod num. │
│fiscal/ pers. ................... │fiscal/ pers. .................... │
│ Cont nr. ....................... │ │
│ Deschis la ..................... │AVALIST .......................... │
│ Cod ............................ │ Cod /Cod num. │
│ │fiscal/ pers. .................... │
│ │AVALIZAT.......................... │
│ │ Cod /Cod num. │
│ │fiscal/ pers. .................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ TRĂGĂTOR ....................... │BENEFICIAR/ │
│ Cod /Cod num. │Ultimul GIRATAR...................... │
│fiscal/ pers. ................. │ Cod /Cod num. │
│ Adresa ......................... │fiscal/ pers. ....................... │
│ │Cu cont la .......................... │
│ │Cod ................................. │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘

....................
Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 8


───────
(verso)
───────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã anulãrii incidentului de platã.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP care solicitã anularea incidentului de platã.
În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele cãreia va fi întocmitã anexa nr. 8B, precum şi calitatea acesteia de tras sau trãgãtor.
În paragraful 3 se bifeazã una dintre cãsuţele care explicã motivul anulãrii incidentului de platã.
În paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul anulãrii incidentului de platã:
- seria şi numãrul cambiei - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plãţii şi data scadenţei, locul compensãrii, suma totalã de platã, respectiv suma refuzatã la platã (exprimate în cifre);
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numãrul de cont, denumirea şi codul bãncii trasului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal şi adresa trãgãtorului;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.



ANEXA 9
───────
(Anexa nr. 8C la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante


CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂ
PRIVIND BILETUL LA ORDIN

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐
│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP│
│..................... │ │ │
│Cod ................. │ │Nr. CIP .............. │
└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. PERS. DECLARANTĂ ........................ Cod ........................... │
│ Adresa .................................. Tel. .......................... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Solicitãm înscrierea incidentului de platã produs cu cec pe numele .......│
│................cu Cod fiscal /Cod num. pers........, în calitate de ........│
│........... la plata cu bilet la ordin │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin │
│ Cererea de înscriere a refuzului bancar │
│ │
│ în FNBO nr. ....... din |__|__|____| şi Nr. CIP .... din |__|__|____|: │
│ (data emiterii) (data emiterii) │
│ │
│ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; │
│ │
│ [] hotãrâre judecãtoreascã definitiva comunicatã persoanei declarante, │
│ şi anume: ......................................................... │
│ ..................................................................; │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│4. Bilet la ordin seria ..... nr. ..... │
│ emis la ................., │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ..... │
│ (localitate, judeţ) (data emiterii) │
│ │
│ ┌──────────────────┐ │
│ plãtibil la ............, │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma └──────────────────┘ lei │
│ (localitate, (data scadenţei) │
│ judeţ) │
│ Suma ┌──────────────────┐ │
│ Compensabil la ...................... refuzatã└──────────────────┘ lei │
│ │
│ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ │
│ Cod / Cod num. │
│ AVALIST ......................, fiscal/ pers. ..................... │
│ │
│ Cod / Cod num. │
│ AVALIZAT ....................., fiscal/ pers. ..................... │
│ │
│ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ │ BENEFICIAR/ │
│ SUBSCRIITOR .................. │ Ultimul GIRATAR ................... │
│ │ │
│ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. │
│ fiscal/ pers. ................ │ fiscal/ pers. ..................... │
│ │ │
│ Cont nr. ..................... │ Cu cont la ........................ │
│ │ │
│ Deschis la ................... │ Cod .............................. │
│ │ │
│ Cod .................... │ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

..................
Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 9


───────
(verso)
───────

MOD DE COMPLETARE

La rubrica "Nr. ..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentã anulãrii incidentului de platã.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu denumirea în clar, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicitã anularea incidentului de platã.
În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele cãreia va fi întocmitã anexa nr. 8C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor.
În paragraful 3 se bifeazã una dintre cãsuţele care explicã motivul anulãrii incidentului de platã.
În paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul anulãrii incidentului de platã:
- seria şi numãrul biletului la ordin - pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plãţii, data scadenţei, locul compensãrii; suma totalã de platã, respectiv suma refuzatã la platã (exprimate în cifre);
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;
- numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numãrul de cont, codul şi denumirea bãncii acestuia;
- numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul bãncii la care acesta are cont deschis.
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.


