Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 iunie 2006  privind ajutorul de stat sub forma compensarilor acordate anumitor intreprinderi carora le-a fost incredintata prestarea unor servicii de interes economic general    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 iunie 2006 privind ajutorul de stat sub forma compensarilor acordate anumitor intreprinderi carora le-a fost incredintata prestarea unor servicii de interes economic general

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 26 iunie 2006
În temeiul <>art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, şi al <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, republicatã,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

Introducere

Elaborarea unui cadru juridic care reglementeazã materia ajutorului de stat reprezintã continuarea armonizãrii legislaţiei româneşti cu legislaţia europeanã, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã.
Scopul notificãrii şi autorizãrii ajutoarelor de stat acordate de autoritãţile publice sau de organismele care administreazã surse ale statului este de a urmãri mãsura în care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurenţial normal, într-o economie de piaţã în care preţurile produselor şi tarifele serviciilor sunt reglate de cerere şi ofertã.
Orice intenţie de a acorda un nou ajutor de stat sau de a modifica un ajutor existent trebuie sã fie notificatã Consiliului Concurenţei. Fãrã autorizarea Consiliului Concurenţei nu poate fi acordat niciun ajutor de stat. Fãrã a se aduce atingere prevederilor <>art. 2 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, republicatã, şi recunoscând importanţa pe care o au serviciile de interes economic general în cadrul valorilor împãrtãşite de Uniunea Europeanã, precum şi în vederea promovãrii rolului acestora în cadrul coeziunii sociale şi teritoriale, aceste servicii de interes economic general trebuie sã opereze având la bazã respectarea principiilor şi condiţiilor pentru care au fost înfiinţate.
Pentru anumite servicii de interes economic general, în scopul operãrii în condiţiile pentru care au fost înfiinţate, este necesar suportul financiar din partea statului în vederea acoperirii parţiale sau totale a costurilor rezultate din îndeplinirea obligaţiilor de serviciu public.
Este lipsit de importanţã dacã aceste servicii de interes economic general sunt operate de o întreprindere publicã sau privatã.
Consiliul Concurenţei poate autoriza ajutorul de stat sub forma compensãrilor, ca fiind compatibil cu prevederile <>Legii nr. 143/1999 , republicatã, dacã furnizorul şi iniţiatorul ajutorului de stat demonstreazã: necesitatea acordãrii acestuia pentru operarea serviciului de interes economic general, îndeplinirea condiţiilor din prezentul regulament şi faptul cã prin acordarea sa nu este afectat în mod nejustificat comerţul dintre România şi statele membre ale Uniunii Europene.

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Domeniul de aplicare

ART. 1
(1) Prezentul regulament se aplicã ajutorului de stat sub forma compensãrilor acordate întreprinderilor cãrora le-a fost încredinţatã prestarea unor servicii de interes economic general, în sensul prevederilor <>art. 11 din Legea nr. 143/1999 , republicatã, în mãsura în care aplicarea regulamentului nu obstrucţioneazã performanţa, în drept sau în fapt, a îndeplinirii obligaţiilor care le-au fost încredinţate acestor întreprinderi.
(2) Prezentul regulament se aplicã întreprinderilor care desfãşoarã servicii de interes economic general şi care se încadreazã în una dintre urmãtoarele categorii:
a) compensarea pentru serviciul de interes economic general, acordatã agenţilor economici care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele douã condiţii:
- au valoarea medie a cifrei de afaceri anuale, aferentã celor douã exerciţii financiare anterioare anului în care a fost încredinţatã prestarea serviciului de interes economic general, mai micã decât echivalentul în lei a 100 milioane euro; cifra de afaceri anualã avutã în vedere este cea dinainte de plata obligaţiilor cãtre stat şi trebuie sã fie raportatã la toate activitãţile desfãşurate de agentul economic cãruia i-a fost încredinţatã obligaţia prestãrii serviciului de interes economic general; în cazul societãţilor bancare, instituţiilor de credit sau financiare şi societãţilor financiare, pragul valorii medii a cifrei de afaceri anuale va fi înlocuit de pragul valorii medii a bilanţului anual consolidat, aferent celor douã exerciţii financiare anterioare anului în care a fost încredinţatã prestarea serviciului de interes economic general; aceastã valoare medie va fi mai micã decât echivalentul în lei a 800 milioane euro; şi
- valoarea medie a compensãrii anuale, aferentã unei perioade de 5 ani sau perioadei calculate de la data încredinţãrii serviciului de interes public general, este mai micã decât echivalentul în lei a 30 milioane euro;
b) compensarea pentru serviciul de interes economic general, acordatã spitalelor şi agenţilor economici care au în administrare adãposturi sociale;
c) compensarea pentru serviciul de interes economic general, acordatã aeroporturilor şi porturilor la care traficul mediu anual pentru perioada celor 2 ani anteriori încredinţãrii obligaţiei de prestare a serviciului de interes economic general nu depãşeşte 1.000.000 de pasageri, în cazul aeroporturilor, şi 300.000 de pasageri, în cazul porturilor.
(3) În scopul determinãrii pragurilor menţionate la alin. (2) lit. a), echivalentul în lei se calculeazã la cursul de schimb mediu anual, comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru fiecare exerciţiu financiar relevant.
(4) Prevederile prezentului regulament se aplicã fãrã a contraveni legislaţiei în vigoare în domeniul achiziţiilor publice şi concurenţei.

