Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 mai 2005  de organizare si functionare a inspectiilor regionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 mai 2005 de organizare si functionare a inspectiilor regionale

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 674 din 28 iulie 2005


CAP. I
Dispoziţii cu caracter general
ART. 1
(1) Inspectiile regionale sunt organizate şi funcţioneazã în temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(2) Inspectiile regionale, denumite în continuare inspecţii, sunt instituţii publice cu personalitate juridicã, în subordinea şi în coordonarea Direcţiei de inspecţie şi control din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, reprezentând autoritatea publica ce asigura implementarea şi aplicarea la nivel regional a politicilor şi Strategiei naţionale în domeniul protecţiei speciale şi integrãrii sociale a persoanelor cu handicap.
ART. 2
Inspectiile se organizeazã şi funcţioneazã pe baza urmãtoarelor principii:
a) principiul respectãrii drepturilor omului;
b) principiul teritorialitatii;
c) principiul legalitãţii;
d) principiul colaborãrii.
ART. 3
(1) Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, inspectiile îndeplinesc urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de control privind respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, în acord cu respectarea drepturilor omului;
b) funcţia de monitorizare a acţiunilor şi activitãţilor desfãşurate pentru protecţia specialã a persoanelor cu handicap;
c) funcţia de coordonare a activitãţii instituţiilor de asistenta socialã pentru persoanele cu handicap, în conformitate cu strategia nationala/localã în domeniu;
d) funcţia de reprezentare a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap în relatie cu celelalte autoritãţi, cu instituţii şi organizaţii ale societãţii civile, aflate în raza teritorialã de activitate a inspectiilor.
(2) În înţelesul prezentului regulament, definitia termenilor de mai jos este urmãtoarea:
a) control - analiza efectuatã de cãtre personalul abilitat referitoare la modul în care sunt respectate şi promovate drepturile persoanelor cu handicap de instituţiile publice şi de persoanele juridice de drept public sau privat care activeazã în domeniul de competenta a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, finalizatã cu propuneri de mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii controlate;
b) monitorizare - supravegherea continua, pe intreaga perioada de desfãşurare a unei activitãţi, prin raportarea acţiunilor întreprinse la obiectivele prestabilite sau nou-intervenite;
c) inspecţie - controlul conformitatii activitãţilor derulate de responsabilii în domeniu, de drept public sau privat, cu standardele de calitate în serviciile de protecţie a persoanelor cu nevoi speciale;
d) persoane cu handicap - persoanele pe care mediul social, neadaptat deficienţelor lor fizice, senzoriale, psihice sau mentale, le impiedica total ori le limiteazã accesul cu sanse egale la viata socialã, potrivit vârstei, sexului, factorilor materiali, sociali şi culturali proprii, necesitand mãsuri de protecţie specialã în sprijinul integrãrii lor sociale şi profesionale (<>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 , cu modificãrile ulterioare);
e) protecţie specialã - mãsurile întreprinse de societate pentru exercitarea dreptului persoanelor cu handicap la un regim special de prevenire, de tratament, de readaptare, de învãţãmânt, de instruire şi de integrare socialã a acestei categorii de persoane;
f) nevoie socialã - ansamblul de cerinţe indispensabile fiecãrei persoane pentru asigurarea condiţiilor de viata în vederea integrãrii sociale (<>art. 4 din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenta socialã);
g) asistenta socialã - ansamblul de instituţii şi mãsuri prin care statul, autoritãţile publice ale administraţiei locale şi societatea civilã asigura prevenirea, limitarea sau înlãturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot generaliza marginalizarea sau excluderea socialã a unor persoane (<>art. 2 din Legea nr. 705/2001 );
h) accesibilitati pentru persoanele cu handicap ansamblul de mãsuri şi lucrãri de adaptare a mediului fizic şi social pentru a permite accesul neingradit al persoanelor cu handicap.

