Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 iulie 2008  de functionare a comisiei de atribuire de denumiri judetene, respectiv a municipiului Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 31 iulie 2008 de functionare a comisiei de atribuire de denumiri judetene, respectiv a municipiului Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 594 din 7 august 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Comisia de atribuire de denumiri judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare comisia, este înfiinţatã în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 48/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Prefectul stabileşte, prin ordin, componenţa nominalã a comisiei.
ART. 2
Membrii comisiei, specialişti din domeniul istoriei, etnografiei, geografiei, lingvisticii sau al artei, desemnaţi prin ordin al prefectului, aleg dintre ei un preşedinte şi un vicepreşedinte.
ART. 3
(1) Calitatea de membru al comisiei înceteazã în urmãtoarele cazuri:
a) revocare de cãtre cel care l-a numit;
b) demisie;
c) deces.
(2) Demisia membrilor comisiei se formuleazã în scris şi este irevocabilã. Demisia se depune şi se înregistreazã la secretariatul comisiei, cu un preaviz de 30 de zile calendaristice.
(3) Secretariatul comisiei înştiinţeazã prefectul cu privire la depunerea demisiei, în termen de 5 zile de la data înregistrãrii ei.
(4) În cazurile prevãzute la alin. (1), prefectul va numi alte persoane, în termen de 30 de zile calendaristice de la data vacantãrii.

