Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 octombrie 2009  de organizare si functionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Presedintelui Romaniei si a aparatului de lucru al acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 5 octombrie 2009 de organizare si functionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Presedintelui Romaniei si a aparatului de lucru al acestora

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 6 octombrie 2009

CAP. I
Dispoziţii generale privind birourile electorale

ART. 1
(1) Birourile electorale sunt alcãtuite numai din cetãţeni cu drept de vot. Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, locţiitorii acestora şi reprezentanţii Autoritãţii Electorale Permanente în birourile electorale nu pot avea apartenenţã politicã. Candidaţii în alegeri, soţul, soţia, rudele şi afinii acestora pânã la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii birourilor electorale exercitã o funcţie ce implicã autoritatea de stat. Exercitarea corectã şi imparţialã a funcţiei de membru al biroului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligaţii atrage rãspunderea juridicã, civilã sau penalã, dupã caz.
(3) Nimeni nu poate fi în acelaşi timp membru a douã sau mai multor birouri electorale.
(4) Procesele-verbale întocmite cu prilejul constituirii şi completãrii birourilor electorale atestã calitatea de membru al biroului electoral.
ART. 2
(1) Reprezentanţii formaţiunilor politice în birourile electorale nu pot primi şi nu pot exercita alte însãrcinãri în afara celor prevãzute de lege.
(2) Reprezentanţii formaţiunilor politice în birourile electorale pot fi înlocuiţi, la cererea celor care i-au propus, în condiţiile <>art. 7^6 alin. (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Calitatea de membru al unui birou electoral înceteazã de drept în condiţiile <>art. 7^6 alin. (3) din Legea nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Birourile electorale lucreazã legal în prezenţa majoritãţii membrilor care le compun.
(2) Şedinţele birourilor electorale sunt conduse de preşedinţi.
(3) În lipsa preşedintelui biroului electoral, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de locţiitorul sãu.
(4) Prezenţa la şedinţe a membrilor birourilor electorale este obligatorie. În cazuri justificate, preşedinţii birourilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora sã lipseascã de la şedinţã.
ART. 4
(1) Convocarea membrilor birourilor electorale în şedinţã se face telefonic sau prin orice alt mijloc, de regulã cu cel puţin 6 ore înainte, cu excepţia situaţiilor urgente, când se face de îndatã de cãtre preşedinte.
(2) În convocare se precizeazã ora, motivul, locul de desfãşurare a şedinţei şi se comunicã materialele ce sunt propuse a fi luate în discuţie.
ART. 5
(1) Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune de cãtre preşedinte şi se aprobã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Membrii biroului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi sau pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.
(3) Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobãrii biroului electoral. Dacã acestea sunt aprobate, preşedintele este obligat sã le supunã dezbaterii.
ART. 6
(1) Propunerile se supun dezbaterii biroului electoral în ordinea în care acestea au fost înscrise pe ordinea de zi.
(2) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face numai cu aprobarea membrilor biroului electoral, la propunerea preşedintelui, locţiitorului sau a unuia dintre membri.
ART. 7
(1) Membrii biroului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt, care se acordã numai de cãtre preşedinte.
(2) În luãrile de cuvânt, membrii birourilor electorale se limiteazã strict la problema pusã în discuţie.
(3) Preşedintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situaţia în care vorbitorul se abate de la subiectul aflat în discuţie. Dacã cel în cauzã nu se supune, preşedintele poate suspenda şedinţa.
ART. 8
(1) Birourile electorale adoptã acte şi iau mãsuri, potrivit competenţei lor, numai cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. Votul se exprimã deschis şi poate fi numai "pentru" sau "împotrivã".
(2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotãrâtor.
(3) Actele adoptate se semneazã de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri.
(4) Lipsa semnãturilor unor membri nu influenţeazã valabilitatea actului, dacã acesta a fost adoptat în condiţiile alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (1).
(5) Actele adoptate se aduc la cunoştinţa publicã prin afişare sau prin orice mijloc de publicitate.
ART. 9
(1) Birourile electorale sunt obligate sã ţinã evidenţa întâmpinãrilor, contestaţiilor şi a altor cereri privind procesul electoral, precum şi a actelor adoptate.
(2) Dupã fiecare şedinţã, birourile electorale întocmesc un proces-verbal de şedinţã, care se semneazã de preşedinte şi de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de cãtre membrii biroului electoral şi nu poate fi fãcut public.
ART. 10
(1) Durata programului zilnic de lucru cu publicul se afişeazã la sediile birourilor electorale şi este respectatã cu stricteţe. Acesta nu poate avea mai puţin de 6 ore şi trebuie fixat între orele 10,00-17,00.
(2) În zilele în care se împlinesc termene privind activitãţi care ţin de competenţa lor, birourile electorale îşi încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00.
(3) În ziua votãrii, birourile electorale asigurã permanenţa.

