Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 octombrie 2007  privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 octombrie 2007 privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 814 din 29 noiembrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor are ca obiectiv stabilirea nivelului de competenţã profesionalã al acestora şi vizeazã îmbunãtãţirea performanţelor profesionale, creşterea eficienţei activitãţii instanţelor şi parchetelor şi a încrederii publice în autoritatea judecãtoreascã, menţinerea şi consolidarea calitãţii sistemului judiciar.
(2) Procesul de evaluare a judecãtorilor şi procurorilor implicã parcurgerea urmãtoarelor etape: observarea de cãtre membrul desemnat al comisiei a unor activitãţi profesionale cu caracter public desfãşurate de judecãtorul sau procurorul evaluat, analiza documentelor care conţin rezultate ale activitãţii profesionale a judecãtorului sau procurorului evaluat, autoanaliza şi autoaprecierea, interviul de evaluare, stabilirea de comun acord a unui plan individual de dezvoltare profesionalã şi acordarea calificativului.
(3) Aspectele relevate în urma autoanalizãrii şi autoaprecierii vor fi avute în vedere la interviu, în scopul elaborãrii, de comun acord între evaluator şi evaluat, a planului de dezvoltare profesionalã.
ART. 2
Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, judecãtorii şi procurorii sunt supuşi la fiecare 3 ani unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii şi integritatea, obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul judecãtorilor şi procurorilor numiţi în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
ART. 3
(1) Indicatorii sunt structuraţi în funcţie de specificul activitãţii judecãtorilor şi procurorilor, astfel încât sã stimuleze dezvoltarea profesionalã a acestora şi sã le diferenţieze performanţele profesionale, fãrã a le afecta independenţa.
(2) În vederea realizãrii unei evaluãri unitare, modalitatea concretã de apreciere a fiecãrui indicator şi criteriu, domeniile din care se culeg datele şi informaţiile necesare evaluãrii judecãtorilor şi procurorilor, activitatea de autoevaluare şi autoapreciere, precum şi desfãşurarea interviului vor fi detaliate în cuprinsul Ghidului de evaluare a magistraţilor, elaborat de Consiliul Superior al Magistraturii.

CAP. II
Indicatori de evaluare a performanţelor profesionale

SECŢIUNEA 1
Indicatori de evaluare a performanţelor profesionale pentru judecãtori

A. Eficienţa activitãţii
ART. 4
(1) Eficienţa activitãţii desfãşurate de judecãtori se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) respectarea termenului rezonabil de soluţionare a cauzelor;
b) operativitatea în soluţionarea cauzelor;
c) respectarea termenului legal de redactare a hotãrârilor;
d) rezolvarea în termen legal a altor atribuţii stabilite prin ordinul de serviciu.
(2) Indicatorii corespunzãtori criteriului eficienţei vor fi avuţi în vedere în funcţie de volumul de activitate al instanţei, volumul de activitate al judecãtorului evaluat, complexitatea cauzelor cu care a fost învestit şi încãrcãtura efectivã medie pe ţarã.
(3) La analizarea şi notarea indicatorilor prevãzuţi la alin. (1) vor fi luate în considerare şi celelalte activitãţi desfãşurate de judecãtori pe baza unor dispoziţii din legi şi regulamente.
B. Calitatea activitãţii
ART. 5
(1) Calitatea activitãţii desfãşurate de judecãtori se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) calitatea redactãrii hotãrârilor judecãtoreşti;
b) conduita în timpul şedinţei de judecatã.
(2) La analizarea indicatorului prevãzut la alin. (1) lit. a) se vor avea în vedere urmãtorii subindicatori:
a) capacitatea de analizã şi sintezã;
b) coerenţa în exprimare;
c) argumentaţia clarã şi logicã.
(3) La analizarea indicatorului prevãzut la alin. (1) lit. b) se vor avea în vedere urmãtorii subindicatori:
a) abilitãţile de comunicare clarã şi logicã;
b) profesionalismul interacţiunii sociale.
(4) La evaluarea altor activitãţi desfãşurate de judecãtori pe baza unor dispoziţii din legi şi regulamente vor fi luaţi în considerare urmãtorii indicatori:
a) frecvenţa verificãrilor efectuate la compartimentul sau, dupã caz, instituţia respectivã;
b) soluţionarea corespunzãtoare a deficienţelor constatate;
c) întocmirea la termen şi verificarea corespunzãtoare a lucrãrilor;
d) activitatea purtãtorului de cuvânt.
C. Integritatea
ART. 6
Integritatea judecãtorilor se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor;
b) sancţiuni disciplinare aplicate şi rãmase definitive;
c) imparţialitatea.
D. Obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare
ART. 7
(1) La analizarea criteriului formãrii profesionale continue a judecãtorilor vor fi avuţi în vedere urmãtorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã;
b) prezentarea de teme la învãţãmânt profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenţã, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore de practicã, responsabil cu formarea continuã descentralizatã;
c) studiul individual al legislaţiei, practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene;
e) cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine.
(2) Indicatorii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) şi b) vor fi avuţi în vedere pentru caracterizarea completã a judecãtorilor, fãrã ca nerealizarea uneia dintre activitãţile la care se referã aceştia sã constituie temei pentru depunctare.

SECŢIUNEA a 2-a
Indicatori de evaluare a performanţelor profesionale pentru procurori