CAP. II
Inspectiile regionale
ART. 4
Inspectiile exercita, în numele statului, reprezentat prin Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, controlul asupra modului în care autoritãţile, instituţiile publice/private şi componentele societãţii civile aplica şi respecta dispoziţiile legale privitoare la protecţia specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor principale prevãzute la <>art. 11 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare, inspectiile desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) organizeazã, verifica şi monitorizeazã aplicarea strategiei naţionale şi a politicilor guvernamentale de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
b) controleazã modul în care sunt aplicate şi respectate normele legale în vigoare referitoare la protecţia specialã a persoanelor cu handicap de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice/private cu atribuţii în domeniu, precum şi de cãtre persoanele juridice de drept privat fãrã scop patrimonial care furnizeazã servicii sociale specializate pentru persoanele cu handicap;
c) verifica, prin inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti, realizarea accesibilitatilor de cãtre institutiiile care au aceasta obligaţie, potrivit legii, şi aplica sancţiunile prevãzute de lege;
d) controleazã modul în care sunt acordate drepturile persoanelor cu handicap, copii şi adulti, de cãtre serviciile publice de asistenta socialã, înfiinţate potrivit legii;
e) controleazã modul în care sunt respectate drepturile persoanelor cu handicap încadrate în munca;
f) controleazã modul de respectare a condiţiilor impuse în autorizaţia de funcţionare ca unitate protejata şi propun suspendarea sau anularea acesteia, în condiţiile prevãzute de lege;
g) controleazã modul în care sunt utilizate fondurile alocate de la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap pentru finanţarea proiectelor alocate organizaţiilor neguvernamentale;
h) controleazã, direct sau prin inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti, modul în care sunt implementate şi respectate standardele minime de calitate pentru serviciile sociale specializate, furnizate în instituţiile de asistenta socialã publice/private pentru persoanele cu handicap. Pentru aceasta organizeazã acţiuni de inspecţie, lunar sau ori de câte ori li se solicita de cãtre conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, întocmesc rapoarte de inspecţie pe care le prezintã Direcţiei de inspecţie şi control din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
i) constata şi sancţioneazã contravenţiile la normele privind protecţia specialã a persoanelor cu handicap, activitãţi date în competenta prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi prin alte acte normative;
j) solicita, direct sau prin inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti, instituţiilor publice, autoritãţilor şi organizaţiilor neguvernamentale care activeazã în domeniu date şi informaţii cu privire la activitatea de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în condiţiile prevãzute de lege;
k) centralizeazã datele şi întocmesc lunar rapoartele statistice la nivel de regiune, precum şi rapoartele de activitate, pe care le transmit Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
l) întocmesc studii, sinteze, informãri cu privire la protecţia specialã a persoanelor cu handicap, pe care le prezintã Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi altor factori responsabili, la cerere;
m) oferã consultanţa în vederea întocmirii documentaţiei cu privire la realizarea accesibilitatilor;
n) coordoneazã activitatea de autorizare, în condiţiile legii, a interpretilor limbajului mimico-gestual şi ai limbajului specific persoanelor cu surdo-cecitate;
o) verifica şi valideazã datele statistice colectate de inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti înainte de transmiterea acestora la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap;
p) urmãresc ducerea la îndeplinire a neregulilor constatate cu ocazia acţiunilor de inspecţie sau de control şi dispun mãsuri în acest sens, cu informarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
q) elaboreazã şi deruleazã, în colaborare cu autoritãţile publice locale, cu alte instituţii publice/private şi cu organisme neguvernamentale, programe comune în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
r) soluţioneazã petitiile (cererile, reclamaţiile, sesizãrile), în condiţiile şi cu respectarea termenelor prevãzute de lege;
s) colaboreazã cu instituţiile sau cu serviciile publice judeţene care au atribuţii ori responsabilitãţi privind protecţia specialã a persoanelor cu handicap;
t) prezintã lunar Direcţiei de inspecţie şi control programul activitãţilor realizate şi programul de acţiuni al lunii urmãtoare pentru regiunea de competenta;
u) ţin evidenta organizaţiilor neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniu în raza lor de acţiune şi comunica informaţii Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Inspectiile îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap.