SECŢIUNEA a 2-a
Exceptãri

ART. 2
Prevederile prezentului regulament nu se aplicã ajutoarelor de stat pentru agriculturã, pisciculturã, radiodifuziune şi transporturi terestre, inclusiv cele realizate pe cãile navigabile interne.

SECŢIUNEA a 3-a
Prestarea serviciului de interes economic general

ART. 3
(1) În vederea aplicãrii prevederilor prezentului regulament, obligaţiile ce rezultã din îndeplinirea serviciului de interes economic general trebuie sã fie prevãzute într-un act normativ sau administrativ.
(2) Aceste acte normative sau administrative trebuie sã conţinã în mod explicit urmãtoarele elemente:
a) natura şi întinderea obligaţiilor prestãrii serviciului public;
b) întreprinderea şi teritoriul implicat;
c) natura drepturilor speciale sau exclusive acordate întreprinderii în cauzã;
d) parametrii pentru calcularea, controlul şi revizuirea oricãrei compensãri;
e) modalitãţile de evitare şi recuperare a supracompensãrilor.

SECŢIUNEA a 4-a
Condiţiile în care compensarea serviciilor de interes economic general nu constituie ajutor de stat

ART. 4
Compensãrile acordate pentru îndeplinirea serviciilor de interes economic general nu constituie ajutor de stat, potrivit dispoziţiilor <>art. 2 din Legea nr. 143/1999 , republicatã, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) prestarea serviciului de interes economic general sã fie încredinţatã beneficiarului sprijinului financiar printr-un act normativ sau administrativ, de cãtre stat, prin acesta înţelegându-se: autoritãţile centrale, locale sau regionale. Obligaţiile pe care întreprinderea beneficiarã de sprijin financiar trebuie sã le îndeplineascã în vederea prestãrii serviciului de interes economic general trebuie sã fie clar definite prin acte normative sau administrative;
b) parametrii pe baza cãrora compensarea este calculatã trebuie sã fie stabiliţi ex-ante, într-o manierã obiectivã şi transparentã, în vederea evitãrii conferirii unui avantaj economic beneficiarului. Sprijinul financiar acordat în vederea compensãrii pierderilor înregistrate de întreprindere, fãrã stabilirea parametrilor ex-ante, dovedindu-se ulterior cã operarea anumitor servicii legate de îndeplinirea obligaţiilor serviciului de interes economic general nu a fost viabilã economic, constituie ajutor de stat;
c) compensarea nu trebuie sã depãşeascã suma necesarã acoperirii totale sau parţiale a costurilor înregistrate de întreprindere, luându-se în considerare veniturile relevante, precum şi un profit rezonabil;
d) în cazul în care întreprinderea însãrcinatã cu prestarea serviciului de interes economic general nu a fost aleasã printr-o licitaţie publicã deschisã, care ar fi permis selectarea unui ofertant capabil sã îndeplineascã acest serviciu public la cele mai mici costuri, nivelul compensaţiei trebuie sã fie determinat avându-se la bazã o analizã comparativã a costurilor unei întreprinderi bine manageriate, profitabile şi care sã îndeplineascã toate condiţiile impuse de îndeplinirea serviciului public respectiv şi luându-se în considerare atât veniturile relevante, cât şi un profit rezonabil ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor serviciului de interes economic general.

