Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 mai 2005  de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 mai 2005 de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 674 din 28 iulie 2005


PARTEA I
Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap
ART. 1
(1) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, denumita în continuare Autoritatea, este organizatã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Autoritatea coordoneazã la nivel central activitãţile de protecţie specialã şi de promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, elaborand politicile, strategiile şi standardele în domeniul promovãrii drepturilor persoanelor cu handicap, asigurând urmãrirea aplicãrii reglementãrilor din domeniul propriu şi controlul activitãţilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 2
Autoritatea este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, care sunt numiţi prin decizie a primului-ministru şi sunt asimilaţi, din punct de vedere al salarizarii şi al celorlalte drepturi, cu funcţiile de secretar de stat şi subsecretar de stat.
ART. 3
Cheltuielile curente şi de capital necesare desfãşurãrii activitãţii Autoritãţii sunt finanţate de la bugetul de stat.
ART. 4
Autoritatea exercita controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de instituţiile publice şi de celelalte persoane fizice şi juridice drepturile persoanelor cu handicap, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 5
În structura Autoritãţii sunt cuprinse direcţii, servicii, birouri şi Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, iar în subordinea Autoritãţii se afla inspectiile regionale şi Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap (INPCESPH).
ART. 6
Încadrarea personalului din cadrul Autoritãţii se face prin concurs sau prin examen, în condiţiile legii.

PARTEA a II-a
Funcţiile şi atribuţiile Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap
ART. 7
Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care asigura fundamentarea, elaborarea, supunerea spre aprobare Guvernului, precum şi aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a programelor de reforma în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu respectarea tratatelor internaţionale la care România este parte;
b) funcţia de reglementare, prin care asigura elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizãrii obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap şi armonizarii legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale la care România este parte;
c) funcţia de administrare, prin care asigura gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosinta, dupã caz;
d) funcţia de autoritate de stat, prin care exercita controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de instituţiile publice şi de celelalte persoane juridice drepturile persoanelor cu handicap, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
e) funcţia de reprezentare, prin care asigura, în domeniul sau de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului roman.
ART. 8
(1) În realizarea obiectivelor sale Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Strategia nationala privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap, în conformitate cu principiile şi normele internaţionale;
b) organizeazã, coordoneazã şi controleazã realizarea mãsurilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi a strategiei naţionale în domeniul respectiv;
c) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã actele normative din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
d) acţioneazã pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia institutionalizata a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare şi reintegrare ambulatorii;
e) analizeazã factorii carentiali, generatori ai handicapului, şi stabileşte mãsurile adecvate de prevenire a apariţiei acestora;
f) monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitatilor, întocmeşte analize şi studii în domeniu şi elaboreazã metodologii de aplicare a mãsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în aceasta materie;
g) întocmeşte studii în vederea propunerii unor mãsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate sustinerii acţiunilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi creşterii eficientei în gestionarea acestor resurse;
h) realizeazã îndrumarea şi controlul în aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu privire la aplicarea politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea sa;
i) organizeazã activitatea de selecţie a personalului pentru aparatul propriu şi pentru structurile subordonate, activitatea de evaluare periodicã, precum şi de perfecţionare a pregãtirii profesionale a acestuia;
j) organizeazã activitatea de instruire a personalului din cadrul instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, aflate în coordonare, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale;
k) iniţiazã, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, implementeaza şi evalueaza proiectele cu finanţare externa în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
l) finanţeazã şi cofinanteaza programe şi proiecte în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
m) colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului sau a ministerelor, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, în acţiuni sociale comune de educaţie şi protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în vederea atenuarii, limitãrii sau eliminãrii consecinţelor handicapului, precum şi a reabilitãrii profesionale şi integrãrii lor în societate;
n) iniţiazã, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
o) dezvolta un sistem de informare şi consultanţa accesibil persoanelor cu handicap şi familiilor acestora;
p) sprijinã crearea unei reţele naţionale de unitãţi protejate, ca parte a unei strategii globale de angajare în munca a persoanelor cu handicap;
q) elaboreazã, coordoneazã şi monitorizeazã planurile de acţiune privind implementarea strategiilor în domeniu;
r) urmãreşte implementarea planului naţional de acţiune în acest domeniu;
s) asigura crearea şi dezvoltarea unei baze de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibila cu cea a sistemului naţional de asistenta socialã;
t) elaboreazã standarde privind calitatea serviciilor oferite persoanelor cu handicap;
u) evalueaza necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri noi de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor reale din comunitate;
v) coordoneazã şi evalueaza activitatea comisiilor de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, informand despre aceasta autoritãţile administraţiei publice locale;
w) autorizeaza persoanele juridice de drept public sau privat, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, sa desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
x) realizeazã inspecţii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
y) controleazã modul de respectare a reglementãrilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
z) participa în calitate de partener la diverse proiecte şi programe, cu finanţare nationala şi internationala, în domeniul sau de activitate.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin Autoritatea are dreptul sa solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoana juridicã publica sau privatã ori de la persoane fizice implicate în sfera sa de competenta, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitãrii.
(3) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate.

PARTEA a III-a
Conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pe niveluri ierarhice

CAP. I
Preşedintele
ART. 9
(1) Preşedintele conduce intreaga activitate a Autoritãţii şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi private, precum şi cu persoane juridice şi fizice, romane sau strãine.
(2) Preşedintele este ordonator secundar de credite delegat, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Preşedintele rãspunde în fata Guvernului şi a ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei pentru intreaga activitate a Autoritãţii.
ART. 10
Preşedintele Autoritãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea actelor normative emise potrivit legii în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
b) coordoneazã şi controleazã aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a planului/planurilor naţional/ naţionale de acţiune;
c) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri pentru bugetul Autoritãţii şi rãspunde, potrivit legii, de execuţia acestuia, fiind ordonator secundar de credite;
d) iniţiazã, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
e) urmãreşte şi controleazã aplicarea convenţiilor şi a acordurilor internaţionale la care România este parte, în domeniul de activitate al Autoritãţii;
f) ia mãsuri pentru comunicarea prin mediile potrivite (radio, TV, Internet, publicaţii de specialitate, tiparituri proprii etc.) a mesajelor ce contribuie la realizarea strategiei şi a planului naţional de acţiune în domeniu;
g) autorizeaza unitãţile protejate din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
h) avizeazã organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
i) aproba fişele posturilor de conducere, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenta ale acestora;
j) organizeazã şi coordoneazã activitatea de audit public intern.
ART. 11
Preşedintele Autoritãţii îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Autoritãţii, stabilite prin acte normative, prin decizie a primului-ministru sau prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.