A. Eficienţa activitãţii
ART. 8
(1) Eficienţa activitãţii de urmãrire penalã desfãşuratã se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) capacitatea de mobilizare şi de identificare a prioritãţilor reflectatã în planul de anchetã;
b) efectuarea ritmicã a urmãririi penale în toate cauzele aflate în lucru/în curs de soluţionare;
c) utilizarea eficientã a instituţiei delegãrii organelor de poliţie;
d) operativitatea soluţionãrii lucrãrilor, în raport cu volumul de activitate şi complexitatea cauzelor soluţionate.
(2) Indicatorii de evaluare a eficienţei activitãţii de urmãrire penalã se raporteazã la volumul de activitate al procurorului din perioada evaluatã, la volumul de activitate al parchetului şi la complexitatea cauzelor soluţionate.
ART. 9
(1) Eficienţa activitãţii de supraveghere a cercetãrilor penale se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) supravegherea şi îndrumarea organelor de poliţie în activitatea de cercetare penalã, inclusiv prin implicarea personalã în efectuarea unor activitãţi;
b) verificarea periodicã şi ritmicã a stadiului şi calitãţii actelor de cercetare penalã efectuate de organele de poliţie şi urmãrirea termenelor fixate;
c) soluţionarea în termen legal a plângerilor împotriva actelor întocmite de organele de cercetare penalã;
d) capacitatea de organizare, planificare (folosirea adecvatã a timpului de lucru), analizã şi sintezã;
e) operativitatea soluţionãrii lucrãrilor, în raport cu volumul de activitate şi complexitatea cauzelor.
(2) Indicatorii de evaluare a eficienţei activitãţii de supraveghere a cercetãrilor penale se raporteazã la volumul de activitate al procurorului din perioada evaluatã, la volumul de activitate al parchetului şi la complexitatea cauzelor soluţionate.
ART. 10
(1) Eficienţa activitãţii desfãşurate în faza de cercetare judecãtoreascã se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) întocmirea completã a fişelor de şedinţã şi reactualizarea lor permanentã;
b) exercitarea rolului activ în faza de cercetare judecãtoreascã;
c) operativitatea în motivarea cãilor de atac declarate;
d) operativitatea soluţionãrii altor lucrãri, raportatã la volumul de activitate şi complexitatea cauzelor.
(2) Indicatorii de evaluare a eficienţei activitãţii de judiciar se raporteazã la volumul de activitate al procurorului din perioada evaluatã.
ART. 11
(1) Eficienţa activitãţii desfãşurate în alte sectoare se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) activitãţi de culegere de date în vederea stabilirii prioritãţilor şi formularea propunerilor, observaţiilor şi punctelor de vedere solicitate;
b) operativitatea soluţionãrii lucrãrilor, cu respectarea termenelor legale şi administrative;
c) capacitatea de planificare, organizare a activitãţii şi folosire eficientã a timpului de lucru.
(2) Indicatorii de evaluare a eficienţei activitãţii desfãşurate în alte sectoare se raporteazã la volumul de activitate al procurorului din perioada evaluatã.
B. Calitatea activitãţii
ART. 12
Calitatea activitãţii de urmãrire penalã se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) soluţii imputabile procurorului, dispuse prin: hotãrâri definitive de achitare, hotãrâri definitive de restituire, infirmãri şi redeschideri ale urmãririi penale, urmate de adoptarea unei alte soluţii;
b) numãr de inculpaţi arestaţi preventiv, netrimişi în judecatã din motive imputabile;
c) respectarea prevederilor procedurale;
d) calitatea redactãrii şi motivãrii soluţiilor, calitatea exprimãrii, spiritul de sintezã;
e) capacitatea de interpretare a probelor, acurateţea raţionamentului juridic şi rigoarea expunerii faptelor.
ART. 13
Calitatea activitãţii de supraveghere a cercetãrilor penale se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) soluţii imputabile procurorului, dispuse prin: hotãrâri definitive de achitare, hotãrâri definitive de restituire, infirmãri şi redeschideri ale urmãririi penale, urmate de adoptarea unei alte soluţii;
b) numãr de inculpaţi arestaţi preventiv, netrimişi în judecatã din motive imputabile;
c) respectarea prevederilor procedurale;
d) calitatea redactãrii şi motivãrii soluţiilor, calitatea exprimãrii, spiritul de sintezã;
e) capacitatea de interpretare a probelor, acurateţea raţionamentului juridic, rigoarea expunerii faptelor.
ART. 14
Calitatea activitãţii desfãşurate în faza de cercetare judecãtoreascã se mãsoarã prin urmãtorii indicatori:
a) calitatea concluziilor susţinute în faţa instanţei de judecatã;
b) calitatea redactãrii şi motivãrii cãilor de atac, acurateţea raţionamentului juridic, rigoarea expunerii faptelor;
c) apeluri şi recursuri admise pãrţilor pe motive de nelegalitate, în cauzele în care procurorul nu a exercitat cãile de atac;
d) apeluri şi recursuri retrase;
e) contribuţia personalã pentru unificarea practicii judiciare, prin sesizarea soluţiilor diferite şi întocmirea de informãri şi referate.
ART. 15
Calitatea activitãţii desfãşurate în alte sectoare se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) calitatea actelor întocmite, acurateţea raţionamentului şi rigoarea exprimãrii;
b) calificarea corectã a obiectului lucrãrilor;
c) respectarea prevederilor cuprinse în legi, ordine şi regulamente.
C. Integritatea
ART. 16
Integritatea procurorilor se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor;
b) sancţiuni disciplinare aplicate şi rãmase definitive;
c) imparţialitatea.
D. Obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare
ART. 17
Îndeplinirea obligaţiei formãrii profesionale şi absolvirea unor cursuri de specializare se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã;
b) prezentarea de teme la învãţãmânt profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenţã, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore de practicã, responsabil cu formarea continuã descentralizatã;
c) studiul individual al practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene;
e) cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine.

SECŢIUNEA a 3-a
Indicatori de evaluare a performanţelor profesionale pentru judecãtorii care ocupã funcţii de conducere

ART. 18
Activitatea desfãşuratã de judecãtorii care ocupã funcţii de conducere se evalueazã prin urmãtorii indicatori:
1. capacitatea de conducere şi organizare:
a) gestionarea resurselor umane şi materiale;
b) capacitatea de planificare a activitãţilor;
c) repartizarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor de serviciu;
d) organizarea eficientã în limita competenţelor legale a activitãţii instanţei, incluzând problemele administrative, resursele şi dotãrile;
e) rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor specifice activitãţii de conducere;
f) preocuparea pentru pregãtirea profesionalã a judecãtorilor şi a celorlalte categorii de personal;
g) gestionarea informaţiilor;
h) modul de îndeplinire a atribuţiilor specifice, prevãzute de legi şi regulamente;
2. capacitatea de control:
a) verificarea activitãţii de grefã şi secretariat;
b) capacitatea de sesizare şi soluţionare a deficienţelor de orice fel;
c) managementul situaţiilor de crizã;
3. capacitatea decizionalã şi asumarea rãspunderii:
a) iniţiativa, promptitudinea şi rapiditatea în luarea deciziilor şi asumarea rãspunderii;
b) supunerea spre dezbatere colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale instanţei;
c) rezistenţa la stres;
d) respectarea principiului distribuirii aleatorii a cauzelor;
4. comportamentul şi comunicarea:
a) comportamentul şi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii şi mass-media;
b) asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei;
c) transparenţa actului de conducere;
d) obiectivitatea şi imparţialitatea;
e) motivarea personalului;
f) asigurarea unui climat optim de muncã.