SECŢIUNEA a 5-a
Ajutorul de stat compatibil

ART. 5
(1) În cazul în care nu sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevãzute la art. 4, compensãrile acordate în vederea prestãrii serviciului de interes economic general pot constitui ajutor de stat compatibil cu mediul concurenţial normal, fiind supus obligaţiei notificãrii Consiliului Concurenţei, cu demonstrarea urmãtoarelor aspecte:
a) ajutorul de stat este necesar în vederea operãrii serviciului de interes economic general;
b) ajutorul de stat nu afecteazã în mod nejustificat comerţul dintre România şi statele membre ale Uniunii Europene.
(2) Elementele prevãzute la art. 3 alin. (2) trebuie respectate, iar cuantumul compensãrii trebuie sã fie calculat potrivit dispoziţiilor art. 6.

SECŢIUNEA a 6-a
Cuantumul compensãrii

PARAGRAFUL 1
Calculul compensãrii

ART. 6
(1) Cuantumul compensãrii nu trebuie sã depãşeascã suma necesarã acoperirii totale sau parţiale a costurilor înregistrate cu prestarea obligaţiilor serviciului de interes economic general, luându-se în considerare atât veniturile relevante, cât şi un profit rezonabil pentru îndeplinirea obligaţiilor serviciului.
(2) Cuantumul compensãrii include toate avantajele acordate de stat din resurse ale statului, ale unitãţilor administrativ-teritoriale sau ale altor organisme care administreazã surse ale statului ori ale colectivitãţilor locale.
(3) Parametrii calculului şi acordãrii compensãrii trebuie sã fie transparenţi. Totodatã aceştia trebuie sã fie identici pentru toate întreprinderile care îndeplinesc aceleaşi obligaţii de serviciu.

PARAGRAFUL 2
Costurile necesare pentru îndeplinirea serviciului de interes economic general

ART. 7
(1) Costurile avute în vedere includ toate costurile care sunt asociate cu prestarea serviciului de interes economic general.
(2) Costurile alocate pentru îndeplinirea serviciului de interes economic general trebuie sã acopere toate costurile variabile implicate în prestarea serviciului de interes economic general, o contribuţie adecvatã la costurile fixe şi un profit rezonabil.
(3) Costurile asociate cu orice altã activitate care nu este legatã de îndeplinirea serviciului de interes economic general trebuie sã acopere toate costurile variabile, o contribuţie adecvatã la costurile fixe comune şi un profit rezonabil. Aceste costuri nu pot fi atribuite îndeplinirii serviciului de interes economic general, iar calculul lor trebuie sã se bazeze pe principiile generale de contabilitate, precum şi pe urmãtoarele criterii:
a) acolo unde activitãţile pe care le desfãşoarã întreprinderea în cauzã se limiteazã la prestarea serviciului de interes economic general, toate costurile aferente acestuia trebuie luate în considerare;
b) acolo unde întreprinderea îndeplineşte şi alte activitãţi în afara sferei serviciului de interes economic general, vor fi luate în considerare doar costurile asociate serviciului în cauzã;
c) costurile alocate prestãrii serviciului de interes economic general trebuie sã acopere toate costurile variabile necesare furnizãrii acestui serviciu de interes economic general, o contribuţie proporţionalã la costurile fixe, comune atât serviciului de interes economic general, cât şi altor activitãţi, şi un profit rezonabil;
d) costurile legate de investiţii, mai ales cele care privesc infrastructura, pot fi luate în considerare dacã sunt necesare prestãrii serviciului de interes economic general.

PARAGRAFUL 3
Veniturile relevante

ART. 8
(1) Veniturile de luat în considerare la calculul cuantumului compensãrii trebuie sã includã cel puţin întregul venit obţinut din îndeplinirea serviciului de interes economic general.
Dacã întreprinderea în cauzã deţine drepturi speciale sau exclusive, aşa cum sunt definite în <>art. 12 din Legea nr. 143/1999 , republicatã, strâns legate de îndeplinirea unui alt serviciu de interes economic general, care genereazã un profit mai mare decât cel rezonabil, sau dacã beneficiazã de alte avantaje acordate de stat, acestea trebuie sã fie luate în considerare, analizate potrivit legii ajutorului de stat şi adãugate la calculul venitului.
(2) Furnizorul şi iniţiatorul ajutorului de stat pot decide dacã profitul obţinut din desfãşurarea altor activitãţi, în afara serviciului de interes economic general, va fi adãugat în totalitate sau parţial la calculul veniturilor totale necesare prestãrii serviciului.

