Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 mai 2011  privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 3 mai 2011 privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii

EMITENT: SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 9 mai 2011

    ART. 1
    (1) În cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, respectiv, Serviciului Român de Informaţii se înfiinţeazã comisii de contestaţii, ca organisme de verificare create la nivel naţional care examineazã şi hotãrãsc asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de cãtre titulari, şi care urmãresc aplicarea corectã a legislaţiei referitoare la pensiile publice.
    (2) Comisiile de contestaţii prevãzute la alin. (1) se organizeazã şi funcţioneazã pe lângã Direcţia financiar-contabilã din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Secretariatul general din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi, respectiv, Direcţia generalã financiarã din cadrul Serviciului Român de Informaţii.
    (3) Activitatea comisiilor de contestaţii se desfãşoarã în şedinţe, conform prevederilor prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale este compusã din 3 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
    (2) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor este compusã din 5 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 4 membri, precum şi 5 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 4 membri, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (3) Comisia de contestaţii din cadrul Serviciului Român de Informaţii este compusã din 3 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al directorului Serviciului Român de Informaţii.
    (4) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se compune din: preşedinte reprezentant al Secretariatului general; membri - reprezentanţi ai Direcţiei generale juridice, Direcţiei generale management resurse umane, Direcţiei generale financiare şi Direcţiei generale audit intern; secretar - reprezentant al Secretariatului general.
    (5) Membrii supleanţi ai comisiei de contestaţii prevãzutã la alin. (4) sunt desemnaţi din cadrul aceloraşi structuri ca şi membrii titulari.
    (6) Membrii supleanţi participã la şedinţele comisiilor de contestaţii în locul membrilor titulari care se aflã în imposibilitate de a participa la acestea.
    (7) Pot fi membri ai comisiilor de contestaţii prevãzute la alin. (1)-(3) specialişti din cadrul instituţiilor respective, cu experienţã în domeniul pensiilor, juridic, management resurse umane sau economic.
    ART. 3
    Preşedintele comisiei de contestaţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
    a) organizeazã şi conduce şedinţele acesteia;
    b) convoacã şedinţele acesteia, prin secretarul de şedinţã;
    c) stabileşte activitãţile şi sarcinile ce revin membrilor comisiei de contestaţii şi secretarului de şedinţã, în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege;
    d) reprezintã comisia de contestaţii în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice.
    ART. 4
    (1) În activitatea lor, comisiile de contestaţii beneficiazã de suport tehnic şi logistic din partea direcţiilor pe lângã care funcţioneazã.
    (2) Suportul tehnic prevãzut la alin. (1) constã, în principal, din urmãtoarele activitãţi:
    a) asigurã primirea şi înregistrarea contestaţiilor;
    b) asigurã secretariatul comisiei de contestaţii;
    c) asigurã comunicarea hotãrârilor comisiei de contestaţii pãrţilor interesate şi restituirea dosarelor de pensie caselor de pensii sectoriale.
    (3) Conducerile direcţiilor pe lângã care funcţioneazã asigurã specialiştii şi logistica necesare bunei desfãşurãri a activitãţii comisiilor de contestaţii.
    ART. 5
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor lor, comisiile de contestaţii colaboreazã cu alţi experţi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, precum şi din alte instituţii publice.
    (2) Casele de pensii sectoriale au obligaţia sã punã la dispoziţia comisiilor de contestaţii, la cerere, toate informaţiile necesare soluţionãrii în termen legal a contestaţiilor depuse.
    ART. 6
    (1) Comisiile de contestaţii examineazã deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale în condiţiile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.
    (2) Deciziile de pensie emise în sistemul de pensii militare şi de stat ale poliţiştilor, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare pânã la data de 1 ianuarie 2011, precum şi cele emise în condiţiile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor mãsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, se supun cãilor de atac prevãzute de legislaţia în baza cãrora au fost adoptate şi se soluţioneazã de comisiile prevãzute la art. 1.
    ART. 7
    Procedura comisiilor de contestaţii de examinare a deciziilor de pensie supuse contestãrii reprezintã, potrivit legii, procedurã administrativã prealabilã, obligatorie, fãrã caracter jurisdicţional.
    ART. 8
    (1) Contestaţia împotriva deciziei de pensie, emisã de casa de pensii sectorialã, se depune în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la casa de pensii sectorialã emitentã.
    (2) Casa de pensii sectorialã are obligaţia înregistrãrii contestaţiei la registratura generalã.