CAP. II
Cabinetul demnitarului
ART. 12
Cabinetul demnitarului este un compartiment organizatoric distinct, format din: director de cabinet, asistent de cabinet, consilier personal, secretar personal şi curier personal.
ART. 13
(1) Personalul din cadrul Cabinetului demnitarului este numit sau eliberat din funcţie numai prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(2) Personalul încadrat în Cabinetul demnitarului este angajat cu contract individual de munca pe durata determinata.
(3) Atribuţiile membrilor Cabinetului demnitarului sunt prevãzute în fişele de post.
ART. 14
Activitatea Cabinetului demnitarului este coordonata de cãtre directorul de cabinet, care rãspunde în fata preşedintelui în acest sens.

CAP. III
Vicepreşedintele
ART. 15
(1) Vicepreşedintele îl ajuta pe preşedinte în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la <>art. 4 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Vicepreşedintele îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã procesul de monitorizare a respectãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
b) coordoneazã activitatea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti;
c) coordoneazã activitatea Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
d) semneazã în mod curent corespondenta referitoare la petiţii.
(3) În situaţia în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, poate delega exercitarea acestora vicepreşedintelui.
(4) Dacã preşedintele este absent mai mult de 48 de ore, vicepreşedintele poate exercita atribuţiile curente ale acestuia.
ART. 16
Vicepreşedintele îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.

CAP. IV
Secretarul general
ART. 17
(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit şi salarizat în condiţiile legii, subordonat preşedintelui şi vicepreşedintelui.
(2) Secretarul general asigura stabilitatea functionarii Autoritãţii şi realizarea legãturilor functionale dintre structurile Autoritãţii.
(3) Secretarul general este coordonatorul colectivului de lucru care are drept obiectiv principal iniţierea proiectelor de acte normative.
ART. 18
Secretarul general coordoneazã activitatea curenta a tuturor compartimentelor din cadrul Autoritãţii.
ART. 19
Secretarul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte mãsuri pentru buna organizare a compartimentelor şi activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul Autoritãţii şi asigura legatura operativã dintre preşedinte şi conducãtorii tuturor compartimentelor din Autoritate şi unitãţile subordonate;
b) prezintã propuneri de mãsuri necesare pentru iniţierea, aplicarea şi respectarea actelor normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în vederea asigurãrii bunului mers al Autoritãţii;
c) primeşte, transmite şi urmãreşte avizarea de cãtre ministere sau de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a proiectelor de acte normative iniţiate de Autoritate şi asigura avizarea actelor normative primite de la alţi initiatori, în termenele prevãzute de lege;
d) urmãreşte realizarea corecta şi la termenele stabilite a tuturor activitãţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte şi de vicepreşedinte;
e) semneazã lucrãrile şi corespondenta, rãspunzând potrivit sarcinilor stabilite de preşedinte şi de vicepreşedinte;
f) colaboreazã cu compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu secretarii judeţelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, cu personalul public cu funcţii de conducere din prefecturi şi cu directorii serviciilor publice de asistenta socialã din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în probleme privind protecţia persoanelor cu handicap;
g) asigura cunoaşterea legislaţiei în domeniu de cãtre personalul din Autoritate şi din unitãţile subordonate;
h) urmãreşte şi asigura finalizarea actelor normative care au fost iniţiate de Autoritate;
i) constituie colective de lucru pentru proiectele de acte normative, unde vor fi atrasi reprezentanţi ai societãţii civile naţionale şi internaţionale, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor publice şi private, interne şi internaţionale;
j) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportarilor periodice, prevãzute de reglementãrile în vigoare;
k) asigura modificarea şi completarea ordinelor preşedintelui Autoritãţii în raport cu modificãrile legislaţiei în domeniu;
l) monitorizeazã organizarea bazei de date de la nivelul compartimentelor Autoritãţii şi al instituţiilor din subordinea acesteia, astfel încât sa fie accesibila, utila, completa şi compatibila cu scopul pentru care a fost constituitã şi cu alte baze de date la care se raporteazã;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau repartizate de preşedinte, conform raportului de subordonare.

CAP. V
Conducãtorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor
ART. 20
Conducãtorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor din cadrul Autoritãţii îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã sau, dupã caz, coordoneazã şi controleazã realizarea corecta şi în termen de cãtre personalul din subordine a activitãţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general;
b) rãspund de încãrcarea echilibrata cu sarcini a salariaţilor şi elaboreazã fişa postului pentru fiecare salariat;
c) se asigura ca activitatea compartimentelor pe care le coordoneazã se desfãşoarã organizat, pe baza unui program de activitate;
d) organizeazã şi urmãresc ca personalul din subordine sa cunoascã legislaţia aplicabilã domeniului lor de activitate şi acţioneazã pentru respectarea acesteia;
e) participa la elaborarea sau, dupã caz, realizeazã lucrãri de complexitate ori de importanta deosebita, corespunzãtoare funcţiei de conducere în care sunt încadraţi;
f) repartizeazã spre rezolvare corespondenta şi celelalte lucrãri care intra în atribuţiile departamentului pe care îl conduc şi dau îndrumãrile corespunzãtoare în vederea rezolvarii acestora în termenul stabilit de conducerea Autoritãţii;
g) semneazã, potrivit competentelor stabilite pe linie ierarhica, lucrãrile şi corespondenta realizatã în cadrul direcţiei respective;
h) urmãresc elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, rapoartelor, metodologiilor, proiectelor de acte normative şi a tuturor celorlalte lucrãri repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general;
i) stabilesc, în limita competentelor acordate, relaţii de colaborare cu persoanele juridice fãrã scop patrimonial autorizate sa desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
j) programeaza concediile de odihna pentru salariaţii din subordine, urmãresc şi avizeazã efectuarea concediilor de odihna conform programãrii;
k) asigura, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectarea normelor de disciplina de cãtre functionarii publici din subordine, sancţioneazã şi sesizeazã comisia de disciplina pentru aplicarea de sancţiuni persoanelor care au sãvârşit abateri;
l) asigura colaborarea cu celelalte compartimente;
m) rãspund în fata preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a secretarului general pentru activitatea desfasurata, prezentând periodic sau ori de câte ori este nevoie un raport de activitate, relevand problemele din compartimentul pe care îl conduc;
n) asigura întocmirea şi actualizarea permanenta a bazei de date din domeniul specific de activitate;
o) realizeazã propuneri de mãsuri şi acţiuni de realizare a strategiilor în domeniu;
p) asigura o relationare competenta şi corecta cu petitionarii şi colaboratorii de orice fel cu care personalul Autoritãţii intra în relaţii de serviciu;
q) realizeazã propuneri pentru îmbunãtãţirea calitãţii activitãţilor din cadrul Autoritãţii în vederea apãrãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
r) evalueaza şi asigura evaluarea profesionalã a personalului din subordine;
s) desemneazã persoana care gestioneazã registrul special de corespondenta, precum şi persoanele care fac parte din grupuri de lucru;
t) îndeplinesc orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, conform raportului de subordonare.

