Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii privind organizarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti ART. 1 În structura Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap funcţioneazã Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumita în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionala în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti din subordinea consiliilor judeţene şi consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti. ART. 2 (1) Comisia superioarã se numeşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi are urmãtoarea componenta: a) preşedinte, medic specialist în expertiza medicalã şi recuperarea capacitãţii de munca, interne sau sãnãtate publica, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu durata de cel puţin un an; b) 2 medici specialişti, propuşi de Ministerul Sãnãtãţii, în urmãtoarele specialitãţi, în funcţie de afectiunea care produce handicapul: interne, chirurgie-ortopedie, oftalmologie, psihiatrie, neurologie; c) un reprezentant desemnat de Consiliul Naţional al Dizabilitatii din România; d) un psiholog sau un asistent social. (2) În cadul Comisiei superioare se pot constitui comisii de specialitate, în funcţie de afectiunile care produc handicapul, prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap. (3) Comisia superioarã se afla în coordonarea vicepreşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap. ART. 3 Preşedintele Comisiei superioare este angajat prin concurs, în condiţiile legii. ART. 4 Ceilalţi membri ai Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţa, pentru fiecare membru al Comisiei superioare, nu poate depãşi 20% din indemnizaţia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi se acorda proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat în luna respectiva. ART. 5 Comisia superioarã are urmãtoarele atribuţii: a) rezolva contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap şi comunica deciziile în termen legal; b) coordoneazã din punct de vedere metodologic activitatea comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti; c) în exercitarea atribuţiilor de coordonare a comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Comisia superioarã poate emite precizãri şi instrucţiuni cu caracter metodologic, care sunt obligatorii pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale; d) prezintã conducerii Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, prin preşedintele Comisiei superioare, pana la data de 5 a fiecãrei luni, un raport privind activitãţile desfãşurate în luna anterioarã. CAP. II Funcţionarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti ART. 6 (1) Comisia superioarã soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii. (2) Preşedintele Comisiei superioare primeşte contestaţia împreunã cu dosarul persoanei şi dispune înregistrarea acesteia, verificand totodatã dacã a fost depusa în termenul legal de 30 de zile. (3) Contestaţia depusa la alte organe de stat va fi consideratã contestaţie în termen şi va fi soluţionatã ca atare, în mãsura în care a fost depusa în termenul prevãzut de lege. (4) În situaţia în care contestaţia s-a depus în afarã termenului, preşedintele Comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusã, comunicând în scris contestatarului soluţia adoptatã şi motivarea acesteia, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii. (5) În situaţia în care contestaţia a fost introdusã în termen, preşedintele Comisiei superioare fixeazã data la care persoana va fi invitata în fata comisiei, data care nu poate depãşi 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii. Data prezentãrii se va aduce la cunostinta contestatarului prin intermediul unei scrisori recomandate cu confirmare de primire. ART. 7 (1) La data fixatã Comisia superioarã va proceda la examinarea contestatarului şi a dosarului acestuia, pronunţându-se cu privire la contestaţia formulatã, sens în care va emite o decizie ce va fi adoptatã cu votul majoritãţii membrilor Comisiei superioare. (2) În cazul în care persoana programata nu se prezintã la Comisia superioarã la data fixatã de preşedinte, soluţionarea contestaţiei se va face pe baza documentelor medicale aflate în dosar. (3) În situaţia persoanelor nedeplasabile, pe baza certificatului emis de medicul de familie, care atesta aceasta împrejurare, Comisia superioarã va examina numai documentele din dosar, fãrã a mai solicita deplasarea contestatarului la sediul acesteia. (4) Solutionand contestaţia, Comisia superioarã poate pronunţa una dintre urmãtoarele soluţii: a) admiterea contestaţiei şi încadrarea contestatarului într-un alt grad de handicap; b) respingerea contestaţiei şi menţinerea gradului de handicap stabilit de comisia teritorialã. Respingerea contestaţiei se va pronunţa prin decizie şi va fi motivatã. ART. 8 (1) Decizia Comisiei superioare atesta deficienta funcţionalã şi gradul de handicap, restantul funcţional, precum şi faptul ca persoana beneficiazã sau nu