Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 1 din 16 ianuarie 2002  privind sistemul de transfer de fonduri de mare valoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 1 din 16 ianuarie 2002 privind sistemul de transfer de fonduri de mare valoare

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 22 ianuarie 2002
    Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2), ale art. 23 şi ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Naţionale a României, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 38 alin. (1), ale art. 39 alin. (1) şi ale art. 63 din Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 50 din Legea nr. 101/1998, cu modificările şi completările ulterioare,
    Banca Naţionala a României emite prezentul regulament.

    CAP. 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte principiile şi modul de desfăşurare a procesarii şi decontării pe baza bruta, în aceeaşi zi bancară, a plăţilor de mare valoare între participanţi, prin sistemul de transfer de fonduri de mare valoare administrat de Societatea Naţionala de Transfer de Fonduri şi Decontări - TransFonD - S.A., în calitatea sa de agent al Băncii Naţionale a României, denumit în continuare TransFonD.
    ART. 2
    In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) participanţi*) - băncile persoane juridice romane, sucursalele din România ale băncilor persoane juridice străine, denumite în continuare bănci, şi Banca Naţionala a României, care au acces la sistemul de transfer de fonduri de mare valoare prin intermediul unui unic punct de acces;
    b) plata de mare valoare - instrucţiunea de transfer-credit, în general de mare valoare, inclusiv cea aferentă pieţelor valutară/monetara, între participanţi, efectuată de aceştia în nume propriu sau în numele clienţilor;
    c) prioritate la refuz - numărul de ordin atribuit de către participantul plătitor anumitor plati de mare valoare, indiferent de tipul acestora, în scopul ierarhizarii lor pentru efectuarea eventualelor refuzuri ca urmare a lipsei de lichiditati în contul sau deschis la Banca Naţionala a României;
    d) revocare - retragerea de la decontare a unei plati de mare valoare în interiorul intervalului de recepţie;
    e) sistem de transfer de fonduri - acord formal având la baza un contract între membrii acestuia, cu reguli comune şi proceduri standardizate pentru transmisia şi decontarea obligaţiilor băneşti apărute între membrii si/sau alţi beneficiari ai sistemului;
    f) sistem intrabancar - totalitatea unităţilor teritoriale ale participantului şi a relaţiilor dintre acestea privind transferurile de fonduri;
    g) sistem de transfer de fonduri de mare valoare - sistem de transfer de fonduri, prin care plăţile de mare valoare între participanţi sunt procesate instrucţiune cu instrucţiune, decontarea acestora asigurându-se pe baza bruta agregata în aceeaşi zi bancară;
    h) TEMP - modulul informatic (Transfer Electronic al Mesajelor de Plata) pus la dispoziţie participanţilor de sistemul de transfer de fonduri de mare valoare pentru transferul plăţilor de mare valoare ale participanţilor;
    i) unitate iniţiatoare a participantului - unitatea teritorială aparţinând participantului care iniţiază o plata de mare valoare în nume propriu sau în numele clienţilor săi;
    j) unitate destinatara a participantului - unitatea teritorială aparţinând participantului care accepta o plata de mare valoare în nume propriu sau pentru a pune la dispoziţie clienţilor săi o anumită suma de bani;
    k) ziua z - ziua bancară în care are loc decontarea plăţilor de mare valoare în cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare.
------------
    *) In aceasta categorie sunt incluse şi centralele băncilor aflate în regim special de decontare.

    ART. 3
    (1) Accesul participanţilor în sistemul de transfer de fonduri de mare valoare se efectuează centralizat, prin intermediul unui unic punct de acces, situat la centrala TransFonD.
    (2) Orice banca autorizata de Banca Naţionala a României, care are cont curent deschis în evidentele acesteia, are dreptul sa participe în cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare.
    ART. 4
    Băncile cu centrala situata în alte localităţi decât în Bucureşti au posibilitatea ca, în baza unei notificări oficiale, transmisă în prealabil TransFonD, sa delege în calitate de participant propria unitate teritorială din Bucureşti.
    ART. 5
    Participanţii au obligaţia sa colecteze şi sa difuzeze în propriul sistem intrabancar informaţia privind iniţierea si, respectiv, acceptarea plăţilor de mare valoare în cadrul intervalelor maximale precizate în anexa nr. 1.