CAP. VI
Personalul cu funcţii de execuţie
ART. 21
(1) Autoritatea are angajaţi funcţionari publici şi personal contractual, potrivit legii.
(2) Sarcinile specifice fiecãrui angajat sunt stabilite în fişa postului.
ART. 22
Functionarii publici şi personalul contractual rãspund în fata conducãtorilor ierarhici de îndeplinirea îndatoririlor de serviciu stabilite în fişa postului.

CAP. VII
Circuitul documentelor în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap
ART. 23
(1) Toate documentele care intra şi ies din Autoritate, inclusiv faxurile şi mesajele prin posta electronica (e-mail) care au legatura în mod direct cu activitatea Autoritãţii, se înregistreazã de cãtre persoanele care au atribuţii în acest sens, în registrul general al Autoritãţii.
(2) Dupã înregistrare, documentele prevãzute la alin. (1) se prezintã preşedintelui Autoritãţii, care le va repartiza, în funcţie de natura solicitãrii, compartimentelor de specialitate.
(3) Documentele astfel repartizate sunt predate persoanelor cu atribuţii în acest sens, care vor consemna în registrul general sau special compartimentul la care au fost repartizate documentele, data repartizãrii, precum şi termenul stabilit de conducerea Autoritãţii în vederea formularii rãspunsului.
(4) Direcţiile, serviciile şi birourile, prin persoane desemnate de conducãtorii acestora, preiau documentele sub semnatura în registrul general, menţionând data.
(5) Conducãtorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor au obligaţia de a repartiza documentele astfel primite salariaţilor din subordine, în funcţie de competente, cu rezoluţii privind modalitatea optima şi termenul de rezolvare, în conformitate cu prevederile legii şi cu dispoziţiile preşedintelui Autoritãţii.
(6) Lucrãrile rezolvate, împreunã cu documentul iniţial, semnate de persoana care le-a redactat, se prezintã spre semnare în vederea însuşirii pe cale ierarhica.
ART. 24
(1) Documentele şi corespondenta privind reprezentarea Autoritãţii în raporturile cu Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu celelalte instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice sau fizice romane ori strãine se elaboreazã de compartimentele de specialitate, se avizeazã de vicepreşedinte sau de secretarul general, dupã caz, şi se semneazã de preşedinte; în acest caz numai copiile lucrãrilor se semneazã în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (6); ştampila preşedintelui se aplica numai pe originalul lucrãrii.
(2) În situaţia absentei preşedintelui din Autoritate pe o perioada mai mare de 48 de ore, documentele prevãzute la alin. (1) se semneazã în aceleaşi condiţii de cãtre vicepreşedinte.
ART. 25
(1) Lucrãrile orginale se transmit, dupã semnarea de cãtre preşedinte, vicepreşedinte sau secretarul general, persoanelor desemnate sa înregistreze în registrul general data expedierii.
(2) Petitionarilor li se transmit rãspunsurile prin posta, posta militarã pentru instituţiile publice sau sub semnatura.
ART. 26
(1) Proiectele de ordine şi contractele se prezintã spre semnare preşedintelui Autoritãţii numai dupã obţinerea avizelor de la compartimentele de specialitate.
(2) Proiectele de ordine se redacteazã de compartimentele de specialitate şi se avizeazã pentru legalitate de Serviciul juridic, contencios şi resurse umane.
(3) Proiectele de ordine şi contractele se redacteazã cel puţin în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se arhiveaza la cabinetul preşedintelui, un exemplar se arhiveaza la Serviciul juridic, contencios şi resurse umane, iar cel de-al treilea exemplar se comunica persoanei la care se referã sau compartimentului de care a fost elaborat.
(4) Ordinele emise de preşedinte primesc numãr într-un registru special, care se tine la cabinetul preşedintelui.
(5) Protocoalele şi memorandumurile semnate de preşedinte se înregistreazã în Registrul general şi se arhiveaza la cabinetul preşedintelui.
ART. 27
Rãspunsurile la întrebãrile adresate de petitionari pe site-ul Autoritãţii pot fi semnate de conducãtorii compartimentelor de specialitate, în mãsura în care nu angajeazã rãspunderea patrimonialã a Autoritãţii.

