Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 aprilie 2004  privind aplicarea   art. 5 alin.(2) din Legea concurentei nr. 21/1996 , in cazul intelegerilor verticale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 5 aprilie 2004 privind aplicarea art. 5 alin.(2) din Legea concurentei nr. 21/1996 , in cazul intelegerilor verticale

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 29 aprilie 2004

În temeiul <>art. 28 alin. (1) şi (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Consiliul Concurenţei adoptã prezentul Regulament.

Introducere

Prin înţelegere verticalã se înţelege orice acord sau practicã concertatã convenite între doi sau mai mulţi agenţi economici - fiecare operând, în scopul îndeplinirii acordului respectiv, la niveluri diferite ale lanţului producţie-distribuţie - referitoare la condiţiile în care pãrţile pot cumpãra, vinde sau revinde anumite produse sau servicii.
În aceasta categorie se încadreazã acorduri de genul distribuţiei exclusive (exclusivitate teritoriala, exclusivitate de marcã, alocare exclusivã a consumatorilor), distribuţiei selective, cumpãrãrii exclusive, vânzãrii exclusive, francizei, vânzãrii condiţionate s.a.
Experienţa acumulata pânã in prezent în aplicarea <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege a permis Consiliului Concurenţei sã identifice cadrul general de abordare a înţelegerilor verticale care sã asigure protecţia, menţinerea şi stimularea efectiva a concurenţei. Art. 5 alin. (2) din lege reprezintã cadrul legal pentru o asemenea abordare a înţelegerilor verticale, având în vedere atât efectele anticoncurenţiale cât şi beneficiile economice ale acestora.
S-a constatat deja cã anumite înţelegeri verticale au efecte economice benefice pe pieţele respective, asupra agenţilor economici participanţi şi asupra consumatorilor finali. S-a observat, de asemenea, cã astfel de înţelegeri verticale - convenite între agenţi economici cu putere mare de piaţã sau aplicabile unor pieţe cu caracteristici speciale - pot avea efecte anticoncurenţiale grave. Astfel, beneficiul exceptãrii trebuie limitat numai la înţelegerile verticale pentru care se poate stabili cu certitudine cã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 5 alin. (2) din lege.
Se porneşte de la prezumţia cã, atunci când furnizorul deţine pe piaţa relevantã o cotã care nu depãşeşte 30%, înţelegerile verticale care nu conţin anumite restricţii cu efecte anticoncurenţiale grave pot avea ca efect ameliorarea producţiei sau distribuţiei şi conferirea pentru consumatori a unei pãrţi echitabile din profitul care rezultã; în cazul înţelegerilor verticale care conţin obligaţii de vânzare exclusivã, va fi luatã în considerare cota de piaţã a cumpãrãtorului în scopul determinãrii efectului global al acestor înţelegeri asupra pieţei.
Dacã participanţii la înţelegere (furnizor sau cumpãrãtor, dupã caz) deţin o cota de piaţã care depãşeşte pragul de 30%, nu existã temei sã se considere cã aceste înţelegeri verticale antreneazã în general avantaje de natura sã compenseze efectele anticoncurenţiale pe care aceste acorduri le produc asupra concurenţei.
În consecinţa, înţelegerile verticale convenite între agenţi economici a cãror cotã de piaţã (furnizor sau cumpãrãtor, dupã caz) nu depãşeşte 30% vor beneficia de exceptare pe categorii în conformitate cu prevederile prezentului regulament, iar înţelegerile verticale convenite între agenţi economici a cãror cotã de piaţã (furnizor sau cumpãrãtor, dupã caz) depãşeşte 30% pot beneficia de exceptare individualã în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , privind practicile anticoncurenţiale şi ale Regulamentului privind forma, conţinutul şi alte detalii referitoare la notificãrile prevãzute în Regulamentul pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 privind practicile anticoncurenţiale.