ANEXA 10
────────
(Anexa nr. 9 la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
────────────────────────────────────────
(recto)
───────

Sigla persoanei declarante


CERERE DE CONSULTARE

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)






┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────┐
│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luãrii în │
│ ................... │ │ evidenţã la CIP │
│ Cod ............... │ │ Nr. CIP .............. │
└─────────────────────┘ └────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. PERS. DECLARANTĂ .................... Cod ........................... │
│ Adresa .............................. Tel. .......................... │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2. [] consultare în numele bãncii │
│ [] consultare în numele clientului │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3. SUBSEMNATUL ......................, adresa .................... posesor │
│ al BI seria .... nr. ........, Cod numeric ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│ personal └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. Vã rog sã-mi furnizaţi urmãtoarele informaţii: │
│ │
│ Fişierul Naţional de Cecuri │
│ [] cecul cu seria ......... şi numãrul ............ face obiectul unui │
│ incident de platã? │
│ ● trãgãtorul cu cod fiscal/cod num. pers. ....................... : │
│ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │
│ proprietate? │
│ [] care este istoricul incidentelor de plãţi înregistrate la plata │
│ cu cecuri pe numele trãgãtorului? │
│ [] Beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ....... │
│ .......... a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul cu │
│ seria ......... şi numãrul ............ ? │
│ │
│ Fişierul Naţional de Cambii │
│ [] cambia cu trasul având cod fiscal/cod num. pers. .................. │
│ şi suma .......... lei face obiectul unui incident de platã? │
│ [] cambia cu seria...... şi numãrul...... face obiectul unui incident │
│ de platã? │
│ ● trasul cu cod num. pers. .................. │
│ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │
│ proprietate? │
│ [] care este istoricul incidentelor de plãţi înregistrate la plata │
│ cu cambii? │
│ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ....... │
│ .......... a declarat la CIP ca pierdutã/furatã/distrusã cambia │
│ emisã la data ........, pentru suma ........... lei? │
│ │
│ Fişierul Naţional de Bilete la Ordin │
│ [] biletul la ordin cu subscriitorul având cod fiscal/ cod num. pers. │
│ ....................... şi suma ................ lei face obiectul │
│ unui incident de platã? │
│ [] biletul la ordin cu seria ...... şi numãrul ........ face obiectul │
│ unui incident de platã? │
│ ● subscriitorul cu cod fiscal/cod num. pers. .................. : │
│ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │
│ proprietate? │
│ [] care este istoricul incidentelor de plãţi înregistrate la plata │
│ cu bilete de ordin? │
│ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ....... │
│ .......... a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus biletul la │
│ ordin emis la data ........, pentru suma ............. lei? │
│ │
│ Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc │
│ ● titularul de cont cu cod fiscal/cod num. pers. ..................... │
│ [] se aflã în interdicţie bancarã de a emite cecuri? │
│ [] care este istoricul incidentelor de plãţi majore în perioada │
│ │
│ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ - └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ? │
│ │
│ Istoricul refuzurilor la platã pe titular de cont, în formã sinteticã │
│ ● obligat la platã cu cod fiscal/cod num.pers. .................... │
│ perioada └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ - └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
│ │
│ Rãspunsul(rile) se vor anexa de cãtre persoana acreditatã la prezenta │
│ cerere de consultare. │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Rãspunsul(rile) se vor anexa de cãtre persoana acreditatã la prezenta │
│ cerere de consultare. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

.......................
Persoana acreditatã
S.S./L.S.