    ART. 9
    (1) Contestaţia se considerã depusã în termenul prevãzut la art. 8 şi în situaţia în care este depusã eronat la altã casã de pensii constituitã în temeiul Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), casa de pensii care a înregistrat contestaţia o va transmite, în cel mult 5 zile de la înregistrare, casei de pensii a cãrei comisie de contestaţii este competentã cu soluţionarea acesteia.
    ART. 10
    Casa de pensii sectorialã are obligaţia înaintãrii contestaţiei la comisia de contestaţii competentã, în termen de 10 zile de la înregistrare, împreunã cu urmãtoarele documente:
    a) dosarul de pensie;
    b) dovada datei comunicãrii deciziei de pensionare contestate;
    c) notã de prezentare a cazului, cuprinzând temeiurile de drept şi de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum şi concluziile reieşite în urma reverificãrii dosarului.
    ART. 11
    (1) Comisiile de contestaţii soluţioneazã contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul de pensie.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor, comisiile de contestaţii verificã sub toate aspectele deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de cãtre titulari, şi urmãreşte aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi stabilirea corectã a drepturilor de pensie.
    ART. 12
    (1) În activitatea lor, membrii comisiilor de contestaţii au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contestã deciziile de pensionare şi de a nu se lãsa influenţaţi în exprimarea liberã a votului în cadrul comisiilor.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, membrii comisiilor de contestaţii sunt independenţi în exprimarea votului lor şi nu pot fi traşi la rãspundere pentru votul exprimat în aceastã calitate.
    (3) Pe perioada soluţionãrii contestaţiilor, membrilor comisiilor de contestaţii le este interzisã orice formã de comunicare cu contestatorii, altfel decât prin corespondenţa oficialã a comisiilor de contestaţii.
    ART. 13
    (1) Comisiile de contestaţii se întrunesc ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comisiei respective, prin secretarul de şedinţã.
    (2) Comisiile de contestaţii îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa tuturor membrilor lor şi adoptã hotãrâri cu majoritatea simplã a voturilor.
    (3) Modalitatea de vot în cadrul comisiilor este votul deschis.
    (4) La şedinţele comisiilor de contestaţii participã câte un secretar de şedinţã, fãrã drept de vot, desemnat de preşedintele comisiei de contestaţii din rândul specialiştilor prevãzuţi la art. 4.
    (5) Şedinţele comisiilor de contestaţii nu sunt publice.
    (6) La şedinţele comisiilor de contestaţii pot fi invitaţi şi alţi specialişti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.
    (7) Lucrãrile şedinţelor comisiilor de contestaţii sunt consemnate în procese-verbale de şedinţã, redactate de secretarul de şedinţã, semnate de preşedinţii şi de membrii comisiilor respective şi care se pãstreazã la nivelul acestora.
    ART. 14
    Prin hotãrârile pronunţate în soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, comisiile de contestaţii pot decide:
    a) admiterea totalã sau parţialã a contestaţiei, având drept consecinţã obligatorie revizuirea în mod corespunzãtor a deciziei de pensie de cãtre casa de pensii sectorialã emitentã, potrivit legii;
    b) respingerea contestaţiei.
    ART. 15
    (1) Hotãrârile comisiilor de contestaţii adoptate în soluţionarea contestaţiilor cuprind în mod obligatoriu:
    a) numãrul şi data adoptãrii hotãrârii;
    b) numele şi prenumele, codul numeric personal, precum şi domiciliul contestatorului;
    c) numãrul şi data înregistrãrii contestaţiei;
    d) numãrul şi data deciziei de pensie contestate;
    e) data comunicãrii deciziei de pensie contestate;
    f) obiectul contestaţiei;
    g) motivarea hotãrârii - temeiurile de fapt şi de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestaţiei;
    h) menţiunea cã hotãrârea comisiei de contestaţii poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã competentã şi termenul prevãzut de lege;
    i) semnãturile preşedintelui, membrilor comisiei şi a secretarului de şedinţã;
    j) ştampila comisiei de contestaţii.
    (2) Hotãrârile se redacteazã în 3 exemplare, din care un exemplar se comunicã contestatorului, unul casei de pensii sectoriale şi unul se pãstreazã la nivelul comisiilor de contestaţii.
    ART. 16
    Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrãrii acesteia la comisia de contestaţii.
    ART. 17
    (1) Hotãrârile comisiilor de contestaţii se comunicã persoanelor în cauzã şi caselor de pensii sectoriale interesate, în termen de 5 zile de la data adoptãrii.
    (2) Hotãrârile comisiilor de contestaţii se comunicã persoanelor în cauzã prin poştã, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data comunicãrii fiind data primirii sub semnãturã a hotãrârii.
    (3) Hotãrârile comisiilor de contestaţii pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul reclamantul, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii.
    (4) Hotãrârile comisiilor de contestaţii care nu au fost atacate în termenul prevãzut la alin. (3) sunt definitive.

                          ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016