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Prezentul regulament se aplicã fãrã sa aducã atingere aplicãrii articolului 6 din lege, în ceea ce priveşte înţelegerile verticale.
ART. 2
În sensul prezentulu regulament, termenii şi expresiile de mai jos semnifica dupã cum urmeazã:
a) "agenţi economici concurenţi" sunt furnizori actuali sau potenţiali pe aceeaşi piaţã a produsului care cuprinde produse sau servicii pe care cumpãrãtorul le considerã interschimbabile sau substituibile cu produsele sau serviciile care fac obiectul înţelegerii din punct de vedere al caracteristicilor, preţului şi utilizãrii acestora;
b) "obligaţia de non-concurenţa" reprezintã orice obligaţie directa sau indirecta care interzice cumpãrãtorului sã producã, sã cumpere, sã vândã sau sa revândã produse sau servicii furnizate sau prestate de agenţi economici concurenţi, considerate substituibile sau interschimbabile cu produsele sau serviciile care fac obiectul înţelegerii, sau orice obligaţie directã sau indirectã care impune cumpãrãtorului sã achiziţioneze de la furnizor sau de la un alt agent economic desemnat de cãtre furnizor mai mult de 80% din achiziţiile sale totale - însumând atât produse sau servicii prevãzute în contract cât şi produse sau servicii interschimbabile sau substituibile prezente pe piaţa relevantã - calculate pe baza valorii achiziţiilor efectuate în cursul anului precedent;
c) "obligaţia de vânzare exclusiva" reprezintã orice obligaţie directã sau indirectã care impune furnizorului sã vândã produsele sau serviciile care fac obiectul înţelegerii unui singur cumpãrãtor din cadrul unui teritoriu delimitat, în vederea revânzarii sau a unei utilizãri specifice;
d) "sistem de distribuţie selectivã" este acel sistem de distribuţie în care furnizorul decide sa vândã produsele sau serviciile prevãzute în acord, direct sau indirect, numai distribuitorilor selecţionaţi pe baza unor criterii prestabilite, şi în care aceşti distribuitori se angajeazã sã nu vândã aceste produse sau servicii altor distribuitori, neautorizaţi;
e) "drepturile de proprietate intelectualã" includ drepturile de proprietate industrialã, drepturile de autor şi drepturile conexe;
f) "know-how"-ul reprezintã un ansamblu secret, substanţial şi identificat de informaţii practice nebrevetate, rezultat al experienţei furnizorului şi testate de acesta; în acest context, "secret" semnificã faptul cã know-how-ul, în ansamblul acestuia sau într-o anume configuraţie sau asamblare a componentelor sale, nu este în general cunoscut sau accesibil cu uşurinţã; "substanţial" înseamnã ca know-how-ul trebuie sa includã informaţii indispensabile pentru cumpãrãtor în scopul utilizãrii, vânzãrii sau revânzarii produselor sau serviciilor prevãzute în acord; "identificat" reprezintã faptul cã know-how-ul trebuie sã fie descris într-o manierã suficient de completã care sã permitã sã se verifice dacã îndeplineşte condiţiile de confidenţialitate şi substanţialitate;
g) "cumpãrãtor înseamnã un agent economic care, în virtutea unei înţelegeri care cade sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege cumpãrã pe cont propriu produse sau servicii în vederea revânzãrii lor, ca atare sau modificate;
h) "înţelegere de agent" reprezintã cazul în care o persoanã fizicã sau juridicã (agent/ reprezentant) este investitã cu puterea de a negocia şi/sau de a încheia contracte pe contul altei persoane (comitent/ reprezentat), în numele propriu al agentului sau în numele comitentului, în scopul:
- cumpãrãrii de produse sau servicii de cãtre comitent sau
- vânzãrii de produse sau servicii furnizate de comitent.
i) "reţele paralele de înţelegeri verticale" sunt reţele de înţelegeri verticale care conţin restricţionari având efecte similare pe piaţã.