PARTEA a IV-a
Atribuţiile compartimentelor din structura organizatoricã a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

CAP. I
Direcţia organizare interna şi comunicare
ART. 28
(1) Direcţia organizare interna şi comunicare este condusã de un director şi este formatã din doua servicii: Serviciul juridic, contencios şi resurse umane şi Serviciul administrativ şi contabilitate.
(2) Direcţia organizare interna şi comunicare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi coordoneazã comunicarea cu persoanele fizice şi juridice, cu instituţiile şi organismele din domeniu sau interesate de domeniu;
b) colaboreazã cu instituţiile mediatice;
c) se implica în organizarea şi participarea la evenimente pentru promovarea imaginii Autoritãţii şi a drepturilor persoanelor cu handicap;
d) contribuie la elaborarea documentelor sectoriale necesare implementarii planului naţional de acţiune pentru ocuparea forţei de munca;
e) constituie o baza de date cu agenţii economici care doresc angajarea de persoane cu handicap;
f) elaboreazã şi implementeaza strategia de comunicare a Autoritãţii cu organizaţiile neguvernamentale;
g) promoveazã activitãţile şi mesajele Autoritãţii în mediile de comunicare potrivite;
h) evalueaza imaginea instituţiei şi stabileşte mãsuri pentru îmbunãtãţirea acesteia;
i) asigura evidenta actualizatã a instituţiilor cu care colaboreazã Autoritatea;
j) asigura legatura între Autoritate şi comunitate, facilitand accesul petentului la informaţiile de interes din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap prin intermediul audientelor;
k) elaboreazã, împreunã cu celelalte compartimente, raportul periodic de activitate, cel puţin o data pe an, care urmeazã sa fie publicat în Monitorul Oficial al României,

Partea a III-a;
l) asigura realizarea abonamentelor la presa şi agenţiile de presa, în condiţiile legii;
m) coordoneazã sumarul paginii de Internet a Autoritãţii şi verifica modul de transmitere a informaţiilor pe site-ul propriu de cãtre direcţiile din cadrul Autoritãţii;
n) furnizeazã informaţii centrelor de consiliere din cadrul consiliilor judeţene, respectiv locale, în domeniul protecţiei sociale;
o) opereazã scãderea petitiilor soluţionate în registrul de evidenta a petitiilor primite şi asigura expedierea acestora;
p) coordoneazã punctul de informare, documentare şi consiliere;
q) avizeazã lucrãrile, documentele şi rãspunsurile cãtre petitionari sau alte entitãţi, din punct de vedere al conformitatii cu legislaţia;
r) monitorizeazã problematica persoanelor cu handicap semnalata în corespondenta şi audiente;
s) actualizeazã baza de date în corelatie cu legislaţia şi reglementãrile specifice activitãţii Autoritãţii, atât naţionale cat şi internaţionale, şi o face disponibilã personalului şi pe site-ul Autoritãţii;
t) furnizeazã informaţii la solicitarile verbale sau scrise ale reprezentanţilor mass-media, cu referire la aspecte ale protecţiei persoanelor cu handicap şi la respectarea standardelor de cãtre instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii, potrivit <>Legii nr. 544/2001 ;
u) elaboreazã şi transmite comunicatele de presa (pe site-ul propriu, la agenţiile de presa) referitoare la evenimentele şi activitãţile desfãşurate în cadrul Autoritãţii şi semnaleaza în mass-media initiativele legislative din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
v) sesizeazã situaţiile cu potenţial conflictual semnalate de mass-media, referitoare la persoanele cu handicap din familii sau din instituţii aflate în coordonarea metodologicã a Autoritãţii, cu redactarea şi transmiterea raspunsurilor, în virtutea dreptului la replica, acolo unde este cazul;
w) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, conform raportului de subordonare.

I.1. Serviciul juridic, contencios şi resurse umane
ART. 29
(1) Serviciul juridic, contencios şi resurse umane îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã, la cererea conducerii, documentele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a Autoritãţii, precum şi orice alte acte ce produc efecte juridice;
b) efectueazã studii, analize şi documentaţii privind oportunitatea initierii sau modificãrii unor acte normative;
c) participa la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
d) face propuneri pentru soluţionarea unor probleme rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
e) avizeazã, din punct de vedere al tehnicii legislative şi al corelãrii cu prevederile altor reglementãri, toate proiectele de acte normative iniţiate de ministere şi organe centrale, care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul de activitate al serviciului, solicitând şi punctul de vedere al Direcţiei integrare europeanã în problemele cu stricta referire la armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar;
f) avizeazã legalitatea contractelor civile şi comerciale prin care este angajata rãspunderea patrimonialã a Autoritãţii;
g) asigura reprezentarea Autoritãţii în raporturile cu instanţele judecãtoreşti de drept comun şi de contencios administrativ;
h) participa la organizarea şi urmãrirea acţiunilor de informare privind legislaţia în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
i) organizeazã şi urmãreşte activitatea de cunoaştere a legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, prin organizarea de instruiri, simpozioane etc. cu personalul din Autoritate şi din subordinea acesteia;
j) participa la pregãtirea pentru ratificarea de convenţii internaţionale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
k) oferã consiliere juridicã în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap persoanelor fizice şi juridice interesate şi rezolva orice alte lucrãri cu caracter juridic;
l) elaboreazã proiectele de hotãrâri ale Guvernului privind recunoaşterea utilitãţii publice a asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în sfera de competenta a Autoritãţii;
m) verifica îndeplinirea de cãtre persoanele juridice fãrã scop patrimonial a condiţiilor cerute de lege în vederea obţinerii personalitãţii juridice, propunand preşedintelui eliberarea sau neeliberarea avizului necesar;
n) verifica documentaţia depusa de solicitanti în vederea autorizãrii ca unitãţi protejate şi avizeazã pentru legalitate autorizaţia de funcţionare;
o) asigura întocmirea ordinelor de încadrare, promovare sau încetare a activitãţii şi difuzarea acestora cãtre direcţiile şi persoanele interesate;
p) pãstreazã şi completeazã la zi Registrul general de evidenta a salariaţilor şi dosarele personale ale fiecãrui salariat;
q) verifica şi înainteazã spre avizare statul de funcţii al inspectiilor regionale şi al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
r) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal;
s) organizeazã, participa şi coordoneazã, implicând toţi factorii relevanti, la activitãţile legate de recrutarea şi selecţia personalului nou pentru aparatul propriu şi pentru structurile din subordinea/în coordonarea Autoritãţii;
t) întocmeşte ordinele de încetare sau de modificare a raporturilor juridice de munca ori de serviciu ale salariaţilor şi asigura comunicarea acestora direcţiilor şi persoanelor interesate;
u) se asigura de respectarea confidenţialitãţii documentelor;
v) asigura evaluarea performantelor profesionale individuale pentru personalul contractual nou-angajat şi promovat şi pentru functionarii publici;
w) organizeazã şi coordoneazã, în limitele competentelor legale şi în relatie cu Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, activitãţile de evaluare a personalului Autoritãţii şi a instituţiilor din subordinea acesteia, inclusiv la nivelul serviciilor specializate;
x) asigura înregistrarea în evidente şi înaintarea spre plata Serviciului administrativ şi contabilitate a drepturilor bãneşti, în cazul concediilor medicale;
y) asigura stabilirea drepturilor de concediu de odihna, precum şi a altor concedii prevãzute de legislaţia în vigoare şi tine evidenta efectuãrii acestora;
z) asigura evidenta declaraţiilor pe baza cãrora se acorda deducerile personale suplimentare;
) întocmeşte dosarele de pensionare pentru limita de varsta, pensionare pentru invaliditate sau pentru pensie de urmaş;
bb) întocmeşte fişa colectivã de prezenta;
cc) pãstreazã evidenta orelor prestate peste programul de lucru;
dd) întocmeşte statele de plata pentru personalul Autoritãţii, precum şi toatã documentaţia necesarã pentru plata drepturilor salariale cuvenite personalului Autoritãţii şi al unitãţilor subordonate, inclusiv documentaţia pentru declaraţiile privind obligaţiile la bugetul asigurãrilor sociale de stat, aferente salariilor;
ee) întocmeşte statul de funcţii al aparatului propriu, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, precum şi lucrãrile pentru modificarea şi completarea lui;
ff) tine evidenta sancţiunilor disciplinare ale angajaţilor şi efectueazã retinerile din salarii, dupã caz;
gg) face demersurile necesare promovãrii angajaţilor şi elibereazã la cererea acestora copii de pe actele aflate la dosarul personal;
hh) asigura condica de prezenta la începutul şi terminarea programului;
ii) pãstreazã fişele de post, coordoneazã întocmirea şi actualizarea acestora pentru toţi angajaţii Autoritãţii;
jj) întocmeşte şi tine evidenta fişelor fiscale pentru toţi salariaţii Autoritãţii;
kk) se asigura ca toţi angajaţii au semnat documentele de luare la cunostinta şi de instruire pentru protecţia muncii, conform prevederilor legale în vigoare pentru personalul Autoritãţii, indeplinind toate formalitãţile necesare;
ll) asigura cunoaşterea şi respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului de ordine interioarã ale Autoritãţii. Pentru aceasta se va îngriji de afişarea celor doua documente la sediul instituţiei;
mm) propune şi coordoneazã diferite programe de formare, instruire şi specializare, în vederea creşterii gradului de profesionalism al personalului Autoritãţii, inclusiv pentru personalul de la nivelul instituţiilor subordonate/ coordonate şi al serviciilor specializate;
nn) informeazã personalul executiv şi conducerea instituţiei în legatura cu prevederile legislaţiei referitoare la resursele umane, la statutul funcţionarului public, precum şi ale altor legi din aria de activitate a serviciului; asigura cunoaşterea şi respectarea acestora la nivelul Autoritãţii şi al instituţiilor din subordine.
(2) Serviciul juridic, contencios şi resurse umane îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau stabilite de conducerea Autoritãţii.

