Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 august 2002  de organizare si functionare a Comisiei pentru Securitate Biologica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 5 august 2002 de organizare si functionare a Comisiei pentru Securitate Biologica

EMITENT: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 31 octombrie 2002

ART. 1
(1) Comisia pentru Securitate Biologica se constituie în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 49/2000 privind regimul de obţinere, testare, utilizare şi comercializare a organismelor modificate genetic prin tehnicile biotehnologiei moderne, precum şi a produselor rezultate din acestea, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 31 ianuarie 2000, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 .
(2) Comisia pentru Securitate Biologica, denumita în continuare Comisie, se organizeazã şi funcţioneazã ca organism interdisciplinar, având componenta prevãzutã în anexa nr. 1 la ordin, stabilitã în conformitate cu dispoziţiile <>art. 4 alin. (2), (3) şi (4) din Ordonanta Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 .
(3) Comisia exercita atribuţiile de autoritate ştiinţificã cu rol consultativ în procesul de luare a deciziilor de cãtre autoritatea responsabilã cu emiterea autorizaţiilor/acordurilor, reprezentatã de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 , şi cu prevederile reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte.
ART. 2
Prevederile prezentului regulament nu se aplica activitãţilor care privesc organizarea şi desfãşurarea operaţiunilor de import/export/tranzit şi de comercializare pe piata interna a produselor care provin din organisme modificate genetic care sunt de uz farmaceutic/medical pentru oameni, reglementarea regimului acestora fiind de competenta altor autoritãţi naţionale, potrivit legii.
ART. 3
Comisia va stabili sediul unde îşi va desfasura activitatea secretariatul tehnic şi administrativ în termen de 10 zile de la emiterea prezentului ordin.
ART. 4
(1) În conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 , cu prevederile reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte, Comisia are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã notificãrile, documentaţiile şi alte informaţii transmise de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului (MAPM), de utilizatori, importatori şi/sau exportatori, referitoare la utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor şi a altor organisme modificate genetic, şi propune autoritãţii responsabile mãsurile necesare pentru evitarea efectelor negative asupra sãnãtãţii oamenilor şi asupra mediului;
b) analizeazã notificãrile, documentaţiile şi alte informaţii scrise transmise de MAPM, de utilizatori, importatori şi/sau exportatori, referitoare la introducerea deliberata în mediul înconjurãtor a organismelor modificate genetic şi a produselor care sunt, conţin sau provin din organisme modificate genetic, şi propune autoritãţii responsabile mãsurile necesare pentru evitarea efectelor negative asupra sãnãtãţii oamenilor şi asupra mediului;
c) analizeazã notificãrile, documentaţiile şi alte informaţii scrise transmise de MAPM, de utilizatori, importatori şi/sau exportatori, referitoare la introducerea pe piata a organismelor modificate genetic şi a produselor care sunt, conţin sau provin din organisme modificate genetic, şi propune autoritãţii responsabile mãsurile necesare pentru evitarea efectelor negative asupra sãnãtãţii oamenilor şi asupra mediului;
d) analizeazã notificãrile, documentaţiile şi alte informaţii scrise transmise de MAPM, de utilizatori, importatori şi/sau exportatori, referitoare la organizarea şi desfãşurarea operaţiunilor de import/export/tranzit cu privire la organisme modificate genetic şi cu produse care sunt, conţin sau provin din organisme modificate genetic, şi propune autoritãţii responsabile mãsurile necesare pentru evitarea efectelor negative asupra sãnãtãţii oamenilor şi asupra mediului;
e) elaboreazã rapoarte, sinteze şi informãri, în conformitate cu prevederile şi procedurile stabilite de lege, în corelare cu prevederile şi procedurile reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte, pe care le transmite autoritãţii naţionale;
f) faciliteazã schimbul de informaţii ştiinţifice, tehnice, ecologice, accesul la fluxurile şi bãncile internaţionale de date experimentale, pentru prevenirea riscurilor biotehnologice, în corelare cu prevederile şi procedurile reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte;
g) stabileşte mijloacele şi procedurile prin care sa asigure îndeplinirea responsabilitãţilor pe care le are, împreunã cu autoritatea responsabilã, în privinta informãrii publicului, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 ;