CAP. II
Înţelegeri verticale care nu intrã sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege

ART. 3
(1) Conform art. 8 alin. (1) din lege, prevederile art. 5 din lege nu sunt aplicabile agenţilor economici sau asociaţilor de agenţi economici a cãror cifrã de afaceri pentru exerciţiul financiar precedent convenirii înţelegerii verticale nu depãşeşte plafonul stabilit anual de cãtre Consiliul Concurenţei şi cota de piaţã a fiecãrui agent economic implicat în înţelegerea verticala nu depãşeşte 10% pe nici una dintre pieţele relevante afectate.
In ceea ce priveşte restricţionarile inacceptabile prevãzute la art. 8 alin. (2) din lege, prevederile art. 5 alin. (1) din lege sunt aplicabile şi sub pragurile stabilite prin art. 8 alin. (1) din lege.
(2) Prevederile art. 5 alin. (1) din lege nu sunt aplicabile înţelegerilor verticale convenite între agenţi economici care fac parte din acelaşi grup, aşa cum este acesta definit în "Instrucţiunile cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevãzute la <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , şi în cazurile de concentrare economica".
(3) Prevederile art. 5 alin. (1) din lege nu sunt aplicabile înţelegerilor de agent propriu-zise, aşa cum sunt acestea detaliate în "Instrucţiunile privind aplicarea <>art. 5 din Legea concurenţei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale".

