Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 noiembrie 2005  de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 noiembrie 2005 de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.158 din 21 decembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã în fiecare judeţ centrul judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, iar în municipiul Bucureşti se înfiinţeazã Centrul municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(2) Centrele menţionate la alin. (1) sunt unitãţi conexe ale învãţãmântului preuniversitar, cu personalitate juridicã, subordonate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi coordonate de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
ART. 2
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã reprezintã o nouã instituţie de învãţãmânt specializatã în oferirea, coordonarea şi monitorizarea de servicii educaţionale specifice acordate copiilor/elevilor, cadrelor didactice, pãrinţilor şi membrilor comunitãţii pentru a asigura tuturor accesul la o educaţie de calitate, precum şi asistenţa necesarã în acest sens.
ART. 3
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã oferã servicii specializate de mediere şcolarã, coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã, la nivel judeţean, activitatea şi serviciile educaţionale oferite de centrele şcolare pentru educaţie incluzivã, centrele şi cabinetele logopedice interşcolare, centrele judeţene şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 4
Scopul activitãţii centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã îl constituie asigurarea calitãţii serviciilor educaţionale în domeniile menţionate la art. 3.
ART. 5
Obiectivele principale ale activitãţii centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã sunt:
- cuprinderea şi menţinerea în sistemul de învãţãmânt obligatoriu a tuturor copiilor/tinerilor, indiferent de particularitãţile lor psihoindividuale şi sociale;
- asigurarea suporturilor suplimentare necesare desfãşurãrii educaţiei de calitate în funcţie de potenţialul biopsihosocial al fiecãrui copil/tânãr;
- informarea şi consilierea cadrelor didactice în spiritul schimbãrii mentalitãţii şi al îmbunãtãţirii activitãţii didactico-educative;
- crearea condiţiilor de dezvoltare a personalitãţii elevilor/tinerilor în vederea integrãrii acestora în viaţa şcolarã, socialã şi profesionalã;
- implicarea pãrinţilor în activitãţi specifice unei relaţii eficiente: şcoalã-familie-comunitate, ca bazã a adaptãrii şcolare şi integrãrii sociale a copiilor/tinerilor.
ART. 6
Finanţarea centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se asigurã de la bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale municipiului Bucureşti, conform <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.251/2005 privind unele mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii de învãţare, instruire, compensare, recuperare şi protecţie specialã a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerinţe educative speciale din cadrul sistemului de învãţãmânt special şi special integrat.
ART. 7
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se înfiinţeazã în cel mult 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.

CAP. II
Responsabilitãţile şi serviciile centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã

ART. 8
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
- de coordonare, realizare, monitorizare şi evaluare a serviciilor educaţionale din judeţ/municipiu;
- de monitorizare a evoluţiilor beneficiarilor serviciilor educaţionale menţionate;
- de informare şi documentare pentru toţi membrii comunitãţii (cadre didactice, pãrinţi, copii, studenţi, autoritãţi locale etc.);
- de colaborare cu partenerii sociali din comunitate, precum şi cu organizaţii şi asociaţii la nivel naţional şi internaţional.
ART. 9
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã dezvoltã urmãtoarele servicii:
- servicii de consiliere psihopedagogicã şi orientare şcolarã şi profesionalã, prin centrele judeţene şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã;
- servicii de terapie a tulburãrilor de limbaj, prin centrele şi cabinetele logopedice interşcolare;
- servicii de sprijin pentru copiii cu cerinţe educative speciale, integraţi în unitãţile de învãţãmânt de masã, prin centrele şcolare pentru educaţie incluzivã;
- servicii de mediere şcolarã, prin mediatorii şcolari;
- servicii complexe de educaţie pentru copiii cu deficienţe, prin centrele şcolare pentru educaţie incluzivã;
- servicii de informare şi consiliere pentru cadre didactice, copii, pãrinţi, alţi membri ai comunitãţii;
- servicii de orientare a formãrii iniţiale şi continue prin parteneriate cu instituţiile abilitate sã ofere formare iniţialã şi continuã;
- servicii de terapii specifice, oferite prin centrele judeţene şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã şi prin centrele şcolare pentru educaţie incluzivã.
ART. 10
Responsabilitãţile centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã sunt urmãtoarele:
- coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã metodologic şi ştiinţific serviciile educaţionale realizate de instituţiile de învãţãmânt preuniversitar enumerate la art. 3;
- participã la formarea iniţialã a cadrelor didactice prin asigurarea practicii pedagogice în unitãţi de învãţãmânt preuniversitar din judeţ/municipiu;
- participã la formarea continuã prin identificarea nevoii de formare continuã şi colaborarea cu instituţiile acreditate în acest scop (Casa Corpului Didactic, instituţii de învãţãmânt superior, ONG-uri etc.);
- informeazã şi consiliazã cadrele didactice în domeniul educaţiei incluzive;
- informeazã beneficiarii în domeniul consilierii privind cariera;
- realizeazã materiale şi mijloace de învãţãmânt cu valoare de suport metodico-ştiinţific pentru cadrele didactice din învãţãmântul preuniversitar;
- evalueazã specialiştii care oferã servicii educaţionale din centrele de asistenţã psihopedagogicã şi din centrele logopedice, precum şi mediatorii şcolari;
- realizeazã o bazã de date care centralizeazã toate serviciile oferite beneficiarilor;
- semneazã/aprobã documentele elaborate de profesioniştii din subordine;
- gestioneazã cãrţile de muncã ale personalului din subordine, cu excepţia personalului din centrele şcolare pentru educaţie incluzivã;
- înfiinţeazã cabinete de resurse în şcolile de masã, pentru a oferi serviciile educaţionale direct beneficiarilor;
- realizeazã studii şi cercetãri privind: corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei forţei de muncã şi implementarea strategiilor moderne de predare-învãţare-evaluare în actul didactic;
- faciliteazã relaţionarea unitãţilor şi instituţiilor din învãţãmântul preuniversitar cu comunitatea, prin parteneriate, proiecte şi programe;
- coordoneazã şi certificã activitãţile de voluntariat desfãşurate în cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitarã.
ART. 11
De serviciile centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã beneficiazã:
- copii, elevi, tineri;
- pãrinţi sau aparţinãtori legali ai copiilor;
- personalul angajat în unitãţile de învãţãmânt sau în alte instituţii care acţioneazã în domeniul problematicii copiilor;
- studenţi;
- membri ai comunitãţii locale.
ART. 12
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã poate organiza prestãri de servicii de tipul celor precizate la art. 9 cãtre terţi, pentru activitãţile care se subscriu prezentului regulament, în baza unui contract de prestãri servicii.