SECŢIUNEA a 4-a
Indicatori de evaluare a performanţelor profesionale pentru procurorii care ocupã funcţii de conducere

A. Eficienţa
ART. 19
Eficienţa activitãţii profesionale desfãşurate de procurorii cu funcţii de conducere se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
1. capacitatea de organizare:
a) organizarea eficientã în limita competenţelor legale a activitãţii unitãţii de parchet, incluzând problemele administrative, resursele şi dotãrile;
b) repartizarea optimã a procurorilor şi a celorlalte categorii de personal în cadrul unitãţii;
c) capacitatea de planificare a activitãţilor;
d) repartizarea optimã, cu celeritate şi pe criterii obiective a dosarelor şi lucrãrilor;
e) rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor specifice activitãţii de conducere;
f) preocupare pentru pregãtirea profesionalã a procurorilor şi a celorlalte categorii de personal;
g) monitorizarea activitãţii procurorilor în ceea ce priveşte rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor;
2. capacitatea de coordonare:
a) capacitatea de mobilizare şi motivare a procurorilor din subordine;
b) capacitatea de a înţelege valenţele fiecãrui lucrãtor şi de valorificare superioarã a disponibilitãţilor fiecãruia;
c) capacitatea de coalizare a procurorilor spre obiective comune şi motivare în executarea deciziilor;
d) promptitudinea de a rãspunde solicitãrilor subalternilor;
e) capacitatea de sesizare şi soluţionare a deficienţelor de orice fel;
f) activitãţi organizate cu factorii de conducere ai organelor de cercetare penalã şi ai altor instituţii;
3. capacitatea de control:
a) efectuarea controlului operativ curent;
b) efectuarea controalelor tematice;
c) verificarea activitãţii de grefã şi secretariat;
d) capacitatea de remediere a deficienţelor constatate în urma controalelor efectuate;
4. capacitatea decizionalã şi asumarea rãspunderii:
a) capacitatea de adaptare rapidã, iniţiativã, promptitudine în luarea deciziilor şi asumarea rãspunderii mãsurilor dispuse, inclusiv în cazul actelor de indisciplinã;
b) capacitatea de delegare a atribuţiilor în mod optim şi raţional;
c) supunerea spre avizare colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale parchetului.
B. Calitatea activitãţii
ART. 20
Calitatea activitãţii profesionale desfãşurate de procurorii ce ocupã funcţii de conducere se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) asigurarea unui climat corespunzãtor în unitate şi gestionarea situaţiilor de crizã;
b) gestionarea informaţiilor;
c) asigurarea unei bune colaborãri cu alte unitãţi de parchet, instanţe, alte instituţii ale statului şi mass-media;
d) realizarea unei bune comunicãri cu procurorii din subordine, personalul auxiliar, justiţiabilii şi persoanele implicate în actul de justiţie;
e) calitatea actelor întocmite;
f) soluţii imputabile procurorilor din subordine şi numãrul inculpaţilor arestaţi preventiv şi netrimişi în judecatã;
g) calitatea verificãrii soluţiilor pronunţate de instanţã, în cadrul şedinţelor de analizã;
h) forţa de a reacţiona la decizii manageriale greşite ale superiorilor lor;
i) prevenirea actelor de indisciplinã.
C. Integritatea
ART. 21
Integritatea judecãtorilor care ocupã funcţii de conducere se apreciazã în funcţie de indicatorii prevãzuţi la art. 6.
ART. 22
Integritatea procurorilor ce ocupã funcţii de conducere se apreciazã în funcţie de indicatorii prevãzuţi la art. 16.
D. Obligaţia formãrii profesionale şi absolvirea unor cursuri de specializare:
ART. 23
La analizarea criteriului formãrii profesionale continue a judecãtorilor care ocupã funcţii de conducere vor fi avuţi în vedere indicatorii prevãzuţi la art. 7.
ART. 24
La analizarea criteriului formãrii profesionale continue a procurorilor care ocupã funcţii de conducere vor fi avuţi în vedere indicatorii prevãzuţi la art. 17.