ANEXA 10


────────
(verso)
────────

MOD DECOMPLETARE

La rubrica "Nr. ..." se înscrie numãrul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.
În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unitãţii teritoriale a bãncii prin intermediul cãreia a fost transmisã la Centrala Incidentelor de Plãţi (CIP), pe suport electronic, cererea de consultare.
Paragraful "Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP" este destinat înscrierii automate de cãtre aplicaţia informaticã a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.
În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicitã consultarea Fişierului naţional de incidente de plãţi (FNIP).
În paragraful 2 persoana acreditatã va selecta tipul de consultare: în numele bãncii sau în numele clientului.
Paragraful 3 se completeazã cu datele personale ale persoanei fizice care interogheazã Fişierul naţional de incidente de plãţi sau Fişierul naţional al persoanelor cu risc (FNPR), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.
În paragraful 4 solicitantul stabileşte întrebarea/întrebãrile care va/vor fi adresatã/adresate CIP, apoi va completa datele obligatorii pe baza cãrora se va face consultarea.
Rãspunsul CIP, în funcţie de întrebarea conţinutã de cererea de consultare, cuprinde urmãtoarele informaţii:
● pentru întrebarea "cecul/cambia/biletul la ordin ... face obiectul unui incident de platã?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la platã;
● pentru întrebarea "trãgãtorul/trasul/subscriitorul ... este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la platã;
● pentru întrebarea "care este istoricul incidentelor de plãţi înregistrate la plata cu cecuri/cambii/bilete la ordin?": data înregistrãrii la CIP, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada interdicţiei bancare (pentru fiecare incident de platã major cu cec), dacã este incident de platã major, perioada totalã de interdicţie bancarã (în cazul cecului);
● pentru întrebarea "beneficiarul/ultimul giratar ... a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul/cambia/biletul la ordin ...?": denumirea beneficiarului/ultimului giratar, data declaraţiei, tipul incidentului (pierdut/furat/distrus);
● pentru întrebarea "titularul de cont cu cod fiscal ... se aflã în interdicţie bancarã de a emite cecuri?" (FNPR): banca trasã, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada de interdicţie bancarã (pentru fiecare incident de platã major cu cec), perioada de interdicţie bancarã curentã (cumulatã);
● pentru întrebarea "care este istoricul incidentelor de plãţi majore ...?" (FNPR): data înregistrãrii la CIP, denumirea titularului de cont, motivele refuzului, perioada de interdicţie bancarã (pentru fiecare incident de platã major cu cec), perioada totalã de interdicţie bancarã (în cazul cecului);
● pentru "Istoricul refuzurilor la platã pe titular de cont, în formã sinteticã": nr. total de refuzuri, suma şi suma refuzatã totalã, defalcate dupã tipul instrumentului şi dupã tipul motivului de refuz (major/minor).
La rubrica "S.S./L.S." se aplicã semnãtura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.



ANEXA 11
─────────
(Anexa nr. 11 la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────


DECLARAŢIE PRIVIND NEÎNSCRIEREA LA CENTRALA
INCIDENTELOR DE PLĂŢI A INCIDENTULUI DE PLATĂ

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌────────────────────────────────────────┐
│ Loc rezervat luãrii în evidenţã la CIP │
│ Nr. ......... │
│ Data ......... S.S./L.S. │
└────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. PERS. DECLARANTĂ .................... Cod ........................... │
│ Adresa .............................. Tel. .......................... │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2. Persoana juridicã/fizicã ......................... cod /cod ...... │
│ (trãgãtor/tras/subscriitor) fiscal num. │
│ pers. │
│ │
│ a emis la data de │_|_│_|_│_|_|_|_│, la .......(locul emiterii)........ │
│ │
│ un instrument de platã ([] cec, [] cambie, [] bilet la ordin) │
│ ┌───────────┐ │
│ în favoarea lui ..(beneficiar).., în sumã de platã de │ │ lei │
│ └───────────┘ │
│ │
│ Data solicitãrii plãţii/data compensãrii │_|_│_|_│_|_|_|_│, Locul │
│ plãţii/compensãrii ..................... │
│ │
│ Seria şi nr. cecului/cambiei/biletului la ordin (pentru formatul nou de │
│ cambii şi biletele la ordin).................... │
│ │
│ Data scadenţei cambiei/biletului la ordin │_|_│_|_│_|_|_|_│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3. Concluzia cercetãrilor efectuate în sistemul intrabancar pentru │
│ identificarea adevãratei unitãţi bancare plãtitoare .................. │
│ ...................................................................... │
│ │
│ Motivul neinscrierii la CIP a incidentului de platã .................. │
│ ...................................................................... │
│ │
│ Sesizarea organului de poliţie competent a fost efectuatã prin adresa │
│ noastrã nr. .......... din data de .......... │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

NOTĂ: La prezenta anexĂ se vor ataşa fotocopii dupã instrumentul de platã
de debit, borderoul de încasare şi justificarea de refuz.


───────────────────────────────── ─────────────────────
Conducerea persoanei declarante Persoana acreditatã
S.S./L.S. S.S./L.S.