    CAP. 2
    Tipuri de plati de mare valoare
    ART. 6
    (1) In categoria plăţilor de mare valoare sunt incluse următoarele tipuri de operaţiuni:
    a) plati între participanţi efectuate în nume propriu, în numele clienţilor lor, în numele unităţilor lor teritoriale sau al clienţilor unităţilor lor teritoriale, în suma de minimum 500 milioane lei sau indiferent de valoare, în cazul în care initiatorul acesteia decide sa utilizeze sistemul de transfer de fonduri de mare valoare;
    b) plati aferente pieţelor valutară şi monetara între participanţi, inclusiv cele aferente facilităţilor permanente acordate de Banca Naţionala a României.
    (2) Banca Naţionala a României îşi rezerva dreptul de a modifica limita inferioară stabilită la alin. (1) lit. a), în funcţie de condiţiile pieţei.

    CAP. 3
    Etapele prelucrării plăţilor de mare valoare în cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare
    SECŢIUNEA 1
    Recepţia şi revocarea
    ART. 7
    Plăţile de mare valoare iniţiate de participanţii-plătitori sunt transmise de către aceştia în vederea procesarii lor de către TransFonD, prin intermediul uneia dintre următoarele modalităţi:
    a) pe suport hârtie (ordine de plata), în conformitate cu reglementările în vigoare;
    b) pe suport electronic - TEMP, în baza unui acord prealabil încheiat cu TransFonD;
    c) pe suport electronic - TELEX, în baza unui acord prealabil încheiat cu TransFonD.
    ART. 8
    Participanţii-plătitori au obligaţia ca la plăţile de mare valoare iniţiate pe suport hârtie sa anexeze, dacă este necesar, unul dintre următoarele documente:
    a) exemplarul roz al ordinului de plata întocmit de client sau de participantul-plătitor şi acceptat în original de către acesta;
    b) exemplarul roz al ordinului de plata sau transmisia telex/modem a acestuia (acceptată de către participantul-plătitor) aparţinând unităţilor iniţiatoare ale participantului sau clienţilor lor;
    c) comunicarea de refuz la executare, emisă în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniu, în situaţia refuzului la încasare a unei plati de mare valoare;
    d) documentele menţionate la lit. a) sau la lit. b) întocmite de participantul-plătitor sau de o unitate iniţiatoare a sa şi aferente instrumentelor de plata de debit, acceptate total sau parţial, în situaţia excluderii temporare din calculul compensării fie a participantului-plătitor, fie a participantului-beneficiar.
    ART. 9
    TransFonD accepta, în vederea procesarii, plăţile de mare valoare transmise prin TEMP, însoţite numai de ordinele de plata iniţiate de participanţi si, dacă este cazul, a unuia dintre documentele menţionate la art. 8.
    ART. 10
    Intervalele de recepţie ale plăţilor de mare valoare în sistemul de transfer de fonduri de mare valoare sunt cele prevăzute în anexa nr. 2.
    ART. 11
    In situaţia prevăzută la art. 9 participanţii au posibilitatea sa transmită TransFonD ordinele de plata aferente plăţilor de mare valoare, recepţionate prin modulul informatic TEMP, cu maximum o jumătate de ora peste intervalele de recepţie stabilite.
    ART. 12
    TransFonD are obligaţia sa refuze, în cursul aceleiaşi zile bancare, plăţile de mare valoare recepţionate de la participanţi, în situaţia în care acestea nu respecta condiţiile de fond şi de forma stabilite pe baza reglementărilor în vigoare şi a cadrului contractual.
    ART. 13
    Plăţile de mare valoare recepţionate de sistemul de transfer de fonduri de mare valoare pot fi revocate de participantul-plătitor, fără acordul participantului-beneficiar sau al TransFonD, în interiorul intervalelor de recepţie ale acestora, în baza unei notificări oficiale remise TransFonD, semnată de persoanele autorizate sa angajeze participantul, în conformitate cu fişa specimenelor de semnătura aprobate.
    ART. 14