CAP. III
Comisiile de evaluare

ART. 25
(1) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor se face de comisii constituite prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, separat pentru judecãtori şi procurori, formate astfel:
a) pentru judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, din preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, 2 judecãtori desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei supreme şi un membru supleant;
b) pentru judecãtorii de la judecãtorii, tribunale, tribunale specializate şi curţi de apel şi procurorii de la parchetele de pe lângã acestea, din preşedintele instanţei sau, dupã caz, conducãtorul parchetului, 2 judecãtori, respectiv 2 procurori, desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului, şi un membru supleant;
c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din conducãtorul secţiei, direcţiei/serviciului, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant;
d) pentru procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, din procurorul şef al direcţiei, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant;
e) pentru procurorii din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, din procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul şef al direcţiei, 2 procurori desemnaţi de colegiile de conducere şi un membru supleant.
(2) Activitatea specificã funcţiei de judecãtor sau de procuror, desfãşuratã de evaluatori, va fi evaluatã de comisia de evaluare de la instanţa ierarhic superioarã sau unitatea de parchet ierarhic superioarã celei la care funcţioneazã.
(3) Evaluarea celor 2 judecãtori care fac parte din comisia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face de o comisie formatã din 2 judecãtori cu grad profesional corespunzãtor, desemnaţi de secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sãi.
(4) Evaluarea procurorilor care fac parte din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Direcţiei de investigare a infracţiunilor de criminalitate organizatã şi terorism se face de o comisie formatã din 2 procurori cu grad profesional corespunzãtor, desemnaţi de secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sãi.
(5) Preşedintele fiecãrei comisii este conducãtorul instanţei sau parchetului.
(6) La instanţele sau parchetele la care funcţioneazã un numãr mai mic de 10 judecãtori, respectiv procurori, evaluarea se face de comisia constituitã la instanţa ierarhic superioarã sau, dupã caz, la parchetul ierarhic superior.
(7) Evaluarea judecãtorilor militari de la toate instanţele militare se face de o comisie constituitã la nivelul Curţii Militare de Apel, formatã din preşedintele acestei instanţe, 2 judecãtori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant.
(8) Evaluarea procurorilor militari de la toate parchetele militare se face de o comisie constituitã la nivelul Parchetului de pe lângã Curtea Militarã de Apel, formatã din procurorul general al acestui parchet, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant.
(9) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor detaşaţi la alte instituţii decât instanţele şi parchetele se face conform prezentului regulament, dupã încetarea detaşãrii, la împlinirea a 3 ani de activitate efectivã ca judecãtor sau procuror.
(10) În cazul judecãtorilor sau procurorilor care pe parcursul perioadei de 3 ani îşi desfãşoarã activitatea la instanţe sau parchete diferite, ca urmare a delegãrii ori detaşãrii sau transferului, comisia de evaluare va obţine datele şi informaţiile necesare pentru evaluare de la comisiile de evaluare constituite la instanţele sau parchetele la care aceştia şi-au desfãşurat activitatea în perioadele respective.
ART. 26
(1) Judecãtorii şi procurorii, precum şi membrii supleanţi desemnaţi de colegiile de conducere sunt numiţi în comisiile de evaluare având în vedere urmãtoarele criterii: pregãtirea şi experienţa profesionalã, reputaţia de care se bucurã, abilitãţile de comunicare, precum şi rezultatul obţinut la ultima evaluare.
(2) Membrii comisiilor şi membrii supleanţi sunt numiţi pentru o perioadã de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii în funcţie o singurã datã.
(3) Membrii comisiilor şi membrii supleanţi trebuie sã obţinã o atestare ca evaluatori în urma absolvirii cursurilor speciale organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, dupã ce au fost desemnaţi de colegiile de conducere ale instanţelor sau parchetelor, şi trebuie sã aibã, în mãsura posibilitãţilor, specializãri diferite.
(4) Comisiile funcţioneazã cu participarea tuturor membrilor şi hotãrãsc cu majoritatea voturilor acestora.
(5) Culegerea datelor şi a informaţiilor necesare evaluãrii, precum şi constatãrile preliminare pot fi fãcute de oricare dintre membrii comisiei de evaluare.
(6) Comisia de evaluare, cu participarea tuturor membrilor, delibereazã şi hotãrãşte cu privire la notarea fiecãrui indicator şi acordarea calificativului.
(7) În cazul în care unul dintre membri se aflã în imposibilitatea de a exercita funcţia de evaluator, din motive obiective, evaluarea se va face dupã înlocuirea acestuia cu membrul supleant.
(8) Existã incompatibilitate între membrii comisiei de evaluare şi judecãtorul sau procurorul evaluat, în urmãtoarele situaţii:
1. când unul dintre membrii comisiei de evaluare este soţ, rudã sau afin pânã la al patrulea grad inclusiv cu judecãtorul sau procurorul evaluat;
2. când existã sau a existat în perioada de 5 ani înaintea evaluãrii un litigiu între unul dintre membrii comisiei de evaluare şi judecãtorul sau procurorul evaluat.
(9) Dacã un membru al comisiei de evaluare se aflã într-o situaţie care, deşi nu se încadreazã în cazurile de incompatibilitate prevãzute la alin. (8), este de naturã sã îi afecteze obiectivitatea în evaluarea unui judecãtor sau procuror, acesta are obligaţia de a anunţa de îndatã colegiul de conducere al instanţei sau parchetului.
(10) În situaţiile prevãzute la alin. (8) şi (9) membrul comisiei de evaluare care este incompatibil va fi înlocuit de membrul supleant.
(11) Nu pot face parte din aceeaşi comisie de evaluare judecãtorii şi procurorii care sunt soţi, rude sau afini pânã la al patrulea grad inclusiv.
ART. 27
(1) Membrii comisiilor de evaluare, inclusiv membrii supleanţi, pot fi revocaţi din funcţie pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin sau îndeplinirea necorespunzãtoare a acestora, prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, numai la propunerea motivatã a colegiului de conducere al instanţei sau a parchetului la care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Plenul decide cu privire la cererea de revocare, pe baza verificãrilor efectuate de cãtre Inspecţia Judiciarã.
ART. 28
În funcţie de volumul de activitate de la instanţe şi parchete, colegiile de conducere pot dispune degrevarea parţialã a evaluatorilor de celelalte activitãţi.

