Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 noiembrie 2001  privind continutul documentatiilor referitoare la scoaterea terenurilor din circuitul agricol, necesare amplasarii obiectivelor de investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 noiembrie 2001 privind continutul documentatiilor referitoare la scoaterea terenurilor din circuitul agricol, necesare amplasarii obiectivelor de investitii

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 12 decembrie 2001
Potrivit modificãrilor şi completãrilor <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001 , activitatea şi atribuţiile fostelor oficii de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol au fost transferate integral şi acestea s-au organizat în cadrul Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie. Astfel, prevederile <>art. 74-103 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, se vor soluţiona în concordanta cu dispoziţiile <>art. 3 alin. (1) şi (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001 .

CAP. 1
Condiţiile de amplasare a construcţiilor şi competentele, instituţiilor abilitate pentru avizarea sau aprobarea, dupã caz, a scoaterii terenurilor din circuitul agricol

ART. 1
(1) Amplasarea construcţiilor de orice fel şi a altor obiective de investiţii se face conform prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, pe terenuri situate în intravilanul localitãţilor. Fac excepţie construcţiile prevãzute la alin. 2 şi 3 ale art. 91, care pot fi amplasate şi pe terenuri situate în extravilanul localitãţilor, cu precãdere pe cele cu folosinţe neagricole sau cu folosinţe inferioare şi slab productive, cu respectarea prevederilor art. 92.
(2) Scoaterea terenurilor din circuitul agricol se face în conformitate cu prevederile ert. 92-103 din <>Legea nr. 18/1991 , republicatã, şi ale <>art. 3 alin. (1) şi (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001 , astfel:
- pana la suprafata de 1 ha scoaterea definitiva sau temporarã din circuit a terenurilor agricole se aproba de direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara împreunã cu oficiile judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie;
- pentru suprafeţe de 1-100 ha scoaterea definitiva sau temporarã a terenurilor din circuitul agricol se aproba de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor împreunã cu Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, pe baza avizului comun al direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara (DGAIA) şi al oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie (OJCGC);
- pentru suprafeţele ce depãşesc 100 ha aprobarea se da de Guvern, cu avizul comun al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi al Ministerului Administraţiei Publice.
(3) Amplasarea construcţiilor şi scoaterea terenurilor din circuitul agricol pentru obiective de investiţii mari se vor solicita în prima faza de cãtre titularii de investiţii organelor de avizare, pentru obţinerea unui acord de principiu referitor la amplasament, iar în faza a doua pentru avizarea sau aprobarea scoaterii terenurilor din circuitul agricol definitiv sau temporar.
(4) Scoaterea terenurilor din circuitul agricol se face la solicitarea titularilor de investiţii pe baza unei documentaţii.

CAP. 2
Conţinutul documentaţiei pentru acordul de principiu asupra oportunitãţii obiectivului care necesita scoaterea terenurilor din circuitul agricol

ART. 2
Conţinutul documentaţiei pentru acordul de principiu asupra oportunitãţii obiectivului care necesita scoaterea terenurilor din circuitul agricol va fi alcãtuit din:
A. Memoriul justificativ va cuprinde:
1. necesitatea şi oportunitatea realizãrii obiectivului de investiţii în zona;
2. descrierea variantelor de amplasament studiate, cu precizarea categoriilor de folosinta a terenurilor, suprafata aferentã pentru care se solicita scoaterea din circuit definitiv şi temporar, proprietarii terenurilor, poziţia terenurilor fata de intravilan, denumirea localitãţii etc., pentru fiecare varianta de amplasament.
B. Acordul proprietarilor de teren în care se vor preciza condiţiile în care se pun la dispoziţie titularilor de investiţii terenurile (vânzare, concesionare, închiriere), perioada pentru care se face concesionarea sau închirierea, categoria de folosinta a terenurilor, suprafata, locul unde este situat terenul (teritoriu, tarla, parcela etc.).
C. Acordul de principiu al oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie care va cuprinde descrierea sumarã a variantelor de amplasament studiate privind locul de amplasare, categoria de folosinta, suprafata, poziţia fata de intravilan, deţinãtorii terenurilor şi varianta pentru care opteazã;
La emiterea acordului de principiu se va tine seama de:
- punctul de vedere al direcţiei judeţene de urbanism şi amenajarea teritoriului referitor la amplasarea obiectivului de investiţii şi cum se încadreazã acesta în prevederile <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile ulterioare;
- punctul de vedere al organelor judeţene de specialitate (inspectoratul pentru protecţia mediului) privind protecţia mediului înconjurãtor şi de gospodãrire a apelor, dacã este cazul, referitor la amplasarea obiectivului de investiţii.
În cazul terenurilor amenajate cu lucrãri de îmbunãtãţiri funciare se va solicita avizul sucursalei Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
D. Planul de încadrare în zona
E. Planul de situaţie al amplasamentului, care va evidenţia:
1. categoriile de folosinta existente în zona, conform planului cadastral;
2. variantele de amplasament studiate, cu precizarea categoriilor de folosinta a terenurilor, suprafata şi proprietarii terenurilor pentru fiecare varianta de amplasament;
3. construcţiile şi obiectivele de investiţii existente, cele în curs de execuţie sau proiectate pe terenurile limitrofe amplasamentelor studiate;
4. limitele intravilanului stabilite conform prevederilor <>art. 98 din Legea nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
5. planul se va redacta la o scara convenabila de cãtre persoane autorizate de ONCGC - OJCGC sa execute lucrãri de specialitate, care sa permitã evidentierea celor menţionate mai sus, şi va purta certificarea şi viza oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie.
Pentru întocmirea documentaţiei tehnice necesare avizului de scoatere a terenurilor din circuitul agricol titularii de investiţii trebuie sa obţinã acordul de principiu de la Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, precum şi de la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, în cazul terenurilor care sunt în administrarea unitãţilor subordonate acestuia.
F. Extras de carte funciarã pentru imobilul pentru care se solicita scoaterea terenului din circuitul agricol.