I.2. Serviciul administrativ şi contabilitate
ART. 30
Serviciul administrativ şi contabilitate îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura repartizarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap cãtre consiliile judeţene sau consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, inclusiv pentru proiecte derulate în sensul sprijinirii persoanelor cu handicap;
b) organizeazã evidenta contabila a Autoritãţii;
c) întocmeşte situaţii privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
d) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri de buget atât pentru proiectul anual, cat şi pentru cel rectificativ;
e) primeşte, analizeazã şi întocmeşte necesarul fizic şi valoric al activelor fixe achiziţionate din investiţii, în limita bugetului aprobat prin lege;
f) urmãreşte angajarea patrimonialã a Autoritãţii în baza aprobãrii conducerii acesteia, cu avizul Serviciului juridic, contencios şi resurse umane;
g) întocmeşte şi verifica situaţia financiarã a Autoritãţii, darea de seamna contabila şi raportul explicativ;
h) asigura schimbul permanent de date şi informaţii cu direcţiile de resort din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
i) întocmeşte notele contabile pentru operaţiuni specifice;
j) întocmeşte fişele de conturi;
k) propune conducerii Autoritãţii declanşarea inventarierii anuale a patrimoniului instituţiei;
l) recupereazã eventualele pagube constatate conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, stabilitã prin ordin al preşedintelui;
m) analizeazã şi avizeazã propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte dotãri şi materiale, conform propunerilor fãcute de cei în drept;
n) verifica şi centralizeazã trimestrial situaţiile financiare ale Autoritãţii, inspectiilor regionale şi Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
o) urmãreşte încadrarea în creditele bugetare aprobate prin lege a cheltuielilor planificate;
p) acorda viza de control financiar preventiv;
q) întocmeşte şi transmite lunar ordonatorului principal de credite documentaţia necesarã deschiderilor de credite (pentru cheltuieli materiale, transferuri şi subvenţii, în baza necesarului transmis de inspectiile regionale, consiliile judeţene şi locale, Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi asociaţii, iar pentru cheltuieli de personal, în baza necesarului transmis de Serviciul juridic, contencios şi resurse umane);
r) asigura plata efectivã a drepturilor salariale ale personalului Autoritãţii, în urma întocmirii şi verificãrii documentaţiei Serviciului juridic, contencios şi resurse umane;
s) în baza dispoziţiei Serviciului juridic, contencios şi resurse umane, propune decizii de imputare privind recuperarea eventualelor pagube aduse patrimoniului instituţiei;
t) emite ordine de plata privind achitarea facturilor furnizorilor de bunuri materiale şi servicii, beneficiarilor de subvenţii şi pentru achitarea obligaţiilor cãtre buget ce decurg din plata drepturilor salariale;
u) întocmeşte documentaţia în baza cãreia se efectueazã operaţiuni de încasãri şi plati în numerar;
v) verifica şi centralizeazã lunar execuţia bugetarã a Autoritãţii, inspectiilor regionale, Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi direcţiilor generale de asistenta socialã şi protecţia copilului (drepturile persoanelor cu handicap);
w) prezintã preşedintelui lunar, pana la data de 10 a fiecãrei luni, necesarul de materiale pe direcţii, servicii, birouri şi cabinete, pentru luna urmãtoare;
x) organizeazã şi supravegheazã efectuarea curãţeniei în sediul Autoritãţii şi pe cãile de acces;
y) pãstreazã în stare buna de funcţionare toate bunurile materiale şi utilitatile alfate în proprietatea sau în folosinta Autoritãţii, face propuneri de innoire, imbunatatire şi reparare a acestora;
z) organizeazã şi asigura respectarea normelor P.S.I.;
) întocmeşte notele de intrare-recepţie pentru achiziţiile Autoritãţii şi asigura semnarea acestora de cei în drept;
bb) înregistreazã mijloacele fixe şi obiectele de inventar în registrul de inventar şi completeazã fişele de inventar pe locuri de folosinta şi persoane;
cc) asigura protocolul pentru intalniri de lucru cu invitaţi interni sau externi şi pentru cabinetul preşedintelui şi vicepreşedintelui, în condiţiile legii;
dd) urmãreşte şi verifica deconturile pentru cheltuielile angajate de personalul Autoritãţii privind deplasarile în ţara şi în strãinãtate şi plata achiziţiilor efectuate prin casierie;
ee) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal;
ff) asigura administrarea tuturor resurselor Autoritãţii pentru bunul mers al instituţiei;
gg) completeazã în baza de date a furnizorilor şi potenţialilor furnizori ofertanţi informaţiile solicitate de conducerea Autoritãţii;
hh) ia mãsurile necesare pazei sediului Autoritãţii;
ii) coordoneazã activitatea soferilor şi administrarea mijloacelor de transport ale Autoritãţii;
jj) întocmeşte ordonantarile de plata în urma verificãrii existenţei angajamentelor;
kk) întocmeşte repartizarea pe trimestre a cheltuielilor aprobate în buget;
ll) repartizeazã inspectiilor regionale bugetul aprobat;
mm) efectueazã amortizarea lunarã a activelor fixe corporale şi necorporale aflate în patrimoniu;
nn) verifica lunar cheltuielile efectuate de asociaţiile care primesc subvenţii de la Autoritate;
oo) monitorizeazã lunar cheltuielile de personal ale Autoritãţii şi inspectiilor regionale, urmând a fi raportate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
pp) asigura organizarea arhivei conform reglementãrilor în vigoare;
qq) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, conform raportului de subordonare.