    Revocarea plăţilor de mare valoare după încheierea intervalelor aferente recepţiei acestora este interzisă. Participantul-plătitor are posibilitatea sa recupereze suma de bani numai în baza acordului cu participantul-beneficiar, conform procedurii menţionate la art. 19.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Procesarea
    ART. 15
    TransFonD proceseaza plăţile de mare valoare recepţionate, instrucţiune cu instrucţiune, prin intermediul conturilor analitice deschise în evidentele Băncii Naţionale a României pe numele participanţilor. Conturile analitice utilizate în cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare sunt cele cuprinse în anexa nr. 3.
    ART. 16
    In situaţia insuficienţei disponibilităţilor în conturile participanţilor-plătitori TransFonD este autorizat sa refuze procesarea plăţilor de mare valoare recepţionate, în ordinea priorităţii la refuz, atribuită acestora de către fiecare participant-plătitor. Plăţile de mare valoare refuzate sunt restituite participanţilor-plătitori însoţite de comunicări de refuz la executare semnate de persoanele autorizate sa angajeze TransFonD, în cadrul intervalelor de eliberare a extraselor de cont.
    ART. 17
    In cazul în care participantul nu a stabilit prioritati la refuz plăţilor de mare valoare sau valoarea plăţilor de mare valoare cărora li s-au stabilit prioritati la refuz este mai mica decât lipsa de lichiditati din contul participantului-plătitor, refuzul acestora se va efectua de TransFonD conform principiului "plata/plăţile de mare valoare cu cea mai apropiată valoare de lipsa de lichiditati din contul participantului este/sunt rejectata/rejectate".
    ART. 18
    Dacă pana în cea de-a doua zi bancară următoare datei debitării contului clientului plătitor care a iniţiat o plata de mare valoare banca-plătitoare nu a fost în măsura sa îşi asigure în contul sau curent, deschis la Banca Naţionala a României, disponibilităţile necesare efectuării acestei plati, banca-plătitoare are obligaţia ca pana la sfârşitul intervalului precizat anterior sa pună la dispoziţie clientului plătitor, direct sau prin intermediul unităţii sale iniţiatoare, suma de bani care nu poate fi transferata în contul participantului-beneficiar, inclusiv comisioanele, spezele şi orice alte taxe reţinute în vederea efectuării serviciului de transfer de fonduri.
    ART. 19
    Refuzul la încasare al plăţilor de mare valoare se efectuează prin iniţierea de către participantul-beneficiar a unei instrucţiuni de transfer-credit obişnuite, însoţită de o comunicare de refuz la executare, în condiţiile reglementărilor în vigoare şi încadrării în intervalele maximale precizate în anexa nr. 4.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Decontarea finala şi irevocabilă
    ART. 20
    Decontarea finala şi irevocabilă a plăţilor de mare valoare, procesate de TransFonD instrucţiune cu instrucţiune, este asigurata de Banca Naţionala a României pe baza bruta agregata, în aceeaşi zi bancară, în limita disponibilităţilor din conturile participanţilor, la orele stabilite în anexa nr. 2.
    ART. 21
    Sistemul de transfer de fonduri de mare valoare pune la dispoziţie participanţilor, în interioriul intervalelor stabilite în anexa nr. 2, extrase de cont sub sigla Băncii Naţionale a României privind plăţile de mare valoare decontate final şi irevocabil.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Raportari
    ART. 22
    TransFonD are obligaţia sa raporteze Băncii Naţionale a României, la sfârşitul fiecărei zile bancare, următoarele:
    a) situaţia plăţilor de mare valoare refuzate în ziua respectiva din cauza insuficienţei disponibilităţilor în conturile participanţilor-plătitori;
    b) situaţia plăţilor de mare valoare aferente pieţei secundare a titlurilor de stat decontate în ziua respectiva.