PARAGRAFUL 4
Profitul rezonabil

ART. 9
(1) Profit rezonabil înseamnã un profit la al cãrui calcul trebuie sã fie luat în considerare şi un posibil risc pentru întreprindere sau absenţa acestuia în virtutea intervenţiei statului, mai ales dacã acesta acordã drepturi exclusive sau speciale, potrivit dispoziţiilor <>art. 12 din Legea nr. 143/1999 , republicatã. Rata profitului rezonabil nu trebuie sã excedeze în mod normal nivelul ratei medii din anii precedenţi pentru sectorul în cauzã.
(2) La calculul profitului rezonabil se va ţine seama de creşterea productivitãţii înregistratã de întreprinderea respectivã pe parcursul unei perioade determinate, fãrã ca nivelul calitativ al prestãrii serviciului de interes economic general încredinţat sã scadã, sau numai de o parte din aceastã creştere.
(3) În sectoarele în care nu existã o altã întreprindere care sã fie comparatã cu întreprinderea ce desfãşoarã serviciul de interes economic general, comparaţia poate fi realizatã cu o altã întreprindere din statele membre ale Uniunii Europene sau, dacã este necesar, din alte sectoare de activitate, cu condiţia sã se ţinã seama de caracteristicile specifice fiecãrui sector. În vederea determinãrii unui profit rezonabil, furnizorul şi iniţiatorul ajutorului de stat pot introduce criterii stimulatoare legate, în special, de calitatea serviciului în cauzã şi de creşterea productivitãţii.
(4) În cazul în care o întreprindere presteazã mai multe servicii de interes economic general, aceasta trebuie sã demonstreze prin intermediul conturilor interne, pentru fiecare serviciu public în cauzã, cã nu existã supracompensare.

SECŢIUNEA a 7-a
Ajutorul de stat incompatibil

ART. 10
(1) Cuantumul compensãrii trebuie sã includã toate avantajele acordate de stat din resurse de stat. Acestea trebuie sã fie în mod efectiv folosite de cãtre întreprinderea în cauzã în vederea operãrii serviciului de interes economic general pentru care au fost acordate.
(2) Sprijinul financiar acordat pentru finanţarea serviciului de interes economic general, care este folosit în vederea intervenţiei pe alte pieţe în afara scopului serviciului de interes economic general, constituie ajutor de stat incompatibil.

SECŢIUNEA a 8-a
Supracompensare

ART. 11
(1) Ajutorul de stat sub forma compensãrii care depãşeşte costurile necesare îndeplinirii serviciului de interes economic general reprezintã supracompensare şi este incompatibil cu mediul concurenţial normal.
(2) În cazul unei supracompensãri, ajutorul de stat va fi recuperat conform prevederilor legale în vigoare, iar parametrii care au stat la baza calculãrii compensãrii vor fi actualizaţi.
(3) Dacã supracompensarea nu depãşeşte 10% din valoarea compensãrii anuale primite de întreprinderea în cauzã, aceasta poate fi reportatã pentru anul urmãtor şi dedusã din cuantumul compensãrii care ar putea fi, în mod normal, acordatã în anul urmãtor.
(4) În cazul serviciilor de interes economic general la care costurile variazã în mod semnificativ de la an la an, supracompensarea mai mare de 10% într-o perioadã de 3 ani poate fi consideratã necesarã pentru operarea serviciilor publice în cauzã.
(5) În anumite cazuri, în mod excepţional, o supracompensare de peste 10% se poate dovedi ca fiind necesarã pentru prestarea serviciului de interes economic general. Situaţia specificã care poate justifica o supracompensare cu peste 10% trebuie sã fie motivatã în notificarea cãtre Consiliul Concurenţei. Aceastã situaţie trebuie totuşi urmãritã la anumite intervale de timp determinate în funcţie de specificul fiecãrui sector şi care nu trebuie sã depãşeascã 4 ani. Orice altã supracompensare descoperitã la finalul acestei perioade trebuie sã fie recuperatã.
(6) Supracompensarea legatã de prestarea unui serviciu de interes economic general poate fi folositã de cãtre respectiva întreprindere pentru finanţarea prestãrii unui alt serviciu de interes economic general care i-a fost încredinţat, dacã un astfel de transfer este demonstrat în conturile întreprinderii respective.
(7) În cazul în care se constatã o supracompensare în vederea îndeplinirii serviciului public de interes economic general, Consiliul Concurenţei va solicita întreprinderilor în cauzã rambursarea acesteia, precum şi reanalizarea şi actualizarea parametrilor care au stat la baza calculãrii compensaţiei.
(8) În cazul întreprinderilor care presteazã servicii de interes economic general, furnizorii şi iniţiatorii de ajutor de stat vor efectua controale periodice sau se vor asigura cã astfel de controale sunt efectuate la nivelul fiecãrei întreprinderi pentru a se garanta cã aceasta nu a beneficiat de supracompensare.
(9) În cazul agenţilor economici care au în administrare adãposturi sociale, orice supracompensare de pânã la 20% din valoarea anualã a compensãrii poate fi reportatã pentru perioada urmãtoare, cu condiţia ca întreprinderea în cauzã sã realizeze numai servicii de interes economic general.
(10) Suma reprezentând supracompensare pentru îndeplinirea serviciului de interes economic general nu poate rãmâne la dispoziţia întreprinderii care presteazã serviciul în cauzã, pe considerentul cã aceasta ar reprezenta ajutor de stat compatibil cu prevederile legale în domeniu, de exemplu ajutor de stat pentru protecţia mediului, crearea de noi locuri de muncã etc.
(11) În cazul în care furnizorul, de comun acord cu iniţiatorul ajutorului de stat, intenţioneazã sã acorde un astfel de ajutor, atunci trebuie respectatã procedura notificãrii prealabile a ajutoarelor de stat. Numai dupã obţinerea autorizãrii din partea Consiliului Concurenţei, ajutorul de stat poate fi acordat.