CAP. II
Atribuţiile Direcţiei integrare europeanã
ART. 31
(1) Direcţia integrare europeanã este condusã de un director şi este compusa din doua compartimente: Biroul programe şi proiecte şi Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere.
(2) Direcţia integrare europeanã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi propune strategia de protecţie specialã (art. 50 din Constituţie) a persoanelor cu handicap, în conformitate cu politicile naţionale, cu principiile şi normele internaţionale, precum şi planurile de implementare a acesteia;
b) elaboreazã, coordoneazã, evalueaza şi implementeaza programele şi proiectele, cu finanţare nationala şi internationala, ce se adreseazã persoanelor cu handicap;
c) asigura armonizarea acţiunilor Autoritãţii cu cele ale statelor Uniunii Europene în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
d) coordoneazã proiectele de accesibilizare;
e) coordoneazã proiectele de integrare profesionalã;
f) monitorizeazã modul în care sunt derulate activitãţile de protecţie a persoanelor cu handicap;
g) reprezintã Autoritatea în relaţiile cu finantatorii, cu organizaţiile neguvernamentale, cu grupurile de interese etc. în problemele legate de protecţia persoanelor cu handicap, cu mandat din partea preşedintelui Autoritãţii;
h) gãseşte şi mobilizeaza resurse în vederea implementarii strategiei şi/sau pentru susţinerea acţiunilor de protecţie a persoanelor cu handicap şi/sau apartinatorilor acestora;
i) reprezintã Autoritatea în diferite grupuri de lucru, în comisii interministeriale tetrapartide sau intersectoriale, înfiinţate la nivel naţional sau internaţional, cu avizul preşedintelui Autoritãţii;
j) monitorizeazã modul de aplicare în legislaţia nationala a rezolutiilor şi recomandãrilor organismelor europene;
k) monitorizeazã stadiul de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap şi a planului naţional de acţiune;
l) elaboreazã fise de monitorizare a stadiului de implementare a acquis-ului comunitar şi a tabelului de concordanta.
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice conexe, Direcţia integrare europeanã colaboreazã strâns cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap.
(4) Direcţia integrare europeanã îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte ori de secretarul general, conform raportului de subordonare.

II.1. Biroul programe şi proiecte
ART. 32
(1) Biroul programe şi proiecte îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã elaborarea strategiei naţionale în domeniu, în conformitate cu politicile naţionale, cu rezoluţiile şi recomandãrile forurilor sau ale organismelor internaţionale la care România este parte semnatara ori pe care România le agreeaza;
b) elaboreazã, implementeaza, acolo unde este cazul, monitorizeazã şi evalueaza programele şi proiectele finanţate de Autoritate sau de la bugetul de stat, în condiţiile legii;
c) elaboreazã, implementeaza, acolo unde cazul, monitorizeazã şi evalueaza programele şi proiectele cu finanţare externa, în condiţiile legii;
d) elaboreazã metodologii pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor şi proiectelor cu finanţare interna;
e) elaboreazã proceduri şi instrumente pentru restructurarea instituţiilor rezidentiale de protecţie a persoanelor cu handicap; propune preşedintelui Autoritãţii emiterea avizului cu privire la acestea;
f) iniţiazã, aproba şi urmãreşte derularea programelor în condiţiile legii;
g) elaboreazã documente de poziţie şi documente de poziţie complementare;
h) participa la programarea PHARE anuala prin elaborarea de proiecte în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi a celorlalte programe externe;
i) identifica şi mobilizeaza surse de finanţare interne şi internaţionale pentru derularea unor proiecte în domeniu;
j) participa prin proiecte la programe lansate prin Comisia Europeanã, focalizate pe prioritati ce vizeazã persoanele cu handicap: FP6 (DG Research/Science and Society), Leonardo da Vinci, Socrates sau altele asemenea;
k) organizeazã cursuri de instruire pentru scrierea de proiecte;
l) asigura funcţionarea unitãţii de implementare a proiectelor cu finanţare PHARE (UIP);
m) coordoneazã unitãţile de management al proiectului (UMP), înfiinţate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe;
n) administreazã baza de date cu toţi partenerii de proiecte, autoritãţi, finanţatori, organizaţii, furnizori de servicii, companii, persoane cu responsabilitãţi în proiecte, acorduri internaţionale în domeniu sau proiecte, fiind responsabil de actualizarea informaţiilor şi de transmiterea lor cãtre Direcţia organizare interna şi comunicare;
o) realizeazã îndrumarea în aplicarea şi respectarea legislaţiei, politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, urmãrind implementarea normelor comunitare la momentul elaborãrii legislaţiei în domeniu.
(2) Biroul programe şi proiecte îndeplineşte orice alte atribuţii stabiilite de preşedintele Autoritãţii.