    CAP. 4
    Dispoziţii finale
    SECŢIUNEA 1
    Comisioane
    ART. 23
    (1) Pentru serviciile oferite în cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare Banca Naţionala a României, prin intermediul TransFonD, percepe automat comisioane participanţilor, alţii decât Banca Naţionala a României.
    (2) Participanţii-plătitori şi participanţii-beneficiari datorează următoarele comisioane:
    a) 150.000 lei pentru fiecare plata de mare valoare decontată prin intermediul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare, cu excepţia celor prevăzute la lit. b) şi la alin. (3);
    b) 300.000 lei pentru fiecare plata aferentă depozitelor la Banca Naţionala a României şi dobânzilor corespunzătoare acestora.
    (3) In mod excepţional participanţii-plătitori datorează următoarele comisioane:
    a) 300.000 lei pentru fiecare plata de mare valoare prelucrata prin intermediul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare, transmisă în ultima jumătate de ora a intervalului de recepţie stabilit în anexa nr. 2;
    b) 300.000 lei pentru fiecare plata de mare valoare refuzată pe motiv de lipsa de disponibilităţi în contul participantului-plătitor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Corectarea eventualelor erori de înregistrare
    ART. 24
    Pentru eventualele erori de înregistrare în cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare participanţii au obligaţia sa sesizeze în scris Banca Naţionala a României într-un interval de maximum 10 zile bancare de la data înregistrării erorii în extrasul de cont al participantului. După expirarea acestui termen nu poate fi angajata răspunderea Băncii Naţionale a României.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Sancţiuni
    ART. 25
    Contractele încheiate de către bănci cu clienţii lor, persoane fizice sau juridice, trebuie sa conţină, fără a se limita la acestea, următoarele clauze:
    a) plata unei dobânzi de întârziere de minimum 0,05% din valoarea plăţii de mare valoare, pe fiecare zi de întârziere, suportată de bănci sau de unităţile lor teritoriale, în cazul în care acestea nu au respectat intervalele maximale stabilite în anexele nr. 1 şi 4;
    b) plata unei penalităţi de minimum 0,1% din valoarea plăţii de mare valoare, pe fiecare zi de întârziere, suportată de bănci sau de unităţile lor teritoriale, în cazul în care acestea nu au respectat prevederile art. 18.
    ART. 26
    Băncile au obligaţia sa includă clauzele prevăzute la art. 25 în contractele încheiate înainte de data intrării în vigoare a prezentului regulament cu propriii clienţi, pana la data de 1 iulie 2002.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Alte dispoziţii finale
    ART. 27
    TransFonD asigura băncilor care nu au organizate propriile structuri interbancare astfel încât sa răspundă prevederilor prezentului regulament procesarea plăţilor de mare valoare prin intermediul sucursalelor sale deschise în toate oraşele reşedinţa de judeţ şi în municipiul Bucureşti, pentru un interval de timp de 4 luni de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
    ART. 28
    Pentru intervalul stabilit la art. 27 sucursalele şi centrala TransFonD vor asigura procesarea plăţilor de mare valoare în ziua bancară a receptionarii lor, în condiţiile respectării tuturor celorlalte prevederi ale prezentului regulament.
    ART. 29
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentului regulament activităţile de transfer de fonduri aferente pieţelor valutară şi monetara, inclusiv piaţa secundară a titlurilor de stat, între bănci şi Banca Naţionala a României, precum şi decontarea acestor transferuri se vor efectua prin intermediul TransFonD, în calitate de agent al Băncii Naţionale a României, în baza prezentului regulament.
    ART. 30
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentului regulament transferurile de fonduri aferente pieţelor valutară şi monetara, inclusiv piaţa primara a titlurilor de stat, între bănci şi Trezoreria statului se vor efectua direct de Banca Naţionala a României, sediul OIS 96150, decontarea finala şi irevocabilă a acestor transferuri de fonduri având loc la ora 16,30.
    ART. 31
    Transferurile de fonduri aferente înfiinţării, validării sau reintregirii operaţiunilor de poprire pe conturile participanţilor, în care Banca Naţionala a României are calitatea de terţ poprit, se vor efectua, începând cu data intrării în vigoare a prezentului regulament, direct de Banca Naţionala a României, sediul OIS 96100, decontarea finala şi irevocabilă a acestor transferuri de fonduri având loc la ora 9,00.
    ART. 32
    Banca Naţionala a României şi băncile vor proceda, în maximum 4 luni de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, la actualizarea contractelor de prestări de servicii privind furnizarea prin fax, în regim de confidenţialitate, a extraselor de cont analitice aferente procesarii plăţilor de mare valoare, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    ART. 33
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.
    ART. 34
    Prezentul regulament intra în vigoare la data de 15 februarie 2002.
    ART. 35
    La data intrării în vigoare a prezentului regulament îşi încetează aplicabilitatea Circulara Băncii Naţionale a României nr. 44/1995 privind ordinele de plata cu valori mai mari de un miliard lei şi alimentarea conturilor de decontare a tranzacţiilor cu valori mobiliare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 din 13 decembrie 1995, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

              PREŞEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE
                    AL BĂNCII NAŢIONALE A ROMÂNIEI,
                       MUGUR CONSTANTIN ISARESCU



    ANEXA 1

           ┌──────────────────────────────────────────────┐
           │ CIRCUITUL MAXIMAL AL PLĂŢILOR DE MARE VALOARE│
           └──────────────────────────────────────────────┘

                   z ┌────────────────────────────┐ z
                 ┌───>│ TransFonD - agent al B.N.R.├─────┐
                 │ └────────────────────────────┘ │
                 │ │
                 │ v
    (1) z ┌───┴─────────────────┐ ┌──────────────────────┐ (2) z
    ┌───────>│ Participant-plătitor│ │Participant-beneficiar├───────┐
    │ └─────────────────────┘ └─────────┬────────────┘ │
    │ ^ │ v
┌───┴─────┐ │ │z+1 ┌───────────┐
│ Plătitor│ │z-1 │ │ Beneficiar│
└─────────┘ │ │ └───────────┘
                       │ v
             ┌─────────┴──────────┐ ┌───────────────────┐
    (1) z-1 │ Unitate iniţiatoare│ │Unitate destinatara│ (2) Z+1
    ┌───────>│ a participantului │ │a participantului ├─────────┐
    │ └────────────────────┘ └───────────────────┘ │
    │ v
┌───┴─────┐ ┌──────────┐
│ Plătitor│ │Beneficiar│
└─────────┘ └──────────┘

    In care:
    (1) - data debitării contului clientului plătitor;
    (2) - data creditării contului clientului beneficiar.



    ANEXA 2


                 ┌────────────────────────────────────────────────────┐
                 │INTERVALELE DE PRELUCRARE A PLĂŢILOR DE MARE VALOARE│
                 └────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ │ │
│ │ Interval │ Ora │ Interval de│
│ │de recepţie │ decon- │ eliberare │
│ │a plăţilor │ tarii │a extraselor│
│ │ de mare │ finale │ de cont │
│ Tipul plăţii de mare valoare │ valoare │ şi ire- │ │
│ │ │vocabile │ │
│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼────────────┤
│Plati între participanţi efectuate în nume propriu, │- plati proprii sau ale clienţilor; │ │ │ │
│în numele clienţilor lor, în numele unităţilor lor teritoriale│- plati aferente redistribuirilor │ │ │ │
│sau al clienţilor unităţilor lor teritoriale, în suma de │ de numerar între bănci; │ 8,00-13,00 │ 17,00 │ 17,00-19,30│
│minimum 500 milioane lei sau indiferent de valoare, │- plati aferente închiderii zilnice │ │ │ │
│în cazul în care initiatorul acesteia decide sa utilizeze │ a conturilor de corespondent │ │ │ │
│sistemul de transfer de fonduri de mare valoare │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼────────────┤
│ │- plati aferente depozitelor │ │ │ │
│ │ cu scop de garantare, inclusiv │ │ │ │
│ │ dobânzile acestora; │ 8,00-9,45 │ 10,15 │ 10,15-19,30│
│ │- plati aferente restituirilor │ │ │ │
│ │ de depozite la BNR, inclusiv │ │ │ │
│Plati aferente pieţelor valutară şi monetara între │ dobânzile acestora │ │ │ │
│participanţi, inclusiv cele aferente facilităţilor permanente ├────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼────────────┤
│acordate de Banca Naţionala a României │- plati aferente pieţelor valutară │10,00-16,00 │ 17,30 │ 17,30-19,30│
│ │ şi monetara între participanţi │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼────────────┤
│ │- plati aferente facilităţilor │17,00-17,45 │ 18,15 │ 18,15-19,30│
│ │ permanente acordate │ │ │ │
│ │ de Banca Naţionala │ │ │ │
│ │ a României │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴────────────┘