ANEXA 12


───────
(Anexa nr. 12 la <>Regulamentul nr. 1/2001 )
─────────────────────────────────────────

Sigla persoanei declarante


CERERE DE RECTIFICARE A INFORMAŢIEI
PRIVIND INCIDENTUL DE PLATĂ

Nr. ........ │_|_│_|_│_|_|_|_│
(data emiterii)





┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. PERS. DECLARANTĂ .................... Cod ........................... │
│ Adresa .............................. Tel. .......................... │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2. Pe rãspunderea noastrã vã solicitãm sã procedaţi la rectificarea în │
│ baza de date a CIP a urmãtoarelor erori înregistrate la │
│ [] Cererea de înscriere a refuzului bancar în [] FNC; [] FNCb; [] FNBO │
│ [] Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare*) a [] cecurilor; │
│ [] cambiilor; [] biletelor la ordin cu numãrul şi data înregistrãrii│
│ la CIP ............................................. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3. Ca urmare, solicitãm urmãtoarele modificãri: │
│ ┌───────────────────────────────────┐┌───────────────────────────────────┐ │
│ │ Informaţie eronatã .............. ││ Informaţie corectã .............. │ │
│ │ ................................. ││ ................................. │ │
│ │ ................................. ││ ................................. │ │
│ │ ................................. ││ ................................. │ │
│ │ ................................. ││ ................................. │ │
│ │ ................................. ││ ................................. │ │
│ └───────────────────────────────────┘└───────────────────────────────────┘ │
│ În conformitate cu urmãtoarea listã de tipuri de erori: │
│ │
│ A. Pentru Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC/FNCb/FNBO: │
│ │
│ [] Nr. şi/sau data cererii din evidenţele persoanei declarante │
│ [] Denumire persoanei declarante şi/sau banca obligatului la platã │
│ [] Tip cec la origine şi/sau la momentul refuzului │
│ [] Seria şi/sau numãrul cecului/cambiei/biletului la ordin (pentru formatul│
│ nou de cambii şi biletele la ordin) │
│ [] Locul compensãrii │
│ [] Locul emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (în cazul cecului │
│ fãrã schimbarea tipului incidentului de platã - major/minor) │
│ [] Data emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (fãrã schimbarea │
│ tipului incidentului de platã major/minor) │
│ [] Suma de platã/refuzatã │
│ [] fãrã modificarea motivului corespunzãtor │
│ [] cu modificarea motivului, însã fãrã a schimba tipul acestuia │
│ (major/minor) │
│ [] Nr. cont trãgãtor/tras/subscriitor/beneficiar │
│ [] Denumire trãgãtor (pentru incident de platã minor) şi/sau denumire │
│ beneficiar/ultimul giratar, în cazul cecului │
│ [] Denumire tras/acceptant/trãgãtor/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul │
│ giratar/subscriitor, în cazul cambiei sau biletului la ordin │
│ [] Denumirea bãncii beneficiarului │
│ [] Adãugare de alte motive (fãrã schimbarea tipului incidentului de │
│ platã major/minor) │
│ [] Radiere motive (fãrã schimbarea tipului incidentului de │
│ platã major/minor) │
│ [] Înlocuire motive (fãrã schimbarea tipului incidentului de │
│ platã major/minor) │
│ [] Nr. exemplare în cazul cambiei şi biletului la ordin │
│ [] Locul plãţii cambiei/biletului la ordin │
│ [] codul fiscal sau codul numeric personal pentru tras/trãgãtor/ │
│ subscriitor/acceptant/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul giratar al │
│ cambiei/biletului la ordin │
│ [] codul fiscal sau codul numeric personal pentru trãgãtor pentru un │
│ incident de platã minor în cazul cecului │
│ [] Data scadenţei cambiei/biletului la ordin, fãrã modificarea motivului │
│ (major/minor) │
│ │
│ B. Pentru Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare a instrumentelor:│
│ │
│ [] Anularea Declaraţiei de pierdere/furt/distrugere/anulare a │
│ instrumentelor │
│ [] Orice eroare conţinutã de Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/ │
│ anulare a instrumentelor │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

*) Declaraţia de anulare se face doar în cazul cecului.

─────────────────────────────── ───────────────────
Conducerea persoanei declarante Persoana acreditatã
S.S./L.S. S.S./L.S.



------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016