II.2. Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere
ART. 33
(1) Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap;
b) monitorizeazã realizarea accesibilitatilor;
c) întocmeşte analize şi studii în domeniile monitorizate şi elaboreazã metodologii de aplicare a mãsurilor ce se impun;
d) monitorizeazã implementarea standardelor de calitate pentru serviciile sociale specializate pentru persoanele cu handicap;
e) realizeazã îndrumarea în vederea implementarii standardelor de calitate, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
f) elaboreazã norme şi metodologii privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi cu alte departamente ale Autoritãţii;
g) monitorizeazã alternativele la protecţia institutionalizata a persoanelor cu handicap;
h) sprijinã crearea unei reţele naţionale de unitãţi protejate şi monitorizeazã activitatea unitãţilor protejate;
i) monitorizeazã exemplele de buna practica din teritoriu şi acţioneazã pentru promovarea acestora;
j) elaboreazã metodologii pentru sprijinirea autoritãţilor judeţene/locale în implementarea strategiei naţionale, a planului naţional de acţiune, precum şi a planurilor de acţiune privind implementarea strategiilor judeţene/planurilor de servicii, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
k) realizeazã, dezvolta şi actualizeazã permanent baza de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibila cu cea a sistemului naţional de asistenta socialã;
l) elaboreazã sinteze şi rapoarte, statistici şi alte instrumente de lucru privind dinamica fenomenului de protecţie a persoanelor cu handicap şi eficienta mãsurilor de protecţie specialã;
m) elaboreazã rapoarte statistice trimestriale în baza indicatorilor stabiliţi de Institutul Naţional de Statistica/Autoritate şi rapoarte statistice la solicitarea conducerii Autoritãţii;
n) asigura armonizarea metodologiilor privind protecţia persoanelor cu handicap cu metodologiile privind protecţia copiilor, persoanelor varstnice şi a altor categorii de persoane de interes social, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
o) realizeazã îndrumarea în aplicarea şi respectarea legislaţiei, politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, urmãrind implementarea normelor comunitare la momentul elaborãrii legislaţiei în domeniu, împreunã cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
p) colaboreazã cu Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca în vederea constituirii unei baze de date comune pentru asigurarea integrãrii sociale şi profesionale a persoanelor cu handicap;
q) evalueaza necesarul de servicii sociale specializate pentru persoanele cu handicap şi asigura baza de date referitoare la acestea;
r) colaboreazã cu Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca în vederea organizãrii de cursuri de formare profesionalã, formare continua şi reconversie profesionalã a persoanelor cu handicap;
s) colaboreazã cu Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca în vederea creşterii numãrului de persoane cu handicap încadrate în munca;
t) colaboreazã, în vederea organizãrii targurilor de locuri de munca pentru persoanele cu handicap, cu Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca şi cu alte instituţii şi autoritãţi implicate în integrarea profesionalã a persoanelor cu handicap, precum şi cu consiliile judeţene/consiliile locale ale municipiului Bucureşti;
u) asigura realizarea şi actualizarea bazei de date cu privire la organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
v) faciliteazã implicarea organizaţiilor neguvernamentale în activitãţile care vizeazã creşterea calitãţii vieţii persoanelor cu handicap;
w) propune sau avizeazã încheierea de parteneriate cu organizaţiile neguvernamentale;
x) analizeazã rapoartele organizaţiilor neguvernamentale şi alte sesizãri referitoare la încãlcarea drepturilor persoanelor cu handicap şi propune conducerii Autoritãţii modalitãţi de rezolvare/ameliorare;
y) elaboreazã un plan de acţiune în scopul atragerii societãţii civile şi al implicarii acesteia atât în elaborarea, implementarea şi monitorizarea strategiilor în domeniu, cat şi în sesizarea nerespectãrii drepturilor persoanelor cu handicap;
z) monitorizeazã activitatea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti şi înainteazã vicepreşedintelui Autoritãţii şi preşedintelui acestei comisii propuneri de instrucţiuni metodologice;
) menţine legatura cu inspectorii judeţeni şi cu inspectorii-şefi, în vederea asigurãrii coerentei activitãţilor derulate la nivel local;
bb) metine legatura în plan metodologic cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
cc) sprijinã realizarea de conferinţe/seminarii naţionale/regionale şi/sau judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau ale Primãriei Generale a Municipiului Bucureşti, pentru promovarea drepturilor persoanelor cu handicap şi prezentarea accesibilitatilor.
(2) Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele Autoritãţii.