CAP. III
Resurse umane şi materiale

ART. 13
(1) Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
- personal de conducere;
- personal didactic auxiliar;
- personal nedidactic.
(2) Conducerea centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã este asiguratã de directorul acestuia şi de un consiliu de administraţie format din coordonatorul centrului logopedic interşcolar, directorul centrului judeţean de asistenţã psihopedagogicã, coordonatorul mediatorilor şcolari, directorii adjuncţi ai centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã şi alţi membri, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã este preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 14
(1) Statul de funcţii al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã va cuprinde:
- un post didactic de profesor cu funcţia de director;
- posturi didactice auxiliare: mediatori şcolari, asistent social, secretar, contabil, documentarist;
- posturi nedidactice: îngrijitor, portar.
(2) Numãrul total de posturi/catedre din cadrul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã este cel aprobat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti cu consultarea serviciilor specializate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Personalul didactic şi didactic auxiliar al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã va fi încadrat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 15
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã va avea urmãtoarea bazã tehnico-materialã:
- birouri;
- salã de festivitãţi/conferinţe;
- bibliotecã/centru de documentare metodico-ştiinţificã şi în domeniul legislaţiei şcolare, salã de lecturã;
- baza logisticã necesarã desfãşurãrii activitãţilor de formare, precum şi de editare a unor materiale didactice;
- sãli multifuncţionale;
- cel puţin douã calculatoare conectate la reţeaua de Internet.

CAP. IV
Încadrarea, normarea şi salarizarea personalului

ART. 16
Personalul didactic şi didactic auxiliar din centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã beneficiazã de toate drepturile prevãzute de <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
(1) Funcţia de director se ocupã în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (3) şi ale <>art. 21 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Metodologia privind ocuparea postului de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se include în Metodologia de ocupare a posturilor de conducere (de îndrumare şi control) din învãţãmântul preuniversitar, elaboratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în termen de 90 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Funcţia de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se ocupã numai de absolvenţi ai unitãţilor de învãţãmânt de lungã duratã, cu specializarea pedagogie, psihologie, psihopedagogie specialã.
ART. 18
Încadrarea personalului didactic auxiliar se face pe bazã de concurs, potrivit <>art. 19 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã poate sã angajeze colaboratori în regim de cumul sau plata cu ora, fãrã a depãşi numãrul de posturi/catedre aprobat anual.
ART. 20
Personalul didactic auxiliar şi nedidactic îşi desfãşoarã activitatea având norma de 8 ore pe zi.

CAP. V
Evaluarea personalului

ART. 21
Domeniile de competenţã ale personalului didactic auxiliar şi nedidactic vor fi stipulate în fişele postului, însoţite de fişe de evaluare. În funcţie de aceste documente se realizeazã evaluarea anualã a acestor categorii de personal.
ART. 22
Evaluarea anualã (an şcolar) a directorului centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se face de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în baza unei fişe de post şi a unei fişe de evaluare specifice, elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 23
În termen de 90 de zile de la aprobarea funcţionãrii, fiecare centru judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã îşi va elabora regulamentul de ordine interioarã.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016