CAP. II
Dispoziţii speciale privind birourile electorale

ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit prevederilor <>Legii nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Biroul Electoral Central adoptã decizii şi hotãrâri.
(2) Deciziile Biroului Electoral Central se adoptã pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Legii nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru admiterea sau respingerea protocolului de constituire a unei alianţe electorale, pentru înregistrarea sau respingerea înregistrãrii candidaturilor, pentru înregistrarea sau respingerea înregistrãrii semnelor electorale, pentru soluţionarea întâmpinãrilor şi contestaţiilor care sunt de competenţa sa, precum şi pentru alte cazuri prevãzute de <>Legea nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Deciziile Biroului Electoral Central sunt obligatorii pentru toate autoritãţile, instituţiile publice, birourile electorale, organismele cu atribuţii în materie electoralã, precum şi pentru toţi participanţii la alegeri, se comunicã pãrţilor interesate şi se aduc la cunoştinţa publicã prin afişare pe pagina proprie de internet.
(4) Hotãrârile Biroului Electoral Central se adoptã pentru interpretarea unitarã a <>Legii nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt general obligatorii şi se aduc la cunoştinţa publicã prin afişare pe pagina proprie de internet şi prin publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Hotãrârile se semneazã de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri. Lipsa semnãturilor unor membri nu influenţeazã valabilitatea hotãrârii, dacã aceasta a fost adoptatã în condiţiile <>art. 7^5 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
(1) Biroul Electoral Central are un purtãtor de cuvânt desemnat din rândul membrilor sãi prin votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Purtãtorul de cuvânt este singurul membru al Biroului Electoral Central abilitat sã transmitã punctul de vedere oficial al acestuia cãtre mass-media.
ART. 13
La propunerea Biroului Electoral Central, preşedintele poate desemna unul sau mai mulţi membri pentru întocmirea unor puncte de vedere asupra problemelor în discuţie.
ART. 14
(1) În exercitarea atribuţiilor ce le revin potrivit prevederilor <>Legii nr. 370/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate adoptã decizii.
(2) Deciziile sunt obligatorii pentru toate autoritãţile, instituţiile publice, birourile electorale, organismele cu atribuţii în materie electoralã, precum şi pentru toţi participanţii la alegeri la care se referã, din raza teritorialã de competenţã a biroului, şi se aduc la cunoştinţa publicã prin afişare sau prin orice alt mijloc de publicitate.
ART. 15
Preşedinţii birourilor electorale stabilesc care dintre problemele cu care acestea au fost sesizate sunt de naturã a fi supuse dezbaterii biroului electoral şi rezolvabile prin decizie, respectiv decizie/hotãrâre, în cazul Biroului Electoral Central.
ART. 16
Deciziile adoptate de birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate devin executorii de la datele la care expirã termenele de contestare a acestora.
ART. 17
(1) Birourile electorale ale secţiilor de votare din ţarã nu pot funcţiona cu mai puţin de 5 membri, respectiv preşedinte, locţiitorul acestuia şi 3 reprezentanţi ai formaţiunilor politice care au propus candidaţi.
(2) Birourile electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate nu pot funcţiona cu mai puţin de 3 membri, respectiv preşedintele şi 2 reprezentanţi ai formaţiunilor politice care au propus candidaţi.
ART. 18
(1) Birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate şi birourile electorale ale secţiilor de votare îşi înceteazã activitatea la data validãrii rezultatului alegerilor pentru Preşedintele ales.
(2) Biroul Electoral Central îşi înceteazã activitatea în termen de 48 de ore de la data validãrii rezultatului alegerilor pentru Preşedintele ales.

CAP. III
Aparatul de lucru al birourilor electorale

ART. 19
(1) Pentru sprijinirea activitãţii Biroului Electoral Central, a birourilor electorale judeţene şi a birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Ministerul Administraţiei şi Internelor, împreunã cu Autoritatea Electoralã Permanentã, Institutul Naţional de Statisticã şi orice altã autoritate publicã desemnatã, asigurã personalul tehnic auxiliar necesar. Ministerul Afacerilor Externe, împreunã cu Autoritatea Electoralã Permanentã, cu sprijinul Institutului Naţional de Statisticã şi al oricãrei alte autoritãţi publice desemnate, asigurã personalul tehnic auxiliar necesar biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate.
(2) Personalul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii birourilor electorale se considerã detaşat şi primeşte o indemnizaţie pe zi de activitate, stabilitã prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Preşedintele României, personalul tehnic auxiliar se subordoneazã birourilor electorale a cãror activitate o sprijinã, fiind degrevat de sarcinile de serviciu.
(4) Personalul tehnic auxiliar are obligaţia de a respecta normele de conduitã profesionalã prevãzute de <>Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduitã a funcţionarilor publici, republicatã.
ART. 20
Personalul tehnic auxiliar are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã lucrãrile de secretariat ale biroului electoral;
b) asigurã redactarea proceselor-verbale de şedinţã, a deciziilor şi a celorlalte acte adoptate de birourile electorale;
c) asigurã relaţia biroului electoral cu publicul;
d) îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de birourile electorale, necesare realizãrii acţiunilor prevãzute de lege.

--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016