CAP. III
Direcţia de inspecţie şi control
ART. 34
(1) Direcţia de inspecţie şi control îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea inspectiilor regionale şi monitorizeazã modul în care acestea îşi duc la îndeplinire atribuţiile stabilite prin lege şi prin regulamentele de organizare proprii;
b) asigura, direct sau prin inspectiile regionale, controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate drepturile persoanelor cu handicap de cãtre toate instituţiile şi autoritãţile publice, precum şi de cãtre instituţiile de drept privat care activeazã în domeniu sau care au iniţiative în acest sens; informaţiile rezultate în urma acestei activitãţi se comunica şi Serviciului metodologie, standardizare şi licentiere;
c) constata natura activitãţilor care incalca prevederile legale din domeniul de activitate al Autoritãţii şi stabileşte sau, dupã caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile de încãlcarea prevederilor legale din domeniul de activitate al Autoritãţii şi propune instituţiilor competente stabilirea rãspunderii disciplinare, materiale, contra-ventionale sau, dupã caz, penale a acestora. În acest scop îndeplineşte atribuţiile prevãzute de art. 214 din Codul de procedura penalã;
d) exercita, la cerere, control în proiectele şi programele Autoritãţii, atât asupra compartimentelor proprii, instituţiilor aflate în subordine, cat şi asupra terţilor implicaţi în proiectele şi programele Autoritãţii;
e) controleazã la nevoie, direct sau prin inspectorul regional, modul în care sunt gestionate resursele Autoritãţii şi cele atrase în proiectele Autoritãţii; controleazã activitãţile de aplicare a Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap;
f) pregãteşte acţiunile de control/inspecţie şi asigura conducerea şi/sau coordonarea echipelor de control constituite împreunã cu lucrãtori din alte compartimente ale Autoritãţii;
g) întocmeşte note şi rapoarte de control, pe care le prezintã spre avizare preşedintelui Autoritãţii;
h) formuleazã propuneri şi recomandãri, verbale sau scrise, dupã caz, cu privire la remedierea de urgenta sau într-un termen stabilit a abaterilor constatate cu ocazia unei acţiuni de control sau de inspecţie şi le prezintã persoanelor responsabile cu ducerea lor la îndeplinire din cadrul unitãţilor - servicii publice sau private - supuse controlului;
i) formuleazã propuneri de suspendare sau de încetare a activitãţilor care pun în pericol sãnãtatea ori integritatea persoanei cu nevoi speciale, precum şi propuneri de retragere a autorizaţiei/acreditãrii de funcţionare a persoanelor juridice responsabile şi supune aceste propuneri aprobãrii preşedintelui Autoritãţii;
j) elaboreazã planul anual de inspecţie, pe care îl supune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii;
k) inspecteaza calitatea serviciilor prestate persoanelor cu handicap, aflate în instituţiile de asistenta socialã pentru persoanele cu handicap, publice sau private, incluzând şi modul de aplicare a prevederilor standardelor în domeniu;
l) soluţioneazã sesizãrile formulate de autoritãţile publice sau de organizaţiile private având ca obiect nemultumiri vizând recomandãrile formulate cu ocazia acţiunilor de inspecţie sau modul de desfãşurare a acestor acţiuni;
m) efectueazã/solicita inspectiilor regionale efectuarea de inspecţii periodice, cel puţin de doua ori pe an, pentru fiecare serviciu supus autorizãrii sau avizului Autoritãţii pentru organizare;
n) întocmeşte rapoarte scrise în urma fiecãrei inspecţii şi asigura transmiterea acestora autoritãţii publice sau organismului privat al cãrui serviciu a fost inspectat;
o) solicita informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoane juridice de drept public ori de la persoane fizice implicate în sfera de activitate a Autoritãţii;
p) formuleazã propuneri privind revizuirea standardelor sau a regulamentelor de organizare şi funcţionare a serviciilor inspectate ori controlate, precum şi recomandãri privind acoperirea unor disfunctionalitati sau, dupã caz, propuneri vizând suspendarea ori retragerea autorizaţiei/acreditãrii serviciului în cauza;
q) primeşte şi centralizeazã rapoartele şi notele de control/inspecţie întocmite de inspectiile regionale;
r) întocmeşte anual şi pune la dispoziţie preşedintelui Autoritãţii un raport de activitate cu privire la toate acţiunile de control/inspecţie întreprinse.
(2) Direcţia de inspecţie şi control îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii, în legatura cu activitatea generalã a instituţiei.

CAP. IV
Compartimentul audit
ART. 35
Compartimentul audit îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã norme metodologice proprii Autoritãţii, privind organizarea şi funcţionarea activitãţii de audit intern, cu avizul Ministerului Finanţelor publice, ce vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii;
b) asigura certificarea trimestriala şi anuala, însoţitã de raportul de audit, a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã ale Autoritãţii, prin verificarea legalitãţii, realitãţii şi exactitatii evidentelor contabile şi a actelor financiare şi de gestiune; certificarea se face înaintea aprobãrii de cãtre preşedintele Autoritãţii a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã;
c) asigura examinarea legalitãţii, regularitatii şi conformitatii operaţiunilor, identificarea erorilor, risipei, gestiunii defectuoase şi fraudelor şi propunerea de mãsuri şi soluţii pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, dupã caz;
d) supravegheazã regularitatea sistemelor de fundamentare a deciziei, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmãrire şi control al îndeplinirii deciziilor;
e) elaboreazã planul anual de audit intern şi raportul anual al activitãţii, pe care le supune aprobãrii preşedintelui Autoritãţii;
f) efectueazã activitãţi de audit intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Autoritãţii sau programele/proiectele monitorizate de aceasta sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta şi eficacitate;
g) identifica slabiciunile sistemelor de conducere şi control ale Autoritãţii, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme sau unor programe/proiecte ori unor operaţiuni şi propune mãsuri pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor, dupã caz;
h) efectueazã analize şi verificãri la nivelul direcţiilor de specialitate din structura sau din subordinea Autoritãţii, Comisiei Superioare de Expertiza Medicalã a Persoanelor cu Handicap pentru Adulti şi Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
i) întocmeşte referate de opinie care vor însoţi proiectele de buget aprobate de ordonatorul principal de credite;
j) aduce la cunostinta preşedintelui Autoritãţii neregulile constatate cu ocazia acţiunilor de auditare;
k) îndeplineşte oricare alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii.

PARTEA a V-a
Dispoziţii finale
ART. 36
Prezentul regulament va fi adus la cunostinta, sub semnatura şi prin afişarea la sediul Autoritãţii, tuturor salariaţilor acesteia, prin grija secretarului general. Tabelele cu semnãturi se pãstreazã la Serviciul juridic, contencios şi resurse umane. Respectarea prevederilor prezentului regulament este obligatorie pentru toţi angajaţii Autoritãţii şi ai instituţiilor din subordine.
ART. 37
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autoritãţii.
ART. 38
Atribuţiile şi rãspunderile specifice funcţiilor din cadrul Autoritãţii se stabilesc prin fişa postului corespunzãtoare fiecãrei funcţii.
ART. 39
Organizarea şi funcţionarea unitãţilor aflate în subordinea Autoritãţii sunt descrise în regulamentele acestora, corelate cu prezentul document.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016