    ANEXA 3


                         ┌────────────────────────────────────────────────────┐
                         │ CONTURI ANALITICE UTILIZATE IN CADRUL SUBSISTEMULUI│
                         │ DE TRANSFER DE FONDURI DE MARE VALOARE │
                         └────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ Tipul plăţii de mare valoare │ Denumirea contului analitic │Simbolul│
│ │ │contului│
│ │ │analitic│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Plati între participanţi efectuate în nume propriu, în numele clienţilor │ │ │
│lor, în numele unităţilor lor teritoriale sau al clienţilor unităţilor lor│ │ │
│teritoriale, în suma de minimum 500 milioane lei sau indiferent │Plati proprii sau ale clienţilor │ 701 │
│de valoare, în cazul în care initiatorul acesteia decide sa │ │ │
│utilizeze sistemul de transfer de fonduri de mare valoare │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Plati aferente pieţei valutare │ 801 │
│ │Plati aferente pieţei secundare a certificatelor de depozit │ 802 │
│ │Plati aferente pieţei secundare a titlurilor de stat │ 805 │
│ │Plati aferente plasamentelor │ 809 │
│Plati aferente pieţelor valutară şi monetara între participanţi, inclusiv │Plati aferente dobânzilor la plasamente │ 810 │
│cele aferente facilităţilor permanente acordate de Banca Naţionala │Plati aferente depozitelor cu scop de garantare │ 905 │
│a României │Plati aferente dobânzilor la depozitele cu scop de garantare│ 906 │
│ │Plati aferente pieţei primare a certificatelor de depozit │ 407 │
│ │Plati aferente depozitelor la BNR │ 411 │
│ │Plati aferente dobânzilor la depozitele la BNR │ 412 │
│ │Plati aferente creditelor de la BNR │ 400 │
│ │Plati aferente dobânzilor la creditele de la BNR │ 406 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘




    ANEXA 4

                       ┌───────────────────────────────────────────┐
                       │ CIRCUITUL MAXIMAL AL REFUZULUI LA ÎNCASARE│
                       │ AL PLĂŢILOR DE MARE VALOARE │
                       └───────────────────────────────────────────┘

                z+1 ┌────────────────────────────┐ z+1
               ┌──────┤ │<───────┐
               │ z+2 │ TransFonD - agent al B.N.R.│ z+2 │
               │ .....│ │<..... │
               │ . └────────────────────────────┘ . │
               │ . . │
     z+1 v v . │
  ┌──────────┬─────────────────────┐ ┌─────────────────┴────┐
  │ z+2 │ │ │ │
  │ ........│ Participant-plătitor│ │Participant-beneficiar│
  │ . └──────┬──────────────┘ └──────────────────────┘
  v v │ . ^
┌─────────┐ │ . . ┌───────────┐
│ Plătitor│ │ . . │ Beneficiar│
└─────────┘ │ . . z+1 └───────────┘
                z+2 │ . z+3 .
                    │ . .
                    │ . .
    z+2 v v .
  ┌──────────┬────────────────────┐ ┌───────────────────┐
  │ z+3 │ Unitate iniţiatoare│ │Unitate destinatara│
  │ ........│ a participantului │ │a participantului │
  │ . └────────────────────┘ └───────────────────┘
  v v
┌─────────┐ ┌──────────┐
│ Plătitor│ │Beneficiar│
└─────────┘ └──────────┘

    In care:
    <───── Circuitul maximal al refuzului la încasare al plăţilor de mare valoare efectuat de participantul-beneficiar.
    <..... Circuitul maximal al refuzului la încasare al plăţilor de mare valoare efectuat de unitatea destinatara a participantului.
                                      --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016