Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 februarie 2009  de organizare si functionare a Institutului Limbii Romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 3 februarie 2009 de organizare si functionare a Institutului Limbii Romane

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 11 martie 2009

CAP. I
Descrierea Institutului Limbii Române

ART. 1
(1) Institutul Limbii Române, denumit în continuare I.L.R., este organ de specialitate al Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, înfiinţat în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 34/1999 privind înfiinţarea Institutului Limbii Române, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Sediul I.L.R. este în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, et. 2, camera 89, sectorul 1.
(3) Obiectul de activitate al I.L.R. este promovarea cunoaşterii limbii române, sprijinirea persoanelor care învaţã aceastã limbã şi atestarea cunoştinţelor de limba românã.
ART. 2
(1) Prin îndeplinirea atribuţiilor sale, I.L.R. îşi asumã urmãtoarele obiective:
a) contribuţia la promovarea limbii române, la însuşirea şi rãspândirea acesteia;
b) organizarea, pe baze contractuale, a cursurilor de limba românã;
c) eliberarea certificatelor autorizate care atestã cunoaşterea limbii române;
d) continuarea şi dezvoltarea tradiţiei lectoratelor româneşti din strãinãtate;
e) organizarea concursului pentru nominalizarea lectorilor care predau în universitãţi din strãinãtate, în baza acordurilor interguvernamentale, protocoalelor încheiate între I.L.R. şi instituţii de învãţãmânt superior de peste hotare sau în baza altor acte normative;
f) promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene;
g) promovarea învãţãrii limbii române ca limbã strãinã în unitãţi de învãţãmânt de peste hotare;
h) promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã pentru copiii angajaţilor misiunilor diplomatice ale României din strãinãtate;
i) dezvoltarea şi promovarea de programe de limba românã în colaborare cu instituţii ce promoveazã direct dezvoltarea limbii române şi cu mass-media.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale, I.L.R. promoveazã parteneriate şi relaţii de colaborare cu unitãţi şi instituţii de învãţãmânt de toate gradele, din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 3
Prin înfiinţarea şi susţinerea lectoratelor de limba românã în strãinãtate, I.L.R. are ca scop predarea limbii, literaturii şi civilizaţiei româneşti în mediul universitar din strãinãtate şi susţinerea plãţii cadrelor didactice nominalizate la nivelul salariilor medii plãtite în mediul universitar din statele respective.
ART. 4
(1) Pentru realizarea obiectivelor sale, I.L.R. deruleazã proiectul privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene, având ca ţinte:
a) predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã elevilor de origine românã înscrişi în unitãţi de învãţãmânt din ţãri unde prezenţa româneascã este relevantã;
b) asigurarea condiţiilor necesare prezervãrii identitãţii culturale pentru elevii de origine românã.
(2) Proiectul privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã pentru copiii angajaţilor misiunilor diplomatice ale României din strãinãtate vizeazã asigurarea condiţiilor de prezervare a identitãţii culturale pentru aceşti copii, precum şi facilitarea reintegrãrii lor în sistemul de educaţie din ţarã.
(3) Cursurile de limba românã şi atestarea nivelului de cunoştinţe sunt concepute conform Cadrului comun european de referinţã pentru limbi. În concordanţã cu politica lingvisticã a Consiliului Europei, sunt vizate învãţarea limbii române ca limbã strãinã, evaluarea gradului de însuşire a acesteia şi eliberarea unor atestate corespunzãtor nivelurilor de competenţã descrise în Portofoliul lingvistic european.
(4) Prin colaborarea cu mass-media şi cu instituţiile care se ocupã în mod direct cu dezvoltarea limbii române, I.L.R. urmãreşte dezvoltarea şi derularea de proiecte şi programe care sã contribuie la îmbunãtãţirea modului de folosire a limbii române.

CAP. II
Structura organizatoricã a I.L.R.