CAP. III
Condiţiile de exceptare pe categorii

ART. 4
(1) În conformitate cu art. 5 alin. (2) din lege şi în condiţiile prevederilor prezentului regulament, acordurile sau practicile concertate convenite între doi sau mai mulţi agenţi economici - fiecare operând, în scopul îndeplinirii acordului respectiv, la niveluri diferite ale lanţului producţie-distribuţie - referitoare la condiţiile în care pãrţile pot cumpãra, vinde sau revinde anumite produse sau servicii (denumite în continuare "înţelegeri verticale") sunt exceptate de la interdicţia prevãzutã la art. 5 alin. (1) din lege. Prezenta exceptare se aplica în mãsura în care aceste înţelegeri conţin restricţii de concurenţã care cad sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege (denumite în continuare "restricţionari verticale").
(2) Exceptarea prevãzutã la alin. (1) se aplicã înţelegerilor verticale încheiate între o asociaţie de agenţi economici şi membrii sãi, sau între o astfel de asociaţie şi furnizorii sãi, doar în cazul în care toţi membrii asociaţiei sunt comercianţi en-detail de produse şi sub rezerva cã nici unul dintre aceştia, împreuna cu grupul de agenţi economici din care face parte, sã nu realizeze o cifrã de afaceri totalã anualã mai mare de 50 miliarde lei; înţelegerile verticale încheiate de cãtre aceste asociaţii sunt acoperite de prezentul regulament, fãrã a fi prejudiciatã aplicarea art. 5 alin. (1) din lege înţelegerilor orizontale încheiate de membrii asociaţiei şi deciziilor adoptate de asociaţie.
(3) Exceptarea prevãzutã la alin. (1) se aplicã înţelegerilor verticale care conţin dispoziţii cu privire la acordarea drepturilor de proprietate întelectualã cãtre cumpãrãtor sau a dreptului de utilizare a acestora de cãtre cumpãrãtor cu condiţia ca aceste prevederi sã nu constituie obiectul principal al acelor înţelegeri şi sa fie legate în mod direct de utilizarea, vânzarea sau revânzarea de produse sau servicii de cãtre cumpãrãtor sau de cãtre clienţii sãi. Exceptarea se aplicã respectivelor prevederi sub rezerva cã, în legãturã cu produsele sau serviciile prevãzute în acord, ele sã nu comporte restricţionãri ale concurenţei având obiect sau efect similar cu cele ale restricţionãrilor verticale neexceptate în baza prezentului regulament.
(4) Exceptarea prevãzutã la alin. (1) nu se aplica înţelegerilor verticale convenite între agenţi economici concurenţi; totuşi, exceptarea se aplicã în cazul în care agenţii economici concurenţi convin asupra unei înţelegeri verticale nereciproce şi îndeplinesc una din condiţiile urmãtoare:
a) cifra de afaceri anualã totalã a cumpãrãtorului nu depãşeşte 100 miliarde lei,
b) furnizorul este un producãtor şi un distribuitor de bunuri în timp ce cumpãrãtorul este un distribuitor care nu fabricã produse concurând produsele care fac obiectul acordului
c) furnizorul este un prestator de servicii prezent pe mai multe niveluri de comercializare, în timp ce cumpãrãtorul nu furnizeazã servicii concurente la nivelul la care cumpãrã serviciile prevãzute în acord.
(5) Prezentul regulament nu se aplicã înţelegerilor verticale care fac obiectul unei alte exceptãri pe categorii.
ART. 5
Exceptarea prevãzutã la art. 4 nu se aplicã înţelegerilor verticale care, direct sau indirect, separat sau împreunã cu alţi factori aflaţi sub controlul pãrţilor, au ca obiect:
a) restrângerea libertãţii cumpãrãtorului de a-şi determina preţul de vânzare, fara a exclude posibilitatea furnizorului de a recomanda un preţ de vânzare, cu condiţia ca acest preţ sã nu reprezinte un preţ fix sau minim de vânzare la care s-ar ajunge ca urmare a presiunilor exercitate sau a stimulentelor oferite de oricare dintre parti;
b) restriţionarea teritoriului în care, sau a clientelei cãreia cumpãrãtorul poate sã vândã produsele sau serviciile care fac obiectul acordului, cu urmãtoarele excepţii:
- restriţionarea vânzãrilor active într-un teritoriu exclusiv sau cãtre un grup exclusiv de clienţi, rezervate furnizorului sau alocate de cãtre acesta altui cumpãrãtor, când o astfel de restricţionare nu limiteazã vânzãrile fãcute de clienţii cumpãrãtorului;
- restriţionarea vânzãrilor cãtre consumatorii finali de cãtre un cumpãrãtor care opereazã la nivelul comercializãrii en-gros;
- restriţionarea vânzãrilor cãtre distribuitori neautorizaţi de cãtre membrii sistemului de distribuţie selectivã;
- restriţionarea libertãţii cumpãrãtorului de a vinde pãrţile componente, livrate acestuia de cãtre furnizor în vederea utilizãrii lor în procese de fabricaţie, unor clienţi care ar putea utiliza aceste componente pentru fabricarea unor produse similare cu cele fabricate de cãtre furnizor;
c) restriţionarea vânzãrilor active sau a vânzãrilor pasive cãtre consumatorii finali, ale membrilor unui sistem de distribuţie selectivã care opereazã la nivelul comercializãrii en-detail, fãrã a afecta posibilitatea de a interzice unui membru al sistemului sã opereze în afara spaţiilor de comercializare autorizate;
d) restriţionarea livrãrilor încrucişate între distribuitorii din cadrul unui sistem de distribuţie selectiva, inclusiv între distribuitorii care opereazã la niveluri diferite de comercializare;
e) restriţionarea convenitã între un furnizor de pãrţi componente şi un cumpãrãtor care le utilizeazã în procese de fabricaţie, care limiteazã libertatea furnizorului de a vinde pãrţile componente ca piese de schimb cãtre consumatori finali, prestatori de reparaţii sau alte servicii, neabilitaţi de cãtre cumpãrãtor pentru prestarea acestor servicii conexe.
ART. 6
Exceptarea prevãzutã la art. 4 nu se aplicã nici uneia din urmãtoarele obligaţii convenite prin înţelegeri verticale:
a) orice obligaţie directã sau indirectã de non-concurenţã, a cãrei duratã este nedeterminatã sau depãşeşte cinci ani; o obligaţie de non-concurenţã care poate fi reînnoitã tacit dupã o perioadã de cinci ani va fi consideratã ca fiind asumatã pentru o duratã nedeterminatã; totuşi, aceastã limitare a duratei la cinci ani nu se aplicã atunci când produsele sau serviciile care fac obiectul acordului sunt vândute de cãtre cumpãrãtor în cadrul spaţiilor deţinute de furnizor sau închiriate de acesta de la terţe parti care nu fac parte din grupul cumpãrãtorului, cu condiţia ca durata obligaţiei de non-concurenţã sa nu depãşeascã perioada folosirii spaţiilor de cãtre cumpãrãtor;
b) orice obligaţie directã sau indirectã care determinã cumpãrãtorul, ca dupã expirarea înţelegerii, sã nu fabrice, cumpere, vândã sau revândã produse sau servicii, cu excepţia cazului în care aceastã obligaţie:
- priveşte produse sau servicii care sunt în concurenţa cu cele care fac obiectul înţelegerii,
- este limitata la spaţiile în care cumpãrãtorul a operat pe parcursul înţelegerii,
- este indispensabilã pentru protejarea know-how-ului transferat de cãtre furnizor cumpãrãtorului, cu condiţia ca durata unei asemenea obligaţii de non-concurenţã sã nu depãşeascã un an de la expirarea înţelegerii; aceastã obligaţie cu referire la termenul de un an nu trebuie sã aducã atingere posibilitãţii de a interzice utilizarea şi dezvãluirea know-how-ului care nu a devenit public, pentru o duratã nedeterminata;
c) orice obligaţie directã sau indirecta care determinã membrii unui sistem de distribuţie selectivã sa nu vândã produsele anumitor furnizori concurenţi.
ART. 7
(1) Sub rezerva prevederilor alin. (2) al prezentului articol, exceptarea prevãzutã la art. 4 se aplicã în condiţiile în care cota de piaţã deţinutã de furnizor nu depãşeşte 30% din piaţa relevantã în care vinde produsele sau serviciile.
(2) În cazul înţelegerilor verticale care conţin obligaţii de vânzare exclusivã, exceptarea prevãzutã la art. 4 se aplicã în condiţiile în care cota de piaţã deţinutã de cumpãrãtor nu depãşeşte 30% din piaţa relevantã în care cumpãrã produsele sau serviciile.