CAP. II
Funcţionarea comisiei

ART. 4
Comisia îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã documentele depuse de consiliile judeţene sau locale, dupã caz, în vederea obţinerii avizului pentru atribuirea sau schimbarea de denumiri şi respinge documentaţia incompletã;
b) emite avizul favorabil sau nefavorabil cu privire la proiectul de hotãrâre a consiliului judeţean sau local, dupã caz;
c) elaboreazã anual rapoarte privind activitatea desfãşuratã, pe care le înainteazã prefectului;
d) asigurã liberul acces la informaţia referitoare la activitatea comisiei.
ART. 5
Preşedintele comisiei are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) semneazã avizul privind atribuirea sau schimbarea de denumiri;
b) convoacã membrii comisiei în şedinţã de lucru;
c) stabileşte ordinea de zi a şedinţei pe baza consultãrii membrilor comisiei;
d) conduce lucrãrile comisiei;
e) reprezintã comisia în relaţiile cu terţii.
ART. 6
(1) Activitatea de secretariat a comisiei este asiguratã de compartimentul juridic din cadrul instituţiei prefectului.
(2) Secretariatul are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã dosarul depus de consiliile judeţene sau locale în vederea obţinerii avizului pentru atribuirea sau schimbarea de denumiri;
b) verificã dosarul depus, în ceea ce priveşte existenţa tuturor documentelor prevãzute în prezentul regulament;
c) asigurã întocmirea corespondenţei şi transmiterea acesteia;
d) propune data de desfãşurare a şedinţei comisiei, întocmeşte ordinea de zi, pe care o prezintã preşedintelui comisiei, şi asigurã convocarea membrilor comisiei;
e) pregãteşte documentele necesare desfãşurãrii şedinţelor şi le transmite membrilor comisiei cu cel puţin 5 zile înainte;
f) verificã la deschiderea şedinţei existenţa cvorumului necesar pentru luarea hotãrârilor şi cvorumul necesar pentru emiterea avizelor;
g) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei comisiei şi asigurã semnarea acestuia de cãtre toţi membrii prezenţi;
h) prezintã preşedintelui comisiei spre semnare avizul şi informeazã solicitanţii despre rezultatele obţinute;
i) elibereazã şi transmite avizul în termen de 5 zile de la data semnãrii lui, dar înainte de împlinirea termenului de 60 de zile prevãzut de <>art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 48/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) înregistreazã şi ţine evidenţa avizelor emise;
k) asigurã publicarea avizelor emise pe site-ul instituţiei prefectului;
l) pãstreazã, arhiveazã şi depune în arhiva instituţiei prefectului toate documentele depuse la comisie în vederea obţinerii avizului, pentru o perioadã de minimum 3 ani;
m) pune la dispoziţia persoanelor interesate, la cerere, dosarele de avizare;
n) aduce la cunoştinţa membrilor comisiei şi a prefectului orice modificãri intervenite în componenţa comisiei;
o) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite în cadrul şedinţelor comisiei şi dispuse de cãtre preşedintele acesteia.
(3) Activitãţile desfãşurate în cadrul secretariatului comisiei sunt atribuţii de serviciu.
ART. 7
(1) Dosarul necesar pentru obţinerea avizului de atribuire sau schimbare de denumiri trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
a) cerere de avizare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1;
b) proiectul de hotãrâre a consiliului judeţean sau local, dupã caz, inclusiv instrumentul de prezentare şi motivare;
c) copie de pe raportul comisiei de specialitate a consiliului;
d) copie de pe raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului sau al consiliului judeţean.
(2) Dosarul prevãzut la alin. (1) se depune la secretariatul comisiei.
ART. 8
Dosarele incomplete nu intrã în procedura de avizare şi se restituie solicitanţilor în vederea completãrii acestora.
ART. 9
(1) Şedinţele comisiei se desfãşoarã în prefecturã şi sunt conduse de cãtre preşedinte.
(2) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate de drept şi integral de cãtre vicepreşedinte.
(3) Convocarea membrilor comisiei se realizeazã, în scris, de cãtre preşedintele acesteia sau la iniţiativa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor, prin secretariatul comisiei.
(4) Cvorumul legal al reuniunilor este de cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
(5) În cazul în care nu se îndeplineşte cvorumul sau la şedinţã nu pot fi prezenţi nici preşedintele şi nici vicepreşedintele comisiei, şedinţa va fi reprogramatã la un interval de maximum 5 zile lucrãtoare.
ART. 10
(1) Hotãrârile comisiei se adoptã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Desfãşurarea lucrãrilor se consemneazã în procesulverbal al şedinţei, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal se semneazã de cãtre toţi membrii prezenţi.
(4) Hotãrârile comisiei se înregistreazã de cãtre secretariat într-un registru propriu.
(5) La lucrãrile comisiei pot participa, în calitate de invitat, reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice ori alte persoane interesate.
ART. 11
(1) Comisia se poate pronunţa pe loc sau la sfârşitul şedinţei dacã dosarele sunt complete.
(2) Comisia îşi finalizeazã activitatea, pentru fiecare caz, prin emiterea unui aviz al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 12
(1) La emiterea avizului sunt avute în vedere, în principal, urmãtoarele aspecte:
a) concordanţa propunerii cu tradiţiile româneşti în domeniu, precum şi cu specificul social-cultural şi cu tradiţia istoricã a judeţului sau a localitãţii, dupã caz;
b) evitarea situaţiilor confuze prin atribuirea unei denumiri ca urmare a existenţei unui obiectiv similar cu aceeaşi denumire;
c) atribuirea unei denumiri formate din expresii indecente, ridicole ori transformate prin traducere sau în alt mod.
(2) În cazul în care comisia considerã cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (1), restituie propunerea solicitantului, în vederea reanalizãrii.
ART. 13
(1) Avizul comisiei este consultativ şi se emite cu votul majoritãţii membrilor acesteia.
(2) Avizul se elibereazã solicitanţilor de cãtre secretariatul comisiei.
(3) Avizele se elibereazã în original, semnate de preşedintele comisiei şi ştampilate. O copie de pe fiecare aviz eliberat se pãstreazã la secretariatul comisiei şi va fi predatã la arhiva instituţiei prefectului, potrivit art. 6 alin. (2) lit. l) din regulament.
(4) Ştampila comisiei se confecţioneazã prin grija instituţiei prefectului şi va cuprinde informaţiile prevãzute în anexa nr. 4.
(5) Avizele nefavorabile trebuie motivate.
(6) Avizul nu poate cuprinde consideraţii cu caracter politic.
ART. 14
Autoritatea care a solicitat avizul poate cere comisiei lãmuriri suplimentare sau îl poate invita pe preşedintele acesteia ori pe reprezentantul sãu la dezbaterea proiectelor de hotãrâri ale consiliului judeţean sau local, dupã caz, avizate.
ART. 15
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
--------------

CONSILIUL JUDEŢEAN/LOCAL AL .....................................
(denumirea judeţului, municipiului,
oraşului, comunei, sectorului, dupã caz)

- Model -

CERERE DE AVIZARE

Consiliul Judeţean/Local al ...........(denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului, dupã caz)......... cu sediul în ......., str. .......... nr. ....., judeţul/sectorul ........., telefon/fax ........, reprezentat prin .........(numele, prenumele şi funcţia deţinutã)......... solicitã Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului ............/ municipiului Bucureşti emiterea unui aviz pentru atribuirea/schimbarea de denumire pentru ..........
Se anexeazã la prezenta cerere de avizare dosarul aferent, întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului de funcţionare a comisiei de atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobat prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 564/2008 .