ART. 5
(1) Structura organizatoricã este formatã din ansamblul persoanelor, al subdiviziunilor organizatorice şi al relaţiilor dintre acestea, constituite astfel încât sã asigure realizarea obiectivelor I.L.R.
(2) Funcţia constituie factorul care generalizeazã posturi asemãnãtoare din punctul de vedere al ariei de cuprindere, al autoritãţii şi responsabilitãţii.
(3) Funcţiile din cadrul I.L.R. sunt:
a) de coordonare;
b) de conducere;
c) de execuţie;
d) de control.
(4) Funcţia de coordonare a activitãţii I.L.R. este asiguratã de un consiliu de coordonare format din 7 membri care sunt propuşi de instituţiile subordonate Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, Academiei Române, Uniunii Scriitorilor din România şi de alte instituţii cu preocupãri în domeniul promovãrii limbii române. Componenţa Consiliului de coordonare este stabilitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii. Preşedintele Consiliului de coordonare este propus de acesta şi este numit în funcţie prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, în condiţiile legii.
(5) Funcţia de conducere a activitãţii I.L.R. este asiguratã de cãtre un director, ajutat de un director adjunct, numiţi în funcţie prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, în condiţiile legii.
(6) Funcţia de execuţie este asiguratã de personalul organizat, dupã caz, în servicii, birouri şi oficii.
(7) Funcţia de control este asiguratã de contabilul-şef, pentru domeniul financiar-contabil, şi de Oficiul juridic, în privinţa legalitãţii activitãţii I.L.R. Directorul adjunct urmãreşte modul în care sunt respectate şi îndeplinite deciziile.
(8) Organigrama I.L.R. este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.

CAP. III
Consiliul de coordonare

ART. 6
Consiliul de coordonare este un organism cu rol consultativ. Componenţa acestuia este stabilitã, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 34/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii. Secretarul Consiliului de coordonare este coordonatorul de programe.
ART. 7
Atribuţiile Consiliului de coordonare sunt urmãtoarele:
a) avizeazã strategiile şi planurile de activitate ale I.L.R.;
b) avizeazã strategia I.L.R. de promovare a cunoaşterii limbii române, de sprijinire a persoanelor care doresc sã înveţe aceastã limbã şi de atestare a cunoştinţelor de limba românã;
c) analizeazã şi aprobã planul de învãţãmânt pentru cursurile de limba românã.
ART. 8
(1) Consiliul de coordonare se întruneşte o datã pe trimestru în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este nevoie în şedinţe extraordinare.
(2) Hotãrârile Consiliului de coordonare se adoptã cu majoritatea simplã a numãrului total de membri.

CAP. IV
Conducerea

ART. 9
(1) Conducerea generalã a activitãţii I.L.R. este asiguratã de un director, sprijinit de un director adjunct, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, în condiţiile legii.
(2) Directorul adjunct se subordoneazã directorului şi urmãreşte asigurarea controlului executãrii deciziilor conducerii.
(3) Serviciul financiar-contabil, resurse umane şi administrativ se aflã în subordinea directorului şi în coordonarea contabilului-şef.
(4) Coordonarea directã a activitãţii Serviciului programe este asiguratã de coordonatorul de programe.
ART. 10
Directorul I.L.R. îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã conducerea întregii activitãţi a I.L.R. şi rãspunde de buna desfãşurare a acesteia;
b) aprobã strategia I.L.R. de dezvoltare pe termen mediu şi lung;
c) reprezintã I.L.R. în relaţiile cu persoane fizice şi juridice, române sau strãine, în mod direct sau prin delegaţii sãi desemnaţi special în acest scop;
d) încheie în numele I.L.R. acorduri şi contracte cu persoane fizice sau juridice;
e) exercitã funcţia de ordonator de credite;
f) încadreazã şi concediazã personalul I.L.R.;
g) stabileşte atribuţiile personalului din subordine;
h) propune spre aprobare Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii statul de funcţii;
i) aprobã regulamentele speciale subsecvente prezentului regulament;
j) aprobã eliberarea certificatelor de atestare a cunoştinţelor de limba românã;
k) asigurã aplicarea şi respectarea prezentului regulament de organizare şi funcţionare, precum şi a celorlalte dispoziţii legale în vigoare;
l) aplicã reglementãrile în vigoare privind acordarea stimulentelor salariale;
m) aprobã, în condiţiile legii, perioadele de concediu de odihnã, pe baza solicitãrilor scrise, pentru personalul angajat;
n) poate delega, în condiţiile legii, competenţele sale directorului adjunct sau contabilului-şef;
o) în caz de imposibilitate de exercitare a funcţiei, deleagã atribuţiile directorului adjunct.
ART. 11
În îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul emite decizii şi instrucţiuni.
ART. 12
(1) Conducerea I.L.R. aprobã, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, regulamentul de ordine interioarã.
(2) Regulamentul de ordine interioarã cuprinde cel puţin urmãtoarele categorii de dispoziţii:
a) reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncã în cadrul I.L.R.;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminãrii şi al înlãturãrii oricãrei forme de încãlcare a demnitãţii;
c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor;
d) procedura de soluţionare a cererilor sau reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinarã;
h) modalitãţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice.