CAP. IV
Procedura de evaluare

ART. 29
(1) Prima evaluare a judecãtorilor şi procurorilor se face la 2 ani de la numirea în funcţie, iar urmãtoarele evaluãri se fac la fiecare 3 ani, de regulã în luna februarie a anului urmãtor.
(2) Pentru judecãtorii şi procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, evaluarea se face dupã 3 ani de la încetarea mandatului.
ART. 30
(1) Activitatea de evaluare a activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor se desfãşoarã pe parcursul întregii perioade de 3 ani.
(2) Comisia de evaluare întocmeşte un dosar de evaluare pentru fiecare judecãtor sau procuror, dosar care va cuprinde procesele-verbale încheiate anual, raportul de evaluare final, precum şi observaţiile şi obiecţiunile celui evaluat.
(3) Judecãtorii şi procurorii au acces oricând la propriul dosar de evaluare.
ART. 31
Pentru fiecare judecãtor sau procuror se întocmeşte anual un proces-verbal în care se menţioneazã date privind eficienţa şi calitatea activitãţii, date referitoare la integritate şi la formarea profesionalã continuã, evaluatorul şi evaluatul stabilind aspectele cu privire la care este necesarã realizarea unui progres în perioada urmãtoare.
ART. 32
(1) În procedura de evaluare, comisiile pot consulta orice evidenţã a instanţelor sau parchetelor, inclusiv actele de control.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii comunicã, la cererea comisiilor de evaluare, datele care sunt relevante pentru activitatea de evaluare din mapele profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor.
(3) Pentru evaluarea calitãţii redactãrii hotãrârilor, comisia de evaluare selecţioneazã anual un numãr de cel puţin 10 hotãrâri cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel puţin mediu, pronunţate în diferite stadii procesuale, pe care le considerã relevante pentru activitatea desfãşuratã. Copiile actelor întocmite de judecãtor sau procuror, considerate de acesta şi de membrii comisiei relevante sub aspectul calitãţii activitãţii, se ataşeazã la raportul de evaluare.
(4) Pentru evaluarea calitãţii redactãrii soluţiilor date de procuror, comisia de evaluare selecţioneazã anual un numãr de cel puţin 10 soluţii adoptate, pe care le considerã relevante pentru activitatea desfãşuratã.
(5) Pentru evaluarea calitãţii redactãrii actelor întocmite de procurorii care desfãşoarã activitate în faza de cercetare judecãtoreascã, comisia de evaluare selecţioneazã anual un numãr de 10 lucrãri - concluzii, motive de apel, motive de recurs -, pe care le considerã relevante pentru activitatea desfãşuratã.
ART. 33
Autoevaluarea reprezintã procesul prin care judecãtorul sau procurorul formuleazã propriile aprecieri cu privire la activitatea desfãşuratã în perioada supusã evaluãrii, acordând note motivate la fiecare indicator, aceasta având rolul de a pregãti judecãtorul sau procurorul pentru un dialog constructiv cu membrii comisiei de evaluare, în cadrul interviului.
ART. 34
Interviul de evaluare reprezintã discuţia purtatã între judecãtorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare, atât cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor şi informaţiilor necesare evaluãrii, cât şi cu privire la aspectele în legãturã cu care judecãtorul sau procurorul a formulat observaţii şi obiecţii.
ART. 35
(1) Raportul de evaluare a activitãţii profesionale are caracter confidenţial, se întocmeşte separat, pentru fiecare judecãtor şi procuror, pe baza proceselor-verbale preliminare şi a interviului, dupã care se comunicã celui evaluat.
(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activitãţilor desfãşurate de comisia de evaluare, fişa de evaluare, conform modelului corespunzãtor, prevãzut în anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 2C, 2D şi 2E*) la prezentul regulament, eventualele recomandãri fãcute judecãtorului sau procurorului evaluat şi se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se comunicã judecãtorului sau procurorului evaluat, unul se pãstreazã la dosarul de evaluare, iar unul se ataşeazã la mapa profesionalã.
(3) Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale a judecãtorului sau procurorului se acordã unul dintre urmãtoarele calificative: "Foarte bine", "Bine", "Satisfãcãtor" sau "Nesatisfãcãtor".
(4) Înainte de întocmirea raportului de evaluare, comisia de evaluare întocmeşte un proiect de raport care se comunicã judecãtorului sau, dupã caz, procurorului evaluat, acesta având dreptul de a formula observaţii şi obiecţii în termen de 15 zile.
(5) Observaţiile şi obiecţiile se depun la comisia de evaluare, care se pronunţã asupra acestora în termen de 15 zile. În situaţia în care observaţiile şi obiecţiile se admit, se vor face modificãrile corespunzãtoare în cuprinsul raportului de evaluare.
----------
*) Anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 2C, 2D şi 2E se publicã ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr 814 bis în afara abonamentului, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru vânzãri şi relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.

ART. 36
(1) Fiecare indicator se noteazã cu note cuprinse între 1 şi 10, iar fiecare notã acordatã se motiveazã, fãcându-se, dacã este cazul, recomandãrile necesare.
(2) În situaţia în care existã subindicatori, nota acordatã la indicatorul respectiv reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la subindicatorii prevãzuţi.
(3) Nota obţinutã de judecãtorul sau procurorul evaluat la fiecare criteriu de evaluare reprezintã media aritmeticã a notelor acordate la indicatorii corespunzãtori acelui criteriu.
(4) Calificativul se acordã în funcţie de media aritmeticã a notelor obţinute de judecãtorul sau procurorul evaluat la fiecare criteriu de evaluare, astfel:
- de la 9 (inclusiv) la 10 - calificativul " Foarte bine";
- de la 7 (inclusiv) la 9 - calificativul "Bine";
- de la 5 (inclusiv) la 7 - calificativul "Satisfãcãtor";
- sub nota 5 - calificativul "Nesatisfãcãtor".
(5) Notele obţinute la fiecare indicator de evaluare, precum şi calificativul acordat trebuie sã corespundã datelor, constatãrilor şi observaţiilor comisiei de evaluare.
ART. 37
(1) Judecãtorii sau procurorii nemulţumiţi de calificativul acordat pot face contestaţie la secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care, în cursul aceleiaşi zile, o transmite secţiei competente din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, împreunã cu raportul de evaluare, însoţit de copii ale documentelor avute în vedere la evaluare şi punctul de vedere al comisiei faţã de contestaţia formulatã.
(3) Pentru soluţionarea contestaţiei, secţiile Consiliului Superior al Magistraturii pot cere comisiilor de evaluare orice informaţii pe care le considerã necesare. Contestaţia se soluţioneazã cu citarea obligatorie a judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului. Audierea judecãtorului sau procurorului nu este obligatorie.
(4) Judecãtorii şi procurorii evaluaţi de comisiile de evaluare din cadrul secţiilor Consiliului Superior al Magistraturii pot face contestaţie la secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii în termenul prevãzut la alin. (1). Magistraţii care au fãcut parte din comisia de evaluare nu pot participa la soluţionarea contestaţiei de cãtre secţia Consiliului Superior al Magistraturii.
(5) Hotãrârile secţiilor pot fi atacate, în termen de 5 zile de la comunicare, la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Hotãrârile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii sunt definitive şi irevocabile.
ART. 38
(1) Judecãtorii şi procurorii care primesc calificativul "Nesatisfãcãtor" sunt obligaţi sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Judecãtorii şi procurorii care primesc calificativul "Satisfãcãtor" în urma a douã evaluãri consecutive sunt obligaţi sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
ART. 39
(1) Cursurile prevãzute la art. 38 alin. (1) şi (2) se încheie cu susţinerea unui examen.
(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de judecãtorii sau procurorii care au primit calificativul "Nesatisfãcãtor" sau care au primit la douã evaluãri consecutive calificativul "Satisfãcãtor", precum şi tematica şi bibliografia examenului prevãzut la alin. (1) se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, în funcţie de recomandarea comisiilor de evaluare.
(3) Comisia de examinare este formatã din 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori, care au cel puţin acelaşi grad profesional cu judecãtorul sau procurorul examinat, şi un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, numiţi prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 40
(1) Absenţa nejustificatã echivaleazã cu nepromovarea examenului.
(2) Pentru cei care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va susţine în termen de maximum o lunã de la încetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. În aceste situaţii judecãtorul sau procurorul are obligaţia de a înştiinţa conducerea Institutului Naţional al Magistraturii atât cu privire la motivul neprezentãrii la examen, cât şi referitor la data încetãrii acestuia, prezentând dovada motivelor invocate.
ART. 41
Pentru judecãtorii sau procurorii care primesc în urma a douã evaluãri consecutive calificativul "Nesatisfãcãtor" sau care nu au promovat examenul prevãzut la art. 39 alin. (1), Consiliul Superior al Magistraturii propune preşedintelui României eliberarea din funcţie, pentru incapacitate profesionalã.