CAP. IV
Posibilitatea retragerii beneficiului exceptãrii pe categorii

ART. 8
Atunci când reţele paralele de restricţionari verticale similare acoperã mai mult de 50% din piaţa relevantã, chiar dacã fiecare înţelegere verticalã care comportã restricţii specifice privind aceastã piaţã relevantã îndeplineşte condiţiile de exceptare prin încadrarea în categoria definitã la art. 4 alin. (1) din prezentul regulament, Consiliul Concurenţei poate decide retragerea beneficiului exceptãrii stabilit prin prezentul regulament şi tratarea acestora în contextul exceptãrii individuale.
ART. 9
În cazul în care se constatã cã o înţelegere verticalã cãreia i se aplicã prezentul regulament are totuşi efecte incompatibile cu condiţiile prevãzute de art. 5 alin. (2), sau dacã agenţii economici sau asociaţiile de agenţi economici care invocã beneficiul exceptãrii stabilit prin prezentul Regulament nu pot face dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la Capitolul III, Consiliul Concurenţei poate decide retragerea beneficiului exceptãrii stabilit prin prezentul regulament şi tratarea respectivei înţelegeri verticale în contextul exceptãrii individuale.

CAP. V
Aspecte cu privire la calculul cifrei de afaceri şi al cotei de piaţã

ART. 1O
(1) Cota de piaţã prevãzutã la art. 7 alin. (1) din prezentul regulament, se calculeazã, dupã caz, pe baza valorii sau volumului vânzãrilor pe piaţã a produselor sau serviciilor care fac obiectul înţelegerii, cât şi a altor produse sau servicii vândute de cãtre furnizor pe care cumpãrãtorul le considerã ca fiind substituibile din punct de vedere al caracteristicilor, a preţului şi a destinaţiei acestora. În scopul aplicãrii art. 7 alin. (2) din prezentul regulament, pentru calcularea cotei de piaţã sunt utilizate, dupã caz, valoarea sau volumul cumpãrãrilor pe piaţa.
(2) În scopul aplicãrii pragului prevãzut la art. 7, se aplicã urmãtoarele reguli:
a) cota de piaţã se calculeazã pe baza datelor referitoare la anul calendaristic anterior convenirii acordului;
b) cota de piaţã include orice produse şi servicii furnizate distribuitorilor integraţi, în scopul vânzãrii;
c) în cazul în care cota de piaţã este mai mare de 30%, dar nu depãşeşte 35%, exceptarea pe categorii continuã sã se aplice timp de doi ani calendaristici consecutivi care urmeazã anului în care pragul a depãşit 30%;
d) în cazul în care cota de piaţã depãşeşte 35%, exceptarea pe categorii continuã sã se aplice timp de un an calendaristic consecutiv anului în care cota de 35% a fost depãşita;
e) beneficiile prevãzute la literele c) şi d) nu se pot combina astfel încât sã se depãşeascã o perioadã de doi ani calendaristici.
(3) În analiza pe care agenţii economici o vor face pentru stabilirea cotei de piaţã în vederea comparãrii cu pragul prevãzut la art. 7 al prezentului regulament se vor aplica şi "Instrucţiunile cu privire la definirea pieţei relevante, în scopul stabilirii pãrţii substanţiale de piaţã".
ART. 11
(1) În scopul calculãrii cifrei de afaceri totale anuale în sensul art. 4 alin. (2) şi (4) lit. a) din prezentul regulament, se vor aplica prevederile conţinute în "Instrucţiunile cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevãzute la <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , şi în cazurile de concentrare economica".
(2) Exceptarea pe categorii rãmâne aplicabilã dacã, timp de doi ani financiari consecutivi, plafonul cifrei de afaceri anuale totale nu este depãşit cu mai mult de 10%.