CAP. V
Controlul activitãţii I.L.R.

ART. 13
Directorul adjunct al I.L.R. îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte executarea deciziilor de cãtre personalul angajat al I.L.R.;
b) sprijinã activitatea directorului;
c) îndeplineşte sarcinile delegate de cãtre director;
d) coordoneazã Serviciul programe şi Serviciul lectorate;
e) îndeplineşte orice alte activitãţi prevãzute în acte normative, regulamente sau în decizii ale directorului.
ART. 14
(1) Funcţia de control este asiguratã de contabilulşef, pentru domeniul financiar-contabil, şi de Oficiul juridic, în privinţa legalitãţii activitãţii I.L.R. Directorul adjunct urmãreşte executarea deciziilor de cãtre personalul angajat al I.L.R.
(2) Contabilul-şef are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã şi rãspunde de organizarea şi desfãşurarea, potrivit prevederilor legale în vigoare, a activitãţii financiarcontabile a I.L.R.;
b) asigurã îndeplinirea obligaţiilor legale cãtre bugetul de stat sau cãtre terţi, precum şi întocmirea lucrãrilor de bilanţ periodice;
c) rãspunde de îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin la întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli şi cu privire la controlul financiar preventiv, potrivit legii;
d) asigurã întocmirea, circuitul, arhivarea şi conservarea documentelor justificative, care stau la baza înregistrãrilor contabile;
e) sesizeazã directorul în legãturã cu nerespectarea disciplinei financiar-contabile, precum şi cu normele nouelaborate, aplicabile în materie;
f) asigurã întocmirea formalitãţilor cerute de actele normative şi de regulamentele în vigoare în legãturã cu deplasãrile şi cu deconturile de deplasare;
g) reprezintã I.L.R. în faţa organelor de control financiar;
h) controleazã din punct de vedere financiar deciziile emise de conducere.
(3) Contabilul-şef se subordoneazã direct directorului.
ART. 15
(1) Activitatea juridicã este asiguratã de Oficiul juridic, organizat în subordinea directã a directorului I.L.R.
(2) Oficiul juridic are un post de consilier juridic.
(3) Principalele atribuţii ale consilierului juridic sunt:
a) asigurã elaborarea strategiei, politicilor şi procedurilor privind acordarea asistenţei juridice în I.L.R. şi controleazã modul de implementare şi aplicare a acestora;
b) iniţiazã mãsuri pentru actualizarea strategiei I.L.R. în domeniul managementului juridic, în funcţie de evoluţia structurii organizatorice şi de atribuţiile acestuia;
c) asigurã reprezentarea intereselor I.L.R. în faţa instanţelor de judecatã şi a altor autoritãţi jurisdicţionale;
d) avizeazã pentru legalitate proiectele de decizii şi instrucţiuni întocmite;
e) participã, din dispoziţia conducerii I.L.R., la susţinerea proiectelor realizate de acesta;
f) avizeazã pentru legalitate şi contrasemneazã actele cu caracter juridic emise de conducerea I.L.R., precum şi documentaţia întocmitã pe linie de achiziţii publice de bunuri, servicii şi concesiune de lucrãri;
g) asigurã consultanţã juridicã, la cerere, conducerii I.L.R.;
h) participã la negocierea de convenţii, acorduri şi înţelegeri încheiate de I.L.R. în domeniile sale de competenţã;
i) dispune mãsuri pentru obţinerea titlurilor executorii în cauzele în care este citat I.L.R., pentru punerea acestora în executare, potrivit legii;
j) prezintã în şedinţele conducerii informãri cu principalele concluzii rezultate din activitatea de asistenţã juridicã şi face propuneri pentru eficientizarea muncii în acest domeniu;
k) organizeazã şi desfãşoarã audienţele, asigurã rezolvarea petiţiilor cetãţenilor, potrivit competenţelor I.L.R.;
l) semneazã notele de prezentare elaborate la nivelul I.L.R.
(4) Atribuţiile consilierului juridic se regãsesc în fişa postului, întocmitã conform reglementãrilor în vigoare.