ANEXA 1A
--------
la regulament
-------------

FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a judecãtorilor

NUMELE ŞI PRENUMELE JUDECĂTORULUI EVALUAT:
INSTANŢA LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
I. EFICIENŢA
a) Respectarea termenului rezonabil de soluţionare a cauzelor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Operativitatea în soluţionarea cauzelor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Respectarea termenului legal de redactare a hotãrârilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Rezolvarea în termen legal a altor atribuţii stabilite prin ordinul de serviciu
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "eficienţã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
II. CALITATEA
a) Calitatea redactãrii hotãrârilor judecãtoreşti
Subindicatorii pentru indicatorul "calitatea redactãrii hotãrârilor judecãtoreşti":
1) capacitatea de analizã şi sintezã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
2) coerenţa în exprimare
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
3) argumentaţia clarã şi logicã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã în urma autoevaluãrii la indicatorul de la lit. a) (media subindicatorilor de la pct. 1, 2 şi 3):
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare la indicatorul de la lit. a) (media subindicatorilor de la pct. 1, 2 şi 3):
Observaţii şi motivare:
b) Conduita în timpul şedinţei de judecatã
Subindicatorii pentru indicatorul "conduita în timpul şedinţei de judecatã":
1) abilitãţile de comunicare clarã şi logicã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
2) profesionalismul interacţiunii sociale
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã în urma autoevaluãrii la indicatorul de la lit. b) (media subindicatorilor de la pct. 1 şi 2):
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare la indicatorul de la lit. b) (media subindicatorilor de la pct. 1 şi 2):
Observaţii şi motivare:
c) Evaluarea altor activitãţi desfãşurate de judecãtori pe baza unor dispoziţii din legi şi regulamente
Subindicatorii pentru indicatorul "evaluarea altor activitãţi desfãşurate de judecãtori pe baza unor dispoziţii din legi şi regulamente":
1) frecvenţa verificãrilor efectuate la compartimentul sau, dupã caz, instituţia respectivã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
2) soluţionarea corespunzãtoare a deficienţelor constatate
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
3) întocmirea în termen şi verificarea corespunzãtoare a lucrãrilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
4) activitatea purtãtorului de cuvânt
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã în urma autoevaluãrii la indicatorul de la lit. c) (media subindicatorilor de la pct. 1, 2, 3 şi 4):
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare la indicatorul de la lit. c) (media subindicatorilor de la pct. 1, 2, 3 şi 4):
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "calitatea activitãţii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. INTEGRITATEA
a) Respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Sancţiunile disciplinare aplicate, rãmase definitive
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Imparţialitatea
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "integritate":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
IV. FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ
a) Disponibilitatea de a participa şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Prezentarea de teme la învãţãmântul profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri şi buletine de jurisprudenţã şi a unor proiecte de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore, responsabil cu pregãtirea continuã descentralizatã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Studiul individual al practicii şi doctrinei în materie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Motivarea:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "formare profesionalã continuã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA CELOR PATRU CRITERII:
CALIFICATIVUL ACORDAT:
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:

ANEXA 1B
--------
la regulament
-------------

FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a judecãtorilor
Activitate de conducere

NUMELE ŞI PRENUMELE JUDECĂTORULUI EVALUAT:
INSTANŢA LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
1. CAPACITATEA DE CONDUCERE ŞI ORGANIZARE
a) gestionarea resurselor umane şi materiale
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) capacitatea de planificare a activitãţilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) repartizarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor de serviciu
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) organizarea eficientã în limita competenţelor legale a activitãţii instanţei, incluzând problemele administrative, resursele şi dotãrile
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor specifice activitãţii de conducere
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) preocuparea pentru pregãtirea profesionalã a judecãtorilor şi a celorlalte categorii de personal
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
g) gestionarea informaţiilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
h) modul de îndeplinire a atribuţiilor specifice prevãzute de legi şi regulamente
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitate de conducere şi organizare":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
2. CAPACITATEA DE CONTROL
a) verificarea activitãţii de grefã şi secretariat
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) capacitatea de sesizare şi soluţionare a deficienţelor de orice fel
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) managementul situaţiilor de crizã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitate de control":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
3. CAPACITATEA DECIZIONALĂ ŞI ASUMAREA RĂSPUNDERII
a) iniţiativa, promptitudinea şi rapiditatea în luarea deciziilor şi asumarea rãspunderii
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) supunerea spre dezbatere colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale instanţei
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) rezistenţa la stres
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) respectarea principiului distribuirii aleatorii a cauzelor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitatea decizionalã şi asumarea rãspunderii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
4. COMPORTAMENTUL ŞI COMUNICAREA
a) comportamentul şi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie şi cu alte instituţii, mass-media
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) transparenţa actului de conducere
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) obiectivitatea şi imparţialitatea
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) motivarea personalului
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) asigurarea unui climat optim de muncã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "comportament şi comunicare":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA ACTIVITĂŢII DE CONDUCERE:
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:

ANEXA 2A
--------
la regulament
-------------


FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a procurorilor
Activitate de conducere