CAP. III
Structura şi personalul inspectiilor regionale
ART. 6
(1) Structura de organizare a inspectiilor cuprinde:
a) personalul de conducere;
b) personalul de specialitate;
c) personalul administrativ.
(2) Din categoria persoanelor de conducere fac parte inspectorii-şefi ai inspectiilor.
(3) Din categoria personalului de specialitate fac parte inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti, inspectorii pe probleme financiare, inspectorii pe probleme de monitorizare/control şi referenţii.
(4) Din categoria personalului administrativ fac parte conducãtorii auto şi alţii.
ART. 7
Structura de personal a inspectiilor se stabileşte prin statul de funcţii al fiecãrei inspecţii, aprobat de preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 8
(1) Inspectorii-şefi şi personalul de specialitate au calitatea de funcţionar public.
(2) Modalitãţile de selecţionare şi angajare a personalului de specialitate prevãzut la alin. (1), precum şi drepturile şi obligaţiile acestuia sunt cele prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicatã.
ART. 9
(1) Atribuţiile personalului se stabilesc prin fişa fiecãrui post.
(2) Fişa postului de inspector-şef al inspecţiei se întocmeşte de directorul Direcţiei de inspecţie şi control şi se aproba de preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Fişele postului pentru personalul de specialitate şi personalul administrativ al inspecţiei se stabilesc de inspectorul-şef.