CAP. VI
Activitatea de execuţie

ART. 16
(1) Activitatea de execuţie se exercitã prin coordonatorul de programe şi prin personalul din cadrul Serviciului programe, Serviciului lectorate, Serviciului financiarcontabil, resurse umane şi administrativ.
(2) Coordonatorul de programe pune în aplicare programele şi proiectele I.L.R. şi în acest sens:
a) asigurã informarea permanentã a directorului şi a directorului adjunct asupra activitãţii programelor derulate;
b) este mandatat de cãtre director în legãturã cu organizarea şi gestionarea activitãţilor din programele derulate;
c) urmãreşte aplicarea hotãrârilor Consiliului de coordonare.
(3) Coordonatorul de programe se subordoneazã directorului şi directorului adjunct ai I.L.R.
(4) Atribuţiile coordonatorului de programe sunt stabilite în fişa postului.
ART. 17
(1) Serviciul programe este format din personal cu atribuţii în dezvoltarea de programe şi proiecte de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţarã şi în afara acesteia.
(2) Serviciul programe funcţioneazã în subordinea directã a coordonatorului de programe.
(3) Principalele atribuţii ale Serviciului programe sunt:
a) promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene;
b) promovarea învãţãrii limbii române ca limbã strãinã în unitãţi de învãţãmânt de peste hotare;
c) promovarea proiectului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã copiilor angajaţilor misiunilor diplomatice ale României din strãinãtate;
d) dezvoltarea şi promovarea de programe de limba românã în colaborare cu instituţii ce promoveazã direct dezvoltarea limbii române şi cu mass-media;
e) eliberarea atestatelor de competenţã lingvisticã;
f) organizarea sesiunilor de verificare, la cerere, a cunoştinţelor de limba românã, în vederea eliberãrii certificatelor de competenţã lingvisticã pentru persoanele care nu au absolvit cursul organizat de I.L.R., dar doresc o atestare a cunoştinţelor de limba românã;
g) organizarea, pe baze contractuale, a cursurilor de învãţare a limbii române.
ART. 18
(1) Serviciul lectorate este format din personalul cu atribuţii în desfãşurarea activitãţii lectoratelor.
(2) Atribuţiile Serviciului lectorate sunt:
a) pune în practicã strategia I.L.R. de promovare a cunoaşterii limbii române, de sprijinire a persoanelor care doresc sã înveţe aceastã limbã şi de atestare a cunoştinţelor de limba românã;
b) elaboreazã strategia I.L.R. de înfiinţare de noi lectorate de limba românã în strãinãtate şi de susţinere a celor existente;
c) organizeazã, prin persoanele nominalizate sã predea limba românã în strãinãtate, expoziţii, conferinţe, proiecţii de filme, simpozioane, acţiuni de promovare a elementelor de culturã şi civilizaţie româneascã;
d) afişeazã pe internet informaţii legate de instituţiile şi persoanele din strãinãtate implicate în promovarea limbii române peste hotare;
e) popularizeazã, prin intermediul internetului, manifestãrile organizate în mediul universitar din strãinãtate de lectorii nominalizaţi de I.L.R.;