NUMELE ŞI PRENUMELE PROCURORULUI EVALUAT:
PARCHETUL LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
I. EFICIENŢA
1. CAPACITATEA DE ORGANIZARE
a) organizarea eficientã în limita competenţelor legale a activitãţii unitãţii de parchet, incluzând problemele administrative, resursele şi dotãrile;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) repartizarea optimã a procurorilor şi a celorlalte categorii de personal în cadrul unitãţii
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) capacitatea de planificare a activitãţilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) repartizarea optimã, cu celeritate şi pe criterii obiective a dosarelor şi lucrãrilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor specifice activitãţii de conducere
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) preocuparea pentru pregãtirea profesionalã a procurorilor şi a celorlalte categorii de personal
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
g) monitorizarea activitãţii procurorilor în ceea ce priveşte rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitate de organizare":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
2. CAPACITATEA DE COORDONARE
a) capacitatea de mobilizare şi motivare a procurorilor din subordine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) capacitatea de a înţelege valenţele fiecãrui lucrãtor şi de valorificare superioarã a disponibilitãţilor fiecãruia
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) capacitatea de coalizare a procurorilor spre obiective comune şi motivare în executarea deciziilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) promptitudinea de a rãspunde solicitãrilor subalternilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) capacitatea de sesizare şi soluţionare a deficienţelor de orice fel
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) activitãţi organizate cu factorii de conducere ai organelor de cercetare penalã şi ai altor instituţii
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitate de coordonare":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
3. CAPACITATEA DE CONTROL
a) efectuarea controlului operativ curent
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) efectuarea controalelor tematice
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) verificarea activitãţii de grefã şi secretariat
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) capacitatea de remediere a deficienţelor constatate în urma controalelor efectuate
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitatea de control":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
4. CAPACITATEA DECIZIONALĂ ŞI ASUMAREA RĂSPUNDERII
a) capacitatea de adaptare rapidã, iniţiativã, promptitudine în luarea deciziilor şi asumarea rãspunderii mãsurilor dispuse, inclusiv în cazul actelor de indisciplinã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) capacitatea de delegare a atribuţiilor în mod optim şi raţional
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) supunerea spre avizare colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale parchetului;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la indicatorul "capacitatea decizionalã şi asumarea rãspunderii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
II. CALITATEA
a) asigurarea unui climat de corespunzãtor în unitate şi gestionarea situaţiilor de crizã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) gestionarea informaţiilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) asigurarea unei bune colaborãri cu alte unitãţi de parchet, instanţe, alte instituţii ale statului şi mass-media
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) realizarea unei bune comunicãri cu procurorii din subordine, personalul auxiliar, justiţiabilii şi cu persoanele implicate în actul de justiţie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) calitatea actelor întocmite;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) soluţii imputabile procurorilor din subordine şi numãrul inculpaţilor arestaţi preventiv şi netrimişi în judecatã;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
g) calitatea verificãrii soluţiilor pronunţate de instanţã, în cadrul şedinţelor de analizã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
h) forţa de a reacţiona la decizii manageriale greşite ale superiorilor sãi
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
i) prevenirea actelor de indisciplinã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
Media obţinutã la criteriul "calitatea activitãţii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. INTEGRITATEA
a) Respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Sancţiunile disciplinare aplicate, rãmase definitive
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Imparţialitatea
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "integritate":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
IV. FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ
a) Disponibilitatea de a participa şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Prezentarea de teme la învãţãmântul profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri şi buletine de jurisprudenţã şi a unor proiecte de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore, responsabil cu pregãtirea continuã descentralizatã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Studiul individual al practicii şi doctrinei în materie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Motivarea:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "formare profesionalã continuã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA CELOR PATRU CRITERII:
CALIFICATIVUL ACORDAT:
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:

ANEXA 2B
--------
la regulament
-------------

FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a procurorilor
- Urmãrire penalã -

NUMELE ŞI PRENUMELE PROCURORULUI EVALUAT:
PARCHETUL LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
I. EFICIENŢA
a) Capacitatea de mobilizare şi de identificare a prioritãţilor, reflectatã în planul de anchetã;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Efectuarea urmãririi penale ritmic în toate cauzele aflate în lucru
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
c) Utilizarea eficientã a instituţiei delegãrii
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
d) Operativitatea soluţionãrii lucrãrilor în raport de volumul de activitate şi complexitatea a cauzelor soluţionate
Nu se acorda notã. Se vor ataşa anexe cu tipuri de lucrãri
Media obţinutã la criteriul "eficienţã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
II. CALITATEA ACTIVITĂŢII
a) Soluţii imputabile procurorului dispuse prin: hotãrâri definitive de achitare, hotãrâri definitive de restituire, infirmãri şi redeschideri ale urmãririi penale urmate de adoptarea unei alte soluţii;
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Numãr de inculpaţi arestaţi preventiv, netrimişi în judecatã din motive imputabile
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Respectarea prevederilor procedurale
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
d) Calitatea redactãrilor şi motivãrilor soluţiilor, calitatea exprimãrii, spiritul de sintezã;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
e) Capacitatea de interpretare a probelor, acurateţea raţionamentului juridic, rigoarea expunerii faptelor.
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "calitatea activitãţii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. INTEGRITATEA
a) respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) sancţiuni disciplinare aplicate şi rãmase definitive.
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "integritate":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
IV. OBLIGAŢIA FORMĂRII PROFESIONALE CONTINUE ŞI ABSOLVIREA UNOR CURSURI DE SPECIALIZARE
a) Disponibilitatea participãrii şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
b) Prezentarea de teme la învãţãmântul profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri şi buletine de jurisprudenţã şi a unor proiecte de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore, responsabil cu pregãtirea continuã descentralizatã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
c) Studiul individual al practicii şi doctrinei în materie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
d) Studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "formare profesionalã continuã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA CELOR PATRU CRITERII:
CALIFICATIVUL ACORDAT:
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:

ANEXA 2C
--------
la regulament
-------------

FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a procurorilor
- Supravegherea cercetãrilor penale -

