Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 aprilie 2007  privind organizarea, functionarea si atributiile Colegiului Central de Disciplina de la nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii si ale colegiilor de disciplina de la nivelul inspectoratelor scolare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 aprilie 2007 privind organizarea, functionarea si atributiile Colegiului Central de Disciplina de la nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii si ale colegiilor de disciplina de la nivelul inspectoratelor scolare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 27 aprilie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament este elaborat în temeiul prevederilor <>art. 121 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Colegiul Central de Disciplinã de la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii (Colegiul) şi colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
ART. 3
(1) Personalul didactic de predare şi de pregãtire/instruire practicã, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi control din învãţãmânt, sancţionat în conformitate cu prevederile <>art. 116 lit. d)-f) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu suspendarea, pe o perioadã de pânã la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control, cu destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învãţãmânt sau cu desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã, are dreptul de a contesta decizia de sancţionare, în termen de 15 zile de la comunicare, la Colegiu, conform <>art. 122 alin. (2) teza a II-a din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Personalul didactic de predare şi de pregãtire/ instruire practicã, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi control din învãţãmânt, sancţionat în conformitate cu prevederile <>art. 116 lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu observaţie scrisã, cu avertisment sau cu diminuarea salariului de bazã, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control cu pânã la 15%, pe o perioadã de 1-6 luni, are dreptul de a contesta decizia de sancţionare, în termen de 15 zile de la comunicare, la colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare, conform <>art. 122 alin. (2) teza I din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
Colegiul şi colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare sunt organe administrativ-jurisdicţionale.

CAP. II
Rãspunderea disciplinarã

ART. 5
(1) Abaterea disciplinarã este o faptã în legãturã cu munca şi care constã într-o acţiune sau inacţiune sãvârşitã cu vinovãţie de cãtre salariat, prin care acesta a încãlcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncã sau contractul colectiv de muncã aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducãtorilor ierarhici.
(2) Personalul didactic de predare şi de pregãtire/ instruire practicã, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi control din învãţãmânt rãspunde disciplinar pentru încãlcarea îndatoririlor ce îi revin potrivit legii, contractului individual de muncã şi contractului colectiv de muncã aplicabil, precum şi pentru încãlcarea normelor de comportare care dãuneazã interesului învãţãmântului, prestigiului instituţiei şi regulamentului intern.
ART. 6
(1) Sancţiunea se stabileşte în funcţie de gravitatea abaterilor, de împrejurãrile în care au fost sãvârşite, de urmãrile acestora, precum şi de comportamentul persoanei în cauzã.
(2) Dacã de la data sãvârşirii faptei ce constituie abatere disciplinarã şi pânã la momentul aplicãrii sancţiunii au trecut mai mult de 6 luni, persoana în cauzã nu mai poate fi sancţionatã disciplinar.
(3) Sancţiunea se aplicã şi se comunicã în termen de cel mult 30 de zile de la data luãrii la cunoştinţã despre sãvârşirea faptei/faptelor ce constituie abatere disciplinarã.
(4) Dreptul persoanei sancţionate de a se adresa instanţei judecãtoreşti este garantat.

CAP. III
Componenţa Colegiului Central de Disciplinã de la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi a colegiilor de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare

ART. 7
(1) Membrii Colegiului sunt numiţi pe o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea de înnoire a mandatului.
(2) Componenţa Colegiului este urmãtoarea:
a) secretarul de stat pentru învãţãmântul preuniversitar;
b) un consilier al ministrului educaţiei şi cercetãrii;
c) directorul general al Direcţiei generale management învãţãmânt preuniversitar;
d) directorul Direcţiei juridic şi control - secretar al Colegiului;
e) câte un reprezentant desemnat de fiecare federaţie sindicalã din învãţãmântul preuniversitar, reprezentativã la nivel de ramurã învãţãmânt.
(3) Fiecare membru al Colegiului propune un membru supleant.
(4) Componenţa Colegiului - membrii titulari şi supleanţi - se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
(5) În prima şedinţã a Colegiului se aleg, prin vot secret, preşedintele şi vicepreşedintele.
(6) Şedinţa Colegiului are loc în prezenţa a jumãtate plus unu din totalul membrilor sãi.
ART. 8
(1) Membrii colegiilor de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare sunt numiţi pe o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea de înnoire a mandatului.
(2) Componenţa colegiilor de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare este urmãtoarea:
a) un inspector şcolar general adjunct;
b) 2 inspectori şcolari/inspectori şcolari de specialitate;
c) consilierul juridic/un consilier juridic al inspectoratului şcolar - secretar al Colegiului;
d) câte un reprezentant desemnat de fiecare federaţie sindicalã din învãţãmântul preuniversitar, reprezentativã la nivel de ramurã învãţãmânt.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în judeţele în care existã organizaţii sindicale afiliate numai la douã federaţii sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, componenţa colegiului de disciplinã este completatã cu şeful Compartimentului audit din cadrul inspectoratului şcolar. Dacã la nivelul judeţului existã o singurã organizaţie sindicalã afiliatã la una dintre federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, colegiul de disciplinã va avea un numãr de 5 membri.
(4) Fiecare membru al Colegiului propune un membru supleant.
(5) Componenţa colegiului de disciplinã de la nivelul inspectoratului şcolar - membrii titulari şi supleanţi - se aprobã prin decizie a inspectorului şcolar general.
(6) În prima şedinţã a colegiului de disciplinã de la nivelul inspectoratului şcolar se aleg, prin vot secret, preşedintele şi vicepreşedintele.
(7) Şedinţa colegiului de disciplinã de la nivelul inspectoratului şcolar are loc în prezenţa a jumãtate plus unu din totalul membrilor sãi.

CAP. IV
Atribuţiile Colegiului Central de Disciplinã de la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi ale colegiilor de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare

ART. 9
(1) Ca organe administrativ-jurisdicţionale, Colegiul şi colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare soluţioneazã contestaţia adresatã de persoana sancţionatã în temeiul <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Colegiul, prin hotãrâre motivatã, admite (integral sau în parte) sau respinge contestaţia pe baza probelor administrate şi a susţinerilor în contradictoriu ale pãrţilor.
(3) Colegiul poate menţine sancţiunea aplicatã, o poate diminua sau poate schimba încadrarea juridicã a faptei/faptelor ce a/au stat la baza aplicãrii sancţiunii disciplinare.
(4) Dacã prin hotãrâre se admite contestaţia şi se dispune reintegrarea în funcţie a contestatorului, Colegiul se pronunţã şi asupra drepturilor salariale cuvenite retroactiv.
ART. 10
(1) Colegiul este competent sã soluţioneze contestaţiile conform art. 3 alin. (1) din prezentul regulament.
(2) Colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare sunt competente sã soluţioneze contestaţiile conform art. 3 alin. (2) din prezentul regulament.