f) propune şi coordoneazã programe de colaborare interregionalã, transfrontalierã în domeniul învãţãmântului în limba românã;
g) organizeazã concursurile pentru nominalizarea persoanelor care vor preda limba românã în strãinãtate, în mediul universitar şi preuniversitar;
h) poartã corespondenţa oficialã cu instituţii din strãinãtate pentru depistarea oportunitãţilor ivite pentru înfiinţarea de noi lectorate.
ART. 19
(1) Serviciul financiar-contabil, resurse umane şi administrativ este format din personal care exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte permanent nivelul de execuţie bugetarã şi informeazã periodic despre modul de utilizare a resurselor materiale şi financiare;
b) elaboreazã proiectul de buget, pe care îl înainteazã spre avizare conducerii I.L.R.;
c) elaboreazã/aplicã instrumentele de evaluare şi stabileşte calificativele anuale pentru personalul angajat al I.L.R.;
d) propune directorului I.L.R. strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare;
e) înainteazã propunerile cu privire la investiţiile necesare, pe care le transmite conducerii I.L.R.;
f) asigurã funcţionarea casieriei;
g) rãspunde de întocmirea şi realizarea programului anual de achiziţii, pe care îl supune aprobãrii directorului I.L.R.; asigurã încheierea şi executarea contractelor în care este parte I.L.R.
(2) Organizarea, conducerea şi controlul Serviciului financiarcontabil, resurse umane şi administrativ sunt îndeplinite de contabilul-şef, sub coordonarea directorului I.L.R.
ART. 20
Pentru realizarea programelor sale, I.L.R. poate utiliza personal de specialitate, în condiţiile legii.
ART. 21
Ocuparea posturilor vacante se realizeazã prin concurs specific, pe baza unei metodologii aprobate în acest sens, în condiţiile legii.
ART. 22
Atribuţiile personalului I.L.R. se stabilesc în fişa postului.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 23
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu prevederile legislaţiei în vigoare.


ANEXĂ
la regulament

ORGANIGRAMA
Institutului Limbii Române


┌──────────────┐
│ │
│ DIRECTOR │
│ │
└──────┬───────┘

┌─────────────────┬────────────────┼────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ ┌───────────┴────────┐ │ ┌──────────────┐ ┌───────┴────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ DIRECTOR ADJUNCT │ ├──────┤ CONTABIL-ŞEF │ │ OFICIUL JURIDIC│
│ │ │ │ │ │ │ │
│ └─────────┬──────────┘ │ └──────────────┘ └────────────────┘
│ │ │
│ │ │
│ │ │ ┌──────────────────────────┐
│ ┌──────┴─────────┐ │ │ │
│ │ │ │ │ SERVICIUL FINANCIAR │
│ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ├──┤ CONTABIL, RESURSE UMANE │
│ │ │ │ │ │ │ ŞI ADMINISTRATIV │
├─┤ COORDONATOR │ │ SERVICIUL ├─┘ │ │
│ │ DE PROGRAME │ │ LECTORATE │ └──────────────────────────┘
│ │ │ │ │
│ └──────┬──────┘ └─────────────┘
│ │
│ │
│ │
│ ┌──────┴──────┐
│ │ │
└─┤ SERVICIUL │
│ PROGRAME │
│ │
└─────────────┘



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016