CAP. VI
Procedura de stabilire a exceptãrii pe categorii

ART. 12
În baza prevederilor art. 5 alin. (5) din lege, înţelegerile verticale care intrã sub incidenţa art. 5 alin. (1) şi îndeplinesc condiţiile prevãzute la Capitolul III sunt considerate legale, fãrã obligaţia notificãrii sau obţinerii unei decizii din partea Consiliului Concurenţei. Agenţii economici sau asociaţiile de agenţi economici care invocã beneficiul exceptãrii stabilit prin prezentul Regulament sunt ţinuţi sã facã dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la Capitolul III.
ART. 13
În vederea stabilirii aplicabilitãţii prevederilor prezentului Regulament, prezumţia de legalitate se va baza pe analiza pe care agenţii economici participanţi la o înţelegere verticalã o vor face în conformitate cu <<Instrucţiunile privind aplicarea <>art. 5 din Legea concurenţei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale>> , atât în ceea ce priveşte incidenţa cu prevederile art. 5 alin. (1), cât şi în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor prevãzute la Capitolul III.

CAP. VII
Exceptãri individuale

ART. 14
Urmãtoarele înţelegeri verticale care cad sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege vor fi tratate de cãtre Consiliul Concurenţei drept cazuri individuale, urmãrindu-se îndeplinirea condiţiilor de la art. 5 alin. (2) din lege şi a procedurilor prevãzute în cazul dispensei în "Regulamentul pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , privind practicile anticoncurenţiale" şi ale "Regulamentului privind forma, conţinutul şi alte detalii referitoare la notificãrile prevãzute în Regulamentul pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 privind practicile anticoncurenţiale":
- înţelegerile în care furnizorul, respectiv cumpãrãtorul, are o cotã de piaţã care depãşeşte pragul de 30% prevãzut la art. 7 sau
- înţelegerile în care cifra de afaceri totalã a agenţilor economici implicaţi depãşeşte pragurile valorice prevãzute la art. 4 alin. (2) şi (4) lit. a), cu îndeplinirea prevederilor art. 11 sau
- înţelegerile care nu beneficiazã de încadrarea în categoria exceptatã prin prezentul regulament, în conformitate cu prevederile art. 8 şi 9.

CAP. VIII
Dispoziţii comune şi finale

ART. 15
(1) În aplicarea prezentului regulament, referirea la "agent economic", "furnizor" şi "cumpãrãtor" include şi agenţii economici care fac parte din grupul fiecãruia din aceştia.
(2) Agenţii economici care fac parte dintr-un grup sunt definiţi în "Instrucţiunile cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevãzute la <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , şi în cazurile de concentrare economica".
ART. 16
Plafoanele valorice, stabilite conform dispoziţiilor art. 4 alin. (2) şi alin. (4) prin raportare la cifra de afaceri, vor fi actualizate periodic prin ordin al Preşedintelui Consiliului Concurenţei, tinându-se seama de evoluţia indicelui general al preţurilor şi tarifelor.
ART. 17
Exceptãrile acordate înainte de intrarea în vigoare a prezentului regulament, prin decizie a Consiliului Concurenţei rãmân valabile pânã la expirarea perioadei de exceptare, respectiv, a valabilitãţii deciziei.
ART. 18
(1) Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul privind aplicarea <>art. 5 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale, pus în aplicare prin <>Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 103/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 bis din 9 august 2002.


_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016