CAP. 3
Conţinutul documentaţiei pentru obţinerea avizului sau aprobãrii, dupã caz, a Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi a Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie de scoatere a terenurilor din circuitul agricol

ART. 3
Conţinutul documentaţiei pentru obţinerea avizului sau aprobãrii, dupã caz, a Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi a Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie de scoatere a terenurilor din circuitul agricol va cuprinde:
avizul (OJCGC) va conţine date reale, bazate pe verificãri fãcute la fata locului de cãtre delegatul acestuia.
La baza documentaţiei se vor afla:
A. Memoriul tehnic al lucrãrii, care trebuie sa facã justificarea detaliatã pe obiecte şi suprafeţe în cadrul obiectivului de investiţii şi sa urmãreascã îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
1. gruparea cat mai concentrata a construcţiilor propuse sa se realizeze în incinta şi folosirea pe cat posibil a sistemului de construcţii multietajat în scopul reducerii suprafeţelor de teren aferente obiectivului;
2. dimensionarea stricta a cãilor de acces, a platformelor de depozitare, a reţelelor tehnico-edilitare etc. din cadrul incintei;
3. modul de realizare a obiectivului de investiţie într-o singura etapa sau în mai multe etape, cu precizarea suprafeţelor ce urmeazã sa se ocupe în fiecare etapa;
4. eliminarea spaţiilor libere din incinta propusã şi incintele existente;
5. pentru lucrãrile extractive care se realizeazã în cariere deschise se vor mentiona suprafeţele necesare pentru fiecare an de exploatare. Exploatarea materiilor prime de pe terenurile respective se va face continuu pana la epuizarea totalã a acestora, astfel ca terenurile excavate sa poatã fi amenajate de cãtre titularii de investiţii potrivit prevederilor <>art. 101 din Legea nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare. În cazul extinderilor se va preciza în mod expres dacã terenurile rãmase în urma exploatãrii materiilor prime au fost nivelate şi amenajate pentru producţia agricolã, silvicã sau piscicolã;
6. în cazul lucrãrilor de modernizare a drumurilor, cãilor ferate, de regularizare de albii ale râurilor se vor mentiona suprafeţele tronsoanelor abandonate, care urmeazã sa fie nivelate şi amenajate pentru producţia agricolã de cãtre titularii de investiţii;
7. depozitele de zgura şi cenusa se vor amplasa numai pe terenuri neagricole, neproductive sau pe terenuri agricole cu folosinţe inferioare şi slab productive şi în nici un caz pe terenuri arabile sau plantaţii de vii şi pomi. Dimensionarea depozitelor se va face în funcţie de cantitatea de zgura şi cenusa rezultatã în cursul unui an;
8. precizarea poziţiei terenurilor solicitate fata de intravilan, a categoriilor de folosinta ce urmeazã sa se ocupe pe suprafeţe, a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare sau alte investiţii existente propuse pentru dezafectare, modul în care se refac aceste investiţii şi în care se asigura funcţionarea normalã a sistemelor de irigaţii şi desecãri;
9. ocuparea temporarã a terenurilor agricole se poate face pe o perioada de maximum 2 ani;
10. în cadrul lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare se vor arata suprafeţele, pe folosinţe şi pe proprietari, ale terenurilor neagricole, neproductive, care se dau producţiei agricole în cadrul perimetrului de amenajat, precum şi ale celor agricole cu exces de umiditate prelungit.
B. Acordul proprietarilor de teren:
1. pentru terenurile proprietatea persoanelor fizice sau juridice se va prezenta actul de proprietate. În actul de proprietate vor fi consemnate atât valoarea terenului, cat şi alte clauze convenite între pãrţi;
2. pentru terenurile aflate în posesia sau în administrarea persoanelor fizice sau juridice se vor prezenta documentele de deţinere (concesionare, asociere, închiriere, transmitere etc.) şi acordul proprietarului sau, dupã caz, al organului central;
3. în toate cazurile copiile de pe actele de proprietate sau de deţinere vor fi legalizate prin notariat.
C. Unele precizãri pe care trebuie sa le conţinã avizul de scoatere din circuitul agricol:
1. denumirea obiectivului de investiţii şi titularul acestuia;
2. poziţia amplasamentului fata de intravilan, denumirea localitãţii pe teritoriul cãreia se amplaseaza, categoriile de folosinta care sunt afectate, suprafata defalcata definitiv şi temporar şi proprietarii terenurilor. Pentru terenurile care se ocupa temporar se vor preciza termenul de redare în producţia agricolã şi condiţiile în care se redau;
3. se vor preciza în mod expres dacã terenurile sunt amenajate pentru irigat, desecat sau cu lucrãri de combatere a eroziunii solului, precum şi mãsurile ce trebuie luate pentru refacerea şi funcţionarea normalã a sistemelor de irigaţii, desecare sau de combatere a eroziunii solului;