h) în îndeplinirea responsabilitãţilor pe care le au Comisia şi secretariatul coopereazã cu autoritãţile publice centrale din domeniile agricultura, alimentaţie, sãnãtate şi mediu, cu Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor şi cu instituţiile de specialitate coordonate de acestea, cãrora le poate solicita, dupã caz, analiza unor documentaţii, formularea punctelor de vedere şi transmiterea unor avize;
i) coordoneazã elaborarea Codexului organismelor modificate genetic prin tehnicile biotehnologiei moderne şi al produselor rezultate din acestea care sunt obţinute, experimentate, introduse în mediul înconjurãtor şi pe piata pe teritoriul României.
(2) Comisia participa la activitãţile de control organizate de autoritãţile publice centrale privind regimul organismelor modificate genetic prin tehnicile biotehnologiei moderne şi al produselor rezultate din acestea, scop în care:
a) participa la inspecţii şi verifica respectarea dispoziţiilor legale cu privire la utilizarea în condiţii de izolare, introducerea deliberata în mediul înconjurãtor, introducerea pe piata a organismelor modificate genetic prin tehnicile biotehnologiei moderne, incluzând produsele destinate alimentaţiei, furajarii animalelor sau procesarii industriale;
b) participa la inspecţii şi verifica respectarea dispoziţiilor legale cu privire la operaţiunile de import/export al organismelor modificate genetic sau al produselor care sunt, conţin ori provin din organisme modificate genetic prin tehnicile biotehnologiei moderne, incluzând produsele destinate alimentaţiei, furajarii animalelor sau procesarii industriale.
(3) Comisia îndeplineşte şi alte atribuţii care sunt de competenta sa, în conformitate cu dispoziţiile legii şi cu prevederile reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte.
(4) Potrivit specializãrii, membrii Comisiei reprezintã autoritatea nationala competenta la reuniunile şi manifestãrile naţionale şi internaţionale din domeniu.
ART. 5
(1) Comisia este condusã de un preşedinte şi un vicepreşedinte.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele se aleg prin votul deschis al membrilor Comisiei în prima sa şedinţa, orice schimbare fiind posibila prin aceeaşi procedura.
(3) Preşedinţia şedinţelor Comisiei se exercita prin rotaţie, la interval de un an; ordinea este stabilitã în prima şedinţa a Comisiei şi este consemnatã în procesul-verbal.
(4) Pe durata exercitãrii mandatului stabilit vicepreşedintele Comisiei asigura împreunã cu secretariatul acesteia îndeplinirea responsabilitãţilor care revin Comisiei potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 , ale reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte, precum şi ale prezentului ordin.
ART. 6
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Comisia are funcţie consultativa; hotãrârile şi deciziile se vor lua prin consens.
(2) Pentru ca o şedinţa a Comisiei sa se poatã desfasura este necesarã prezenta a cel puţin doua treimi din cei 12 membri. Un membru al Comisiei care nu poate participa la şedinţa poate mandata un alt membru al Comisiei sa îl reprezinte.
(3) În situaţiile în care, din diferite motive, se constata ca un membru al Comisiei nu îşi îndeplineşte responsabilitãţile pe care le are, conducerea Comisiei poate cere MAPM sa solicite instituţiei care l-a desemnat înlocuirea cu un alt reprezentant, în condiţiile prevãzute la <>art. 4 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 .
ART. 7
Avizele eliberate de Comisie se semneazã de preşedintele de şedinţa şi de secretarul Comisiei.
ART. 8
(1) Durata valabilitãţii avizelor şi aprobãrilor date de Comisie se stabileşte de aceasta, dupã caz, dar nu poate depãşi 5 ani.
(2) Reînnoirea avizelor prevãzute la alin. (1) se poate face pentru aceeaşi perioada de 5 ani, dacã Comisia nu hotãrãşte o perioada mai redusã.
(3) Reînnoirea avizelor prevãzute la alin. (1) se face la solicitarea scrisã a MAPM şi a titularilor acestora, care se transmite cu cel puţin 3 luni înaintea expirãrii termenului de valabilitate a actelor în vigoare la MAPM şi la secretariatul Comisiei.
(4) Comisia poate recomanda MAPM şi notificatorilor, dupã caz, sa se adreseze şi altor instituţii, în mãsura în care se justifica expertiza acestora.
ART. 9
Comisia va recomanda MAPM aplicarea procedurilor simplificate pentru emiterea acordurilor şi autorizaţiilor în situaţiile specificate în <>Ordonanta Guvernului nr. 49/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 214/2002 , şi ţinând seama de prevederile şi procedurile reglementãrilor în materie ale Uniunii Europene şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte.



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016