SECŢIUNEA a 9-a
Transparenţa

ART. 12
În cazul întreprinderilor care primesc ajutor de stat sub forma compensãrilor pentru îndeplinirea serviciului de interes economic general şi care desfãşoarã şi alte activitãţi în afara acestui serviciu, trebuie sã se întocmeascã registre de evidenţã separate care sã cuprindã atât costurile şi veniturile legate de îndeplinirea serviciului de interes economic general, cât şi costurile şi veniturile legate de îndeplinirea altor activitãţi.

SECŢIUNEA a 10-a
Necesitatea informaţiilor

ART. 13
(1) Furnizorul şi iniţiatorul ajutorului de stat trebuie sã transmitã Consiliului Concurenţei toate elementele necesare pentru a se stabili dacã ajutorul de stat acordat sub forma compensãrilor este compatibil cu prevederile prezentului regulament.
(2) Furnizorul, iniţiatorul şi beneficiarul ajutorului de stat au obligaţia ca pentru o perioadã de cel puţin 5 ani sã pãstreze toate documentele şi informaţiile care au stat la baza acordãrii ajutorului de stat.
(3) Furnizorul şi iniţiatorul ajutorului de stat vor transmite Consiliului Concurenţei, la solicitarea scrisã a acestuia, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primire, dacã un alt termen nu este prevãzut în solicitare, toate informaţiile pe care Consiliul Concurenţei le considerã necesare pentru a evalua dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de prezentul regulament.
(4) Furnizorii şi iniţiatorii de ajutor de stat au obligaţia sã actualizeze schemele de ajutor de stat existente în conformitate cu prevederile prezentului regulament într-un termen de 18 luni de la data publicãrii acestuia.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 14
(1) Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în conformitate cu Regulamentul privind forma, conţinutul şi alte detalii ale notificãrii unui ajutor de stat şi cu Regulamentul privind pragul minim al ajutorului de stat care nu cade sub incidenţa obligaţiei de notificare, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 27/2000 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 125 din 24 martie 2000, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu Regulamentul privind transparenţa relaţiilor financiare dintre autoritãţile publice şi întreprinderile publice, precum şi transparenţa financiarã în cadrul anumitor întreprinderi, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 120/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 10 iunie 2004, cu modificãrile ulterioare.
(2) Prezentul regulament se aplicã ajutoarelor de stat acordate sub forma compensãrilor, pentru îndeplinirea serviciilor de interes economic general notificate, dupã intrarea în vigoare a acestuia, precum şi ajutoarelor de stat notificate înainte de intrarea acestuia în vigoare, dar pentru care decizia Consiliului Concurenţei este ulterioarã acestei date.
(3) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul privind ajutorul de stat sub forma compensãrilor acordate anumitor întreprinderi cãrora le-a fost încredinţatã prestarea serviciilor de interes economic general, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 483/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 12 noiembrie 2004.
Prezentul regulament transpune Decizia Comisiei Europene 2005/842/CE privind aplicarea prevederilor art. 86 alin. (2) din Tratatul CE, ajutorului de stat sub forma compensãrii serviciului public realizat de cãtre anumite întreprinderi cãrora le-a fost încredinţatã operarea de servicii de interes economic general, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 312 din 29 noiembrie 2005, precum şi Încadrarea comunitarã privind ajutorul de stat sub forma compensãrii serviciului public, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. C 297 din 29 noiembrie 2005.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016