NUMELE ŞI PRENUMELE PROCURORULUI EVALUAT:
PARCHETUL LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
I. EFICIENŢA
a) Supravegherea şi îndrumarea organelor de poliţie în activitatea de cercetare penalã, inclusiv prin implicarea personalã în efectuarea unor activitãţi
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Verificarea periodicã şi ritmicã a stadiului şi calitãţii actelor de cercetare penalã efectuate de organele de poliţie şi urmãrirea termenelor fixate;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
c) Soluţionarea în termen legal a plângerilor împotriva actelor întocmite de organele de cercetare penalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
d) Capacitatea de organizare, planificare (folosirea adecvatã a timpului de lucru), analizã şi sintezã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
e) Operativitatea soluţionãrii lucrãrilor în raport de volumul de activitate şi complexitatea cauzelor. Nu se noteazã. Se vor ataşa anexe cu tipuri de lucrãri.
Media obţinutã la criteriul "eficienţã":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
II. CALITATEA ACTIVITĂŢII
a) Soluţii imputabile procurorului dispuse prin: hotãrâri definitive de achitare, hotãrâri definitive de restituire, infirmãri şi redeschideri ale urmãririi penale, urmate de adoptarea unei alte soluţii
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
b) Numãr de inculpaţi arestaţi preventiv netrimişi în judecatã din motive imputabile
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
c) Respectarea prevederilor procedurale
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
d) Calitatea redactãrilor şi motivãrilor soluţiilor, calitatea exprimãrii, spiritul de sintezã
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Capacitatea de interpretare a probelor, acurateţea raţionamentului juridic, rigoarea expunerii faptelor
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "calitatea activitãţii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. INTEGRITATEA
a) Respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) sancţiuni disciplinare aplicate şi rãmase definitive
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "integritate":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
IV. OBLIGAŢIA FORMĂRII PROFESIONALE CONTINUE ŞI ABSOLVIREA UNOR CURSURI DE SPECIALIZARE
a) Disponibilitatea participãrii şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
b) Prezentarea de teme la învãţãmântul profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri şi buletine de jurisprudenţã şi a unor proiecte de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore, responsabil cu pregãtirea continuã descentralizatã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
c) Studiul individual al practicii şi doctrinei în materie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
d) Studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "formare profesionalã continuã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA CELOR PATRU CRITERII:
CALIFICATIVUL ACORDAT:
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:

ANEXA 2D
--------
la regulament
-------------

FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a procurorilor
- Cercetare judecãtoreascã -

NUMELE ŞI PRENUMELE PROCURORULUI EVALUAT:
PARCHETUL LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
I. EFICIENŢA
a) Întocmirea completã a fişelor de şedinţã şi reactualizarea lor permanentã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Exercitarea rolului activ în faza de cercetare judecãtoreascã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
c) Operativitatea în motivarea cãilor de atac declarate
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
d) Operativitatea soluţionãrii altor lucrãri, raportat la volumul de activitate şi complexitatea cauzelor
Nu se acorda notã. Se vor ataşa anexe cu tipuri de lucrãri
Media obţinutã la criteriul "eficienţã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
II. CALITATEA ACTIVITĂŢII
a) Calitatea concluziilor susţinute în faţa instanţei de judecatã
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Calitatea redactãrii şi motivãrii cãilor de atac, acurateţea raţionamentului juridic şi rigoarea expunerii faptelor
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Apeluri şi recursuri admise pãrţilor pe aspecte de nelegalitate şi nedeclarate de procuror
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
d) Apeluri, recursuri retrase;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
e) Contribuţia personalã pentru unificarea practicii judiciare prin sesizarea soluţiilor diferite şi întocmirea de informãri şi referate
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "calitatea activitãţii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. INTEGRITATEA
a) respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor;
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) sancţiuni disciplinare aplicate şi rãmase definitive
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "integritate":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
IV. OBLIGAŢIA FORMĂRII PROFESIONALE CONTINUE ŞI ABSOLVIREA UNOR CURSURI DE SPECIALIZARE
a) Disponibilitatea participãrii şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Prezentarea de teme la învãţãmântul profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri şi buletine de jurisprudenţã şi a unor proiecte de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore, responsabil cu pregãtirea continuã descentralizatã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
c) Studiul individual al practicii şi doctrinei în materie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
d) Studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "formare profesionalã continuã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA CELOR PATRU CRITERII:
CALIFICATIVUL ACORDAT:
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:

ANEXA 2E
--------
la regulament
-------------

FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a procurorilor
- Activitãţi neoperative -

NUMELE ŞI PRENUMELE:
PARCHETUL LA CARE FUNCŢIONEAZĂ:
I. EFICIENŢA
a) Activitãţi de culegere de date în vederea stabilirii prioritãţilor şi formularea propunerilor, observaţiilor, punctelor de vedere solicitate
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Operativitatea soluţionãrii lucrãrilor, cu respectarea termenelor legale şi administrative
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare
Observaţii şi motivare:
c) Capacitatea de planificare, organizare a activitãţii şi folosirea eficientã a timpului de lucru
Nu se acorda notã. Se vor ataşa anexe cu tipuri de lucrãri.
Media obţinutã la criteriul "eficienţã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
II. CALITATEA ACTIVITĂŢII
a) Calitatea actelor întocmite, acurateţea raţionamentului şi rigoarea exprimãrii
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Calificarea corectã a obiectului lucrãrilor
Nota obţinutã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota obţinutã în urma notãrii de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Respectarea prevederilor cuprinse în legi, ordine şi regulamente
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare
Media obţinutã la criteriul "calitatea activitãţii":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. INTEGRITATEA
a) respectarea standardelor de conduitã conforme cu onoarea şi demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) sancţiuni disciplinare aplicate şi rãmase definitive
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "integritate":
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
IV. OBLIGAŢIA FORMĂRII PROFESIONALE CONTINUE ŞI ABSOLVIREA UNOR CURSURI DE SPECIALIZARE
a) Disponibilitatea participãrii şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Prezentarea de teme la învãţãmântul profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri şi buletine de jurisprudenţã şi a unor proiecte de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore, responsabil cu pregãtirea continuã descentralizatã
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Studiul individual al practicii şi doctrinei în materie
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea unei limbi strãine
Nota acordatã în urma autoevaluãrii:
Observaţii şi motivare:
Nota acordatã de cãtre comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinutã la criteriul "formare profesionalã continuã":
Motivarea
Observaţii:
Obiecţii:
MEDIA OBŢINUTĂ LA EVALUAREA CELOR PATRU CRITERII:
CALIFICATIVUL ACORDAT:
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016