CAP. IV
Conducerea inspecţiei regionale, atribuţiile inspectorului-şef şi ale inspectorilor judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti
ART. 10
(1) Inspectiile sunt conduse de un inspector-şef, numit prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Inspectorul-şef are calitatea de ordonator tertiar de credite.
(3) Inspectorul-şef îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã inspecţia în relaţia cu Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii publice/private, precum şi cu persoane juridice şi fizice romane şi strãine;
b) conduce şi coordoneazã intreaga activitate a inspecţiei;
c) coordoneazã realizarea de inspecţii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de asistenta socialã pentru persoanele cu handicap;
d) aproba deplasarile efectuate de inspectori judeţeni/locali în afarã razei de competenta teritorialã;
e) împuterniceşte inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti pentru a realiza controlul cu privire la modul de aplicare şi respectare a reglementãrilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
f) încheie parteneriate cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu organizaţii neguvernamentale romane şi strãine, în vederea initierii şi derulãrii unor programe în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
g) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul din aparatul propriu, în condiţiile legii;
h) evalueaza periodic activitatea, performanţele profesionale şi stabileşte obiectivele individuale ale personalului din subordine, în condiţiile legii; asigura participarea acestuia la cursuri de perfecţionare profesionalã;
i) stabileşte atribuţiile, competentele şi întocmeşte fişa postului pentru personalul din subordine;
j) decide sancţionarea personalului din subordine, în condiţiile legii;
k) asigura transmiterea, lunar şi la solicitarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, a rapoartelor privind activitatea proprie şi a rapoartelor de inspecţie/control, pe care le avizeazã;
l) avizeazã rapoartele întocmite de cãtre inspectorii judeţeni privind monitorizarea proiectelor derulate de organizaţii neguvernamentale prin finanţare din partea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
m) avizeazã rapoartele întocmite de cãtre inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti privind monitorizarea accesibilitatilor;
n) rãspunde în fata conducerii Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pentru intreaga activitate pe care o coordoneazã şi urmãreşte îndeplinirea tuturor atribuţiilor legale aflate în sarcina inspecţiei.
(4) Inspectorul-şef îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, inspectorul-şef emite decizii.
ART. 11
(1) Inspectiile au câte un inspector în fiecare judeţ arondat, respectiv sector al municipiului Bucureşti.
(2) Numirea inspectorilor judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti se face de cãtre preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, pe baza de concurs organizat potrivit legii.
(3) Inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti reprezintã Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap şi inspecţia de care aparţin în relaţia cu autoritãţile şi cu instituţiile publice/private din judeţul/sectorul în care acţioneazã.
ART. 12
(1) Inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã modul în care este aplicatã şi respectata legislaţia în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, strategia nationala şi politica în domeniu, precum şi implementarea standardelor de calitate în instituţiile de asistenta socialã pentru persoanele cu handicap, publice/private, şi întocmesc lunar rapoarte de control/inspecţie pe care le prezintã inspectorului-şef;
b) monitorizeazã modul în care autoritãţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi private respecta dispoziţiile legale cu privire la realizarea adaptarilor în vederea accesului neingradit al persoanei cu handicap şi fac propuneri de sancţionare inspectorului-şef; monitorizeazã stadiul realizãrii accesibilitatilor şi transmit lunar informaţii inspectorului-şef;
c) controleazã modul în care sunt aplicate şi respectate normele legale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniu, precum şi de cãtre organizaţiile neguvernamentale care furnizeazã servicii sociale specializate pentru persoanele cu handicap şi transmit rapoartele de control inspectorului-şef;
d) controleazã activitatea unitãţilor protejate din judeţ/sector, autorizate de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, şi solicita conducerii acestora rapoarte trimestriale, anuale sau ori de câte ori este nevoie;
e) monitorizeazã şi controleazã proiectele derulate de organizaţiile neguvernamentale la nivel de judeţ/sector al municipiului Bucureşti, cu finanţare din fondurile Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; avizeazã/ întocmesc rapoartele de constatare/de activitate aferente proiectelor în derulare şi le înainteazã inspectorului-şef, dupã caz; monitorizeazã activitatea desfasurata dupã implementarea proiectului finanţat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, urmãrind respectarea întocmai a termenilor de referinta contractati;
f) controleazã modul de respectare a drepturilor persoanelor cu handicap încadrate în munca, precum şi adaptarea locului de munca la nevoile persoanelor cu handicap; sesizeazã autoritãţile competente cu privire la neregulile constatate;
g) întocmesc analize, rapoarte şi informãri privind modul în care instituţiile publice şi private implicate în protecţia specialã a persoanelor cu handicap îşi îndeplinesc atribuţiile şi le transmit inspectorului-şef; verifica şi avizeazã rapoartele statistice lunare, trimestriale şi semestriale, întocmite de serviciile publice de asistenta socialã, şi le transmit inspectiilor;
h) urmãresc modul în care sunt soluţionate reclamaţiile, sesizãrile şi propunerile persoanelor cu handicap, adresate instituţiilor şi autoritãţilor publice/private;
i) cerceteazã reclamaţiile şi sesizãrile adresate Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi inspectiilor, repartizate spre soluţionare;
j) participa, împreunã cu organizaţii neguvernamentale, autoritãţi publice locale/judeţene şi/sau regionale, la dezvoltarea şi implementarea proiectelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
k) transmit, lunar sau la solicitarea inspectorului-şef ori a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, rapoarte privind activitatea proprie;
l) sesizeazã de îndatã, atât inspectorului-şef, cat şi consiliului judeţean/local al sectorului municipiului Bucureşti, aspectele grave constatate cu ocazia acţiunilor de control/inspecţie şi pentru a cãror îndreptare sunt necesare diligente imediate.
(2) Inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi a inspecţiei.
ART. 13
Inspectiile realizeazã cel puţin o intalnire pe luna sau ori de câte ori este nevoie cu inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti, în vederea analizarii activitãţii acestora şi a problemelor constatate în teritoriu.

CAP. V
Salarizarea şi alte drepturi ale personalului inspectiilor regionale
ART. 14
Salarizarea personalului inspectiilor care are calitatea de funcţionar public se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale funcţionarilor publici.
ART. 15
Salarizarea personalului contractual al inspectiilor se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.