Data .................
(ziua, luna, anul)
.....................
(numele şi prenumele)
....................
(semnãtura şi ştampila)


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

- Model -


PROCES-VERBAL
al şedinţei Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului ......../
municipiului Bucureşti din data de ........

Comisia de atribuire de denumiri judeţeanã/a municipiului Bucureşti, numitã prin Ordinul prefectului judeţului ........./municipiului Bucureşti nr. ......../......., având urmãtoarea componenţã:
1. ......................................................... preşedinte;
2. ......................................................... vicepreşedinte;
3. ......................................................... membru;
4. ......................................................... membru;
5. ......................................................... membru,
a supus examinãrii Cererea de avizare nr. ....../...... privind atribuirea/schimbarea denumirii:
......., la solicitarea ........(denumirea consiliului judeţean sau local, dupã caz) .............
Examinarea s-a desfãşurat în prezenţa ........., constând în analizarea urmãtoarelor documente:
..............................................................
..............................................................
...............................................................
şi s-a finalizat cu urmãtoarele rezultate:
..............................................................
..............................................................
...............................................................

Membrii comisiei au votat dupã cum urmeazã:


┌────────────────────┬───────────────┬─────────────────┬──────────┬────────────┐
│Numele şi prenumele │ Vot "pentru" │ Vot "împotrivã" │ Abţinere │ Observaţii │
├────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼──────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼──────────┼────────────┤
├────────────────────┼───────────────┼─────────────────┼──────────┼────────────┤
└────────────────────┴───────────────┴─────────────────┴──────────┴────────────┘



În urma voturilor exprimate*), comisia de atribuire de denumiri judeţeanã/a municipiului Bucureşti acordã aviz favorabil/nefavorabil proiectului de hotãrâre a consiliului judeţean/local al ..........(denumirea judeţului, municipiului, oraşului, comunei, sectorului, dupã caz)...........,
având ca obiect atribuirea/schimbarea denumirii ...................... .
--------------
*) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 9 alin. (5), art. 10 alin. (1) şi art. 13 alin. (1) din regulament (lipsa cvorumului sau a majoritãţii necesare, lipsa cvorumului legal pentru emiterea avizului etc.), în procesul-verbal se va face menţiunea corespunzãtoare (amânarea luãrii hotãrârii, reprogramarea şedinţei etc.)


Comisia de atribuire de denumiri a judeţului ............/municipiului Bucureşti:

Semnãturi:
1. ........... - preşedinte;
2. ........... - vicepreşedinte;
3. ........... - membru;
4. ........... - membru;
5. ........... - membru.


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------



- Model -

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI │
│ A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURETI │
│ │
│ AVIZ │
│ │
│ Nr. ....../....... │
│ │
│ În temeiul <>art. 3 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2002 │
│ privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobatã cu modificãri │
│ şi completãri prin <>Legea nr. 48/2003 , cu modificãrile şi completãrile │
│ ulterioare, şi al Regulamentului de funcţionare a Comisiei de atribuire │
│ de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobat prin │
│ <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 564/2008 , │
│ │
│ │
│ Comisia de atribuire de denumiri judeţeanã/a municipiului Bucureşti │
│ │
│ │
│ AVIZEAZĂ │
│ │
│ Favorabil/Nefavorabil proiectul de hotãrâre al: │
│ ....................................................................., │
│ (denumirea consiliului judeţean sau local, dupã caz) │
│ │
│ având ca obiect atribuirea/schimbarea denumirii ..................... │
│ │
│ │
│ Data eliberãrii ......... │
│ │
│ Preşedintele Comisiei de atribuire de denumiri a judeţului ......../ │
│ municipiului Bucureşti, │
│ │
│ ........................... │
│ (numele şi prenumele) │
│ ........................... │
│ (semnãtura şi ştampila) │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 4
--------
la regulament
-------------

INFORMAŢIILE
ce vor fi cuprinse pe amprenta sigilarã a ştampilei comisiei de
atribuire de denumiri judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti


1. Textul inscripţionat pentru comisia judeţeanã va fi: COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI A JUDEŢULUI ..........(denumirea judeţului)............
2. Textul inscripţionat pentru comisia municipiului Bucureşti va fi: COMISIA DE ATRIBUIRE DE DENUMIRI A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI.

NOTĂ:
Ştampila va avea forma rotundã şi dimensiunile vor fi stabilite de instituţia prefectului.

-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016