CAP. V
Procedura soluţionãrii contestaţiei

SECŢIUNEA 1
Procedura soluţionãrii contestaţiei de cãtre Colegiu

ART. 11
(1) Secretarul Colegiului primeşte şi înregistreazã contestaţia în registrul special de intrãri-ieşiri al Colegiului, întocmeşte un dosar pentru fiecare cerere şi elaboreazã referatul cauzei.
(2) Referatul cauzei cuprinde: "pãrţile", "obiectul", "actul contestat", "susţineri în apãrare", "acte la dosar", "constatãri" şi "aspecte de elucidat".
ART. 12
(1) Secretarul Colegiului convoacã membrii acestuia şi citeazã pãrţile cu cel puţin 15 zile înainte de şedinţã. Intimatul este citat cu copie de pe contestaţia depusã.
(2) Preşedintele/vicepreşedintele Colegiului constatã îndeplinirea condiţiilor de cvorum necesare pentru desfãşurarea statutarã a şedinţei Colegiului şi conduce lucrãrile acestuia.
ART. 13
(1) La solicitarea pãrţilor, Colegiul poate acorda un singur termen pentru lipsã de apãrare, temeinic motivatã.
(2) În situaţia în care, deşi au fost legal citate, pãrţile nu se prezintã, Colegiul procedeazã la judecarea cauzei în lipsã, dacã aceasta a fost solicitatã de una dintre pãrţi. În caz contrar, Colegiul dispune suspendarea soluţionãrii cauzei.
ART. 14
(1) Membrii Colegiului sunt obligaţi sã stãruie în aflarea adevãrului în vederea soluţionãrii contestaţiei şi pentru a pronunţa o hotãrâre temeinicã şi legalã.
(2) Cu privire la situaţia de fapt şi motivarea în drept invocate de pãrţi în susţinerea pretenţiilor şi apãrãrilor lor, Colegiul este în drept sã le cearã acestora sã prezinte explicaţii, oral sau în scris, precum şi sã punã în dezbaterea lor orice împrejurãri de fapt ori de drept, chiar dacã nu sunt menţionate în contestaţie sau în întâmpinare.
(3) Colegiul, din oficiu, poate pune în discuţia pãrţilor excepţii de procedurã sau de fond, precum şi administrarea de probe.
(4) Dezbaterile se consemneazã într-un proces-verbal de şedinţã, semnat de membrii Colegiului.
(5) Dupã încheierea dezbaterilor, membrii Colegiului hotãrãsc motivat asupra contestaţiei, pe baza probelor administrate şi a susţinerilor pãrţilor.
(6) Hotãrârea se ia cu majoritatea simplã a membrilor prezenţi.
ART. 15
(1) Hotãrârea Colegiului se redacteazã, se motiveazã atât în fapt, cât şi în drept, se semneazã de cãtre secretarul şi preşedintele/vicepreşedintele Colegiului şi se comunicã pãrţilor.
(2) Colegiul poate amâna pronunţarea cel mult 7 zile, în vederea depunerii de concluzii scrise. Motivul amânãrii se consemneazã în cuprinsul hotãrârii.
ART. 16
Procesul-verbal şi înscrisurile care fac obiectul dosarului, precum şi dovada comunicãrii hotãrârii se pãstreazã în arhiva Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 17
Împotriva hotãrârii Colegiului partea nemulţumitã se poate adresa cu acţiune tribunalului - secţia specializatã în soluţionarea conflictelor de muncã pe raza cãruia se aflã sediul inspectoratului şcolar/al unitãţii de învãţãmânt cu care contestatorul se aflã în raporturi de muncã, în termen de 30 de zile de la comunicare.

SECŢIUNEA a 2-a
Procedura soluţionãrii contestaţiei de cãtre colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare

ART. 18
Prevederile art. 11-15 şi 17 din prezentul regulament se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul contestaţiilor pentru a cãror soluţionare sunt competente colegiile de disciplinã de la nivelul inspectoratelor şcolare.
ART. 19
În cazul în care contestatorul este un membru al colegiului de disciplinã de la nivelul inspectoratului şcolar, se respectã procedura prevãzutã la art. 18, cu menţiunea cã acesta nu participã la dezbateri şi nu are drept de vot.
ART. 20
Procesul-verbal şi înscrisurile care fac obiectul dosarului, precum şi dovada comunicãrii hotãrârii se pãstreazã în arhiva inspectoratului şcolar, potrivit prevederilor legale în vigoare.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 21
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile Codului de procedurã civilã.
ART. 22
Membrii colegiilor de disciplinã pot beneficia pentru activitatea desfãşuratã în cadrul acestora de drepturi salariale suplimentare, în condiţiile legii.
ART. 23
Prezentul regulament intrã în vigoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016