CAP. VI
Patrimoniul şi dotarea inspectiilor regionale
ART. 16
(1) Inspectiile dispun de un patrimoniu propriu.
(2) Patrimoniul inspectiilor este constituit din bunurile mobile şi imobile prevãzute la art. 11 alin. (3) şi la <>art. 14 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Bunurile imobile - terenuri şi clãdiri - în care funcţioneazã inspectiile fac parte din patrimoniul public al statului şi se supun normelor stabilite prin <>Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile ulterioare.
ART. 17
(1) Inspectiile au în patrimoniu şi alte bunuri de inventar şi dotãri necesare pentru desfãşurarea activitãţii la nivelul inspecţiei şi al inspectorilor judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Bunurile şi dotãrile prevãzute la alin. (1) fac parte din domeniul public al statului.

CAP. VII
Scopul şi obiectivele activitãţii de control
ART. 18
Activitatea de control/inspecţie exercitatã de personalul inspectiilor este orientata preponderent spre urmãtoarele obiective:
a) verificarea modului în care instituţiile controlate îşi îndeplinesc obligaţiile stabilite prin reglementãrile legale în vigoare privind activitatea de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
b) stabilirea conformitatii operaţiilor şi activitãţilor desfãşurate de instituţiile şi autoritãţile publice având atribuţii şi responsabilitãţi în domeniu cu standardele din domeniu; constatarea abaterilor şi dispunerea aplicãrii mãsurilor pentru remedierea acestora;
c) identificarea situaţiilor şi a starilor de fapt generatoare de disfunctii în activitatea de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
d) monitorizarea modului de punere în aplicare a mãsurilor dispuse pentru remedierea deficienţelor constatate.

CAP. VIII
Tipurile şi limitele activitãţii de control/inspecţie
ART. 19
(1) În realizarea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament, personalul din cadrul inspectiilor exercita controale cu caracter operativ, inopinat şi tematic.
(2) Controlul operativ/inspecţia consta în verificarea, limitatã în timp şi sub raportul sferei de cuprindere, a instituţiei controlate, în vederea stabilirii existenţei sau a inexistentei unor încãlcãri ale reglementãrilor legale în domeniu.
(3) Controlul operativ se dispune, de regula, de cãtre inspectorii-şefi ai inspectiilor cãtre inspectorii judeţeni/ai sectoarelor municipiului Bucureşti şi se executa în baza ordinului de serviciu sau a legitimatiei care atesta funcţia în cadrul inspecţiei.
(4) Controlul inopinat consta în verificarea punctuala a situaţiei determinate de încãlcarea de cãtre persoana fizica sau juridicã controlatã a reglementãrilor legale, care lezeaza interesul legitim al persoanei cu handicap neinstitutionalizate sau instituţionalizate.
(5) Controlul inopinat se efectueazã ca urmare a unei reclamaţii, plângeri ori sesizãri provenite de la o instituţie sau persoana fizica ori juridicã lezata/interesatã sau ca urmare a autosesizarii.
(6) Controlul tematic este controlul programat, cu obiective expres şi precis stabilite şi cu o durata predeterminata, menit sa asigure verificarea conformitatii activitãţii instituţiei controlate cu normele legale aplicabile în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap. Controlul se efectueazã, în baza unui program de activitate, de cãtre persoane cu specializãri diferite, pentru acoperirea întregii problematici supuse activitãţii de control.

CAP. IX
Dispoziţii finale
ART. 20
Inspectiile vor întocmi şi vor aproba regulamentele de ordine interioarã care vor fi prezentate Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap spre avizare.
ART. 21
Inspectiile vor organiza activitatea privind liberul acces la informaţiile de interes public potrivit <>Legii nr. 544/2001 privind accesul la informaţiile de interes public.
ART. 22
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi ale inspectiilor.
ART. 23
Prezentul regulament va fi adus la cunostinta tuturor salariaţilor inspectiilor, prin grija inspectorului-şef.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016