4. pentru lucrãrile extractive care se realizeazã în cariere deschise se vor arata obligaţiile ce revin investitorilor, de nivelare şi amenajare a terenurilor excavate, concomitent cu lucrãrile de exploatare a materiilor prime. De asemenea, se va arata modul în care titularii lucrãrilor extractive au respectat prevederile <>art. 101 din Legea nr. 18/1991 , republicatã, în cazul extinderilor sau deschiderii de noi cariere;
5. se va preciza numãrul documentului de plata prin care titularii de investiţii au virat sumele datorate conform <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind acumularea cantitãţii de 3 milioane tone de cãrbune energetic de cãtre Administraţia Nationala a Rezervelor de Stat în anul 2001 şi prezentului ordin, rezultate din nota de calcul al taxei întocmite de evaluatori autorizaţi de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi de Asociaţia Nationala a Evaluatorilor din România. Sumele datorate se vireazã, dupã caz, astfel:
a) Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor:
- pentru scoaterea definitiva, în contul nr. 50574221187, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti;
- pentru scoaterea temporarã, în contul nr. 50664221187, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti;
b) Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie:
- pentru scoaterea definitiva, în contul nr. 50099051601, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti;
- pentru scoaterea temporarã, în contul nr. 50099051601, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti.
D. Dispoziţia de virare a taxelor de protecţie la Fondul de ameliorare a fondului funciar
La solicitarea avizãrii sau aprobãrii scoaterii terenurilor din producţie titularii de investiţii au obligaţia de a anexa la documentaţie o copie de pe dispoziţia de virare a sumelor ce reprezintã taxele de protecţie pentru terenurile agricole care se ocupa definitiv, precum şi garanţia în bani pentru terenurile ce se ocupa temporar, care este egala cu taxa prevãzutã pentru terenurile ce se scot definitiv din circuitul agricol.
E. Planul de situaţie al amplasamentului obiectivului de investiţie va conţine, pe lângã elementele prevãzute la cap. II, unele date referitoare la lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare, şi anume:
1. evidentierea prin culori a terenurilor neagricole, neproductive, care se amenajeaza şi se pun în circuitul agricol ca efect al lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
2. evidentierea terenurilor agricole slab productive şi cu exces de umiditate prelungit.
F. Suprafeţele terenurilor menţionate la lit. E se vor prezenta sub forma unui tabel pe planul de situaţie, structurat pe categoriile de folosinta existente şi transformate.
G. Planul de situaţie va evidenţia distinct limita intravilanului aprobat legal, amplasamentul pentru care s-a obţinut acordul de principiu al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi al Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie.
H. Planul de detaliu cu amplasarea construcţiilor cãilor de acces, a reţelelor edilitare etc. pe terenurile din incinta propusã se redacteazã la o scara convenabila reprezentãrii tuturor obiectelor din incinta de 1:500 sau 1:1.000.
Pe acest plan se vor mai evidenţia:
1. construcţiile existente în imediata vecinãtate a amplasamentului propus, limita incintei obiectivului de investiţii, spaţiile libere, distanţele dintre obiectiv şi construcţiile existente, precum şi dintre obiectiv şi cãile de acces existente în afarã acesteia, la care are acces;
2. recapitulatia suprafeţelor, detaliatã pe obiecte prin care se justifica suprafata terenului solicitat;
3. în cazul solicitãrii unei extinderi într-o incinta existenta pe plan se vor figura construcţiile existente, spaţiile libere şi amplasarea obiectivelor proiectate.
I. Certificat de urbanism:
1. plan urbanistic general;
2. plan urbanistic zonal;
3. plan urbanistic de detaliu;
4. hotãrârea consiliului local de aprobare a planului urbanistic general, planului urbanistic zonal, planului urbanistic de detaliu, dupã caz.
J. Documentaţia pentru încadrarea în clase de calitate, întocmitã de oficiul de studii pedologice şi agrochimice judeţean.
K. Expertiza de evaluare a terenurilor conform prevederilor anexei nr. 1 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 , efectuatã de evaluatorii atestaţi de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi de Asociaţia Nationala a Evaluatorilor din România.
L. Cerere de solicitare din partea beneficiarului de investiţii.
M. Acordul de principiu, avizul sau aprobarea, dupã caz, pentru scoaterea terenului din circuitul agricol va fi semnatã de directorul general al DGAIA şi de directorul general al OJCGC.
N. Un exemplar al documentaţiei avizate se va pãstra în mod obligatoriu la OJCGC.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016