beneficiazã, dupã caz, de protecţie specialã şi ca beneficiazã sau nu beneficiazã de drepturile conferite de lege. Modelul deciziei este prevãzut în anexa la prezentul regulament. (2) În situaţia încadrãrii în grad de handicap, drepturile de care beneficiazã contestatarul vor fi înscrise nominal. ART. 9 Deciziile emise de Comisia superioarã pot fi atacate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la instanta judecãtoreascã competenta. ART. 10 (1) Comisia superioarã are drept de control cu privire la activitatea comisiilor judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, urmãrind: a) respectarea prevederilor legale privitoare la încadrarea în grad de handicap a unei persoane; b) respectarea metodologiei de lucru; c) corectitudinea stabilirii deficientei functionale, a încadrãrii în grad de handicap, a datei dobândirii handicapului (pentru cazurile care solicita pensionarea pentru limita de varsta ca persoana cu handicap în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare); d) valabilitatea certificatelor. (2) Comisia superioarã se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea încadrãrii unei persoane în grad de handicap, situaţie în care va emite o decizie cu valabilitate de la data soluţionãrii ei. (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) Comisia superioarã va prezenta şi concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum şi mãsurile legale care se impun. CAP. III Dispoziţii finale ART. 11 În rezolvarea contestaţiilor Comisia superioarã va urmãri respectarea prevederilor legale în vigoare privind criteriile pe baza cãrora se stabileşte gradul de handicap pentru adulti şi se aplica mãsurile de protecţie specialã a acestora. ANEXA la regulament
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI FAMILIEI
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
COMISIA SUPERIOARĂ DE EXPERTIZA MEDICALĂ A PERSOANELOR CU HANDICAP
PENTRU ADULTI
Nr. ......./..................
DECIZIE DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP
Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru
adulti, constituitã în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2003 , solutionand
contestaţia formulatã la Certificatul nr. .......... din ...................,
emis de ........................, examinând pe domnul/doamna ...............,
CNP ........................, domiciliat/domiciliata în ....................,
str. ................. nr. ......, bl. ....., sc. ...., et. ....., ap. .....,
sectorul ........, statut social: 1. fãrã venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu
pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limita de varsta; 5. salariat;
6. altele ..................................................................,
stabileşte urmãtoarele:
A. Codul bolii ........................................, codul handicapului
........................................................................... .
B.*) Gradul de handicap:
- uşor;
- mediu;
- accentuat;
- grav:
● cu asistent personal;
● fãrã asistent personal;
● cu indemnizaţie de insotitor pentru nevãzãtori/handicap vizual grav
(<>Hotãrârea Guvernului nr. 610/1990 )
C. Motivarea respingerii cererii ..........................................
...........................................................................
D.**) Data dobândirii handicapului ........................................
documentul ............................
E. Prezenta decizie atesta ca domnul/doamna ...............................
are gradul de handicap ........, necesita protecţie specialã şi beneficiazã
de urmãtoarele drepturi ...................................................
F. Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socialã
însoţeşte prezenta decizie.
F.1. Capacitatea de munca (procentual) ....................................
G.*) Valabilitate:
- 6 luni - 12 luni - permanent (conform Instrucţiunii metodologice
nr. 4/2003 a Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu
handicap pentru adulti)
H.***) Termen de revizuire .................. Documentaţia cu care persoana
se va prezenta la revizuire ................
Prezenta decizie poate fi contestatã potrivit Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004.
Titularul deciziei beneficiazã de toate drepturile şi accesibilitatile
prevãzute de lege, corespunzãtor gradului de handicap stabilit.
Prezenta decizie obliga toate persoanele şi autoritãţile la respectarea ei,
în concordanta cu convenţiile internaţionale şi cu legislaţia interna.
Preşedinte: .......................
Membri: ...........................
Secretar: .........................
NOTA:
Se va completa cu majuscule sau la masina de scris.
__________
*) Se anuleazã ceea ce nu corespunde.
**) Se completeazã numai pentru persoanele care solicita pensionarea în
temeiul <>art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii
şi alte drepturi de asigurãri sociale.
***) Nu se completeazã în cazul certificatului cu caracter permanent.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.